ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
27.12.2024 Справа №905/1740/23
Господарський суд Донецької області у складі судді Шилової О.М.
розглянув у спрощеному позовному провадженні справу
за позовом заступника керівника Донецької обласної прокуратури
в інтересах держави в особі: Східного офісу Держаудитслужби, м.Дніпро
до відповідачів:
1) Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації, м.Краматорськ Донецької області
2) Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбуд-Проект-Реконструкція», м.Бровари Київської області
про: визнання недійсним укладеного відповідачами договору підряду №31/23 від 07.07.2023 у частині включення до ціни договору коштів на покриття ризику
без виклику/повідомлення учасників справи.
Заступник керівника Донецької обласної прокуратури в інтересах держави в особі Східного офісу Держаудитслужби, м.Дніпро, звернувся до Господарського суду Донецької області з позовом до відповідачів: 1) Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації, м.Краматорськ Донецької області, 2) Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбуд-Проект-Реконструкція», м.Бровари Київської області, про визнання недійсним укладеного відповідачами договору №31/23 від 07.07.2023 підряду на виконання робіт «Реконструкція об`єкта «Міст на км 18+700 автомобільної дороги загального користування місцевого значення С051017 Святогірськ-Олександрівка-Новоселівка» у частині включення до ціни договору 1195711,20грн коштів на покриття ризику, у тому числі 199285,20грн ПДВ.
В обґрунтування позовних вимог прокурор послався на таке. Відповідачі уклали договір підряду №31/23 від 07.07.2023 (далі Договір), відповідно до п.12.7. якого взаєморозрахунки за виконані роботи здійснюються за правилами, визначеними для динамічної договірної ціни. Включення до Договірної ціни (додаток №1 до Договору) 1195711,20грн (з ПДВ) коштів на покриття ризиків за умови застосування сторонами динамічної договірної ціни суперечить вимогам законодавства, яке регулює укладення договорів підряду у капітальному будівництві, що фінансуються із залученням державних коштів. Зважаючи на те, що Договір був би дійсним і без включення до вартості робіт суми коштів на покриття ризиків, прокурор просить визнати Договір недійсним в цій частині та зазначає, що зміст додаткової угоди №1 від 27.11.2023 до Договору (за якою обсяг фінансування робіт розподілений на два роки, при цьому обсяг на 2024 рік складає 1195711,52грн, у тому числі 199285,25грн ПДВ) свідчить про те, що на дату пред`явлення позову кошти на покриття ризиків ще не сплачені.
Наявність підстав для представництва прокурор обґрунтував загрозою порушення інтересів держави у сфері публічних закупівель, яка полягає в тому, що незаконне включення до вартості робіт коштів на покриття ризику може призвести до незаконного витрачання бюджетних коштів через завищення вартості робіт, що виконуються.
Ухвалою від 22.01.2024 суд відкрив провадження у справі №905/1740/23 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
25.01.2024 суд отримав через систему «Електронний суд»:
- від прокуратури клопотання б/н від 25.01.2024 (вх.№07-07/795/24, з додатками) про долучення до матеріалів справи доказів направлення Східному офісу Держаудитслужби повідомлення про представництво інтересів держави;
- від відповідача-1 відзив б/н від 25.01.2024 (вх.№688/24, з додатками), в якому останній одночасно просить відмовити в задоволенні позову та закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмету спору, оскільки додатковою угодою №2 від 26.12.2023 відповідачі внесли зміни до Договору, зменшивши договірну ціну робіт (виключивши кошти на покриття ризиків), встановили обсяг фінансування на 2023 рік в сумі 61522773,69грн (враховуючи фактично виконані об`єми робіт) та перенесли не використані залишки договірної ціни в сумі 859782,59грн на 2024 рік.
29.01.2024 через систему «Електронний суд» від прокуратури надійшла заява б/н від 29.01.2024 (вх.№776/24, з додатками) про закриття провадження у справі №905/1740/23 у зв`язку з відсутністю предмета спору, обґрунтована тим, що 29.12.2023 (після направлення позову до суду) на офіційному веб-порталі «Prozorro» відповідач-1 опублікував інформацію про внесення змін до п.2.1. Договору: додатковою угодою №2 від 26.12.2023 сторони зменшили вартість робіт на суму коштів, передбачених на покриття ризику, одночасно виключивши вказану суму з рядку 9 додатку №1 до Договору «Договірна ціна». Отже, загроза безпідставного витрачання (переплати) державних коштів та порушення державних інтересів відсутня.
31.01.2024 через систему «Електронний суд» від відповідача-2 надійшов відзив №3101/02 від 31.01.2024 (вх.№07-07/943/24, з додатками), в якому останній просить відмовити у задоволенні позову прокурора, оскільки на момент відкриття провадження у справі №905/1740/23 спір був відсутній, про що свідчить додаткова угода №2 від 26.12.2023.
08.02.2024 засобами електронного зв`язку до суду надійшли пояснення №130713-15/299-2024 від 07.02.2024 (вх.№01-35/223, з додатками) Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області щодо результатів здійсненого ним моніторингу процедури закупівлі, в ході якої укладено оспорюваний Договір.
09.02.2024 через систему «Електронний суд» Східний офіс Держаудитслужби в Донецькій області подав до суду клопотання №040525-17/434-2024 від 09.02.2024 (вх.№07-07/1253/24, з додатками) про розгляд справи без участі свого представника.
Розглянувши документи, наявні у матеріалах справи, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з п.2.1 Договору (а.с.16-25) договірна ціна робіт, що визначається на підставі динамічної договірної ціни, становить 63578267,48грн, у тому числі ПДВ 10596377,91грн (у відповідності з додатком №1 до Договору).
Відповідно до п.2.2. Договору (в редакції додаткової угоди №1 від 27.11.2023, а.с.26) обсяг фінансування на 2023 рік визначений згідно з передбаченими бюджетними коштами та складає 62382555,96грн, у тому числі ПДВ 10397092,66грн, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Обсяг фінансування на 2024 рік складає 1195711,52грн, у тому числі ПДВ 199285,25грн, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Обсяг фінансування на поточний рік може бути змінений залежно від фактичного фінансування Замовника.
За первісною редакцією рядку 9 Додатку №1 «Договірна ціна» до Договору договірна ціна (динамічна) включає кошти на покриття ризиків будівельних робіт у розмірі 996426,00грн без ПДВ (а.с.24).
За змістом додатку №3 до Договору «План фінансування робіт» (в редакції додаткової угоди №1 від 27.11.2023, а.с.26 зворотній бік) обсяг фінансування робіт розподілений на два роки: обсяг на 2023 рік складає 62382555,96грн, на 2024 рік 1195711,52грн, що разом складає 63578267,48грн.
Договір, додатки №1, №2 і №3 до нього та додаткова угода №1 укладені між відповідачами (Департаментом розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації (Замовник) і Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрбуд-Проект-Реконструкція» (Підрядник)), підписані обома сторонами і скріплені їхніми печатками.
26.12.2023 відповідачі уклали додаткову угоду №2 до Договору (а.с.55-56, 72-73, 83-84), виклавши п.п.2.1., 2.2. Договору у такій редакції:
« 2.1. Договірна ціна робіт, що визначається на підставі динамічної договірної ціни, становить 62382556,28грн, у тому числі ПДВ 10397092,71грн (у відповідності з додатком №1 до Договору).
2.2. Обсяг фінансування на 2023 рік визначений згідно з передбаченими бюджетними коштами та складає 61522773,69грн, у тому числі ПДВ 10253795,62грн, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Обсяг фінансування на 2024 рік складає 859782,59грн, у тому числі ПДВ 143297,09грн, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Обсяг фінансування на поточний рік може бути змінений залежно від фактичного фінансування Замовника».
За змістом рядку 9 Додатку №1 до Договору «Договірна ціна» в редакції додаткової угоди №2 від 26.12.2023 кошти на покриття ризиків виключені з договірної ціни (динамічної).
Згідно з додатком №3 до Договору «План фінансування робіт» (в редакції додаткової угоди №2 від 26.12.2023) обсяг фінансування робіт розподілений на два роки: обсяг на 2023 рік складає 61522773,69грн, на 2024 рік 859782,59грн, що разом складає 62382556,28грн.
Додаткова угода №2 від 26.12.2023 підписана представниками та скріплена печатками обох сторін.
Позов №15/2-219вих-23 від 27.12.2023 прокурора у справі №905/1740/23 поданий через систему «Електронний суд» 28.12.2023 та зареєстрований в суді 29.12.2023.
Згідно з п.5 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку.
Відповідно до п.11 ч.1 ст.10 названого Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених ч.5 ст.41 цього Закону протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю у машинозчитувальному форматі (зокрема, у разі внесення змін до договорів про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єкта будівництва).
Прокурор надав суду роздруківку з офіційного веб-порталу «Prozorro» (а.с.74) та скріншот відомостей про властивості документа «додаткова угода №2 від 26.12.2023» (а.с.75), з яких вбачається, що датовані 26.12.2023 зміни до Договору оприлюднені лише 29.12.2023, тобто інформація про внесення змін до Договору і сама додаткова угода №2 внесені до веб-порталу після звернення прокурора до суду.
Отже, на момент звернення прокурора до суду з позовною заявою йому не було і не могло бути відомо про укладення відповідачами додаткової угоди №2 до оспорюваного Договору.
Суд встановив, що після укладення додаткової угоди №2 та розміщення її на веб-порталі «Prozorro» предмет спору у справі №905/1740/23 відсутній і щодо нього як між сторонами Договору, так і між учасниками цієї справи не залишилось неврегульованих питань. Отже, провадження у справі №905/1740/23 підлягає закриттю на підставі п.2 ч.1 ст.231 Господарського процесуального кодексу (далі ГПК) України.
У разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається (ч.3 ст.231 ГПК України).
Керуючись ст.ст.231, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В :
1. Закрити провадження у справі №905/1740/23 за позовом заступника керівника Донецької обласної прокуратури в інтересах держави в особі Східного офісу Держаудитслужби, м.Дніпро, до відповідачів: 1) Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької обласної державної адміністрації, м.Краматорськ Донецької області, 2) Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбуд-Проект-Реконструкція», м.Бровари Київської області, про визнання недійсним укладеного відповідачами договору підряду №31/23 від 07.07.2023 у частині включення до ціни договору коштів на покриття ризику.
2. Згідно з ч.5 ст.6 ГПК України суд направляє процесуальні документи учасникам судового процесу до їхніх електронних кабінетів.
Суд враховує, що всі учасники цієї справи мають кабінети в системі «Електронний суд», до яких ухвала буде доставлена автоматично; крім того, ухвала буде направлена учасникам справи на зазначені в позові адреси електронної пошти.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Східного апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому ст.ст.256, 257 Господарського процесуального кодексу України.
Особі, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою (ч.7 ст.6 ГПК України).
Суддя О.М. Шилова
надр. 1 прим. у справу
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2024 |
Оприлюднено | 02.01.2025 |
Номер документу | 124185218 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Визнання договорів (правочинів) недійсними підряду будівельного підряду |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Шилова Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні