Справа № 131/1815/24
Провадження № 3/131/748/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.12.2024м. Іллінці
Суддя Іллінецького районного суду Вінницької області Марчук В.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Гайсинського РУП ГУНП у Вінницькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,
проживаючого по
АДРЕСА_1 , непрацюючого,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.173-2 КУпАП,
В С Т А Н О В И В:
27.12.2024 року до Іллінецького районного суду Вінницької області від Гайсинського РУП ГУНП у Вінницькій області надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.173-2 КУпАП.
Згідно даних протоколу про адміністративне правопорушення, серії ВАД №030859, складеного 12 грудня 2024 року ПОГ Гайсинського РУП ГУНП у Вінницькій області капітаном поліції Амеліним Д.О., 28 листопада 2024 року о 12 год. 00 хв. по АДРЕСА_1 гр. ОСОБА_1 вчинив домашнє насильство психологічного характеру відносно своєї дружини ОСОБА_2 , а саме висловлювався словами нецензурної лайки в її адресу, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.2 ст.173-2 КУпАП.
При підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення та матеріали справи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.173-2 КУпАП, підлягають поверненню для належного оформлення з наступних підстав.
Так, відповідно до вимог ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно вимог ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.
Обов`язок щодо належного складання протоколу про адміністративне правопорушення, який в порядку ст. 251 КУпАП є одним з доказів в справі про адміністративне правопорушення, та надання доказів на підтвердження викладених в протоколі відомостей, покладається на особу, яка має право складати відповідний протокол, та не може бути перекладено на суд.
Згідно ст.256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
Відповідно до вимог ст. 278 КУпАП орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
У той же час, під час перевірки правильності складення протоколу про адміністративне правопорушення, з`ясовано, що всупереч вимогам ст.256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення серії ВАД №030859 від 12.12.2024 року не зазначено суті правопорушення. Зокрема зі змісту описової частини протоколу про адміністративне правопорушення є незрозумілим, в чому саме полягало домашнє насильство психологічного характеру відносно ОСОБА_2 , зокрема, не зазначено, які ж саме наслідки протиправних дій, які були вчинені ОСОБА_1 по відношенню до дружини ОСОБА_2 , тобто, чи могла бути чи була завдана шкода фізичному або психічному здоров`ю потерпілої, що є обов`язковою ознакою об`єктивної сторони даного правопорушення та унеможливлює об`єктивний розгляд справи.
Крім того, згідно протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 173-2 КУпАП, проте графа протоколу «чи притягався(лася) до адміністративної відповідальності» не заповнена.
Разом з тим, в протоколі про адміністративне правопорушення у графах «Свідки» та «Потерпілий» відомості відсутні, однак в матеріалах справи наявні письмові пояснення ОСОБА_2 .
Усі недоліки, наведені вище, позбавляють суд можливості повно, всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та винести законну та обґрунтовану постанову.
Відповідно до п. 12 Постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення» від 17 жовтня 2014 року № 11 норми КУпАП не забороняють повернення протоколу про адміністративне правопорушення, складеного без додержання вимог ст. 256 цього Кодексу, вмотивованою постановою суду для належного оформлення.
За таких обставин, враховуючи що вищевказані дані мають суттєве значення для повного та об`єктивного розгляду справи, протокол про адміністративне правопорушення та матеріали справи про вчинене адміністративне правопорушення підлягають поверненню органу, від якого надійшов протокол, для належного оформлення.
Керуючись ст.ст.251, 252, 256, 278 КУпАП, суддя
П О С Т А Н О В И В:
Протокол про адміністративне правопорушення, серії ВАД №030859, складений 12 грудня 2024 року ПОГ Гайсинського РУП ГУНП у Вінницькій області капітаном поліції Амеліним Д.О., та матеріали справи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.173-2 КУпАП, повернути Гайсинському РУП ГУНП у Вінницькій області - для належного оформлення та усунення недоліків, зазначених в мотивувальній частині постанови.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Валентина МАРЧУК
Суд | Іллінецький районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2024 |
Оприлюднено | 01.01.2025 |
Номер документу | 124146748 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку Вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування |
Адмінправопорушення
Іллінецький районний суд Вінницької області
Марчук В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні