Справа № 939/3403/24
УХВАЛА
Іменем України
27 грудня 2024 рокуселище Бородянка
Суддя Бородянського районного суду Київської області Герасименко М.М., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Бородянської селищної ради Бучанського району Київської області про визнання протиправним, скасування розпорядження і поновлення на роботі,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернулася до суду з вказаним позовом, просить визнати протиправним і скасувати розпорядження № 347/к від 25 листопада 2024 року «Про звільнення ОСОБА_2 », поновити її ( ОСОБА_1 ) на посаді начальника відділу освіти Бородянської селищної ради з наступного дня після дати звільнення і стягнути з Бородянської селищної ради Бучанського району Київської області середній заробіток за час вимушеного прогулу.
Дослідивши позовну заяву та додані до неї документи, суддя приходить до висновку про відмову у відкритті провадження у справі, виходячи з таких підстав.
Частиною першою статті 19 ЦПК України визначено, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Отже, у порядку цивільного судочинства можуть розглядатися будь-які справи, у яких хоча б одна зі сторін є фізичною особою, якщо їх вирішення не віднесено до інших видів судочинства.
Завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави (ч. 1ст. 2 ЦПК України).
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України).
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 4 КАС України адміністративна справа це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
Публічно-правовий спір це спір, у якому, зокрема, хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (п. 2 ч. 1 ст. 4 КАС України).
Юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, у спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби (п. 2 ч. 1 ст. 19 КАС України).
Визначення терміну «публічна служба» закріплене в п. 17 ч. 1 ст. 4 КАС України, відповідно до якого публічна служба діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування» місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Посадова особа місцевого самоврядування - особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету (ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування»).
Прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України (абзац п`ятий ч. 1 ст. 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»).
Проведення конкурсу, випробування та стажування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється в порядку, визначеному законодавством України про державну службу (ч. 2 ст. 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»).
Отже, за загальним правилом прийняття на службу в органи місцевого самоврядування, окрім виборних посад, проводиться на конкурсній основі. Інший порядок призначення встановлено для працівників патронатної служби.
З копії розпорядження виконуючого обов`язки Бородянського селищного голови № 06/к від 04 січня 2023 року вбачається, що ОСОБА_1 з 09 січня 2023 року призначено на посаду начальника відділу освіти Бородянської селищної ради за основним місцем роботи та за строковим трудовим договором на період дії воєнного стану до призначення на посаду начальника відділу освіти Бородянської селищної ради посадової особи за конкурсною процедурою, але не пізніше 12 місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану. Взято до відому, що за попереднім місцем роботи ОСОБА_1 присвоєно 11 ранг 5 категорії посадової особи місцевого самоврядування. Встановлено ОСОБА_1 посадовий оклад і відповідні надбавки за вислугу років з урахуванням надбавки за ранг посадової особи місцевого самоврядування. Визначено стаж служби в органах місцевого самоврядування.
Отже, з викладеного вбачається, що ОСОБА_1 займає посаду в органі місцевого самоврядування, що є публічною службою і оскаржене розпорядження прийнято в межах проходження публічної служби.
У межах цивільного судочинства суд не може досліджувати та встановлювати правомірність дій, рішень чи бездіяльності службовця або посадовця, оскільки така можливість передбачена лише в адміністративному судочинстві в силу вимог ст. 19 КАС України, якою охоплюється питання прийняття на публічну службу, її проходження та звільнення.
Такий висновок відповідає висновкам, викладеним у постанові Великої палати Верховного Суду від 12 грудня 2018 року у справі № 804/285/16, постанові Великої палати Верховного Суду від 10 квітня 2019 року у справі 705/1664/17, постанові Великої Палати Верховного Суду від 04 вересня 2019 року у справі № 127/7858/18, що свідчить про усталену практику розгляду вказаної категорії спорів, у яких зазначено, що спори, пов`язані з питаннями реалізації правового статусу особи, яка перебуває на посаді публічної служби, від моменту її прийняття на посаду і до звільнення з публічної служби, підлягають вирішенню в порядку адміністративного судочинства.
Проаналізувавши наведені вище нормативно-правові акти та дослідивши матеріали справи суд вважає, що даний спір, за своїм характером є публічно-правовим, тому і вирішення даного спору належить до юрисдикції адміністративних судів, отже, спір позивача з Бородянською селищною радою є публічно-правовим, який належить розглядати за правилами адміністративного, а не цивільного судочинства.
Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 186 ЦПК Українисуддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Згідно з ч. 5ст. 186 ЦПК України, відмовляючи у відкритті провадження з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз`яснити заявнику, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд справи.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що за таких обставин у відкритті провадження у справі слід відмовити та роз`яснити позивачу, що розгляд даної справи віднесено до юрисдикції адміністративного суду.
Керуючись ст. 186 ЦПК України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Бородянської селищної ради Бучанського району Київської області про визнання протиправним, скасування розпорядження і поновлення на роботі.
Роз`яснити позивачу її право на звернення з позовом в порядку адміністративного судочинства.
Копію ухвали разом із позовною заявою та доданими матеріалами направити позивачу.
На ухвалу суду може бути подано апеляційну скаргу до Київського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту ухвали.
Повний текст ухвали суду складено 27 грудня 2024 року.
СуддяМ. Герасименко
Суд | Бородянський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124119688 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про поновлення на роботі, з них |
Цивільне
Бородянський районний суд Київської області
Герасименко М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні