Справа №760/2401/24 3/760/1848/24
ПО С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 жовтня 2024 року суддя Солом`янського районного суду міста Києва Ішуніна Л. М., за участю представника Київської митниці - Келеберденка В. В., захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Бардіної О. О., розглянувши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС» (ЄДРПОУ 44125340, адреса: 79000, Львівська область, м. Львів, Галицький район, вул. Староєврейська, буд. 7-а, кв. (офіс) 11), адреса місця проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України,
В С Т А Н О В И ЛА:
До Cолом`янського районного суду міста Києва від Київської митниці надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 за ознаками порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України.
Відповідно до протоколу про порушення митних правил від 02 січня 2024 року № 0002/10000/24 11 березня 2023 року, в зоні діяльності Закарпатської митниці
(п/п «Чоп - Захонь») із території Італії через митний кордон України автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС» (79000, Львівська область, м. Львів вул. Староєврейська, буд. 7А, оф. 11, ЄДРПОУ 44125340) переміщено товари широкого асортименту «меблі та частини до них, аксесуари, посуд, електричне кухонне обладнання, освітлювальні прилади та частини до них, побутові прилади, постільні речі, тканина, білизна столова, керамічна плитка, друковані матеріали, сантехнічні вироби, тощо» у кількості 304 вантажних місць, вагою брутто 16 117,381 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 11 березня 2023 року № 23UA100000725952U8 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП № XQ85367576, CMR від 09 березня 2023 № 090323 та інвойсу від 09 березня 2023 року № SML/WIS 06-2023.
Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія «WISESELL LIMITED» (Reg № 3207980, Rm 7B, One Capital Place, 18 Luard Road, Wan Chai, Hong Kong), перевізником - ТОВ «АФ-ТРАНС» (58018, м. Чернівці пров. Складський, буд. 11, кв. (офіс) 15).
Після прибуття в зону діяльності Київської митниці, зазначені товари, були заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС»
ОСОБА_1 у відділ митного оформлення № 1 митного поста «Західний»
за митною декларацією типу «ІМ/40/ДЕ» від 13 березня 2023 року № 23UA100100426296U9.
Разом із вказаною ЕМД та товаросупровідними документами до митниці був наданий контракт від 23 лютого 2023 року № FG 23/02-2023, укладений ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС», в особі директора ОСОБА_1 , з компанією «WISESELL LIMITED» (Гонконг), а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.
Відповідно до інвойсу від 09 березня 2023 року № SML/WIS 06-2023, виставленого компанією «WISESELL LIMITED» (Гонконг) до ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС» (Україна), вартість вищезазначених товарів становить - 56 686,07 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (11 березня 2023 року) (1 USD - 36,5686 грн.) становить 2 072 930,22 грн.
Державною митною службою України з метою перевірки автентичності документів, на підставі яких здійснено митне оформлення товарів, в тому числі за митною декларацією від 13 березня 2023 № 23UA100100426296U9 (імпортер - ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС», код ЄДРПОУ 44125340), були направлені запити до митних органів Угорщини та Італійської Республіки.
10 листопада 2023 року до Київської митниці листом Департаменту контролю та адміністрування митних платежів Держмитслужби надіслано відповіді митних органів Угорщини та Італійської Республіки.
Так, Національна податкова та митна адміністрація Угорщини листом
від 11 серпня 2023 року № 1720150224 повідомила, що товари, про які йшлось у запиті, були випущені в режимі транзиту італійською митною адміністрацією згідно книжки МДП. Вивезення було здійснене прикордонною митницею Захонь митного та податкового директорату району Szabolcs-Szatmar-Bereg Національної податкової та митної адміністрації Угорщини.
В додаток до відповіді митні органи Угорщини надали копію транзитної митної декларації типу TIR № 23ITQ3J080003141T1, книжки МДП № XQ85367576 та CMR
від 09 березня 2023 року № 090323, відповідно до яких з території Італії в транспортному засобі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 вивезені товари «меблі та аксесуари, плитка» вагою брутто 16 117,381 кг. При цьому, відповідно до транзитної митної декларації № 23ITQ3J080003141T1 відправником товарів зазначено компанію «ELEN-LUX-FIVE SRL» (AUTOPORTO FERNETTI S/N, 34016 MONRUPINO, Італія), одержувачем - «DESTINARI VARI UCRAINA» (KIEV/ODESSA) / «Різні отримувачі України» (Київ/Одеса). Перевізником товарів виступало Ltd AF-TRANS (Chernivtsi, Ukraine, 58000, 11/15 Skladska str.) / ТОВ «АФ-ТРАНС» (Україна, 58000, м. Чернівці, вул. Складська, буд. 11/15)..
У свою чергу, митні органи Італії листом від 09 жовтня 2023 року № 613531/RU/GC надіслали копії декларації TIR від 09 березня 2023 року № 3141 Х та підсумковий список експортних операцій у вигляді файлу Exсel, сформований з даних, отриманих через систему бази даних управління митними деклараціями митної агенції Італії.
Відповідно до вказаної декларації товари «різні товари» вагою брутто 16 117,381 кг, кількістю 304 пакувальних місць, відправлені з території Італії автомобільним транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 . Відправником товарів виступала компанія «ELEN-LUX-FIVE SRL» (Італія), одержувачем - «DESTINARI VARI UCRAINA» (KIEV/ODESSA) / «Різні отримувачі України» (Київ/Одеса).
Під час співставлення відомостей, що містяться в декларації TIR від 09 березня 2023 року № 3141 Х, надісланій митними органами Італії, з матеріалами митного оформлення за митною декларацією № 23UA100100426296U9, встановлено відповідність відомостей щодо загального опису товарів, загальної кількості пакувальних місць, загальної ваги брутто товарів, номерних реєстраційних знаків транспортного засобу, в якому товари переміщувались через митний кордон України.
Разом з цим, надісланий митними органами Італії файл в форматі EXCEL, містить зведену інформацію в комп`ютеризованій формі, щодо експортних митних декларацій №№ 23ITQ3J010010460E4, 23ITQ3J010010461E3, 23ITQ3J010010462E2, 23ITQ3J010010463E1, 23ITQ3J010010464E0, 23ITQ3J010010465E0, 23ITQ3J010010466E9, 23ITQ3J010010467E8, 23ITQ3J010010468E7, 23ITQ3J010010469E6, 23ITQ3J010010470E9, 23ITQ3J010010471E8, 23ITQ3J010010472E7, 23ITQ3J010010473E6, 23ITQ3J010010474E5, 23ITQ3J010010475E4, 23ITQ3J010010476E3, 23ITQ3J010010477E2, 23ITQ3J010010478E1, 23ITQ3J010010479E0, 23ITQ3J010010480E3, 23ITQMP1T0004561E0, 23ITQMP1T0006364E0, 23ITQMP1T0006587E0, 23ITQMP1T0007653E1, 23ITQMP1T0007913E5, 23ITQMP1T0008129E0, 23ITQMP1T0008133E0, 23ITQMP1T0008134E9, 23ITQMP1T0008142E5, 23ITQMP1T0008145E2, 23ITQMP1T0008313E5, 23ITQMP1T0008344E8, 23ITQMP1T0008458E6, 23ITQMP1T0008461E7, 23ITQMP1T0008463E5, 23ITQMP1T0008467E1, 23ITQMP1T0008543E3, 23ITQMP1T0008552E9, 23ITQMP1T0008569E7, 23ITQMP1T0008603E2, 23ITQMP1T0008657E1, 23ITQMP1T0008673E4, 23ITQMP1T0008684E8, 23ITQMP1T0008697E0, 23ITQMP1T0008835E9, 23ITQMP1T0008939E2, 23ITQMP1T0008966E9, 23ITQMP1T0008970E9, 23ITQMP1T0009066E7, 23ITQMP1T0009081E0, 23ITQMP1T0009091E5, 23ITQMP1T0009132E4, 23ITQMP1T0009182E7, 23ITQMP1T0009226E3, 23ITQMP1T0009248E0, 23ITQMP1T0009269E9, 23ITQMP1T0009286E0, 23ITQMP1T0009287E0, 23ITQMP1T0009493E2, 23ITQMP1T0009528E3, 23ITQMP1T0009565E4, 23ITQMP1T0009753E6, 23ITQSD1T0016130E5, 23ITQSD1T0016439E9, 23ITQSD1T0016510E5, 23ITQSD1T0019375E4, 23ITQSD1T0019811E7, 23ITQSD1T0019812E6, 23ITQSD1T0019966E2, 23ITQSD1T0020143E7, 23ITQTR1T0002806E2, 23ITQTV010000207E3, 23ITQVI1T0009744E6, 23ITQVI1T0009745E5, 23ITQVI1T0009754E0, 23ITQW21T0000754E8, 23ITQXN1T0030320E1, пов`язаних з поставкою вантажу за транзитним супровідним документом від 09 березня 2023 року № 3141 Х та книжкою МДП № XQ85367576, а саме: інформацію про коди товарів, їх вартість, кількість та вагу, опис товарів, відправника та одержувача, умов поставки, які було задекларовано під час митного оформлення в режимі експорт в даній митній адміністрації.
Згідно зазначеної інформації в надісланому файлі в форматі EXCEL в митному режимі експорт із території Італії в Україну відправлено товари широкого асортименту «меблі та частини до них, аксесуари, посуд, електричне кухонне обладнання, освітлювальні прилади та частини до них, побутові прилади, постільні речі, тканина, білизна столова, керамічна плитка, друковані матеріали, сантехнічні вироби, тощо», загальною вагою брутто 15 624,531 кг. Відправниками товарів виступали компанії різних країн Євросоюзу (CO.BI. S.R.L. (IT), 41ZERO42 SRL(IT), MARSC S.R.L. (IT), CORDIVARI SRL (IT), BERTOLOTTO S.P.A. (IT), BARAZZA SRL(IT), DAVIDE GROPPI S.R.L. (IT), FIORE RUBINETTERIE SRL (IT), HOME SRL(IT), NOVAMOBILI S.P.A. (IT), DELMONTE S.R.L. (IT), CER.ATLAS CONCORDE SPA (IT), IDEA S.R.L. - DIVISIONE BAGNI (IT), FALPER SRL (IT), GRIFERIAS GROBER SL (ES), ANDRE HOULES CIE (FR), MERCIS D.O.O. (SI), NIC SRL (IT), MASIERO SRL (IT), GIUNICO SRL(IT), ZC SRL (IT), ITALIAN MOOD DI LUCIDI GIANLUCA(IT), ERCOS S.P.A. (IT), HOTBATH SRL (IT), BERGOMI S.R.L. (IT), PIQUE' DI FRACCAROLI CHIARA (IT), EMMEDI SRL (IT), ANTRAX IT SRL(IT), ARSENALE S.A.S. DI MUCELLI A. C. (IT), SLAMP S.P.A. (IT), ROBERTO GIOVANNINI SRL (IT), CAVIO SRL (IT), SIGNORINI-COCO C. SRL (IT), UAB MW DESIGN (LT), BB ITALIA SPA (IT), FLOS SPA (IT), DESIREE SPA (IT), RUBINETTERIE 3M S.R.L. (IT), DESIREE SPA(IT), COMPLEMENTOS DEL TIEMPO, SL (ES), ZAFFERANO SRL (IT), SNAIDERO RINO S.P.A. (IT), INDUSTRIAS COSMIC S.A.U (ES), MARSET ILUMINACION(IT), S.A. (ES), PENTA S.R.L. (IT), GALASSIA S.R.L. (IT), ALESSANDRO BINI SRL (IT), MARIO BONGIO SRL (IT), MIRGROUP SRL (IT), INCOCHIC S.R.L.S. (IT), UAB "VIVOS INTERJERAS" (LT), BONALDO SPA (IT), SAMOA S.R.L. (IT), MA.VI. SRL (IT), E.O.T. SRL SOCIO UNICO (IT), LECOMFORT SRL (IT), DITRE ITALIA SRL CON SOCIO UNIC O(IT), HENGE SRL (IT), BELLOTTI EZIO ARREDAMENTI SRL (IT), S.M.C. ITALIA S.R.L. (IT), HENGE SRL (IT), MARDEGAN LEGNO SRL SOCIETA' UNIPERS (IT), ADRIANI E ROSSI EDIZIONI SRL (IT), MARDEGAN LEGNO SRL SOCIETA' UNIPERS (IT), SABA ITALIA SRL (IT), GRANITIFIANDRE SPA (IT), IDEAL LUX SRL (IT), VISMARA F.LLI SAS DI VISMARA G. E C (IT)), одержувачами - різні українські суб`єкти господарювання: HOME DESIGN/Хоум Дизайн, RADUGA/Радуга, HOLLAND 1594/Холланд 1594, PE ОСОБА_12/ ПП ОСОБА_12, DIZAGE/Дізаж, AVERO/Аверо, ОСОБА_10/ОСОБА_10, ОСОБА_11/ОСОБА_11, DOM ART L.T.D./Дом Арт Л.Т.Д. , DECOLINE/Деколайн, DOMART LTD/Домарт ЛТД, ODESSAN/Одессан, ARTROOM/Артрум, ОСОБА_13/ОСОБА_13, XANAR DESIGN LTD/Ксанар Деизайн ЛТД, VALENCIA INTERIOR DESIGN/Валенсія Інтер`єр Дизайн, GLAZER COMPANY/Глазер Компані, LB CONCEPT LLC/ЛБ Концепт ТОВ, M.I.K. LTD/М.І.К. ЛТД, FIORA NOVA LTD/Фіора Нова ЛТД, FERMENTEC TRADE DOO/Ферментек Трейд ДОО, MAESTRI (PE ОСОБА_12)/Маестрі (ПП ОСОБА_12), TOV "IMPORT KOR"/ТОВ «Імпорт Кор», A.VILLA DI ELENA ILIASHOVA/А.Вілла ОСОБА_4 , INSTYLE LLC/ Інстайл ТОВ, LLC GLAZER UKRAINE/ТОВ Глазер Україна, NOVA/Нова, MEBEL TRADE LTD/ Мебель Трейд ЛТД, EDISSON HOME IMPORT DEPT./Едісон Хоум Імпорт Деп., OK GROUP/ОК Груп, GROUP INTERIORS/Інтер`єр Груп, ОСОБА_14/ОСОБА_14, JUMP INTERIOR LTD/Джамп Інтер`єр ЛТД, KATARINA LTD/Катаріна ЛТД, MIX LTD/Мікс ЛТД, TRENTINI GROUP UKRAINE LLC/Трентіні Груп Україна ТОВ, DOCTOR SVET/Доктор Свєт, COMPANY RENESSANSE/Компанія Ренесанс, AMBASSADOR/Амбасадор, EDISSON GROUP/Едіссон Груп, COMODO GROUP LTD/Комодо Груп ЛТД, GENENSE LTD/Джененс ЛТД, MIGULEVA STUDIO/Студія Мігулєва, PS STYLE PROSPERO STYLE/ПС Стайл Просперо Стайл, TABLE ART/Тейбл Арт, LLC "IMPROM-PLUS"/ТОВ "Імпром-Плюс", LERA KATASANOVA DESIGN/Лєра Катасанова Дизайн, CP PAPEKOVA Y.V. "LAVIDA" C.C./СП ОСОБА_8 "ОСОБА_9 , TECHNO-TRADE/Техно-Трейд, LESAND/Лесанд, MEBLI-LUX DESIGN/Меблі-Люкс Дизайн, ОСОБА_6/ ОСОБА_6 , FROTELLY/Фротеллі, FORUM/Форум, PROMOGROUP/Промогруп, ORANGE/Оранж, DOMINIOGROUP/Домініогруп, BBF LLC/ВВФ ТОВ, GRANDITAL/Грандітал, DOMINOVO/Доміново).
Сумарна вартість вказаних вище товарів складає 775 233,72 євро.
Тобто, вказані митні декларації стосуються частини товарів, відправлених із Італійської Республіки транзитом через Угорщину до України за книжкою МДП № XQ85367576.
Отже, відповідно до експортних митних декларацій, на підставі яких оформлено книжку № XQ85367576, загальна вартість товарів вагою брутто 15 624,531 кг становить 775 233,72 євро, при цьому, вартість усієї партії товарів вагою брутто 16 117,381 кг, оформленої в Україні за митною декларацією № 23UA100100426296U9, становить 56 686,07 доларів США (інвойс від 09 березня 2023 року № SML/WIS 06-2023).
Таким чином, відомості щодо відправника, одержувача та вартості зазначених товарів, що містяться в документах, отриманих від митних органів Італійської Республіки, не відповідають відомостям, вказаним у документах, поданих ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС» при митному оформленні в Україні.
За результатами вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари широкого асортименту «меблі та частини до них, аксесуари, посуд, електричне кухонне обладнання, освітлювальні прилади та частини до них, побутові прилади, постільні речі, тканина, білизна столова, керамічна плитка, друковані матеріали, сантехнічні вироби, тощо», вагою брутто 15 624,531 кг та вартістю 775 233,72 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (11 березня 2023 року) (1 EUR - 38,6201 грн) становить 29 939 603,79 грн, були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Згідно облікової картки суб`єкта ЗЕД № 141/2022/11879 керівником
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС» є громадянка ОСОБА_1 .
Перебуваючи на посаді керівника підприємства ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документів з достовірною та правдивою інформацією.
Отже, в діях гр. ОСОБА_1 - керівника
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС» наявні ознаки порушення митних правил, передбачені частиною першою статті 483 МК України.
В судовому засіданні представник Київської митниці підтримав позицію митного органу та обставини викладені в протоколі про порушення митних правил та просив притягнути ОСОБА_1 до відповідальності за порушення митних правил, встановлених МК України.
Захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, ОСОБА_7 в судовому засіданні заперечувала проти протоколу, просила справу закрити за відсутністю в діях громадянки України ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК Укрїни, посилаючись на те, що в діях останньої відсутні ознаки порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України, з огляду на наступне.
Звинувачення ОСОБА_1 побудовано на твердженні митного органу, що нібито з таблиць, наданих в електронному вигляді митними органами Італії у форматі Excel, вбачається невідповідність вартості товарів та відомостей про відправника, одержувача. Проте, в матеріалах справи відсутній електронний файл в форматі Excel, в якому б містилася зазначена Київською митницею інформація. В матеріалах справи наявні роздруківки таблиць, з яких не можна зробити висновок, чим саме ці таблиці являються та до чого відносяться. Крім того, зі змісту листа митних органів Республіки Італія від 09 жовтня 2023 року не вбачається, що він отриманий в електронному вигляді, з чого постає питання яким чином був отриманий електронний файл, що ліг в основу звинувачень проти ОСОБА_1 .
Київською митницею надано до матеріалів справи копію листа Держмитслужби від 15 травня 2024 року, в якому вказано, що відповідь митних органів Італійської Республіки від 09 жовтня 2023 року № 613531/RU/GC направлено засобами електронної пошти, однак не зазначено: на яку електронну пошту надіслано відповідь митних органів Італійської Республіки від 09 жовтня 2023 року № 613531/RU/GC, в якому форматі надіслано відповідь митних органів Італійської Республіки від 09 жовтня 2023 року № 613531/RU/GC, що входило до складу відповіді митних органів Італійської Республіки від 09 жовтня 2023 року № 613531/RU/GC, наявність захисту електронного файлу з відповіддю митних органів Італійської Республіки від 09 жовтня 2023 року № 613531/RU/GC.
При цьому, митні органи Італійської Республіки електронним листом повідомили про направлення тільки повідомлення n. 613531/RU/GC від 09 жовтня 2023 року, про направлення будь-якого Excel-файлу в електронному листі вказівка не міститься.
Окрім того, в протоколі Київська митниця зазначає, що файл в форматі Excel, надісланий митними органами Республіки Італія, містить зведену інформацію щодо експортних митних декларацій та наводить номери вказаних експортних декларацій. Але, жодний з наведених у переліку номерів експортних декларацій не співпадає з номером експортної декларації щодо товару ввезеного на підставі декларації 23UA100100426296U9.
Отже, висновок Київської митниці, що вартість товару, ввезеного на підставі декларації 23UA100100426296U9, має дорівнювати вартості товарів, ввезених на підставі декларацій, що не мають жодного відношення до товару згідно декларації 23UA100100426296U9, є хибним. А тому хибним та нічим не підтвердженим є твердження Київської митниці, що вартість товару, ввезеного на підставі декларації 23UA100100426217U1 має становити 775 233,72 євро, оскільки це вартість зовсім інших товарів, декларації щодо яких не мають відношення до товарів по декларації 23UA100100426296U9.
При цьому, у протоколі Київська митниця вказує, що вказані митні декларації стосуються лише частини товарів, відправлених з Італійської Республіки транзитом через Угорщину до України, а тому не зрозуміло, чому Київська митниця робить висновок, що така частина товарів має коштувати як всі товари - 755 233,72 євро.
До того ж, обсяг товарів, який вказаний у роздруківці таблиці є таким, що не міг би вміститися у одному вантажному транспортному засобі, навіть з причепом. Вказаний перелік товарів відноситься до багатьох транспортних засобів, за якими здійснювалося декларування багатьма деклараціями.
Зазначила, що митним органом не визначено, які саме дії ОСОБА_1 складають адміністративне правопорушення, що свідчить про відсутність об`єктивної сторони порушення. Також, відсутня суб`єктивна сторона порушення митних правил, оскільки не вказано чи мала ОСОБА_1 умисел чи необережність вчинити адміністративне правопорушення, з урахуванням того, що ОСОБА_1 були заявлені ті відомості щодо вартості товару, які були відображені в наданих вантажовідправником документах. Отримати будь-які інші відомості щодо товару у неї не було жодної можливості.
Крім того, листи митних органів Угорщини та Республіки Італія, а також долучені до них документи, не можуть бути належними та допустимими доказами вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил, оскільки переклад зроблений особою, посадове становище якої не вказано, та знання мови якої не підтверджено належними засобами.
Враховуючи вищевикладене, наведені митним органом відомості та докази є такими, що викликають сумніви та не доводять наявність об`єктивної та суб`єктивної сторони у складі правопорушення, що інкримінується ОСОБА_1 .
Заслухавши пояснення представника Київської митниці, захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - Бардіної О. О., дослідивши матеріали справи та долучені докази, суд приходить до такого висновку.
Відповідно до частини першої статті 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Статтею 486 МК України передбачено, що завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог Закону.
Згідно з частиною 1 статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до статті 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
З аналізу вказаних правових норм статей 458 та 487 МК України, а також статей 2, 9, 11 КУпАП підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.
Усі вказані елементи складу адміністративного правопорушення є неподільним цілим. Наявність цих елементів обов`язкова для кваліфікації конкретного діяння, як адміністративного проступку. Якщо, хоча б один з них відсутній, або не відповідає вимогам, що передбачені відповідною статтею глави 68 МК України, вказане діяння не є порушенням митних правил.
Суд установив, що 02 січня 2024 року головним державним інспектором оперативного відділу № 1 управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Київської митниці Поліщуком О. В. складено відносно громадянки України ОСОБА_1 протокол № 0002/10000/24 про порушення митних правил за частиною першою статті 483 МК України.
На думку представника митного органу, в діях керівника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС» ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України, а саме, переміщення товарів широкого асортименту: «меблі та частини до них, аксесуари, посуд, електричне кухонне обладнання, освітлювальні прилади та частини до них, побутові прилади, постільні речі, тканина, білизна столова, керамічна плитка, друковані матеріали, сантехнічні вироби, тощо», вагою брутто 15 624,531 кг та вартістю 775 233,72 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (11 березня 2023 року) (1 EUR - 38,6201 грн) становить 29 939 603,79 грн, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів.
Диспозицією частини першої статті 483 МК України передбачено порушення митних правил, яке полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Об`єктивною стороною порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена частиною першою статті 483 МК України, - є дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто є активна поведінка (вчинок) особи.
Суб`єктивна сторона вказаного адміністративного правопорушення, характеризується лише умисною формою вини.
Таким чином, обов`язковою кваліфікуючою ознакою складу даного адміністративного правопорушення є умисел на його вчинення.
Згідно зі статтею 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала або свідомо допускала настання цих наслідків.
Склад правопорушення є єдиною та головною підставою для юридичної відповідальності.
Згідно з пунктом 5 частиною другою статті 265 МК України декларант може здійснювати декларування товарів самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Відповідно до частини першої статті 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Відповідно до частин першої та сьомої статті 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідченні електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої особи. Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Частиною першою статті 483 МК України як спосіб приховування від митного контролю визначено подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Суд, перевіряючи доводи, які містяться в протоколі про порушення митних правил від 02 січня 2024 року № 0002/10000/24 встановив, що 23 лютого 2023 року між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС» (покупець) в особі директора ОСОБА_1 та компанією «WIESELL LIMITED LTD» (Китай) в особі директора Tryhub Oleksandr укладено договір № FG 23/02-2023 за умовами якого продавець зобов`язується поставити покупцеві, а покупець зобов`язується оплатити товар згідно з умовами даного договору (пункту 1.1 договору).
Відповідно до пункту 1.3 договору найменування, комплектність, кількість, загальна ціна та ціна за одиницю товару визначається в інвойсах, які слугують специфікаціями до договору і які повинні бути направлені від продавця покупцю.
Пунктом 5.1 договору визначено, що ціна на товар встановлюється в доларах США або в євро і визначається для кожної поставки окремо та зазначається в інвойсах.
Митна декларація ІМ/40/ДЕ № 23UA100100426296U9 від 13 березня 2023 року оформлена на підставі товаросупровідних документів, отриманих від продавця товарів - компанії «WIESELL LIMITED LTD», а саме: книжки МДП № XQ85367576, CMR від 09 березня 2023 року № 090323 та інвойсу від 09 березня 2023 року № SML/WIS 06-2023 на суму 56 686,07 дол. США.
Отже, процедура декларування даного товару була здійснена виключно на підставі товаросупровідних документів, наданих відправником вантажу.
Крім того, розділом І Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 651 визначено, що фактурна вартість - ціна товарів, які переміщуються через митний кордон України, зазначена в рахунку (рахунку-фактурі, рахунку-проформі тощо) або іншому документі, що визначає вартість товару.
Статтею 49 МК України визначено, що митна вартість товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Зі змісту вищенаведених норм митного законодавства вбачається, що під час оформлення митних декларацій, декларант зобов`язаний вносити відомості щодо вартості товарів, яка визначена в рахунках (інвойсах).
Так, вартість товару було зазначено в декларації на підставі інвойсу від 09 березня 2023 року № SML/WIS 06-2023 на суму 56 686,07 дол. США, який видано продавцем, тобто вказано вартість у відповідності до вимог законодавства.
Крім того, митним органом зазначено про те, що експортні митні декларації, інформація про які була надіслана митними органами Республіки Італія в електронному вигляді у формі таблиці Excel, пов`язані з поставкою вантажу за транзитним супровідним документом від 09 березня 2023 року № 3141 Х та книжкою МДП
№ XQ85367576, стосуються частини товарів, відправлених з Італійської Республіки транзитом через Угорщину до України за книжкою МДП № XQ85367576.
Водночас, доказів того, що товари, які поставлялися за доданими до зазначеної відповіді експортними митними деклараціями стосується переміщення товару саме за митною декларацією ІМ/40/ДЕ № 23UA100100426296U9 від 13 березня 2023 року митним органом не надано, а також не вказано, які саме відомості співпадають у деклараціях, з аналізу яких митниця дійшла висновку, що вони мають відношення до господарської діяльності ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС».
Відповідно до частини першої статті 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
Як вбачається з матеріалів справи, товар випущений у вільний обіг без будь-яких зауважень щодо визначеної митної вартості, інформації про відправника чи одержувача.
Таким чином, в контексті змісту вищезазначених норм МК України та КУпАП, в діях ОСОБА_1 відсутня об`єктивна ознака складу правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК України, оскільки доказами, які містяться в матеріалах справи не доведено, що остання вчинила дії з приводу оформлення товаросупровідних документів, що є обов`язковою ознакою об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК України.
Матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей, які б підтверджували наявність умислу та мети у ОСОБА_1 вчиняти будь-які незаконні дії, в тому числі спрямовані на переміщення товарів з приховуванням від митного контролю, враховуючи, що декларантом здійснено декларування товарів у відповідності до положень Митного кодексу України, у її діях відсутня суб`єктивна ознака складу правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК України.
Враховуючи вищевикладене, оцінюючи наявні у справі докази у їх сукупності, суд доходить висновку, що митним органом будь-яких доказів, на підтвердження того, що громадянкою України ОСОБА_1 , як керівником ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС», подано документи, що містять неправдиві відомості про відправника, одержувача та неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів, не надано.
Стаття 495 МК України визначає, що доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У пункті 43 рішення Європейського суду з прав людини від 14 лютого 2008 року у справі «Кобець проти України» (з урахуванням первісного визначення принципу «поза розумним сумнівом» у справі «Авшар проти Туреччини») визначено, що доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростованих презумцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом.
Відповідно до частини третьої статті 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на її користь.
Згідно зі статтею 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
На підставі зазначеного, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності суд приходить до висновку, що в діях громадянки України ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною першою статті 483 МК України.
Відповідно до пункту 1 статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи, що в діях громадянки України ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений частиною першою статті 483 МК України, провадження по справі відносно неї підлягає закриттю.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 233, 236, 237, 257, 458, 459, частиною першою статті 483, 526-529 МК України, статтями 247, 283, 284, 294 КУпАП, суд
П О С Т А Н О В И ЛА:
Провадження відносно громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ТВІНКС» (ЄДРПОУ 44125340, адреса: 79000, Львівська область, м. Львів, Галицький район, вул. Староєврейська, буд. 7-а, кв. (офіс) 11), адреса місця проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , в справі про порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України закрити, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Л. М. Ішуніна
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2024 |
Оприлюднено | 02.01.2025 |
Номер документу | 124190521 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Ішуніна Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні