ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про зупинення провадження у адміністративній справі
27 грудня 2024 рокум. Ужгород№ 260/291/21
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Калинич Я.М.
при секретарі судового засідання Деяк О.М.
за участю:
представник позивача - не з`явився,
представник відповідача - не з`явився,
представник третьої особи - не з`явився,
розглянувши у підготовчому засіданні клопотання представника позивача про призначення земельно-технічної експертизи в адміністративній справі за позовною заявою Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» до Ужгородської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ
Державне підприємство «Ужгородське лісове господарство» через свого представника адвоката Левицького Андрія Олександровича, звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Ужгородської міської ради, третя особа на стороні відповідача - ОСОБА_1 , яким просить суд визнати протиправним та скасувати пункт 1.2 рішення Ужгородської міської ради від 04.06.2020 №1988 «Про надання та відмову у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», яким надано гр. ОСОБА_1 дозвіл на підготовку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею її у власність площею 0,0950 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд по вул. Запорізькій.
Ухвалою суду від 03 грудня 2021 року призначено судову земельно-технічну експертизу в справі №260/291/21, проведення якої доручено Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз. Так, у вказаному клопотанні експерт просить надати оригінал або належним чином завірену копію каталогу координат в системі СК-63 або УСК-2000 на земельну ділянку, на яку видано Державний акт на право постійного користування землею серія І-ЗК №000387, виданого Ужгородському державному лісогосподарському підприємству.
05 травня 2022 року до суду надійшло клопотання судового експерта Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз про надання матеріалів, необхідних для проведення експертизи.
31 травня 2022 року до Закарпатського окружного адміністративного суду від Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз надійшла адміністративна справа
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 31 травня 2022 року поновлено провадження у справі.
10 червня 2022 року представником позивача надано суду оригінал «Технічного звіту на виготовлення державного акту на право постійного користування землею Ужгородському державному лісогосподарському підприємству 1996 року».
Ухвалою суду від 10 червня 2022 року було зупинено провадження та направлено справу для продовження проведення експертизи.
04 квітня 2024 року до суду надійшло клопотання судового експерта Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз про надання матеріалів, необхідних для проведення експертизи, а саме: - оригінал або належним чином оформлену копію каталогу координат в системі СК-63 або УСК-2000 на землі «Ужгородське лісове господарство» межі яких визначені Державним Актом постійного користування землею серії ЗК №000387 від 24.12.1996 року (в паперовому та електронному вигляді); - актуальний оригінал або належним чином оформлену копію каталогу координат в системі СК-63 або УСК-2000 на землі «Ужгородське лісове господарство» межі яких визначені Державним Актом постійного користування землею серії ЗК №000387 від 24.12.1996 року (в паперовому та електронному вигляді) станом на 2024 рік; - оригінал або належним чином оформлену копію каталогу координат в системі СК-63 або УСК-2000 на земельну ділянку з кадастровим номером 2110100000:49:001:0456 (в паперовому та електронному вигляді) станом на 2024 рік.
15 квітня 2024 року до Закарпатського окружного адміністративного суду від Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз надійшла адміністративна справа №260/291/21.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2024 року поновлено провадження у адміністративній справі.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року було зупинено провадження та направлено справу для продовження проведення експертизи.
17 травня 2024 на адресу суду надійшло повідомлення Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз про неможливість надання висновку судової земельно-технічної експертизи від 13.05.2024 року №2129-Е.
Ухвалою суду від 24 травня 2024 року провадження у справі було поновлено.
Ухвалою суду від 11 червня 2024 року було замінено позивача - Державне підприємство «Ужгородське лісове господарство» його правонаступником - Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України».
25 липня 2024 року до суду надійшло клопотання представника позивача про призначення земельно-технічної експертизи, в якому просить поставити на дослідження експерту наступні питання:
1) Чи є порушення меж (або накладання) земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:49:001:0456 на землі державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», як правонаступника державного підприємства «Ужгородське лісове господарство», межі яких визначені державним актом на право постійного користування землею серії І-ЗК №000387 від 24.12.1996 року?
2) Чи накладається (порушує межі) земельна ділянка з кадастровим номером 2110100000:49:001:0456 на земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», як правонаступника державного підприємства «Ужгородське лісове господарство», станом на дату проведення експертизи?
Ухвалою суду від 20 листопада 2024 року витребувано від Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області (Закарпатська область, м. Ужгород пл. Поштова, буд. 4) інформацію про координати поворотних точок меж земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:49:001:0456 в системі СК-63 або УСК-2000 (в паперовому та електронному вигляді).
03 грудня 2024 року до суду від ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області, на виконання вимог ухвали суду від 20 листопада 2024 року, надійшли: копія поземельної книги на земельну ділянку з кадастровим номером 2110100000:49:001:0456 та електронний носій з обмінним файлом на земельну ділянку з кадастровим номером 2110100000:49:001:0456.
Представники сторін в судове засідання не з`явилися, однак належним чином повідомлені про дату, час та місце його проведення.
Представником позивача було подано до суду заяву про розгляд клопотання про призначення експертизи за відсутності представника заявника. Клопотання підтримує в повному обсязі та просить суд таке задовольнити.
В матеріалах справи міститься клопотання представника відповідача про розгляд клопотання без участі представника Ужгородської міської ради.
Також, матеріали справи містять клопотання представника третьої особи, у якому останній просить розгляд клопотання про призначення експертизи розглянути без його участі.
У відповідності до статті 205 частини 1, 3 пункту 1 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
На виконання вимог ч.13 ст.10 та ч.1 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.
У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється (ч.4 ст.229 КАС України).
Розглянувши клопотання про призначення експертизи, дослідивши необхідні для розгляду клопотання матеріали адміністративної справи, суд приходить наступних висновків.
Відповідно до ч.1 ст.102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.
Згідно з ч.3 вказаної статті КАС України, при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).
Предметом оскарження у даній справі є пункт 1.2 рішення Ужгородської міської ради від 04.06.2020 №1988 «Про надання та відмову у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», яким надано гр. ОСОБА_1 дозвіл на підготовку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшою передачею її у власність площею 0,0950 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1 .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає що земельна ділянка з кадастровим номером 2110100000:49:001:0456, дозвіл на підготовку проекту землеустрою щодо відведення якої наданий гр. ОСОБА_1 на підставі пункт 1.2 рішення Ужгородської міської ради від 04.06.2020 «Про надання та відмову у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок» перебуває в постійному користуванні ДП «Ужгородське ЛГ» відповідно до акту про право постійного користування землею серії І-ЗК №000387.
Суд зазначає, що заявлені, представником позивача в клопотанні про призначення земельно-технічної експертизи питання, належним чином сформовані та спрямовані на з`ясування обставин, що мають значення для вирішення спору та для їх встановлення необхідні спеціальні знання, а тому, для повного та всебічного розгляду справи суд вбачає за необхідне призначити земельно-технічну експертизу.
Представник позивача у поданому клопотанні просив доручити проведення експертизи Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз.
Відтак, суд вважає за можливе задовольнити клопотання представника позивача та доручити проведення експертизи судовим експертам Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз.
Витрати за проведення експертизи за клопотанням позивача несе останній.
Відповідно до ч.1 ст.103 КАС України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій (яким) доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.
Згідно з ч.3 ст.103 КАС України ухвала про призначення експертизи направляється особам, яким доручено проведення експертизи, та учасникам справи. Об`єкти та матеріали, що підлягають дослідженню, направляються особі, якій доручено проведення експертизи (провідному експерту або експертній установі).
В ухвалі про призначення експертизи суд попереджає експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків (ч.5 ст.103 КАС України).
У разі виникнення сумніву щодо змісту та обсягу доручення призначений судом експерт невідкладно подає суду клопотання щодо його уточнення або повідомляє суд про неможливість проведення ним експертизи за поставленими питаннями (ч.6 ст.103 КАС України).
Оскільки судом було задоволено клопотання представника позивача про призначення судової експертизи та у відповідності до п.4 ч.2 ст.236 КАС, суд вважає необхідним зупинити провадження у справі до одержання результатів судової експертизи.
Керуючись ст.ст. 102, 103, 106 236, 248, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Клопотання представника позивача про призначення судової земельно-технічної експертизи в адміністративній справі за позовною заявою Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» до Ужгородської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.
Призначити у справі №260/291/21 за позовом Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» до Ужгородської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення судову земельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставити наступні питання:
1) Чи є порушення меж (або накладання) земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:49:001:0456 на землі державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», як правонаступника державного підприємства «Ужгородське лісове господарство», межі яких визначені державним актом на право постійного користування землею серії І-ЗК №000387 від 24.12.1996 року?
2) Чи є порушення меж (або накладання) земельної ділянки з кадастровим номером 2110100000:49:001:0456 на землі державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України», як правонаступника державного підприємства «Ужгородське лісове господарство», межі яких визначені державним актом на право постійного користування землею серії І-ЗК №000387 від 24.12.1996 року?
Доручити проведення судової земельно-технічної експертизи Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз (вул. Липинського, 54, м. Львів, 79024).
Попередити експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.
Витрати на проведення експертизи покласти на позивача Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» (01601, м. Київ, вул. Руставелі Шота, буд. 9А, код ЄДРПОУ 44768034).
Зобов`язати Львівський науково-дослідний інститут судових експертиз після проведення судової земельно-технічної експертизи невідкладно надіслати на адресу суду висновок експерта та матеріали експертизи.
Провадження у справі зупинити до одержання результатів експертизи.
Копію ухвали та матеріали, що підлягають дослідженню, надіслати Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями). Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повний текст ухвали виготовлений та підписаний 30 грудня 2024 року.
Суддя Калинич Я.М.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2024 |
Оприлюднено | 01.01.2025 |
Номер документу | 124159698 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Калинич Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні