Справа №461/9573/24
Провадження №3/461/3490/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 грудня 2024 року суддя Галицького районного суду м. Львова Волоско І.Р., за участю прокурора Павленка Р., представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності захисника Козія Т.В., розглянувши справу про притягнення до адміністративної відповідальності, -
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; громадянина України, місце реєстрації та місце проживання: АДРЕСА_1 ; місце роботи: начальник сектору кримінальної поліції відділення поліції №2 Самбірського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Львівської області,
за вчинення адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ч.4 ст.172-6 КУпАП України,-
В С Т А Н О В И В :
згідно протоколу про адміністративне правопорушення №46 від 28.11.2024 року, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді начальника сектору кримінальної поліції відділення поліції №2 Самбірського районного відділу поліції Головного управління національної поліції у Львівській області, являючись суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, подав завідомо недостовірні відомості у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічній за 2023 рік, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.
Так, відповідно до витягу з наказу Головного управління Національної поліції у Львівській області від 24.08.2023 № 355 о/с «Про переміщення», згідно з п.п. 4 п. 3 ч. 1 ст. 65 Закону України «Про Національну поліцію», ОСОБА_1 переведено на посаду начальника сектору кримінальної поліції відділення поліції №2 Самбірського районного відділу поліції ГУНП у Львівській області, звільнивши його з посади старшого оперуповноваженого з особливо-важливих справ відділу розкриття незаконних заволодінь транспортними засобами управління карного розшуку ГУНП у Львівській області.
Відповідно до положень п.п. «з» п. 2 ч. 1 ст. З Закону ОСОБА_1 є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон).
Згідно із ч. 1 ст. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватись Конституції України та Законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Вимогами ч. 2 ст. 19 Конституції України, п. 1 ч. 1 ст. 18 Закону України «Про Національну поліцію» на начальника сектору кримінальної поліції відділення поліції №2 Самбірського районного відділу поліції ГУНП у Львівській області Легуцького С.В. покладено обов`язки діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, зобов`язано неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції та Присяги поліцейського.
Згідно з ч. 1 ст. 45 Закону особи, зазначені у п. 1, п.п. «а», «в» п. 2 ч. 1 ст. З Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Так, 10.01.2024 начальником сектору кримінальної поліції відділення поліції №2 Самбірського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області Легуцьким С.В. подано до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2023 рік, унікальний ідентифікатор документа 2efd50ac-4fc7-4db7-be08- 4riba8b85352a.
У розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації ОСОБА_2 зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про дату набуття права, реєстраційний номер та адресу квартири, вказавши: 16.12.2022, загальна площа 67,2 кв.м, адреса: м. Львів, Личаківський район, реєстраційний номер «Не застосовується», вартість 1 990 000,00 гривень.
Встановлено, що ОСОБА_1 набув право власності на квартиру 17.04.2023 на підставі договору міни за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 67,2 кв.м, реєстраційний номер 2694112846060.
Відповідно до довідки про сплату пайового внеску в кооперативі Житлового комплексу «Тіфані Апартментс» від 23.12.2021 суб`єкт ОСОБА_1 сплатив пайовий внесок за вказану квартиру в сумі 1 964 840,00 грн, що підтверджується банківськими платіжними дорученнями.
Відповідно до п. 2 ст. 46 Закону про об`єкти нерухомості, що належать суб`єкту декларування на праві приватної власності, зазначаються такі відомості: дані щодо виду, характеристики майні, місцезнаходження, дату набуття майна у власність, або право користування, вартість майна на дату набуття його у власність.
Враховуючи зазначене та відповідно до довідки про сплату пайового внеску в кооперативі Житлового комплексу «Тіфані Апартментс» від 23.12.2021, встановлено, що вартість квартири, яку сплатив ОСОБА_1 , становить 1 964 840,00 грн. Комісія банку за послуги не є додатковою вартістю квартири в розумінні декларування.
Таким чином, суб`єкт декларування зазначив відомості, що відрізняються від достовірних, на суму 25 160,00 гривень.
Окрім цього, ОСОБА_1 зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про реєстраційний номер, адресу "та вартість машиномісця, яке належить йому на праві власності з 18.08.2022, загальною площею 12,8 кв. м, вказавши, що машиномісце знаходиться за адресою: м. Львів, Сихівський р-н, вартість 550 000,00 грн, реєстраційний номер «Не застосовується».
Встановлено,що ОСОБА_1 набув правовласності намашиномісце №9за адресою: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта 2623796846060. що підтверджується відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Також встановлено, що між ОСОБА_1 та AT «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Гіортмен» укладено договір купівлі-продажу деривативу (фінансового інструмента) від 17.05.2021 щодо майнових прав на паркомісце № 9 у III черзі, яке стане об`єктом нерухомості після закінчення будівництва за адресою: АДРЕСА_3 , у пункті 2 якого визначено, що загальна сума договору (ціна деривативу) становить 154 477,43 грн, які ОСОБА_1 повинен сплатити до 17.05.2021.
20.05.2021 ОСОБА_1 відповідно до акта прийому-лередачі форвардного контракту (до договору купівлі-продажу деривативу (фінансового інструмента) від 17.05.2021) прийняв один дериватив фінансового інструмента, а саме майнові права на паркомісце № 9 у III черзі, яке стане об`єктом нерухомості після закінчення будівництва за адресою: АДРЕСА_3 , загальна вартість якого становить 154 477,43 гривні.
02.08.2022 згідно з актом приймання-передачі ОСОБА_1 декларування отримав машиномісце № 9 за адресою: м. Львів, вул. М. Пимоненка, будинок 7Е, та довідку від 02.08.2022, видану ТОВ «Аурум Сіті», про здійснення повного розрахунку на суму 96 906,35 гривні.
Згідно з роз`ясненнями НАЗК від 04.11.2023 вартість об`єкта нерухомості зазначається з урахуванням загальної суми коштів, витрачених на фінансування будівництва такого об`єкта нерухомості, якщо об`єкт набутий на підставі договору купівлі-продажу деривативу.
Враховуючи викладене, ОСОБА_1 сплатив 154 477,43 грн, що підтверджується договором купівлі-продажу деривативу від 17.05.2021, актом прийому-передачі форвардного контракту від 20.05.2021, довідкою від 02.08.2022, виданою ТОВ «Аурум Сіті», підтверджено здійснення повного розрахунку на суму 96 906,35 гривні. Суб`єкт декларування загалом витратив на фінансування паркомісця № 9 суму у розмірі 251 383,78 гривні.
Таким чином, ОСОБА_1 зазначив відомості, що відрізняються від достовірних, на суму 298 616,22 гривні.
Окрім цього, ОСОБА_1 зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про адресу нежитлового приміщення, його реєстраційний номер, вартість та загальну площу, яке належить йому на праві власності з 16.08.2022, загальною площею 4,6 кв.м, вказавши адресу: м. Львів, Сихівський р-н, вартість 200 000,00 грн, реєстраційний номер «Не застосовується».
Встановлено, що ОСОБА_1 набув право власності на нежитлове приміщення (комору) загальною площею 4,6 кв. м за адресою: АДРЕСА_3 , нежитлове приміщення (комора) № XXI. реєстраційний номер об`єкта 2623783546060, що підтверджується відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Також встановлено, шо між ОСОБА_1 та AT «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Портмен» укладено договір купівлі-продажу деривативу (фінансового інструмента) від 25.03.2021 щодо майнових прав на нежитлове приміщення загальною площею 4,3 кв.м з будівельним номером ЗЕ у III черзі, яке стане об`єктом нерухомості після закінчення будівництва за адресою: АДРЕСА_3 , у пункті 2 якого визначено, що загальна сума договору (ціна деривативу) становить 76 437,08 грн, які ОСОБА_1 повинен сплатити до 25.03.2021.
25.03.2021 ОСОБА_1 , відповідно до акта прийому-передачі форвардного контракту (до договору купівлі-продажу деривативу (фінансового інструмента) від 25.03.2021), прийняв один дериватив фінансового інструмента, а саме майнові права на нежитлове приміщення загальною площею 4,3 кв.м з будівельним номером ЗЕ у III черзі, яке стане об`єктом нерухомості після закінчення будівництва за адресою: АДРЕСА_3 , загальна вартість якого становить 76 437,08 гривні.
30.08.2022- згідно з актом приймання-передачі ОСОБА_1 отримав нежитлове приміщення (комору) XXI загальною площею 4,6 кв. м за адресою: м. Львів, вул. М. Пимоненка, буллнок 7R та отримав довідку від 30.06.2022, видану ТОВ «Аурум Сіті», про здійснення повного розрахунку на суму 14 397,10 гривні.
Згідно з роз`ясненнями НАЗК від 04.11.2023 вартість об`єкта нерухомості зазначається з урахуванням загальної суми коштів, витрачених на фінансування будівництва такого об`єкта нерухомості, якщо об`єкт набутий на підставі договору купівлі- продажу деривативу.
Враховуючи викладене, ОСОБА_1 сплатив 76 437,08 грн, що підтверджується договором купівлі-продажу деривативу від 25.03.2021, актом прийому-передачі форвардного контракту від 25.03.2021. Довідкою від виданою ТОВ «Аурум Сіті», підтверджено здійснення повного розрахунку на суму 14 397,10 гривні. ОСОБА_1 загалом витратив на фінансування нежитлового приміщення суму у розмірі 90 834,18 гривні.
Таким чином, суб`єкт декларування зазначив відомості, що відрізняються від достовірних, на суму 109 165,82 гривні.
Враховуючи викладене, ОСОБА_1 у розділі 3 декларації зазначив відомості, шо відрізняються від достовірних, на загальну суму 432 942,04 грн, чим не дотримав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.
Окрім цього, у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації ОСОБА_1 не зазначив відомостей про свій дохід від продажу рухомого майна, а саме автомобіля VOLKSWAGEN GOLF, 2009 року випуску, отриманий від ОСОБА_3 , у сумі 205 486,00 грн, що підтверджується договором купівлі-продажу № 4644/2023/4214131 від 23.12.2023.
Відповідно до п. 7 ст. 46 Закону у декларації зазначаються відомості про доходи, які суб`єкт декларування або члени його сім`ї отримали упродовж звітного періоду.
Таким чином, ОСОБА_1 зазначив відомості, що відрізняються від достовірних, на суму 205 486,00 гривень.
Окрім цього, суб`єкт декларування не зазначив відомостей про дохід члена сім`ї (дружини) від продажу рухомого майна, а саме автомобіля Audi Q7, 2015 року випуску, отриманий від ТОВ «УЛФ Фінанс» (код ЄДРПОУ 41110750) у сумі 673 417,50 грн, що підтверджується договором купівлі- продажу від 05.04.2023 № 2641/2023/3745603.
ОСОБА_1 було відомо про продаж вказаного рухомого майна, про що свідчать відомості, які ним були відображені в розділі 6 декларації за 2022 рік, а саме: відомості про автомобіль Audi Q7, 2015 року, який належав на праві власності члену сім`ї (дружині), який було продано, а в декларації за 2023 рік суб`єкт декларування відобразив новий автомобіль Audi Q7, 2018 року випуску, який належить члену сім`ї (дружині) на праві власності.
Згідно з п. 7 ст. 46 Закону у разі відмови члена сім`ї суб`єкта декларування надати будь-які відомості чи їх частину для заповнення декларації суб`єкт декларування зобов`язаний зазначити про це в декларації, відобразивши всю відому йому інформацію про такого члена сім`ї, визначену пунктами 1-12 частини першої цієї статті.
Таким чином, ОСОБА_1 зазначив відомості, що відрізняються від достовірних, на суму 673 417,50 гривні.
Враховуючи викладене, ОСОБА_1 у розділі 11 декларації зазначив відомості, що відрізняються від достовірних, на загальну суму 878 903,50 грн, чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.
Окрім цього, у розділі 12 «Грошові активи» декларації, ОСОБА_1 не зазначив відомостей про кошти, розміщені ним на рахунку в AT «КБ «ПриватБанк» (код ЄДРПОУ 14360570), у розмірі 64,55 гривні.
Таким чином, ОСОБА_1 у розділі 12 декларації зазначив відомості, що відрізняються від достовірних, на загальну суму 64,55 грн, чим не дотримав вимоги п. 8 ч. 1 ст. 46 Закону.
Відповідно до Форми декларації особи; уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка затверджена наказом Національного агентства від 23.07.2021 № 449/21, на початку заповнення декларації суб`єкт декларування ознайомлюється з Правилами заповнення форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Після ознайомлення проставляється відповідна відмітка.
Після заповнення всіх розділів декларації суб`єкт декларування ознайомлюється з внесеними до неї відомостями та проставляє відповідну позначку про підтвердження правильності даних, після чого подає декларацію шляхом накладення електронного цифрового підпису.
Згідно з ч. 4 ст. 45 Закону (у редакції від 30.12.2023) упродовж 30 днів після подання декларації суб`єкт декларування має право подати виправлену декларацію.
Відповідно до абз. 3 ч. 4 ст. 45 Закону у разі самостійного виявлення суб`єктом декларування у декларації недостовірних відомостей після спливу терміну для подання виправленої декларації, передбаченого абзацом першим цієї частини, але до початку проведення Національним агентством повної перевірки цієї декларації, суб`єкт декларування" може звернутися до Національного агентства з листом з поясненням причин, що призвели до внесення недостовірних відомостей та неподання виправленої декларації у зазначений термін, додавши підтвердні документи. Подані суб`єктом декларування таким чином відомості мають бути розглянуті Національним агентством під час повної перевірки цієї декларації, Суб`єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 10.01.2024 (на дату подання декларації) становив 3 028,00 гривень.
Таким чином, згідно протоколу про адміністративне правопорушення №46 від 28.11.2024 року, ОСОБА_1 зазначив відомості, які відрізняються від достовірних, на загальну суму 1 311 910,09 грн, що становить розмір від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2023 рік.
Відповідальність за адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачена частиною 4 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Протокол №46 від 28.11.2024 про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.4 ст.172-6 КУпАП, відносно ОСОБА_1 , надійшов до суду 02.12.2024р.
Справа призначалась до розгляду на 10.12.2024, 23.12.2024 та 27.12.2024, однак відкладення розгляду справи було обумовлено неявкою ОСОБА_1 та клопотаннями адвокатів Венглевського Б.Б. та Козій Т.В., які після укладення договору про надання правової допомоги не встигали ознайомитись із матеріалами протоколу.
Відповідно до ч.2. ст.250 КУпАП, при провадженні у справах про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 172-4 - 172-9 цього Кодексу, участь прокурора у розгляді справи судом є обов`язковою.
Прокурор Р.Павленко подав клопотання про повернення матеріалів протоколу до Департаменту внутрішньої безпеки НПУ у Львівській області у зв`язку з порушенням правил підсудності.
Суд , розглядаючи вказану позицію прокурора прийшов до наступного висновку.
Відповідно до вимогст.245КУпАП завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
За ст.278 КУпАПорган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративні правопорушення вирішує, зокрема, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення, тобто чи дотримані вимоги ст.256 КУпАПщодо наявності у нього необхідних для вирішення справи відомостей.
За приписами ч.1 ст.256 КУпАПу протоколі про адміністративне правопорушення, крім інших обов`язкових реквізитів, зазначається, зокрема, місце вчинення адміністративного правопорушення.
У протоколі про адміністративне правопорушення №46від 28.11.2024 року зазначено, що місцем вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, є місце виконання ОСОБА_1 своїх службових повноважень як суб`єкта декларування, а саме: Головне управління Національної поліції у Львівській області (код ЄДРПОУ 40108833), юридична адреса: м.Львів, пл.Генерала Григоренка, 3.
Разом з цим, суд вважає таку позицію автора протоколу помилковою та процесуально невірною, з огляду на наступне.
Відповідно до ст.257КУпАП протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення.
Протокол про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, разом з іншими матеріалами у триденний строк з моменту його складення надсилається до місцевого загального суду за місцем вчинення такого правопорушення.
Згідно з ч.1ст.276 КУпАПсправа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.
Львівською обласною прокуратурою забезпечується участь у розгляді Галицьким районним судом Львівської області справи № 461/9573/24 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відносно ОСОБА_1 ч.4 ст.172-6 КУпАП за протоколом №46, складеним Львівським управлінням ДВБ Національної поліції України.
У зв`язку з необхідністю встановлення місця вчинення адміністративного правопорушення, а саме точної адресу подачі щорічної декларації за 2023 рік, унікальний ідентифікатор документа 2efd50ac-4fc7-4db7-be08-4dba8b85352a, прокурором відділу забезпечення діяльності у сфері запобігання та протидії корупції Львівської обласної прокуратури ОСОБА_4 було направлено запит до УВБ у Львівській області ДВБ Національної поліції України з проханням доручити підлеглим працівникам вжити заходів, направлених на встановлення точної адреси подачі щорічної декларації за 2023 рік, унікальний ідентифікатор документа 2efd50ac-4fc7-4db7- be08-4dba8b85352a
26.12.2024 року Львівською обласною прокуратурою отримано відповідь на вказаний запит з копіями підтверджуючих документів, зокрема, рапортом оперуповноваженого Львівського управління ДВБ НП України Гундзи Д., з якого вбачається, що на виконання листа прокурора Львівської обласної прокуратури Романа Павленка №23-2298ВИХ-24 від 23.12.2024, з метою встановлення точної адреси подачі щорічної декларації за 2023 рік, унікальний ідентифікатор документа 2efd50ac-4fc7-4db7-be08-4dba8b85352a, встановлено, що ІР-адреса НОМЕР_1 обслуговується провайдером ТОВ «Лімнет» код ЄДРПОУ 41180299.
Згідно електронного листа ТОВ «Лімнет» код ЄДРПОУ 41180299, зазначена IP-адреса з серпня 2022 року належить NAT пристрою, який обслуговуємережу в Турківській ОТГ.
Як вбачається з пояснень ОСОБА_1 , щорічну декларацію за 2023 рік і виправлену декларацію (подана ОСОБА_1 30.10.2024 з урахуванням зауважень НАЗК), останній подавав за місцем роботи, а саме у відділенні поліції №2 Самбірського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області, що за адресою: Львівська обл., Самбірський р-н., м. Турка, вул. Стуса, 14.
Отже, місцем вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, в такому разі, слід вважати місце виконання ОСОБА_1 своїх службових повноважень, а саме: відділення поліції №2 Самбірського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області, що за адресою: Львівська обл., Самбірський р-н., м. Турка, вул. Стуса, 14.
Відповідно дост.278 КУпАПорган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує, зокрема, чи належить до його компетенції розгляд даної справи.
Матеріали справи не містять документів, які б давали підстави для розгляду справи про адміністративне правопорушення в Галицькому районному суді міста Львова.
Реєстрація юридичної особи Департаменту внутрішньої безпеки НПУ У Львівській області (пл.Г.Григоренка, 3, м.Львів) не може вважатись місцем вчинення даного адміністративного правопорушення.
Вказані недоліки позбавляють можливості суд прийняти законне та обґрунтоване судове рішення у справі.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що матеріали справи про адміністративне правопорушення підлягають поверненню Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України у Львівській області для визначення підсудності та направлення справи до належного суду відповідно до положеньКУпАП.
Керуючись ст.ст.172-6,245,256,278 КУпАП , суд,-
П О С Т А Н О В И В :
матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1ст. 172-6 КУпАП- повернути Львівському управлінню Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України для визначення підсудності та направлення для розгляду до належного суду.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя І.Р.Волоско
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2024 |
Оприлюднено | 01.01.2025 |
Номер документу | 124156291 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Турківський районний суд Львівської області
Волинець М. З.
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Волоско І. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні