Справа № 761/45429/24
Провадження № 3/761/9809/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 грудня 2024 року суддя Шевченківського районного суду міста Києва Антонюк Марина Станіславівна, розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який працює керівником політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Черкащани», зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 21221 КУпАП,
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» порушив порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року (далі - Звіт), чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.
Так, відповідно до ст. 17 Закону Національне агентство здійснило перевірку Звіту поданого політичною партією «Всеукраїнське об?єднання «Черкащани», ідентифікаційний код - 00041789 (далі - Партія) за І квартал 2024 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру (далі - Реєстр).
За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображені у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичних осіб.
Згідно інформації з Єдиного державного реєстру, здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, зокрема, зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого), а саме, 14.07.2015 року політична партія «Християнсько-демократична партія України» (ідентифікаційний код 00041789) змінила назву на «Всеукраїнське об`єднання «Черкащини».
У Звіті, відображено інформацію про 2 місцеві організації, які у встановленому порядку набули статус юридичної особи та в своїй назві містять найменування Партії.
Разом з тим, згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру, Партія с засновником 6 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статус юридичної особи та діяльність яких не припинено, зокрема:
1. Запорізької обласної організації Християнсько-демократичної партії України, ідентифікаційний код 20527293;
2. Київської міської організації Християнсько-демократичної партії України, ідентифікаційний код 23537783;
3. Броварської міської організації Християнсько-демократичної партії України, ідентифікаційний код 37284378;
4. Волинської обласної організації Християнсько-демократичної партії України, ідентифікаційний код 25091216;
5. Вінницької обласної організації Християнсько-демократичної партії України, ідентифікаційний код 33911948;
6. Івано-Франківської обласної організації Християнсько-демократичної України, ідентифікаційний код 25714686.
При перевірці Звіту за попередні періоди, Партія листом від 21.10.2021 №2110/01 (вх. 25.10.2021 № 80302/0/07-21) повідомила Національне агентство, що «На XV-му З?їзді Християнсько-демократичної партії України від 10 квітня 2015 року партія була перейменована на Всеукраїнське об`єднання «ЧЕРКАЩАНИ». Ці зміни зареєстровані державною реєстраційною службою. Християнсько-демократична партія України мала свої структурні підрозділи у більшості областей України. В липні-серпні 2015 року були проведені конференції Київської, Черкаської, Чернігівської, Дніпропетровської, Сумської, Запорізької, Харківської, Львівської, Одеської, Полтавської, Сумської, Кіровоградської, Рівненської, Вінницької, Волинської обласних організацій партії та Київської міської, на яких були внесені зміни у назви організацій (ВО «ЧЕРКАЦАНИ»), обрано нове керівництво.
22 липня 2015 року Політична рада ВО «ЧЕРКАЩАНИ» прийняла Рішення №4 «Про припинення юридичних осіб обласних організацій Християнсько-демократичної партії України та створення ліквідаційної комісії».
Разом з тим, згідно з відомостями з ЄДР Національним агентством ідентифіковано 10 місцевих організацій Християнсько-демократичної партії України (далі - ХДПУ) та встановлено, що:
1. Житомирська обласна організація (ідентифікаційний код 20407353) - не перебуває в стані припинення;
2. Закарпатська обласна організація (ідентифікаційний код 20444147) - не перебуває в стані припинення;
3. Київська обласна організація (ідентифікаційний код 24885185) - не перебуває в стані припинення;
4. Кіровоградська обласна організація (ідентифікаційний код 22226420) - не перебуває в стані припинення;
5. Тернопільська крайова організація (ідентифікаційний код 21157846) - не перебуває в стані припинення;
6. Хмельницька обласна організація (ідентифікаційний код 22783787) - не перебуває в стані припинення.
7. Львівська обласна організація (ідентифікаційний код 20785931) - в стані припинення;
8. Миколаївська обласна організація (ідентифікаційний код 33896255) - в стані припинення;
9. Полтавська обласна організація (ідентифікаційний код 23553859) - в стані припинення;
10. Чернігівська обласна організація (ідентифікаційний код 24841218) - в стані припинення.
Також перевіркою виявлено, що засновником Коростишівської міської організації ХДПУ (ідентифікаційний код - 33877347) та Коростишівскої районної організації ХДПУ (ідентифікаційний код - 33877331), є Житомирська обласна організація ХДПУ (ідентифікаційний код 20407353). Крім того засновником Воловецької районної організації ХДПУ (ідентифікаційний код - 36358176) є Закарпатська обласна організація ХДПУ (ідентифікаційний код - 20444147). Слід зазначати, що дані місцеві організації не перебувають в процесі припинення та не ліквідовані.
Відомості про зазначені місцеві організації Партії, не відображені у Звіті Партії та інформацію про майно, доходи, витрати та зобов?язання фінансового характеру цих місцевих організацій не додано до Звіту Партії.
Частиною 9 ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон) визначено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов?язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства.
Відповідно до п. 6 розд. IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 №102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 №507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та е його невід?ємними частинами.
Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).
Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звіту надається можливість вчинити дії, пов?язані із організацією внесення інформації до Реєстру усіх відомостей про зареєстровані місцеві організації, які набули статусу юридичної особи.
Отже, подання Звіту Партії без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру 19 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи та на дату подання Звіту не знаходились на тимчасово окупованих територіях є порушенням ч. 9, 11 та 13 ст. 17 Закону за що передбачено адміністративну відповідальність.
Зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звіту відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу II Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 №6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за №117/35739.
Виявлені порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за рік від 18.06.2024 №699, затверджених наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.06.2024 №159/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог ч. 25 ст. 17 Закону.
Отже, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.
ОСОБА_1 , будучи належним чином повідомленим про дату і час судового розгляду, на неодноразові виклики суду в судове засідання не прибув. Жодних клопотань, у тому числі й про відкладення, на адресу суду не надходило.
При цьому, суддя звертає увагу, що Європейський суд з прав людини наголошує на тому, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки (справа «Каракуця проти України»). Однак, ОСОБА_1 до суду не прибув, своїм правом взяти участь у судовому розгляді не скористався.
За таких обставин, враховуючи, що ОСОБА_1 завчасно та належним чином був повідомленим про час та дату розгляду справи, клопотань про відкладення судового розгляду до суду не направляв, а суд вжив достатньо заходів для забезпечення явки ОСОБА_2 у судове засідання, з метою дотримання вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка гарантує право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, а також беручи до уваги, що участь особи при розгляді справ за ст. 212-21 КУпАП не є обов`язковою, суддя вважає можливим розглянути справу за відсутності ОСОБА_1 .
Суддя, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю, прийшла до таких висновків.
Адміністративним правопорушенням (проступком) ч. 1 ст. 9 КУпАП визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Так, ст. 280 КУпАП закріплює, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Так, ст. 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
У свою чергу, згідно з ч. 1 ст. 251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП підтверджується зібраними матеріалами в їх сукупності, а саме: даними протоколу про адміністративні правопорушення №50-33/434 від 08.11.2024, складеним стосовно ОСОБА_1 ; даними звіту політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Черкащани» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року; даними висновку про результати аналізу звітів політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за звітні періоди 2020 року та висновки про результати перевірки звітів політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за звітні періоди 2021-2023 років, І квартал 2024 року; а також іншими наданими суду на дослідження доказами.
Відповідно до вимог ст. 17 Закону, політична партія зобов?язана подати до Національного агентства Звіт за відповідний квартал у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії, який повинен містити інформацію про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру від кожної місцевої організації політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.
Відповідно до п. 1 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 №2, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за №1185/29315 політичні партії щокварталу, але не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов?язані подати до Національного агентства Звіт (за підписами керівника політичної партії і головного бухгалтера (особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку), засвідченими печаткою політичної партії) у паперовій формі та в електронному вигляді.
У ст. 3 Закону визначено, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності, заборона політичної партії.
Слід зазначити, що повноваження ОСОБА_1 як керівника Партії підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Враховуючи норми ст. 19 Закону, а також приписи ст.ст. 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, є керівник Партії або його уповноважена особа.
Враховуючи, що неподання Звіту політичною партією «Рух справедливості» за ІІ квартал 2024 року є порушенням вимог ст. 17 Закону, то ОСОБА_1 як керівник Партії підлягає адміністративній відповідальності за ст. 212-21 КУпАП.
У той же час, як вбачається із письмових пояснень ОСОБА_1 , наданих НАЗК, останній не вважає себе винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, з огляду на те, що невнесення відомостей до Звіту є наслідком ненадання необхідної інформації самими місцевими організаціями, які є самостійними юридичними особами, які після перейменування партії та прийняття нової програми втратили будь-який зв`язок із політичною партією «Всеукраїнське об`єднання «Черкащани». Про даний факт НАЗК було неодноразово проінформоване.
Разом з тим, такі твердження керівника політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Черкащани» ОСОБА_1 суддя сприймає критично з огляду на те, що вони спростовуються наданими доказами та встановленими у ході судового розгляду обставинами.
Таким чином, суддя дійшла обґрунтованого висновку, що ОСОБА_1 всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» порушив порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року (далі - Звіт), а відтак, останній є винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
Вирішуючи питання про накладення адміністративного стягнення, суддею враховується характер вчиненого правопорушення та його наслідки, особу правопорушника, вік, майновий стан останнього.
Обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність ОСОБА_1 суддею не встановлено.
Таким чином, враховуючи викладене, приходжу до висновку про необхідність застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу у межах, визначених санкцією ст. 212-12 КУпАП.
Призначення саме такого адміністративного стягнення на переконання суду є необхідним і достатнім для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень.
Такий вид та розмір стягнення на переконання суду не є завідомо непомірним та сприятиме виконанню завдань Кодексу України про адміністративні правопорушення.
В порядку, визначеному ст. 40-1 КУпАП та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» суддя вважає за необхідне стягнути із ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у сумі 605 грн. 60 коп.
Враховуючи викладене та керуючись ст. 4 Закону України «Про судовий збір», ст.ст. 40-1, 9, 212-21, 245, 266, 280, 283-285, 294 КУпАП, суддя
ПОСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП, та гідно з положеннями ст. 36 КУпАП накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 300 (трьохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп., на користь держави.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп.
Роз`яснити ОСОБА_1 , що штраф має бути сплачений не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати правопорушником штрафу в вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень.
Зобов`язати відділ державної виконавчої служби повідомити про виконання постанови шляхом повернення останньої на адресу суду з відміткою про її виконання.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд м. Києва.
Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.
Суддя Шевченківського
районного суду міста Києва М.С. Антонюк
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124115602 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Антонюк М. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні