Справа №760/21846/24 3/760/6749/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 жовтня 2024 року суддя Солом`янського районного суду міста Києва Ішуніна Л. М., за участю представника Київської митниці - Келеберденка В. В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Єфимченко І. В., розглянувши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) - НОМЕР_1 , начальник відділу логістики та постачання ТОВ «БІ-А-ХІМ, зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених статтею 472 МК України,
В С Т А Н О В И В :
До Cолом`янського районного суду міста Києва від Київської митниці надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 за ознаками порушення митних правил, передбачених статтею 472 МК України.
Відповідно до протоколу про порушення митних правил від 10 липня 2024 року № 0591/10000/24 18червня 2024 о 14 год. 11 хв., з метою митного оформлення та випуску у вільний обіг товарів, що надійшли з Швейцарії «Givaudan International SA» на адресу ТОВ «БІ-А-ХІМ» (ЄДРПОУ 31839378), 01011, м. Київ, вул. Рибальська, буд. 22, під`їзд 2, офіс 2.03, начальником відділу логістики та постачання ТОВ «БІ-А-ХІМ» ОСОБА_1 до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Столичний» Київської митниці шляхом електронного декларування подано митну декларацію типу ІМ/40/ДЕ, якій було присвоєно реєстраційний № MRN № 24UA100320420394U6.
Разом з ЕМД в електронному вигляді до неї додані наступні документи: контракт №04/BIAG/08 від 24 березня 2008 року з додатками до нього, CMR 3062748 від 14 червня 2024року, інвойс від 12 червня 2024 року № 57710232, паспорти безпеки на продукцію торгової марки «Givaudan» на кожен артикул.
Виходячи з відомостей вказаної вище митної декларації, заявлений до митного контролю та оформлення товар: № 1 «Суміш запашних речовин для виробництва виключно парфумерно-косметичної продукції - віддушки (fragrances), що не містять в складі нікотину синтетичного чи органічного походження, етилового спирту та молочного жиру: «ALOE FLOWERS» - 50кг, «WATER FLEUR 8» - 25кг, «LUXURY COLOR» - 25кг, «CRYSTAL ROSE 9» - 100 кг, «SOUL LF» - 100 кг, «BERRY BASKET 3» - 25кг, «COFFEE PERFUME LF» - 200 кг. Заборонено використання у харчовій промисловості. Концентрати (рекомендоване дозування 0,05-1%). Виробник «Givaudan Suisse SA», CH. Торговельна марка «Givaudan». Вага брутто - 581 кг, загальною вартістю - 434 283,51 грн.
За вказаною МД автоматизованою системою аналізу та управління ризиків АСМО «Інспектор» згенеровано додаткові форми митного контролю, 908-1 (Взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для встановлення належності товарів до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин).
19 червня 2024 року, посадовою особою підрозділу митного оформлення проведено митний огляд товарів, під час якого здійснено відбір проб (зразків) товару № 1 та направлено запит про проведення дослідження.
Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби від 03 липня 2024 року № 142000-3700-0401 в результаті проведених досліджень встановлено, що в складі проби товару № 1 «Суміш запашних речовин для виробництва виключно парфумерно-косметичної продукції - віддушки (fragrances), артикул: «SOUL LF» - 100 кг» виявлено геліотропін (піперональ). Геліотропін (піперональ) згідно переліку «Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770 (із змінами і доповненнями), віднесений до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю (Таблиця IV Список № 1)». Вага товару в якому виявлено прекурсори становить - 100 кг, вартістю - 85 723,57 грн.
Враховуючи викладене, в поданій до митного оформлення, митній декларації ІМ 40 ДЕ №24UA100320420394U6 декларант ОСОБА_1 не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товар «Суміші запашних речовин» в складі якої наявна контрольна речовина геліотропін (піперональ), що відноситься до прекурсорів, згідно переліку «Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770 (із змінами і доповненнями), обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю (Табл. IV Список № 1).
Інформація про наявність піпероналю міститься в паспорті безпеки на продукти торгової марки «Givaudan»: артикул: «SOUL LF2 де в розділі 3 «Склад» зазначено «PIPERONAL» CAS:120-57-0. Вказані паспорти безпеки наявні в пакеті документів поданих до митного оформлення.
Отже, в діях громадянина України, начальника відділу логістики та постачання ТОВ «БІ-А-ХІМ» ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених статтею 472 МК України.
В судовому засіданні представник Київської митниці підтримав позицію Київської митниці та просив притягнути правопорушника до адміністративної відповідальності за статтею 472 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Єфимченко І. В. у судовому засіданні заперечувала проти протоколу про порушення митних правил, просила закрити провадження, у зв`язку з відсутністю складу правопорушення в діях ОСОБА_1 .
В обґрунтування своєї позиції зазначила, що ОСОБА_1 працює в ТОВ «БІ-А-ХІМ» з 2007 року, а на посаді начальника відділу логістики та постачання товарів з 2020. 24 березня 2008 року між ТОВ «БІ-А-ХІМ» та компанією « Givaudan UK Ltd» (Великобританія), укладено контракт № 04/BIAG/08, предметом якого є постачання запашних речовин (віддушок). 08 грудня 2011 року укладено додаткову угоду № 7 до контракту № 04/BIAG/08, відповідно до якої стороною контракту - продавця замість «Givaudan UK Ltd» (Великобританія) визначено «Givaudan International SA» (Швейцарія). 20 грудня 2023 року між ТОВ «БІ-А-ХІМ» та компанією «Givaudan International SA» (Швейцарія), укладено додаткову угоду № 26, відповідно до якої дію контракту вкотре подовжено до 31 грудня 2025 року. На підставі зазначеного контракту з 2008 року ТОВ «БІ-А-ХІМ» регулярно отримує партії запашних сумішей (речовин) виробництва компанії «Givaudan». Запашні суміші, виробництва компанії «Givaudan» використовуються для виробництва косметики, засобів особистої гігієни та засобів по догляду за будинком, зокрема, відповідно до Декларації виробника про кінцеве використання запашна суміш «SOUL LF» використовується при виробництві шампунів та масок для волосся.
Проведення декларування товарів ОСОБА_1 було здійснено у відповідності до положень Митного кодексу України, додержання Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, заявлення в митній декларації відомостей виключно на підставі комерційних документів, отриманих від продавця товарів, не заявлення будь-яких відомостей щодо відсутності в складі сумішей підконтрольних речовин, та не надання будь-яких документів, які б містили такі відомості, натомість подання додатково паспортів безпеки з інформацією про наявність в складі суміші піпероналю, свідчить про відсутність мети вчинити будь-які незаконні дії, в тому числі спрямовані на недекларування (неповне, неналежне) товарів, а відтак і на відсутність ознак як об`єктивної так і суб`єктивної сторони правопорушення, передбаченого статтею 472 МК України.
Відповідність заявленого товару за описом, маркуванням та кількістю встановлено за результатами проведеного митного огляду, а повнота та достатність заявленого в гр. 31 опису товару, не спростовано, ані Актом про проведення митного огляду, ані висновком СЛЕД Держмитслужби (Дніпропетровське управління) від 03 липня 2024 року № 142000-3700- 0401, а виявлення у складі піпероналю не призвело до зміни коду УКТЗЕД, визначеного декларантом.
Крім того, наявність неодноразових митних оформлень з 2007 року (близько 20 - 30 партій щороку) подібних ароматичних сумішей, імпортованих ТОВ «БІ-А-ХІМ», в тому числі суміші «SOUL LF» без будь-яких зауважень з боку митного органу та без застосування заходів нетарифного регулювання, а також результати митного огляду, якими встановлено відповідність товару за описом, маркуванням та кількістю, а за результатами експертного дослідження не встановлено невідповідності опису та коду товару, вказує нате, що ОСОБА_1 не мав підстав для сумніву в повноті та правильності заявлених ним відомостей.
Окрім того, експертами не дано чіткої відповіді чи належить суміш «SOUL LF» до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин. У висновку зазначено лише те, що у складі наданої проби виявлено геліотропін (піперональ), який згідно з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою КМУ від 06 травня 2000 року № 770, віднесений до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю, та зазначено, що в межах технічних можливостей визначити відсотковий вміст геліотропіну (піперональ) не видається можливим. Разом з тим, під час проведення експертизи не досліджувалась можливість легкодоступного вилучення з суміші «SOUL LF» речовини піперональ в кількості,за якої можливе зловживання.
У Додатку до Постанови Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2007 року № 1203 інформація щодо допустимого вмісту піпероналю відсутня.
При цьому, в силу положень чинного законодавства, сам по собі обіг речовин, що містять прекурсори, не заборонено, заходи контролю встановлюються лише у випадку перевищення гранично допустимої кількості.
Враховуючи те, що на даний час гранично допустима кількість прекурсору «піперональ», що міститься в препаратах, законодавчо не визначена, відповідно не визначені і заходи контролю за обігом препаратів з вмістом піпероналю.
Положеннями Регламентів (ЄС) № 273/2004 та Ради (ЄС) № 111/2005 визначено, що діяльність, пов`язана з обігом сумішей, що містять «спискові речовини», з яких такі речовини не можна легко використати або видобути не підпадає під ліцензування, та, відповідно є дозволеною.
Крім того, законодавством Євросоюзу щодо ароматизаторів та деяких харчових інгредієнтів з ароматизованими властивостями, що застосовуються в харчових продуктах, які затверджені для використання в продуктах харчування жодних обмежень з використання або граничних кількостей для піпероналю не встановлено.
Більше того, піперональ (геліотропін) є ароматичним альдегідом, що міститься в стручках ванілі, квітках геліотропу, бузку та деяких ефірних маслах.
У зв`язку з викладеним, було направлено адвокатський запит з метою отримання інформації щодо митного оформлення таких товарів як ваніль, яка може містити піперональ, так і смако-ароматичних домішок.
На вказаний запит Держмитслужбою України повідомлено, що за відомостями з інформаційних ресурсів митних органів у період з 01 січня 2021 року по 25 червня 2024 року станом на 26 червня 2024 року: кількість митних оформлень (в усіх митних режимах та за всіма типами митних декларацій) товарів у розрізі товарних позицій згідно з УКТЗЕД: 0905 - 85 митних декларацій; 3302 - 649 митних декларацій; фактів митного оформлення товарів у розрізі товарних позицій 0905 та 3302 згідно з УКТЗЕД де надавалися дозволи Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, на право ввезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (код документу 5066) не виявлено.
Отже, відсутність випадків митного оформлення товарів, що класифікуються в товарних позиціях згідно з УКТЗЕД 0905 (Ваніль) та 3302 (Суміші запашних речовин …), які також можуть містити у своєму складі як синтетичний так і природній піперональ, з наданням дозволу Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, на право ввезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (код документу 5066), свідчить, що такі продукти вільно імпортуються на територію України та знаходяться у легальному продажу без будь-яких обмежень, тоді як заходи контролю за такими речовинами є суто ситуативними.
Окрім того, з огляду на положення пункту 2 частини першої статті 196 та пункту 1 частини одинадцятої статті 264 МК України відсутність відомостей або документів, передбачених статтею 335 МК України, тобто заявлення точних та достовірних, але не повних відомостей, не утворює склад порушення митних правил, передбачених статтею 472 МК України, а є підставою для не пропуску товарів та/або відмови в прийнятті митної декларації.
Враховуючи вищевикладене, наявні у справі про порушення митних правил матеріали, з урахуванням наведених вище норм, принципу презумпції невинуватості, вина громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 472 МК України, не доведена, тобто правові підстави для притягнення його до адміністративної відповідальності відсутні.
Заслухавши пояснення представника Київської митниці, представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи та долучені докази, суд приходить до такого висновку.
Статтею 486 МК України передбачено, що завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог Закону.
Згідно з частиною 1 статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до статті 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
З аналізу вказаних правових норм статей 458 та 487 МК України, а також статей 2, 9 11 КУпАП підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.
Суд установив, що 10 липня 2024 року державним інспектором оперативного відділу № 1 управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Київської митниці Воліком В. А. складено відносно ОСОБА_1 протокол № 0591/10000/24 про порушення митних правил за статтею 472 МК України.
На думку представника митного органу, в діях начальника відділу логістики та постачання ТОВ «БІ-А-ХІМ» ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил передбачених статтею 472 МК України, тобто останній не заявив за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товар «Суміші запашних речовин» в складі якої наявна контрольна речовина геліотропін (піперональ), що відноситься до прекурсорів, згідно переліку «Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770 (із змінами і доповненнями), обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю (Табл. IV Список № 1). При цьому, інформація про наявність піпероналю міститься в паспорті безпеки на продукти торгової марки «Givaudan»: артикул: «SOUL LF», де в розділі 3 «Склад» зазначено «PIPERONAL» CAS:120-57-0. Вказані паспорти безпеки наявні в пакеті документів поданих до митного оформлення.
У свою чергу, диспозицією статті 472 МК України передбачено, що відповідальність настає через недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Об`єктивною стороною даного правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи, яка полягає в незаявленні за встановленою формою точних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби, що підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів і предметів через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Таким чином, обов`язковою кваліфікуючою ознакою складу даного адміністративного правопорушення є умисел на його вчинення.
Згідно зі статтею 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала або свідомо допускала настання цих наслідків.
Склад правопорушення є єдиною та головною підставою для юридичної відповідальності.
Відповідно до частин першої та сьомої статті 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, на які накладено електронний підпис декларанта або уповноваженої ним особи. Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Відповідно до вимог Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого Наказом Мінфіну України від 30 травня 2012 року № 651, заповнення граф митної декларації, зокрема найменування/опис товару здійснюється у відповідності до товаросупровідної документації.
При заповненні графи 31 «Паковання та опис товарів - Марковання та номери -Номер контейнера (номери контейнерів) - Кількість і вид» - під номером 1 зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення): наприклад, комплектність або завершеність (зібраний/незібраний), кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо). В графі 33 «Код товару» якщо не передбачено інше, в першому підрозділі графи зазначаються перші 8 знаків коду товару згідно з УКТЗЕД. У другому підрозділі графи зазначаються дев`ятий та десятий знаки коду товару згідно з УКТЗЕД.
Суд, перевіряючи доводи, які містяться в протоколі про порушення митних правил від 10 липня 2024 року № 0591/10000/24 встановив, що підставою для складення протоколу про порушення митних правил стало незаявлення ОСОБА_1 у митній декларації № MRN № 24UA100320420394U6 від 18 червня 2024 року точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню, а саме не вказано про наявність у складі декларованих товарів з артикулом «SOUL LF» піпероналю.
Відомості про товари у митній декларації № MRN № 24UA100320420394U6 від 18 червня 2024 року громадянином ОСОБА_1 заявлено на підставі відомостей, наявних у товаросупровідних документах:CMR 3062748 від 14 червня 2024 року; інвойсу від 12 червня 2024 року № 57710232, паспортів безпеки на продукцію торгової марки «Givaudan» на кожен артикул.
Разом з тим, 19 червня 2024 року, посадовою особою підрозділу митного оформлення, проведено митний огляд товарів, переміщуваних на підставі вищевказаної митної декларації, під час якого було здійснено відбір проб (зразків) товару № 1 та направлено запит про проведення дослідження.
Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби від 03 липня 2024 року № 142000-3700-0401 в результаті проведених досліджень встановлено, що в складі проби товару № 1 «Суміш запашних речовин для виробництва виключно парфумерно?косметичної продукції - віддушки (fragrances), артикул: «SOUL LF» - 100 кг» виявлено геліотропін (піперональ), що згідно переліку «Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770 (із змінами і доповненнями), віднесений до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю (Таблиця IV Список № 1)». В межах технічних можливостей визначити відсотковий вміст геліотропіну (піпероналю) не вдається можливим.
При цьому, згідно з листом виробника «Givaudan» зазначеного товару від 27 серпня 2024 року композиційна суміш «SOUL LF», яка постачається ТОВ «БІ-А-ХІМ», містить регульований інгредієнт піперональ менше 1%, внаслідок чого підпадає під категорію винятків відповідно до Регламентів ЄС, оскільки не може бути легко використаний або екстрагований легкозастосовними чи економічно доцільними способами.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 228-р схвалено Всеохоплюючу стратегію імплементації Глави IV (Санітарні та фітосанітарні заходи) Розділу IV «Торгівля і питання, пов`язані з торгівлею» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони.
Зі змісту положень Регламентів (ЄС) № 273/2004 від 11 лютого 2004 року (стаття 2) та Ради (ЄС) № 111/2005 від 22 грудня 2004 року (стаття 2) вбачається, що діяльність, пов`язана з обігом сумішей, що містять «спискові речовини», до яких віднесений піперонал, CAS № 120-57-0, з яких такі речовини не можна легко використати або видобути не підпадає під ліцензування.
Регламент Європейського Парламенту та Ради (ЄС) № 1334/2008 від 16 грудня 2008 року щодо ароматизаторів та деяких харчових інгредієнтів з ароматизованими властивостями, що застосовуються в харчових продуктах, та щодо внесення змін до Регламенту Ради (ЄС) №1601/91, Регламентів (ЄС) № 2232/96 і № 110/2008 та Директиви 2000/13/ЄС підлягає застосуванню на території України з 2018 року.
В Додатку I Регламенту № 1334/2008 наведено Перелік ароматизаторів та вихідних матеріалів Співтовариства, що затверджені для використання в продуктах харчування.
Таблиця 1, окрім іншого, містить встановлені обмеження використання (колонка 7): «Використання смакових речовин дозволено у відповідності з належною виробничою практикою, якщо не вказано конкретне обмеження у цій колонці. Допускаються лише смакові речовини з обмеженнями використання до перелічених категорій харчових продуктів та за вказаних умов використання». Зазначеним переліком для речовини піперональ жодних обмежень щодо використання та граничних кількостей не встановлено.
Відповідно до Імплементаційного регламенту комісії (ЄС) 2023/1417 від 05 липня 2023 року щодо авторизації масляної кислоти, …, піперонал, ванілін, … як кормові добавки для всіх видів тварин Речовини, зазначені в Додатку, що належать до категорії добавок «сенсорні добавки» та до функціональної групи «ароматичні сполуки», дозволені як добавки до годівлі тварин відповідно до умов, викладених у цьому Додатку, а саме: піперонал - всі види тварин - добавка вводиться в корм у вигляді преміксу.
Крім того, на основі Регламенту (ЄС) № 1223/2009 Європейського Парламенту і Ради від 30 листопада 2009 року розроблено Регламент на косметичну продукцію, який затверджено Постановою Кабінету міністрів України від 20 січня 2021 року № 65 (набув чинності з 03 серпня 2024 року).
Регламенти встановлюють вимоги до косметичної продукції, що надається на ринку, з метою забезпечення високого рівня захисту здоров`я людини, визначають Додаток 2 до Технічного регламенту на косметичну продукцію Список речовин, заборонених для використання в косметичній продукції (додаток 2) та Додаток 3 до Технічного регламенту на косметичну продукцію Перелік речовин, дозволених до використання у косметичної продукції з урахуванням встановлених обмежень (додаток 3).
Водночас, речовина - піперональ, CAS 120-57-0, до вищевказаних переліків не внесена, відповідно її використання в косметичних засобах не заборонено та необмежено.
Відповідно до статті 2 Закону України від «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» від 15 лютого 1995 року № 60/95-ВР, наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори з урахуванням доцільності їх використання у медичній практиці та залежно від ступеня їх небезпечності для здоров`я людини і застосовуваних заходів контролю за їх обігом включаються до відповідно пронумерованих списків таблиць Переліку: таблиця I містить наркотичні засоби, у тому числі рослини, і психотропні речовини, включені до списків № 1, № 2 та № 3, обіг яких на території України заборонено, за винятком їх обігу лише в цілях та на підставах, передбачених статтями 15, 19 і 20 цього Закону; таблиця II містить наркотичні засоби і психотропні речовини, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких на території України обмежено та стосовно яких установлюються заходи контролю; таблиця III містить наркотичні засоби і психотропні речовини, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких в Україні обмежено та стосовно яких допускаються виключення деяких заходів контролю; таблиця IV містить прекурсори наркотичних засобів і психотропних речовин, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких на території України обмежено та стосовно яких установлюються заходи контролю. Обіг препаратів, що містять наркотичний засіб або психотропну речовину, які включені до таблиць II і III Переліку, підпадає під дію заходів контролю, що застосовуються щодо обігу наркотичного засобу чи психотропної речовини, які в них містяться; якщо препарат містить не один наркотичний засіб чи не одну психотропну речовину, а кілька наркотичних засобів та (або) психотропних речовин, які включені до таблиць II і III Переліку, щодо обігу яких встановлено різний режим контролю, то його обіг підпадає під дію заходів контролю, що застосовуються щодо обігу того із засобів або тієї з речовин, що підлягає більш суворим заходам контролю.
Постановою Kабінету Міністрів України від 03 червня 2009 року № 589 затверджено «Порядок провадження діяльності, пов`язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, та контролю за їх обігом».
Згідно з пунктом 5 зазначеного Порядку, діяльність, пов`язана з обігом засобів і речовин, включених до таблиць II і III та списку 1 таблиці IV переліку, препаратів, що містять наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори в кількості, що перевищує гранично допустиму, провадиться суб`єктами господарювання на підставі ліцензії, виданої Держлікслужбою.
Відповідно до пцнутц 7 Порядку, ввезення на територію України, вивезення з її території та транзит через територію України засобів і речовин, включених до таблиць II і III та списку 1 таблиці IV переліку, препаратів, що містять наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори в кількості, що перевищує гранично допустиму, здійснюється суб`єктами господарювання на підставі дозволу, виданого Держлікслужбою, через пункти пропуску через митний кордон України, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2002 року № 1950.
Таким чином, сам по собі обіг препаратів, що містить прекурсори, не заборонено. Заходи контролю встановлюються лише у випадку перевищення гранично допустимої їх кількості.
У свою чергу, Постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2007 року № 1203 затверджено гранично допустиму кількість наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що містяться в препаратах, згідно з додатком. Однак, в додатку до вказаної постанови нічого не зазначено про піперональ (геліотропін).
Окрім того, піперональ (геліотропін) є ароматичним альдегідом, що міститься в стручках ванілі, квітках геліотропу, бузку та деяких ефірних маслах.
У зв`язку з чим, до митного органу було направлено запит з метою отримання інформації щодо митного оформлення таких товарів як ваніль, яка може містити піперональ, так і смако-ароматичних домішок. У відповідь на вказаний запит було отримано інформацію про відсутність випадків митного оформлення вказаних товарів, які також можуть містити у своєму складі як синтетичний, так і природній піперональ, з наданням дозволів Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, на право ввезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів. Наведене свідчить, що такі продукти вільно імпортуються на територію України та знаходяться у легальному продажу без будь-яких обмежень.
Судом установлено, що найменування товару та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, фізичні характеристики товару (його склад) в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, заявлено ОСОБА_1 у відповідності до наявних товаросупровідних документів та документів щодо складу товару, отриманих від «Givaudan International SA». Відповідність заявленого товару за описом, маркуванням та кількістю встановлено за результатами проведеного митного огляду, а також не спростовано висновком СЛЕД Держмитслужби.
Інформація щодо вмісту в складі суміші «SOUL LF» - піпероналю, ОСОБА_1 до гр. 31 МД № 24UA100320420394U6 не вносилась, оскільки про його наявність в складі, останній не знав, з огляду на тривалу (майже 15 років) співпрацю з компанією «Givaudan International SA» та неодноразові попередні митні оформлення ідентичного товару, під час яких жодних зауважень з боку митниці або будь-якої інформації про те, що запашні суміші можуть містити в своєму складі підконтрольні речовини не було.
Доказів на спростування вказаних обставин суду надано не було.
Крім того, подання декларантом митному органу паспортів безпеки, в яких було зазначено про наявність піпероналю, свідчить про відсутність умислу у ОСОБА_1 на внесення недостовірних відомостей в митну декларацію.
З урахуванням викладеного, декларантом було надано митному органу всі документи на підставі яких ним був визначений код УКТ ЗЕД, а виявлення у складі піпероналю не призвело до зміни коду УКТ ЗЕД.
Отже, представником митного органу не спростовані обставини наведені представником ОСОБА_1 - Єфимченко І. В. та підтверджені відповідними доказами.
Ураховуючи вищевикладені обставини, а також те, що декларування ОСОБА_1 ввезеного на митну територію України товару, проведено з дотриманням Митного кодексу України, Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого Нказаом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 651, а також ураховуючи відсутність доказів, що декларантом було подано недостовірні документи та/або інформація про товар, не надано всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття рішення про класифікацію товару, свідчить про відсутність в діях ОСОБА_1 об`єктивної та суб`єктивної ознак складу правопорушення, передбаченого статтею 472 МК України, оскільки при митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару, а також обставини та характер вчинених ним дій з митного оформлення товару не дозволяють говорити про наявність у нього умислу на недекларування чи неправильне/неповне декларування товару.
Стаття 495 МК України визначає, що доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У пункті 43 рішення Європейського суду з прав людини від 14 лютого 2008 року у справі «Кобець проти України» (з урахуванням первісного визначення принципу «поза розумним сумнівом» у справі «Авшар проти Туреччини») визначено, що доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростованих презумцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом.
Відповідно до частини третьої статті 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на її користь.
Згідно зі статтею 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
На підставі зазначеного, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності суд приходить до висновку, що в діях громадянина України ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 472 МК України.
Відповідно до пункту 1 статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи, що в діях громадянина України ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 472 МК України, провадження по справі відносно нього підлягає закриттю.
Згідно зі статтею 283 КУпАП України постанова по справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи, отже, у зв`язку з закриттям провадження по справі, товар, вилучений митними органами відповідно до протоколу, підлягає поверненню його власнику або уповноваженій ним особі у встановленому законом порядку.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 233, 236, 237, 257, 458, 459, 472, 526-529 МК України, статтями 283, 284, 294 КУпАП, суд
П О С Т А Н О В И В :
Провадження відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) - НОМЕР_1 , начальник відділу логістики та постачання ТОВ «БІ-А-ХІМ, зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 в справі про порушення митних правил, передбачених статтею 472 МК України закрити, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Вилучений відповідно до протоколу про порушення митних правил від 10 липня 2024 року № 0591/10000/24 товар: прекурсор геліотропін (піперональ) в суміші запашних органічних речовин торгової марки «Givaudan», артикул «SOUL LF» EAK20378/00 - 99,700 кг, повернути власнику або уповноваженій ним особі в установленому законом порядку.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Л. М. Ішуніна
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2024 |
Оприлюднено | 03.01.2025 |
Номер документу | 124194460 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Ішуніна Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні