печерський районний суд міста києва
Справа № 757/47991/24-к
пр. 1-кс-41169/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Печерського районного суду міста Києва клопотання старшого слідчого слідчого відділу Печерського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві ОСОБА_3 про арешт майна в кримінальному провадженні № 12022040000000637 від 26.11.2022, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 191 КК України, та ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 255, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 191 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
До провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_14 про арешт майна в кримінальному провадженні № 12022040000000637 від 26.11.2022, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 191 КК України, та ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 255, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 191 КК України.
Згідно з нормою ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Слідчий в судове засідання не з`явився, проте подав письмову заяву про розгляд клопотання за його відсутності, в якій клопотання з викладених у ньому підстав підтримав, просив задовольнити.
29 жовтня 2024 року від представника володільця майна надійшли заперечення на клопотання в яких остання вказав, що слідчим пропущено строк звернення до слідчого судді з клопотанням про накладення арешту на майно. Просив відмовити у задоволенні клопотання та здійснювати розгляд клопотання у його відсутність.
Частиною 1 статті 172 КПК України, передбачено, окрім іншого, що неприбуття слідчого, прокурора у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.
У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.
Враховуючи положення закону та принцип диспозитивності, слідчий суддя визнав можливим прийняти рішення по суті клопотання на підставі наявних доказів.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали провадження за клопотанням, приходить до наступного висновку.
З матеріалів клопотання вбачається, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12022040000000637 від 26.11.2022 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 191 КК України, та ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 255, ч. 4 ст. 28, ч. 5 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що відповідно до Регламенту Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 16.12.2020 № 2/1-2 зі змінами, внесеними рішеннями від 28.07.2021 № 84/9, від 17.08.2022 № 43/26, від 30.11.2022 № 19/30, від 14.12.2022 № 40/31, від 25.10.2023 № 61/42, Дніпровська міська рада - представницький орган місцевого самоврядування, який наділений правом представляти інтереси територіальної громади, приймати від її імені рішення та здійснювати в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», Статутом територіальної громади міста Дніпра, Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими нормативно - правовими актами та цим Регламентом.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , маючи досвід в рекламній діяльності, діючи з метою розтрати коштів місцевого бюджету у не встановлений період часу, однак до 01.01.2021 вступив у злочинну змову з не встановленою досудовим розслідуванням службовою особою Дніпровської міської ради, яка погодилася взяти участь у плануванні, підготовці та вчиненні запланованих ним злочинів.
Для вчинення злочинів, ОСОБА_4 та не встановлена досудовим розслідуванням службова особа Дніпровської міської ради, розробили попередній план їх учинення, який полягав у наступному:
- ухвалити рішення про виділення коштів місцевого бюджету на закупівлю маркетингових та рекламних послуг (інтернет, газети, телебачення, радіо) у розмірах, що значно перевищують їх дійсну вартість;
- оголосити тендер на закупівлю рекламних та маркетингових послуг через різні структурні підрозділи Дніпровської міської ради (як Департаменту з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради так і підпорядкованим Департаменту - Комунальним підприємством «Організаційно-аналітична служба» Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 38360501) - (далі КП «Організаційно - аналітична служба» ДМР;
- підібрати фізичних осіб, які зареєстровані або зареєструються фізичними особами - підприємцями (далі - ФОП) без мети здійснення підприємницької діяльності та приймуть участь у тендерах на закупівлю рекламних та маркетингових послуг;
- забезпечити перемогу підібраних чи залучених ФОП у оголошених тендерах та укладання з ними відповідних угод;
- розподілити кошти отримані ФОП по тендерах на дві частини, а саме: на дійсну оплату рекламних та маркетингових послуг шляхом перерахування її частини на рахунки юридичних та фізичних осіб, які надають рекламні послуги, а іншу частину коштів обготівкувати з метою переведення їх у готівку для подальшого особистого збагачення;
- забезпечити підписання ФОП та службовими особами КП «Організаційно - аналітична служба» ДМР чи Департаменту з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради актів виконаних робіт на всю суму договору;
- розподілити кошти між учасниками злочину.
Розуміючи, що реалізувати такий злочинний план можливо лише при задіянні значної кількості осіб, зокрема: службових осіб з числа Департаменту з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради, КП «Організаційно - аналітична служба» ДМР, фізичних осіб які погодяться на пропозицію зареєструватись або вже зареєстровані як ФОП без фактичного наміру здійснювати фінансово-господарську діяльність, особи яка відшукає осіб як погодяться зареєструватись або вже зареєстровані як ФОП без фактичного наміру здійснювати фінансово-господарську діяльність, осіб, які мають відповідні знання в бухгалтерському, податковому обліках та фінансовій звітності ФОП, осіб, які контролюватимуть діяльність ФОП і т.д.), приблизно в січні 2021 року (точна дата і час досудовим розслідування не встановлено), вирішили створити стійке ієрархічне злочинне об`єднання - злочинну організацію.
Метою діяльності злочинної організації було незаконна розтрата коштів місцевого бюджету, виділених на проведення тендерів з закупівлі рекламних та маркетингових послуг, участь в яких будуть приймати підконтрольні ФОП, без мети виконання указаних послуг в повному обсязі.
Дніпровська міська рада має у своєму структурному підпорядкуванні Департамент з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради, який підпорядковується одному із заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів щодо інформаційної діяльності міської ради.
Таким чином, невстановлені досудовим розслідуванням службові особи Департаменту з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради та КП «Організаційно - аналітична служба» ДМР на момент учинення злочинів, перебуваючи на керівних посадах, діючи відповідно до відведеної їм в злочинній організації ролі та згідно із розробленим ОСОБА_4 та невстановленою досудовим розслідуванням службовою особою Дніпровської міської ради планом злочинної діяльності, будучи службовими особами згаданого Департаменту та комунального підприємства, маючи при цьому владні повноваження, передбачені внутрішніми нормативними актами підприємства та законодавчими актами України, виконували організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, пов`язані зі здійсненням поточного управління підприємствами, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України вони були службовими особами.
Рішенням Дніпровської міської ради «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2021 рік» № 13/1-2 від 16.12.2020, відповідно до якого через Департамент з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради виділено кошти з місцевого бюджету для поповнення обігових коштів КП «Організаційно - аналітична служба» ДМР у сумі 47 643 486 грн., рішенням Дніпровської міської ради «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2022 рік» № 2/13 від 08.12.2021, відповідно до якого через Департамент з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради виділено кошти з місцевого бюджету для поповнення обігових коштів КП «Організаційно - аналітична служба» ДМР у сумі 71 643 486 грн., рішенням Дніпровської міської ради «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2023 рік» № 2/31 від 14.12.2022, відповідно до якого через Департамент з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради виділено кошти з місцевого бюджету для поповнення обігових коштів КП «Організаційно - аналітична служба» ДМР у сумі 23 036 128 грн.
Створивши умови для успішного здійснення злочинної діяльності та вчинивши сукупність дій із формування злочинного об`єднання, до якого в різний час увійшли: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , невстановлені службові особи Департаменту з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради Дніпровської міської ради, невстановлені службові особи КП «Організаційно-аналітична служба» ДМР, невстановлена особа, яка відшукала фізичних осіб, які погодились зареєструватись ФОП без мети здійснення такої фінансово-господарської діяльності, ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_13 , ФОП ОСОБА_9 та невстановлені досудовим розслідуванням особи, і створивши умови для вчинення зазначених вище злочинів, члени організованого і очоленого ОСОБА_4 та невстановленою досудовим розслідуванням службовою особою Дніпровської міської ради злочинного об`єднання, у 2021 році, приступили до скоєння злочинів, у тому числі особливо тяжких, спрямованих на розтрату чужого майна шляхом, яке було ввірене особі, зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому потворно, в умовах воєнного стану в особливо великому розмірі, у складі злочинної організації, учинення яких було необхідною умовою для реалізації злочинного умислу, в першу чергу направленого на скоєння особливо тяжких злочинів, злочинною організацією.
У період з січня 2021 року по грудень 2023 року учасники злочинної організації, створеної ОСОБА_4 та невстановленою досудовим розслідуванням службовою особою Дніпровської міської ради, до складу якої у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше січня 2021 року увійшли: невстановлена досудовим розслідуванням службова особа Департаменту з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради, невстановлена досудовим розслідуванням службова особа КП «Організаційно - аналітична служба» ДМР, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_13 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_9 а також інші невстановлені досудовим розслідуванням учасники злочинної організації, діючи відповідно до основної мети цієї організації - особливо тяжких злочинів, спрямованих на розтрату чужого майна, яке було ввірене особі, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому потворно, в умовах воєнного стану в особливо великому розмірі, у складі злочинної організації, здійснили розтрату коштів місцевого бюджету під виглядом отримання маркетингових та рекламних послуг та вчинили наступні кримінальні правопорушення:
З використанням реквізитів ФОП ОСОБА_13 здійснили розтрату коштів місцевого бюджету на суму 5 071 000 грн., а саме:
- в період з 20.04.2021 до 23.11.2021, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 20/28.05 від 28.05.2021 коштами у розмірі 2 210 000 грн;
- в період з 07.09.2021 до 06.01.2022, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 37/12.10 від 12.10.2021 коштами у розмірі 772 000 грн;
- в період з 04.11.2021 до 17.01.2023, під час виконання укладених договорів про закупівлю послуг: № 02/01.01 від 01.01.2022, № 37/03.08 від 03.08.2022, № 42/01.09 від 01.09.2022 коштами у розмірі 2 089 000 грн.
З використанням реквізитів ФОП ОСОБА_10 здійснили розтрату коштів місцевого бюджету на суму 4 831 150, 6 грн, а саме:
- в період з 24.05.2021 до 02.02.2022, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 22/29.06 від 29.06.2021 коштами у розмірі 3 542 424 грн;
- в період з 28.01.2022 до 20.12.2022, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 15/21.03 від 21.03.2022 коштами у розмірі 1 288 726,6 грн;
З використанням реквізитів ФОП ОСОБА_12 здійснили розтрату коштів місцевого бюджету на суму 4 635 427, 5 грн., а саме:
- в період з 26.04.2021 до 28.03.2022, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 19/28.05 від 28.05.2021 коштами у розмірі 2 589 900 грн;
- в період з 31.03.2022 до 06.05.2022, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 19/07.03 від 31.03.2022 коштами у розмірі 1 275 600 грн;
- в період з 18.07.2022 до 20.09.2022, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 1936/01.08 від 01.08.2022 коштами у розмірі 769 927,50 грн.
З використанням реквізитів ФОП ОСОБА_11 здійснили розтрату коштів місцевого бюджету на суму 8 143 691,87 грн., а саме:
- в період з 28.08.2021 до 04.01.2022, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 38/25.10 від 25.10.2021 коштами у розмірі 2 850 000 грн;
- в період з 28.08.2021 до 04.01.2022, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 43/01.09 від 01.09.2022 коштами у розмірі 2 341 900 грн;
в період з 12.12.2022 до 06.04.2023, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 04/02.01 від 02.01.2023 коштами у розмірі 2 951 791, 87 грн.
З використанням реквізитів ФОП ОСОБА_9 здійснили розтрату коштів місцевого бюджету на суму 4 430 000 грн., а саме:
- в період з 28.05.2021 по 17.11.2021, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 27/02.08 від 02.08.2021 коштами у розмірі 3 030 000 грн;
- в період з 13.03.2023 по 07.07.2023, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 17/27.03 від 27.03.2023 коштами у розмірі 1 400 000 грн.
З використанням реквізитів ФОП ОСОБА_8 здійснили розтрату коштів місцевого бюджету на суму 4 001 620 грн., а саме:
- в період з 10.11.2021 до 29.12.2022, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 04/01.01 від 04.01.2022 коштами у розмірі 4 001 620 грн.
З використанням реквізитів ФОП ОСОБА_7 здійснили розтрату коштів місцевого бюджету на суму 3 090 000 грн., а саме:
- в період з 08.11.2021 до 08.06.2022, під час виконання укладеного договору про закупівлю послуг № 03/01.01 від 04.01.2022 коштами у розмірі 3 090 000 грн.
Протиправні дії організованої та очоленої ОСОБА_4 та невстановленою досудовим розслідуванням службовою особою Дніпровської міської ради злочинної організації учинено в умовах воєнного стану, що був уведений в Україні із 05:30 год. 24.02.2022, на підставі Указу Президента України № 64/2022.
Відповідно до Закону України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» строк дії воєнного стану в Україні неодноразово продовжувався, починаючи з 24.02.2022 та діє по теперішній час.
Всього у зазначений період часу учасники злочинної організації, створеної ОСОБА_4 та невстановленою досудовим розслідуванням службовою особою Дніпровської міської ради, здійснили розтрату коштів місцевого бюджету під виглядом отримання маркетингових та рекламних послуг на загальну суму 34 202 890 грн.
Створена і очолена ОСОБА_4 та невстановленою досудовим розслідуванням службовою особою Дніпровської міської ради злочинна організація характеризувалася ієрархічністю, об`єднанням значної кількості учасників, з метою вчинення злочинів, стабільністю, згуртованістю і стійкістю її складу, який фактично змінювався лише за рахунок включення нових учасників, тривалістю та систематичністю злочинної діяльності, розробленням та узгодженням загального та детального планів злочинної діяльності, чітким розподілом функцій (злочинних ролей) між її учасниками та єдиними для всіх правилами поведінки, чітким підпорядкуванням її організаторам, що забезпечувало встановлений організаторами порядок керівництва цією організацією та сприяло збереженню функціональних зв`язків і принципів взаємозалежності учасників при здійсненні спільної злочинної діяльності, домовленістю і готовністю до постійного вчинення злочинів кожним із учасників злочинної організації та отриманням на постійній основі матеріальних благ від такої діяльності, розподілом грошей, здобутих злочинним шляхом, між членами злочинного об`єднання та спрямуванням їх на витрати, пов`язані з діяльністю та функціонуванням організації.
30.09.2024 на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києві від 06.09.2024 за адресою: АДРЕСА_1 , де проживає ОСОБА_5 проведено обшук. В ході обшуку виявлено та вилучено: мобільний телефон марки «Iphone» ІМЕІ: НОМЕР_1 із сім картою № НОМЕР_2 , мобільний телефон марки «Iphone», флеш носій об`ємом 64 ГБ, банківські картки банку «Приват Банк» № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 , № НОМЕР_6 , банківські картки банку «OTP Bank» № НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 , банківська картка «monobank» № НОМЕР_9 , кліше печатки ФОП ОСОБА_5 , документи щодо здійснення господарської діяльності ТОВ «Дніпро Інфо» на 110 аркушах.
Цього ж дня, ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні вище вказаних кримінальних правопорушень.
Постановою слідчого від 30.09.2024 вилучені під час обшуку в підозрюваного ОСОБА_5 речі та документи визнані речовими доказами.
Беручи до уваги те, що вищезазначені речі, є речовими доказами кримінального правопорушення, незастосування арешту перешкоджатиме встановленню істини внаслідок того, що воно може бути приховане, відчужене, пошкоджене або змінене.
З метою забезпечення повного, об`єктивного та всебічного розслідування даного кримінального провадження, а також зважаючи на те, що речі зберігають на собі сліди вчинення кримінального правопорушення, які самостійно та в сукупності з іншими зібраними по кримінальному провадженні доказами мають суттєве значення для з`ясування обставин вчинення злочину, встановлення осіб, причетних до його вчинення, слідчий звертається до Печерського районного суду м. Києва з клопотанням про арешт документів.
Статтею 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: речових доказів.
Згідно ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Згідно ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 КПК України); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 КПК України); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Так, слідчим суддею встановлено, що постановою слідчого від 30.09.2024 вилучені під час обшуку речі визнанні речовим доказом у кримінальному провадженні № 12022040000000637 від 26.11.2022.
Прокурором доведено, що вказане майно може бути знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегло на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, тобто відповідає критеріям визначеним ст. 98 КПК України, та у випадку не накладення арешту на вказане майно, це може призвести до подальшого відчуження або до інших наслідків, які можуть перешкоджати досудовому розслідуванню.
За викладених обставин, враховуючи правове обґрунтування клопотання, яке відповідає положенням ст. ст. 170-173 КПК України, приходжу до переконання, що клопотання слідчого про накладення арешту на майно підлягає задоволенню з метою конфіскації майна, задля забезпечення дієвості та об`єктивності розслідування у вказаному кримінальному провадженні, оскільки незастосування арешту може призвести до відчуження майна.
Приходячи до такого висновку, слідчий суддя враховує й те, що в даному випадку обмеження права власності є розумним і співрозмірним завданням кримінального провадження та обставини кримінального провадження станом на час прийняття рішення вимагають вжиття такого методу державного регулювання як накладення арешту. При цьому, доказів негативних наслідків від застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження слідчим суддею не встановлено.
Таким чином, клопотання підлягає задоволенню.
При цьому, слідчий суддя роз`яснює, що згідно ч. 1 ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 107, 170, 172, 173, 174, 309, 372, 392, 532 Кримінального процесуального кодексу України,-
У Х В А Л И В :
Клопотання - задовольнити.
Накласти арешт на тимчасово вилучене майно в ході обшуку 30.09.2024, що належить підозрюваному ОСОБА_5 , а саме: мобільний телефон марки «Iphone» ІМЕІ: НОМЕР_1 із сім картою № НОМЕР_2 , мобільний телефон марки «Iphone», флеш носій об`ємом 64 ГБ, банківські картки банку «Приват Банк» № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , № НОМЕР_5 , № НОМЕР_6 , банківські картки банку «OTP Bank» № НОМЕР_7 , № НОМЕР_8 , банківська картка «monobank» № НОМЕР_9 , кліше печатки ФОП ОСОБА_5 , документи щодо здійснення господарської діяльності ТОВ «Дніпро Інфо» на 110 аркушах.
Зобов`язати слідчого/прокурора у кримінальному провадженні передати ухвалу особі, на майно якої, накладено арешт.
Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2024 |
Оприлюднено | 06.01.2025 |
Номер документу | 124210830 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Остапчук Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні