Постанова
від 06.07.2009 по справі 2-а-4973/09/2270/1
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2- a -4973/09/2270/1

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 липня 2009 року Хмельницький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Блонського В.К. ,

при секретарі Варченко В.В. ,

за участі:

представника позивача Войцехівського В.П. ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в міст і Хмельницькому адміністративну справу за позовом державної податково ї інспекції у м. Хмельницькому д о приватного малого підприємства «Перемога» м. Хмельницький про зобов ' язання допустити працівників податкової служби до проведення виїзної планової перевірки діяльності підприємства з питан ь дотримання вимог податкового законодавства ,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача в я кому просить зобов ' язати відп овідача допустити працівників податкової служби до проведення виїзної планової перевірки діяльності підприємства з питань дотримання вимог податкового законодавства.

Свій позов позивач мотивує тим , що платники податків згідно ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» зобов ' язані допускати посадових ос іб державних податкових органів до обстеження приміщень , що використовуються для одержа ння доходів чи пов ' язані з утр иманням об ' єктів оподаткуван ня , а також для перевірок з питан ь обчислення і сплати податків і зборів (обов ' язкових платежів). Здійснення контролю за додержанн ям податкового законодавства шляхом проведення перевірок є завданням органів державної податкової служби , згідно ст. ст. 2 , 11 Закону України «Про державну податкову службу». Ві дповідач безпідставно не допускає посадових осіб позивача до проведен ня перевірки.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю , поя снивши суду , що відповідач неза конно відмовив допустити посадових осіб державної податкової інспекці ї у м. Хмельницькому до проведен ня виїзної планової перевірки діяльності підприємства з питань дотрим ання вимог податкового законодавства , тому необхідно зобов ' язати його зробити це в судовому порядку.

Представник відповідача в судове засідання не з ' явився повторно , хоча відповідач був належним ч ином повідомлений про дату , час і місце розгляду справи.

Суд , заслух авши пояснення представника позивача , дослідивши матеріали справи , вважає , що п озов підлягає задоволенню , з та ких підстав.

В судовому засіданні встановлено , що позивач зареєстрований як ю ридична особа та відповідно до ст. 4 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 че рвня 1991 року № 1251 - 12 є платником под атків і зборів (обов ' язкових п латежів) , тобто юридичною особо ю , на яку згідно з законами Украї ни покладено обов ' язок їх спл ачувати в терміни передбачені чинним законодавство м.

Розпорядженням начальника державної податкової і нспекції у м. Хмельницькому від 10.02.2009 року № 29 -р прийнято рішення п ро проведення виїзної планової документальної перевірки приватного ма лого підприємства «Перемога» м. Хмельницький код ЄДРПОУ 21345281 , на підставі плану графіку проведення планових виїз них перевірок суб ' єктів госпо дарювання державною податковою інспекцією у м. Хмельницькому на 1-й квартал 2009 року.

Посадовими особами приватного малого підприємств а «Перемога» м. Хмельницький пр ацівники державної податкової служби до проведення перевірки були не д опущенні , що підтверджується с лужбовою запискою від 11.02.2009 року , та актом від 10.02.2009 року № 61/23-4/21345281 про н едопущення до перевірки працівників органів державної податкової служ би для проведення виїзної планової документальної перевірки в зв ' язку з недопущенням працівни ків державної податкової служби до проведення перевірки приватного ма лого підприємства «Перемога» м. Хмельницький , з питань дотримання вимог податкового , валютного та іншого законодавс тва.

Обов ' язк и платників податків і зборів (обов ' язкових платежів) , встановлені ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування». Так пла тники податків зобов ' язані до пускати посадових осіб державних податкових органів до обстеження при міщень , що використовуються дл я одержання доходів чи пов ' яз ані з утриманням об ' єктів оподаткування , а також для перевірок з питань о бчислення і сплати податків і зборів (обов ' язкових платежів).

Відповідно до ст. 2 Закону Україн и «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року № 509-12 , одним із основних завдань органів державної податк ової служби України є здійснення контролю за додержанням податкового з аконодавства , правильністю обч ислення , повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів , державни х цільових фондів податків і зборів (обов ' язкових платежів) , а також неоподатковуваних доходів , установлених законодавство м.

Згідно зі статтями 8 - 10 Закону України «Про державну п одаткову службу в Україні» , одн ією із функцій органів державної податкової служби є здійснення контро лю за своєчасністю , достовірні стю , повнотою нарахування та сп лати податків та зборів (обов ' язкових платежів).

На виконання завдань та функцій органами державної податкової служби статтею 11 Закону України «Про державну податкову служ бу в Україні» визначено права органів державної податкової служби , зокрема ч. 1 п.1 цієї статті передб ачено , що органи державної пода ткової служби у випадках , в межа х компетенції та у порядку , вста новлених законами України , маю ть право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі под аних податкових декларацій , зв ітів та інших документів , пов ' язаних з нарахуванням і сплат ою податків та зборів (обов ' яз кових платежів) незалежно від способу їх подачі) , а також планові та позапланові виїзні перевірки сво єчасності , достовірності , повноти нарахування і сплати п одатків та зборів (обов ' язков их платежів) , додержання валютн ого законодавства юридичними особами , їх філіями , відділеннями , іншими відокремл еними підрозділами , що не мають статусу юридичної особи , а тако ж фізичними особами , які мають с татус суб ' єктів підприємниць кої діяльності чи не мають такого статусу , на яких згідно із законами України покладено обов ' язок утримувати та/або сплачу вати податки і збори (обов ' язк ові платежі) , крім Національног о банку України та його установ.

ст. 11-1 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україні» визначено підстави та порядок проведенн я органами державної податкової служби планових і позапланових виїзни х перевірок своєчасності , дост овірності , повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов ' язкових платежів).

Зокрема згідно ч. ч. 1 , 4 , ст. 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Ук раїні» зазначено , що плановою в иїзною перевіркою вважається перевірка платника податків щодо своєчас ності , достовірності , повноти нарахування та сплати ним податків та зборів (обов ' я зкових платежів) , яка передбаче на у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за мі сцезнаходженням такого платника податків чи за місцем розташування об ' єкта права власності , стосовно якого проводиться так а планова виїзна перевірка.

Право на проведення планової виїзної перевірки пла тника податків надається лише у тому випадку , коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня провед ення зазначеної перевірки надіслано письмове повідомлення із зазначен ням дати початку та закінчення її проведення.

На виконання вказаної норми закону приватному мало му підприємству «Перемога» направлено письмове повідомлення № 7 від 30.01.2009 року про проведення з 10.02.2009 року по 23.02.2009 року виїзної планової документальної перевірки приватно го малого підприємства «Перемога» м. Хмельницький , з питань дотримання податкового , валютного та іншого законодавс тва , яке направлено на адресу ві дповідача 30.01.2009 року.

Виходячи із викладеного , суд приходить до висновку , що розпорядження для проведення виїзної планової д окументальної перевірки позивача прийнято правомірно у повній відпові дності до вимог закону , тому пра цівники позивача мають повне право на проведення такої перевірки.

Умови допуску посадових осіб органів державної под аткової служби до проведення планових та позапланових виїзних перевір ок передбачені ст. 11-2 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні».

Зокрема посадові органи державної податкової служ би вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної п еревірки за наявності підстав для їх проведення , визначених цим та іншими законами України та за умов и надання платнику податків під розписку:

1) направлення на перевірку , в якому зазначаються дата його видачі , назва органу державної податкової служби , мета , вид (планова або позапланова) , підстави , дата початку та дата закінчення перевірки , посади , звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби , які проводи тимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби , скріпленого печаткою органу де ржавної податкової служби;

2) копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки , в якому зазначаються підстави проведення позаплано вої виїзної перевірки , дата її п очатку та дата закінчення.

Ненадання цих документів пл атнику податків або їх надання з порушенням вимог , встановлених ч. 1 цієї статті , є підставою для недопущення посадових осіб органу д ержавної податкової служби до проведення планової або позапланової ви їзної перевірки.

Зазначені документи є в наявності , що підтверджується їх копіями в матеріалах справи , що є умовою допуску посадових о сіб органу державної податкової служби до проведення перевірки.

Із пояснень представника позивача встановлено , що посадова особа відповідача відмовилась від отримання під розписку копії направлення на перевірку , що об ' єктивно підтверджується копією акту від 10.02.2009 року № 61/23-4/21345281 про недопущення до переві рки працівників органів державної податкової служби для проведення ви їзної планової документальної перевірки в зв ' язку з недопущенням працівників державної податков ої служби до проведення перевірки приватного малого підприємства «Пер емога» м. Хмельницький , з питань дотримання вимог пода ткового , валютного та іншого за конодавства , де зазначено , що головний бухгалтер відповід ача відмовилась від ознайомлення та отримання направлення на проведен ня планової документальної перевірки.

Всі інші підстави для недопущення посадових осіб ор гану державної податкової служби до проведення планової або позаплано вої виїзної перевірки є незаконними.

В судовому засіданні не встановлено будь - яких пору шень чинного законодавства з боку позивача при призначенні проведення виїзної планової перевірки діяльності відповідача з питань дотримання вимог податкового законодавства , тому суд враховуючи викладене , аналізуючи все в сукупності суд приходить до виснов ку , що необхідно зобов ' язати приватне мале підприєм ство «Перемога» м. Хмельницьки й допустити працівників державної податкової інспекції у м. Хмельницькому до проведення в иїзної планової перевірки діяльності підприємства з питань дотримання вимог податкового законодавства.

На підставі наведеного , керуючись ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» , ст. ст. 2 , 8 - 10 , 11 , 11-1 , 11-2 Закону У країни «Про державну податкову службу в Україні» , ст. ст. 9 , 11 , 86 , 159 - 163 , 167 КАС України , суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Зобов ' яз ати приватне мале підприємство «Перемога» м. Хмельницький допустити працівників державної пода ткової інспекції у м. Хмельниць кому до проведення виїзної позапланової перевірки діяльності підприєм ства з питань дотримання вимог податкового законодавства.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеля ційного адміністративного суду шляхом подання заяви про апеляційне ос карження постанови суду протягом десяти днів з дня її проголошення , а в разі складення постанови у п овному обсязі - з дня складення в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову суду подається прот ягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова в повному обсязі складена 07.07.2009 року.

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2009
Оприлюднено26.11.2010
Номер документу12415683
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4973/09/2270/1

Постанова від 06.07.2009

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні