Рішення
від 29.11.2024 по справі 160/24299/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2024 рокуСправа №160/24299/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Озерянської С.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін в письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу №160/24299/24 за позовною заявою ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Управління МВС України на Придніпровській залізниці, Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

09.09.2024 року ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправними дії Ліквідаційної комісії Управління МВС України на Придніпровській залізниці щодо не підготовки та не надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області оновленої довідки про розмір всіх видів грошового забезпечення ОСОБА_1 виходячи з вислуги років з урахуванням часу проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця, відповідно підпункту «в» пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей", постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2001 року № 1497 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393», постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року № 1525 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393»; зобов`язати Ліквідаційну комісії Управління МВС України на Придніпровській залізниці підготувати оновлену довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень), премій з урахуванням часу проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця відповідно підпункту «в» пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей", постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2001 року № 1497 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393», Постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року № 1525 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393», яку подати у місячний строк до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області; зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області після надання довідки щодо розміру основних і додаткових видів грошового забезпечення з урахуванням часу проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця ОСОБА_1 провести з 01.12.2019 року перерахунок та виплату пенсії з розрахунку 89% відповідних сум грошового забезпечення, відповідно підпункту «в» пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей", постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2001 року № 1497 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393», постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року № 1525 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393», без обмежень максимальним розміром пенсії, з урахуванням раніше виплачених сум.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, він перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та отримує пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» №2262-ХІІ від 09.04.1992 року. Зазначає, що для проведення перерахунку та виплати пенсії ДУ «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Дніпропетровській області» на адресу Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області було надано оновлену довідку від 06.07.2021 року №33/24-4110 про розмір грошового забезпечення за листопад 2019 року, в якій не було зараховано до вислуги років час проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця відповідно занятих посад. 06.03.2024 року позивач звернувся до Ліквідаційної комісії Управління МВС України на Придніпровській залізниці із заявою про надання Головному управлінню Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області довідки для перерахунку його пенсії з урахуванням до вислуги років пільгового стажу служби з розрахунку один місяць служби за півтора місяця з відображенням стажу служби 32 роки 9 місяців, відповідно до підпункту «в» пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 р. №393, наказу МВС України від 29.05.2008 року №250 та наказу МВС України від 01.09.2008 року №361. Листом від 06.04.2024 року відповідачем було відмовлено у наданні довідки для перерахунку пенсії. Зазначені обставини й стали підставою для звернення з позовом до суду.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.09.2024 року адміністративний позов було залишено без руху, оскільки позовна заява була подана без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Повідомлено сторін, що розгляд справи відбудеться без повідомлення (виклику) учасників справи у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Копію ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року разом із копією позовної заяви з додатками було надіслано Головному управлінню Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області в його електронний кабінет та отримано 30.09.2024 року, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа, яка міститься у матеріалах справи. Однак, відповідач не скористався своїм правом та не подав до суду відзив на позовну заяву у строки встановлені ухвалою суду.

22.10.2024 року Ліквідаційною комісією Управління МВС України на Придніпровській залізниці надано відзив на позовну заяву в якому відповідач зазначає, що вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню. Зазначає, що наказом від 12.05.1997 року №21 о/с позивача звільнено за ст. 64 п. № «Б» (через хворобу) із зазначенням вислуги років 25 років 06 місяців 10 днів. Вказує, що з 12 травня 1997 року позивачу призначена пенсія за вислугу 25 років відповідно до Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», у розмірі 65 % від грошового забезпечення, з якого обчислюється пенсія. Зазначає, що відповідно до ст. 10 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», призначення, перерахунок і виплата пенсій здійснюється органами Пенсійного фонду України. На цей час, відповідно до наказу МВС України від 25.02.2019 № 129 (зі змінами, внесеними наказом МВС України від 16.04.2021 № 291) підготовка та подання до органів Пенсійного фонду України документів для перерахунку пенсій в Міністерстві внутрішніх справ України здійснюється через сектори із соціально-гуманітарних питань при територіальних медичних об`єднаннях МВС України по областях. В Дніпропетровській області через сектор із соціально-гуманітарних питань при Державній установі «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Дніпропетровській області». Саме на цей орган покладено функції перерахунку, в тому числі і вислуги років, оскільки ця організація є «приємником» пенсійних справ міліціонерів звільнених з УМВС. Таким чином, для подання будь-яких документів для нарахування, перерахування пенсії до Головного управління Пенсійного Фонду України в Дніпропетровській області у Ліквідаційної комісії УМВС України на Придніпровській залізниці правових підстав не має.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 є пенсіонером, перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та отримує пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ.

30.06.2021 року позивачу Державною установою Територіальне медичне об`єднання МВС України по Дніпропетровській області надано оновлену довідку про розмір грошового забезпечення №33/24/С-2027 складену на листопад 2019 року у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" за прирівняною посадою поліцейського, заступник начальника відділу поліції/відділу (відділення) поліції, яка складається з наступних складових: посадовий оклад 3250,00 грн., оклад за спеціальним званням - 2200,00 грн., надбавка за стаж служби в поліції 50 % - 2725, 00 грн.; надбавка за специфічні умови проходження служби в поліції 74,22% - 6067,49 грн.; надбавка за службу в умовах режимних обмежень 15% - 487,50 грн.; премія (відсотків нарахованого грошового забезпечення) 55,63 % - 8194,29 грн., усього 22924,28 грн.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.12.2021 року у справі №160/18306/21 адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково, зокрема визнано протиправною відмову в перерахунку пенсії позивача на підставі довідки та зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з 01.12.2019 року з урахуванням основних і додаткових видів грошового забезпечення, зазначених у довідці про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії від 30.06.2021 №33/24-/С-2027, виготовленої Державною установою «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Дніпропетровській області», з урахуванням раніше виплачених сум.

06.03.2024 року позивач звернувся до Ліквідаційної комісії Управління МВС України на Придніпровській залізниці із заявою про надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області довідки для перерахунку пенсії з врахуванням стажу служби 32 повних років.

Листом від 01.04.2024 року Ліквідаційною комісією Управління МВС України на Придніпровській залізниці повідомлено, що відповідно до наказу МВС України від 25.02.2019 № 129 (зі змінами, внесеними наказом МВС України від 16.04.2021 № 291) підготовка та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій в Міністерстві внутрішніх справ України здійснюється через сектори із соціально-гуманітарних питань при територіальних медичних об`єднаннях МВС України по областях. В Дніпропетровській області через сектор із соціально-гуманітарних питань при Державній установі «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Дніпропетровській області». Таким чином, для подання будь-яких документів для нарахування, перерахування пенсії до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області у Ліквідаційної комісії УМВС України на Придніпровській залізниці правових підстав не має.

Позивач, вважаючи протиправними дії відповідача-1 щодо відмови у виготовленні та наданні довідки для перерахунку його пенсії з 01.12.2019 року, звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 22 Конституції України, права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Отже, право особи на отримання пенсії як складової частини права на соціальний захист є конституційним правом.

Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, є, зокрема, Закон України від 09.04.1992 року №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Позивача звільнено з військової служби та призначено йому пенсію 12.05.1997 року.

Відповідно до пункту «а» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» в редакції на момент виникнення спірних правовідносин, право на пенсію за вислугу років мають особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які мають на день звільнення зі служби вислугу на військовій службі або на службі в органах внутрішніх справ 20 років і більше.

Пунктом «б» статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» в редакції на момент виникнення спірних правовідносин, визначено, що особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, звільнені зі служби за вислугу років, за віком, за станом здоров`я, у зв`язку із скороченням штатів або організаційними заходами і які на день звільнення досягли 45-річного віку, а ті з них, що є інвалідами війни, - незалежно від віку, і мають загальний трудовий стаж 25 календарних років і більше, з яких не менше 12 календарних років і 6 місяців становить військова служба або служба в органах внутрішніх справ.

Частиною 2 статті 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», в редакції на момент виникнення спірних правовідносин, визначено, що порядок обчислення вислуги років для призначення пенсій відповідно до цього Закону особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ визначається Кабінетом Міністрів України.

Так, 17 липня 1992 року Кабінетом Міністрів України була затверджена постанова№393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", крім військовослужбовців строкової служби і членів їх сімей та прирівняних до них осіб" (далі - постанова №393).

Пунктом 1 постанови № 393, в редакції чинній на момент звільнення позивача, установлено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ до вислуги років зараховуються, зокрема служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду.

Відповідно до підпункт «в» пункту 3 постанови №393 в редакції чинній на момент звільнення позивача, до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах як один місяць служби за півтора місяця на льотній роботі в авіації (за винятком видів авіації, зазначених у підпункті "б" цього пункту) - на умовах, що визначаються відповідно Міністерством оборони, Головним управлінням командуючого Національною гвардією та Державним комітетом у справах охорони державного кордону України; на атомних надводних кораблях - із строків, установлених Міністерством оборони, Центральним управлінням Служби безпеки України; на підводних човнах (крім зазначених у підпункті "б" цього пункту) в період перебування їх у строю; на мінних тральщиках під час тралення бойових мін; в управліннях з`єднань підводних човнів, що перебувають у строю, і з`єднань мінних тральщиків під час тралення бойових мін на умовах, визначених Міністерством оборони України; на посадах водолазів усіх найменувань і спеціальностей (крім водолазів, зазначених у підпункті "б" цього пункту); на посадах, де виконання обов`язків пов`язане з систематичними стрибками з парашутом, при виконанні річних норм, що визначаються відповідно Міністерством оборони, Центральним управлінням Служби безпеки, Головним управлінням командуючого Національною гвардією та Державним комітетом у справах охорони державного кордону України; у підрозділах Національної гвардії з охорони дипломатичних і консульських представництв іноземних держав, у підрозділах Управління державної охорони, що визначаються в установленому порядку, а також у підрозділах спеціального призначення Служби безпеки, установ виконання покарань органів внутрішніх справ, у частинах і підрозділах спеціального призначення військ внутрішньої та конвойної охорони та у підрозділах міліції особливого призначення за Переліком посад і умовами, що визначаються керівниками відповідних міністерств і відомств; на заставах, постах, у комендатурах, відділеннях КПП, маневрових групах зі змінними заставами, на кораблях і катерах, що несуть службу по охороні державного кордону України, інших підрозділах прикордонних військ за Переліком, затверджуваним Державним комітетом у справах охорони державного кордону України; у складі других екіпажів дизель-електричних підводних човнів, що перебувають у строю; у високогірних місцевостях на висоті від 1000 до 1500 метрів над рівнем моря, а у виняткових випадках - і нижче згідно з переліками військових частин, підрозділів і установ, затверджуваних відповідно Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Центральним управлінням Служби безпеки, Головним управлінням командуючого Національною гвардією, Державним комітетом у справах охорони державного кордону України та Управлінням державної охорони; в укріплених районах військовослужбовцям, які несуть (несли) бойове чергування в спорудах оборонних позицій у складі бойових обслуг; на роботах, пов`язаних з ліквідацією наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, - з 1 січня 1988 по 31 грудня 1993 року; у зонах безумовного (обов`язкового) та гарантованого добровільного відселення, передбачених пунктами 2 і 3 статті 2 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" ( 796-12 ), - згідно з переліками військових частин, підрозділів і установ, затверджуваними відповідно Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Центральним управлінням Служби безпеки, Головним управлінням командуючого Національною гвардією, Державним комітетом у справах охорони державного кордону України, Управлінням державної охорони; на посадах, де виконання обов`язків пов`язано з роботами по знешкодженню вибухонебезпечних предметів, у період виконання робіт, переліки яких визначаються керівниками відповідних міністерств і відомств; проходження служби у військах внутрішньоі та конвойної охорони військовослужбовцями, які виконують обов`язки з охорони атомних електростанцій та транспортних засобів під час перевезення ядерного палива та інших радіоактивних речовин; проходження служби на посадах рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у виправно-трудових установах на правах лікувальних та лікарень при виправно-трудових установах для утримання інфекційно хворих засуджених; таємно.

У рішенні Конституційного Суду України від 09.02.1999 №1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Положення частини першої статті 58 Конституції України про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. До події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ним чинності. Заборона зворотної дії є однією з важливих складових принципу правової визначеності.

Принцип неприпустимості зворотної дії в часі нормативних актів знайшов своє закріплення в міжнародно-правових актах, зокрема і в Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини (стаття 7).

В даному випадку позивач посилається на положення постанов Кабінету Міністрів України №1497 від 16.11.2001 року та №1525 від 17.11.2004 року, як на підставу для обрахування його вислуги років у пільговому обчисленні з розрахунку один місяць за півтора місяці відповідно до підпункту «в» пункту 3 постанови №393.

Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2001 року №1497 «Про доповнення пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. №393» (далі постанова №1497) доповнено підпункт «в» пункту 3 постанови №393 абзацом такого змісту: «час проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах карного розшуку за переліком посад і умовами, що визначаються Міністром внутрішніх справ».

Постанова №1497 втратила чинність на підставі Постанови Кабінету Міністрів України N 780 від 20.07.2011 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року №1525 «Про доповнення пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. №393» (далі постанова №1525) доповнено підпункт «в» пункту 3 постанови №393 абзацом такого змісту: «час проходження служби особами начальницького складу органів внутрішніх справ на посадах дільничних, старших дільничних інспекторів міліції та працівників підрозділів з керівництва дільничними інспекторами міліції (крім центрального апарату Міністерства внутрішніх справ)».

Зазначена постанова набула чинності з 1 січня 2005 року.

Постанова №1525 втратила чинність згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 року №780.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач був звільнений зі служби в органах внутрішніх справ 12.05.1997 року, тобто до прийняття зазначеної вище постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року №1525 та постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2001 року №1497 якими було передбачене зарахування часу проходження служби на певних посадах у пільговому обчисленні.

Отже, у період проходження позивачем служби на посаді дільничного з 01.02.1981 року по 01.04.1983 року на посаді дільничного інспектора міліції Кіровського РВВС, з 01 квітня 1983 року по 16 червня 1983 ріку на посаді старшого інспектора профілактичної служби Кіровського РВВС м. Дніпропетровська, з 16 червня 1983 року по 07 вересня 1987 року на посаді інспектора карного розшуку, уповноважений карного розшуку, старший уповноважений карного розшуку Кіровського РВВС м. Дніпропетровська, з 07 вересня 1987 року по 15 вересня 1988 року на посаді начальника відділення по керівництву дільничними інспекторами міліції Кіровського РВВС м. Дніпропетровська, з 15 вересня 1988 року по 28 грудня 1991 року на посаді старшого дільничного інспектора міліції Кіровського РВВС м. Дніпропетровська, з 28 грудня 1991 року по 12 вересня 1994 ріку на посаді заступника начальника - начальника по службі, охорони громадської безпеки ЛВВС на ст. Дніпропетровськ УМВС України на Придніпровській залізниці, з 12 вересня 1994 ріку по 12 травня 1997 року на посаді заступника начальника - начальника кримінальної міліції ЛВВС на станції Дніпропетровськ УМВС України на Придніпровській залізниці чинним законодавством не було передбачено зарахування до вислуги років часу проходження служби на вказаних посадах на пільгових умовах.

Також, суд враховує те, що відповідно до наказу МВС України від 25.02.2019 № 129 (зі змінами, внесеними наказом МВС України від 16.04.2021 № 291) підготовка та подання до органів Пенсійного фонду України документів для перерахунку пенсій в Міністерстві внутрішніх справ України здійснюється через сектори із соціально-гуманітарних питань при територіальних медичних об`єднаннях МВС України по областях. В Дніпропетровській області через сектор із соціально-гуманітарних питань при Державній установі «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Дніпропетровській області». Таким чином, для подання будь-яких документів для нарахування, перерахування пенсії до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області у Ліквідаційної комісії УМВС України на Придніпровській залізниці правових підстав не має.

Враховуючи на встановлені судом обставини, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо визнання протиправними дій Ліквідаційної комісії Управління МВС України на Придніпровській залізниці щодо не підготовки та не надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області оновленої довідки про розмір всіх видів грошового забезпечення позивача виходячи з вислуги років з урахуванням часу проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця, відповідно підпункту «в» пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей", постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2001 року № 1497 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393», постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року № 1525 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393».

Разом з тим, позовні вимоги в частині зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області після надання довідки щодо розміру основних і додаткових видів грошового забезпечення з урахуванням часу проходження служби на пільгових умовах з розрахунку один місяць за півтора місяця провести з 01.12.2019 року перерахунок та виплату пенсії з розрахунку 89% відповідних сум грошового забезпечення, відповідно підпункту «в» пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей", постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2001 року № 1497 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393», постанови Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 року № 1525 «Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393», без обмежень максимальним розміром пенсії, з урахуванням раніше виплачених сум, не підлягають задоволенню, оскільки є похідними від позовних вимог, у задоволенні яких судом було відмовлено.

Згідно із частинами 1, 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з нормами частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Оскільки суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову, підстави для розподілу судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Управління МВС України на Придніпровській залізниці, Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.І. Озерянська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2024
Оприлюднено30.12.2024
Номер документу124117874
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —160/24299/24

Рішення від 29.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 13.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні