Рішення
від 31.12.2024 по справі 380/20894/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 грудня 2024 рокусправа № 380/20894/24місто Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії

в с т а н о в и в:

І. Стислий виклад позицій учасників справи

до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області код ЄДРПОУ 13814885, місцезнаходження: 79016, м.Львів, вул.Митрополита Андрея, 10, у якій просить суд:

- протиправними дії Головного управлінні Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у перерахунку розміру пенсії відповідно до Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» та нездійснення зарахування до загального страхового та до пільгового (підземного ) стажу за Списком №1 з повним робочим днем під землею ОСОБА_1 період роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля»;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області зарахувати до загального страхового та до пільгового (підземного ) стажу за Списком №1 з повним робочим днем під землею ОСОБА_1 період роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля» та здійснити перерахунок та виплату пенсії згідно з Законом України «Про підвищення престижності шахтарської праці» з врахуванням раніше виплаченої пенсії та з врахуванням заробітної плати за період роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля» , для перерахунку пенсії.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що ОСОБА_1 працював у вугільній промисловості на підприємствах ДП «Львіввугілля», а саме на посадах: ВП «Шахта «Великомостівська» за професією гірник підземний, роздавальник вибухових матеріалів, майстер-підривник. ВП «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля» за професією майстер підривник. Згадані роботи з повним робочим днем під землею належать до робіт з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1, згідно з постановами Кабінету Міністрів України № 6 від 16.01.2003, № 461 від 24.06.2016, що дає право на пільгову пенсію по віку. З 12.08.2024 позивачу призначено пенсію по інвалідності ІІІ групи внаслідок професійного захворювання. Рішенням від 27.09.2024 розрахунок пенсії проведено відповідно до ст.8 Закону № 345 з 12.08.2024. Період роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля» не зараховано до страхового та до підземного стажу за списком №1 виробництв, робіт, професій,посад і показників та за даний період не врахована заробітна плата, оскільки підприємством не сплачені страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

19.11.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому проти задоволення позовних вимог заперечив повністю. Відзив обґрунтований тим, що згідно з абзацом 8 частини другої статті 33 Закону № 1058 непрацюючі особи з інвалідністю II групи, яким установлено інвалідність після досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, та особи з інвалідністю III групи за їх вибором мають право на призначення пенсії по інвалідності в розмірі пенсії за віком, обчисленої відповідно до статей 27 і 28 цього Закону, за наявності страхового стажу, зазначеного в абзаці першому частини першої статті 28 цього Закону. Абзацом 1 частини 1 ст. 28 Закону № 1058 передбачено, що мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. У разі виплати застрахованій особі довічної пенсії, передбаченої цим Законом, пенсії або аналогічної виплати, встановленої в інших державах, мінімальний розмір пенсії за віком у солідарній системі встановлюється з урахуванням зазначених сум. Згідно з документами електронної пенсійної справи ОСОБА_1 призначено пенсію по ІІI групі інвалідності внаслідок професійного захворювання з 12.08.2024 до положень Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування. Страховий стаж при призначенні пенсії ОСОБА_1 , обчислений по 31.03.2021, згідно з індивідуальними відомостями про застраховану особу Форми ОК-5 за даними про сплату страхових внесків, становить 17 років 05 місяців 25 днів, в тому числі 13 років 26 днів - пільговий стаж роботи за Списком № 1 (стаж на підземних роботах). При призначенні пенсії періоди роботи позивача з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП Шахта Великомостівська ДП Львіввугілля та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на ВП Шахта Червоноградська ДП Львіввугілля не зараховано до страхового стажу, до стажу роботи за Списком № 1 з повним робочим днем під землею, оскільки згідно Індивідуальних відомостей про застраховану особу Форми ОК-5 ОСОБА_1 , за вказаний період були відсутні відомості про сплату страхових внесків ВП Шахта Великомостівська ДП Львіввугілля та ВП Шахта Червоноградська ДП Львіввугілля. Однак, періоди роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 та з 11.10.2022 по 21.06.2024 (03 роки 02 місяці 11 днів) зараховано до пільгового стажу за Списком № 1 для визначення права на обчислення пенсії у розмірі, передбаченому абзацом 3 частини 1 статті 28 Закону № 1058 та статті 8 Закону №345. Стаж роботи, що дає право на обчислення пенсії у розмірі, передбаченому абзацом 3 частини 1 статті 28 Закону № 1058 та статті 8 Закону № 345 становить 16 років 03 місяці 07 днів. Оскільки, стаж роботи ОСОБА_1 за Списком № 1 з повним робочим днем під землею, що дає право на обчислення пенсії згідно положень ст. 8 Закону № 345 та абзацу 3 частини 1 ст. 28 Закону № 1058, становив більше 15 років, розрахунок пенсії позивача проведено за нормами ст. 8 Закону № 345, абзацу 3 частини 1 ст. 28 Закону №1058, частини 1 ст. 33 Закону № 1058.

ІІ. Рух справи

Ухвалою від 15.10.2024 суддя залишив позовну заяву без руху.

Ухвалою від 28.10.2024 суддя прийняв позовну заяву до розгляду й відкрив провадження у справі.

Заходи забезпечення позову та доказів, у тому числі шляхом їх витребування, не вживались.

ІІІ. Фактичні обставини справи

ОСОБА_1 працював у вугільній промисловості на підприємствах ДП «Львіввугілля», а саме на посадах:

ВП «Шахта «Великомостівська» за професією гірник підземний, роздавальник вибухових матеріалів, майстер-підривник.

ВП «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля» за професією майстер-підривник.

Згадані роботи з повним робочим днем під землею належать до робіт з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1, згідно з постановами Кабінету Міністрів України № 6 від 16.01.2003, № 461 від 24.06.2016, що дає право на пільгову пенсію по віку.

З 12.08.2024 позивачу призначено пенсію за інвалідністю ІІІ групи внаслідок професійного захворювання. Рішенням від 27.09.2024 розрахунок пенсії проведено відповідно до статті 8 Закону № 345 з 12.08.2024.

Період роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля» не зараховано до страхового та до підземного стажу за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників та за такий період не врахована заробітна плата, оскільки підприємством не сплачені страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Не погоджуючись з відмовою відповідача у зарахуванні спірного стажу, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

IV. Позиція суду

Вирішуючи спір по суті, суд керувався такими мотивами.

Відповідно до положень частини першої статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у старості.

Закон України від 09.07.2003 № 1058 - IV Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі Закон № 1058), розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

Зміна умов і норм загальнообов`язкового державного пенсійного страхування здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону № 1058 ним регулюються відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Абзацом 7 частини 2 статті 5 Закону № 1058 передбачено, що виключно цим Законом визначаються умови набуття права та порядок визначення розмірів пенсійних виплат.

Відповідно до абзаців 1, 6, 15 частини 1 статті 7 Закону № 1058 загальнообов`язкове державне пенсійне страхування здійснюється за принципами: рівноправності застрахованих осіб щодо отримання пенсійних виплат та виконання обов`язків стосовно сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування; відповідальності суб`єктів системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування за порушення норм цього Закону, а також за невиконання або неналежне виконання покладених на них обов`язків.

Відповідно до пункту 13 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування до приведення законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у відповідність із цим Законом, пенсія по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та пенсія у зв`язку з втратою годувальника, який помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, виплачуються за рахунок коштів Пенсійного фонду України.

Відповідно до частини 3 статті 30 Закону № 1058 пенсія по інвалідності від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання призначається відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.

Пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та пенсія у зв`язку з втратою годувальника, який помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання до 01.10.2017 обчислювались за нормами Закону України від 05.11.1991 № 1788-XII Про пенсійне забезпечення.

З 01.10.2017 Законом України від 03.10.2017 № 2148-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій до частини 1 ст. 30 Закону № 1058 внесено зміни.

Відповідно до частини 1 статті 30 Закону № 1058 пенсія по інвалідності призначається в разі настання інвалідності, що спричинила повну або часткову втрату працездатності за наявності страхового стажу, передбаченого статтею 32 цього Закону.

Згідно з абзацом 1 пункту 16 розділу XV Прикінцевих положень Закону № 1058 до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

Відповідно до частини 1 статті 33 Закону № 1058 пенсія по інвалідності залежно від групи інвалідності призначається в таких розмірах: особам з інвалідністю I групи - 100 відсотків пенсії за віком; особам з інвалідністю II групи - 90 відсотків пенсії за віком; особам з інвалідністю III групи - 50 відсотків пенсії за віком, обчисленої відповідно до статей 27 і 28 цього Закону.

Згідно з абзацом 8 частини 2 ст. 33 Закону № 1058 непрацюючі особи з інвалідністю II групи, яким установлено інвалідність після досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, та особи з інвалідністю III групи за їх вибором мають право на призначення пенсії по інвалідності в розмірі пенсії за віком, обчисленої відповідно до статей 27 і 28 цього Закону, за наявності страхового стажу, зазначеного в абзаці першому частини першої статті 28 цього Закону.

Абзацом 1 частини 1 статті 28 Закону № 1058 передбачено, що мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

У разі виплати застрахованій особі довічної пенсії, передбаченої цим Законом, пенсії або аналогічної виплати, встановленої в інших державах, мінімальний розмір пенсії за віком у солідарній системі встановлюється з урахуванням зазначених сум.

Відповідно до абзацу 10 частини 3 статті 24 Закону № 1058 за кожний повний рік стажу роботи (врахованого в одинарному розмірі) на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, зайнятість на яких давала та дає право на пенсію на пільгових умовах, до страхового стажу додатково зараховується по одному року.

Згідно з частиною 4 статті 24 Закону № 1058 періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Пільговий порядок обчислення стажу роботи, передбачений законодавством, що діяло раніше, за період з 1 січня 2004 року застосовується виключно в частині визначення права на пенсію за віком на пільгових умовах та за вислугу років.

Відповідно до абзацу 3 частини 1 ст. 28 Закону № 1058 мінімальний розмір пенсії особам, на яких поширюється дія Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці, та працівникам, зайнятим повний робочий день під землею обслуговуванням зазначених осіб, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків та 7,5 року для жінок за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, встановлюється незалежно від місця останньої роботи у розмірі 80 відсотків заробітної плати (доходу) застрахованої особи, визначеної відповідно до статті 40 цього Закону, з якої обчислюється пенсія, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

Згідно з статтею 8 Закону України від 02.09.2008 № 345-VI Про підвищення престижності шахтарської праці (далі Закон № 345) мінімальний розмір пенсії шахтарям, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків та 7,5 років для жінок за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, встановлюється незалежно від місця останньої роботи, у розмірі 80 відсотків його заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до статті 40 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, з якої обчислюється пенсія, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність. Для обчислення розміру пенсій за віком за кожний повний рік стажу роботи на підземних роботах до страхового стажу додатково зараховується по одному року.

Під час призначення пенсії позивачу та незарахування періодів роботи позивача відповідач керувався тим, що згідно з індивідуальними відомостями про застраховану особу ОСОБА_1 відсутні відомості про сплату внесків за період з 01.04.2021 по 30.09.2022 та з 11.10.2022 по 21.06.2024, а тому при зазначеного рішення період роботи позивача зазначені періоди не було зараховано до страхового стажу, до стажу роботи за Списком № 1 з повним робочим днем під землею.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-IV (далі - Закон України № 1058-IV) страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до вказаного Закону.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 24 Закону України № 1058-IV страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Частиною другою вказаної ж норми передбачено, що страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог зазначеного Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Згідно зі статтею 20 Закону України № 1058-IV страхові внески обчислюються виключно в грошовій формі, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі.

Обчислення страхових внесків застрахованих осіб, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до вказаного Закону нараховуються страхові внески.

Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків. Якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені зазначеним Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Як встановив суд, підставою для відмови у зарахуванні періоду роботи з період з 01.04.2021 по 30.09.2022 та з 11.10.2022 по 21.06.2024 до страхового стажу, до стажу роботи за Списком № 1 з повним робочим днем під землею позивача слугувало те, відсутні відомості про сплату страхових внесків роботодавцем.

Суд враховує те, що сторонами не оспорюється здійснення позивачем трудової діяльності у вугільній промисловості на підприємствах ДП «Львіввугілля», а саме на посадах: ВП «Шахта «Великомостівська» за професією гірник підземний, роздавальник вибухових матеріалів, майстер-підривник, ВП «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля» за професією майстер-підривник під час періодів, які не були зараховані до страхового стажу, до стажу роботи за Списком № 1 з повним робочим днем під землею.

Суд вказує на те, що страхові внески є складовою умовою існування солідарної системи і підлягають обов`язковій сплаті, перерахунок пенсії провадиться з урахуванням часу, коли особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, та за який підприємством, де працює людина, (страхувальником) сплачені щомісячні страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

При цьому, обов`язок зі сплати страхових внесків та відповідальність за несвоєчасну або не в повному обсязі сплату страхових внесків законом покладено на страхувальника.

Отже, відсутність в інформаційній базі системи персоніфікованого обліку даних про сплату страхових внесків для нарахування пенсії за періоди з 01.04.2021 по 30.09.2022 та з 11.10.2022 по 21.06.2024 не може бути підставою для позбавлення позивача права на зарахування періодів роботи до страхового стажу, до стажу роботи за Списком № 1 з повним робочим днем під землею, а відтак і призначення пенсії в належному розмірі.

Таким чином, суд вважає, що позивач не повинен відповідати за неналежне виконання підприємством-страхувальником свого обов`язку щодо належної сплати страхових внесків, а отже, наявність заборгованості підприємства зі сплати страхових внесків не може бути підставою для незарахування до страхового та пільгового стажу періоду роботи позивача з 01.04.2021 по 30.09.2022 та з 11.10.2022 по 21.06.2024 в ВП «Шахта «Великомостівська» та ВП «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля».

Суд при розгляді справи враховує висновки Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладені у постанові від 23.03.2020 у справі №535/1031/16-а.

Таким чином, суд вважає протиправними дії Головного управлінні Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у перерахунку розміру пенсії відповідно до Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» та нездійснення зарахування до загального страхового та до пільгового (підземного ) стажу за Списком №1 з повним робочим днем під землею Деркач Віталія Володимировича періодів роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля».

У відзиві представник відповідача зазначає, що у позовній заяві ОСОБА_1 просить зарахувати до загального страхового та до пільгового (підземного) стажу за Списком №1 з повним робочим днем під землею період роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП Шахта Великомостівська ДП Львіввугілля та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на Шахта Червоноградська ДП Львіввугілля та здійснити перерахунок та виплату пенсії згідно з Законом України Про підвищення престижності шахтарської праці, однак не вказує з якої дати слід здійснити такий перерахунок пенсії.

Суд вважає за необхідне вказати, що відповідач порушив права позивача шляхом незарахування до загального страхового та до пільгового (підземного ) стажу за Списком №1 з повним робочим днем під землею Деркач Віталія Володимировича періодів роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля» під час призначення пенсії, 12.08.2024.

Зважаючи на викладене, суд з метою ефективного захисту порушеного права позивача зобов`язує відповідача зарахувати до загального страхового та до пільгового (підземного) стажу за Списком № 1 з повним робочим днем під землею Деркачу Віталію Володимировичу періодів роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля» та здійснити перерахунок та виплату пенсії з дати її призначення, тобто з 12.08.2024, згідно з Законом України «Про підвищення престижності шахтарської праці» з врахуванням раніше виплаченої пенсії та з врахуванням заробітної плати за період роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля», для перерахунку пенсії.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.

V. Судові витрати

Відповідно до статті 139 КАС України на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача необхідно стягнути сплачений судовий збір у розмірі 1211,20 грн.

Керуючись статтями 6, 9, 73-76, 242, 243, 244, 245 КАС України, суд

в и р і ш и в:

позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Головного управлінні Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови ОСОБА_1 у перерахунку розміру пенсії відповідно до Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» та нездійснення зарахування до загального страхового та до пільгового (підземного ) стажу за Списком №1 з повним робочим днем під землею ОСОБА_1 періодів роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля».

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області зарахувати до загального страхового та до пільгового (підземного) стажу за Списком № 1 з повним робочим днем під землею ОСОБА_1 періодів роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля».

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області здійснити з 12.08.2024 перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 згідно з Законом України «Про підвищення престижності шахтарської праці» з врахуванням раніше виплаченої пенсії та з врахуванням заробітної плати за період роботи з 01.04.2021 по 30.09.2022 на ВП «Шахта «Великомостівська» ДП «Львіввугілля» та з 11.10.2022 по 21.06.2024 на «Шахта «Червоноградська» ДП «Львіввугілля», для перерахунку пенсії.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області код ЄДРПОУ 13814885, місцезнаходження: 79016, м.Львів, вул.Митрополита Андрея, 10 на користь ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 судовий збір у розмірі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн 20 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Суддя Гулик Андрій Григорович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.12.2024
Оприлюднено02.01.2025
Номер документу124181847
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —380/20894/24

Рішення від 31.12.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні