Постанова
від 19.12.2024 по справі 753/24130/24
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/24130/24

провадження № 3/753/8401/24

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" грудня 2024 р. суддя Дарницького районного суду міста Києва Бондаренко М.С., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , офіс 3004,

встановила:

До Дарницького районного суду м. Києва 09 грудня 2024 року надійшов протокол про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 21 листопада 2024 року Національним агентством проведено аналіз звіту політичної партії «СПРАВЖНІ» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2020 рік (далі - Звіт), який був поданий політичною партією «СПРАВЖНІ» (далі - Партія, код ЄДРПОУ 40254338) 15.05.2024 за вх. № 58184/0/07-24.

За результатами аналізу Звіту Партії за 2020 рік, Національним встановленого положеннями пункту 6 розділу VI «Заключні положення» Закону, а також з порушенням встановлених абзацом 2 пунктом І розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315 вимог до оформлення такого Звіту.

Так, 26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-IX, який відновив звітування політичних партій та обов?язок Національного агентства перевіряти такі Звіти. Політичні партії мали подати до Національного агентства Звіти за 2020 рік протягом 120 днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року N? 3337-IX окремо за кожен квартал або Звіт за 2020 рік. При цьому це стосується усіх політичних партій та не залежить від обраного варіанту подання Звіту (квартальний або річний).

Таким чином, останнім днем подання Звітів за I - IV квартал 2020 року або Звіту за 2020 рік відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року N? 3337 - IX є 25 квітня 2024 року.

Частиною 20 статті 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні» передбачено, що протягом 10-ти календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями Звітів про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.

На виконання вимог частини двадцятої ст. 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні», Партію було включено до переліку політичних партії, які не подали або несвоєчасно подали Звіти за І - IV квартали 2020 року або Звіти за 2020 рік.

Списки політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений ЗУ «Про політичні партії в Україні» строк, розміщені на офіційному вебсайті Національного агентства. Політична партія «СПРАВЖНІ» (код ЄДРПОУ 40254338) зазначена у пункті 180 списку політичних партій, які не подали свої Звіти за І - IV квартали 2020 року або Звіти за 2020 рік у визначений цим Законом строк.

Факт несвоєчасного подання Звіту Партії за 2020 рік до Національного агентства, а саме 15 травня 2024 року, свідчить про порушення положень пункту шостого розділу VI «Заключні положення» ЗУ «Про політичні партії в Україні». Окрім того, за результатами проведеного аналізу встановлено, що такий Звіт подано з недотриманням вимог щодо його оформлення.

Абзацом 2 пунктом 1 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов?язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315 встановлено, що Звіт у паперовій формі повинен бути пронумерований, прошитий та містити на останній сторінці напис «Усього пронумеровано, прошито, скріплено печаткою та підписом - аркушів», найменування посади керівника (уповноваженої особи політичної партії), його (її) прізвище, ініціали та підпис, відбиток печатки.

Водночас Звіт Партії був поданий до Національного агентства не прошитим, а остання сторінка не містила зазначених обов?язкових елементів (інформації) та мала вигляд роздрукованої копії сканованого кольового зображення відбитка печатки Партії та підпису керівника Партії - ОСОБА_1 .

Виявлені порушення, а саме: подання Звіту з порушення встановленого ЗУ «Про політичні партії в Україні» строку та з недотриманням вимог щодо його оформлення зафіксовано у Акті про проведення аналізу Звіту Партії за 2020 рік від 08.08.2024 та Висновку про результати аналізу Звіту Партії за 2020 рік від 08.08.2024 № 929, затвердженого наказом Національного агентства від 08.08.2024 № 231/24, які опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог ч. 25 ст. 17 ЗУ «Про політичні партії в Україні»

Таким чином, ОСОБА_1 як керівник політичної партії «СПРАВЖНІ» всупереч вимогам Закону України «Про політичні партії в Україні» порушив порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а саме: порушення строків подання такого Звіту, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 212-21 КУпАП.

У судове засідання, призначене на 19 грудня 2024 року, ОСОБА_1 не з`явився, хоча про час та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення був повідомлений належним чином, завчасно до початку судового розгляду, за допомогою SMS-повідомлення.

Також дата судового засідання відображалась на веб-сайті Дарницького районного суду м. Києва в рубриці список справ, призначених до розгляду.

При складанні протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 був повідомлений про розгляд справи Дарницьким районним судом м. Києва за викликом, що засвідчив власноруч.

При цьому, зважаючи на практику Європейського суду з прав людини, ОСОБА_1 мав у розумні інтервали часу вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого йому судового провадження.

У зв`язку з тим, що судом вживались заходи до виклику особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, до суду, розгляд справи відбувся у призначений день та час за відсутності ОСОБА_1 участь якого також з огляду на положення ч. 3 ст. 268 КУпАП не визнана законодавцем обов`язковою, суд також не вважав за можливе піддавати особу приводу.

Суддя, перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дійшла таких висновків.

Положеннями ст. 251 КУпАП передбачено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність цієї особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, речовими доказами, іншими документами тощо.

На підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, суду надано: протокол про військове адміністративне правопорушення № 30 від 21 листопада 2024 року, складений стосовно ОСОБА_1 ; звіт політичної партії «СПРАВЖНІ» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру; акт про проведення аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру; висновок про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру; статут політичної партії «СПРАВЖНІ».

Суддя, дотримуючись вимог ст. 252 КУпАП, оцінила докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, водночас керуючись законом і правосвідомістю.

З огляду на те, що у справі зібрано достатньо доказів, які не викликають сумнівів у своїй достовірності і допустимості, та які підтверджують вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, є всі підстави для притягнення його до адміністративної відповідальності за вказане правопорушення та накладення на нього стягнення.

При накладенні адміністративного стягнення на ОСОБА_1 з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеню його вини, обставин, які пом`якшують та обтяжують відповідальність, вважаю, що стягнення у виді штрафу, що передбачено санкцією ст. 212-21 КУпАП, відповідає вимогам ст. 23, 33 КУпАП і є домірним вчиненому.

Накладення такого стягнення відповідає принципу співвідношення між тяжкістю вчиненого адміністративного правопорушення та заходом державного примусу.

Положеннями ст. 40-1 КУпАП передбачено, що у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується судовий збір особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору встановлюється у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Вичерпний перелік осіб, які звільняються від сплати судового збору, міститься у ст. 5 вказаного Закону.

У розпорядженні суду відсутні документи, які б свідчили про те, що ОСОБА_1 відноситься до осіб, які підлягають звільненню від сплати судового збору, а відтак, з нього слід стягнути судовий збір за ухвалення постанови про накладення адміністративного стягнення.

З урахуванням викладеного та керуючись ст. 212-21 КУпАП, статтями 23, 33, 40-1, 251, 252, 280, 283-285, 294 КУпАП, суддя,

ухвалила:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , офіс НОМЕР_1 , визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 308 КУпАП у разі несплати штрафу протягом 15 днів з дня винесення постанови у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з ОСОБА_1 підлягає стягненню подвійний розмір штрафу у сумі 10 200 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір за винесення постанови про накладення адміністративного стягнення у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605,60 грн.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Дарницький районний суд міста Києва.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців з наступного дня після набрання нею законної сили.

Суддя Марина БОНДАРЕНКО

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.12.2024
Оприлюднено01.01.2025
Номер документу124167532
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —753/24130/24

Постанова від 19.12.2024

Адмінправопорушення

Дарницький районний суд міста Києва

Бондаренко М. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні