Справа №760/27057/23 3/760/260/24
ПО С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 березня 2024 року суддя Солом`янського районного суду міста Києва Ішуніна Л. М., за участю представника Київської митниці - Келеберденка В. В., захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Васильчук С. С., розглянувши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина Туреччини ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ. К» (ЄДРПОУ 41098985, адреса: 03142, м. Київ, вул. Малинська, 20), посвідка на тимчасове проживання в Україні № НОМЕР_1 від 26 липня 2021 року, орган видачі 8011, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ; АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , за ознаками порушення митних правил, передбачених частиною другою статті 483 МК України,
В С Т А Н О В И ЛА:
До Солом`янського районного суду міста Києва від Київської митниці надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина Туреччини ОСОБА_1 за ознаками порушення митних правил, передбачених частиною другою статті 483 МК України.
Відповідно до протоколу про порушення митних правил від 05 жовтня 2023 року № 1121/10000/23 17 січня 2022 року через митний кордон України, в пункті пропуску «Чорноморський рибний порт» Одеської митниці, вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_3 на морському судні, з Туреччини на митну територію України ввезено товари: «кондитерські вироби у асортименті: вафельний ріжок, батончики, печиво, цукерки-драже, кекси тощо», у кількості 3 980 пакувальних місць, вагою брутто 13 805,58 кг, нетто - 10 344,19 кг.
Переміщення даного вантажу через митний кордон України здійснювалось
за попередньою митною декларацією одержувача ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (ЄДРПОУ 41098985) від 14 січня 2022 року № UA100000/2022/705814, на підставі товаросупровідних документів: CMR від 12 січня 2022 року № 0735, інвойс від 11 січня 2022 року № SE12022000000053.
20 січня 2022 року, після доставки у Київську митницю, на підставі договору про надання послуг митного брокера від 09 грудня 2019 року № ППК-12/19, зазначені товари, з метою здійснення їх митного оформлення та випуску у вільний обіг, були заявлені декларантом ПП «88» (ЄДРПОУ 35573375) у відділ митного оформлення № 3 митного поста «Західний» за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100120/2022/210364.
Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були подані: контракт від 28 листопада 2019 року № 28112019, укладений між компанією-продавцем «SOLEN CIKOLATA GIDA SAN VE TICARET A.S.» (Туреччина) та покупцем - ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К», в особі директора ОСОБА_1; сертифікат про походження товару форми А від 11 січня 2022 року № D 0531828, та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.
Згідно з товаросупровідними документами відправником товарів виступала компанія «SOLEN CIKOLATA GIDA SAN. VE TIC. A. S.» (2 ORGANIZE SANAYI BOLGESI, 83412 NOLU CADDE, NO 4 SEHITKAMIL GAZIANTEP, TURKEY).
Відповідно до інвойсу від 11 січня 2022 року № SE12022000000053, виставленого компанією «SOLEN CIKOLATA GIDA SAN. VE TIC. A. S.» (Туреччина) для ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К», фактурна вартість товарів становить 20 964,48 доларів США, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (17 січня 2022 року) (1 USD - 27,9514 грн.) становить 585 986,57 грн. При доставці зазначених товарів на митну територію України застосовувались умови поставки згідно «ІНКОТЕРМС» CРТ Київ.
З метою перевірки автентичності документів, наданих при ввезенні на митну територію України товарів «кондитерські вироби» на адресу ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (ЄДРПОУ 41098985), Державною митною службою України направлений запит до митних органів Республіки Туреччина.
08 вересня 2023 року, листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 07 вересня 2023 року № 26/26-04/7.8/2339, на адресу Київської митниці надійшла відповідь митних органів Турецької Республіки, до якої додано завірену копію експортної митної декларації форми EX 3 від 11 січня 2022 року № 22270100ЕХ800002015.
Згідно з даними отриманої копії експортної митної декларації, з території Республіки Туреччина від компанії «SOLEN CIKOLATA GIDA SAN. VE TIC. A. S.» в Україну на адресу «LLC PRESTIGE PRODUKT.K» (MALINSKAYA STR, 20, NO: EDRPOU41098985, UKRAINE/KIEV ) /ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (ЄДРПОУ 41098985, Україна, м. Київ, вул. Малинська, 20), автомобільним транспортом було відправлено товари «кондитерські вироби у асортименті: печиво, вафельний ріжок, цукерки-драже, бісквіт тощо» вагою брутто 13 805,58 кг, нетто - 10 344,19 кг, у кількості 3 980 пакувальних місць.
Відповідно до в гр. 22 «валюта та фактурна вартість» та гр. 20 «умови поставки» експортної митної декларації № 22270100ЕХ800002015, фактурна вартість вказаних товарів, на умовах поставки FCA GAZIANTEP, становить 45 313,75 доларів США.
Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської митниці, встановлено, що співпадають: відомості щодо відправника та одержувача товарів; найменування та загальної кількості товарів (кількість пакувальних місць, вага брутто, нетто), але не співпадають відомості щодо вартості товарів та умов поставки.
Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари «кондитерські вироби у асортименті», вагою брутто 13 805,58 кг, нетто - 10 344,19 кг та вартістю - 45 313,75 доларів США, що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (17 січня 2022 року) (1 USD - 27,9514 грн.) становить - 1 266 582, 75 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Відповідно до облікової картки суб`єкта ЗЕД № 100/2017/9453 керівником ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985) є громадянин ОСОБА_1 .
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства та був зобов`язаний надати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Відповідно до відомостей ПІК «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор», громадянин Туреччини ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_2 ) протягом року притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено статтею 483 Митного кодексу України.
Отже, в діях громадянина ОСОБА_1 - керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених частиною другою статті 483 Митного кодексу України.
В судовому засіданні представник Київської митниці Держмитслужби підтримав позицію митного органу та обставини викладені в протоколі про порушення митних правил та просив притягнути ОСОБА_1 до відповідальності за порушення митних правил, встановлених МК України.
Захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, Васильчук С. С. в судовому засіданні заперечувала проти протоколу, просила справу закрити за відсутністю в діях громадянина Туреччини ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною другою статті 483 МК Укрїни, посилаючись на те, що в діях останнього відсутні ознаки порушення митних правил, передбачених частиною дугою статті 483 МК України, з огляду на наступне.
Між ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (Одержувач) та компанією «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYI VE TICARET A.S.» (Продавець/відправник, далі разом Сторони) було укладено контракт від 28 листопада 2019 року № 28112019, на виконання умов якого Товариством замовлено поставку товарів, а фірмою «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYI VE TICARET A.S.» виставлено товариству комерційний інвойс від 11 січня 2022 року №SE12022000000053. Способом (базисом) поставки замовлених товарів, узгодженим сторонами, булла поставка на умовах СРТ KYIV згідно Правил Інкотермс-2010.
Тобто, організацію перевезення товарів, придбаних ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К», за умовами Контракту замовляла на власний розсуд та оплачувала за власний кошт фірма «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYI VE TICARET A.S.». У зв`язку з цим, в пункті 1.1. контракту визначено, що «Продавець зобов`язується поставити Покупцю і передати у його власність кондитерські вироби (далі разом названі «Товар») відповідно інвойсу на кожне відвантаження або заплановане відвантаження, який є невід`ємною частиною дійсного Контракту».
Пунктом 1.4. контракту встановлено, що продавець зобов`язується до відвантаження
товару передати покупцю факсом або електронною поштою нижчезазначені документи:
інвойс; пакувальний лист; сертифікат походження; сертифікат якості (здоров`я); копію транспортних витрат (CMR/ коносамент).
На виконання вимог пункту 1.4 Контракту компанія "SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYІ VE TICARET A.S.», листом від 12 січня 2022 року передала ТОВ «ПРЕСТИЖ ПОДУКТ.К» скан-копії документів, необхідних для оформлення декларації на товари, зокрема, інвойс на загальну суму 20 964,48 доларів США з визначеними в ньому умовами поставки СРТ KIEV, пакувальний лист на товар загальною вагою 13 805,58 кг, CMR від 12 січня 2022 року № 0735, міжнародний санітарний сертифікат від 11 січня 2022 року № 22-27-000449 з додатком до нього, сертифікат про походження товарів від 11 січня 2022 року № D 0531828, оригінал якого був переданий разом з товаросупровідними документами.
ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» у свою чергу передало всі ці документи ПП «88», з яким було укладено договір на надання послуг з обслуговування зовнішньоекономічної діяльності, декларування вантажів, митного оформлення від 09 грудня 2019 року № ППК-12/19.
Надалі представник ПП «88» на виконання вимог МК України на підставі даних із
переданих компанією «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYI VE TICARET A.S.» товаросупровідних документів подав Київській митниці документи для митного оформлення товарів з електронною митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 20 січня 2022 року № UA 100120/2022/210364, в якій в графі 22 (валюта та загальна сума за рахунком) вказав вартість товарів згідно виставленого фірмою «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYI VE TICARET A.S.» інвойсу в сумі 20 964,48 доларів США.
Таким чином, імпорт Товарів було здійснено виключно на підставі наданих компанією «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYI VE TICARET A.S.» документів та за узгодженою з ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» ціною, вказаною в інвойсі.
Отже, ОСОБА_1 не здійснював декларування товарів, а надання для митного оформлення всіх необхідних документів здійснював агент з митного оформлення ПП «88»
ОСОБА_4 .
Щодо оплати за придбані товари, то слід зазначити, що за умовами пункту 3.1 контракту в редакції від 28 листопада 2019 року ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» мало право здійснювати оплату за товари з відстрочкою платежу у 90 днів. Водночас, внаслідок проведених перемовин, між ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» та компанією «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYI VE TICARET A.S.» 03 грудня 2019 року була укладена додаткова угода, якою пункт 3.1 контракту був викладений в новій редакції, відповідно до якого сторони узгодили, що оплата за товар здійснюється з відстрочкою платежу на 365 днів з призначенням платежу «Згідно Контракту № 28112019 від 28 листопада 2019 року» та зараховується продавцем в рахунок погашення заборгованості по мірі її виникнення.
На виконання вказаних домовленостей, протягом всього строку дії контракту оплата за товари здійснювалась ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» періодично, в межах строку наданої відстрочки, різними сумами (в залежності від суми наявних коштів), які зараховувались компанією «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYI VE TICARET A.S.» в рахунок погашення заборгованості.
Крім тугого, єдиним доказом, який на думку Митного органу свідчить про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною другою статті 483 МК України, є надана митними органами Турецької Республіки експортна митна декларація № 22270100EX800002015 від 11 січня 2022 року.
Однак, вказана експортна декларація не може виступати доказом, тим паче єдиним, у даній справі про порушення митних правил, оскільки взагалі не стосуються здійсненої між ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» та компанією «SOLEN СIKOLATA GIDA SANAYI VE TICARET A.S.» фінансово-господарської операції, має розбіжності та суттєві недоліки з огляду на таке: відрізняються способи поставки, зокрема, в експортній декларації, наданій митними органами Туреччини зазначено FCA GAZIANTER , а в декларації поданій митному органу - СPT Київ; документи, що підтверджують митну вартість в експортній декларації: E-Fatura V22243160110886020783247/1#11-01-22, Kripto V 22153097211086027740556/1#11-01-22, а в наданій декларації при митному оформленні: комерційний інвойс від 11 січня 2022 року № SE12022000000053, контракт від 28 листопада 2019 № 28112019; кількість найменувань товарів в експортній декларації - 15, а в декларації, поданій при митному оформленні - 19; відрізняються коди товарів; в експортній декларації не зазначено міжнародну транспортну накладну та номерний знак транспортного засобу, а в декларації, наданій при митному оформленні зазначено СМR від 12 січня 2022 року № 0735 та номерний знак транспортного засобу НОМЕР_4 / НОМЕР_5 ; в експортній декларації особою відповідальною за фінансове врегулювання вказано ETKIN DENETIM VE YEMINLI MALI MUSAVIRLIK ANONIM SIRKETI, а в митній декларації, наданій при митному оформленні - ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К».
Окрім того, наведені в експортній декларації умови поставки суперечать як умовам контракту, так і змісту інвойсу від 11 січня 2022 року № SE12022000000053, де чітко зазначені умови поставки СРТ Київ, крім цього перевізником, згідно CMR від 12 січня 2022 року № 0735, виступала турецька компанія «АТА СО ULUSLARARASI TASIMACILIK INSAAT GIDA SAN. VE TIC. LTD. STI.», з якою у ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» відсутні будь-які договірні зобов`язання.
З урахуванням викладеного, очевидним є той факт, що надана митними органами Турецької Республіки експортна декларація взагалі не стосується здійсненої поставки товарів за ІМ 40 ДЕ від 20 січня 2022 року №UA100120/2022/210364.
При цьому, жодного рішення про коригування заявленої ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» митної вартості товарів, що ввозяться територію України з поміщенням у митний режим імпорту не приймалось.
Ці обставини вказують на те, що митний орган при здійсненні своїх повноважень щодо контролю правильності визначення митної вартості товарів в межах статті 54 МК України, при здійсненні митного оформлення товарів дійшов висновку, в тому числі про правильність визначення митної вартості та випустив товари у вільний обіг. Такий факт в свою чергу підтверджує, що декларант належним чином виконав всі обов`язки в процедурі митного оформлення товарів, включаючи правильність визначення митної вартості товару.
Таким чином, висновки протоколу про наявність факту вчинення порушення
митних правил, передбачених частиною другою статті 483 МК України, саме директором ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» ОСОБА_1 не підтверджується жодним належним та допустимим доказом в розумінні статті 495 МК України.
Крім того, всупереч вимогам статей 256 КУпАП та 494 МК України, в наданому протоколі не зазначені конкретні дії чи бездіяльність, які мали місце, були вчинені саме директором ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» ОСОБА_1 , і спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані, тобто які б відповідали диспозиції статті 483 МК України.
Також не надано будь-яких доказів, які б підтверджували, що при заповненні декларації типу ІМ 40 ДЕ від 20 січня 2022 року №UA100120/2022/210364 в діях ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К», а саме ОСОБА_1 , був наявний умисел на подання неправдивих відомостей, необхідних для визначення митної вартості товару, або ж вчинення будь-яких інших дій спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
Заслухавши пояснення представника Київської митниці, захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - Васильчук С. С., дослідивши матеріали справи та долучені докази, суд приходить до такого висновку.
Відповідно до частини першої статті 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Статтею 486 МК України передбачено, що завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог Закону.
Згідно з частиною 1 статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до статті 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
З аналізу вказаних правових норм статей 458 та 487 МК України, а також статей 2, 9, 11 КУпАП підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.
Усі вказані елементи складу адміністративного правопорушення є неподільним цілим. Наявність цих елементів обов`язкова для кваліфікації конкретного діяння, як адміністративного проступку. Якщо, хоча б один з них відсутній, або не відповідає вимогам, що передбачені відповідною статтею глави 68 МК України, вказане діяння не є порушенням митних правил.
Суд установив, що 05 жовтня 2023 року головним державним інспектором оперативного відділу № 1 управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Київської митниці Бутаковою Т. В. складено відносно громадянина Туреччини ОСОБА_1 протокол № 1121/10000/22 про порушення митних правил за частиною другою статті 483 МК України.
На думку представника митного органу, в діях керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених частиною другою статті 483 МК України, а саме, переміщення товарів «кондитерські вироби у асортименті», вагою брутто 13 805,58 кг, нетто - 10 344,19 кг та вартістю - 45 313,75 доларів США, що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (17.01.2022) (1 USD - 27,9514 грн.) становить - 1 266 582, 75 грн, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів, вчинене особою, яка пртягом року притягувалася до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 483 МК України.
Диспозицією частини друго статті 483 МК України передбачено порушення митних правил, яке вчинене особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею та полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Об`єктивною стороною порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена частиною першою статті 483 МК України, - є дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто є активна поведінка (вчинок) особи.
Суб`єктивна сторона вказаного адміністративного правопорушення, характеризується лише умисною формою вини.
Таким чином, обов`язковою кваліфікуючою ознакою складу даного адміністративного правопорушення є умисел на його вчинення.
Згідно зі статтею 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала або свідомо допускала настання цих наслідків.
Склад правопорушення є єдиною та головною підставою для юридичної відповідальності.
Згідно з пунктом 5 частиною другою статті 265 МК України декларант може здійснювати декларування товарів самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Відповідно до частини першої статті 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Відповідно до частин першої та сьомої статті 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідченні електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої особи. Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Частиною першою статті 483 МК України як спосіб приховування від митного контролю визначено подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Суд, перевіряючи доводи, які містяться в протоколі про порушення митних правил від 05 жовтня 2023 року № 1121/10000/23 встановив, що між ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» та компанією «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYI VE TICARET A.S.» було укладено контракт від 28 листопада 2019 року № 28112019, відповідно до якого продавець зобов`язується поставити покупцю та передати у його власність кондитерські вироби, згідно з інвойсом на кожне відвантаження або заплановане відвантаження, який є невід`ємною частиною контракту (пункт 1.1 контракту).
Згідно з пунктом 1.2 контракту покупець зобов`язується оплатити та прийняти товар по цінам, указаним в інвойсі.
Пунктом 1.4. контракту встановлено, що продавець зобов`язується до відвантаження
товару передати покупцю факсом або електронною поштою нижчезазначені документи:
інвойс; пакувальний лист; сертифікат походження; сертифікат якості (здоров`я); копію транспортних витрат (CMR/ коносамент).
Відповідно до пункту 2.1 контракту поставку товару повинна бути здійснена на умовах CPT KIEV (Інкотремс 2010) або якщо інше, про це зазначається в інвойсі.
На виконання вимог пункту 1.4 контракту компанія «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYІ VE TICARET A.S.» передала ТОВ «ПРЕСТИЖ ПОДУКТ.К» скан-копії документів, необхідних для оформлення декларації на товари, зокрема, інвойс від 11 січня 2022 року № SE12022000000053 на загальну суму 20 964,48 доларів США з визначеними в ньому умовами поставки СРТ KIEV, пакувальний лист на товар загальною вагою 13 805,58 кг та CMR від 12 січня 2022 року № 0735.
Митна декларація ІМ40ДЕ № UA100120/2022/210364 від 20 січня 2022 року оформлена на підставі товаросупровідних документів, отриманих від продавця товарів - компанії «SOLEN CIKOLATA GIDA SANAYІ VE TICARET A.S.», а саме: CMR від 12 січня 2022 року № 0735, інвойсу від 11 січня 2022 року № SE12022000000053 на суму 20 964,48 доларів США з визначеними в ньому умовами поставки СРТ KIEV, пакувального листа на товар загальною вагою 13 805,58 кг, міжнародного санітарного сертифікату від 11 січня 2022 року № 22-27-000449 з додатком до нього, сертифікату про походження товарів від 11 січня 2022 року № D 0531828.
Отже, процедура декларування даного товару була здійснена виключно на підставі товаросупровідних документів, наданих відправником вантажу.
Крім того, розділом І Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 651 визначено, що фактурна вартість - ціна товарів, які переміщуються через митний кордон України, зазначена в рахунку (рахунку-фактурі, рахунку-проформі тощо) або іншому документі, що визначає вартість товару.
Статтею 49 МК України визначено, що митна вартість товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Зі змісту вищенаведених норм митного законодавства вбачається, що під час оформлення митних декларацій, декларант зобов`язаний вносити відомості щодо вартості товарів, яка визначена в рахунках (інвойсах).
Так, вартість товару було зазначено в декларації на підставі інвойсу від 11 січня 2022 року № SE12022000000053 на загальну суму 20 964,48 доларів США, який видано продавцем, тобто вказано вартість у відповідності до вимог законодавства.
Крім того, спосіб поставки, документи, що підтверджують митну вартість, кількість найменувань товарів, коди товарів, зазначені в митній декларації ТОВ «ПРЕСТИЖ ПОДУКТ.К» та в експортній декларації, наданій митними органами Республіки Туреччина не співпадають.
Так, відповідно до митної декларації ІМ40ДЕ № UA100120/2022/210364 від 20 січня 2022 року ТОВ «ПРЕСТИЖ ПОДУКТ.К»: спосіб поставки товарів - CPT KIEV; документи, що підтверджують митну вартість - комерційний інвойс від 11 січня 2022 року № SE12022000000053, контракт від 28 листопада 2019 № 28112019; кількість найменувань товарів - 19; міжнародна транспортна накладна - СМR від 12 січня 2022 року № 0735; номерний знак транспортного засобу - НОМЕР_3 ; особа відповідальна за фінансове врегулювання - ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К».
При цьому, згідно з експортною декларацією форми EX 3 від 11 січня 2022 року № 22270100ЕХ800002015, наданою митними органами Республіки Туреччина: спосіб поставки товарів - FCA GAZIANTER; документи, що підтверджують митну вартість - E-Fatura V22243160110886020783247/1#11-01-22, Kripto V 22153097211086027740556/1#11-01-22; кількість найменувань товарів - 15; не зазначено міжнародну транспортну накладну та номерний знак транспортного засобу; особа відповідальна за фінансове врегулювання - ETKIN DENETIM VE YEMINLI MALI MUSAVIRLIK ANONIM SIRKETI.
Отже, з урахуванням установленого, доказів того, що товар, який поставлявся за доданою до відповіді митних органів Республіки Туреччина експортною декларацією стосується товарів, що були задекларовані ТОВ «ПРЕСТИЖ ПОДУКТ.К» у митній декларації ІМ40ДЕ № UA100120/2022/210364 від 20 січня 2022 року, митним органом не надано.
Відповідно до частини першої статті 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
Як вбачається з матеріалів справи, товар випущений у вільний обіг без будь-яких зауважень щодо визначеної митної вартості, коду товарів, інформації про відправника чи одержувача.
Таким чином, в контексті змісту вищезазначених норм МК України та КУпАП, в діях ОСОБА_1 відсутня об`єктивна ознака складу правопорушення, передбаченого частиною другою статті 483 МК України, оскільки доказами, які містяться в матеріалах справи не доведено, що останній вчинив дії з приводу оформлення товаросупровідних документів, що є обов`язковою ознакою об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого частиною першою статті 483 МК України.
Матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей, які б підтверджували наявність умислу та мети у ОСОБА_1 вчиняти будь-які незаконні дії, в тому числі спрямовані на переміщення товарів з приховуванням від митного контролю, враховуючи, що декларантом здійснено декларування товарів у відповідності до положень Митного кодексу України, у його діях відсутня суб`єктивна ознака складу правопорушення, передбаченого частиною другою статті 483 МК України.
Враховуючи вищевикладене, оцінюючи наявні у справі докази у їх сукупності, суд доходить висновку, що митним органом будь-яких доказів, на підтвердження того, що громадянином Туреччини ОСОБА_7 , як директором ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К», подано документи, що містять неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів, не надано.
Стаття 495 МК України визначає, що доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У пункті 43 рішення Європейського суду з прав людини від 14 лютого 2008 року у справі «Кобець проти України» (з урахуванням первісного визначення принципу «поза розумним сумнівом» у справі «Авшар проти Туреччини») визначено, що доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростованих презумцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом.
Відповідно до частини третьої статті 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на її користь.
Згідно зі статтею 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
На підставі зазначеного, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності суд приходить до висновку, що в діях громадянина Туреччини ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною другою статті 483 МК України.
Відповідно до пункту 1 статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи, що в діях громадянина Туреччини ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений частиною другою статті 483 МК України, провадження по справі відносно нього підлягає закриттю.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 233, 236, 237, 257, 458, 459, частиною другою статті 483, 526-529 МК України, статтями 247, 283, 284, 294 КУпАП, суд
П О С Т А Н О В И ЛА:
Провадження відносно громадянина Туреччини ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ. К» (ЄДРПОУ 41098985, адреса: 03142, м. Київ, вул. Малинська, 20), посвідка на тимчасове проживання в Україні № НОМЕР_1 від 26 липня 2021 року, орган видачі 8011, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ; АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , в справі про порушення митних правил, передбачених частиною другою статті 483 МК України закрити, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Л. М. Ішуніна
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2024 |
Оприлюднено | 03.01.2025 |
Номер документу | 124194456 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Ішуніна Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні