Справа № 560/10559/24
РІШЕННЯ
іменем України
29 грудня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Печеного Є.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Системні технології майбутнього" до Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТМТ" 23.07.2024 звернулося до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить:
" - визнати протиправним і скасувати рішення про відмову в реєстрації ПН/РК у Єдиний реєстр податкових накладних № 10865608/41812719;
- визнати протиправним і скасувати рішення про відмову в реєстрації ПН/РК у Єдиний реєстр податкових накладних № 10859113/41812719;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 950;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 948".
Ухвалою суду від 26.07.2024 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Системні технології майбутнього" залишено без руху; надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 10 днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
У зв`язку із усуненням Товариством з обмеженою відповідальністю "ТМТ" недоліків позовної заяви, ухвалою суду 08.08.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
В обґрунтування позовних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю "Системні технології майбутнього" зазначає, що відповідачу 1 надано документи, які є достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних № 950 від 15.12.2023 та № 948 від 15.12.2023 року, проте відповідач 1 протиправно відмовив в їх реєстрації.
20.08.2024 до суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позову.
Зазначає, що позивач не надав достатніх документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних:№ 950 від 15.12.2023 року та №948 від 15.12.2023 року.
Вказують, що Головне управління ДПС у Хмельницькій області діяло виключно у відповідності з Податковим кодексом України та іншими законами України, іншими нормативними актами, у межах повноважень наданих чинним законодавством. Оскаржувані рішення винесені на підставі, у межах повноважень контролюючого органу та у спосіб, що передбачений чинним податковим законодавством України на основі тих матеріалів, що були надані позивачем, а відтак підстави для задоволення позову - відсутні.
Відповідач 2 Державна Податкова служба України правом подачі відзиву не скористалася.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Системні технології майбутнього» є платником податку на додану вартість (ЄДРПОУ 41812719), яке створено та зареєстровано в ЄДР 15.12.2017 року.
Видами діяльності товариства з обмеженою відповідальністю «Системні технології майбутнього» є: 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; 99.00 Діяльність екстериторіальних організацій і органів; 96.09 Надання інших індивідуальних послуг.
Також для здійснення господарських операцій, а саме доставка товару, ТОВ «СТМ» використовує автомобіль на підставі договору фінансового лізингу № 028-ВН-МСБ- Ф-097 від 19.12.2018р
Особовий склад ТОВ «СТМ» нараховує 4 працівники заробітна плата та податки сплачуються своєчасно, та в повному обсязі/ , що підтверджуєьтся копіями платіжних доручень наявних у матеріалах справи
Весь придбаній товар (витратні матеріали) зберігається в орендованому приміщенні за адресою: м. Хмельницький, Проспект Миру, 85, загальною площею 290 кв.м.
15.02.2023 року між ТОВ «СТМ» та ТОВ «СМ Білдінг» укладено договір постачання товару № 1502. Відповідно до умов даного договору поставлено монтажні матеріали згідно ВН № ТМ-988 та ВН № ТМ-986 від 15.12.2023 року на адресу ТОВ «СМ Білдінг».
Зважаючи на викладене, позивачем подано на реєстрацію 15.12.2023 року податкову накладну № 950 та податкову накладну № 948 від 15.12.2023 р. Згідно податкових накладних ТОВ «СТМ» здійснило поставку партії товарів для ТОВ «СМ Білдінг».
03.01.2024 року надійшла квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної № 948 від 15.12.2023 та зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 3919, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток № Порядку). Додатково повідомили, що показник «D» = 9968%, «Рпоточ» =0. Запропоновано подати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем 05.04.2024 надіслано на адресу контролюючого органу повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкової наладної від 15.12.2023 №948 та копії документі у кількості 39 додатків а саме: договору оренди нежитлових приміщень від 01.01.2023, ФОП ОСОБА_1 (ПН2735001519) орендодавець, складське приміщення площею 265 м2, офісне 25 м2 (м.Хмельницький пр. Миру, 85). Акт приймання передачі. Додаток, договору постачання товару №1502 від 15.02.2023 покупець ТОВ "СМ БІЛДІНГ", товар., договору з постачальниками ТМЦ, договору про покладання виконання зобов`язання на третю особу від 27.01.2022, кредитор ТОВ Альфа - Лізинг Україна», боржники у зобов`язанні ТОВ "Системні Технології Майбутнього", ПП «Партнер - Електро», договору фінансового лізингу від 19.12.2018, лізингодавець ТОВ «Універсальна лізингова компанія «Ленд - ліз», лізингоодержувач ПП «Партнер - Електро», строкове платне користування ТЗ, ВН №ТМ-986 від 15.12.2023, покупець ТОВ "СМ БІЛДІНГ", електротехнічні матеріали, системи кріплення, сума 57232,91 грн. Рахунок, ТТН №РТМ-986 від 15.12.2023, автомобільний перевізник ОСОБА_2 , замовник, вантажоодержувач ТОВ "СМ БІЛДІНГ", вантажовідправник, пункт навантаження/розвантаження: м. Хмельницький, картку рахунку № НОМЕР_1 за 12.2023 ТОВ "СМ БІЛДІНГ", ВН постачальник ТОВ «Солді і Ко», ТОВ «Лайтком продакшн», ТОВ «Каблекс -Україна», ФОП ОСОБА_3 , електр. матеріали. ТТН. Специфікація НП,ВН від 10.12.2023 постачальник ФОП ОСОБА_3 (ПН 3418201056) круг, олівець. ТТН, ВН від 26.10.2023 постачальник ТОВ «Спейр Патс» (ПН 45375820) Iзоляцiйна стрiчка чорна 0,14мм*17мм*20м., ВН від 30.09.2023 постачальник ТОВ «Лайтком продакшн» (ПН 43828799) Iзоляцiйна стрiчка жовта, чорна 0,14мм*17мм*20м. Специфікація НП, Акт приймання - передачі наданих послуг від 01.12.2023, орендодавець ФОП ОСОБА_1 (ПН НОМЕР_2 ), послуги на суму 10000 грн, свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_3 , пояснення, НОМЕР_4 від 26.12.2023 на суму 141756,97 грн., платник ТОВ "СМ БІЛДІНГ", ПІ, БВ, отримувач ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Солді і Ко», ТОВ «Лайтком продакшн», ТОВ «Каблекс - Україна», ТОВ «Спейр Патс», ПІ, сплата податків
Також, 08.04.2024 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 10865608/41812719 про відмову в реєстрації податкової накладної. Підставою для прийняття рішення органом ДФС вказано, що платником надана видаткова накладна від постачальника ФОП ОСОБА_3 (ПН3418201056) від 10.12.2023 та акт приймання-передачі наданих послуг від 01.12.2023 від орендовавця ФОП ОСОБА_1 (ПН НОМЕР_5 ), при цьому ТОВ (Системні Технології Майбутнього» не декларує нарахування/виплати ФОП ОСОБА_3 (ПН НОМЕР_6 ) та ФОП ОСОБА_1 (ПН2735001519) по 157 ознаці в Додатку 4 ДФ за грудень 2023 року. Крім того , не надано документи на придбання Ізоляційної стрічки (біла ) 0,14мм*17мм*20м.
Однак, позивачем під час повторної перевірки поданих документів виявлено, що помилково подана ВН з Ізоляційною стрічкою (чорна ) 014мм*17мм*20м. Додали ВН ТОВ «Лайтком Продакшн»№732 від 31.01.2023р і ТТН №59000927263862 від 31.01.2023р в якій є прихід Ізоляційної стрічки(біла)0,14*17мм*20м.
03.01.2024 року надійшла квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної № 950 від 15.12.2023 яка складена на господарську операцію щодо реалізації групи ТМЦ контрагенту ТОВ «СМ БІЛДІНГ» на загальну суму коштів 48963,77 грн. (в т.ч. ПДВ 8160,63 грн.).
Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.01.2024 № 9360097984 реєстрацію податкової накладної зупинено та зазначено, що «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 15.12.2023 №950 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3919 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.9968%, "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.»
Платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
04.04.2024 року позивачем надіслано на адресу контролюючого органу повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної від 15.12.2023 №950, та копії документів у кількості 35 додатків, а саме: договору оренди нежитлових приміщень від 01.01.2023, ФОП ОСОБА_1 (ПН 2735001519) орендодавець, складське приміщення площею 265 м2, офісне 25 м2 (м.Хмельницький пр. Миру, 85). Акт приймання передачі. Додаток, договору постачання товару №1502 від 15.02.2023 покупець ТОВ "СМ БІЛДІНГ", товар., договору з постачальниками з/ч, договору про покладання виконання зобов`язання на третю особу від 27.01.2022, кредитор ТОВ Альфа - Лізинг Україна», боржники у зобов`язанні ТОВ "Системні Технології Майбутнього", ПП «Партнер - Електро», договору фінансового лізингу від 19.12.2018, лізингодавець ТОВ «Універсальна лізингова компанія «Ленд - ліз», лізингоодержувач ПП «Партнер - Електро», строкове платне користування ТЗ, ВН №ТМ-988 від 15.12.2023, покупець ТОВ "СМ БІЛДІНГ", буд. матеріали, сума 48963,77 грн. - - Рахунок, ТТН №РТМ-988 від 15.12.2023, автомобільний перевізник ОСОБА_2 , замовник, вантажоодержувач ТОВ "СМ БІЛДІНГ", вантажовідправник, пункт навантаження/розвантаження: м. Хмельницький, картку рахунку № НОМЕР_1 за 12.2023 ТОВ "СМ БІЛДІНГ", ВН постачальник ТОВ «Солді і Ко», ТОВ «Лайтком продакшн», ТОВ «Каблекс - Україна», буд. матеріали. ТТН. Специфікація НП, ВН від 04.12.2023 постачальник ФОП ОСОБА_3 (ПН 3418201056) Ізострічка ПВХ, Т*Ш*Д:0,13мм*19мм*20м, CONVOY PVC tape CV-19 (імпортований), ТТН від 04.12.2023, автомобільний перевізник, вантажовідправник ФОП ОСОБА_3 , замовник, вантажоодержувач ТОВ "Системні Технології Майбутнього", пункт навантаження/розвантаження: м. Хмельницький, акту приймання - передачі наданих послуг від 01.12.2023, орендодавець ФОП ОСОБА_1 (ПН 2735001519), послуги на суму 10000 грн., свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_3 , пояснення, ПІ №2809 від 22.12.2023 на суму 102902,66 грн., платник ТОВ "СМ БІЛДІНГ", ПІ, БВ, отримувач ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Солді і Ко», ТОВ «Лайтком продакшн», ТОВ «Каблекс - Україна»
Опрацювавши наданий позивачем пакет документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглянуто надісланий до контролюючого органу пакет документів та прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі абз. 3 п. 10 Порядку №520, з підстав надання платником податків документів складених із порушенням законодавства № 10859113/41812719 від 05.04.2024 року та про відмову в реєстрації податкової накладної від 15.12.2023 року №950.
У додатковій інформації зазначено, що платником в підтвердження отримання товару надано видаткову накладну від постачальник ФОП ОСОБА_3 (ПН 3418201056) від 04.12.2023, при цьому ТОВ "Системні Технології Майбутнього" не декларує нарахування ФОП ОСОБА_3 (ПН 3418201056) по 157 ознаці доходу в Додатку 4 ДФ за грудень 2023 року.
Позивач, вважаючи оскаржувані рішення протиправними та таким, що порушують його права, звернувся із цим позовом до суду.
Вирішуючи публічно-правовий спір, що виник між сторонами, суд виходить з такого.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
За пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
За правилами пункту 7 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до отриманої платником податків квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.01.2024 року, реєстрація податкової накладної від 15.12.2023 №948 зупинена у зв`язку з її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Також квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.01.2024 реєстрація податкової накладної від 15.12.2023 №950зупинена у зв`язку з її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної запропоновано надати пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно із пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі - Порядок №520), платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
Отже, пункт 5 Порядку № 520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема, від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 44 Порядку № 1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.
Позивачем надано усі первинні документи, складені під час здійснення відповідних господарських операцій, що підтверджується контролюючим органом.
Проте, у рішеннях від 08.04.2024 № 10865608/41812719 та від 05.04.2024 № 10859113/41812719не зазначено конкретних документів, які стали підставою для відмови в реєстрації податкових накладних від 15.12.2023 № 948 та від 15.12.2023 № 950.
Судом встановлено, що не погоджуючись з вищезазначеними рішеннями комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області позивач 16.04.2024 подав скаргу до ДПС України на рішення комісії регіонального рівня від 05.04.2024 № 10859113/41812719.
А також 19.04.2024 подав скаргу на рішення комісії регіонального рівня від 08.04.2024 № 10865608/41812719.
За результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті рішення: від 26.04.2024 №26370/41812719/2 та від 23.04.2024 №25267/41812719/2
Однак, суд дослідивши матеріали справи встановив, що в порушення норм законодавства контролюючим органом зупинення реєстрації податкових накладних відбулося без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, що не дало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.
На підтвердження здійснення господарської операції на виконання яких було складені податкові накладні, позивачем надано ряд підтверджуючих документів, а також письмові пояснення, що стверджено поясненнями, тому висновки контролюючого органу щодо надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, викладені в оскаржуваному рішенні є протиправними.
Також суд зазначає, що посилання відповідачів, що документи надані позивачем лише під час розгляду справи у суді, але не надавались до контролюючого органу, не можуть братися до уваги судом в якості допустимих доказів в справі, оскільки не були покладені в основу оспорюваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, то суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.
Крім того, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.
Суд вказує на те, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.
При цьому, суд виходить з того, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Крім того, суд зазначає, що ТОВ «СТМ» у своїй діяльності керувалось нормами ПКУ та вказує, що при оплаті послуг чи товарів для ФОП ОСОБА_3 не нараховує та не сплачує податок на доходи фізичних осіб за відповідний ФОП.
Дане твердження підтверджується нормами Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, що затверджене наказом Міністерства фінансів України 13.01.2015 № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України 15 грудня 2020 року № 773).
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 15.12.2023 № 948 та від 15.12.2023 № 950.
Однак, не зважаючи на наявність визначених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та його контрагентом, та на те, що такі документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 15.12.2023 № 948 та від 15.12.2023 № 950 Головне управління ДПС у Хмельницькій області відмовило в реєстрації податкових накладних за відсутності правових підстав для відмови.
У свою чергу, зупинення реєстрації податкової накладної не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбаченні Конституцією України та законами України, а також прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про скасування оскаржуваного рішення відповідача.
З огляду на викладене вище, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.04.2024 № 10865608/41812719та від 05.04.2024 № 10859113/41812719 є протиправними та їх слід скасувати.
Щодо вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати виписану товариством з обмеженою відповідальністю "Системні технології майбутнього" податкову накладну 15.12.2023 № 948 та від 15.12.2023 № 950 , суд зазначає про таке.
Відповідно до частини другої статті 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.
Приписами КАС України передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.
Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.
Інші доводи та заперечення сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010, заява 4909/04, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994, серія A, N 303-A, п.29).
Відтак, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні, що подані товариством з обмеженою відповідальністю "Системні технології майбутнього", а саме: від 15.12.2023 № 948 та від 15.12.2023 № 950.
Згідно із статтею 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. А згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ст. 90 КАС України).
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно із ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Зважаючи на задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору на суму 6 056, 00 грн. підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.04.2024 № 10865608/41812719 та від 05.04.2024 № 10859113/41812719.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю "Системні технології майбутнього" від 15.12.2023 № 948 та від 15.12.2023 № 950.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Системні технології майбутнього" судовий збір у розмірі 6 056, 00 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Системні технології майбутнього" (вул. Зарічанська, 46,Хмельницький,Хмельницька область,29009 , код ЄДРПОУ - 41812719) Відповідачі:Головне управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя Є.В. Печений
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2024 |
Оприлюднено | 30.12.2024 |
Номер документу | 124125504 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Печений Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні