ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №568/2073/24
Провадження № 3/568/1026/24
27 грудня 2024 р. м.Радивилів
Суддя Радивилівського районного суду Рівненської області Кондратюк В.В.,
за участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1
розглянувши у закритому судовому засіданні в м.Радивилів матеріали, які надійшли від ІНФОРМАЦІЯ_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення військового адміністративного правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 172-20 КУпАП
старшого лейтенанта ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт ID № НОМЕР_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрованого за адресою АДРЕСА_1 , одруженого, військовослужбовця в/ч НОМЕР_3 , до адміністративної відповідальності згідно протоколу притягався 13.11.2024 за ч. 3 ст. 172-20 КУпАП,
(права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, передбачені ст. 268 КУпАП і вимоги ст. 63 Конституції України ОСОБА_1 судом роз`яснені),
В С Т А Н О В И В :
19.12.2024 о 18 год. 10 хв. військовослужбовець військової служби за контрактом офіцер групи оперативних чергових в/ч НОМЕР_3 старший лейтенант ОСОБА_1 перебував на території військової частини та виконував службові обов`язки в стані алкогольного сп`яніння (в нетверезому стані) в умовах дії особливого періоду (воєнного стану), що підтверджується висновком щодо результатів медичного огляду КНП «Дубенська міська лікарня» №490 від 19.12.2024, чим вчинив військове адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 172-20 КУпАП.
Частиною 1 ст. 172-20 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі по тексту КУпАП) передбачена відповідальність за розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння.
Згідно ч. 3 ст. 172-20 КУпАП передбачена відповідальність за вчинення дії, передбачених частинами першою або другою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі порушення, або в умовах особливого періоду.
Поняття «особливий період» визначене Законами України «Про оборону України» від 06.12.1991 за № 1932-XII та «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 за № 3543-XII, яким вказано, що це період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій, а також виконання громадянами України свого конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, який настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.
З набранням чинності Указу Президента України «Про часткову мобілізацію» від 17 березня 2014 року № 302/2014 в України настав особливий період. Станом на час розгляду справи особливий період не завершений.
Відповідно до Указу Президента України №64/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на території України із 05години 30хвилин 24.02.2022 введено воєнний стан, дія якого неодноразово продовжена відповідними Указами Президента України, та який діє станом на час розгляду адміністративної справи у суді.
Під час складання протоколу ОСОБА_1 роз`яснено права, передбачені ст. 268 КУпАП, та зміст ст. 63 Конституції України, зауважень до протоколу про військове адміністративне правопорушення він не надавав, дії працівників ВСП не оскаржував.
У судовому засіданні старший лейтенант ОСОБА_1 вину визнав, підтвердив обставини викладені у протоколі. Окрім того, просив долучити до матеріалів справи копію довідки про тимчасову непрацездатність, копію виписки із медичної карти, а також копію кардіограми.
Порядок притягнення осіб до адміністративної відповідальності встановлений Кодексом України про адміністративне правопорушення.
Згідно статті 1 КУпАП завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Як зазначено частинами 1-3 статті 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Відповідно до статті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
За приписами ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно положень КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події і складу адміністративного правопорушення.
Наявність події правопорушення доводиться шляхом подання доказів.
Положеннями статті 251 КУпАП визначено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Допустимість доказів це придатність їх для використання у адміністративному провадженні за формою, на відмінну від їх належності, що визначається як придатність таких доказів для використання їх за змістом.
При цьому, у відповідності до статті 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Стаття 280 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Встановлюючи наявність військового адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, вважаю, що вина старшого лейтенанта ОСОБА_1 у вчиненні військового адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.172-20 КУпАП, повністю доводиться дослідженими в судовому засіданні доказами, а саме:
- протоколом серії ЛВР/Д №167 від 19.12.2024 про військове адміністративне правопорушення(а.с.1-4);
- згодою старшого лейтенанта ОСОБА_1 на проходження огляду з метою виявлення стану алкогольного сп`яніння у закладі охорони здоров`я від 19.12.2024(а.с.5);
- копією направлення на огляд затриманого з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, згідно якого 19.12.2024 о 19 год. 15 хв. військовослужбовця ОСОБА_1 , у якого виявлені ознаки алкогольного сп`яніння, а саме: запах алкоголю з порожнини рота, порушення координації рухів; направлено до закладу охорони здоров`я КНП «Дубенська міська лікарня»(а.с.6);
- висновком щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції № 490 від 19.12.2024 згідно якого о 19 год. 44 хв. ОСОБА_1 перебував у стані алкогольного сп`яніння, результат 2,0 проміле(а.с.7);
- копією акту огляду №490 від 19.12.2024 (а.с.8);
- пояснювальною запискою майора ОСОБА_2 від 19.12.2024, згідно якої він виявив старшого лейтенанта ОСОБА_1 з явними ознаками алкогольного сп`яніння на території розташування військової частини, а в подальшому останній був доставлений до відділення ВСП та в супроводі працівника ВСП супроводжений до медичного закладу. В присутності майора ОСОБА_2 старший лейтенант ОСОБА_1 пройшов медичний огляд на визначення стану алкогольного сп`яніння(а.с.12);
- пояснювальною запискою лейтенанта юстиції ОСОБА_3 від 19.12.2024, згідно якої він був свідком того, що старший лейтенант ОСОБА_1 перебував на території військової частини з явними ознаками алкогольного сп`яніння, а в подальшому останній був доставлений до відділення ВСП та в супроводі працівника ВСП супроводжений до медичного закладу. В присутності лейтенанта юстиції ОСОБА_3 старший лейтенант ОСОБА_1 пройшов медичний огляд на визначення стану алкогольного сп`яніння(а.с.13).
Щодо долучених до матеріалів справи ОСОБА_1 копій медичних документів, суд зазначає, що вони містять інформацію про стан здоров`я ОСОБА_1 з 23.12.2024 та не спростовують вчинення ним військового адміністративного правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 172-20 КУпАП 19.12.2024.
Обставин, що пом`якшують відповідальність - не встановлено.
Обставиною, що обтяжує відповідальність суд визнає повторне протягом року вчинення старшим лейтенантом ОСОБА_1 військового адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 3 ст. 172-20 КУпАП, після притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення однорідного військового адміністративного правопорушення.
Вирішуючи питання про застосування до правопорушника виду адміністративного стягнення за вчинення адміністративного правопорушення, суд враховує, що відповідно до ст.23КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення та для запобігання вчинення нових правопорушень, як самим порушником, так і іншими особами.
Санкція ч. 3 ст. 172-20 КУпАП, передбачає відповідальність у виді накладення штрафу від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арешт з утриманням на гауптвахті на строк від десяти до п`ятнадцяти діб.
При призначенні адміністративного стягнення суд враховує особу старшого лейтенанта ОСОБА_1 , який за час проходження служби виявив себе посередньо(а.с.11), відсутність обставин, що пом`якшують відповідальність та наявність обставин, що її обтяжують, тому суд вважає за необхідне застосувати до військовослужбовця адміністративне стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі передбаченому санкцією ч. 3 ст. 172-20 КУпАП, оскільки саме це сприятиме його виправленню.
Визначений вид та розмір покарання за своїм видом та мірою відповідає завданню та меті накладення адміністративного стягнення і є необхідним й достатнім для виховання особи, яка вчинила військове адміністративне правопорушення в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобіганню вчиненню правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Строки накладення адміністративного стягнення, передбачені ст.38 КУпАП, не сплили.
За приписамист.40-1КУпАП,судовий збіру провадженніпо справіпро адміністративнеправопорушення уразі винесеннясудом (суддею)постанови пронакладення адміністративногостягнення сплачуєтьсяособою,на якунакладено такестягнення.
На підставі ст.40-1 КУпАП з старшого лейтенанта ОСОБА_1 на користь держави необхідно стягнути судовий збір в розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст. ст. 172-20, 283, 284, 294 КУпАП, ЗУ «Про судовий збір», суддя,
ПОСТАНОВИВ:
старшого лейтенанта ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ,паспорт ID№ НОМЕР_1 ,РНОКПП НОМЕР_2 , визнати винним у вчиненні військового адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 172-20 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1000 (тисяча) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 (сімнадцяти тисяч) гривень в дохід держави.
Реквізити для сплати штрафу: отримувач ГУК у Рівн.обл/Радивилів м.тг/22030101, код за ЄДРПОУ 38012494, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача: 899998, рахунок отримувача: UA 478999980313020106000017413, код класифікації доходів бюджету: 21081100.
Згідно з ч. 1 ст.307КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або внесення на неї подання прокурора такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або подання без задоволення.
Відповідно до ст.308КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч. 1 ст. 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби і у порядку примусового виконання постанови з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, зазначеного у постанові про стягнення штрафу.
Стягнути з старшого лейтенанта ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт ID № НОМЕР_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , судовий збір в дохід держави в сумі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.
Реквізити для сплати судового збору: отримувач коштів: ГУК у Рівн.обл/Радивилів м.тг/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38012494, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, рахунок отримувача: UA588999980313111206000017413, код класифікації доходів бюджету: 22030101.
Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з моменту набрання нею законної сили.
Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів до Рівненського апеляційного суду через Радивилівський міськрайонний суд Рівненської області.
Суддя Володимир КОНДРАТЮК
Суд | Радивилівський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124112688 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Військові адміністративні правопорушення Розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв військовослужбовцями |
Адмінправопорушення
Радивилівський районний суд Рівненської області
Кондратюк В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні