ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА
справа № 753/8012/24
провадження № 3/753/3200/24
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" червня 2024 р. суддя Дарницького районного суду м. Києва Якусик О.В., розглянувши матеріали, які надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення №50-33/1 від 16 квітня 2024 року, ОСОБА_1 у порушення частини одинадцятої статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» не відобразив у відповідних розділах Звіту, поданого політичною партією «ВЕЛИКА КРАЇНА» (код ЄДРПОУ 41209333) за ІІ квартал 2023 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, відомості про спонсорські внески та/або фінансові зобов`язання на користь фізичної особи, яка 17 травня 2023 року здійснила оплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу у сумі 810,00 грн, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачене статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, у поданій 28 червня 2024 року до суду заяві повідомив, що не зможе взяти участь у розгляді справи у зв`язку з тим, що вже довгий час і наразі перебуває поза межами України, проходить лікування і реабілітацію, зазначив, що із суттю справи він ознайомлений і готовий нести відповідальність за порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, яку визначить суд.
ОСОБА_1 вказує, що партія з моменту створення і досі веде не дуже активну діяльність, членами партії є прості люди, по рахункам кошти ніколи не проходили взагалі, подавались тільки пусті звіти. Єдине порушення, за яке він притягується до відповідальності, - це те, що 23 червня 2023 року державним реєстратором було здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про Партію (член партії подав заяву на виключення його зі складу керівних органів партії) і сплачено за цю послугу адміністративний збір у сумі 810,00 гривень з власних коштів Голови Партії, але не показано цю суму у звіті за ІІ квартал 2023 року, про обов`язок відображення якої у Звіті до НАЗК він навіть не здогадувався.
Окремо ОСОБА_1 наголосив, що вважає неприпустимим, некомпетентним і непрофесійним той факт, що юридична особа не має можливості виправити помилку у звіті і подати редагуючу або нову звітність при допущенні помилки у складанні звіту тільки тому, що Національним агентством з питань запобігання корупції не передбачено такої процедури і що таке порушення, без можливості його виправити, одразу несе за собою сплату штрафу, а уточнюючу звітність можна подати тільки після припинення статутної діяльності.
Насамкінець просив зменшити суму штрафу, якщо буде прийнято рішення про його сплату.
Згідно з положеннями статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи та інших обставин справи, що мають значення для її правильного вирішення. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами (стаття 251 КУпАП).
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 КУпАП.
Орган (посадова особа), у відповідності з приписами статті 252 КУпАП, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Стаття 212-21 КУпАП передбачає відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Як слідує зі змісту протоколу та доданих до нього документів, Національне агентство відповідно до статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» здійснило перевірку Звіту, поданого політичною партією «ВЕЛИКА КРАЇНА» за ІІ квартал 2023 року до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, та встановило неповноту інформації, що полягає у невідображенні у такому Звіті відомостей про отриманий спонсорський внесок у вигляді оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію в загальному розмірі 810,00 грн та/або наявності фінансових зобов`язань на користь фізичної особи, яка 17 травня 2023 року здійснила оплату вказаного адміністративного збору, що є порушенням пунктів 2, 4 частини 11 статті 17 Закону
Так, пунктом 1 частини 3, частиною 4 статті 14 Закону визначено, що надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі внесків на підтримку партій.
Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.
Згідно з частиною 11 статті 17 Закону Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру обов`язково включає, зокрема такі розділи:
2) «Внески та інші надходження за звітний період», в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про внески (грошові внески; майнові внески; внески роботами або послугами; внески нематеріальними активами; внески, надані шляхом фінансування заходів або діяльності на користь політичної партії чи її місцевої організації, яка у встановленому порядку набула статусу юридичної особи; кошти державного фінансування (у разі його отримання відповідно до закону); доходи, майно та нематеріальні активи, які не є внесками відповідно до цього Закону; кошти, які не є ні доходами, ні внесками, отримані політичною партією, місцевою організацією політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, протягом звітного кварталу);
4) «Зобов`язання фінансового характеру станом на кінець звітного періоду», в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про всі фінансові зобов`язання політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи). Якщо фінансове зобов`язання політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) виникло у звітному періоді та було виконано політичною партією (її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) у цьому самому звітному періоді, таке фінансове зобов`язання не відображається у звіті політичної партії про її майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Отже, незазначення у відповідних розділах (2, 4) Звіту Партії за ІІ квартал 2023 року отриманого 17 травня 2023 року спонсорського внеску у вигляді оплати адміністративного збору у розмірі 810,00 грн або наявних у Партії фінансових зобов`язань перед фізичною особою, яка здійснила сплату такого адміністративного збору, свідчить про порушення вищенаведених вимог до змісту Звіту, передбачених частиною одинадцятою статті 17 Закону.
На підтвердження викладених у протоколі обставин, до протоколу додано:
звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ВЕЛИКА КРАЇНА» за ІІ квартал 2023 року;
протокол № 1 чергового з`їзду політичної парті «ВЕЛИКА КРАЇНА» від 15 травня 2023 року, яким визначено Голову партії ОСОБА_1 особою, яка має право представляти Партію для здійснення реєстраційних дій;
заяву щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування від 17 травня 2023 року (вх. № 75799-33-29), підписану ОСОБА_1 ;
правовий висновок від 23 червня 2023 року державного реєстратора Заєць Ю.А. щодо відповідності вимогам Конституції та законів України, статуту (положенню) громадського формування документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про політичну партію «ВЕЛИКА КРАЇНА», що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
квитанцію від 17 травня 2023 року про сплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації на суму 810 грн., пл. ОСОБА_1 ;
висновок про результати перевірки Звіту про майно доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «ВЕЛИКА КРАЇНА», затверджений наказом Національного агентства від 22 березня 2024 року № 72/24;
статут політичної парті «ВЕЛИКА КРАЇНА»;
протокол № 1 установчого з`їзду політичної партії «ВЕЛИКА КРАЇНА» від 15 червня 2016 року;
витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо політичної партії «ВЕЛИКА КРАЇНА»;
наказ про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16 січня 2024 року № 24/24 щодо визначення уповноважених осіб Національного агентства;
лист Національного агентства з питань запобігання корупції № 50-20/20032-24 від 28 березня 2024 року про надання пояснень та складання протоколу.
Оцінивши зазначені докази, суд вважає їх такими, що відповідають критеріям належності та допустимості, та які у своїй сукупності достатні для висновку про доведеність винуватості ОСОБА_1 у вчиненні ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
При вирішенні питання щодо накладення адміністративного стягнення, суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, визнання ним вини, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність. Враховуючи наведене, з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, та запобіганню вчиненню нею нових правопорушень, вважаю за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу.
На підставі ст. 40-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення з ОСОБА_1 слід стягнути судовий збір на користь держави.
Керуючись статтями 212-21, 274, 283, 284 КУпАП, суддя
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 ) визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 (п`ять тисяч сто) гривень у дохід держави.
Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 ) судовий збір в дохід держави в розмірі 605,60 грн.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Київського апеляційного суду через Дарницький районний суд м. Києва.
Строк пред`явлення постанови до примусового виконання три місяці з дня її винесення.
Суддя О.В. Якусик
Суд | Дарницький районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2024 |
Оприлюднено | 02.01.2025 |
Номер документу | 124188471 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Дарницький районний суд міста Києва
Якусик О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні