Рішення
від 30.12.2024 по справі 814/2458/16
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 грудня 2024 р. № 814/2458/16 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Миколаївський глиноземний завод», вул. Набережна, 64, с. Галицинове, Миколаївський район, Миколаївська область, 57286, до відповідачаМиколаївської митниці ДФС, вул. Маріупольська, 57-А, м. Миколаїв, 54017, провизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Миколаївський глиноземний завод» (далі позивач, ТОВ «МГЗ») звернулось до суду з адміністративним позовом до Миколаївської митниці ДФС (далі також відповідач), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просило:

- визнати протиправною бездіяльність Миколаївської митниці ДФС, яка полягає у нездійсненні митного оформлення товарів за митними деклараціями № 23984, № 23985, № 23986, № 24024, № 24048, № 24049, № 24050, № 24052, № 24054, № 24055, № 24056, № 24057 та № 24058 у встановлений законом строк.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що протягом листопада 2016 ним були подані електронні митні декларації № 23984, № 23985, № 23986, № 24024, № 24048, № 24049, № 24050, № 24052, № 24054, №24055, №24056, № 24057, №24058 для митного оформлення вантажу, які були оформлені посадовими особами відповідача з порушенням чотирьохгодинного строку, передбаченого ст. 255 Митного кодексу України (далі МК України).

Відповідач надав заперечення проти позову, в яких у задоволенні позову просив відмовити. Заперечуючи проти вимог ТОВ «МГЗ» відповідач зазначив, що не порушував ст. 255 МК України, оскільки фактично часом подання митної декларації до митного оформлення є момент реєстрації даної декларації посадовою особою митного органу, а не момент відправлення декларантом електронного примірника декларацій. Відповідно до п. 3.10 наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 631 «Про затвердження Порядку виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа» перевірка електронної митної декларації для виконання митних формальностей проводяться в автоматичному режимі у порядку черговості їх надходження, тому посадові особи митниці діяли виключно в межах норм чинного законодавства.

Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 22.11.2016 року у справі № 814/2458/16 позовні вимоги задоволено.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 06.04.2017 року постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 22.11.2016 року у справі № 814/2458/16 залишено без змін.

Постановою Верховного Суду від 11.02.20021 року постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 22.11.2016 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 06.04.2017 року у справі № 814/2458/16 (головуючий суддя Гордієнко Т.О.) скасовано; справу направлено до суду першої інстанції на новий розгляд.

Ухвалою від 12.03.2021 року суд відкрив провадження у справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін у судове засідання.

Відповідач відзив на адміністративний позов не надав.

Згідно ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Жодних додаткових пояснень чи клопотань від сторін не надходило.

Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

Позивач подав до відповідача:

- електронну митну декларацію № 23984 від 01.11.2016 року о 13:51:17 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 02.11.2016 року о 17:41:43 митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 02.11.2016 року о 18:22:59 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 23985 від 01.11.2016 року о 13:53:29 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 02.11.2016 року о 17:37:07 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 02.11.2016 о 18:21:02 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 23986 від 01.11.2016 року о 13:49:07 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 02.11.2016 року о 17:28:13 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 02.11.2016 року о 18:20:09 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 24024 від 09.11.2016 року о 9:28:22 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 09.11.2016 року о 23:29:19 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 10.11.2016 року о 00:12:47 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 24048 від 15.11.2016 року о 9:35:25 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 15.11.2016 року о 22:02:04 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 15.11.2016 року о 22:56:28 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 24049 від 15.11.2016 року о 9:34:42 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 15.11.2016 року о 22:58:01 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 15.11.2016 року о 23:54:26 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 24050 від 15.11.2016 року о 12:38:00 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 15.11.2016 року о 18:26:37 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 15.11.2016 року о 19:00:43 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 24052 від 16.11.2016 року о 09:05:28 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 16.11.2016 року о 17:28:28 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 16.11.2016 року о 18:29:26 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 24054 від 16.11.2016 року о 09:10:30 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 18.11.2016 року о 10:02:07 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 18.11.2016 року о 13:12:23 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 24055 від 16.11.2016 року о 09:10:01 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 17.11.2016 року о 12:18:48 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 17.11.2016 року о 14:16:57 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 24056 від 17.11.2016 року о 10:20:32 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 18.11.2016 року о 15:10:19 годин митниця прийняла рішення про відмову у митному оформленні;

- електронну митну декларацію № 24057 від 17.11.2016 року о 10:20:09 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 18.11.2016 року о 13:34:47 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 18.11.2016 року о 14:58:03 годин завершила митне оформлення;

- електронну митну декларацію № 24058 від 17.11.2016 року о 10:25:44 годин та отримав повідомлення митниці про отримання електронної митної декларації на поштову скриньку митниці. 18.11.2016 року о 12:46:02 годин митниця прийняла митну декларацію до митного оформлення та 18.11.2016 року о 14:10:46 годин завершила митне оформлення.

Позивач стверджує, що оскільки митне оформлення декларацій було здійснено в строк більше чотирьох годин, передбачених ст. 255 МК України, відповідачем була допущена протиправна бездіяльність, яка полягає у нездійсненні митного оформлення в строки, передбачені законодавством.

Приймаючи рішення у справі, суд виходить з наступного:

Відповідно до положень ст. 255 МК України (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), митне оформлення завершується протягом чотирьох робочих годин з моменту пред`явлення органу доходів і зборів товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (якщо згідно з цим Кодексом товари, транспортні засоби комерційного призначення підлягають пред`явленню), подання митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та всіх необхідних документів і відомостей, передбачених статтями 257 і 335 цього Кодексу.

Строк, зазначений у частині першій цієї статті, може бути перевищений на час виконання відповідних формальностей виключно у разі:

1) виконання митних формальностей поза місцем розташування органу доходів і зборів відповідно до статті 247 цього Кодексу;

2) підтвердженого письмово бажання декларанта або уповноваженої ним особи подати відповідно до цього Кодексу додаткові документи чи відомості про зовнішньоекономічну операцію або характеристики товару;

3) проведення досліджень (аналізу, експертизи) проб і зразків товарів, якщо товари не випускаються відповідно до частини двадцять першої статті 356 цього Кодексу;

4) виявлення порушень митних правил, якщо товари не випускаються відповідно до частини п`ятої цієї статті;

5) зупинення митного оформлення відповідно до Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції»;

6) подання додаткових документів відповідно до частини третьої статті 53 цього Кодексу в межах передбаченого нею строку, перебіг якого припиняється з моменту отримання митницею (митним постом) таких документів чи письмової відмови декларанта або уповноваженої ним особи у їх наданні;

7) призупинення митного оформлення відповідно до статей 399 і 400 цього Кодексу.

У разі якщо товар декларується з використанням попередньої або періодичної митних декларацій, митне оформлення за цими деклараціями завершується у строк, що не перевищує чотирьох робочих годин з моменту їх подання.

Не допускається перевищення строку, зазначеного у частині першій цієї статті, у зв`язку з проведенням правоохоронними органами та підрозділами внутрішньої безпеки органів доходів і зборів спеціальних операцій, перевірок та інших заходів, які не є операціями, що здійснюються в рамках виконання процедур митного контролю.

Митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується органом доходів і зборів шляхом проставлення відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.

При виявленні порушення митних правил орган доходів і зборів здійснює випуск товарів до завершення розгляду справи про таке порушення за умови, що:

1) такі товари не підлягають конфіскації і не будуть потрібні надалі у процесі провадження у справі як докази;

2) декларант сплачує всі митні платежі або забезпечує їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 236 МК України, відмова у митному оформленні це письмове вмотивоване рішення органу доходів і зборів про неможливість здійснення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через невиконання декларантом або уповноваженою ним особою умов, визначених цим Кодексом.

У відповідності до ч. 2 та 3 ст. 236 МК України, у рішенні про відмову у митному оформленні повинні бути зазначені причини відмови та наведені вичерпні роз`яснення вимог, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Зазначене рішення повинно також містити інформацію про порядок його оскарження.

Рішення про відмову у митному оформленні приймається в межах строку, відведеного статтею 255 цього Кодексу для завершення митного оформлення. Неприйняття такого рішення протягом зазначеного строку є бездіяльністю, яка може бути оскаржена в порядку, встановленому главою 4 цього Кодексу.

Згідно положень ч. 1 6 ст. 264 МК України, митна декларація реєструється та приймається органом доходів і зборів у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Митна декларація та інші документи подаються органу доходів і зборів в електронному вигляді з дотриманням вимог цього Кодексу або на паперових носіях. Митна декларація на паперовому носії супроводжується її електронною копією. Разом з митною декларацією органу доходів і зборів подаються рахунок або інший документ, що визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених цим Кодексом, - декларація митної вартості. Відомості про документи, визначені частиною третьою статті 335 цього Кодексу, зазначаються декларантом або уповноваженою ним особою у встановленому порядку в митній декларації. На вимогу органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати органу доходів і зборів оригінали таких документів або засвідчені в установленому порядку їх копії, якщо законодавством не передбачено подання оригіналів.

Дата та час подання митної декларації фіксується органом доходів і зборів шляхом її реєстрації, у тому числі з використанням інформаційних технологій. Орган доходів і зборів не має права відмовити в реєстрації митної декларації.

Орган доходів і зборів зобов`язаний надати декларанту або уповноваженій ним особі можливість самостійного фіксування в електронній системі митного оформлення факту і часу подачі органу доходів і зборів митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, на паперовому носії, а в разі електронного декларування - можливість одержання від органу доходів і зборів повідомлення про дату і час отримання цим органом електронної митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює. Ненадання органом доходів і зборів такої можливості є бездіяльністю, яка може бути оскаржена відповідно до глави 4 цього Кодексу.

З метою визначення правильності заповнення поданої митної декларації та відповідності доданих до неї документів установленим вимогам орган доходів і зборів здійснює перевірку митної декларації.

Митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою органу доходів і зборів, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо), у тому числі з використанням інформаційних технологій.

У відповідності до ст. 246 КАС України, метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Порядок виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

На виконання вказано норми, наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року № 631 затверджено Порядку виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа (далі Порядок № 361).

Відповідно до п. 3.9 Порядку № 631 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) ЕМД та ЕД формуються Декларантом відповідно до законодавства України.

Для засвідчення ЕМД та ЕД Декларантом, а також посадовими особами органів доходів і зборів під час виконання митних формальностей застосовуються надійні засоби ЕЦП з використанням посиленого сертифіката відкритого ключа.

ЕМД та ЕД передаються за допомогою засобів інформаційних технологій у складі електронного повідомлення, засвідченого ЕЦП Декларанта, з електронної адреси, визначеної для передавання таких електронних документів органам доходів і зборів і отримання зворотної інформації від органів доходів і зборів, на електронну адресу, визначену органом доходів і зборів для одержання таких повідомлень.

За змістом пункту 3.10 Порядку № 631 перевірка ЕМД та ЕД і призначення посадової особи ПМО для виконання митних формальностей за відповідною МД проводяться з використанням АСМО в автоматичному режимі у порядку черговості їх надходження. АСМО в автоматичному режимі пересилає ЕМД та ЕД до відповідного ПМО органу доходів і зборів для отримання посадовою особою ПМО, яка призначена для виконання митних формальностей за цією ЕМД.

Під час виконання митних формальностей за ЕМД Декларанту за допомогою АСМО надсилається інформація про: отримання органом доходів і зборів ЕМД у складі електронного повідомлення, засвідченого ЕЦП Декларанта; результат проведення формато-логічного контролю правильності заповнення граф ЕМД; занесення ЕМД до ЄАІС органів доходів і зборів України; реєстраційний номер, присвоєний ЕМД; прийняття ЕМД органом доходів і зборів для оформлення; відмову в прийнятті ЕМД до оформлення; необхідність надання додаткових документів; необхідність пред`явлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення для митного огляду; відмову в митному оформленні товарів, задекларованих за ЕМД; завершення митного оформлення товарів за ЕМД; посадову особу ПМО, яка призначена для виконання митних формальностей за ЕМД.

Реєстрація митної декларації регламентована пунктом 4.1 Порядку № 631, відповідно до якого здійснюються наступні митні формальності: перевірка відповідності формату ЕК МД (ЕМД) та ЕК ДМВ (ЕДМВ) встановленим вимогам; фіксування дати й часу подання МД для оформлення шляхом: присвоєння МД реєстраційного номера за допомогою АСМО та внесення його в установленому порядку до графи А МД на паперовому носії форм МД-2, МД-3, правого верхнього кута доповнень форми МД-6 та специфікацій форми МД-8, а також до розділу I Інформаційного аркуша; присвоєння ДМВ (у разі її подання) реєстраційного номера, що відповідає реєстраційному номеру МД; унесення поданих ЕК МД і ЕК ДМВ або ЕМД і ЕДМВ до бази даних органу доходів і зборів. За допомогою АСМО в ЕК МД і ЕК ДМВ або ЕМД і ЕДМВ реєстраційний номер може додатково відображатися у вигляді штрих-коду; зазначення у графі А аркуша з позначенням « 1/6» форми МД-2 МД, поданої на паперовому носії, дати й часу подання цієї МД та прізвища й особистого підпису посадової особи ПМО, яка її зареєструвала.

Аналіз наведених положень законодавства свідчить про те, що електронна митна декларація (ЕМД) має відповідати встановленим вимогам, а саме: містити перелік необхідних визначених законодавством відомостей; бути засвідченою цифровим підписом, подаватися у складі електронного повідомлення, з електронної адреси, визначеної для передавання таких електронних документів органам доходів і зборів і отримання зворотної інформації від органів доходів і зборів, на електронну адресу, визначену органом доходів і зборів для одержання таких повідомлень.

У результаті надіслання ЕМД з дотриманням встановлених вимог, декларант отримує від митного органу повідомлення з підтвердженням факту отримання ЕМД. Таке електронне повідомлення надсилається з електронної адреси, визначеної органом доходів і зборів для відповідних цілей.

Лише після перевірки відповідності формату ЕМД встановленим вимогам і фіксування фіксування дати і часу її подання здійснюється її реєстрація (присвоєння реєстраційного номера та внесення до бази даних митного органу).

Отже, фактично часом подання митної декларації до митного оформлення є момент реєстрації даної декларації посадовою особою митного органу, а не момент відправлення декларантом примірника декларації.

Крім того, у матеріалами справи, зокрема, витягом з програми АСМО, у якому зафіксовано фактичний час прийняття до митного оформлення митних декларацій та час оформлення.

Також суд звертає увагу на те, що в зоні діяльності митного поста «Дніпро-Бузький» Миколаївської митниці ДФС проходили оформлення не лише ТОВ «МГЗ». Усі митні декларації оформлялись в порядку черговості їх надходження. Призупинення митного оформлення експорту товарів, експортером яких було ТОВ «МГЗ», не відбулось, про що повідомлялось листом відповідача від 11.11.2016 року № 4768/10/1470-65-39.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням викладеного вище, суд робить висновок, що посадові особи відповідача під час оформлення митних декларацій позивача діяли виключно в межах норм чинного законодавства.

Враховуючи викладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 19, 77, 139, 241 246, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Миколаївський глиноземний завод» (вул. Набережна, 64, с. Галицинове, Миколаївський район, Миколаївська область, 57286, код ЄДРПОУ 33133003) до Миколаївської митниці ДФС (вул. Маріупольська, 57-А, м. Миколаїв, 54017, код ЄДРПОУ 39536431) про визнання протиправною бездіяльності Миколаївської митниці ДФС, яка полягає у нездійсненні митного оформлення товарів за митними деклараціями № 23984, № 23985, № 23986, № 24024, № 24048, № 24049, № 24050, № 24052, № 24054, № 24055, № 24056, № 24057 та № 24058 у встановлений законом строк відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 30.12.2024 року.

Суддя О.В. Малих

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.12.2024
Оприлюднено01.01.2025
Номер документу124161381
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —814/2458/16

Рішення від 30.12.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 12.03.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Постанова від 11.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 11.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні