Рішення
від 30.12.2024 по справі 380/26605/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 грудня 2024 рокусправа № 380/26605/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Захід Інжиніринг" до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

13.11.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю "Захід Інжиніринг" (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (далі-відповідач-2), у якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача-1 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.08.2023 №9282412/41957285;

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача-1 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.08.2023 №9282411/41957285;

- зобов`язати відповідача-2 вчинити дії щодо реєстрації (зареєструвати) в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 21.02.2023 № 15;

- зобов`язати відповідача-2 вчинити дії щодо реєстрації (зареєструвати) в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 19.04.2023 № 8.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 17.11.2023 позовна заява ТОВ "Захід Інжиніринг" повернута позивачеві.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 02.02.2024 скасована ухвала Львівського окружного адміністративного суду від 17.11.2023. Справа № 380/26605/23 направлена до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.02.2024, справа № 380/26605/23 передана на розгляд судді Кисильовій О.Й.

Ухвалою від 26.02.2024 відкрито спрощене провадження у справі, визначено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 08.11.2022 між ТОВ "Захід Інжиніринг" (Підрядник) та ТОВ "Реінжиніринг пожежної та техногенної безпеки" (Замовник) укладений Договір підряду № 59/22, за умовами якого Підрядник зобов`язується на свій ризик виконати, з використанням своїх матеріалів, комплекс робіт по монтажу автоматичної системи водяного пожежогасіння на об`єкті Замовника: Складський корпус з виробництва санітарно-гігієнічних видів паперу із привізних напівфабрикатів, що розташоване за адресою: вул. Коновальця, 6, смт. Гніздичів, Жидачівський район, Львівська область, а той у свою чергу зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

За наслідками наданих послуг відповідно до Договору № 59/22 між сторонами угоди складені Акти здачі приймання робіт (надання послуг) від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 30, а також здійснено оплату відповідно до банківських виписок АТ "Кредобанк".

У зв`язку з настанням першої події, позивач відповідно до вимог податкового законодавства, склав та направив для реєстрації в ЄРПН дві податкові накладні: від 21.02.2023 № 15 на загальну суму 161 808,40 грн та від 19.04.2023 № 8 на загальну суму 385 425,20 грн.

15.03.2023 та 12.05.2023 відповідач-1 сформував квитанції № 9051864855 та №9111426872 в яких зазначив про зупинення реєстрації податкових накладних від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 8, запропонувавши платнику надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН № 15 та № 8.

27.07.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 19 та № 20 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 8, в яких надані пояснення щодо господарських операцій, а разом із повідомленнями скеровані сканкопії первинних документів, які підтверджують господарські операції за вказаними ПН.

Рішеннями Комісії Головного управління ДПС у Львівській області від 01.08.2023 №9282412/41957285 та від 01.08.2023 № 9282411/41957285 відповідач-1 відмовив у реєстрації ПН № 15 та № 8, відповідно.

Позивач 07.08.2023 подав до ДПС України скарги на рішення відповідача-1, однак рішеннями ДПС України від 11.08.2023 № 63209/41957285/2 та № 63199/41957285/2 відмовлено у задоволенні скарг.

Позивач вважає протиправним оспорювані рішення податкового органу, оскільки відповідач-1 не зазначив конкретні підстави для зупинення реєстрації податкових накладних від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 8, тоді як позивач надав усі необхідні документи, що підтверджують факт здійснення господарських операцій згідно із вказаними ПН. У Квитанціях про зупинення запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у ПН для розгляду питання прийняття рішення без жодної конкретизації, які саме документи не надані для реєстрації ПН.

Отже, спірні рішення є такими, що суперечать вимогам законодавства, порушують права та інтереси позивача у сфері господарської діяльності, а тому такі необхідно скасувати, а податкові накладні - зареєструвати.

Із наведених підстав, просить позов задовольнити повністю.

13.03.2024 відповідач-1 надіслав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позову, з огляду на таке.

Зміст господарської операції, у зв`язку з виконанням якої відбувається реєстрація ПН, податковому органу невідомий. Тобто сам платник податку має визначити які первинні документи необхідно надати податковому органу на підтвердження реальності господарської операції. У квитанціях чітко визначено критерій, передбачений п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій., за яким здійснено моніторинг податкових накладних та зупинено їх реєстрацію.

Зазначає, що позивач, як активний учасник господарської діяльності на певному сегменті ринку, обізнаний з тонкощами роботи на цьому ринку, а відтак має розуміння сутності та тонкощів певних операцій, має усвідомлення не тільки щодо базових документів, які супроводжують певні операції, а й щодо інших документів, які зазвичай супроводжують такого роду операції. Відтак, саме позивач має можливість визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні операції з тим, щоб подати ці документи для реєстрації ПН.

Щодо конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, відповідач-1 вказує, що зупинення реєстрації податкової накладної відбувається в автоматичному режимі за наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Окрім, вищенаведеного контролюючий орган запропонував надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач подав до контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо спірних ПН реєстрацію яких зупинено та долучено додатки: (перелік та копій документів, які надані до повідомлення стосовно розблокування реєстрації спірних ПН додаємо).

Отже, відповідач-1 підсумовує, що на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

Щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 8, відповідач-1 вважає, що повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу, відтак зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні ПН є передчасним, у той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

У зв`язку із наведеним відповідач-1 у задоволенні позову просить відмовити повністю.

15.03.2024 позивач надіслав відповідь на відзив, у якій заперечує проти доводів відповідача-1, наведених у відзиві, зазначивши, що у повідомленні про зупинення реєстрації податкових накладних відповідач-1 не зазначив жодних конкретних причин зупинки реєстрації податкової накладної, лише вжив загальне посилання на п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Натомість можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Також позивач вважає, що в силу вимог адміністративного законодавства позивач наділений правом і обов`язком додати до позовної заяви усі документи, які підтверджують його позицію і такі повинні бути розглянути судом. Наголошує, що Товариство надало разом з поясненнями достатній перелік документів по відповідній господарській операції, які давали можливість контролюючому органу зробити відповідний висновок щодо її реальності, водночас, контролюючий орган не взяв такі документи до уваги, та безпідставно відмовив позивачу у реєстрації податкових накладних

У силу закону відповідач-2 буде зобов`язаний виконати рішення суду, у випадку, якщо суд зобов`яже його зареєструвати відповідні податкові накладні, які є предметом цього спору. Повторний розгляд документів відповідачами не проводиться, оскільки обставини господарської операції досліджуються в судовому порядку. Відтак, на думку повивача, вимога про зобов`язання вчинити дії щодо реєстрації (зареєструвати) відповідних податкових накладних, яка наявна в тексті позовної заяви, відповідає вимогам чинного законодавства України.

На переконання позивача, відзив жодним чином не спростовує надані Товариством докази, а тому просить його відхилити повністю.

Розглянувши надані сторонами документи, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Захід Інжиніринг" з 12.08.2021 зареєстроване як юридична особа за адресою: 81600, Львівська обл., Миколаївський р-н, м. Миколаїв. вул. Ів. Мазепи, буд. 27, кв. 56. Код ЄДРПОУ 41957285.

Видами економічної діяльності ТОВ "Захід Інжиніринг" за кодами КВЕД є: 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 43.21 Електромонтажні роботи 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.31 Штукатурні роботи; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.34 Малярні роботи та склінн;я 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.91 Покрівельні роботи 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у;. 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 74.10 Спеціалізована діяльність із дизайну; 33.19 Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устатковання; 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання; 35.11 Виробництво електроенергії; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

08.11.2022 між ТОВ "Захід Інжиніринг" (Підрядник) та ТОВ "Реінжиніринг пожежної та техногенної безпеки" (Замовник) укладений Договір підряду № 59/22 (далі Договір №59/22) відповідно до п. 1.1. якого Підрядник зобов`язується на свій ризик виконати, з використанням своїх матеріалів, комплекс робіт по монтажу автоматичної системи водяного пожежогасіння на об`єкті Замовника: Складський корпус з виробництва санітарно-гігієнічних видів паперу із привізних напівфабрикатів, що розташоване за адресою: вул. Коновальця, 6, смт. Гніздичів, Жидачівський район, Львівська область: а той у свою чергу зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Згідно із п. 2.1 Договору № 59/22, загальна вартість виконання робіт за цим Договором становить 2 427 126,00 грн

Відповідно до п. 2.6 Договору № 59/22, моментом оплати вважається надходження грошових коштів на рахунок Підрядника.

Як встановлено п. 4.2.5 Договору № 59/22 за підсумком наданих послуг, на суму фактично виконаних послуг, Підрядник зобов`язаний надати Замовнику Акт виконаних робіт та наданих послуг.

На виконання умов Договору № 59/22 ТОВ "Захід Інжиніринг" надало ТОВ "Реінжиніринг пожежної та техногенної безпеки" обумовлені послуги, за наслідком чого здійснена оплата відповідно до банківських виписок АТ "Кредобанк" та складені відповідні Акти здачі-приймання робіт (надання послуг) від 21.02.2023 № 15 на загальну суму 1 618 084,00 грн та від 19.04.2023 № 30 на загальну суму 321 187,67 грн.

У Актах здачі-приймання робіт (надання послуг) від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 30 зазначено найменування робіт, послуг "монтаж автоматичної системи водяного пожежогасіння на об`єкті Замовника: "Складський корпус з виробництва санітарно-гігієнічних видів паперу із привізних напівфабрикатів, що розташоване за адресою: вул. Коновальця, 6, смт. Гніздичів, Жидачівський район, Львівська область".

Виконавши та оплативши послуги відповідно до вимог Договору № 59/22 та у зв`язку з настанням першої події, згідно із ст. 187 Податкового кодексу України, на виконання приписів п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ "Захід Інжиніринг" сформувало та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні:

від 21.02.2023 № 15 (монтаж автоматичної системи водяного пожежогасіння на об`єкті Замовника: "Складський корпус з виробництва санітарно-гігієнічних видів паперу із привізних напівфабрикатів, що розташоване за адресою: вул. Коновальця, 6, смт. Гніздичів, Жидачівський район, Львівська область) на загальну суму 161 808,40 грн, у тому числі ПДВ 26 968,07 грн;

від 19.04.2023 № 8 (монтаж автоматичної системи водяного пожежогасіння на об`єкті Замовника: "Складський корпус з виробництва санітарно-гігієнічних видів паперу із привізних напівфабрикатів, що розташоване за адресою: вул. Коновальця, 6, смт. Гніздичів, Жидачівський район, Львівська область) на загальну суму 385 425,20 грн, у тому числі ПДВ 64 237,53 грн.

Згідно з отриманими ТОВ "Захід Інжиніринг" квитанціями від 15.03.2023 № 905186485 до ПН від 21.02.2023 та від 12.05.2023 № 9111426872 до ПН від 19.04.2023 № 8, реєстрація цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем-1 зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вказано, що обсяг постачання товару/послуги 43.22.11, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

27.07.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 19 щодо ПН від 21.02.2023 № 15, про надання пояснень та копій документів (у кількості 35 додатків), реєстрація якої зупинена, а саме:

- Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.01.2022;

- Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань від 12.08.2021;

- Витяг з реєстру платників податку на додану вартість № 1813214500012 від 19.03. 2018;

- Ліцензія № 15-Л від 21.03.2018, видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією України;

- Договір оренди нежитлових приміщень № 115 від 01.12.2022, укладений між АТ "Львівелектромаш" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 26.12. 2022;

- штатний розпис від 31.05.2023;

- пояснення № 63 від 27.07.2023 до податкової накладної № 15 від 21.02.2023;

- Виписки з банківського рахунку ТОВ "Захід Інжиніринг" про надходження коштів від ТОВ "РПТБ" за 14.11.2022, 14.02.2023, 27.04.2023, 30.04.2023, 30.05.2023 та 08.06.2023;

- рахунок № 24 від 14.02.2023 на оплату вартості робіт, які ТОВ "Захід Інжиніринг" виконував для ТОВ "РПТБ";

- Договір підряду № 59/22 від 08.11.2022 , укладений між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ТОВ "РПТБ" з додатками;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за листопад 2022 року - червень 2023 року по розрахунку з ТОВ "РПТБ";

- Повідомлення про прийняття працівників на роботу;

- Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 15 від 21.02.2023, укладений між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ТОВ "РПТБ" на виконання Договору підряду № 59/22 від 08.11. 2022;

- Договір поставки № АЗ/01/22 від 01.02.2022, укладений між ТОВ "Астер Захід" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Договір поставки № ПК-000000900 від 01.04.2021, укладений між ТОВ "Профіцентр Квітка" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Договір купівлі-продажу № 16/08/2021-1 від 16.08.2021, укладений між ТОВ "Підприємство "Тепломонтаж"" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Договір поставки № 14-11/22 від 14.11.2022, укладений між ТОВ "Фаєр Сек`юриті Дистриб`юшн" та ТОВ "Захід Інжиніринг" з додатками;

- Договір поставки № 39/39/22 від 28.11.2022 , укладений між ТОВ "ВКП Антарес" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Договір поставки № 347 протипожежного обладнання від 01.02.2022, укладений між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ПП "Вогнеборець";

- видаткові накладні № 1526 від 06.12.2022 та № 117 від 23.01.2023, підписані на виконання Договору поставки № АЗ/01/22 від 01.02.2022, укладеного між ТОВ "Захід Інжиніринг" з ТОВ "Астер Захід";

- видаткові накладні № ПКРК-001707 від 23.01.2023 та № ПКРК-002281 від 27.01.2023, підписані на виконання Договору поставки № ПК-000000900 від 01.04.2021, укладеного між ТОВ "Профіцентр Квітка" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- видаткові накладні № ВН020801 від 08.02.2023 та № ВН012301 від 23.01.2023, підписані на виконання Договору купівлі-продажу № 16/08/2021-1 від 16.08.2021, укладеного між ТОВ "Підприємство "Тепломонтаж"" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- видаткові накладні № 9 від 27.01.2023, № 13 від 25.01.2023, № 20 від 07.02.2023 та №6 від 24.01.2023, підписані на виконання Договору поставки № 14-11/22 від 14.11.2022, укладеного між ТОВ "Фаєр Сек`юриті Дистриб`юшн" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- видаткові накладні № ЛВ-00000191 від 25.01.2023 та № ЛВ-00000222 від 27.01.2023, підписані на виконання Договору поставки № 39/39/22 від 28.11.2022, укладеного між ТОВ "ВКП Антарес" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- видаткові накладні № 104 від 09.02.2023 та № 105 від 09.02.2023, підписані на виконання Договору поставки № 347 протипожежного обладнання від 01.02.2022, укладеного між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ПП "Вогнеборець";

- платіжні інструкції про оплату товарів, придбаних у постачальників, необхідних для виконання обов`язків Позивача за Договором підряду, зокрема:

№ 57 від 29.12.2022, № 101 від 19.01.2023 та № 161 від 24.02.2023 на користь ТОВ "Тедарент";

№ 1101 від 27.06.2022 на користь ТОВ "НВП Аркада Плюс";

№ 120 від 09.02.2023 та № 200 від 29.03.2023 на користь ПП "Вогнеборець";

№ 1634 від 30.11.2022 на користь ТОВ "Астер Захід";

№ 203 від 30.03.2023, № 170 від 28.02.2023, № 400 від 24.03.2023 на користь ТОВ "Підприємство "Тепломонтаж";

№ 107 від 25.01.2023, № 335від 08.02.2023 на користь ТОВ "Профіцентр Квітка";

№ 333 від 08.02.2023, № 334 від 08.02.2023 на користь ТОВ "ВКП Антарес";

№ 631 від 25.07.2023, № 303від 19.01.2023, № 294 від 13.01.2023, № 160 від 14.11.2022, № 103 від 19.01.2023 на користь ТОВ "Фаєр Сек`юриті Дистриб`юшн";

- Договір оренди обладнання № тк314 від 16.04.2021, укладений між ТОВ "Тедарент" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Акти наданих послуг № 1493 від 12.12.2022, № 1506 від 26.12.2022 та № 36 від 20.02.2023 з Актами повернення та ТТН на переміщення техніки до Договору оренди обладнання № тк314 від 16.04.2021;

- Договір купівлі-продажу № 35-К від 31.05.2022, укладений між ТОВ "НВП "Аркада Плюс" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- видаткова накладна № 13/3006 від 30.06.2022, підписана на виконання Договору купівлі-продажу № 35-К від 31.05.2022, укладеного між ТОВ "НВП "Аркада Плюс" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- рахунки на оплату для ТОВ "РПТБ", зокрема: № 250 від 08.11. 2022; № 251 від 11.11.2022; № 252 від 14.11. 2022; № 253 від 14.11.2022.

- рахунок на оплату № 476 від 14.11.2022, виставлений ТОВ "Фаєр Сек`юриті Дистриб`юшн";

- Акт № НП-008425425 від 30.11.2022 здачі-прийняття робіт (надання послуг), укладений між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ТОВ "Нова Пошта";

- Акт № НП-008793373 від 10.02.2023 року здачі-прийняття робіт (надання послуг), укладений між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ТОВ "Нова Пошта".

Вказаний перелік документів відповідачами не заперечується.

27.07.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 20 щодо ПН від 19.04.2023 № 20 про надання пояснень та копій документів (у кількості 35 додатків), реєстрація якої зупинена, а саме:

- Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.01.2022;

- Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.08.2021;

- Витяг з реєстру платників податку на додану вартість № 1813214500012 від 19.03.2021;

- Ліцензія № 15-Л від 21.03.2018, видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією України;

- Договір оренди нежитлових приміщень № 115 від 01.12.2022, укладений між АТ "Львівелектромаш" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 26.12.2022;

- штатний розпис від 31.05.2023;

- Пояснення № 64 від 27.07.2023 до податкової накладної № 8 від 19.04.2023;

- виписки з банківського рахунку ТОВ "Захід Інжиніринг" про надходження коштів від ТОВ "РПТБ" за 14.11.2022, 14.02.2023, 27.04.2023, 30.04.2023, 30.05.2023 та 08.06.2023;

- рахунок № 24 від 14.02.2023 на оплату вартості робіт, які ТОВ "Захід Інжиніринг" виконало для ТОВ "РПТБ";

- Договір підряду № 59/22 від 08.11.2022, укладений між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ТОВ "РПТБ" з додатками;

- оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за листопад 2022 року - червень 2023 року по розрахунку з ТОВ "РПТБ";

- Повідомлення про прийняття працівників на роботу;

- Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 30 від 19.04.2023, укладений між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ТОВ "РПТБ" на виконання Договору підряду № 59/22 від 08.11.2022;

- Договір поставки № АЗ/01/22 від 01.02.2022, укладений між ТОВ "Астер Захід" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Договір поставки № ПК-000000900 від 01.04.2021, укладений між ТОВ "Профіцентр Квітка" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Договір купівлі-продажу № 16/08/2021-1 від 16.08.2021, укладений між ТОВ "Підприємство "Тепломонтаж" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Договір поставки № 14-11/22 від 14.11.2022, укладений між ТОВ "Фаєр Сек`юриті Дистриб`юшн" та ТОВ "Захід Інжиніринг" з додатками;

- Договір поставки № 39/39/22 від 28.11.2022, укладений між ТОВ "ВКП Антарес" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Договір поставки № 347 протипожежного обладнання від 01.02.2022, укладений між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ПП "Вогнеборець";

- видаткові накладні № 1526 від 06.12.2022 та № 117 від 23.01.2023, підписані на виконання Договору поставки № АЗ/01/22 від 01.02.2022, укладеного між ТОВ "Захід Інжиніринг" з ТОВ "Астер Захід";

- видаткові накладні № ПКРК-001707 від 23.01.2023 та № ПКРК-002281 від 27.01.2023, підписані на виконання Договору поставки № ПК-000000900 від 01.04.2021, укладеного між ТОВ "Профіцентр Квітка" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- видаткові накладні № ВН020801 від 08.02.2023 та № ВН012301 від 23.01.2023, підписані на виконання Договору купівлі-продажу № 16/08/2021-1 від 16.08.2021, укладеного між ТОВ "Підприємство "Тепломонтаж"" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- видаткові накладні № 9 від 27.01.2023, № 13 від 25.01.2023, № 20 від 07.02.2023 та №6 від 24.01.2023, підписані на виконання Договору поставки № 14-11/22 від 14.11.2022, укладеного між ТОВ "Фаєр Сек`юриті Дистриб`юшн" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- видаткові накладні № ЛВ-00000191 від 25.01.2023 та № ЛВ-00000222 від 27.01.2023, підписані на виконання Договору поставки № 39/39/22 від 28.11.2022, укладеного між ТОВ "ВКП Антарес" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- видаткові накладні № 104 від 09.02.2023 та № 105 від 09.02.2023, підписані на виконання Договору поставки № 347 протипожежного обладнання від 01.02.2022, укладеного між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ПП "Вогнеборець";

- платіжні інструкції про оплату товарів, придбаних у постачальників, необхідних для виконання обов`язків ТОВ "Захід Інжиніринг" за Договором підряду, зокрема:

№ 57 від 29.12.2022, № 101 від 19.01.2023, № 161 від 24.02.2023 на користь ТОВ "Тедарент";

№ 1101 від 27.06.2022 на користь ТОВ "НВП Аркада Плюс";

№ 120 від 09.02.2023, № 200 від 29.03.2023 на користь ПП "Вогнеборець";

№ 1634 від 30.11.2022 на користь ТОВ "Астер Захід";

№ 203 від 30.03.2023, № 170від 28.02.2023, № 400 від 24.03.2023 на користь ТОВ "Підприємство "Тепломонтаж";

№ 107від 25.01.2023, № 335 від 08.02.2023 на користь ТОВ "Профіцентр Квітка";

№ 333 від 08.02.2023, № 334від 08.02.2023 на користь ТОВ "ВКП Антарес";

№ 1606 від 14.11.2022, № 103 від 19.01.2023 № 631, від 25.07.2023, № 303 від 19.01.2023, № 294 від 13.01.2023 на користь ТОВ "Фаєр Сек`юриті Дистриб`юшн";

- Договір оренди обладнання № тк314 від 16.04.2021, укладений між ТОВ "Тедарент" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- Акти наданих послуг № 1493 від 12.12.2022 , № 1506 від 26.12.2022 та № 36 від 20.02.2023 з актами повернення та ТТН на переміщення техніки до Договору оренди обладнання № тк314 від 16.04.2021;

- Договір купівлі-продажу № 35-К від 31.05.2022, укладений між ТОВ "НВП "Аркада Плюс"" та ТОВ "Захід Інжиніринг";

- видаткова накладна № 13/3006 від 30.06.2022, складена та підписана на виконання Договору купівлі-продажу № 35-К від 31.05.2022, укладеного між ТОВ "НВП "Аркада Плюс" та ТОВ "Захід Інжиніринг" ;

- рахунки на оплату для ТОВ "РПТБ", зокрема:

№ 250 від 08.11.2022, № 251від 11.11.2022, № 252 від 14.11.2022, № 253 від 14.11.2022;

- рахунок на оплату № 476 від 14.11.2022, виставлений ТОВ "Захід Інжиніринг" ТОВ "Фаєр Сек`юриті Дистриб`юшн";

- Акт № НП-008425425 від 30.11.2022 здачі-прийняття робіт (надання послуг), укладений між ТОВ "Захід Інжиніринг" та ТОВ "Нова Пошта";

- Акт № НП-008793373 від 10.02.2023 здачі-прийняття робіт (надання послуг), укладений між Позивачем та ТОВ "Нова Пошта".

Вказаний перелік документів відповідачами не заперечується.

01.08.2023 Комісія Головного управління ДПС у Львівській області прийняла рішення № 9282412/41957285 про відмову у реєстрації ПН від 21.02.2023 № 15 та №9282411/41957285 про відмову у реєстрації ПН від 19.04.2023 № 8, з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

За результатами розгляду скарг ТОВ "Захід Інжиніринг" від 07.08.2023, рішеннями Голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Осаволюк О.О. від 11.08.2023 № 63209/41957285/2 та № 63199/41957285/2, скарги позивача залишені без задоволення, а рішення про відмову у реєстрації ПН № 15 та № 8 - без змін.

Не погоджуючись із рішеннями відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно із п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п. 188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийняв постанову №1165, якою затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Правові норми застосовуються у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин.

За змістом п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).

Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).

Суд встановив, що згідно з отриманими ТОВ "Захід Інжиніринг" квитанціями від 15.03.2023 № 9051864855 до ПН від 21.02.2023 та від 12.05.2023 № 9111426872 до ПН від 19.04.2023 № 8, реєстрація цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем-1 зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вказано, що обсяг постачання товару/послуги 43.22.11, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Варто зауважити, що у квитанціях від 15.03.2023 № 9051864855 та від 12.05.2023 № 9111426872 не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування (п. 6 Порядку № 520).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261) (п. 7 Порядку № 520).

Відповідно до п. 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно із п. 10 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Суд зауважує, що контролюючий орган не направив платнику податку повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, а одразу прийняте рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Разом з тим зазначена у рішенні про відмову в реєстрації ПН інформація не відповідає дійсності, оскільки всі долучені позивачем документи до повідомлення складені із дотриманням вимог чинного законодавства України та податкових норм.

Також у рішеннях про відмову реєстрації ПН контролюючий орган визначив загальні підстави прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних без вказівки, які саме із наданих позивачем до пояснень документи складені з порушенням законодавства.

Суд звертає увагу, що контролюючий орган не сформував конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначив яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію ПН від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 8.

При цьому, суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Із досліджених матеріалів справи суд встановив, що позивач надав відповідачу-1 всі документи на підтвердження здійснення господарських операцій для реєстрації ПН від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 8, перелік яких наведений вище.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Одночасно, в межах спірних правовідносин, суд звертає особливу увагу на те, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Отже, відповідність обсягу реалізованих позивачем товарів/послуг підтверджується належними та допустимими письмовими доказами, які за допомогою сервісу "Електронний кабінет платника" були надіслані позивачем податковому органу для врахування під час вирішення питання про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, відповідач-1 в оскаржуваних рішеннях не навів доводів щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.

Також суд встановив, що позивач повідомленнями від 27.07.2023 № 19 та № 20 надіслав відповідачу-1 пояснення та копії первинних документів для підтвердження здійсненої господарських операцій, перелік яких наведений вище.

Суд зауважує, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Зважаючи на те, що позивач надав достатньо первинних документів для спростування тверджень відповідача-1 щодо ризиковості здійснення операцій, та враховуючи, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 8, суд вважає протиправними рішення відповідача-1 від 01.08.2023 № 9282412/41957285 та від 01.08.2023 №9282411/41957285 про відмову у реєстрації податкових накладних від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 8, відповідно.

За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування від 01.08.2023 № 9282412/41957285 та від 01.08.2023 №9282411/41957285 про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо вимоги про зобов`язання відповідача-2 зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 8 датою їх подання на реєстрацію, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог пп. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно із нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановив суд, та підтверджується матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відтак, беручи до уваги вимоги КАС України щодо ефективності способу захисту порушеного права, суд вважає, що порушене право позивача необхідно захистити шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані позивачем ПН від 21.02.2023 № 15 та від 19.04.2023 № 8, датою їх первинного подання на реєстрацію.

Висновки суду у цій справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18 та від 18.07.2019 у справі №1740/2004/18.

За наведених обставин, суд повністю задовольняє позовні вимоги ТОВ "Захід Інжиніринг".

Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами ч. 1 ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.08.2023 № 9282412/41957285 про відмову в реєстрації податкової накладної від 21.02.2023 № 15 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Захід Інжиніринг" (81600, Львівська область, Миколаївський район, м. Миколаїв, вул. Ів. Мазепи, буд. 27, кв. 56; код ЄДРПОУ 41957285) податкову накладну від 21.02.2023 № 15, датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.08.2023 № 9282411/41957285 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19.04.2023 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Захід Інжиніринг" (81600, Львівська область, Миколаївський район, м. Миколаїв, вул. Ів. Мазепи, буд. 27, кв. 56; код ЄДРПОУ 41957285) податкову накладну від 19.04.2023 № 8, датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Захід Інжиніринг" (81600, Львівська область, Миколаївський район, м. Миколаїв, вул. Ів. Мазепи, буд. 27, кв. 56; код ЄДРПОУ 41957285) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2 147 (дві тисячі сто сорок сім) грн 20 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Захід Інжиніринг"(81600, Львівська область, Миколаївський район, м. Миколаїв, вул. Ів. Мазепи, буд. 27, кв. 56; код ЄДРПОУ 41957285) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2 147 (дві тисячі сто сорок сім) грн 20 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

СуддяКисильова Ольга Йосипівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.12.2024
Оприлюднено01.01.2025
Номер документу124160721
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/26605/23

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 29.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 30.12.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Постанова від 02.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 03.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 17.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні