Ухвала
від 18.12.2024 по справі 757/59185/24-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/59185/24

пр. № 1-кс-50132/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого відділу Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів,-

В С Т А Н О В И В :

До провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого відділу Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 В судове засідання слідчий не з`явився, подав до суду заяву про розгляд клопотання без його участі та просив задовольнити клопотання в повному обсязі з викладених в ньому підстав. Представник особи у володінні якої знаходяться речі та документи, в судове засідання не з`явився, належним чином повідомлялись. На підставі ч. 4 ст. 163 КПК України слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання у відсутності особи, у володінні якої знаходяться витребувані документи (інформація). Обґрунтовуючи внесене клопотання слідчий зазначив, що Слідчими Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62019100000001170 від 20.08.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 15 ч. 5 ст. 191, ч.ч. 3, 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 240, ч.ч. 1, 2 ст. 255, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366, ч. 2 ст. 367КК України.

З`ясовано, що неналежне виконання Головою ІНФОРМАЦІЯ_2 своїх службових обов`язків та системне ігнорування вимог ст. 2, п. 5 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про ІНФОРМАЦІЯ_2 » в частині відсутності належного контролю у сфері організації та проведення приватизації державного майна, відчуження державного майна, передачі державного майна в оренду та користування, повернення у державну власність державного майна, що було приватизоване, відчужене або вибуло з державної власності з порушенням законодавства, призвело до відчуження об`єктів нерухомості, які перебували у віданні ІНФОРМАЦІЯ_3 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) та є державною власністю.

Так, постановою Верховної Ради Української РСР «Про захист суверенних прав власності Української РСР» № 506 від 29 листопада 1990 року введено мораторій на території республіки на будь-які зміни форми власності та власника державного майна до введення у дію Закону Української РСР про роздержавлення майна.

Із проголошенням незалежності України весь економічний, науковий і технічний потенціал, розміщений на її території, став державною власністю України. Згідно з Указом Президії Верховної Ради України № 1452-ХІІ від 30 серпня 1991 року «Про передачу підприємств, установ та організацій союзного підпорядкування, розташованих на території України, у власність держави» та Законом України «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України» майно та фінансові ресурси підприємств, установ, організацій та інших об`єктів союзного підпорядкування, розташованих на території нашої країни, визнано державною власністю України.

Статтями 1, 3 Закону України «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України» № 1540 від 10.09.1991 передбачено, що майно та фінансові ресурси підприємств, установ, організацій та інших об`єктів союзного підпорядкування, розташованих на території України, є державною власністю України.

Крім того, ст. 4 цього Закону визначено, що рішення державних органів, органів громадських, політичних, кооперативних, інших організацій і підприємств, посадових осіб, а також договори та інші угоди, прийняті чи здійснені на основі законодавства СРСР щодо зміни власника і форм власності, а також створення акціонерних та спільних підприємств за участю органів влади та управління Союзу РСР після прийняття Постанови Верховної Ради України від 24.08.1991 «Про проголошення незалежності України» без узгодження з відповідними органами управління, визначеними Кабінетом Міністрів України, вважаються недійсними.

Отже, майно передавалось профспілкам лише у відання, оскільки відповідно до статуту професійних спілок СРСР, затвердженого постановою XVIII з`їзду профспілок СРСР від 01.01.1987, вони мали статус загальносоюзної громадської організації, а тому представники ІНФОРМАЦІЯ_6 , 24.01.1992 незаконно передали АТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », та у невстановлений досудовим розслідуванням день і час АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » частину майна у власність, відповідно до підписаних актів приймання-передачі, не зважаючи на те, що розпоряджатись спірним майном вправі був виключно ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Так, постановою Верхової Ради України від 10.04.1992 «Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташовані на території України» визначено, що майно та фінансові ресурси, розташованих на території України підприємств, установ та об`єктів, що перебували у віданні центральних органів цих організацій, до визначення правонаступників загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР вирішено передати ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Щодо майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР, у зв`язку із законодавчою невизначеністю правонаступників майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР та з метою його збереження в інтересах громадян України Верховна Рада України постановою № 3943 - ХІІ від 04.02.1994 «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» встановила, що тимчасово, до законодавчого визначення суб`єктів права власності майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташованого на території України, зазначене майно є загальнодержавною власністю.

Відповідно до тимчасового положення про ІНФОРМАЦІЯ_2 та Закону України «Про Фонд державного майна України», з прийняттям якого наведене положення втратило чинність, ІНФОРМАЦІЯ_2 є державним органом, який здійснює державну політику в сфері приватизації державного майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_2 є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об`єктами державної власності, що належить до сфери його управління, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та оціночної діяльності.

Таким чином, передача майнових комплексів у відання ІНФОРМАЦІЯ_7 , правонаступником якої після розпаду ІНФОРМАЦІЯ_8 , а у подальшому - ІНФОРМАЦІЯ_3 , жодним чином не мала наслідком зміну форми власності переданого майна, яке так і залишилося державним.

Отже майно, що розташоване на території України та перебувало у віданні загальносоюзної громадської організації, а на момент створення ІНФОРМАЦІЯ_3 , ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ЗАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » тощо, перебувало у державній власності, то таке майно не могло бути відчужене без згоди його власника - держави в особі ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Однак, з метою незаконного заволодіння державним майном, а саме цілісними майновими комплексами, пансіонатами, спортивними комплексами, адміністративними будівлями, концертними залами, готелями, іншими об`єктами нерухомості, що розташовані на території України, невстановлені на даний час особи, у тому числі керівники та працівники ІНФОРМАЦІЯ_3 , акціонерних товариств « ІНФОРМАЦІЯ_4 », « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та інших, заснованих ними суб`єктів господарювання, розробили злочинний план, згідно якого, крім іншого, місцеві органи виконавчої влади, в порушення вимог Указу Президії Верховної Ради України № 1452-ХІІ від 30.08.1991 «Про передачу підприємств, установ та організацій союзного підпорядкування, розташованих на території України, у власність держави», Закону України від 10.09.1991 «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України», Постанови Верховної Ради України № 3943 від 04.02.1994- ХІІ «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» та інших нормативних актів, протиправно оформили та видали представникам ІНФОРМАЦІЯ_6 , акціонерних товариств « ІНФОРМАЦІЯ_4 », « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та інших заснованих ними суб`єктів господарювання, свідоцтва про право власності на вищевказані державні об`єкти нерухомого майна, яке перебувало в їх віданні.

Реалізуючи такий план, спрямований на заволодіння державним майном та його подальше незаконне відчуження, службові особи зазначених акціонерних товариств та ІНФОРМАЦІЯ_3 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_9 ), використовуючи вказані, незаконно видані, свідоцтва про право власності, діючи за попередньою змовою групою осіб, здійснили протиправне відчуження низки курортно-оздоровчих, спортивних та інших державних комплексів, та продовжують свою незаконну діяльність.

В ході проведення допитів, в межах вказаного кримінального провадження встановлено, що службові особи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та їх дочірніх підприємств, є учасниками схеми із незаконного відчуження державного майна.

Встановлено, що ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » є засновником ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ) та є власником їх акцій на загальну суму понад 99 % від їх загальної кількості.

Так, 30.12.1999 службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 в порушення зазначеного законодавства видали ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » Свідоцтво про право власності на туристичний комплекс, розташовані за адресою: АДРЕСА_2 .

Таке Свідоцтво про право власності видано на підставі Рішення ІНФОРМАЦІЯ_12 № 1736 від 30.12.1999 Про оформлення права власності на туристичний комплекс по АДРЕСА_2 , погодженого начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 та підписаного секретарем міської ради ОСОБА_5 .

Також встановлено, що у період 2017-2021 особами, які входять до складу (очолюють) колегіальних органів ІНФОРМАЦІЯ_9 , ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », прийняті протиправні рішення про відчуження туристичного комплексу « ІНФОРМАЦІЯ_13 », розташовані за адресою: АДРЕСА_2 .

Протягом зазначеного періоду, службові особи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), діючи за попередньою змовою, уклали ряд правочинів з метою подальшого протиправного відчуження державного майна, розташованого за вказаною адресою.

Реалізуючи свій злочинний умисел, службовими особами ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » 05.09.2017 на підставі договору купівлі-продажу протиправно відчужено ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » державне майно - 8/25 часток туристичного комплексу « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (приміщення ресторану), загальною площею 1912 м2, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 .

У подальшому, службові особи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), діючи за попередньою змовою, уклали ряд правочинів з метою подальшого протиправного відчуження державного майна, розташованого за вказаною адресою.

Зокрема, 10.08.2021 року між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » укладено Договір позики. Відповідно до умов вказаного договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » надав ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » позику на суму понад 26 млн грн з терміном повернення - шість місяців з дня укладення договору позики.

Разом з цим, 12.08.2021 між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » укладено Договір поруки, відповідно до якого ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » зобов`язалося відповідати перед ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » за виконання ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » своїх зобов`язань в розмірі понад 26 млн грн, що виникли за договором позики від 10.08.2021.

Пунктом 3.2 Договору поруки Сторони погодили, що з метою забезпечення зобов`язань за договором позики від 10.08.2021 ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » відповідає перед ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » нерухомим майном та земельною ділянкою, що належить ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » на праві приватної власності, які розташовані за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: 339/500 частки будівель та споруд туристичного комплексу «Поділля» (приміщення готелю літ. «А» - загальною площею 3868.0 м2, котельні літ. «Б» - загальною площею 202.5 м2 , огорожі № 2, 3, мостіння 1) та 33/100 частки земельної ділянки, кадастровий номер 0510100000:02:055:0135, площею 0,5486 га.

У подальшому, з метою забезпечення виконання основного зобов`язання, 16.08.2021 між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » та ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » укладено іпотечний договір, посвідчений приватним нотаріусом Вінницького міського нотаріального округу ОСОБА_6 , відповідно до якого іпотекою забезпечується кожна та всі з вимог ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », що випливають з договору позики, за умовами якого ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » зобов`язується перед ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » повернути надану йому позику строком до 09.02.2022.

Предметом іпотеки, що є забезпеченням викладених у договорі позики зобов`язань ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », є вказане нерухоме майно ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_11 ».

Надалі, ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » не виконало основного зобов`язання по поверненню позики, що стало підставою для відчуження ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » державного нерухомого майна, яким було забезпечено таке зобов`язання.

Такі дії свідчать про планування службовими особами вказаних товариств незаконного відчуження зазначених об`єктів нерухомого майна.

Разом з цим, відповідно до матеріалів досудового розслідування у цьому кримінальному провадженні, ІНФОРМАЦІЯ_15 05.01.2015 прийнято рішення у справі № 11/163/2011/5003, відповідно до якого у задоволенні позову заступника прокурора в частині визнання незаконним рішення ІНФОРМАЦІЯ_12 № 1736 від 30.12.1999 року «Про оформлення права власності на туристичний комплекс по АДРЕСА_2 » відмовлено. Відповідно до цього рішення, туристичний комплекс за адресою: АДРЕСА_2 , є державною власністю та вибуло з її володіння в порушення чинного законодавства. Постановами ІНФОРМАЦІЯ_16 та ІНФОРМАЦІЯ_17 від 25.02.2015 та 20.05.2015 відповідно зазначене рішення ІНФОРМАЦІЯ_18 від 05.01.2015 залишено без змін.

Враховуючи викладене, у органу досудового розслідування з метою повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування у цьому кримінальному провадженні виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів, що містяться в особових справах начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 та секретаря ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 , що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення належним чином завірених копій усіх наявних в особових справах документів. Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів. Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання дійшов висновку про необхідність в задоволенні клопотання, про надання тимчасового доступу до речей і документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 , оскільки такі дані необхідні для ефективного здійснення досудового розслідування. Керуючись ст. 108, ст.ст.160, 162-164, 166, ст. 309 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В :

Клопотання старшого слідчого відділу Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів - задовольнити. Надати заступникам керівника другого відділу Управління по розслідуванню кримінальних правопорушень, вчинених організованими злочинними групами, Головного слідчого управління Державного бюро розслідування ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , старшим слідчим в ОВС другого відділу Управління по розслідуванню кримінальних правопорушень, вчинених організованими злочинними групами, Головного слідчого управління Державного бюро розслідування ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , старшому слідчому другого відділу Управління по розслідуванню кримінальних правопорушень, вчинених організованими злочинними групами, Головного слідчого управління Державного бюро розслідування ОСОБА_3 , слідчому другого відділу Управління по розслідуванню кримінальних правопорушень, вчинених організованими злочинними групами, Головного слідчого управління Державного бюро розслідування ОСОБА_13 , старшим слідчим в ОВС Четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_14 , ОСОБА_15 дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, а саме додокументів, що містяться в особових справах начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 та секретаря ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 , що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення належним чином завірених копій усіх наявних в особових справах документів. Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею. Службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 , надати (забезпечити) тимчасовий доступ до речей і документів, зазначеній в ухвалі особі та надати їй можливість вилучити копії. У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів. Ухвала оскарженню не підлягає. Слідчий суддя ОСОБА_1 Підготовлено в 2 примірниках Прим. 1 - знаходиться в матеріалах кримінального провадження № 757/59185/24-к Прим.2 - Слідчий ОСОБА_3 Копія: ІНФОРМАЦІЯ_19 Виконавець: ОСОБА_1 18.12.2024

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.12.2024
Оприлюднено06.01.2025
Номер документу124210849
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —757/59185/24-к

Ухвала від 18.12.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Остапчук Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні