Рішення
від 02.01.2025 по справі 905/1389/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901,UA368999980313151206083020649


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

02.01.2025 Справа №905/1389/24

Господарський суд Донецької області у складі судді Лейби М.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) представників сторін матеріали справи

за позовною заявою: Державної екологічної інспекції у Донецькій області, м.Костянтинівка, Донецька область

до відповідача: Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу», м.Покровськ, Донецька область

про стягнення 42546,78грн.

Суть справи:

Позивач, Державна екологічна інспекція у Донецькій області, звернувся до Господарського суду Донецької області із позовною заявою до Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» про грошові стягнення за збитки, заподіяні порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності в загальній сумі 42546,78грн.

В обґрунтування позову позивач посилається на встановлені за результатами проведеної у період з 18.10.2021 по 28.10.2021 перевірки, порушення вимог природоохоронного законодавства про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів Волноваським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія "Вода Донбасу" та Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія "Вода Донбасу", а саме: скидання у період з 01.01.2020 по 31.12.2020 забруднюючих речовин у водні об`єкти з порушенням (перевищенням) встановленого нормативу гранично допустимих концентрацій, внаслідок чого державі заподіяні збитки на загальну суму 42 546,78грн, які добровільно не відшкодовані.

Ухвалою від 30.10.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін; визначено сторонам строк для надання відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та доказів в обґрунтування своєї позиції.

Згідно з положеннями статті 248 Господарського процесуального кодексу України (далі за текстом ГПК України), суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Сторони було належним чином повідомлено про відкриття провадження у справі, зокрема, відповідача було повідомлено про відкриття провадження у справі шляхом направлення копії ухвали від 30.10.2024 засобами поштового та електронного зв`язку.

Копія ухвали від 30.10.2024 також розміщена в Єдиному державному реєстрі судових рішень, що у силу статей 2, 4 Закону "Про доступ до судових рішень" свідчить про наявність додаткової можливості сторін справи ознайомитись із судовими рішеннями. Крім того, на офіційному веб-сайті Господарського суду Донецької області веб-порталу «Судова влада України» у розділі "Новини" «Інше» розміщено відповідне повідомлення про наявність судового провадження у цій справі.

Поштове відправлення (копія ухвали від 30.10.2024), надіслане на поштову адресу відповідача отримано останнім 12.11.2024, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Електронний примірник ухвали від 30.10.2024 про відкриття провадження у справі доставлено до електронного кабінету відповідача згідно із довідкою про доставки електронного листа, сформованою в автоматизованій системі бази даних «Діловодство господарського суду». Вказана довідка є документальним підтвердженням факту отримання (доставки) ухвали про відкриття провадження у справі відповідачем.

Отже відповідач є таким, що належним чином повідомлений про наявність відносно нього судового провадження, оскільки копія ухвали від 30.10.2024 вручена відповідачу.

Відповідач заперечень проти розгляду справи у спрощеному позовному провадженні не висловив, відзив до суду не направив.

Відповідно до частини 4 статті 13 ГПК України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

Згідно із частиною 9 статті 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до частині 2 статті 252 ГПК України, розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.

Частинною 3 статті 252 ГПК України передбачено, що якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Суд врахував, що в силу вимог частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

З огляду на те, що під час розгляду справи судом було створено сторонам необхідні умови для доведення фактичних обставин справи, зокрема, було надано достатньо часу для реалізації кожним учасником спору своїх процесуальних прав, передбачених статтями 42, 46 ГПК України, зважаючи на належне повідомлення сторін про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без виклику їх уповноважених представників (без проведення судового засідання) та наявність в матеріалах справи доказів, необхідних і достатніх для вирішення спору по суті, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

Згідно з частиною 4 статті 240 ГПК України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд

встановив:

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 № 275 (чинного на момент спірних правовідносин), остання є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно з пунктом 7 Положення про Державну екологічну інспекцію України Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Державна екологічна інспекція у Донецькій області діє на підставі Положення про Державну екологічну інспекцію у Донецькій області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 20.02.2023 №20.

Відповідно до наказу Державної екологічної інспекції у Донецькій області №852 від 12.10.2021 та направлення Державної екологічної інспекції у Донецькій області №694/21 від 12.10.2021 позивачем в період з 18.10.2021 по 28.10.2021 була проведена позапланова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів Волноваським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу».

За результатами проведення перевірки було складено Акт проведення планового (позапланового) захисту державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Волноваським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» від 28.10.2021 №134-05. Зазначений акт був підписаний старшими державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища у Донецькій області В.В. Прутковим, Л.М. Галушко, І.В. Філатовим, державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища у Донецькій області Д.А. Полковниковим, Г.В. Пуховою, О.М. Ігнатовою, П.О. Нікуліним, та директором Волноваського ВУВКГ «Компанія «Вода Донбасу» В.В. Тишковським без зауважень.

В Акті зазначено, що підприємство здійснює господарську діяльність згідно дозволу на спец водокористування від 26.02.2016 №УКР-ДОН-6070. Джерела водопостачання: власні підземні (с.Мирне) та з інших джерел. Таким чином підприємство здійснює забір води з підземних джерел, використовує води для власних потреб, отримує питну воду з мереж Красноармійського РВУ КП «Компанія «Вода Донбасу», здійснює муніципальне водопостачання населення, підприємств, установ і організацій, здійснює збір та очищення господарсько-побутових стічних вод населення і виробничих стічних вод підприємств, організацій м.Волноваха, сел.Мирне, смт.Новотроїцьке, смт.Володимирівка.

На балансі підприємства знаходяться Волноваські, Новотроїцькі, Володимирівські та Мирненські очисні споруди і дві свердловини, що розташовані на східній околиці смт.Мирне на території Каранського кар`єру (свердловина №114) та на північному сході від околиці смт.Мирне (свердловина №109).

Спеціалістами відділу інструментально-лабораторного контролю №2 (наказ №200 від 15.06.2020 про уповноваження на проведення вимірювань, не пов`язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг у сфері законодавчо регульованої метрології під час контролю стану навколишнього природного середовища) проведений відбір проб у присутності представників КП «Донкомунгосп» та виконані вимірювання вмісту забруднюючих речовин у зворотних водах на випуску №1 (Волноваські КОС), випуску №2 (Новотроїцькі КОС), випуску №3 (Володимирівські КОС) і в контрольних створах р.Мокра Волноваха, ставка КСП ім.Кірова, ставка «Балка водяна». Відбір проб зафіксований в актах відбору проб №54 від 21.10.2021, №56 від 26.10.202021, №58 від 28.10.2021. Результати вимірювань наведені у протоколах вимірювань №54 від 26.10.2021, №56 від 28.10.2021. Зафіксовані перевищення затверджених допустимих концентрацій по азоту амонійному, нітритам, фосфатам, залізу загальному, ХСК, БСК.

За результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) встановлена наявність порушень вимог законодавства:

пункт 7 частини 1 статті 44 ВК України (порушення правил експлуатації водогосподарських споруд і пристроїв, а саме: очисні споруди випусків №1, №2, №3 подекуди захаращені бур`янами, знаходяться у незадовільному технічному стані, та неочищені від сміття і бруду),

пункт 3 частини 1 статті 44 ВК України (за результатами вимірювань, проведених відділом інструментально-лабораторного контролю №2 Державної екологічної інспекції у Донецькій області на водовипусках №1, №2, №3 зафіксовані перевищення, затверджених ГДК по азоту амонійному, нітритам, фосфатам, залізу загальному, ХСК, БСК).

На підставі відомостей граничнодопустимого скидання (ГДС) забруднюючих речовин Дозволу на спеціальне водокористування від 26.02.2016 №УКР-ДОН-6070 та форми 2ТП - водгосп (річна) за 2020 рік встановлено, що Волноваським виробничим управлінням водопровідно - каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» у період з 01.01.2020 по 31.12.2020 здійснювався скид забруднюючих речовин у водні об`єкти з порушенням (перевищенням) встановленого нормативу гранично допустимого скиду (ГДС):

-по випуску № 1 у р. Мокра Волноваха, р. Кальміус: по азоту амонійному - при затвердженому нормативу ГДС в 1,1 т, фактичний скид забруднюючої речовини становив 1,2 т, що в 1,09 рази перевищує затверджений норматив; по завислим речовинам - при затвердженому нормативу ГДС в 8,25 т, фактичний скид забруднюючої речовини становив 9,4 т, що в 1,139 рази перевищує затверджений норматив; по БСК-5 - при затвердженому нормативу ГДС в 8,25 т, фактичний скид забруднюючої речовини становив 8,7 т, що в 0,948 рази перевищує затверджений норматив;

-по випуску № 2 у ставок «балка Водяна», р. Суха Волноваха: по азоту амонійному - при затвердженому нормативу ГДС в 0,34 т, фактичний скид забруднюючої речовини становив 1,0 т, що в 2,94 рази перевищує затверджений норматив; по завислим речовинам - при затвердженому нормативу ГДС в 2,55 т, фактичний скид забруднюючої речовини становив 4,8 т, що в 1,88 рази перевищує затверджений норматив; по БСК-5 - при затвердженому нормативу ГДС в 2,55 т, фактичний скид забруднюючої речовини становив 4,20 т, що в 1,647 рази перевищує затверджений норматив;

-по випуску № 3 у ставок КСП ім. «Кірова», р. Кашлагач, р. Вовча: по азоту амонійному - при затвердженому нормативу ГДС в 0,28 т, фактичний скид забруднюючої речовини становив 1,10 т, що в 3,929 рази перевищує затверджений норматив; по завислим речовинам - при затвердженому нормативу ГДС в 2,1 т, фактичний скид забруднюючої речовини становив 4,0 т, що в 1,91 рази перевищує затверджений норматив; по БСК-5 - при затвердженому нормативу ГДС в 2,1 т, фактичний скид забруднюючої речовини становив 4,10 т, що в 1,95 рази перевищує затверджений норматив; по фосфатам - при затвердженому нормативу ГДС в 0,84 т, фактичний скид забруднюючої речовини становив 1,05 т, що в 1,25 рази перевищує затверджений норматив.

04.11.2021 Державною екологічною інспекцією у Донецькій області видано Волноваському ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» припис №134-05 на усунення порушень вимог природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної з 18.10.2021 по 28.10.2021, зокрема, шляхом:

- розроблення плану організаційно-технічних заходів по усуненню виявлених недоліків;

- забезпечення дотримання правил експлуатації водогосподарських споруд і пристроїв, а саме: очистити від бруду, сміття та рослинності, випуски №1, №2, №3, очисні споруди привести у задовільний технічний стан;

- дотримання умов дозволу на спецводокористування, а саме: дотримуватись нормативних показників ГДК забруднюючих речовин у стічних водах на випусках №1, №2, №3 підприємства. Не припускати перевищення встановлених дозволом на спеціальне водокористування ГДК забруднюючих речовин.

Позивач зазначив, що 04.11.2024 Волноваське ВУВКГ КП «Компанія Вода Донбасу» направило позивачу зауваження від 04.11.2024 №02/1131, в яких виклало свої зауваження до акту позапланової перевірки №134-05 від 28.10.2021, зазначивши про незгоду з викладеними в акті порушеннями, що стосуються правил експлуатації водогосподарських споруд і пристроїв (очисних) споруд, та зафіксованими перевищеннями затверджених допустимих концентрацій по азоту амонійному, нітратам, фосфатам, залізу загальному, ХСК та БСК5 за результатами вимірювань, проведених 26.10.2021 та 28.10.2021.

19.11.2021 Волноваське ВУВКГ КП «Компанія Вода Донбасу» направило позивачу зауваження від 19.11.2021 №03/1185 до припису від 04.11.2021 №134-05, зазначивши про незгоду зпунктамиотриманогоприпису, посилаючись на відсутність повноважень Інспекції в частині вимагати надання інформації та документів, необґрунтованість висновку щодо незадовільного технічного стану очисних споруд та незгоду із способом визначення Інспекцією ступеню очищення зворотних вод.

Разом з тим, припис від 04.11.2021 №134-05 Волноваським ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» не оскаржувався.

Згідно з Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону і раціональне використання водних ресурсів, затвердженою наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища №389 від 20.07.2009, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2009 за №767/16783 (надалі - Методика), позивачем здійснено розрахунок розміру відшкодування збитків, заподіяних державі Волноваським ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» внаслідок скиду зворотних вод по випуску №1 в р. Мокра, р. Кальміус по випуску №2 у ставок «Балка Водяна», р. Суха, по випуску №2 у ставок КСП ім. «Кірова», р.Кашлагар, р.Вовча, з перевищенням гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин за період з 01.01.2020 по 31.12.2020, відповідно до якого розмір збитків становить 41144,03грн.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем на адресу відповідача було направлено претензію №12-78/21 від 03.12.2021 разом з розрахунком збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства України у сфері охорони та раціонального використання водних ресурсів на суму 41144,03грн.

За змістом претензії позивач повідомив про порушення виявлені під час перевірки, зазначивши, що підприємством допускається скид зворотних вод з перевищенням гранично допустимих концентрацій за період з 01.01.2020 по 31.12.2020.

Претензія залишена відповідачем без відповіді та задоволення.

Також, відповідно до наказу Державної екологічної інспекції у Донецькій області №735 від 08.09.2021 та направлення Державної екологічної інспекції у Донецькій області №608/21 від 08.09.2021 позивачем в період з 09.09.2021 по 22.09.2021 була проведена позапланова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу».

За результатами проведення перевірки було складено Акт проведення планового (позапланового) захисту державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» від 22.09.2021 №109-05. Зазначений акт був підписаний Дружківським виробничим управлінням водопровідно - каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу», в особі директора Дружківського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» Долбещенкова О.О., головного інженера Дружківського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» Каушана О.С., начальника ХБЛ Дружківського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» Ганевської Л.М., з зазначенням, що зауваження будуть надіслані листом протягом 10 днів.

В Акті зазначено, що підприємство здійснює господарську діяльність згідно дозволу на спец водокористування від 01.06.2012 №Укр-Дон-5235. Для очищення господарсько-побутових і виробничих стічних вод Дружківське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» має один комплекс очисних споруд, які введені в експлуатацію в 1971 році, з проектною продуктивністю очисних споруд 29,7 тис.мЗ/добу.

На очисні споруди надходять господарсько-побутові стічні води населення та виробничі стічні води промислових підприємств м.Дружківка та близрозташованих селищ, зливові води. Очищені та знезаражені зворотні води скидаються по скидному колектору довжиною 4 км у ріку Казенний Торець басейну ріки Сіверський Донець, відстань від створу випуску до гирла річки становить 52 км.

До складу очисних споруд входять: приймальна камера, решітка, дві горизонтальні пісколовки, чотирьохсекційний первинний горизонтальний відстійник, дві аеротенки- витискувачі ІІ черги, дві аеротенки двокоридорні витискувачі ІІ черги, восьмисекційний вторинний горизонтальний відстійник, два вторинні радіальні відстійники, насосно-повітрянодувна станція, хлораторна, насосна станція циркуляційного активного мулу, склад хлору, сім мулових майданчика та один пісковий майданчик.

За результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) встановлена наявність порушень вимог законодавства:

пункт 6 частини 1 статті 44 ВК України (порушення правил експлуатації водогосподарських споруд),

пункт 3 частини 1 статті 44 ВК України (скидання зворотних вод з перевищенням допустимої концентрації по наступним забруднюючим речовинам: нітрити, фосфати, БСК, залізо загальне, завислі речовини, за даними відділу інструментально-лабораторного контролю №1 (протокол вимірювань №35 від 17.09.2021, протокол вимірювань №36 від 20.09.2021).

23.09.2021 Державною екологічною інспекцією у Донецькій області видано Дружківському ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» припис №109-05 на усунення порушень вимог природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної з 09.09.2021 по 22.09.2021, яким було зобов`язано Дружківське виробниче управління водопровідно- каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу», серед іншого, не допускати скидання стічних вод з очисних споруд Дружківського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» в р.Казенний Торець з перевищенням гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Припис від 23.09.2021 №109-05 був прийнятий Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» до виконання без зауважень.

Припис від 23.09.2021 №109-05 Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» не оскаржувався, і на виконання припису від 23.09.2021 №109-05 Дружківське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» листом від 05.10.2021 №1397-13 повідомило Інспекцію про виконання пункту 1 зазначеного припису шляхом затвердження відповідних заходів щодо його виконання.

Крім того, відповідно до наказу Державної екологічної інспекції у Донецькій області №923 від 08.11.2021 та направлення Державної екологічної інспекції у Донецькій області №753/21 від 08.11.2021 позивачем в період з 09.11.2021 по 22.11.2021 була проведена позапланова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу».

За результатами проведення перевірки було складено Акт проведення планового (позапланового) захисту державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» від 22.11.2021 №156-05.

Акт підписаний Дружківським виробничим управлінням водопровідно - каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу», в особі директора Дружківського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» Долбещенкова О.О., начальника ХБЛ Дружківського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» Ганевської Л.М., інженером-технологом служби водовідведення Дружківського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» Котляренко А.О., начальником планово-економічного відділу Дружківського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» Єрьомка І.М. з зазначенням, що зауваження будуть надіслані листом протягом 10 днів.

В Акті зазначено, що підприємство здійснює господарську діяльність згідно дозволу на спец водокористування від 01.06.2012 №Укр-Дон-5235. Для очищення господарсько-побутових і виробничих стічних вод Дружківське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» має один комплекс очисних споруд, які введені в експлуатацію в 1971 році, з проектною продуктивністю очисних споруд 29,7 тис.мЗ/добу.

На очисні спору надходять господарсько-побутові стічні води населення та виробничі стічні води промислових підприємств м.Дружківка та близрозташованих селищ, зливові води. Очищені та знезаражені зворотні води скидаються по скидному колектору довжиною 4 км у ріку Казенний Торець басейну ріки сіверський Донець, відстань від створу випуску до гирла річки становить 52 км.

До складу очисних споруд входять: приймальна камера, решітка, дві горизонтальні пісколовки, чотирьохсекційний первинний горизонтальний відстійник, дві аеротенки- витискувачі ІІ черги, дві аеротенки двокоридорні витискувачі ІІ черги, восьмисекційний вторинний горизонтальний відстійник, два вторинні радіальні відстійники, насосно-повітрянодувна станція, хлораторна, насосна станція циркуляційного активного мулу, склад хлору, сім мулових майданчика та один пісковий майданчик.

За результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) встановлена наявність порушень вимог законодавства:

пункт 6 частини 1 статті 44 ВК України (порушення правил експлуатації водогосподарських споруд),

пункт 3 частини 1 статті 44 ВК України (скид забруднюючих речовин з перевищенням встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин по наступним показникам:

у 2020 році нітрити норматив 85,5 т/рік; фактично 93,9 т/рік;

за 3 квартал 2021 року завислі речовини в 1,17р. (17,6/15); БСК 5 в 1,05 р. (15,8/15); ХСК в 1,1 р. (60,7/55), фосфати в 1,2р. (6,1/5), нітрити в 1,2р. (73,4/45).

нітрити в 2,5 рази за даними відділу інструментально-лабораторного контролю №2 (протокол вимірювань №69 від 19.11.2021).

24.11.2021 Державною екологічною інспекцією у Донецькій області видано Дружківському ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» припис №156-05 на усунення порушень вимог природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної з 09.11.2021 по 22.11.2021, яким було зобов`язано Дружківське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу», серед іншого, не допускати скидання стічних вод з очисних споруд Дружківського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» в р.Казенний Торець з перевищенням гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Припис від 24.11.2021 №156-05 був прийнятий Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» до виконання без зауважень.

Припис від 24.11.2021 №156-05 Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» не оскаржувався, і на виконання припису від 24.11.2021 №156-05 Дружківське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» листом від 02.12.2021 №1635-13 повідомило Інспекцію про виконання пункту 1 зазначеного припису шляхом затвердження відповідних заходів щодо його виконання.

Під час здійснення Інспекцією заходів державного нагляду (контролю) Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» була надана інформація щодо якості зворотних вод, що скидаються у р.Казенний Торець, в тому числі були надані копії Звіту про використання води за 2020 рік форма № 2ТП-водгосп (річна), Інформації про роботу очисних споруд Дружківського ВУВКГ за 2020 рік, Дозволу на спеціальне водокористування КП «Компанія «Вода Донбасу» Торецьке ВУВКГ від 01.06.2012 року № Укр-Дон - 5235.

За результатами розгляду Інспекцією Звіту про використання води за 2020 рік форма № 2ТП-водгосп (річна) встановлено порушення природоохоронного законодавства у сфері охорони та раціонального використання природних ресурсів, а саме: Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу» у період з 01.01.2020 по 31.12.2020 здійснювався скид забруднюючих речовин у водні об`єкти з порушенням (перевищенням) встановленого нормативу гранично допустимого скиду (ГДС) по нітратам, а саме, при затвердженому нормативу гранично допустимого скиду на рівні 85,5 т, фактичний скид становив 93,9 т, що в 1,098 разів перевищує встановлений норматив.

Згідно з Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону і раціональне використання водних ресурсів, затвердженою наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища №389 від 20.07.2009, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2009 за №767/16783 (надалі - Методика), позивачем здійснено розрахунок розміру відшкодування збитків, заподіяних державі Дружківським ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» внаслідок скиду зворотних вод по випуску №1 у р.Казенний Торець (басейн річки Сіверський Донець), з перевищенням гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин за період з 01.01.2020 по 31.12.2020, відповідно до якого розмір збитків становить 1402,75грн.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем на адресу відповідача було направлено претензію №12-79/21 від 03.12.2021 разом з розрахунком збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства України у сфері охорони та раціонального використання водних ресурсів на суму 1402,75грн.

За змістом претензії позивач повідомив про порушення виявлені під час перевірки, зазначивши, що підприємством допускається скид зворотних вод з перевищенням гранично допустимих концентрацій за період з 01.01.2020 по 31.12.2020.

Претензія залишена відповідачем без відповіді та задоволення.

Вказані обставини стали підставою звернення позивача з позовом до суду про стягнення заборгованості в сумі 42546,78грн. за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської діяльності.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам суду виходить з такого:

Відповідно до частини 1 статті 173 Господарського кодексу України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

За змістом частини 1 статті 174 ГК України господарські зобов`язання можуть виникати безпосередньо із закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність.

Відносини в галузі охорони навколишнього природного середовища України регулюються Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища», земельним, водним, лісовим законодавством, законодавством про надра, про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та іншим спеціальним законодавством.

В свою чергу зобов`язання, що виникли між сторонами за своїм правовим змістом опосередковують відносини у сфері надання послуг водопостачання та водовідведення.

На переконання суду, діями щодо скиду стічних вод з перевищенням вмісту в них забруднюючих речовин відповідач порушив вимоги статті 32 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», відповідно до якої державні стандарти в галузі охорони навколишнього природного середовища є обов`язковими для виконання і визначають поняття і терміни, режим використання й охорони природних ресурсів, методи контролю за станом навколишнього природного середовища, вимоги щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини 1 статті 33 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» екологічні нормативи встановлюють гранично допустимі викиди та скиди у навколишнє природне середовище забруднюючих хімічних речовин, рівні допустимого шкідливого впливу на нього фізичних та біологічних факторів.

У відповідності до статті 40 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов`язкових екологічних вимог, зокрема, здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 44, частини 1 статті 70 Водного кодексу України водокористувачі зобов`язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин.

Скидання стічних вод у водні об`єкти допускається лише за умови наявності нормативів гранично допустимих концентрацій та встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.

Статтею 131 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" передбачено, що скидання стічних вод у водні об`єкти допускається лише за умови дотримання нормативів гранично допустимих концентрацій та нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.

Відповідно до частини 1 статті 111 Водного кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов`язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.

Статтею 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» унормовано, що порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.Підприємства,установи,організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.

Особливості застосування відповідальності за порушення природоохоронного законодавства передбачено статтею 69 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». Так, шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду визначені статтею 1166 Цивільного кодексу України, відповідно до якої майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Отже, чинним законодавством встановлено самостійні підстави для відшкодування збитків заподіяних державі, внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів.

Згідно з матеріалами справи перевірками дотримання вимог природоохоронного законодавства про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів Волноваським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» в період з 18.10.2021 по 28.10.2021 та Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП Компанія «Вода Донбасу», проведеними у періоди з 09.09.2021 по 22.09.2021 та з 09.11.2021 по 22.11.2021, виявлені порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, які зафіксовані в Актах перевірок. На усунення порушень вимог природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки, видані приписи. Претензіями позивач повідомив про порушення виявлені під час перевірок. Проте претензії залишені без задоволення.

У відповідності до ст.20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» Держекоінспекції надано право пред`являти претензії про відшкодування збитків і втрат, заподіяних внаслідок порушення природоохоронного законодавства.

Згідно з Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону і раціональне використання водних ресурсів, затвердженою наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища №389 від 20.07.2009 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2009 року за №767/16783 (надалі - Методика), позивачем здійснено розрахунок розміру відшкодування збитків, заподіяних державі:

- Волноваським ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» внаслідок скиду зворотних вод по випуску №1 в р. Мокра, р. Кальміус по випуску №2 у ставок «Балка Водяна», р. Суха, по випуску №3 у ставок КСП ім. «Кірова», р.Кашлагар, р.Вовча, з перевищенням гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин за період з 01.01.2020 по 31.12.2020, відповідно до якого розмір збитків становить 41144,03грн.

- Дружківським ВУВКГ КП «Компанія «Вода Донбасу» внаслідок скиду зворотних вод по випуску №1 у р.Казенний Торець (басейн річки Сіверський Донець), з перевищенням гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин за період з 01.01.2020 по 31.12.2020, відповідно до якого розмір збитків становить 1402,75грн.

Відповідачем не надано заперечень щодо здійсненого позивачем розрахунку завданих збитків, не надано доказів відсутності вини у встановленому порушенні, а також не наведено власного контррозрахунку завданих збитків. Докази відшкодування збитків в матеріалах справи відсутні. При цьому, суд зауважує, що відповідач фактичні обставини справи не спростовував і не заперечив.

Одночасно, суд вважає за необхідне наголосити на тому, що відповідач не був позбавлений права, у разі незгоди з отриманим розрахунком, звернутися у встановленому законодавством порядку до суду за захистом свого права шляхом оскарження розрахованих позивачем збитку, чого, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем зроблено не було. Доказів скасування чи оспорювання відповідачем дій позивача щодо проведених перевірок, в ході яких були встановлені порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, матеріали справи не містять.

З урахуванням вищевикладеного, дії відповідача є протиправними та вчинені з його вини (скид зворотних вод з перевищенням встановлених нормативів гранично допустимого скиду), що підтверджується матеріалами справи. При цьому, наявна шкода, яка розрахована у відповідності до вимог Методики, і наявний причинний зв`язок, що виражений у заподіяні збитків саме протиправною поведінкою відповідача.

Наведене свідчить про наявність всіх елементів складу правопорушення, що має наслідком відповідальність у вигляді стягнення збитків, а відтак свідчить про правомірність та обґрунтованість позовних вимог позивача, які, в свою чергу, підлягають задоволенню за рахунок відповідача.

Відповідно до статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

Згідно з пунктом 4 частини 3 статті 129 Конституції України та статей 73, 74, 77, 79 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Враховуючи вищевикладене, надавши відповідну юридичну оцінку всім доказам наявним в матеріалах справи, суд дійшов висновку про задоволення позову повністю.

Розділом X Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" визначено економічний механізм забезпечення охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно до статті 42 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» в Україні фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища здійснюється за рахунок Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів, коштів підприємств, установ та організацій, фондів охорони навколишнього природного середовища, добровільних внесків та інших коштів.

За приписами статті 47 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» для фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища утворюються Державний, Автономної Республіки Крим та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища. Автономної Республіки Крим та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища утворюються у складі бюджету Автономної Республіки Крим та відповідного місцевого бюджету за місцем заподіяння екологічної шкоди за рахунок, зокрема, частини грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в результаті господарської та іншої діяльності, згідно з чинним законодавством.

Відповідно до пункту 7 частини 3 статті 29 Бюджетного кодексу України джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини 2 статті 67-1 цього Кодексу) є, зокрема, 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.

Пунктом 4 частини 1 статті 69-1 Бюджетного кодексу України передбачено, що до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать, зокрема, 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до бюджетів місцевого самоврядування (крім бюджетів міст Києва та Севастополя) - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків.

Суд розподіл грошових коштів від стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, повинен здійснюватися з урахуванням приписів статті 47 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» та вимог п. 7 ч.3 ст. 29, п 4 ч. 1 ст. 69-1 Бюджетного кодексу України, які визначають, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів є 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, а 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності зараховуються до спеціального фонду місцевих бюджетів, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків.

Указом Президента України від 05.03.2015 №123/2015 Про утворення військово-цивільних адміністрацій утворено Донецьку обласну військово-цивільну адміністрацію та Донецькій обласній державній адміністрації надано статус Донецької обласної військово-цивільної адміністрації.

Указом Президента України від 19.02.2021 №61/2021 Про утворення та реорганізацію військово-цивільних адміністрацій у Донецькій області створено Волноваську міську військово-цивільну адміністрацію Волноваського району Донецької області. Указом Президента України від 30.03.2022 №188/2022 Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Донецькій області створено Дружківську міську військову адміністрацію Краматорського району Донецької області.

Відповідно до частини 3 статті 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації, військово-цивільні адміністрації району, області - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження районних, обласних рад, державних адміністрацій та інші повноваження, визначені цим Законом.

Згідно з частиною 1 статті 3 Закону України Про військово-цивільні адміністрації, у день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження обласної ради, її виконавчого апарату, посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації області.

Як вбачається зі змісту статті 4 Закону України Про військово-цивільні адміністрації, військово-цивільні адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження, із складання та затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; забезпечення виконання відповідного бюджету.

У зв`язку з чим, заподіяні державі порушенням вимог природоохоронного законодавства збитки підлягають стягненню з відповідача з врахуванням відсоткового співвідношення до спеціального фонду Державного фонду охорони навколишнього природного середовища, обласного фонду охорони навколишнього природного середовища Донецької обласної Державної адміністрації - Донецької обласної військово-цивільної адміністрації, фонду охорони навколишнього природного середовища Волноваської міської військово-цивільної адміністрації Волноваського району Донецької області, фонду охорони навколишнього природного середовища Дружківської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області.

Розподіл судових витрат:

За приписами статті 129 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.

При цьому суд зазначає, що відповідно до частини 3 статті 4 Закону України "Про судовий збір" при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

При зверненні до суду через систему «Електронний суд» позивачем сплачено судовий збір у розмірі 3028,00грн., що підтверджується платіжною інструкцією №278 від 10.10.2024.

З урахуванням зазначених положень, оскільки позивачем було подано позовну заяву у даній справі в електронній формі, розмір судового збору за подання цього позову підлягає пониженню на коефіцієнт 0,8 та становить 2422,40грн.

Інших судових витрат сторони не заявляють.

Керуючись статями 12, 13, 42, 46, 73, 74, 75, 76-79, 86, 91, 123, 129, 236-241, 247, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Донецькій області до відповідача Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» про стягнення заборгованості в сумі 42546,78грн. за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської діяльності, задовольнити.

Стягнути з Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» (вул.Захисників України, 11, м.Покровськ, Донецька область, 85307; код ЄДРПОУ: 00191678), завдані Волноваським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» в сумі 41144,03грн. на рахунок UA758999980333189331000005632, банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.), отримувач: Донецьке ГУК/ Волноваська МТГ/24062100, код отримувача (ЄДРПОУ) 37967785, КБК 24062100 - Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, до: спеціального фонду Державного бюджету України в сумі 12343,21грн., що становить 30% загальної суми збитків; обласного фонду охорони навколишнього природного середовища Донецької обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 00022473) в сумі 8228,81грн., що становить 20% загальної суми збитків; фонду охорони навколишнього природного середовища Волноваської міської військово-цивільної адміністрації Волноваського району Донецької області (ЄДРПОУ 44048570) в сумі 20572,01грн., що становить 50% загальної суми збитків.

Стягнути з Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» (вул.Захисників України, 11, м.Покровськ, Донецька область, 85307; код ЄДРПОУ: 00191678), завдані Дружківським виробничим управлінням водопровідно-каналізаційного господарства КП «Компанія «Вода Донбасу» в сумі 1402,75грн. на рахунок UA848999980333169331000005694, банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.), отримувач: Донецьке ГУК/ Дружківська МТГ/24062100, код отримувача (ЄДРПОУ) 37967785, КБК 24062100 - Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, до: спеціального фонду Державного бюджету України в сумі 420,82грн., що становить 30% загальної суми збитків; обласного фонду охорони навколишнього природного середовища Донецької обласної державної адміністрації (ЄДРПОУ 00022473) в сумі 280,55грн., що становить 20% загальної суми збитків; фонду охорони навколишнього природного середовища Дружківської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області (ЄДРПОУ 44776050) в сумі 701,38грн., що становить 50% загальної суми збитків.

Стягнути з Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» (вул.Захисників України, 11, м.Покровськ, Донецька область, 85307; код ЄДРПОУ: 00191678) на користь Державної екологічної інспекції у Донецькій області (85114, Донецька область, м.Костянтинівка, вул. Петровського, буд. 18А; код ЄДРПОУ 38034476) судовий збір в сумі 2422,40грн.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Згідно із статтею 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до статті 256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду.

Рішення складено та підписано 02.01.2025.

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення02.01.2025
Оприлюднено06.01.2025
Номер документу124198179
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань, з них

Судовий реєстр по справі —905/1389/24

Рішення від 02.01.2025

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 30.10.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні