ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901,UA368999980313151206083020649
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
31.12.2024 Справа №911/2539/24
Господарський суд Донецької області у складі судді Кучерявої О.О.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу №911/2539/24
за позовом Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна», м. Київ
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг», м. Ірпінь, Київська область,
про стягнення 25 463, 98 гривень
без виклику представників сторін
СУТЬ СПОРУ
Підприємство з іноземними інвестиціями «Амік Україна» через підсистему «Електронний суд» звернулось до Господарського суду Київської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» про стягнення 25 463,98 гривень заборгованості із компенсації послуг забезпечення діяльності в орендованому приміщенні (електроенергії).
Позовні вимоги обґрунтовані обставинами невиконання відповідачем своїх зобов`язань за договором оренди нерухомого майна № 19/1527 від 01.11.2019 в частині сплати послуг з забезпечення діяльності в орендованому приміщенні у встановлений означеним договором строк.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 30.09.2024 позовну заяву з доданими до неї матеріалами передано за виключною підсудністю до Господарського суду Донецької області.
22.10.2024 матеріали позовної заяви у справі №911/2539/24 надійшли до Господарського суду Донецької області.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.10.2024 для розгляду даної справи визначено суддю Кучеряву О.О.
Ухвалою суду від 28.10.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №911/2539/24, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (без проведення судового засідання).
З 16.12.2024 по 30.12.2024 суддя Кучерява О.О. перебувала у відпустці.
Згідно зі спільним розпорядженням голови та керівника апарату Господарського суду Донецької області від 25.05.2023 № 6-р, з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів і працівників суду, продовжено особливий режим роботи суду в умовах воєнного стану з урахуванням Рішення зборів суддів від 13.06.2022 №1, а саме: суддям та працівникам апарату суду виконання посадових обов`язків в змішаному режимі, учасникам судових засідань рекомендовано утримуватись від відвідування приміщення суду, свої процесуальні права та обов`язки реалізовувати з використанням альтернативних способів подачі документів та участі в судових засіданнях.
Постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 року №1137 затверджено Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг. Згідно із п. 3 Загальної частини Положення Портал Дія призначений для реалізації права кожного на доступ до електронних послуг та інформації про адміністративні та інші публічні послуги, звернення до органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (у тому числі відповідно до Закону України «Про звернення громадян»), отримання інформації з національних електронних інформаційних ресурсів, яка необхідна для надання послуг, а також для проведення моніторингу та оцінки якості послуг у випадках, визначених цим Положенням.
Суд зазначає, що судом було здійснено підписку позивача та відповідача на отримання процесуальних документів електронною поштою по справі №911/2539/24, зокрема: за електронною адресою позивача: law_department@amicenergy.com.ua (вказана електронна пошта зазначена позивачем на титульному аркуші позовної заяви), за електронною адресою відповідача: azovtt@bk.ru (вказана електронна пошта міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань).
Суд вбачає за необхідне зазначити, що після підписання електронним цифровим підписом судді процесуальних документів по справі, програма «Діловодство спеціалізованого суду» направляє автоматично всім учасникам справи всі процесуальні рішення на їх електронні пошти. При цьому, відомості у програмі «Діловодство спеціалізованого суду» містяться щодо дати доставлення електронного листа позивачу та відповідачу.
Одночасно, ухвала про відкриття провадження у справі №911/2539/24 була доставлена до електронних кабінетів позивача та відповідача в підсистемі «Електронний суд» 31.10.2024, про що свідчить наявні в матеріалах справи довідки про доставлення документа до електронного кабінету.
Суд зазначає, що станом на дату винесення цього рішення у встановлений строк відповідачем не надано відзиву на позовну заяву, про причини та/або намір вчинити відповідні дії суд не повідомив.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України).
Інших доказів на підтвердження своїх вимог та заперечень, а також заяв та клопотань процесуального характеру, окрім наявних в матеріалах справи, сторонами на час розгляду справи суду не надано.
Таким чином, всім учасникам справи надано можливість для висловлення своєї правової позиції по суті позовних вимог та судом дотримано, під час розгляду справи, обумовлені чинним ГПК України процесуальні строки для звернення із заявами по суті справи та іншими заявами з процесуальних питань.
Положеннями частини 8 статті 252 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що матеріали справи містять достатньо доказів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого справа може бути розглянута за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до частини 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.
Рішення складено 31.12.2024 у строк, встановлений ст.248 ГПК України, з урахуванням режиму роботи суду в умовах воєнного стану.
Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з?ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті
В С Т А Н О В И В
01.11.2019 між Підприємством з іноземними інвестиціями «Амік Україна» (далі-орендодавець, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» (далі-орендар, відповідач) укладено договір оренди нерухомого майна № 19/1527, відповідно до п.1.1 якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування нерухоме майно - автозаправний комплекс (АЗС) (далі-орендоване майно), адреса розташування якого, визначена у відповідному додатку №1 до цього договору, який є його невід`ємною частиною.
У додатку № 1 від 01.11.2019 до договору оренди нерухомого майна від 01.11.2019 № 19/1527 сторони погодили об`єкт оренди, а саме: АЗС № 05-03 розташований за адресою: Донецька обл., м. Волноваха, вул. Шевцова, 28.
Відповідно до п.1.7 договору, майно передається в оренду орендареві з метою ведення орендарем господарської діяльності з використання майна - для здійснення продажу нафтопродуктів, супутніх товарів, надання послуг громадського харчування та автосервісу (далі-мета оренди).
Передача орендареві майна (об`єктів) в оренду здійснюється на підставі актів приймання-передачі майна, які складаються на підставі цього договору, та є його невід`ємною частиною (п.2.1 договору).
Одночасно, у пункті 2.7 договору сторони погодили, що підписані ними акти приймання-передачі об`єктів оренди (майна) засвідчують фактичну передачу орендареві кожного з об`єктів в оренду за цим договором.
Обчислення строку оренди майна починається з дати закінчення капітального ремонту та початком функціонування об`єкту згідно меті оренди (п. 5.4 договору).
Умови та порядок розрахунків погоджені сторонами у розділі 3 договору, відповідно до п.3.2.1 якого розмір місячної орендної плати за користування об`єктами оренди за цим договором визначається у відповідному додатку № 1 до цього договору, який є його невід`ємною частиною.
Відповідно додатку № 1 від 01.11.2019 до договору оренди нерухомого майна від 01.11.2019 № 19/1527 розмір щомісячної орендної плати за об`єкт оренди встановлений сторонами у розмірі 35 000,00 грн з ПДВ, що включає компенсацію за користування земельною ділянкою.
У підпункті 3.1.7 договору сторони погодили, що щомісячні платежі орендаря на користь орендодавця за орендоване майно складаються з:
- місячної орендної плати, у розмірі, встановленому в п.п. 3.2.1 п. 3.2 договору (далі-орендна плата) (п.п.3.1.7.1 договору);
- витрат протягом місяця на комунальні послуги: електроенергію, водопостачання та водовідведення, газ, теплову енергію, інше (далі - комунальні послуги), які визначаються відповідно до п.п. 3.3.1 договору (п.п.3.1.7.2 договору);
- експлуатаційних витрат, пов`язаних з управлінням майном та прилеглої до об`єктів оренди території, а саме відшкодувань (далі - експлуатаційні витрати), які визначаються відповідно до п.п. 3.3.2 договору (п.п.3.1.7.3 договору).
Витрати на комунальні послуги, зокрема на електроенергію - визначаються кожного місяця в актах, які складаються та підписуються сторонами на підставі показників лічильників, встановлених на об`єктах оренди за тарифами постачальників відповідних послуг (п.п.3.3.1 договору).
Згідно положень п.3.2.3 договору у випадку припинення або розірвання цього договору, орендна плата сплачується орендарем по дату фактичного повернення майна орендодавцю згідно з відповідним актом приймання-передачі.
Розрахунки за цим договором платежі здійснюються в національній валюті України у вказані договором строки на банківський рахунок орендодавця, зазначений у розділі 10 цього договору (п. п. 3.1.1 договору).
Згідно положень п.п. 3.1.2 договору, місячна орендна плата за цим договором сплачується орендарем на підставі рахунків, наданих орендодавцем, у розмірі, визначеному у відповідних додатках до договору по кожному з об`єктів, протягом 3 (трьох) банківських днів з дня отримання орендарем відповідних рахунків, але не пізніше ніж до 15 (п`ятнадцятого) числа кожного звітного місяця оренди.
Експлуатаційні витрати та витрати на комунальні послуги сплачуються орендарем на підставі рахунків орендодавця до 15 (п`ятнадцятого) числа, наступного за звітним (п. п. 3.1.3 договору).
У п. п. 3.1.5 договору сторони погодили, що усі рахунки орендодавця, які направляються орендареві відповідно до умов цього договору, можуть бути складені та оформлені у вигляді окремих рахунків згідно з видами відповідних платежів (орендна плата, комунальні витрати та експлуатаційні витрати) або ж у вигляді єдиного рахунку з чіткою вказівкою сум та призначення кожного платежу (орендна плата, комунальні витрати та експлуатаційні витрати). Якщо законодавством України вимагається складення та реєстрація орендодавцем податкових накладних стосовно платежів, які сплачуються за цим договором орендарем, то орендодавець зобов`язаний скласти та зареєструвати податкові накладні у визначеному законодавством порядку та у суворій відповідності до рахунків, оформлених стосовно цих платежів.
Умовами п.п. 3.1.4 договору унормовано, що відсутність, чи неотримання рахунків від орендодавця не позбавляє орендаря обов`язку від сплати орендної плати, комунальних послуг та інших платежів передбачених договором.
Згідно умов п.п. 3.1.10 договору орендар вносить на рахунок орендодавця забезпечувальний платіж в загальному розмірі 35 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ) не пізніше 5 банківських днів з моменту підписання договору. Загальна сума забезпечувального платежу підлягає поверненню орендарю орендодавцем або може бути врахована орендодавцем в остаточних розрахунках між сторонами по закінченню дії договору або достроковому припиненню дії договору.
Обов`язки орендаря закріплені у п.4.5 договору, відповідно до п.п.4.5.2 якого орендар зобов`язаний здійснювати платежі за об`єкти оренди у строки та на умовах, визначених у цьому договорі.
Права орендаря закріплені у п. 4.6 договору, відповідно до п.п. 4.6.2 якого якщо майно потребує капітального ремонту, за домовленістю сторін (шляхом укладення додаткової угоди до даного договору), орендар має право самостійно провести капітальний ремонт майна.
Одночасно, за умовами п.п. 3.1.11 договору на період проведення капітального ремонту майна орендна плата не сплачується. Про цьому строк проведення капітального ремонту не може перевищувати 4 місяців з моменту передачі майна. Орендар сплачує орендну плату з моменту завершення капітального ремонту та підписання сторонами додатка 2.
Відповідно до п. 5.3 договору він набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін та діє протягом 35 (тридцяти п`яти) календарних місяців, з наданням орендарю пріоритетного права на поновлення оренди по закінченню терміну дії цього договору на той же термін.
Пунктом 5.5 договору закріплено положення щодо дострокового припинення договору, а саме: за погодженням сторонами (п.п.5.5.1 договору), на підставі рішення суду (п.п.5.5.2 договору).
Також договір може бути достроково припинено у випадках, передбачених чинним законодавством України (п.5.6 договору).
Порядок повернення майна орендодавцеві передбачений розділом 6 договору, відповідно до п.6.8 якого майно вважається фактично переданим (поверненим) орендодавцеві у момент підписання сторонами акту повернення майна.
Договір та додаток №1 до нього підписані уповноваженими представниками сторін без зауважень та заперечень, підписи скріплені печатками підприємств.
Відповідно до акту прийому-передачі майна від 01.11.2019 №19/1527 орендодавець (позивач) передав, а орендар (відповідач) прийняв у користування відповідно до умов договору оренди майна № 19/1527 від 01.11.2019 майно (комплекс стаціонарної автозаправної станції, загальною площею 134,0 кв. м. розміщений за адресою: Донецька область, Волноваський район, місто Волноваха, вул. Шевцова, 28) з метою ведення відповідачем господарської діяльності з використанням цього майна для здійснення продажу нафтопродуктів, супутніх товарів, надання послуг громадського харчування та автосервісу.
Акт приймання-передачі майна від 01.11.2019 №19/1527 уповноваженими представниками сторін без зауважень та заперечень, підписи скріплені печатками підприємств.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» звернулося до Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» з листом № 111 від 25.02.2020 року в якому просило продовжити строк капітального ремонту до 5 місяців.
Як зазначає позивач він погодився на збільшення строку капітального ремонту до 30.03.2020 року.
18.05.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» здійснило на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» забезпечувальний платіж за договором № 19/1527 від 01.11.2019 у розмірі 35 000,00 грн., що підтверджується відповідною податковою накладною №4105895 від 18.05.2020.
За наслідком господарської операції зі сплати забезпечувального платежу Підприємством з іноземними інвестиціями «Амік Україна» складено та зареєстровано відповідну податкову накладну в електронній формі, що міститься в матеріалах справи.
11.03.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Київські енергетичні послуги» (далі - постачальник) та Підприємством з іноземними інвестиціями «Амік Україна» (далі-споживач) укладено договір про постачання електричної енергії споживачу №36691015ПВ/20/389, за змістом п.2.1 якого постачальник продає електричну енергію споживачу для забезпечення потреб електроустановок споживача, а споживач оплачує постачальнику вартість використаної (купованої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього договору.
Порядок оплати узгоджений сторонами у розділі 5 додатку №2 до договору про постачання електричної енергії споживачу, відповідно до п.5.1 якого оплата обсягів спожитої електричної енергії здійснюється так:
- 100% вартості прогнозованого обсягу споживання електричної електроенергії у розрахунковому періоді оплачується не пізніше, ніж за 6 робочих днів до дати початку розрахункового періоду;
- остаточний розрахунок за фактичним обсягом споживання-не пізніше, ніж на 5 робочий день після закінчення розрахункового періоду, не залежно від дати рахунку від постачальника.
Договір та додаток №2 до нього підписані уповноваженими представниками сторін без зауважень та заперечень, підписи скріплені печатками підприємств.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Київські енергетичні послуги» та Підприємством з іноземними інвестиціями «Амік Україна» складено акт №36691015/2/1 від 28.02.2022 прийняття-передавання товарної продукції за лютий 2022, відповідно до якого споживачем у лютому 2022 року спожито 7074 кВт/год активної електроенергії загальною вартістю 31 713,98 грн. Вказаний акт підписаний та скріплений відтиском печатки підприємства споживача без зауважень та заперечень.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Київські енергетичні послуги» виставило Підприємству з іноземними інвестиціями «Амік Україна» рахунки на оплату електричної енергії за договором №36691015ПВ/20/389 від 11.03.2020 за лютий 2022 року наступним чином:
- №36691015/2/1/П1 від 06.01.2022 на суму 39 329,98 грн. з ПДВ (планове нарахування);
- №36691015/2/1/П1 від 01.03.2022, виданий 08.03.2022 на суму 31 713,98 грн. з ПДВ (фактичне нарахування). Одночасно постачальником виставлений однойменний рахунок-розшифровка до цього рахунку, з якого вбачається найменування та адреса точки обліку: «36691015.00001 АЗС; вул. Шовцової, 28, м. Волноваха, Волновахський район, Донецька область».
Підприємством з іноземними інвестиціями «Амік Україна» сплачено виставлені Товариством з обмеженою відповідальністю «Київські енергетичні послуги» рахунки з оплати електричної енергії за договором №36691015ПВ/20/389 від 11.03.2020 за лютий 2022 року платіжною інструкцією №141419536 від 24.01.2022 на суму 39 329,98 грн.
Як зазначає позивач, внаслідок початку повномаштабної воєнної агресії російської федерації проти України, він і відповідач позбулися контролю над комплексом стаціонарної автозаправної станції, загальною площею 134,0 кв. м. розміщеною на окупованій території за адресою: Донецька область, Волноваський район, місто Волноваха, вул. Шевцова, 28, яка є предметом договору оренди майна № 19/1527 від 01.11.2019. Відтак, вказаний договір припинився 24 лютого 2022 року без укладання письмової угоди та акту повернення майна Позивачу.
Внаслідок чого, позивач припинив нарахування відповідачу орендної плати з 24 лютого 2022 року, натомість орендна плата та компенсація комунальних послуг були нараховані лише за 23 дні місяця.
Так, Підприємством з іноземними інвестиціями «Амік Україна» складено акти здачі-прийняття робіт за договором оренди майна № 19/1527 від 01.11.2019 за лютий 2022:
- №KV-0000216 від 28.02.2022 (оренда нерухомого майна) на суму 28 750,00 грн;
- №KV-0000295 від 28.02.2022 (послуги по забезпеченню діяльності в орендованому приміщенні) на суму 31 713,98 грн.
Вказані акти здачі-прийняття робіт підписані та скріплені відтиском печатки підприємства тільки зі сторони орендодавця. Зі сторони орендаря акти не підписані та не містять відтиску печатки підприємства.
Підприємством з іноземними інвестиціями «Амік Україна» виставлено Товариству з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» рахунку-фактури за договором оренди майна № 19/1527 від 01.11.2019 за лютий 2022:
- №KV-0000216 від 31.02.2022 (оренда нерухомого майна) на суму 28 750,00 грн;
- №KV-0000295 від 28.02.2022 (послуги по забезпеченню діяльності в орендованому приміщенні) на суму 31 713,98 грн. Одночасно рахунок у коментарях містить посилання «ком.посли актив 7074 кВт/год».
За наслідком господарських операцій Підприємством з іноземними інвестиціями «Амік Україна» складено та зареєстровано відповідні податкові накладні в електронній формі, що містяться в матеріалах справи.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» сплачено Підприємству з іноземними інвестиціями «Амік Україна» вартість орендної плати за лютий 2022 року за договором оренди майна № 19/1527 від 01.11.2019 платіжною інструкцією 4655 від 14.02.2022 на загальну суму 35 000,00грн, що підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою АТ «СІТІБАНК» від 16.09.2024 №240775/0401-1 по підприємству позивача.
Позивачем зараховано суму сплаченого відповідачем забезпечувального платежу в розмірі 35 000,00 грн у рахунок погашення заборгованості із оплати орендної плати та частини послуг забезпечення діяльності в орендованому приміщенні (електроенергії) за лютий 2022 року, внаслідок чого загальна сума заборгованості становить 25 463,98 грн з ПДВ і складається із компенсації комунальних послуг (електроенергії) за лютий 2022 року.
Позивач звернувся до відповідача із претензією від 12.02.2024 №306, за змістом якої просив протягом трьох робочих днів з дня отримання вказаної претензії оплатити заборгованість із орендної плати та компенсації фактичних витрат на оплату комунальних послуг та експлуатаційних витрат в загальному розмірі 25 463,98 грн. Вказана претензія разом із додатками у вигляді актів №KV-0000216 від 28.02.2022 та №KV-0000295 від 28.02.2022 направлена на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» (08201, Київська обл., Бучанський р-н., м. Ірпінь, вул. Виговського, буд. 1 Ю, офіс 42) 12.02.2024 засобами поштового зв`язку АТ «Укрпошта» рекомендованим листом з описом вкладення. Доказів надання відповіді чи висловлення заперечень відповідача на вказану претензію, а також оплати вказаних у ній грошових вимог матеріали справи не містять.
Позивач у позові зазначає, що відповідач свої грошові зобов`язання за договором оренди нерухомого майна №19/1527 від 01.11.2019 виконував несвоєчасно та не в повному обсязі, внаслідок чого утворилася заборгованість з оплати забезпечення діяльності в орендованому приміщенні (електроенергії) за лютий 2022 в загальному розмірі 25 463,98 грн, що підлягає стягненню на користь Позивача.
Виходячи з принципу повного, всебічного та об`єктивного розгляду всіх обставин справи, суд вважає вимоги позивача до відповідача такими, що підлягають задоволенню, враховуючи наступне.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України (далі-ЦК України) підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Як зазначено в ст.174 Господарського кодексу України (далі-ГК України), господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, із господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Згідно із частиною першою статті 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
За приписами статей 525, 526 цього Кодексу зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства; одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
За змістом положень статей 626, 627, 628 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміст договору становлять умови (пункти) визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
За своєю правовою природою укладений між позивачем та відповідачем договір є договором оренди та підставою для виконання між сторонами взаємних прав та обов`язків.
Відповідно до ст. 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язаний передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
За приписами частини першої статті 762 Цивільного кодексу України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Частиною першою статті 286 Господарського кодексу України також визначено, що орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством.
Матеріалами справи встановлено, що за актом приймання-передачі майна від 01.11.2019 №19/1527 позивачем передано, а відповідачем прийнято у користування майно передбачене договором. Також судом встановлено, що матеріали справи не містять доказів повернення відповідачем позивачу орендованого майна.
Одночасно суд враховує позицію позивача, що фактично орендна плата за спірним договором почала нараховуватися відповідачу з 01.04.2020 року, а компенсація комунальних послуг для забезпечення діяльності - з 01.05.2022 року внаслідок продовження строку капітального ремонту до 30.03.2020 року.
Судом встановлено, що на підставі п.3.2, п.3.3 договору оренди позивачем нараховано відповідачу: орендну плату за 23 дні лютого 2024 року у розмірі 28 750,00 грн, що підтверджується актом - здачі-прийняття робіт №KV-0000216 від 28.02.2022; вартість послуг по забезпеченню діяльності в орендованому приміщенні у розмірі 31 713,98 грн, що підтверджується актом - здачі-прийняття робіт №KV-0000295 від 28.02.2022.
Суд перевірив розрахунок позивача з нарахування орендної плати за 23 дні лютого 2022 року та дійшов висновку, що він виконаних останнім методологічно та арифметично правильно. Одночасно вартість виставлених позивачем відповідачу послуг по забезпеченню діяльності в орендованому приміщенні (електроенергія) тотожна вартості фактичного нарахування спожитої електроенергії у лютому 2022 електропостачальником у відповідному рахунку, який в повному обсязі сплачений позивачем.
Відповідачем з дотриманням строків, передбачених п.п. 3.1.2 договору оренди, а саме 14.02.2022 сплачено вартість щомісячної оренди у розмірі 35 000,00 грн. Таким чином, у відповідача відсутня заборгованість перед позивачем з орендної плати за лютий 2022.
Позивачем зараховано суму забезпечувального платежу сплаченого відповідачем за умовами договору оренди у розмірі 35 000 грн. в рахунок наявної заборгованості за минулі періоди, внаслідок чого, зокрема, заборгованість з оплати вартості послуг по забезпеченню діяльності в орендованому приміщенні (електроенергія) за лютий 2022 року зменшилась до 25 463,98 грн.
Враховуючи, що матеріали справи не містять будь-яких доказів здійснення відповідачем погашення вказаної заборгованості, такі докази відповідачем також не надані, вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 25 463,98 грн. основного боргу підлягають задоволенню.
Судовий збір відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Підпунктом 1 пункту 2 частини 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру ставка судового збору складає 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За приписами ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.
Таким чином, за подання даного позову позивач мав сплатити судовий збір у розмірі 2422, 40 грн., проте, судовий збір сплачено позивачем у розмірі 3028 грн, що на 605,60 грн більше ніж встановлено законом.
Отже, суд покладає на відповідача витрати зі сплати судового збору у встановленому законом розмірі - 2422,40 грн.
Керуючись ст.ст. 12, 13, 42, 46, 73, 74, 76 - 79, 86, 91, 123, 129, 236 - 241, 248, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд-
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» про стягнення 25 463, 98 гривень задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» (08201, Київська обл., Бучанський р-н., м. Ірпінь, вул. Виговського, буд. 1 Ю, офіс 42; код ЄДРПОУ 40904929) на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» (04071, Київ, вул. Верхній Вал, буд. 68; код ЄДРПОУ 30603572) заборгованість у розмірі 25 463,98 гривень, витрати по сплаті судового збору в розмірі 2422,40 гривні.
Після набрання рішенням законної сили видати наказ в установленому порядку.
Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст. 241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Східного апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складання повного рішення.
Повне рішення складено та підписано 31.12.2024.
Суддя О.О. Кучерява
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 31.12.2024 |
Оприлюднено | 02.01.2025 |
Номер документу | 124185249 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі оренди |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Кучерява Оксана Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні