Постанова
від 30.12.2024 по справі 592/21491/24
КОВПАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.СУМ

Справа № 592/21491/24

Провадження № 3/592/3683/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 грудня 2024 року м.Суми

Суддя Ковпаківського районного суду м. Суми Косолап Марина Миколаївна, розглянувши матеріали, які надійшли від Військової частини НОМЕР_1 про притягнення до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця с. Мельники Чигиринського району, Черкаської області, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , водія зенітно ракетного взводу 1 стрілецького батальйону, за частиною 3 статті 172-20 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

у с т а н о в и л а :

27.12.2024 до Ковпаківського районного суду м. Суми поштою надійшла справа про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за частиною 3 статті 172-20 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 0494 від 26.11.2024 ОСОБА_1 притягується до адміністративної відповідальності за те, що 26.11.2024 близько 10-30 год. на території АДРЕСА_2 виявлено в стані алкогольного сп`яніння ОСОБА_1 , у якого була не сітка мова, запах алкоголю з порожнини рота, в часті просторі не орієнтувався. Для підтвердження факту перебування в стані алкогольного сп`яніння ОСОБА_1 доставлено до медичної роти військової частини НОМЕР_1 . Внаслідок особистої недисциплінованості та безвідповідальності ОСОБА_1 своїми умисними діями, усвідомлюючи їх характер, порушуючи військову дисципліну, завідомо знаючи про відповідальність, порушив імперативні вимоги статей 11, 16, 49, 241 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України, статті 1-4 Дисциплінарного Статуту Збройних сил України, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене частиною 3 статті 172-20 КУпАП, тобто виконував службові обов`язки в стані алкогольного сп`яніння в умовах особливого періоду.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

При підготовцідо розглядусправи проадміністративне правопорушеннявирішується,зокрема питання,чи належить до компетенції розгляд даної справи (пункт 1 частини 1 статті 278 КУпАП).

За вимогами частини 1 статті 2 КУпАП, законодавство України про адміністративне правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України, а згідно частини 2 статті 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до частин 1 і 2 статті 257 КУпАП протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення.

Відповідно до частини 1 статті 276 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення. Альтернативна підсудність для розгляду справи про адміністративне правопорушення за частиною 3статті 172-20КУпАП не передбачена.

Верховний Суд України у пункті 2 постанова Пленуму від 11.06.2014 № 11 «Про окремі питання, що виникають при застосуванні судами положень ст. 276 Кодексу України про адміністративні правопорушення» роз`яснив судам, що у випадках, коли законом передбачається альтернативна підсудність (ч. 2 ст. 276 КУпАП), питання про те, в який саме суд надіслати протокол про адміністративне правопорушення, вирішується відповідним органом внутрішніх справ.

Місцем вчинення правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 172-20 КУпАП у протоколі зазначено с. Товста Сумського району Сумської області.

Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020 № 807-IX утворено Сумський район (з адміністративним центром у місті Суми) у складі територій Бездрицької сільської, Верхньосироватської сільської, Білопільської міської, Ворожбянської міської, Краснопільської селищної, Лебединської міської, Миколаївської селищної, Миколаївської сільської, Миропільської сільської, Нижньосироватської сільської, Річківської сільської, Садівської сільської, Степанівської селищної, Сумської міської, Хотінської селищної, Юнаківської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Отже, село Товста, яке належало до Білопільського району, Сумської області, увійшло до складу Сумського району, Сумської області.

Разом з тим, пунктом 3-1 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 № 1402-VIII визначено, що до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до набрання чинності Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020 №807-IX, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №2102-IX.

Таким чином, до зміни системи судоустрою та приведення її у відповідність до нового адміністративно-територіального устрою шляхом утворення, реорганізації чи ліквідації судів, місцеві загальні суди продовжують здійснювати розгляд справ в межах раніше утворених районів та раніше визначеного адміністративно-територіального устрою.

Отже, справа про адміністративне правопорушення, яке вчинене в селі Товста на території ліквідованого відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» Білопільського району Сумської області, належить до територіальної юрисдикції (підсудності) Білопільського районного суду Сумської області.

За наведених підстав суддя дійшла висновку, що розгляд даної справи про адміністративне правопорушення, не належить до підсудності Ковпаківського районного суду міста Суми.

Нормами КУпАП не передбачено вирішення судом питання про направлення матеріалів справи про адміністративні правопорушення з одного суду до іншого, втім заборони на застосування за аналогією іншого закону в процесуальних питаннях, що не врегульовані КУпАП, цей кодекс не містить.

Зазначене узгоджується з позицією Верховного Суду по справі № 308/5851/18.

Відповідно до прецедентної практики ЄСПЛ провадження у справах про адміністративні правопорушення, є кримінальним для цілей застосування Конвенції (рішення у справах «Лучанінова проти України» (заява № 16347/02 від 09.06.2011); «Плахтєєв та Плахтєєва проти України» (заява№ 20347/03) від 12.03.2009).

З огляду на викладене, виходячи із системного аналізу законодавства України та усталеної практики ЄСПЛ, при вирішенні питання підсудності необхідно застосувати аналогію закону, тобто застосувати у межах своєї компетенції до КУпАП - положень КПК України, які регламентують подібні відносини.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 34 КПК України кримінальне провадження передається на розгляд іншому суду, якщо до початку судового розгляду виявилося, що кримінальне провадження надійшло до суду з порушенням правил територіальної підсудності.

При цьому згідно частини 2 статті 34 КПК України питання про направлення кримінального провадження з одного суду до іншого в межах юрисдикції одного суду апеляційної інстанції вирішується колегією суддів відповідного суду апеляційної інстанції за поданням місцевого суду.

Зважаючи нате,що ОСОБА_1 ставиться за провину вчинення правопорушення, передбаченого частиною 3 статті 172-20 КУпАП с. Товста Сумського району Сумської області, яке належить до територіальної юрисдикції (підсудності) Білопільського районного суду Сумської області, тому вважаю за необхідне направити справу про адміністративне правопорушення до Сумського апеляційного суду для визначення підсудності.

Керуючись статями 276, 278 Кодексу України про адміністративні правопорушення, статтею 34 Кримінального процесуального кодексу України,

п о с т а н о в и л а:

Справу про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 за частиною 3статті 172-20 Кодексу України про адміністративні правопорушення направити до Сумського апеляційного суду для визначення підсудності.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя М.М. Косолап

СудКовпаківський районний суд м.Сум
Дата ухвалення рішення30.12.2024
Оприлюднено31.12.2024
Номер документу124133214
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяВійськові адміністративні правопорушення Розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв військовослужбовцями

Судовий реєстр по справі —592/21491/24

Постанова від 14.01.2025

Адмінправопорушення

Білопільський районний суд Сумської області

Терещенко О. І.

Постанова від 07.01.2025

Адмінправопорушення

Сумський апеляційний суд

Філонова Ю. О.

Постанова від 30.12.2024

Адмінправопорушення

Ковпаківський районний суд м.Сум

Косолап М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні