Справа № 560/9652/24
РІШЕННЯ
іменем України
30 грудня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал" до Кам`янець-Подільської міської ради Хмельницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Кам`янець-Подільської міської ради Хмельницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
Позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал" обґрунтовує тим, що Кам`янець-Подільська міська рада Хмельницької області за наслідками розгляду клопотання ТОВ "Поділля Метал" в силу вимог Земельного кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» була зобов`язана прийняти відповідне управлінське рішення, у той час як Кам`янець-Подільська міська рада не прийняла жодного юридично значущого рішення. Зазначена бездіяльність Кам`янець-Подільської міської ради має кваліфікуватись як недобросовісна поведінка.
Ухвалою суду від 05 липня 2024 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.
Відповідачем подано до суду відзив на позов, в якому представник відповідача просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал". В обґрунтування відзиву представник відповідача зазначає, що зі змісту позовних вимог позивач визнає ті обставини, що проект рішення про внесення змін в рішення 16-ї сесії Кам`янець-Подільської міської ради № 8/16 від 05.10.2021 року «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15, було винесено на сесію міської ради та депутатами міської ради відбулося голосування, а тому такі обставини не підлягають доказуванню з підстав передбачені ч. 1 ст. 78 КАС України. Як, випливає з письмової відповіді, проект рішення був розглянутий Кам`янець-Подільською міською радою на його пленарному засіданні, однак при голосуванні не було набрано необхідної кількості голосів, тобто, як передбачено п.3.6.2. Регламенту міської ради. Представник відповідача зазначає, що міська рада жодним чином не можливо змусити депутатів міської ради проголосувати більшістю голосів «проти» такого рішення. Тому, даними позовними вимогами позивач створив передумови неможливості подальшої реалізації своїх прав на належний розгляд свого питання міською радою та подальшого оскарження такого рішення, яке приймається міською радою шляхом не набрання необхідної кількості голосів «за».
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позов, і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, судом встановлено наступні факти та обставини.
Рішенням Кам`янець-Подільської міської ради Хмельницької області від 05.10.2021 №8/16 Товариству з обмеженою відповідальністю «Поділля Метал» надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ «Поділля Метал».
27 листопада 2023 року позивач звернувся до відповідача з клопотанням про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля Метал", а саме слова орієнтовною площею 0,1270 та замінити словами "орієнтовною площею 0,3230 га".
11.01.2024 позивач надіслав до Кам`янець-Подільської міської ради листа №11/01 від 11.01.2024, в якому зазначив, що листом від 27 листопада 2023 року №27/11 ТОВ "Поділля Метал" зверталось до Кам`янець-Подільської міської ради з клопотанням про внесення змін в рішення 16-ої сесії Кам`янець-Подільської міської ради № 8/16 від 05.10.2021 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15, ТзОВ "Поділля метал", а саме: слова «орієнтовною площею 0,1270 га.», замінити словами «орієнтовною площею 0,3230 га». Станом на 11.01.2024 будь якої відповіді з цього питання на адресу ТОВ «Поділля Метал» не надійшло. Позивач просив надати інформацію про стан розгляду клопотання ТОВ «Поділля Метал» про внесення змін в рішення 16-ої сесії Кам`янець-Подільської міської ради № 8/16 від 05.10.2021 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15, ТОВ «Поділля Meтал».
19.01.2024 Кам`янець-Подільська міська рада листом №4/02-14-160 від 19.01.2024 повідомила позивача про те, що за попередньою заявою від 27.11.2023 підготовлений проект рішення "Про внесення змін до рішення сесії Кам`янець-Подільської міської ради від 05.10.2021 № 8/16 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою місто Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля метал"" та направлений на погодження до структурних підрозділів Кам`янець-Подільської міської ради. Про те, що дане питання буде винесено на розгляд постійної комісії міської ради з питань землекористування, архітектури, будівництва та екології та на розгляд сесії міської ради було підготовлено лист від 06.12.2023 №2110/01-15.
28.02.2024 Кам`янець-Подільська міська рада направила до позивача лист № 4/02-14-424 від 28.02.2024, в якому зазначила, що за заявою позивача від 27.11.2023 на розгляд пленарного засідання сесії Кам`янець-Подільської міської ради був винесений проект рішення "Про внесення змін до рішення сесії Кам`янець-Подільської міської ради від 05.10.2021 № 8/16 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою місто Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля метал"". На пленарному засіданні 39 сесії Кам`янець-Подільської міської ради VIII скликання депутати міської ради розглянули цей проект рішення та при голосуванні він не набрав необхідної кількості голосів для його прийняття.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал" 13.03.2024 звернулося до відповідача з листом №13/03, в якому просило повідомити про результат розгляду питання про внесення змін до рішення 16-ої сесії Кам`янець-Подільської міської ради № 8/16 від 05.10.2021. Позивач у листі також зазначив, що відповідно до вимог Земельного кодексу, зазначене питання мало бути розглянуто Кам`янець-Подільською міською радою протягом одною місяця з моменту звернення пройшло майже 3,5 місяці, що є порушенням вимог діючого законодавства та підставою для звернення до суду.
20.03.2024 Кам`янець-Подільська міська рада направила до позивача лист № 4/02-14-664 від 20.03.2024, в якому зазначила, що за попередньою заявою від 27.11.2023 на розгляд пленарного засідання сесії Кам`янець-Подільської міської ради винесений проект рішення "Про внесення змін до рішення сесії Кам`янець-Подільської міської ради від 05.10.2021 № 8/16 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою місто Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля метал"". На пленарному засіданні 39 сесії Кам`янець-Подільської міської ради VIII скликання, яке відбулось 22.02.2024, депутати міської ради розглянули цей проект рішення та при голосуванні він не набрав необхідної кількості голосів для його прийняття. Про це було Товариство з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал" повідомлено листом від 28.02.2024 № 4/02-14-424.
02.04.2024 Товариство з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал" звернулося до відповідача з листом №02/04, в якому просило повторно розглянути питання про внесення змін в рішення 16-ої сесії Кам`янець-Подільської міської ради № 8/16 від 05.10.2021 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ «Поділля метал"", а саме: слова «орієнтовною площею 0,1270 га.», замінити словами «орієнтовною площею 0,3230 га.» на найближчому пленарному засіданні Кам`янець-Подільської міської ради.
05.04.2024 Відділ з питань регулювання земельних відносин Кам`янець-Подільської міської ради направив до позивача лист № 776 від 20.03.2024, в якому зазначила, що заява від 02.04.2024 про внесення змін до рішення сесії Кам`янець-Подільської міської ради від 05.10.2021 № 8/16 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою місто Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля метал"", розглянута, дане питання буде винесено на розгляд постійної комісії міської ради з питань землекористування, архітектури, будівництва та екології та на розгляд сесії міської ради.
05.06.2024 Кам`янець-Подільська міська рада направила до позивача лист № 4/02-14-1254 від 28.02.2024, в якому зазначила, що за заявою ТзОВ "Поділля метал" від 02.04.2024 на розгляд пленарного засідання сесії Кам`янець-Подільської міської ради винесений проект рішення «Про внесення змін до рішення сесії Кам`янець-Подільської міської ради від 05.10.2021 №8/16 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою місто Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ «Поділля метал». Додатково повідомлено позивача про те, що на пленарному засіданні 41 сесії Кам`янець-Подільської міської ради VIII скликання депутати міської ради розглянули цей проект рішення та при голосуванні він не набрав необхідної кількості голосів для його прийняття.
Вважаючи протиправною бездіяльність Кам`янець-Подільської міської ради щодо не розгляду клопотання про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля Метал" протиправною, а свої права порушеними, позивач звернувся до суду з позовною заявою.
Вирішуючи дану адміністративну справу, суд виходить з такого.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини в Україні регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами. Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель (частина друга статті 4 Земельного кодексу України).
У відповідності до частини першої статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону (частина перша статті 116 Земельного кодексу України). У відповідності до частини другої ст. 116 Земельного кодексу України, набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно частини сьомої статті 118 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відтак, суд вважає, що вказана законодавча норма передбачає два альтернативні варіанти правомірної поведінки органу, у разі звернення до нього особи з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою: надати дозвіл або надати мотивовану відмову у наданні дозволу.
Поряд з цим, відсутність рішення про надання дозволу або відмову у наданні дозволу в межах встановленого законом місячного строку свідчить, на думку суду, про неналежний розгляд звернення щодо надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Повноваження міської ради щодо питань, які виникають з приводу земельних відносин визначено в Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні», в частині першій статті 26 якого передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Згідно з частинами першою та другою статті 59 зазначеного Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Аналіз наведених вище норм дає підстави для висновку, що у вирішенні питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки чи відмови у його наданні органом місцевого самоврядування повинно прийматися відповідне рішення.
Як слідує з матеріалів справи, за результатами розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал" від 27 листопада 2023 року про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля Метал", а саме слова орієнтовною площею 0,1270 та замінити словами "орієнтовною площею 0,3230 га", відповідачем не здійснено її розгляд у передбачений законом спосіб, а саме, не прийнято по суті жодного з рішень (про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 чи вмотивовану відмову).
При цьому, суд зазначає, що рішення за результатами розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал" від 27 листопада 2023 року про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля Метал" є адміністративним актом, прийняттю якого повинна передувати визначена законом адміністративна процедура.
Суд враховує, що частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України встановлено два альтернативні варіанти правомірної поведінки органу у разі звернення до нього особи із заявою (клопотанням) про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, а саме: надати дозвіл або відмову в наданні такого дозволу.
При цьому, виходячи з положень статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення про надання чи відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення бажаної земельної ділянки у власність належить до виключних повноважень ради шляхом прийняття відповідних рішень на пленарному засіданні.
У той же час, у спірному випадку, відповідач одне із передбачених законодавцем рішень у спосіб передбачений законом (питання регулювання земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях ради) не прийняв.
Тобто має місце факт ухилення суб`єкта владних повноважень від виконання покладених на нього законодавством обов`язків.
Подібні висновки щодо правозастосування у спірних відносинах наведені у постановах Верховного Суду від 22.01.2020 у справі №346/5791/16-а, від 05.05.2020 у справі №826/8858/16, від 24.06.2020 у справі №555/872/17, від 09.10.2020 у справі №1840/3664/18, від 30.06.2021 у справі №344/5822/17.
Суд зауважує, що як протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень треба розуміти зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу/його посадової особи, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені.
Такий висновок наведений у постанові Верховного Суду від 17.04.2019 у справі №342/158/17 та враховується судом на підставі частини п`ятої статті 242 КАС України.
Відсутність належним чином оформленого рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою або про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою, свідчить про те, що уповноважений орган не прийняв жодного рішення з числа тих, які він повинен ухвалити за законом.
Суд враховує, що спірні правовідносини мають певну процедуру, яка законодавчо визначена і потребує дотримання.
Правова процедура встановлює межі вчинення повноважень органом публічної влади і, в разі її неналежного дотримання, дає підстави для оскарження таких дій особою, чиї інтереси вона зачіпає, до суду.
Встановлена правова процедура як складова принципу законності та принципу верховенства права є важливою гарантією недопущення зловживання з боку органів публічної влади під час прийняття рішень та вчинення дій, які повинні забезпечувати справедливе ставлення до особи.
Ця правова процедура спрямована на забезпечення загального принципу юридичної визначеності, складовою якої є принцип легітимних очікувань як один з елементів принципу верховенства права, тобто особа правомірно очікує отримати у передбачений законом спосіб відповідь на порушене перед суб`єктом, якому адресовано звернення, питання відповідно та у спосіб, передбачений законом.
Принципи правової процедури вже стали універсальними через рішення Європейського суду з прав людини і поширюються як на процесуальне судочинство, так і на правові процедури, яких повинні дотримуватися суб`єкти владних повноважень під час прийняття відповідних актів стосовно прав, свобод та законних інтересів людини.
Таким чином, дотримання процесових, у тому числі, процедурних норм, є юридичною вимогою, згідно з якою держава, яка керується принципом верховенства права (мірило правовладдя), повинна поважати і враховувати права особи, а також визначати процедурні межі здійснення повноважень органами публічної влади.
При цьому, застосована правова процедура органом місцевого самоврядування щодо розгляду клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою про відведення земельної ділянки не має нівелювати обов`язку суб`єкта владних повноважень у дотриманні норм Земельного кодексу України щодо прийнятих рішень за наслідком розгляду такого клопотання.
Крім того, ані листи Кам`янець-Подільської міської ради Хмельницької області (№4/02-14-160 від 19.01.2024, № 4/02-14-424 від 28.02.2024, № 4/02-14-664 від 20.03.2024, № 4/02-14-1254 від 28.02.2024), ані лист Відділу з питань регулювання земельних відносин Кам`янець-Подільської міської ради № 776 від 20.03.2024 не є тим рішенням, яке Кам`янець-Подільська міська рада мала прийняти за результатами розгляду клопотання позивача від 27 листопада 2023 року про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля Метал".
Отже, оскільки відповідач за результатами розгляду заяви позивача одне з передбачених частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України рішень не прийняв, суд дійшов висновку, що у спірних відносинах відповідач допустив протиправну бездіяльність не розглянувши заяву позивача від 27 листопада 2023 року про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля Метал" у передбачений законом спосіб.
У зв`язку з цим, суд не приймає до уваги твердження відповідача, що міська рада не допустила протиправну бездіяльність.
Отже, встановивши протиправну бездіяльність Кам`янець-Подільської міської ради стосовно не розгляду у передбачений законодавством порядок і спосіб клопотання ТОВ «Поділля Метал» про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ «Поділля Метал», а саме слова "орієнтовною площею 0,1270 га" замінити словами "орієнтовною площею 0,3230 га", суд вважає, що належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Кам`янець-Подільську міську раду Хмельницької області у передбаченому законом порядку розглянути клопотання ТОВ «Поділля Метал» про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ «Поділля Метал», а саме слова "орієнтовною площею 0,1270 га" замінити словами "орієнтовною площею 0,3230 га" й прийняти за наслідками його розгляду відповідне рішення.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що даний позов підлягає до задоволення.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).
Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28 серпня 2018 року (справа № 802/2236/17-а).
Суд вважає, що у даній справі ним було надано вичерпну відповідь на всі питання, які входять до предмету доказування у даній справі та виникають при кваліфікації спірних правовідносин як у матеріально-правовому, так і в процесуальному аспектах.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у рішенні ЄСПЛ від 19 квітня 1993 року у справі «Краска проти Швейцарії» визначено, що ефективність справедливого розгляду досягається тоді, коли сторони процесу мають право представити перед судом ті аргументи, які вони вважають важливими для справи. При цьому такі аргументи мають бути «почуті», тобто ретельно розглянуті судом. Іншими словами, суд має обов`язок провести ретельний розгляд подань, аргументів та доказів, поданих сторонами. Разом із цим, обов`язок суду обґрунтовувати свої рішення не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (п. 29 рішення ЄСПЛ від 9 грудня 2009 року у справі «Руїс Торіха проти Іспанії»).
Беручи до уваги наведене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.
В матеріалах справи міститься квитанція до платіжної інструкції №0225710040 від 24.06.2024 про сплату позивачем судового збору.
Відтак, враховуючи задоволення позовних вимог, керуючись ст.139 КАС України, суд вважає за доцільне стягнути з Кам`янець-Подільської міської ради Хмельницької області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал" суму сплаченого судового збору у розмірі 3028,00 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Кам`янець-Подільської міської ради щодо розгляду клопотання ТОВ «Поділля Метал» про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля Метал"", а саме слова "орієнтовною площею 0,1270 га" замінити словами "орієнтовною площею 0,3230 га".
Зобов`язати Кам`янець-Подільську міську раду Хмельницької області розглянути клопотання ТОВ "Поділля Метал" від 27.11.2023 про внесення змін в рішення 16-й сесії Кам`янець-Подільської міської ради №8/16 від 05.10.2021 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою м. Кам`янець-Подільський, проспект Грушевського, 15 ТзОВ "Поділля Метал"", а саме слова "орієнтовною площею 0,1270 га" замінити словами "орієнтовною площею 0,3230 га" та прийняти обґрунтоване рішення на пленарному засіданні сесії (з урахуванням правової оцінки, наданої судом у цьому рішенні).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кам`янець-Подільської міської ради Хмельницької області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал" судові витрати у вигляді судового збору в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Поділля Метал" (вул. Миру, 8, селище Стара Ушиця, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область, 32385 , код ЄДРПОУ - 32429997) Відповідач:Кам`янець-Подільська міська рада Хмельницької області (майдан Відродження, 1, м. Кам`янець-Подільський, Кам`янець-Подільський р-н, Хмельницька обл., 32302 , код ЄДРПОУ - 26571846)
Головуючий суддя І.І. Тарновецький
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2024 |
Оприлюднено | 01.01.2025 |
Номер документу | 124164903 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Тарновецький І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні