Ухвала
від 30.12.2024 по справі 490/11602/24
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/11602/24 30.12.2024

н\п 1-кс/490/4954/2024

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/11602/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2024 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання заступника керівника Каховської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування,

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання заступника керівника Каховської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22024230000000484 від 19.12.2024 відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.111-1 КК України.

На обґрунтування клопотання вказано, що слідчим відділом УСБУ в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22024230000000484від 19.12.2024,за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 Кримінального кодексу України.

Так, згідно ст. ст. 1, 2 Конституції України Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.

Відповідно до п.п. 9, 10 ст. 1 Закону України «Про національну безпеку України» національна безпека України захищеність державного суверенітету, територіальної цілісності, демократичного конституційного ладу та інших національних інтересів України від реальних та потенційних загроз.

Національні інтереси України життєво важливі інтереси людини, суспільства і держави, реалізація яких забезпечує державний суверенітет України, її прогресивний демократичний розвиток, а також безпечні умови життєдіяльності і добробут її громадян.

Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року та іншими міжнародно-правовими актами є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

24.02.2022 на виконання вищевказаного злочинного наказу військовослужбовці Збройних Сил російської федерації, шляхом збройної агресії, із застосування зброї, незаконно вторглися на територію України через державні кордони України в Автономній Республіці Крим, Харківській, Донецькій, Луганській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, інших областях та вчинили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, що мають важливе народногосподарське або оборонне значення, та вчинили окупацію частин зазначеної території, чим вчинили дії з метою зміни меж території та державного кордону України з порушенням порядку, встановленого Конституцією України, яка триває до теперішнього часу та призводить до загибелі значної кількості людей та інших тяжких наслідків.

У зв`язку з цим, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 в Україні з 05 год. 30 хв. 24.02.2022 введено воєнний стан, який на цей час відповідно до чинного законодавства триває.

Законом України від 22.05.2022 № 2265-ІХ «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії рф як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну» рф визнана державою-терористом (державою-агресором).

Відповідно до п. 7 ст. 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована рф територія України (далі тимчасово окупована територія) це частини території України, в межах яких збройні формування рф та окупаційна адміністрація рф встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування рф встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації рф.

Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією» вся територія Каховського району (Великолепетиська селищна територіальна громада) Херсонської області, у тому числі с. Рубанівка, включена до переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій, та з 24.02.2022 по цей час тимчасово окупована російською федерацією.

Відповідно до ст. 42 Положення про закони і звичаї війни на суходолі IV Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, ратифікованої Україною 24.08.1991, територія визнається окупованою якщо вона фактично перебуває під владою армії супротивника. Окупація поширюється лише на ту територію, де така влада встановлена і здатна виконувати свої функції.

Відповідно до ст. 57-1 Закону України «Про освіту», центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки здійснює нормативно-правове забезпечення функціонування системи освіти і науки та видає накази з питань створення безпечного освітнього середовища, організації здобуття освіти, освітнього процесу та з інших питань у сфері освіти і науки, не врегульованих законом в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду). Строк дії таких наказів не може перевищувати строк особливого періоду. Такі накази не є регуляторними актами та підлягають державній реєстрації лише у разі, якщо стосуються прав, свобод, законних інтересів та обов`язків громадян і юридичних осіб.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 711 від 24.06.2022 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», обласним та Київській міській військовим адміністраціям разом із засновниками закладів освіти забезпечити організацію початку навчального року залежно від безпекової ситуації.

Таким чином, центральним органом виконавчої влади, обласною військовою адміністрацією разом із засновником закладів освіти Херсонської міської територіальної громади забезпечено організацію початку навчального процесу в 2022-2023 навчальному році на період дії воєнного стану у дистанційній формі.

З початку військової агресії рф, на територіях, які опинилися в окупації, серед яких було і с. Рубанівка Каховського району Херсонської області, представники держави-агресора, створили незаконні органи влади, які розпочали впроваджувати політичні та освітні стандарти рф.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 «Федерального закона «Об образовании в рф» від 29.12.2012 № 273-ФЗ (далі закон № 273-ФЗ) в освітніх організаціях освітня діяльність здійснюється на державній мові російської федерації, якщо цією статтею не встановлено інше. Викладання та вивчення державної мови російської федерації в рамках освітніх програм, що мають державну акредитацію, здійснюються відповідно до федеральних державних освітніх стандартів та освітніх стандартів.

Відповідно до п. 6 ст. 2 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт сукупність обов`язкових вимог до освіти певного рівня та (або) до професії, спеціальності та напряму підготовки, затверджених залежно від рівня освіти федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері загальної освіти, або федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері вищої освіти.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 закону № 273-ФЗ федеральні державні освітні стандарти загальної освіти розробляються за рівнями освіти.

Стандарти основної загальної освіти (5-9 класи) у системі освіти російської федерації затверджено наказом міністерства освіти та науки Російської Федерації від 31.05.2021 № 287 «Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования» (зареєстрований в міністерстві юстиції рф 05.07.2021 № 64101) (далі ФГОС №287). Згідно з п. 32.1 цього стандарту, до навчального плану входять наступні обов`язкові для вивчення учбові предмети: російська мова, література, рідна мова та (або) державна мова республіки російської федерації, рідна література, іноземна мова, друга іноземна мова, математика, інформатика, історія, суспільствознавство, географія, фізика, хімія, біологія, образотворче мистецтво, музика, технологія, фізична культура, основи безпеки життєдіяльності. Навчальний предмет «Математика» предметної галузі «Математика та інформатика» включає навчальні курси «Алгебра», «Геометрія», «Вірогідність і статистика».

Відповідно до п. 15 цього стандарту програма основної загальної освіти, у тому числі адаптована, реалізується державною мовою російської федерації.

Стандарти середньої освіти (10-11 класи) у системі освіти РФ затверджено наказом міністерства освіти та науки російської федерації від 17.05.2012 № 413 «Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта среднего общего образования» (зареєстрований в міністерстві юстиції РФ 06.07.2012 № 24480) (далі ФГОС №13). Згідно з п. 18.3.1 цього стандарту, учбовий план середнього середньої загальної освіти передбачає обов`язкове вивчення наступних учбових предметів на базовому та поглибленому рівні: російська мова, Література, Рідна мова та (або) державна мова республіки російської федерації, Рідна література, Іноземна мова, Друга іноземна мова, Математика, Інформатика, Історія, Суспільствознавство, Географія, Фізика, Хімія, Біологія, Фізична культура, Основи безпеки життєдіяльності.

Разом, з тим ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи громадянкою України, маючи досвід у сфері освіти (на момент повномасштабного вторгнення зс рф в Україну працювала у комунальному закладі «Великолепетиський ліцей» Великолепетиської селищної ради Каховського району Херсонської області), усвідомлюючи проведення активної підривної діяльності проти України представниками спецслужб, правоохоронних та інших органів державної влади рф та утворення окупаційною владою учбових закладів на базі українських навчальних закладів відбувається незаконно, а впровадження стандартів освіти рф та навчання дітей за освітніми програмами рф підриває основи Національної безпеки України, діючи умисно в інтересах та користь держави-агресора рф, в умовах воєнного стану, з метою завдання шкоди Україні, шляхом реалізації злочинного задуму окупаційної адміністрації держави-агресора в особі «ВГА Херсонской области», «департамента образования и науки ВГА Херсонской области» та в подальшому «министерства образования и науки Херсонской области», у створенні «нових» закладів освіти на базі українських цілісних майнових комплексів та їх незаконної діяльності за стандартом та законодавством рф, достовірно знаючи, що Рубанівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Рубанівської сільської ради Великолепетиського району Херсонської області (Україна, Великолепетиський р-н, Херсонська обл., село Рубанівка,вул. Першотравнева, будинок, 1), є власністю Великолепетиської селищної територіальної громади території України, створена з метою надання загальної освіти, а навчання здійснюється за освітніми програмами держави України та її функціонування забезпечується державними органами та органами місцевого самоврядування України, у тому числі управлінням освіти Херсонської міської ради та відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 711 від 24.06.2022 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні» та рекомендації Міністерства освіти і науки України № 1/7322-22 від 30.06.2022 «Про організацію 2022/2023 навчального року», а педагогічні працівники держави Україна забезпечують освітній процес дистанційно відповідно до вимог Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», розпочала впровадження стандартів освіти держави-агресора за наступних обставин.

26.05.2022з метоюінтеграції системиосвіти наокупованій територіїХерсонської областіз системоюосвіти рфта роботиучбових тавиховних закладів на тимчасово окупованій частині території Херсонської області, створення правових умов для запуску та функціонування незаконної системи освіти, її управління та розвитку, згідно законодавства держави-агресора, представниками окупаційної адміністрації держави-агресора так званої «ВГА Херсонской области» створено незаконний орган влади, який підпорядковується вказаній адміністрації, а саме т.зв.«департамент образования и науки ВГА Херсонской области».

Основним завданням т.зв. «департамента образования и науки ВГА Херсонской области» є реалізація та підтримка рішень та дій держави-агресора шляхом впровадження на території Херсонської області стандартів освіти держави-агресора, а саме рф, зокрема з метою підтримання окупаційної політики у вказаному напрямку та створення її позитивного іміджу серед місцевого населення.

14.06.2022 так званим «начальником Департаменту освіти і науки ВЦА Херсонської області» публічно заявлено про інтеграцію навчальних закладів Херсонської області в освітню систему рф, про надання рф підручників, про формування викладацького складу.

З цією метою, а саме ефективного виконання завдань покладених на незаконний орган влади, а саме т.зв. «министерство образования Херсонской области», для стабілізації і розвитку сфери освіти і науки рф, у відповідності до законодавства рф на підставі «приказа» № 85-П від 06.03.2023, на підставі якого на базі комунального закладу «Рубанівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Рубанівської сільської ради Великолепетиського району Херсонської області» (код ЄДРПОУ 24115541, юридична адреса: Україна, Херсонська обл., Каховський район (до 2020 року Великолепетиська територіальна громада Великолепетиського району), с. Рубанівка,вул. Першотравнева, будинок, 1), створено юридичну особу т.зв. навчальний заклад «Государственное бюджетное образовательное учреждение (ГБОУ) Херсонской области «Рубановская школа Великолепетихского муниципального округа».

Так, з метою реалізації злочинного задуму представників окупаційної адміністрації держави-агресора, розпорядженням органу окупаційної влади, встановивши контакт із так званим «начальником відділу освіти окупаційної адміністрації Великої Лепетихи» та так званим «керівником ВЦА смт. Велика Лепетиха Каховського району Херсонської області» та заручившись підтримкою останніх, більш точна дата в ході досудового розслідування не встановлена, але не пізніше 06.03.2023, за добровільною згодою ОСОБА_6 її призначено директором незаконно створеного «ГБОУ Херсонской области «Рубановская школа Великолепетихского муниципального округа».

У подальшому, у зв`язку із «прийняттям» Херсонської області в російську федерацію, ОСОБА_6 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 17.04.2023, діючи з прямим умислом, вчинила дії щодо реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб Федеральної податкової служби росії незаконно створеного на тимчасово окупованій території Херсонської області навчального закладу «ГБОУ Херсонской области «Рубановская школа Великолепетихского муниципального округа», якому присвоєно основний державний реєстраційний номер 1239500003137, що свідчить про злочинний умисел останньої та впровадження стандартів освіти у навчальному закладі.

Таким чином, після зайняття ОСОБА_6 вищевказаної посади, навчальний заклад Рубанівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Рубанівської сільської ради Великолепетиського району Херсонської області, код ЄДРПОУ: 24115541, юридична адреса: Херсонська обл., Каховський район (до 2020 року Великолепетиська територіальна громада Великолепетиського району), с. Рубанівка,вул. Першотравнева, буд. 1, здійснив перехід на російську навчальну програму та розпочав незаконну діяльність, як «Государственное бюджетное образовательное учреждение (ГБОУ) Херсонской области «Рубановская школа Великолепетихского муниципального округа».

Реалізуючи свій протиправний умисел, спрямований на впровадження стандартів освіти держави-агресора шляхом інтеграції підпорядкованого ОСОБА_6 навчального закладу в освітню систему держави-агресора рф, перебуваючи в тимчасово окупованому с. Рубанівка Каховського району (до 2020 року Великолепетиська територіальна громада Великолепетиського району) Херсонської області, діючи умисно, передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки своїх дій та бажаючи їх настання, з метою завдання шкоди Україні, а також її національним інтересам у сфері освіти та науки, у тому числі з метою виконання злочинного задуму окупаційної адміністрації держави-агресора, а саме «ВГА Херсонской области», «департамента образования и науки ВГА Херсонской области», в порушення Закону України «Про дошкільну освіту», наказу управління освіти Херсонської міської ради №51-т від 08.09.2022 «Про деякі питання організації освітнього процесу в 2022/2023 навчальному році на період дії воєнного стану», достовірно знаючи, що педагогічні працівники забезпечують дистанційно освітній процес, не пізніше 06.03.2023, більш точна дата в ході досудового розслідування не встановлена, приступила до виконання своїх обов`язків на займаній посаді.

На виконанняпокладених нанеї обов`язків,як на«директора» незаконноствореного навчальногозакладу освіти, ОСОБА_6 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, діючи як «директор» так званого «ГБОУ Херсонской области «Рубановская школа Великолепетихского муниципального округа», створеного окупаційною адміністрацією та підпорядкованого незаконному органу влади, на базі КЗ «Рубанівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Рубанівської сільської ради Великолепетиського району Херсонської області», вчинила дії, спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора в очоленому нею навчальному закладі та підпорядкуванні його окупаційній адміністрації держави-агресора.

Зокрема, ОСОБА_5 забезпечила розміщення на будівлі таблички із «новою» назвою навчального закладу на мові держави-агресора і за російськими стандартами та забезпечила функціонування пропускного режиму до приміщення школи у вигляді розміщення військових зс рф.

Крім того, з метою здійснення пропаганди у новоствореному окупаційною владою навчальному закладі під керівництвом ОСОБА_6 , персонал школи та учні змушений був вивчати гімн держави-агресора рф та кожного ранку, перед початком учбового процесу співати його.

Також, ОСОБА_5 після зайняття посади так званого директора «ГБОУ Херсонской области «Рубановская школа Великолепетихского муниципального округа», в період часу з 06.03.2023 по травень 2024 року (більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено), перебуваючи в тимчасово окупованому с. Рубанівка Каховського району (до2020року Великолепетиськатериторіальна громадаВеликолепетиського району) здійснювала агітування щодо набору працівників до даного навчального закладу, під час особистих бесід із місцевими мешканцями та працівниками освітніх закладів, пропонувала піти на співпрацю із окупаційною владою та працювати у новоствореному окупаційною владою навчальному закладі за стандартами освіти рф.

Окрім того, остання, працюючи на посаді директора даного навчального закладу, з метою реалізації злочинного умислу на впровадження стандартів освіти держави-агресора, визначених «Федеральным законом «Об образовании в РФ» від 29.12.2012 № 273-ФЗ, вжила заходів по прийому учнів до очолюваного нею закладу освіти, визначила класних керівників, погодила програму навчання, забезпечила початок навчання в очолюваному нею закладі за стандартами освіти держави-агресора з загальним застосуванням російської мови, як офіційної, що суперечить вимогам ст. 10 Конституції України, ст. ст. 6, 9, 21 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», ст. ст. 7, 12 Закону України «Про освіту», ст. ст. 5, 44 Закону України «Про повну загальну середню освіту», а також забезпечила ведення документації виключно на російській мові із використанням «нових» бланків школи, зокрема щодо видачі довідок про навчання дітей у вищевказаному навчальному закладі.

Продовжуючи реалізацію злочинного умислу, у період 2023-2024 навчального року ОСОБА_5 , вжила заходів щодо проведення публічних заходів на базі підпорядкованого їй навчального закладу за стандартами рф, а саме: проведення інтелектуальної гри на знання конституції рф, святкового концерту присвяченому дню перемоги у ВВВ, проведення всеросійського конкурсу «Вчитель року 2024» та святкування всеросійського дня сім`ї та присвячена цьому заходу святкова лінійка учнів школи.

Також, із метою показовості діяльності так званої «ГБОУ Херсонской области «Рубановская школа Великолепетихского муниципального округа», ОСОБА_5 , як директором навчального закладу, проводились заходи зі святкування «першого та останнього дзвоника» за участі учнів і педагогів даного навчального закладу, а також супроводжувалось підняттям російського прапору та виконанням гімну росії, що також свідчить про впровадження в діяльності навчального закладу стандартів освіти країни-агресора.

10.12.2024 р. ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.

У передбачений законом спосіб повідомлення про підозру та повістки про виклик підозрюваної ОСОБА_5 опубліковано в газеті «Урядовий кур`єр» та на сайті Офісу Генеральної прокуратури України.

Підозрювана ОСОБА_5 , відповідно вимог ст.ст. 133, 135 КПК України викликалася 16, 17, 18 грудня 2024 року до слідчого відділу УСБУ в Херсонській області. Підозрювана жодного разу не з`явилася, про причини неявки не повідомила.

Беручи до уваги те, що на теперішній час ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території Херсонської області, а також те, що остання неодноразово викликалася до органу досудового розслідування, шляхом публікації повісток про виклик в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора, але жодного разу на виклики слідчого не з`явилася, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, у зв`язку з чим підозрювана ОСОБА_5 20.12.2024 оголошена в розшук.

Посилаючись на те, що ОСОБА_5 , яка обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, на виклики слідчого до органу досудового розслідування не з`являється, про причини своєї неявки не повідомляє, прокурор просить про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, пославшись на обставини, у ньому викладені.

Захисник підозрюваної у судовому засіданні вирішення клопотання залишив на розсуд суду.

Вислухавши доводи прокурора, захисника підозрюваного, дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для його задоволення.

Так, ч. 1 ст. 297-1 КПК України встановлено, що спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.

Згідно із ч. 2 ст. 297-1 КПК України передбачено, зокрема, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених ст. 111-1 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.

Відповідно до ст. 297-5 КПК України повістки про виклик підозрюваного у разі здійснення спеціального досудового розслідування надсилаються за останнім відомим місцем його проживання чи перебування та обов`язково публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора. З моменту опублікування повістки про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора підозрюваний вважається належним чином ознайомленим з її змістом.

Копії процесуальних документів, що підлягають врученню підозрюваному, надсилаються захиснику.

Згідно до ч. 5 ст. 139 КПК України встановлено, що ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

Пунктом 20-1 Розділу XІ ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КПК України визначено, що тимчасово, але не пізніше дня початку діяльності Державного бюро розслідувань (опублікування у газеті «Урядовий кур`єр» відповідного повідомлення його керівником): спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 365, 368, 368-2, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цьому абзаці, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.

Положення частини п`ятої статті 139 цього Кодексу у разі вчинення злочинів, визначених в абзаці другому цього пункту, поширюються також на осіб, які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

У клопотанні слідчого, прокурора про здійснення спеціального досудового розслідування мають також зазначатися фактичні дані про перебування особи за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Судовий розгляд у кримінальному провадженні щодо злочинів, зазначених у частині другій ст. 297-1 цього Кодексу, а також у цьому пункті, може здійснюватися за відсутності обвинуваченого (inabsentia), крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності (спеціальне судове провадження) та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Вимоги щодо особливостей застосування глави 24-1 цього Кодексу, передбачені цим пунктом, поширюються на кримінальні провадження, у яких підозрюваний, крім неповнолітнього, на момент звернення до суду з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування або обвинувальним актом оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні відомості, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Згідно ч. 5 ст. 135 КПК України повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 111-1 КК України, підтверджується даними: протоколу допиту свідка ОСОБА_7 ; протоколу допиту свідка ОСОБА_8 ; протоколу допиту свідка ОСОБА_9 ; протоколу допиту свідка ОСОБА_10 ; протоколу допиту свідка ОСОБА_11 ; протоколу допиту свідка ОСОБА_12 ; протоколів допитів свідків ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 ; протоколу огляду від 28.03.2024, Інтернет ресурсу за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 , розміщеному 12.12.2023 на проросійському медіа ресурсі «Администрация Великолепетихского муниципального округа», відповідно до якого отримано дані, що «Школьники Херсонской области присоединились к интеллектуальной игре на знание Конституции РФ», в якій прийняли участь три команди школярів так званої «Рубановской школы Великолепетихского муниципального округа», яку очолює ОСОБА_5 ; протоколу огляду від 28.03.2024, Інтернет ресурсу за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 відповідно до якого отримано дані, а саме посилання на сайт «Федеральной налоговой службы рф», на якому міститься виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб Управління федеральної податкової служби Росії, відповідно до якої незаконними органами влади, на підставі «Приказа № 85-П» від 06.03.2023, «Приказа № 124» від 30.03.2023 та «Устава» створено у відповідності до законодавства держави-агресора рф «ГОСУДАРСТВЕННОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ХЕРСОНСКОЙ ОБЛАСТИ «РУБАНОВСКАЯ ШКОЛА ВЕЛИКОЛЕПЕТИХСКОГО МУНИЦИПАЛЬНОГО ОКРУГА», код 1239500003137», підпорядковане т.зв. «Министерству образования Херсонской области», в якому керівником «директором» є громадянка України ОСОБА_5 ; протоколу огляду від 28.03.2024, Інтернет ресурсу за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_4 , розміщеному 20.02.2024, на проросійському медіа ресурсі «ZOV ХЕРСОН», відповідно до якого отримано дані, що на базі так званої «Рубановской школы Великолепетихского муниципального округа», яку очолює ОСОБА_5 , відбулася церемонія оголошення переможця «державного етапу всеросійського конкурсу «учитель года 2024». Крім того, відповідно до розміщених фото, встановлено безпосередню участь у вказаному заході ОСОБА_5 ; протоколу огляду від 05.09.2024, Інтернет ресурсу за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_5 , розміщеному 31.05.2024, на проросійському медіа ресурсі «Администрация Великолепетихского муниципального округа», відповідно до якого отримано дані, що у так званій «Рубановской школе Великолепетихского муниципального округа», яку очолює ОСОБА_5 , відбувся «останній дзвінок». Крім того, відповідно до розміщених фото, встановлено безпосередню участь у вказаному заході ОСОБА_5 ; протоколу огляду від 05.09.2024 Інтернет ресурсу за посиланням - t.me/depobrherson/4905, розміщеному 20.02.2024, на проросійському медіа ресурсі «Министерство образования Херсонской области», відповідно до якого отримано дані відбулось нагородження переможців «всеросійського конкурсу «учитель года 2024», на фото наявна ОСОБА_5 серед переможців; протоколу огляду від 05.09.2024 Інтернет ресурсу за посиланням - ІНФОРМАЦІЯ_5 , розміщеному 04.04.2024 на проросійському медіа ресурсі «Администрация Великолепетихского муниципального округа», відповідно до якого отримано дані, що у так званій «Рубановской школе Великолепетихского муниципального округа», яку очолює ОСОБА_5 , відбувся святковий концерт присвячений «Году семьи 2024» на фото зображена ОСОБА_5 ; протоколу огляду від 12.09.2024 Інтернет ресурсу за посиланням - ІНФОРМАЦІЯ_5 , розміщеному 01.06.2024 на проросійському медіа ресурсі «Администрация Великолепетихского муниципального округа», відповідно до якого отримано дані, що що у так званій «Рубановской школе Великолепетихского муниципального округа», яку очолює ОСОБА_5 , відбулась «Линейка благодарности», де на фото зображена ОСОБА_5 ; протоколу огляду від 12.09.2024 Інтернет ресурсу за посиланням - ІНФОРМАЦІЯ_6 , розміщеному 02.09.2024 на проросійському медіа ресурсі «Администрация Великолепетихского муниципального округа», відповідно до якого отримано дані, що що у так званій «Рубановской школе Великолепетихского муниципального округа», яку очолює ОСОБА_5 , відбулась «Линейка посвященная дню знаний». Згідно допису до даної публікації директор школи ОСОБА_5 відкрила вказаний захід, діти співали гімн росії і підняли прапор росії; речових доказів долученими до матеріалів кримінального провадження, а саме: «Справка № 26 от 06.03.2024 ГБОУ Херсонской области «Рубановской школы Великолепетихского муниципального округа», де зобрано відтиск печатки так званого «закладу освіти» та підпис в графі «Директор школы ОСОБА_5 ».

Досліджені у судовому засіданні дані є достатньо вагомими у своїй сукупності для висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 111-1 КК України.

10.12.2024р. ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 111-1 КК України,про щоу загальнодержавному засобімасової інформації газеті«Урядовий кур`єр»,а такожна офіційномувеб-сайтіОфісу Генеральногопрокурора розміщено відповіднеповідомленняв порядку ст. 135, ч. 1 ст. 278 КПК України.

Вказаний факт підтверджений прокурором у судовому засіданні документально.

Підозрювана ОСОБА_5 , будучи викликаною до органу досудового розслідування шляхом публікацій в засобах масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті Офісу Генерального прокурора повісток про виклик на 16, 17, 18 грудня 2024 року до слідчого не з`явилася, не повідомивши про причини неявки, що в тому числі свідчить про переховування від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

У зв`язку з неприбуттям підозрюваної ОСОБА_5 на неодноразові виклики до органу досудового розслідування, переховуванням з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчого від 20.12.2024 р. ОСОБА_5 оголошено у розшук.

Матеріалами клопотання підтверджується, що на даний час ОСОБА_5 знаходиться у смт. Велика Лепетиха Каховського районй Херсонської області, яке на даний час є тимчасово окупованою територією України, ухиляється від явки на виклики слідчого та прокурора, дійсно переховується на тимчасово окупованій території, де продовжує співпрацювати з окупаційною владою рф та підтримувати рішення країни-агресора.

З урахуванням наведеного, а також того, що ОСОБА_5 , яка обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 111-1 КК України, що згідно ст. 12 КК України відноситься до категорії нетяжкого злочину, санкцією за який передбачено покарання у виді виправних робіт на строк до двох років або арештом на строк до шести місяців, або позбавлення волі на строк до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років, за її добровільною згодою була призначена директором незаконно створеного «ГБОУ Херсонской области «Рубановская школа Великолепетихского муниципального округа», переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності за ймовірно вчинений нею нетяжкий злочин, виїхавши на тимчасово окуповану територію України, за викликом слідчого у загальнодержавному засобі масової інформації газеті «Урядовий кур`єр» та офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора про необхідність її прибуття до найближчого територіально розташованого органу Служби безпеки України, неодноразово не з`явилася, у зв`язку із чим була оголошена у розшук, наявні підстави для здійснення спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваної, а відтак, і задоволення клопотання.

Керуючись ст. ст. 135, 139, 297-1, 297-5, п. 20-1 Розділу XІ Перехідних положень КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22024230000000484 від 19.12.2024 відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.111-1 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення30.12.2024
Оприлюднено01.01.2025
Номер документу124147741
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —490/11602/24

Ухвала від 30.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 30.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 26.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 26.12.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні