Ухвала
від 26.12.2024 по справі 757/61106/24-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/61106/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурорів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,

слідчого ОСОБА_5 ,

захисника ОСОБА_6 ,

підозрюваного ОСОБА_7 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві в режимі відеоконференції провадження за клопотанням старшого слідчого в особливо важливих справах відділу Управління Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_5 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному проваджені № 42024000000001243 від 11.11.2024,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий в особливо важливих справах відділу Управління Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_5 , за погодженням виконувача обов`язків Генерального прокурора ОСОБА_8 , звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням, про продовження строку досудового розслідування у кримінальному проваджені № 42024000000001243 від 11.11.2024.

В обґрунтування клопотання посилається на те, що слідчими Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42024000000001243 від 11.11.2024 за підозрою ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111 (у редакції Закону від 07.10.2014 № 1689-VII) КК України.

У ході досудового розслідування з`ясовано, що у не встановлений під час досудового розслідування час та місці, але не пізніше 01.09.2020, у ОСОБА_9 для посилення та зміцнення власного політичного становища в Україні та налагодження особистих економічних відносин з Республікою Білорусь (далі - РБ) та російською федерацією (далі - РФ) з метою матеріального збагачення виник злочинний умисел, спрямований на вчинення державної зради, тобто діяння, умисно вчиненого громадянином України на шкоду обороноздатності та інформаційній безпеці України шляхом надання іноземній державі та її представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України.

Так, ОСОБА_9 з цією метою, будучи народним депутатом України, тобто повноважним представником Українського народу у Верховній Раді України, відповідальним перед ним і покликаним виражати та захищати його інтереси, використовуючи особистий авторитет та авторитет представника державної влади, усвідомлюючи, що його висловлювання будуть поширюватись серед великої кількості різної аудиторії як в Україні, так і за її межами, умисно прийняв рішення допомагати РФ та її представникам у проведенні підривної діяльності за допомогою здійснення висловлювань, спрямованих на пропаганду та розпалювання в українському суспільстві антивладних і проросійських настроїв, які містять ознаки інформаційного впливу, спрямованого на шкоду обороноздатності та інформаційній безпеці України шляхом надання іноземній державі та її представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, досягнення військово-політичних цілей керівництвом РФ стосовно держави Україна та надання РФ і її представникам допомоги у проведенні підривної діяльності проти України.

Розуміючи, що впровадження в свідомості населення України думки про неправильність та недоцільність зовнішнього та внутрішнього політичного курсу України та діяльності чинної влади України шляхом викривлення висвітлюваних фактів та подій і створення при цьому інформаційних приводів для антиукраїнської інформаційної діяльності, з метою заподіяння шкоди обороноздатності та інформаційній безпеці України шляхом надання іноземній державі та її представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України з використанням різних інструментів, у тому числі засобів масової інформації, інтернет-ресурсів, відеохостингів, соціальних мереж, каналів у месенджерах, ОСОБА_9 особисто використовував такі платформи, зокрема відеохостинг «YouTube», телеграм-канал « ІНФОРМАЦІЯ_1 », для привернення уваги більшої аудиторії.

З метою послаблення обороноздатності України у публікаціях та відеозаписах ОСОБА_9 нав`язує негативне ставлення до чинної української влади як до «ворога», який загрожує мирному і стабільному життю українського народу, порушує свободу слова, переслідує політичних опонентів і культивує в країні радикальні ідеї, нацистську ідеологію та ненависть до РФ, а також поширює недовіру до політичного і військового керівництва держави, патріотично налаштованих українців, націоналістичних рухів і організацій, і прагне сформувати нейтральне ставлення до Росії як до країни, яка змушена була розпочати збройну агресію проти України у відповідь на необдумані і некомпетентні дії української влади і в майбутньому допоможе Україні та захистить українців від «агресивної» політики Заходу, а також про необхідність розпочати переговорний процес з РФ на будь-яких умовах та зміни у майбутньому встановленої в країні політичної системи і повернення України задля встановлення миру в зону економічного та політичного впливу РФ.

Реалізуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_9 , діючи умисно, з метою завдання шкоди обороноздатності та інформаційній безпеці України шляхом надання іноземній державі та її представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, у не встановлений досудовим розслідуванням час та дату, у серпні 2021 року, перебуваючи на території РБ, зустрічався з представниками бізнесових, політичних структур та політичним керівництвом РБ, посилаючись на нього, поширював ідею відсутності загрози нападу російських військ з території Білорусі, а також запевнення білоруського президента у тому, що він зробить усе, щоб забезпечити мир в Україні.

При цьому ОСОБА_9 було достеменно відомо, що у період з 2021 року по 23.02.2022 на території Республіки Білорусь проводилися «військові навчання» «ІНФОРМАЦІЯ_16» (10-16.09.2021) та « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (10-20.02.2022) із залученням військових формувань та підрозділів ЗС Російської Федерації.

Під прикриттям навчань на території Республіки Білорусь були сформовані російські батальйонні і ротні тактичні групи та загони спеціального призначення.

Починаючи з 24.02.2022 та в подальшому зазначені військові об`єднання та частини брали участь у військовому вторгненні з території Республіки Білорусь на територію держави Україна.

Водночас ОСОБА_9 , розуміючи тісні зв`язки та взаємодію РФ і РБ у здійсненні впливу, спрямованого на шкоду обороноздатності та інформаційній безпеці України, усвідомлюючи, що РФ використовує РБ та її представників у проведенні інформаційної боротьби проти України, вчиняв дії щодо послаблення обороноздатності за допомогою використання свого статусу народного депутата України шляхом поширення в інформаційному просторі інформації, спрямованої на впровадження у суспільній думці громадян України вказаних проросійських настроїв за таких обставин.

З метою забезпечення розповсюдження своїх висловлювань серед більшої кількості населення здійснював відеозапис таких зустрічей, які 19.01.2022 розміщені на каналі відеохостингу «YouTube» з назвою «ІНФОРМАЦІЯ_18 » за посиланнями ІНФОРМАЦІЯ_2 При цьому відеозапис підготовлений ОСОБА_9 протягом другої половини 2021 року та 19.01.2022 цілеспрямовано розповсюджений у засобах масової інформації (у мережі «YouTube») саме напередодні збройної агресії РФ.

У відеозаписі з назвою «ІНФОРМАЦІЯ_18 » за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 (фрагмент відеозапису) ОСОБА_9 поширено інформацію, спрямовану на дискредитацію встановленого в Україні політичного та економічного устрою та утвердження в масовій свідомості думки про те, що військової загрози для України на період реалізації і розповсюдження вказаного відеозапису з боку Білорусі немає, а поширювання чуток про таку загрозу, спрямоване на те, щоб викликати обурення в суспільстві, посилити недовіру між українцями та білорусами. Крім того, ОСОБА_9 вжиті мовні засоби переконування українців у тому, що рішення української влади, прийняті з метою запобігти таким загрозам, є неправильними, необґрунтованими та економічно збитковими, та поширюється ідея щодо необхідності відновлення дружби українського та білоруського «братніх народів» і щодо порушення в Україні права на свободу слова, переслідування представників ЗМІ та політичних опонентів, авторитарних методів керування державою, злочинності української влади та необхідності її зміни за сприяння світових лідерів, зокрема представників влади США.

Продовжуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_9 , діючи умисно, з метою завдання шкоди обороноздатності та інформаційній безпеці України шляхом надання іноземній державі та її представникам допомоги у проведенні підривної діяльності проти України, у невстановлений час, перебуваючи в невстановленому місці, дав інтерв`ю ОСОБА_12 , відеозапис якого 31.10.2024 розміщено на каналі відеохостингу «YouTube» «ІНФОРМАЦІЯ_19» з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_20» за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3

У відеозаписі з назвою «ІНФОРМАЦІЯ_21» за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_9 поширив інформацію, спрямовану на дискредитацію військово-політичного керівництва держави, утвердження в масовій свідомості думки про те, що українська влада довела країну до повного краху, втрати територій і людей та неспроможна досягти миру, а також про те, що Україна вже не здатна перемогти і повинна йти на переговори з Росією на будь-яких умовах, а наявність у ній повідомлень про бездіяльність, провокативні дії з боку української влади та небажання досягти миру, що спричинило втрату територій та масову загибель людей, виражає прагматичну мовленнєву мету мовця сформувати в адресатів уявлення, що розпочата РФ збройна агресія проти України має своє логічне пояснення та відповідні підстави, з яких випливає, що країна-агресор діє вимушено (виправдано), оскільки має на меті досягти миру, а отже у висловлюваннях, зафіксованих у досліджуваному тексті, міститься іллокуція виправдовування збройної агресії РФ проти України, яка виражена непрямо (імпліцитно) шляхом представлення її як такої, що була викликана необдуманими та провокативними діями чинної української влади, зокрема агресивною політикою стосовно до Білорусі та невиконанням Мінських угод.

Крім того, продовжуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_9 , діючи умисно, з метою завдання шкоди обороноздатності та інформаційній безпеці України шляхом надання іноземній державі та її представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, 02.11.2024, перебуваючи у невстановленому місці, виступив у прямому ефірі на каналі відеохостингу «YouTube» «ІНФОРМАЦІЯ_22 », відеозапис якого під назвою «ІНФОРМАЦІЯ_23» розміщено за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_4

У відеозаписі з назвою «ІНФОРМАЦІЯ_23», датованому ІНФОРМАЦІЯ_5 і розповсюдженому за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_4 мовцем ( ОСОБА_9 ) поширюється інформація, спрямована на дискредитацію Заходу, європейських цінностей і чинної української влади та утвердження в масовій свідомості думки про те, що Захід втручається не лише у внутрішні справи України і спричинив у країні війну, а й намагається шляхом впливу на вибори підірвати стабільність у Грузії та Молдові; просування ідеї «суверенізму» та ідеологічної і політичної несумісності західних і східних регіонів України, а також щодо повної підпорядкованості української влади Заходу та здійснення Заходом колоніальної політики щодо України та інших країн, а також щодо порушення в Україні права на свободу слова, переслідування владою політичних опонентів, авторитарних методів керування державою, злочинності української влади та необхідності її зміни за сприяння світових лідерів, зокрема представників влади США, і повернення України в зону політичного та економічного впливу Росії з метою повернення втрачених територій.

Також, продовжуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_9 , діючи умисно, з метою завдання шкоди обороноздатності та інформаційній безпеці України шляхом надання іноземній державі та її представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, перебуваючи в невстановленому місці, 07.11.2024 о 21 год 34 год на власному telegram-каналі з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_1 » розмістив допис за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6

У дописі, опублікованому за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_24, 07.11.2024 о 21 год. 34 хв. шляхом використання емоційно-експресивних мовних засобів, зокрема іронічно-зневажливої лексики, пейоративної лексики та мовних конструкцій з негативною оцінною конотацією на адресу чинної влади України, застосування тактики звинувачення і викриття та використання з метою переконання масового адресата наративів російської пропаганди (українське політичне керівництво свідомо не погоджується на перемовини з керівництвом РФ через побоювання втратити владу; Україна та її керівництво не мають вже тієї підтримки країн Заходу, яку їм обіцяли на початку повномасштабного вторгнення; західні партнери України не схвалюють дій української влади та готові змінити її з метою примусити українців піти на поступки на користь РФ) ОСОБА_9 поширив інформацію, спрямовану на дискредитацію чинної влади та утвердження в масовій свідомості думки про те, що особисті інтереси політичного керівництва держави та небажання втратити владу заважають їй виконувати її обов`язки, зокрема перешкоджають досягненню домовленостей між представниками сторін збройного конфлікту, унеможливлюють перемовини між ними, а отже і досягнення миру між Україною та Російською Федерацією.

Крім того, продовжуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_9 , діючи умисно, з метою завдання шкоди обороноздатності та інформаційній безпеці України шляхом надання іноземній державі та її представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, перебуваючи в невстановленому місці, ІНФОРМАЦІЯ_7 о 23 год 35 хв розмістив публікацію за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6

У дописі, опублікованому ІНФОРМАЦІЯ_7 о 23 год. 35 хв. і розміщеному за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6 шляхом використання емоційно-експресивних мовних засобів, пейоративної лексики та мовних конструкцій з негативною оцінною конотацією на адресу чинної влади України, застосування тактики звинувачення і викриття, лінгвістичних прийомів «багаторазового повторювання» та використання з метою переконання глядачів наративів російської пропаганди (українська влада створила в Україні систему відсутності правопорядку, правового безладу, залякування населення і репресій; в Україні порушуються права і свободи, відбуваються політичні і репресії та переслідування, а також утиски свободи слова) ОСОБА_9 поширив інформацію, спрямовану на дискредитацію чинної влади та утвердження в масовій свідомості думки про порушення в Україні права на свободу слова, переслідування представників ЗМІ та політичних опонентів, авторитарні методи керування державою, злочинність української влади та необхідність її зміни за сприяння світових лідерів, зокрема представників влади США.

Також, продовжуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_9 , діючи умисно, з метою завдання шкоди обороноздатності та інформаційній безпеці України шляхом надання іноземній державі та її представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, перебуваючи в невстановленому місці, ІНФОРМАЦІЯ_8 о 13 год. 37 хв. розмістив публікацію за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6

У відеозаписі з назвою «ІНФОРМАЦІЯ_18 » за посиланнями ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_9 поширив інформацію, спрямовану на дискредитацію встановленого в Україні політичного та економічного устрою та утвердження в масовій свідомості думки про те, що військової загрози для України на період реалізації і поширення досліджуваного мовного матеріалу з боку Білорусі немає, а поширення чуток про таку загрозу спрямоване на те, щоб збурити суспільство, посилити недовіру між українцями та білорусами. Крім того, у проаналізованому відеоматеріалі мовцем ( ОСОБА_9 ) вжиті засоби переконування українців у тому, що рішення української влади, прийняті з метою запобігти таким загрозам, є неправильними, необґрунтованими та економічно збитковими та поширюється ідея щодо необхідності відновлення дружби українського та білоруського «братніх народів» і щодо порушення в Україні права на свободу слова, переслідування представників ЗМІ та політичних опонентів, авторитарних методів керування державою, злочинності української влади та необхідності її зміни за сприяння світових лідерів, зокрема представників влади США.

У публікаціях та відеозаписах ОСОБА_9 розміщено висловлювання, які покликані активно формувати у свідомості населення України думку про неправильність та недоцільність теперішнього зовнішнього та внутрішнього політичного курсу України та діяльності чинної влади України шляхом викривленого висвітлювання фактів та подій і створення при цьому інформаційних приводів для антиукраїнської інформаційної діяльності; застосовано форми маніпуляції з насаджуванням цільових установок суспільної свідомості шляхом поширення спеціально підібраної інформації; розміщено висловлювання, спрямовані на шкоду інформаційній безпеці України та надання допомоги державі-агресору в проведенні підривної діяльності проти України.

Також у відеозаписі «ІНФОРМАЦІЯ_18 » за посиланнями ІНФОРМАЦІЯ_2 містяться висловлювання ОСОБА_9 , спрямовані на шкоду обороноздатності України, надання іноземній державі (російській федерації) та її представникам допомоги у проведенні підривної діяльності проти України.

З огляду на викладене 14.11.2024 ОСОБА_9 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111 (у редакції Закону від 07.10.2014 № 1689-VII) КК України, тобто в державній зраді, а саме у діянні, умисно вчиненому громадянином України на шкоду обороноздатності та інформаційній безпеці України шляхом надання іноземній державі та її представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України.

Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111 (у редакції Закону від 07.10.2014 № 1689-VII) КК України, підтверджується такими зібраними під час досудового розслідування доказами:

- протоколом огляду від 12.11.2024 інформації, розміщеної в телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6 ;

- протоколом огляду від 12.11.2024 інформації, розміщеної на каналі відеохостингу «YouTube», а саме відеозапису з назвою « ІНФОРМАЦІЯ_9 », за посиланнями ІНФОРМАЦІЯ_2 ;

- протоколом огляду від ІНФОРМАЦІЯ_10 , розміщеної на каналі відеохостингу «YouTube», а саме відеозапису з навою «ІНФОРМАЦІЯ_25 », за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_4 ;

- протоколом огляду від 12.11.2024, інформації, розміщеної на каналі відеохостингу «YouTube», а саме відеозапису з навою « ІНФОРМАЦІЯ_20», за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 ;

- протоколом огляду від 12.11.2024 інформації, розміщеної в телеграм-каналі « ОСОБА_16 », за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_11 ;

- протоколом огляду від ІНФОРМАЦІЯ_10 інформації, розміщеної в телеграм-каналі «ОСОБА_17 », за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_12 ;

- протоколом огляду від 12.11.2024 інформації, розміщеної в телеграм-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_13 », за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_14 ;

- висновком експертів від 14.11.2024 № 11261/24-36/11262/24-61/11263/24-83 за результатами комплексної судової психолого-лінгвістичної та військової експертизи;

- протоколом огляду від 06.12.2024 інформації, розміщеної у файлі-звіті «iPhone 11 Pro Max iPhone 11 Pro Max_2024-11-15_Report.ufdr», який був створений під час огляду мобільного телефону iPhone 11 Pro Max, серійний номер НОМЕР_1 , вилученого під час проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_9 за адресою: АДРЕСА_1 ;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_18 від 13.11.2024, під час якого останній дав показання про те, що ОСОБА_9 неодноразово відвідував РБ, у тому числі для налагодження особистих економічних відносин з РБ;

- протоколом огляду від 11.12.2024, під час якого зафіксовано видалення публікації за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 під назвою «ІНФОРМАЦІЯ_18 » від 19.01.2022;

- іншими матеріалами кримінального провадження.

Обґрунтованість підозри підтверджується також іншими зібраними у кримінальному провадженні доказами в їх сукупності.

Строк досудового розслідування у кримінальному провадженні закінчується 14.01.2025.

Водночас внаслідок виняткової складності провадження, необхідності проведення великого обсягу слідчих та процесуальних дій, а також виконання заходів забезпечення провадження, з урахуванням специфіки процесуальних дій, закінчити досудове розслідування без додаткового часу неможливо.

Органом досудового розслідування у кримінальному провадженні виконуються слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, спрямовані на повне, всебічне та об`єктивне дослідження обставин вчинення ОСОБА_9 інкримінованого йому злочину, виявлення обставин, що пом`якшують чи обтяжують покарання, а також встановлення та притягнення до кримінальної відповідальності інших осіб, причетних до вчинення цього кримінального правопорушення, у зв`язку з чим з метою неухильного дотримання вимог ст.ст. 2, 9 КПК України необхідно виконати слідчі та процесуальні дії, проведення та завершення яких потребує додаткового часу, зокрема:

- продовжити строк дії запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного ОСОБА_9 ;

- додатково допитати підозрюваного ОСОБА_9 щодо обставин кримінального провадження;

- шляхом проведення слідчих (розшукових) та процесуальних дій перевірити показання підозрюваного ОСОБА_9 ;

- здійснити огляд речей, вилучених під час проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_19 за адресою: АДРЕСА_2 ;

- здійснити огляд речей та документів, вилучених під час проведення обшуку офісного приміщення ТОВ «Агрохімічна компанія БАСТІОН», розташованого за адресою: м. Тернопіль, вул. О. Кульчицької, 1, офіс 1;

- здійснити огляд речей та документів, вилучених під час проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_20 за адресою: АДРЕСА_3 ;

- здійснити огляд речей та документів, вилучених під час обшуку за місцем проживання народного депутата України ОСОБА_9 за адресою: АДРЕСА_1 ;

- здійснити огляд речей та документів, вилучених під час обшуку за місцем проживання помічника народного депутата України ОСОБА_9 - ОСОБА_21 за адресою: АДРЕСА_4 ;

- здійснити огляд речей та документів, вилучених під час обшуку в службових кабінетах Апарату Верховної Ради України № НОМЕР_2 та № НОМЕР_3, якими користується народний депутат України ОСОБА_9 за адресою: м. Київ, вул. Банкова, 6-8;

- отримати узагальнені матеріали фінансового моніторингу операцій ОСОБА_9 , членів його сім`ї, підконтрольних осіб та підприємств, через які здійснювалися поставки мінеральних добрив з РБ, а саме ТОВ «АГРО ХІМ-ТРЕЙД БАСТІОН», код ЄДРПОУ 44246399, ТОВ «Агрохімічна компанія БАСТІОН», код ЄДРПОУ 43778565, ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ «АГРОІМПОРТ ЛТД», код ЄДРПОУ 35917124, ТОВ «ПРАЙДАГРОТЕХ», код ЄДРПОУ 41908070, ТОВ «САН АГРО УКРАЇНА», код ЄДРПОУ 35508479, ТОВ з ІІ «Белферт Україна», код ЄДРПОУ 32305906;

- вжити заходів щодо виконання можливої конфіскації майна підозрюваного;

- отримати дозвіл слідчого судді та провести тимчасовий доступ до речей і документів, які становить банківську таємницю, щодо рахунків ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ «АГРОІМПОРТ ЛТД», код ЄДРПОУ 35917124, ТОВ «ПРАЙДАГРОТЕХ», код ЄДРПОУ 41908070, ТОВ «САН АГРО УКРАЇНА», код ЄДРПОУ 35508479, ТОВ з ІІ «Белферт Україна», код ЄДРПОУ 32305906, ФОП ОСОБА_22 ;

- встановити та допитати службових осіб та керівників ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ «АГРОІМПОРТ ЛТД», ТОВ «ПРАЙДАГРОТЕХ», ТОВ «САН АГРО УКРАЇНА», ТОВ з ІІ «Белферт Україна» та допитати їх щодо взаємовідносин із ОСОБА_9 ;

- провести портретну експертизу за наявними відеозаписами та зображеннями на каналах у «Telegram» та «YouTube», на яких було розміщено публікації ОСОБА_9 ;

- здійснити фоноскопічну експертизу за наявними відеозаписами на «YouTube» каналах, на яких було розміщено публікації ОСОБА_9 ;

- встановити осіб, які здійснювали відеозапис та монтаж відеозапису з назвою «ІНФОРМАЦІЯ_18 », розміщеного за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 ;

- направити запит про міжнародно-правову допомогу до компетентних органів Республіки Польща з метою отримання інформації про факти в`їзду - виїзду ОСОБА_9 в РБ, а також осіб, які слідували разом з ним;

- провести огляд інформації, яка міститься на вилучених під час обшуків носіях інформації;

- здійснити допит ОСОБА_23 щодо обставин проживання в будинку, що належить йому, ОСОБА_9 та членів його сім?ї;

- здійснити судову експертизу за виявленими під час проведення огляду 06.12.2024 публікаціями в telegram-каналі « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

- отримати дозвіл суду та провести тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні операторів мобільного зв`язку щодо номерів мобільного зв`язку, які використовував ОСОБА_9 , члени його сім`ї та інші причетні особи;

- зібрати матеріали, які характеризують особу підозрюваного ОСОБА_9 ;

- у разі наявності розбіжностей провести одночасні допити між підозрюваним та свідками;

- здійснити інші заходи забезпечення кримінального провадження, слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, спрямовані на отримання відомостей, що мають значення для досудового розслідування, з урахуванням результатів додатково проведених слідчих та інших процесуальних дій.

Результати проведення зазначених слідчих та інших процесуальних дій, заходів забезпечення провадження є суттєвими для повноти встановлення обставин, кола причетних осіб, мотивів і мети вчинення кримінального правопорушення, у тому числі підозрюваним ОСОБА_9 .

Зокрема, допит підозрюваного ОСОБА_9 дасть можливість детально з`ясувати обставини вчинення ним кримінального правопорушення, встановити інших осіб, причетних до вчинення злочину, та підтвердити вже зібрані докази.

Завершення оглядів вилучених речей допоможе у виявленні інформації, яка має значення для досудового розслідування та є доказом вчинення ОСОБА_9 інкримінованого злочину.

Здійснення судової портретної експертизи дасть можливість ідентифікувати особу, зображену на відеозаписах.

Проведення фоноскопічної експертизи дасть можливість ідентифікувати особу, яка здійснювала мовлення.

У результаті встановлення та допиту службових осіб ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ «АГРОІМПОРТ ЛТД», ТОВ «ПРАЙДАГРОТЕХ», ТОВ «САН АГРО УКРАЇНА», ТОВ з ІІ «Белферт Україна» можливо отримати інформацію про діяльність ОСОБА_9 , у томі числі на території РБ, здійснення фінансових розрахунків з останнім.

Встановлення майна підозрюваного ОСОБА_9 , а також майна, зареєстрованого останнім на підконтрольних осіб, забезпечить виконання завдань кримінального провадження в частині можливої конфіскації майна та виявлення фактів легалізації (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом.

Отримання відомостей у межах міжнародного співробітництва дасть можливість встановити факти перебування ОСОБА_9 на території інших країн, у тому числі в РБ, а також осіб, які з ним перебували у цей час.

Разом з тим, не проведення вказаних слідчих та інших процесуальних дій може негативно позначитись на повноті досудового розслідування та позбавляє орган досудового розслідування можливості об`єктивно і повно встановити всі обставини, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

Проведення зазначених вище слідчих (розшукових) дій, заходів забезпечення кримінального провадження, прийняття процесуальних рішень додатково потребує не менше 9 місяців.

У вказаному кримінальному провадженні ОСОБА_9 підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину, відповідальність за яке передбачено ч. 1 ст. 111 (у редакції Закону від 07.10.2014 № 1689-VII) КК України.

Так, обставиною, що перешкоджала здійснити ці процесуальні дії раніше, є виняткова складність кримінального провадження, яка пов`язана з необхідністю проведення великої кількості слідчих (процесуальних) дій для встановлення всіх обставин вчинених кримінальних правопорушень, а саме: дослідження великого обсягу інформації та документів, встановлення та допитів свідків, оглядів документів, призначення та проведення експертиз, витребування інформації, отримання відомостей у межах міжнародного співробітництва, а також виконання інших процесуальних дій, необхідних для доказування злочинної діяльності підозрюваного.

В судовому засіданні прокурори та слідчий клопотання підтримали та просили його задовольнити.

Захисник підозрюваного в судовому засіданні заперечив проти задоволення клопотання, оскільки на переконання захисника сторона обвинувачення має достатньо засобів для завершення досудового розслідування у встановлений ч.3 ст.219 КПК двомісячний термін. Крім того, захисник акцентував увагу на тому, що клопотання погоджено неуповноваженною особою, та документи, які було долучені до клопотання ,не придатні для вивчення.

Підозрюваний в судовому засіданні підтримав свого захисника.

Дослідивши матеріали клопотання, заслухавши пояснення учасників провадження, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, дійшов наступного висновку.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 219 КПК України досудове розслідування повинно бути закінчено протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.

Згідно з ч. 4 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 КПК України. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Відповідно до п.2 ч. 3 ст. 294 КПК України якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 4 частини третьої статті 219 цього Кодексу, такий строк може бути продовжений у межах строків, встановлених пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу: - до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником обласної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора; - до дванадцяти місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим із Генеральним прокурором чи його заступниками.

Відповідно до ч.1 ст.295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що станом на час завершення досудового розслідування, слідчим не здійсненні слідчі і процесуальні дії, які викладені у клопотанні, проведення та завершення яких потребує додаткового часу.

Прокурором в судовому засіданні доведено те, що вказані дії не могли бути виконанні в строк передбачений ст.219 КПК України. Вказані потреби досудового розслідування стороною обвинувачення обґрунтовані та не могли бути здійснені та завершені з об`єктивних причин, у тому числі з причин, незалежних від слідчого, прокурора.

Для здійснення зазначених у клопотанні органу досудового розслідування слідчих та процесуальних дій, а саме: додатково допитати підозрюваного ОСОБА_9 щодо обставин кримінального провадження; шляхом проведення слідчих (розшукових) та процесуальних дій перевірити показання підозрюваного ОСОБА_9 ;здійснити огляд речей, вилучених під час проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_19 за адресою: АДРЕСА_2 ; здійснити огляд речей та документів, вилучених під час проведення обшуку офісного приміщення ТОВ «Агрохімічна компанія БАСТІОН», розташованого за адресою: м. Тернопіль, вул. О. Кульчицької, 1, офіс 1; здійснити огляд речей та документів, вилучених під час проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_20 за адресою: АДРЕСА_3 ; здійснити огляд речей та документів, вилучених під час обшуку за місцем проживання народного депутата України ОСОБА_9 за адресою: АДРЕСА_1 ; здійснити огляд речей та документів, вилучених під час обшуку за місцем проживання помічника народного депутата України ОСОБА_9 - ОСОБА_21 за адресою: АДРЕСА_4 ; здійснити огляд речей та документів, вилучених під час обшуку в службових кабінетах Апарату Верховної Ради України № НОМЕР_2 та № НОМЕР_3, якими користується народний депутат України ОСОБА_9 за адресою: м. Київ, вул. Банкова, 6-8; отримати узагальнені матеріали фінансового моніторингу операцій ОСОБА_9 , членів його сім`ї, підконтрольних осіб та підприємств, через які здійснювалися поставки мінеральних добрив з РБ, а саме ТОВ «АГРО ХІМ-ТРЕЙД БАСТІОН», код ЄДРПОУ 44246399, ТОВ «Агрохімічна компанія БАСТІОН», код ЄДРПОУ 43778565, ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ «АГРОІМПОРТ ЛТД», код ЄДРПОУ 35917124, ТОВ «ПРАЙДАГРОТЕХ», код ЄДРПОУ 41908070, ТОВ «САН АГРО УКРАЇНА», код ЄДРПОУ 35508479, ТОВ з ІІ «Белферт Україна», код ЄДРПОУ 32305906; вжити заходів щодо виконання можливої конфіскації майна підозрюваного; отримати дозвіл слідчого судді та провести тимчасовий доступ до речей і документів, які становить банківську таємницю, щодо рахунків ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ «АГРОІМПОРТ ЛТД», код ЄДРПОУ 35917124, ТОВ «ПРАЙДАГРОТЕХ», код ЄДРПОУ 41908070, ТОВ «САН АГРО УКРАЇНА», код ЄДРПОУ 35508479, ТОВ з ІІ «Белферт Україна», код ЄДРПОУ 32305906, ФОП ОСОБА_22 ; встановити та допитати службових осіб та керівників ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ «АГРОІМПОРТ ЛТД», ТОВ «ПРАЙДАГРОТЕХ», ТОВ «САН АГРО УКРАЇНА», ТОВ з ІІ «Белферт Україна» та допитати їх щодо взаємовідносин із ОСОБА_9 ; провести портретну експертизу за наявними відеозаписами та зображеннями на каналах у «Telegram» та «YouTube», на яких було розміщено публікації ОСОБА_9 ;здійснити фоноскопічну експертизу за наявними відеозаписами на «YouTube» каналах, на яких було розміщено публікації ОСОБА_9 ; встановити осіб, які здійснювали відеозапис та монтаж відеозапису з назвою «ІНФОРМАЦІЯ_18 », розміщеного за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 ; направити запит про міжнародно-правову допомогу до компетентних органів Республіки Польща з метою отримання інформації про факти в`їзду - виїзду ОСОБА_9 в РБ, а також осіб, які слідували разом з ним; провести огляд інформації, яка міститься на вилучених під час обшуків носіях інформації; здійснити допит ОСОБА_23 щодо обставин проживання в будинку, що належить йому, ОСОБА_9 та членів його сім?ї; здійснити судову експертизу за виявленими під час проведення огляду 06.12.2024 публікаціями в telegram-каналі «ІНФОРМАЦІЯ_1»; отримати дозвіл суду та провести тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні операторів мобільного зв`язку щодо номерів мобільного зв`язку, які використовував ОСОБА_9 , члени його сім`ї та інші причетні особи; зібрати матеріали, які характеризують особу підозрюваного ОСОБА_9 ; у разі наявності розбіжностей провести одночасні допити між підозрюваним та свідками; здійснити інші заходи забезпечення кримінального провадження, слідчі (розшукові) та інші процесуальні дії, спрямовані на отримання відомостей, що мають значення для досудового розслідування, з урахуванням результатів додатково проведених слідчих та інших процесуальних дій, у зв`язку з чим строк досудового розслідування об`єктивно необхідно продовжити до дев`яти місяців.

Також слідчий суддя приймає до уваги п. 42 рішення Європейського Суду з прав людини від 13.01.2011 у справі «Михалкова та інші проти України» в якому зазначено, що розслідування має бути ретельним, безстороннім і сумлінним. Розслідування повинне забезпечити встановлення винних осіб та їх покарання. Органи державної влади повинні вжити всіх заходів для отримання всіх наявних доказів, які мають відношення до події, показань очевидців, доказів експертиз. Будь-які недоліки у розслідуванні, які підривають його здатність встановити відповідальну особу, створюють ризик недодержання такого стандарту.

Щодо позиції сторони захисту про неправомірність підписання клопотання виконуючим обов`язківи генерального прокурора, суд зазначає про наступне.

Статтею 1 Закону України «Про тимчасове виконання обов`язків посадових осіб, яких призначає на посаду за згодою Верховної Ради України Президент України або Верховна Рада України за поданням Президента України» у разі звільнення (відставки) особи, яку призначає на посаду за згодою Верховної Ради України Президент України, або особи, яку призначає на посаду Верховна Рада України за поданням Президента України, обов`язки звільненої особи тимчасово, але не більше одного місяця, виконує перший заступник (а у разі його відсутності - заступник) цієї посадової особи, призначений конституційно легітимною особою.

Відповідно до ч.3 ст.9 Закону України «Про прокуратуру» у разі відсутності Генерального прокурора його повноваження здійснює перший заступник Генерального прокурора, а в разі відсутності першого заступника - один із заступників Генерального прокурора.

Пунктом .2 ч.3 ст.66 Закону України «Про правотворчу діяльність» встановлено, що у разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами різної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають норми, що містяться у нормативно-правовому акті вищої юридичної сили. У разі виявлення колізії між нормативно-правовими актами рівної юридичної сили пріоритет у застосуванні мають: 1) норми, що містяться в нормативно-правових актах спеціального законодавства України (крім випадку, визначеного частиною другою цієї статті), 2) норми, що містяться у нормативно-правових актах, що вступили в дію пізніше.

У даному випадку ЗУ "Про прокуратуру" вступив в силу пізнише ніж ЗУ «Про тимчасове виконання обов`язків посадових осіб, яких призначає на посаду за згодою Верховної Ради України Президент України або Верховна Рада України за поданням Президента України», крім того, є спеціальним законом, тому норма з ЗУ "Про прокуратуру" має пріоритет у застосуваннні, що в свою чергу, свідчить про те, що клопотання підписане уповноваженою особою.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 219, 294, 295-1, 376 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ :

Клопотання - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42024000000001243 від 11.11.2024 за підозрою ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111 (у редакції Закону від 07.10.2014 № 1689-VII) КК України, до дев`яти місяців.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.12.2024
Оприлюднено03.01.2025
Номер документу124188511
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —757/61106/24-к

Ухвала від 26.12.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Юшков М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні