Справа № 686/31054/24
Провадження № 3/686/9865/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 грудня 2024 року м. Хмельницький
Суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області Місінкевич А.Л., з участю представниці Хмельницької митниці Сурник А.Ю., розглянувши матеріали, які надійшли від Хмельницької митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності відносно
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, адреса проживання: АДРЕСА_1 , вказана в протоколі, а самим ОСОБА_2 зазначено: АДРЕСА_2 , директор з 01.02.2023 по 21.04.2023 ТОВ «АЛКЕЯ» (88018, м. Ужгород, проспект Свободи, 61, код ЄДРПОУ 40610455),
за ст. 485 Митного кодексу України, -
в с т а н о в и в:
В період з 01.02.2023 по 21.04.2023ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455) на виконання контрактів 0131SVT від 31.01.2023, 0206SVT від 06.02.2023, 0213SVT від 13.02.2023, 0301SVT від 01.03.2023, 0418CD від 18.04.2023, укладених директором ОСОБА_1 з іноземною компанією «STAVYA AGRO INC.»(679 CordeletteCircle, Ottawa ON K1W 0P2, Canada) на митному посту «Хмельницький» Хмельницької митниці в митному режимі «експорт» згідно з митними деклараціями (далі - МД) типу ЕК10АА:23UA400040003665U5, 23UA400040003690U3, 23UA400040003691U2, 23UA400040003689U0, 23UA400040004632U8, 23UA400040004631U9, 23UA400040004634U6, 23UA400040004629U7, 23UA400040004633U7, 23UA400040004843U6, 23UA400040004854U0, 23UA400040004841U8, 23UA400040004837U8, 23UA400040004840U9, 23UA400040004839U6, 23UA400040004856U8, 23UA400040004842U7, 23UA400040005557U9, 23UA400040005558U8, 23UA400040005559U7, 23UA400040005560U0, 23UA400040005561U9, 23UA400040005562U8, 23UA400040005696U5, 23UA400040005695U6, 23UA400040005711U0, 23UA400040006186U8, 23UA400040006184U0, 23UA400040006183U0, 23UA400040006187U7, 23UA400040006188U6, 23UA400040006185U9, 23UA400040006307U5, 23UA400040006306U6, 23UA400040006735U0, 23UA400040007323U1, 23UA400040007324U0, 23UA400040007326U9, 23UA400040007625U1, 23UA400040007626U0, 23UA400040007628U9, 23UA400040007624U2, 23UA400040007627U0, 23UA400040008167U5, 23UA400040008168U4, 23UA400040008169U3, 23UA400040008364U2, 23UA400040008366U0, 23UA400040008630U4, 23UA400040008631U3, 23UA400040010664U7, 23UA400040010665U6, 23UA400040010663U8, 23UA400040010904U1, 23UA400040013977U1, 23UA400040013974U4, 23UA400040013976U2 було оформлено товар «насіння соняшника врожаю 2021-2022 року» загальною вагою нетто 1233360 кг. загальною вартістю 526 521,60 доларів США, що за курсом НБУ станом на момент оформлення складало 19 336 623,44 грн. У графі 36 митних декларацій заявлено код преференції «410» (товари, що вивозяться з України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, стаття 31 Угоди, додаток I-C до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею»), у зв`язку з чим застосовано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита, що складає 2,7%.
Законом України «Про ставки вивізного (експортного) мита на насіння деяких видів олійних культур`на товар за кодом УКТЗЕД 120600 (насіння соняшнику подрібнене або неподрібнене) встановлено ставку вивізного мита в розмірі 10% від митної вартості товару.
З метою забезпечення міжнародних зобов`язань України, взятих в рамках угод про вільну торгівлю, відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС в 2023 році на товар за кодом УКТЗЕД 120600 (насіння соняшнику подрібнене або неподрібнене) встановлено експортне мито в розмірі 2,7% від митної вартості товару (за умови документального підтвердження преференційного походження товару).
Відповідно до статті 16 розділуV протоколу І до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, преференційне походження товару підтверджується наступними документами: сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1; декларація про походження, зроблена експортером на інвойсі, якщо сукупна вартість товарів не перевищує 6000Євро. (ст. 22 розділуV протоколу І до Угоди).
Для застосування преференційної ставки вивізного мита, експортером ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455), було подано наступні Сертифікати з перевезення (походження) товару EUR.1: А400.029364від 01.02.23, А400.029366 від 01.02.23, А400.029367 від 01.02.23, А400.029365 від 01.02.23, А400.029797 від 08.02.23, А400.029796 від 08.02.23, А400.029800 від 08.02.23, А400.029794 від 08.02.23, А400.029799 від 08.02.23, А400.029925 від 09.02.23, А400.029918 від 09.02.23, А400.029922 від 09.02.23,А400.029919 від 09.02.23, А400.029921 від 09.02.23, А400.029920 від 09.02.23, А400.029924 від 09.02.23, А400.029923 від 09.02.23, А400.030207 від 15.02.23, А400.030208 від 15.02.23, А400.030209 від 15.02.23, А400.030210 від 15.02.23, А400.030211 від 15.02.23, А400.030212 від 15.02.23, А400.030269 від 16.02.23, А400.030268 від 16.02.23, А400.030288 від 16.02.23, А400.030453 від 20.02.23, А400.030450 від 20.02.23, А400.030449 від 20.02.23, А400.030452 від 20.02.23,А400.030454 від 20.02.23, А400.030451 від 20.02.23, А400.030524 від 21.02.23, А400.030523 від 21.02.23, А400.030751 від 23.02.23, А400.031080 від 28.02.23,А400.031081 від 28.02.23, А400.031082 від 28.02.23, А400.031197 від 02.03.23, А400.031198 від 02.03.23, А400.031200 від 02.03.23, А400.031196 від 02.03.23, А400.031199 від 02.03.23, А400.031425від07.03.23, А400.031426від 07.03.23, А400.031427 від 07.03.23, А400.031504 від 08.03.23, А400.031505 від 08.03.23,А400.031610 від 09.03.23, А400.031611 від 09.03.23, А400.032302 від 23.03.23, А400.032303 від 23.03.23, А400.032304 від 23.03.23, А400.032301 від 23.03.23,А400.032304 від 23.03.23, А400.033586 від 20.04.23, А400.033583 від 20.04.23, А400.033584 від 20.04.23 щодо преференційного українського походження товару. Згідно з графою47 вищезазначених МД ТОВ«Алкея» сплачено вивізне мито за пільговою ставкою (2,7 %) на загальну суму 522 088,79грн.
З метою отримання вищезазначених сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1 та на підтвердження законності походження товару «насіння соняшника», до Хмельницької митниці ТОВ«АЛКЕЯ» надані наступні документи: заяви для видачі сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1, декларації експортера, декларації постачальника товарів, що мають преференційний статус походження, інвойси, 0201/01-SVT від 01.02.23, 0201/03-SVT від 01.02.23, 0201/04-SVT від 01.02.23, 0201/02-SVT від 01.02.23, 0208/03-SVT від 08.02.23, 0208/02-SVT від 08.02.23, 0208/05-SVT від 08.02.23, 0208/01-SVT від 08.02.23, 0208/04-SVT від 08.02.23, 0209/13-SVT від 09.02.23, 0209/06-SVT від 09.02.23, 0209/10-SVT від 09.02.23, 0209/07-SVT від 09.02.23, 0209/09-SVT від 09.02.23, 0209/08-SVT від 09.02.23, 0209/12-SVT від 09.02.23, 0209/11-SVT від 09.02.23, 0215/14-SVT від 15.02.23, 0215/15-SVT від 15.02.23, 0215/01-SVT від 15.02.23, 0215/02-SVT від15.02.23 , 0215/03-SVT від 15.02.23, 0215/04-SVT від15.02.23, 0216/06-SVT від 16.02.23, 0216/05-SVT від 16.02.23, 0215/07-SVT від 16.02.23, 0220/09-SVT від 20.02.23, 0220/10-SVT від 20.02.23, 0220/08-SVT від 20.02.23, 0220/13-SVT від 20.02.23, 0220/12-SVT від 20.02.23, 0220/11-SVT від 20.02.23, 0221/15-SVT від 21.02.23, 0221/14-SVT від 21.02.23, 0223/16-SVT від 23.02.23, 0228/17-SVT від 28.02.23, 0228/18-SVT від 28.02.23, 0228/19-SVT від 28.02.23, 0302/21-SVT від 02.03.23, 0302/22-SVT від 02.03.23, 0302/01-SVT від 02.03.23, 0302/20-SVT від 02.03.23, 0302/23-SVT від 02.03.23, 0307/02-SVT від 07.03.23, 0307/03-SVT від 07.03.23, 0307/04-SVT від 07.03.23, 0308/05-SVT від 08.03.23, 0308/06-SVT від 08.03.23, 0309/07-SVT від 09.03.23, 0309/08-SVT від 09.03.23, 0323/18-SVT від 23.03.23, 0323/19-SVT від 23.03.23, 0323/20-SVT від 23.03.23, 0323/17-SVT від 23.03.23, 0420/03-CD від 20.04.23, 0420/01-CD від 20.04.23, 0420/02-CD від 20.04.23, договір поставки 2701ПС від 27.01.2023, укладений між ТОВ Фірма«Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906) та ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455), Специфікація №1 від 27.01.2023 та видаткова накладна №1 від 27.01.2023 щодо постачання товару «насіння соняшнику» в кількості 101,354 тонн, Специфікація №2 від 03.02.2023 та видаткова накладна №2 від 03.02.2023 щодо постачання товару «насіння соняшнику» в кількості 330,870 тонн, Специфікація №3 від 10.02.2023 та видаткова накладна №3 від 10.02.2023 щодо постачання товару «насіння соняшнику» в кількості 529,970 тонн, Специфікація №4 від 28.02.2023 та видаткова накладна №4 від 28.02.2023 щодо постачання за вказаним договором товару «насіння соняшнику» в кількості 440,00 тонн.
У ході проведення перевірки, не підтверджено факт правдивості поданих документів про походження товарів, які в свою чергу є підставою для видачі сертифіката з перевезення товару форми EUR.1 на насіння соняшнику, та їх подальшого митного оформлення у митному режимі експорту із застосуванням преференційного режиму оподаткування.
В результаті аналізу діяльності ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455) в ІТС «Податковий блок» виявлено Рішення від 09.02.2023 № 5090 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості з урахуванням встановлення таких фактів: постачання товару, походження якого не прослідковується у ланцюзі постачання; відсутність необхідних умов, обсягів матеріальних ресурсів; постачання сільськогосподарської продукції за відсутності придбання такої продукції. В Єдиному реєстрі податкових накладних (даліЄРПН) в період з 31.12.2022 по 28.08.2024 відсутні податкові накладні щодо придбання ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455) будь якої сільгосппродукції у ТОВ Фірма«Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906).
В період з 31.12.2022 по 28.08.2024 в ЄРПН наявні 187 податкових накладних, які відображають надання ТОВФірма«Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906) на користь ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455) послуг із складування та зберігання сільгосппродукції, відвантажувальні послуги, транспортні послуги, проте всі накладні мають статус «Відмовлено за рішенням Комісії». Податкові накладні щодо придбання товару «насіння соняшника`ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455) у ТОВФірма«Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906) відсутні.
За наявними в ІТС «Податковий блок» податковими деклараціями з податку на додану вартість ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455) за січень 2023 р. та лютий 2023 р. із додатками до них підтверджено відсутність постачання агропродукції від ТОВФірма«Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906).
Згідно з відповіддю ГУ ДПС у Дніпропетровській області (лист від 15.08.24 № 38066/5/04-36-04-03-08), з електронних баз даних ДПС України встановлено, що реалізація товару «насіння соняшника» ТОВФірма«Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906) в адресу ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455) за 2021-2023 роки та січень-липень 2024 року відсутня.
Таким чином операції з постачання товару «насіння соняшника» відповідно до наданих Хмельницькій митниці договору поставки 2701ПС від 27.01.2023, Специфікації №1 від 27.01.2023 та видаткової накладної №1 від 27.01.2023, Специфікації №2 від 03.02.2023 та видаткової накладної №2 від 03.02.2023, Специфікації №3 від 10.02.2023 та видаткової накладної №3 від 10.02.2023, Специфікації №4 від 28.02.2023 та видаткової накладної №4 від 28.02.2023 щодо постачання протягом січня лютого 2023 року товару «насіння соняшнику» в загальною кількістю1402,194 тонн загальною вартістю 20488471,20грн. не відображені в податковій звітності ані продавцем - ТОВФірма«Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906) ані покупцем - ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455).
Подані ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455) для отримання сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1:А400.029364від 01.02.23, А400.029366 від 01.02.23, А400.029367 від 01.02.23, А400.029365 від 01.02.23, А400.029797 від 08.02.23, А400.029796 від 08.02.23, А400.029800 від 08.02.23, А400.029794 від 08.02.23, А400.029799 від 08.02.23, А400.029925 від 09.02.23, А400.029918 від 09.02.23, А400.029922 від 09.02.23, А400.029919 від 09.02.23, А400.029921 від 09.02.23, А400.029920 від 09.02.23, А400.029924 від 09.02.23, А400.029923 від 09.02.23, А400.030207 від 15.02.23, А400.030208 від 15.02.23, А400.030209 від 15.02.23, А400.030210 від 15.02.23, А400.030211 від 15.02.23, А400.030212 від 15.02.23, А400.030269 від 16.02.23, А400.030268 від 16.02.23, А400.030288 від 16.02.23, А400.030453 від 20.02.23, А400.030450 від 20.02.23, А400.030449 від 20.02.23, А400.030452 від 20.02.23, А400.030454 від 20.02.23, А400.030451 від 20.02.23, А400.030524 від 21.02.23, А400.030523 від 21.02.23, А400.030751 від 23.02.23, А400.031080 від 28.02.23, А400.031081 від 28.02.23, А400.031082 від 28.02.23, А400.031197 від 02.03.23, А400.031198 від 02.03.23, А400.031200 від 02.03.23, А400.031196 від 02.03.23, А400.031199 від 02.03.23, А400.031425від07.03.23, А400.031426від 07.03.23, А400.031427 від 07.03.23, А400.031504 від 08.03.23, А400.031505 від 08.03.23, А400.031610 від 09.03.23, А400.031611 від 09.03.23, А400.032302 від 23.03.23, А400.032303 від 23.03.23, А400.032304 від 23.03.23, А400.032301 від 23.03.23,А400.032304 від 23.03.23, А400.033586 від 20.04.23, А400.033583 від 20.04.23, А400.033584 від 20.04.23 містять інформацію щодо походження товару, яка жодним чином не підтверджена та не відображена в податковій звітності продавцем ТОВФірма«Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906) та покупцем ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455), тобто, вищезазначені сертифікати з перевезення (походження) товару були одержані ТОВ«Алкея» незаконним шляхом.
ТОВ «Алкея» використано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита в розмірі 2,7%. Повна ставка вивізного мита, яке ТОВ «Алкея» мало б сплатити в ході проведення операцій з вивезення товару «насіння соняшника» без застосування преференцій в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС складає 10 %. Загальний розмір митних платежів (вивізне мито), які необхідно було б сплатити при вивезенні товару «насіння соняшнику» без застосування 410 преференції по МД:23UA400040003665U5, 23UA400040003690U3, 23UA400040003691U2, 23UA400040003689U0, 23UA400040004632U8, 23UA400040004631U9, 23UA400040004634U6, 23UA400040004629U7, 23UA400040004633U7, 23UA400040004843U6, 23UA400040004854U0, 23UA400040004841U8, 23UA400040004837U8, 23UA400040004840U9, 23UA400040004839U6, 23UA400040004856U8, 23UA400040004842U7, 23UA400040005557U9, 23UA400040005558U8, 23UA400040005559U7, 23UA400040005560U0, 23UA400040005561U9, 23UA400040005562U8, 23UA400040005696U5, 23UA400040005695U6, 23UA400040005711U0, 23UA400040006186U8, 23UA400040006184U0, 23UA400040006183U0, 23UA400040006187U7, 23UA400040006188U6, 23UA400040006185U9, 23UA400040006307U5, 23UA400040006306U6, 23UA400040006735U0, 23UA400040007323U1, 23UA400040007324U0, 23UA400040007326U9, 23UA400040007625U1, 23UA400040007626U0, 23UA400040007628U9, 23UA400040007624U2, 23UA400040007627U0, 23UA400040008167U5, 23UA400040008168U4, 23UA400040008169U3, 23UA400040008364U2, 23UA400040008366U0, 23UA400040008630U4, 23UA400040008631U3, 23UA400040010664U7, 23UA400040010665U6, 23UA400040010663U8, 23UA400040010904U1, 23UA400040013977U1, 23UA400040013974U4, 23UA400040013976U2складає 1933 662,32грн., тобто з урахуванням часткової сплати в розмірі 522088,79грн., загальна сума зменшення розміру митних платежів становить 1 411 573,53грн.
Таким чином директор ТОВ «Алкея» ОСОБА_1 вчинив дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів (вивізного мита) на загальну суму 1411573,53 грн., шляхом подання (через агентів з митного оформлення ТОВ «БРОК ІМЕКС» ОСОБА_3 та ФОП ОСОБА_4 ) для здійснення митного оформлення та застосування преференційної ставки вивізного мита Сертифікатів з перевезення (походження) товару формиEUR.1:А400.029364від 01.02.23, А400.029366 від 01.02.23, А400.029367 від 01.02.23, А400.029365 від 01.02.23, А400.029797 від 08.02.23, А400.029796 від 08.02.23, А400.029800 від 08.02.23, А400.029794 від 08.02.23, А400.029799 від 08.02.23, А400.029925 від 09.02.23, А400.029918 від 09.02.23, А400.029922 від 09.02.23, А400.029919 від 09.02.23, А400.029921 від 09.02.23, А400.029920 від 09.02.23, А400.029924 від 09.02.23, А400.029923 від 09.02.23, А400.030207 від 15.02.23, А400.030208 від 15.02.23, А400.030209 від 15.02.23, А400.030210 від 15.02.23, А400.030211 від 15.02.23, А400.030212 від 15.02.23, А400.030269 від 16.02.23, А400.030268 від 16.02.23, А400.030288 від 16.02.23, А400.030453 від 20.02.23, А400.030450 від 20.02.23, А400.030449 від 20.02.23, А400.030452 від 20.02.23, А400.030454 від 20.02.23, А400.030451 від 20.02.23, А400.030524 від 21.02.23, А400.030523 від 21.02.23, А400.030751 від 23.02.23, А400.031080 від 28.02.23, А400.031081 від 28.02.23, А400.031082 від 28.02.23, А400.031197 від 02.03.23, А400.031198 від 02.03.23, А400.031200 від 02.03.23, А400.031196 від 02.03.23, А400.031199 від 02.03.23, А400.031425від07.03.23, А400.031426від 07.03.23, А400.031427 від 07.03.23, А400.031504 від 08.03.23, А400.031505 від 08.03.23, А400.031610 від 09.03.23, А400.031611 від 09.03.23, А400.032302 від 23.03.23, А400.032303 від 23.03.23, А400.032304 від 23.03.23, А400.032301 від 23.03.23,А400.032304 від 23.03.23, А400.033586 від 20.04.23, А400.033583 від 20.04.23, А400.033584 від 20.0423.
Зазначені діїмають ознакипорушення (порушень)митних правил,передбаченого (передбачених)статтею 485 Митного кодексу України.
Представниця Хмельницької митниці під час розгляду справи вважає дії ОСОБА_1 протиправними і належно кваліфікованими, а вчинення ним вище зазначених адміністративних правопорушень доведеним і наполягає на притягненні його до адміністративної відповідальності.
Правопорушник в судове засідання не з`явився, про час та місце слухання справи повідомлявся судом, подав письмові заперечення, просив розгляд справи здійснювати у його відсутності. В письмових поясненнях вказав на наступні обставини, які не враховані митним органом при складані протоколу.
Так, вказує, що в протоколі зазначено, що лише за вказаним аналізом діяльності ТОВ «АЛКЕЯ» в IТС «Податковий блок» виявлено Рішення від 09.02.2023р. №5090 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості з урахуванням встановлення таких фактів. Також, як зазначено у протоколі митного органу, в Єдиному реєстрі податкових накладних в період з 31.12.2022 по 28.08.2024р. відсутні податкові накладні щодо придбання ТОВ «АЛКЕЯ» сільгосппродукції у ТОВ Фірма «АДВЕРС» (код ЄДРПОУ 40387906). У зв`язку із цим зазначає, що будь-яка податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів суб`єкта господарювання по ланцюгах постачання, а також податкова інформація надана іншими контролюючими органами в тому числі і складена з причин неможливості проведення документальних перевірок носить виключно інформативний характер не належним доказом урозумінні процесуального закону. Також вказує, що податкові накладні з ПДВ є неналежним та не допустимим доказом, вказує на неточності щодо місця проживання, не правильно пораховано вартість оформленого товару, завищено суму оформленого товару.
Зазначає, що в протоколі вказано, що в електронних митних деклараціях декларантом є ТОВ «Брок ІМЕКС» та ФОП ОСОБА_5 , а ТОВ «Алкея» - виключно відправником товару, зазначає на те що минув 6 місячний строк притягнення до відповідальності і робить висновок, що об`єктивна сторона правопорушення передбаченого ст. 485 МУ України передбачає вчинення діяння умисно і зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння передбаченого статтею 485 МК України повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносин (визначений законом порядок сплати податків та зборів).
Враховуючи викладене та оскільки декларування товару не проводилося ОСОБА_1 від ТОВ «АЛКЕЯ» яке по митним деклараціям було фактично відправником товару, подавались брокерами первинні документи, то ОСОБА_1 за обставин даної справи взагалі не може бути суб єктом правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, оскільки такий, не є декларантом. Тому просить провадження закрити у звзяку із відсутністю в його діях складу та події адміністративного правопорушення.
Суд заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали провадження приходить до наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).
Відповідно до відомостей з податкових баз даних директором ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455) на момент здійснення експортних операцій був ОСОБА_1 .
Декларування товарів здійснювалося на підставі договору про надання послуг митного брокера особами уповноваженими на роботу з митницею ОСОБА_3 (ТОВ «БрокІмекс») та ФОП ОСОБА_4 . Для здійснення митного контролю та оформлення товарів директором ТОВ «АЛКЕЯ» (код ЄДРПОУ 40610455) ОСОБА_1 надані документи, зазначені в графі 44 електронних митних декларацій. Зокрема, зовнішньоекономічні контракти купівлі-продажу укладені між ТОВ «АЛКЕЯ» в особі директора ОСОБА_1 та компанією «STAVYA AGRO INC.» (679 CordeletteCircle, Ottawa ON K1W 0P2, Canada) в особі AdittyaSinghal: 0131SVT від 31.01.2023, 0206SVT від 06.02.2023, 0213SVT від 13.02.2023, 0301SVT від 01.03.2023, 0418CD від 18.04.2023; рахунки-фактури (CommercialInvoice) виписані ТОВ «АЛКЕЯ» та підписані ОСОБА_1 та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до графи 36 електронних митних декларацій заявлено код митної преференції «410» (товари, що вивозяться з України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, стаття 31 Угоди, додаток I-C до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею» (далі Угода), тобто застосовано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита в 2023 році 2,7%.
Законом України «Про ставки вивізного (експортного) мита на насіння деяких видів олійних культур» на товар за кодом УКТЗЕД 120600 (насіння соняшнику подрібнене або неподрібнене) встановлено ставку вивізного мита в розмірі 10% від митної вартості товару.
Згідно з відповіддю ГУ ДПС у Дніпропетровській області (лист від 15.08.24 № 38066/5/04-36-04-03-08), з електронних баз даних ДПС України встановлено, що реалізація товару «насіння соняшника» ТОВФірма«Адверс» в адресу ТОВ «Алкея» за 2021-2023 роки та січень-липень 2024 року відсутня.
Виходячи з вищенаведеного, операції з постачання товару «насіння соняшника» відповідно до наданих Хмельницькій митниці договору поставки 2701ПС від 27.01.2023, специфікації №1 від 27.01.2023 та видаткової накладної №1 від 27.01.2023, специфікації №2 від 03.02.2023 та видаткової накладної №2 від 03.02.2023, специфікації №3 від 10.02.2023 та видаткової накладної №3 від 10.02.2023, специфікації №4 від 28.02.2023 та видаткової накладної №4 від 28.02.2023 щодо постачання протягом січня лютого 2023 року товару «насіння соняшнику» в загальною кількістю 1402,194 тонн загальною вартістю 20488471,20грн. не відображені в податковій звітності ані продавцем - ТОВФірма«Адверс» (ЄДРПОУ 40387906), ані покупцем - ТОВ «Алкея» (ЄДРПОУ 40610455).
Отже документи, які подані ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455) для отримання вказаних сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1.містять інформацію щодо походження товару, яка жодним чином не підтверджена та не відображена в податковій звітності продавцем ТОВФірма«Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906) та покупцем ТОВ «Алкея» (код ЄДРПОУ 40610455). Тобто, вищезазначені сертифікати з перевезення (походження) товару були одержані ТОВ«Алкея» незаконним шляхом.
Таким чином, не підтверджено факту правдивості поданих документів про походження товарів, які були підставою для видачі сертифікатів з перевезення товару EUR.1 та їх подальшого митного оформлення у митному режимі «експорт» із застосування преференційного походження товарів.
Відтак ТОВ «Алкея» протиправно використано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита в розмірі 2,7%. Повна ставка вивізного мита, яке ТОВ«Алкея» мало б сплатити в ході проведення операцій з вивезення товару «насіння соняшника» без застосування преференцій в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС складає 10 %.
Загальний розмір митних платежів (вивізне мито), які необхідно було б сплатити при вивезенні товару «насіння соняшнику» без застосування 410 преференції по зазначеним вище МД становить 1933 662,32 грн, тобто з урахуванням часткової сплати в розмірі 522088,79 грн, загальна сума зменшення розміру митних платежів становить 1 411 573,53 грн (службова записка управління контролю та адміністрування митних платежів Хмельницької митниці від27.08.24 №15-01/15-03/3982).
Статтею 486МК України передбачено, що завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог Закону.
Згідно з частиною 1статті 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно достатті 487 МК Українипровадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно з вимогамист.489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил підлягає з`ясуванню, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідност.485 МК України, встановлено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Частиною 2 статті 83 МК України визначено, що для поміщення товарів в митний режим «експорт» особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товару, документи на такі товари; виконати відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до ч. 1ст. 257 Митного кодексу Українидекларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частинами 6 та 8статті 264 Митного кодексу Українивизначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Факт вчинення ОСОБА_1 митного правопорушення, передбаченогост.485 МК України, підтверджується наступними доказами: протоколом про порушення митних правил №0051/40000/24 від 28.08.2024; карткою обліку особи, яка здійснює операції з товарами; копіями зовнішньоекономічних контрактів купівлі-продажу від 0131SVT від 31.01.2023, 0206SVT від 06.02.2023, 0213SVT від 13.02.2023, 0301SVT від 01.03.2023, 0418CD від 18.04.2023; службовою запискою управління контролю та адміністрування митних платежів Хмельницької митниці від27.08.24 №15-01/15-03/3982; листом ГУ ДПС у Дніпропетровській області (лист від 15.08.24 № 38066/5/04-36-04-03-08; - витягами з ІТС «Податковий блок»; - митними деклараціями та товаросупровідними документами до них.
Таким чином, суддя приходить до висновку про доведеність вини директора (з 01.02.2023 по 21.04.2023) ТОВ «АЛКЕЯ» ОСОБА_1 в скоєні митного правопорушення, передбаченогост.485 МК України, а саме того, що останній з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів, надав митному органу документи, а саме сертифікати з перевезення (походження) товару EUR.1, які не є доказом того, що товари відповідають вимогам правил визначення преференційного походження, при застосуванні преференційних ставок вивізного мита, оскільки видані на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо виробника товарів та країни виробництва товарів, в результаті чого застосовано тарифну пільгу вивізного мита за відсутності законних на те підстав.
Доводи ОСОБА_1 , що сплив визначений ст. 467 МК України - 6 місячний строк накладення стягнення суд не бере до уваги з наступних підстав.
Статтею 467 МК України передбачено, що адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення, а строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом. Отже, законодавством передбачено початок даного строку з дня виявлення правопорушення, оскільки відповідно наданих матеріалів суду, проводилась перевірка обставин і лише за результатами даної перевірки було виявлені факти та матеріали, які стали підставою складання протоколу про правопорушення, тобто моментом його виявлення є сам факт складання даного протоколу.
Обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 суддею не встановлено.
За вчинення правопорушення, передбаченогост.485 МК України, встановлено відповідальність у виді накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Відповідно до матеріалів справи встановлено, що несплачена сума митних платежів становить 1411573,53 грн.
Відтак, приймаючи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти штраф в межах встановлених санкцієюст.485 МК України, у розмірі 50 % несплаченої суми митних платежів, що становить 705786 грн. 76 коп.
Крім того, відповідно дост.40-1 КУпАПтаЗакону України «Про судовий збір» ОСОБА_6 слід стягнути в користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст.ст.257,264,485,489 МК України, ст.ст.40-1,283 КУпАП,Законом України «Про судовий збір», суддя, -
п о с т а н о в и в:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.485 МК України та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50 % несплаченої суми митних платежів, що становить 705786 грн. 76 коп. (сімсот п`ять тисяч сімсот вісімдесят шість гривень сімдесят шість копійок).
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 605,60 грн. судового збору.
Постанова може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду через Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області протягом десяти днів з дня ії винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя Місінкевич А.Л.
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2024 |
Оприлюднено | 01.01.2025 |
Номер документу | 124157808 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Місінкевич А. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні