ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 грудня 2024 року Чернігів Справа № 620/14050/24
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Падій В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави до Управління містобудування та архітектури Прилуцької міської ради третя особа, що не заявляє самостійниї вимог на предмет спору на стороні відповідача - Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Управління містобудування та архітектури Прилуцької міської ради, третя особа, що не заявляє самостійниї вимог на предмет спору на стороні відповідача - Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії:
-визнати протиправною бездіяльність Управління містобудування та архітектури Прилуцької міської радищодо не анулювання паспортів прив`язки № 01-01/03 та № 01-01/04 виданих 22.05.2024 ОСОБА_1 на розташування стаціонарних тимчасових споруд павільйонів для провадження підприємницької діяльності в межах орендованої земельної ділянки з кадастровим номером 7410700000:02:006:0445 по АДРЕСА_1 ;
- зобов`язати Управління містобудування та архітектури Прилуцької міської радианулювати паспорти прив`язки № 01-01/03 та № 01-01/04 видані 22.05.2024 ОСОБА_1 на розташування стаціонарних тимчасових споруд павільйонів для провадження підприємницької діяльності в межах орендованої земельної ділянки з кадастровим номером 7410700000:02:006:0445 по АДРЕСА_1 .
Обґрунтовуючи вимоги, позивач вказує на порушення відповідачем у спірних правовідносинах чинного законодавства України на момент їх виникнення, що стало підставою для його звернення до суду.
Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 01.11.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи та встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позов або заяви про визнання позову.
Відповідачем в межах встановлених ухвалою суду строку відзив на позов не подано.
Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору письмові пояснення до суду не подані.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що 22.05.2024 Управлінням містобудування та архітектури Прилуцької міської ради ОСОБА_1 видано 2 паспорти прив`язки № 01-01/03 та № 01-01/04 на розташування стаціонарних тимчасових споруд павільйонів для провадження підприємницької діяльності в межах орендованої земельної ділянки (кадастровий номер 7410700000:02:006:0445) по АДРЕСА_1 (а.с.27-35).
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 395560330 від 19.09.2024, земельна ділянка з кадастровим номером 7410700000:02:006:0445, площею 0,1848 га належить на праві приватної власності ОСОБА_2 (а.с.24).
Згідно договору оренди частини земельної ділянки № 1 від 23.05.2024, ОСОБА_2 передав в оренду ФОП ОСОБА_1 частину земельної ділянки з кадастровим номером 7410700000:02:006:0445, площею 60 кв.м. для роздрібної торгівлі продуктами харчування (а.с.25-36).
Відповідно до схем розміщення тимчасових споруд поданих замовником ФОП ОСОБА_1 , що виконані на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості, передбачалося розміщення 2 тимчасових споруд (1 та 2), розмірами 6000Ч5000 кожна, таким чином, що зовнішня стіна з правого боку від входу до однієї тимчасової споруди є спільною із зовнішньою стіною тимчасової споруди з лівого боку від входу іншої тимчасової споруди, тобто останні мають 1 спільну стіну.
Відповідно до плану розміщення стаціонарної тимчасової споруди, згідно виданого паспорту прив`язки № 01-01/03, запроектовано встановлення тимчасової споруди-павільйону № 1 для впровадження підприємницької діяльності по АДРЕСА_1 , поряд з КТЦ «Сільпо» в м. Прилуки Чернігівської області, площею 26,22 кв.м. з окремим входом. Зовнішня стіна з правого боку від входу до тимчасової споруди є спільною із зовнішньою стіною тимчасової споруди з лівого боку від входу тимчасової споруди - павільйону № 2, згідно виданого ОСОБА_1 паспорту прив`язки № 01-01/04 на розташування стаціонарної тимчасової споруди павільйону для провадження підприємницької діяльності в межах орендованої земельної ділянки (кадастровий номер 7410700000:02:006:0445).
Відповідно до плану розміщення стаціонарної тимчасової споруди, згідно виданого паспорту прив`язки № 01-01/04, запроектовано встановлення тимчасової споруди-павільйону № 2 для впровадження підприємницької діяльності по АДРЕСА_2 , площею 26,22 кв.м. з окремим входом. Зовнішня стіна з лівого боку від входу до тимчасової споруди є спільною із зовнішньою стіною тимчасової споруди з правого боку від входу тимчасової споруди - павільйону № 1, згідно виданого ОСОБА_1 паспорту прив`язки № 01-01/03 на розташування стаціонарної тимчасової споруди павільйону для провадження підприємницької діяльності в межах орендованої земельної ділянки (кадастровий номер 7410700000:02:006:0445).
З метою перевірки дотримання вимог законодавства щодо розміщення тимчасових споруд, здійснення її фактичних замірів, встановлення її площі по зовнішньому контуру (периметру), у кримінальномупровадженні № 42024272210000046 від 04.07.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статтею 366 Кримінального кодексу України за участю спеціалістів Управління містобудування та архітектури Прилуцької міської ради, сертифікованого інженера землевпорядника КП Прилуцьке МБТІ Прилуцької міської ради, у присутності 3ота Є.О., що представляє інтереси ОСОБА_1 на підставі довіреності серії НСЕ 641928 від 27.06.2023, посвідченої приватним нотаріусом Полтавського районного нотаріального округу Полтавської області Воронковою О.А., 01.10.2024 проведено огляд місця події.
Так встановлено, що фактично на земельній ділянці з кадастровим номером 7410700000:02:006:0445, що по АДРЕСА_1 находиться 1 тимчасова споруда - магазин з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_1 », встановлена єдина суцільна конструкція, виготовлена з полегшених матеріалів, довжиною по зовнішньому контуру (периметру) 10 м, шириною - 5,98 м, площею 59,8 кв.м.
Таким чином фактичне розміщення вищевказаної тимчасової споруди не відповідає схемам розміщення 2 тимчасових споруд згідно виданих паспо прив`язки № 01-01/03 та № 01-01/04 від 22.05.2024 та планам розміщення, якими запроектовано: встановлення тимчасової споруди-павільйону № 1 впровадження підприємницької діяльності по вул. Київська поряд з КТЦ «Сільпо» в м. Прилуки Чернігівської області, площею 26,22 кв.м. з окремим входом, зовнішньою стіною з правого боку від входу до тимчасової споруди, яка є спільною із зовнішньою стіною тимчасової споруди з лівого боку входу тимчасової споруди - павільйону № 2, та встановлення тимчасої споруди-павільйону № 2, площею 26,22 кв.м. з окремим входом та зовнішньою стіною з лівого боку від входу до тимчасової споруди, що є спільною зовнішньою стіною тимчасової споруди з правого боку від входу тимчасової споруди - павільйону № 1. Згідно плану зовнішніх меж земельної діляни кадастровим номером 7410700000:02:006:0445 встановлених на місцевості стаціонарна тимчасова споруда знаходиться в межах орендованої земельної ділянки, межі земель загального користування міської ради не порушено.
Заступник керівника Прилуцької окружної прокуратури, вважаючи, що Управлінням містобудування та архітектури Прилуцької міської ради вчинено протиправну бездіяльність щодо не анулювати паспортів прив`язки № 01-01/03 та № 01-01/04, виданих ФОП ОСОБА_1 22.05.2024, звернувся до суду з даним позовом.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.
Частиною першоюстатті 5 Кодексу адміністративного судочинства Українивстановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Відповідно до частини третьоїстатті 23 Закону України від 14.10.2014 № 1697-VII «Про прокуратуру» (далі - Закон № 1697-VII)прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
У відповідності до нормЗакону №1697-VII прокурор одержує передбачену законом можливість захищати права та інтереси не конкретного державного органу, а дещо абстрактні інтереси держави, що в широкому сенсі можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів і являти собою потребу в здійсненні загальнодержавних дій, програм, спрямованих, зокрема, на гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, а також охорону землі, лісів, водойм як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання, в тому числі, й територіальних громад.
У рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі № 1-1/99 зазначено, що із врахуванням того, щоінтереси державиє оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Оскільки повноваження органів влади, зокрема і щодо здійснення захисту законних інтересів держави, є законодавчо визначеними, суд згідно з принципом jura novit curia («суд знає закони») під час розгляду справи має самостійно перевірити доводи сторін щодо наявності чи відсутності повноважень органів влади здійснювати у спосіб, який обрав прокурор, захист законних інтересів держави у спірних правовідносинах.
Велика Палата Верховного Суду у своєму рішенні також послалася на висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 25.04.2018 у справі №806/1000/17, згідно з яким Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду, зокрема зазначив, що за змістом частини третьоїстатті 23 Закону № 1697-VІІпрокурор може представляти інтереси держави в суді лише у випадках: 1) якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; 2) у разі відсутності такого органу.
Враховуючи, що інтереси держави до цього часу залишаються не захищеними, наявні підстави для представництва прокурором інтересів держави у спірних правовідносинах.
Відповідно достатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначає Закон України від 06.09.2005 № 2807-IV Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон № 2807-IV).
Відповідно до пунтку 1 частини 1 статті 1 Закону № 2807-IV благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Пунктом 2 частини 1 статті 10 Закону № 2807-IV, визначено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо (пункт 1,5 частина 2 статті 10 Закону № 2807-IV).
Відповідно до статті 12 Закону № 2807-IV, суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.
Частинами 1, 2 статті 20 Закону № 2807-IV передбачено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
У статті 13 Закону № 2807-IV міститься перелік об`єктів благоустрою населених пунктів, та відповідно до пункту 1 частини 1, до таких об`єктів належать: території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам`ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 21 Закону № 2807-IV, одним із елементів (частин) об`єктів благоустрою є малі архітектурні форми.
За примисами частини 2 статті 21 Закону № 2807-IV, мала архітектурна форма - це елемент декоративного чи іншого оснащення об`єкта благоустрою. До малих архітектурних форм належать: альтанки, павільйони, навіси; паркові арки (аркади) і колони (колонади); вуличні вази, вазони і амфори; декоративна та ігрова скульптура; вуличні меблі (лавки, лави, столи); сходи, балюстради; паркові містки; огорожі, ворота, ґрати; інформаційні стенди, дошки, вивіски; інші елементи благоустрою, визначені законодавством.
Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об`єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, норм і правил.
Згідно з частиною 1 статті 34 Закону № 2807-IV правила благоустрою території населеного пункту - це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила включають, зокрема, порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою; порядок розміщення малих архітектурних форм; порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів.
Частиною 1 статті 40 Закону № 2807-IV визначено, що самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.
Таким чином, Закон № 2807-IV наділяє повноваженнями сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи здійснювати самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів.
Аналогічний правовий висновок викладено Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 25.06.2019 у справі № 914/1092/18.
Закон України від17.02.2011№3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі Закон №3038-VI) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державі^, громадських та приватних інтересів.
Згідно з частиною 1 статтею 17 Закону №3038-VI генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада (частина 6 статті 17 Закону №3038-VI ).
Обов`язковою складовою генерального плану населеного пункту є план зонування території цього населеного пункту (абзац 4 частини 1 статті №3038-VI).
У відповідності до частини 2 статті 18 Закону №3038-VI план зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
Зонування території здійснюється з дотриманням вимог, зокрема, установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови (пункт 5 чатина 3 статті 18 Закону №3038-VI).
Частина 2 статті 28 Закону №3038-VI визначає, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.
Відповідно до частини 4 статті 28 Закону №3038-VI розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
На виконання вказаних вимог закону, наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі - Порядок № 244), який визначає механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
Листом Прилуцької міської ради № 02-16/5564 від 16.08.2024, останніми повідомлено, що паспорти прив`язки на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності надаються управлінням, містобудування та архітектури міської ради, яке у своїй діяльності керується вищевказаними вимогами нормативно-правових актів, у зв`язку з чим, останні не вбачають необхідності у розробці порядку розміщення тимчасових спору, для провадження підприємницької діяльності на території м. Прилуки.
Відповідно до пункту 1.3 Порядку №244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - це одноповерхова споруда що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
За визначеннями, наведеними у пунктах 1.4-1.5 Порядку № 244:
паспорт прив`язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС та благоустрій прилеглої території на топографо-геодезичній основі М 1 : 500, інженерне забезпечення, зовнішній архітектурний вигляд ТС та напрям підприємницької діяльності;
схема розміщення ТС - графічні матеріали, виконані на топографо-геодезичній основі М 1 : 500 суб`єктом господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, які відображають розміщення ТС із прив`язкою до місцевості (будівлі, споруди, інженерні мережі тощо), планувальними обмеженнями та зазначенням заходів щодо благоустрою та озеленення прилеглої території (розташування квітників, під`їздів, урн, влаштування дорожнього покриття або мощення фігурними елементами тощо);
стаціонарна ТС - споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру площу до 30 кв.м.
Підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (пункт 2.1 Порядку № 244).
Згідно з пунктами 2.2. та 2.3 Порядку № 244 Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС. До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1 : 500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напрям підприємницької діяльності. Цей перелік документів є вичерпним.
Приписами пункту 2.4 Порядку № 244 передбачено, що для визначення відповідності намірів щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам відповідний комплект документів направляється до органу з питань містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.
Відповідно до пункту 2.6 Порядку № 244 для оформлення паспорта прив`язки ТС замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1); ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1); технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.
Пунктами 2.7, 2.10 Порядку № 244 передбачено, що паспорт прив`язки ТС надається органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви. Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за форк®о, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.
У п. 2.26 Порядку 244 імперативно передбачено умови за яких паспорт прив`язки анулюється, зокрема - недотримання вимог паспорта прив`язки ТС при її встановленні.
Таким чином, ФОП ОСОБА_3 під час встановлення тимчасової споруди на орендованій земельній ділянці з кадастровим номером 7410700000:02:006:0445, що по АДРЕСА_1 , не дотримався вимог, виданих 22.05.2024 Управлінням містобудування та архітектури Прилуцької міської ради паспортів прив`язки № 01-01/03 та № 01-01/04, фактично установивши 1 тимчасову споруду, побудовану як єдину суцільну конструкцію, довжиною по зовнішньому контуру (периметру) 10 м, шириною - 5,98 м, площею 59,8 кв.м., замість 2 стаціонарних споруд з окремими входами до приміщення, площею, що не перевищує 30 кв.м. кожна, що порушує механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, врегульований Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядком № 244, з урахуванням вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», перевищує нормативно допустиму площу стаціонарної тимчасової споруди, у зв язку з чим видані ФОП ОСОБА_3 22.05.2024 паспорти прив`язки № 01-01/03 та № 01- 01/04 на розташування стаціонарної тимчасової споруди павільйону для провадження підприємницької діяльності в межах орендованої земельної ділянки (кадастровий номер 7410700000:02:006:0445) по АДРЕСА_1 , підлягають анулюванню у відповідності до абзацу 1 пункту 2.26 Порядку № 244.
Вищевказане відповідає сформованій судовій практиці та висновкам Верховного Суду України.
Так, у постанові від 10.01.2024 Верховний Суд України, розглядаючи справу № 440/6749/21 про визнання протиправними і скасування окремих положень рішення та паспорту прив`язки під час розміщення тимчасових споруд, надаючи правову оцінку висновкам судів попередніх інстанцій щодо невідповідності розміщених відповідно до оспорюваних положень рішення суб`єкта владних повноважень тимчасових споруд вимогам стосовно їх площі, чітко вказав, що тимчасова споруда для провадження підприємницької діяльності є елементом благоустрою, розміщення якої має відповідати, у тому числі, Єдиним правилам та здійснюватися на підставі дозвільного документу - паспорта прив`язки, який видає (продовжує строк дії) відповідний орган з дотриманням вимог вищевказаної постанови.
Аналогічні висновки суду щодо застосування норм права викладені у постановах Верховного Суду від 18.10.2018 у справі № 821/140/18 та від Ї4.01.2020 у справі № 821/235/18.
Отже, достатньою підставою для анулювання паспорту прив`язки ТС є зокрема, виявлення відхилення фактично розміщеної ТС від вимог щодо розміру, конфігурації та інших вимог, визначених у паспорті прив`язки.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом в подібних правовідносинах, зокрема, у постановах від 27 березня 2018 року у справі № 712/16025/13-а, від 13 серпня 2020 року у справі № 335/12419/1.6-а.
Таким чином, беручи до уваги, що Управління містобудування та архітектури Прилуцької міської ради, будучи залученим для проведення огляду місця події у ході здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42024272210000046 від 04.07.2024, під час якого встановлено порушення вимог законодавства щодо розміщення тимчасової споруди ФОП ОСОБА_3 , у тому числі нормативно допустимої площі ТС не більше 30 кв.м., тобто будучи достовірно обізнаним про наявність допущених порушень у сфері містобудування - розміщення тимчасових споруд на території м. Прилуки, з урахуванням вищевикладених положень законодавства, будучи зобов`язаним діяти насамперед в інтересах та від імені територіальної громади, повинен був у відповідності до вимог пункту 2.26 Порядку, анулювати видані ФОП ОСОБА_1 22.05.2024 паспорти прив`язки № 01-01/03 та № 01-01/04 на розташування стаціонарної тимчасової споруди павільйону для провадження підприємницької діяльності в межах орендованої земельної ділянки (кадастровий номер 7410700000:02:006:0445) по вул. Київській, 140В, проте таких дій управління не вчининило, чим проявило протиправну бездіяльність.
З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
У відповідності до вимог частини першоїстатті 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
З урахуванням зазначеного, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку, що позов Виконуючого обов`язки керівника Козелецької окружної прокуратури підлягає задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивачасуб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно достатті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями72-74,77,241-246,250,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Управління містобудування та архітектури Прилуцької міської радищодо не анулювання паспортів прив`язки № 01-01/03 та № 01-01/04, виданих 22.05.2024 ОСОБА_1 на розташування стаціонарних тимчасових споруд павільйонів для провадження підприємницької діяльності в межах орендованої земельної ділянки з кадастровим номером 7410700000:02:006:0445 по АДРЕСА_1 .
Зобов`язати Управління містобудування та архітектури Прилуцької міської радианулювати паспорти прив`язки № 01-01/03 та № 01-01/04, видані 22.05.2024 ОСОБА_1 на розташування стаціонарних тимчасових споруд павільйонів для провадження підприємницької діяльності в межах орендованої земельної ділянки з кадастровим номером 7410700000:02:006:0445 по АДРЕСА_1 .
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбаченістаттею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями293,295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Заступник керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави (вул. В. Чорновола, буд. 50А, м. Прилуки, Чернігівська область, 17500, код ЄДРПОУ - 02910114).
Відповідач: Управління містобудування та архітектури Прилуцької міської ради (вул. Івана Скоропадського, буд. 102, м. Прилуки, Прилуцький район, Чернігівська область, 17500, код ЄДРПОУ - 38305922).
Третя особа, що не заявляє самостійниї вимог на предмет спору на стороні відповідача - Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 ).
Суддя В.В. Падій
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2024 |
Оприлюднено | 01.01.2025 |
Номер документу | 124165917 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні