Постанова
від 24.12.2024 по справі 569/17919/23
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/17919/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2024 року м. Рівне

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Сидорук Є.І. з участю представника Рівненської митниці Опанасика С., захисника Кінах Я.В., розглянувши матеріали про порушення митних правил, які надійшли з Рівненської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця: с. Плодородне, АР Крим, керівник ТОВ «Глобалмаркет», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 - у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 485 Митного кодексу України,

В С Т А Н О В И В:

В протоколі про порушення митних правил № 0135/20400/23 від 17 серпня 2023 року, який було складено головним державним інспектором оперативного відділу Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Рівненської митниці Вознюк М.С. вказано, що на виконання зовнішньоекономічного договору (контракту) №090921/202 від 09.09.2021 року, укладеного між ТОВ «Глобалмаркет» (код ЄДРПОУ 43521405) та компанією «ACERIUS INVESTMENTS LIMITED» ввезено наступні транспортні засоби:

1. 21.10.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці громадянин України ОСОБА_2 ввіз на митну територію України товар «легковий автомобіль марки «Land Rover Range Rover Evoque, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 ».

Переміщення транспортного засобу через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2021/278515 від 21.10.2021 року.

27.10.2021 року особою, уповноваженою на роботу з митницею (декларант) ТОВ «МІ-7» ОСОБА_3 у Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ UA204020/2021/280340 для здійснення митного оформлення товару «легковий автомобіль марки «Land Rover Range Rover Evoque, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 » з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою №211020.11606-ACE_LIM від 20.10.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 30.05.2018 року, зовнішньоекономічним договором (контрактом) №090921/202 від 09.09.2021 року, сертифікатом перевезення (походження) товару форми EUR.1 №211020.11606-ACE_LIM від 20.10.2021 року тощо.

За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено компанію «ACERIUS INVESTMENTS LIMITED» (Cyprus, Nicosia 1075 Chyptron 1), отримувачем - ТОВ «Глобалмаркет» (код ЄДРПОУ 43521405, Волинська область, м. Луцьк, вул. Шопена, буд. 22а). Відповідно до комерційного рахунку №211020.11606-ACE_LIM від 20.10.2021 року вартість товару «легковий автомобіль марки «Land Rover Range Rover Evoque, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 » становить 2500 Євро (або еквівалент 76697,75 грн.) на дату здійснення митного оформлення. Митне оформлення товару здійснено Рівненською митницею за резервним методом визначення вартості митної товару на рівні 616 649,91 грн., або еквівалент 20100 Євро.

17.05.2023 року до Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 17.05.2023 року, яким направлено відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезені на митну територію України транспортних засобів на адресу ТОВ «Глобалмаркет» (код ЄДРПОУ 43521405), в тому числі «легковий автомобіль марки «Land Rover Range Rover Evoque, ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_2 ».

Митними органами Федеративної Республіки Німеччина надіслано копію MRN №21DE48516316719Е5 від 21.10.2021 року, відповідно до якої експортером товару вказана компанія «Global Cars» (Pepenreye 5, 22453 Hamburg, DE), отримувачем Andrii Revko. Фактурна та статистична вартість товару становить 28067 Євро (або еквівалент 861 070,30 грн.).

Таким чином, за результатами співставлення відомостей встановлено розбіжності щодо відправника, отримувача, комерційних умов поставки, фактурної та статистичної вартості товару, реквізитів рахунків, тощо.

Згідно службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Рівненської митниці від 31.05.2021 року №7.13-15/вн-23/910, сума недоборів митних платежів з урахуванням відомостей що містяться у відповіді та за відсутності інформації про суми інших додаткових витрат, становить 78 214,56 грн. (в тому числі мито - 24 442,04 грн, ПДВ - 53772,52 грн.).

2. 13.11.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці громадянин України ОСОБА_4 ввіз на митну територію України товар «легковий автомобіль марки «AUDI», модель «Q7», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_4 ».

Переміщення транспортного засобу через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2021/921629 від 12.11.2021 року.

16.11.2021 року особою уповноваженою на роботу з митницею (декларант) ТОВ «МІ-7» ОСОБА_5 у Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ UA204020/2021/286045 для здійснення митного оформлення товару «легковий автомобіль марки «AUDI», модель «Q7», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_4 » з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою №211112.12862-ACE_LIM від 12.11.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_5 від 24.04.2018 року, зовнішньоекономічним договором (контрактом) №090921/202 від 09.09.2021 року, сертифікатом перевезення (походження) товару форми EUR.1 №211112.12867-ACE_LIM від 12.11.2021 року тощо.

За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено компанію «ACERIUS INVESTMENTS LIMITED» (Cyprus, Nicosia 1075 Chyptron 1), отримувачем - ТОВ «Глобалмаркет» (код ЄДРПОУ 43521405, Волинська область, м. Луцьк, вул. Шопена, буд. 22а). Відповідно до комерційного рахунку №211112.12862-ACE_LIM від 12.11.2021 року вартість товару «легковий автомобіль марки «AUDI», модель «Q7», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_4 » становить 3000 Євро (або еквівалент 149 503,50 грн.) на дату здійснення митного оформлення. Митне оформлення товару здійснено Рівненською митницею за резервним методом визначення вартості митної товару на рівні 627 914,70 грн., або еквівалент 21000 Євро.

17.05.2023 року до Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 17.05.2023 року, яким направлено відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезені на митну територію України транспортних засобів на адресу ТОВ «Глобалмаркет» (код ЄДРПОУ 43521405), в тому числі «легковий автомобіль марки «AUDI», модель «Q7», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_4 ».

Митними органами Федеративної Республіки Німеччина надіслано копію MRN №21DE335264924880Е0 від 12.11.2021 року, відповідно до якої експортером товару вказана компанія «Best Motors» (Borsigstr, 11, 63165 Muhlheim am Main, DE), отримувачем ОСОБА_6 . Фактурна вартість товару на умовах поставки EXW становить 27400 Євро (або еквівалент 819 279, 18 грн.), статистична вартість - 27 550 Євро (823 764,29 грн.).

Таким чином, за результатами співставлення відомостей встановлено розбіжності щодо відправника, отримувача, комерційних умов поставки, фактурної та статистичної вартості товару, реквізитів рахунків, тощо.

Згідно службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Рівненської митниці від 31.05.2021 року №7.13-15/вн-23/910, сума недоборів митних платежів з урахуванням відомостей що містяться у відповіді та за відсутності інформації про суми інших додаткових витрат, становить 62 671,87 грн. (в тому числі мито - 19 584,96 грн, ПДВ - 43 086,91 грн.).

3. 26.12.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці громадянин України ОСОБА_7 ввіз на митну територію України товар «легковий автомобіль марки «AUDI», модель «А6», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_6 ».

Переміщення транспортного засобу через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2021/928594 від 23.12.2021 року.

30.12.2021 року особою уповноваженою на роботу з митницею (декларант) ТОВ «МІ-7» ОСОБА_8 у Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ UA204020/2021/299419 для здійснення митного оформлення товару «легковий автомобіль марки «AUDI», модель «А6», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_6 » з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою №211222.15899-ACE_LIM від 22.12.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_7 від 23.10.2018 року, зовнішньоекономічним договором (контрактом) №090921/202 від 09.09.2021 року, тощо.

За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено компанію «ACERIUS INVESTMENTS LIMITED» (Cyprus, Nicosia 1075 Chyptron 1), отримувачем - ТОВ «Глобалмаркет» (код ЄДРПОУ 43521405, Волинська область, м. Луцьк, вул. Шопена, буд. 22а). Відповідно до комерційного рахунку №211222.15899-ACE_LIM від 22.12.2021 року вартість товару марки «AUDI», модель «А6», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_6 » становить 18 100 Євро (або еквівалент 588 205,81 грн.) на дату здійснення митного оформлення.

17.05.2023 року до Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 17.05.2023 року, яким направлено відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезені на митну територію України транспортних засобів на адресу ТОВ «Глобалмаркет» (код ЄДРПОУ 43521405), в тому числі «легковий автомобіль марки «AUDI», модель «А6», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_6 ».

Митними органами Федеративної Республіки Німеччина надіслано копію MRN №21DE265168088912Е0 від 26.12.2021 року, відповідно до якої експортером товару вказана компанія «Agines» (Neumuhler str. 19, 46149 Oberhausen, DE), отримувачем Karachun Dmutro. Фактурна вартість товару на умовах поставки EXW Oberhausen становить 38700 Євро (або еквівалент 1 193 511, 87 грн.), статистична вартість - 38 800 Євро (1 196 595,88 грн.).

Також встановлено, що згідно копії MRN №21DE265168088912Е0 від 26.12.2021 року оформлений на експорт товар класифікований за кодом 87035000, тобто легковий автомобіль з гібридним двигуном. Разом з тим, за митною декларацією від 30.12.2021 року UA204020/2021/299419 заявлено до митного оформлення легковий автомобіль з дизельним двигуном.

Таким чином, за результатами співставлення відомостей встановлено розбіжності щодо відправника, отримувача, комерційних умов поставки, фактурної та статистичної вартості товару, реквізитів рахунків, тощо.

Згідно службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Рівненської митниці від 31.05.2021 року №7.13-15/вн-23/910, сума недоборів митних платежів з урахуванням відомостей що містяться у відповіді та за відсутності інформації про суми інших додаткових витрат, становить 162 151,08 грн. (в тому числі мито - 28 727,55 грн, ПДВ - 133 423,53 грн.).

4. 29.12.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці громадянин України ОСОБА_9 ввіз на митну територію України товар «легковий автомобіль марки «BMW», модель «X6», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_8 ».

Переміщення транспортного засобу через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2021/929291 від 28.12.2021 року.

30.12.2021 року особою уповноваженою на роботу з митницею (декларант) ТОВ «МІ-7» ОСОБА_10 у Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ UA204020/2021/299623 для здійснення митного оформлення товару «легковий автомобіль марки «BMW», модель «X6», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_8 » з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою №211227.16146-ACE_LIM від 27.12.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_9 від 02.11.2018 року, зовнішньоекономічним договором (контрактом) №090921/202 від 09.09.2021 року, сертифікатом перевезення (походження) товару форми EUR.1 №211227.16146-ACE_LIM від 27.12.2021 року тощо.

За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено компанію «ACERIUS INVESTMENTS LIMITED» (Cyprus, Nicosia 1075 Chyptron 1), отримувачем - ТОВ «Глобалмаркет» (код ЄДРПОУ 43521405, Волинська область, м. Луцьк, вул. Шопена, буд. 22а). Відповідно до комерційного рахунку №211227.16146-ACE_LIM від 27.12.2021 року вартість товару марки «BMW», модель «X6», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_8 » становить 29 000 Євро (або еквівалент 892 504 грн.) на дату здійснення митного оформлення. Митне оформлення здійснено Рівненською митницею за резервним методом визначення митної вартості на рівні 1 098 703,20 грн. (або еквівалент 35 700 Євро).

17.05.2023 року до Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 17.05.2023 року, яким направлено відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезені на митну територію України транспортних засобів на адресу ТОВ «Глобалмаркет» (код ЄДРПОУ 43521405), в тому числі автомобіля «BMW», модель «X6», ідентифікаційний номер кузова НОМЕР_8 ».

Митними органами Федеративної Республіки Німеччина надіслано копію MRN №21DE510268422790Е8 від 28.12.2021 року, відповідно до якої експортером товару вказаний Shekhovets Yurii (Otto-Hahn-Str.1 30880 Laatzen, DE), отримувачем ОСОБА_11 . Фактурна вартість товару на умовах поставки EXW Laatzen становить 39920,13 Євро, статистична вартість - 40 320 Євро.

Таким чином, за результатами співставлення відомостей встановлено розбіжності щодо відправника, отримувача, комерційних умов поставки, фактурної та статистичної вартості товару, реквізитів рахунків, тощо.

Згідно службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Рівненської митниці від 31.05.2021 року №7.13-15/вн-23/910, сума недоборів митних платежів з урахуванням відомостей що містяться у відповіді та за відсутності інформації про суми інших додаткових витрат, становить 46 499, 24 грн. (в тому числі мито - 14 218,51 грн, ПДВ - 31 280, 73 грн.).

Підставами для оформлення митних декларацій типу ІМ40ЕЕ та митних декларацій типу ІМ40ДЕ були документи, надані працівникам ТОВ «МІ-7» посадовими особами ТОВ «Глобалмаркет».

Згідно службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Рівненської митниці від 31.05.2021 року №7.13-15/вн-23/910, сума недоборів митних платежів з урахуванням відомостей що містяться у відповіді та за відсутності інформації про суми інших додаткових витрат, становить 348 536,71 (в тому числі мито - 86 973,06 грн., ПДВ -261 563, 65 грн.).

Відповідно до інформації, наявної в ІТС «Податковий блок» встановлено, що на час оформлення вищеперелічених транспортних засобів за вищевказаними митними деклараціями, керівником ТОВ «Глобалмаркет», на адресу якого вони прямували, був ОСОБА_1 (2266618070).

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора ТОВ «Глобалмаркет», через посадових осіб ТОВ «МІ-7» з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів надав митному органу митні декларації типу ІМ40ДЕ №UA204020/2021/286045, №UA204020/2021/280340, № UA204020/2021/299419, №UA204020/2021/299623, що містять неправдиві відомості щодо відправників, отримувачів, комерційних умов поставки, фактичної вартості транспортних засобів.

Вчинення таких дій директором ТОВ «Глобалмаркет» ОСОБА_1 призвело до неправомірного зменшення розміру митних платежів розмір яких становить 348 536,71 (в тому числі мито - 86 973,06 грн., ПДВ -261 563, 65 грн.).

ОСОБА_1 інкримінується вчинення правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 485 МК України.

Представник митниці в судовому засіданні протокол про порушення митних правил підтримав і просить застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення згідно санкції статті.

Захисник ОСОБА_1 , адвокат Кінах Я.В. підтримала позицію, викладену у клопотанні про закриття провадження та заперечила вину свого підзахисного. Зазначила, що лист, наданий митними органами Федеративної Республіки Німеччина не може бути єдиним та беззаперечним доказом для притягнення ОСОБА_1 до відповідальності, а митним органом не доведено, чим документи, що надійшли від іноземного митного органу, мають перевагу над документами, які були подані для митного оформлення товару. Переконана, що законність проведення митного оформлення увезеного товару на підставі наданих товарно-супровідних документів не спростована, а тому відсутні підстави для надання переваги відомостям отриманим від митних органів Федеративної Республіки Німеччина.

Зазначила, що Рівненською митницею не було вжито заходів для об`єктивного підтвердження або спростування факту купівлі-продажу вказаних транспортних засобів. Не витребувано у сторін, що зазначені у надісланих митними органами Федеративної Республіки Німеччина копіях експортних митних деклараціях, відповідних комерційних документів, які б спростовували відомості комерційних рахунків (invoice), що були надані ОСОБА_1 .

Окрім того, митним органом не доведено та не надано належних та допустимих доказів підроблення ОСОБА_1 документів, які подавалися до митного оформлення, що підтверджувало б наявність в його діях умислу на зменшення митних платежів.

Заслухавши думку представника Рівненської митниці Опанасика С. та захисника Кінах Я.В., дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до наступного висновку.

Статтею 458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до вимог ст.489 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у МД декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

Підпунктом г, п. 1, ч. 1 ст. 335 Митного кодексу України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: комерційні документи на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів.

Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Статтею 485 МК України встановлена відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Отже, об`єктивна сторона правопорушення, відповідальність за яке встановлено ст.485 МК України, полягає, зокрема, у заявленні в митній декларації неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД. Зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння, передбаченого ст.485 МК України, обов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення ОСОБА_1 посягання на охоронювані законом суспільні відносини (встановлений законом порядок сплати податків та зборів), тобто декларант або уповноважена ним особа на момент подачі декларації повинен усвідомлювати факт заявлення неправдивих відомостей та умисно бажати, щоб заявлені ним неправдиві відомості вплинули на розмір митних платежів, які необхідно сплатити за митне оформлення задекларованого ним товару.

Наведене підтверджується також позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 27.01.2022 у справі №725/3788/16-а, згідно якої склад правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, передбачає, з-поміж іншого, те що особа, яка його вчинила, діяла умисно, тобто усвідомлено, цілеспрямовано чинила так, щоб уникнути від сплати митних платежів (у тому числі й сплати їх у меншому розмірі). При цьому зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння передбаченого ст.485 МК України обов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносин (встановлений законом порядок сплати податків та зборів).

Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Оцінка доказів здійснюється за внутрішнім переконанням суду, що ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення і не відноситься до компетенції суду.

Суд не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення. Адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

На переконання суду, в матеріалах справи відсутні достатні дані, які необхідні для здійснення провадження у справі про порушення митних правил, що унеможливлює всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин справи і її вирішення у точній відповідності із законом.

З матеріалів справи вбачається, що в основі обвинувачення ОСОБА_1 в порушенні митних правил лежать відомості надіслані митними органами Федеративної Республіки Німеччина, якими надані копії експортних декларацій: №21DE48516316719Е5 від 21.10.2021 року, №21DE335264924880Е0 від 12.11.2021 року, №21DE265168088912Е0 від 26.12.2021 року, №21DE510268422790Е8 від 28.12.2021 року.

Однак, на думку суду, Рівненською митницею зазначена інформація належним чином перевірена не була.

Зокрема, не було вжито належних заходів для об`єктивного встановлення фактів господарських операцій стосовно спірних автомобілів та не зібрано усіх комерційних документів, сукупність яких дала б можливість встановити особи продавців та покупців транспортних засобів та їх вартості.

При цьому, у матеріалах справи відсутні докази щодо підроблення ОСОБА_1 документів, які подавалися до митного оформлення, що підтверджувало б наявність в його діях протиправного умислу.

Оскільки названі вище недоліки не можуть бути усунуті при розгляді справи судом, то справу слід повернути до Рівненської митниці для проведення додаткової перевірки.

Зазначена інформація має бути перевірена митним органом, що склав протокол про порушення митних правил, шляхом проведення необхідних процесуальних дій, передбачених ст. 508 МК України.

Під час додаткової перевірки необхідно перевірити вказані обставини, оскільки результати їх перевірки можуть вплинути на висновок щодо наявності чи відсутності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 МК України.

За змістом вимог ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справи, має право винести постанову про проведення додаткової перевірки.

На підставі викладеного, керуючись ст.485 МК України, ст.ст. 247, 283-285 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали справи про порушення митних правил за протоколом № 0135/20400/23 від 17 серпня 2023 року відносно ОСОБА_1 повернути до Рівненської митниці для доопрацювання.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду.

Суддя

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення24.12.2024
Оприлюднено01.01.2025
Номер документу124153648
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —569/17919/23

Постанова від 24.12.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Постанова від 19.03.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Бердій М. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні