Вищий антикорупційний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 991/13832/24
Провадження 1-кс/991/13921/24
У Х В А Л А
20 грудня 2024 року м. Київ
Слідчий суддя Вищого антикорупційного суду ОСОБА_1 ,
за участі:
секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні скаргу представника Громадської організації «Платформа Громадський контроль» - ОСОБА_3 на бездіяльність уповноважених осіб Національного антикорупційного бюро України,
В С Т А Н О В И В:
І. Суть питання, що вирішується ухвалою, і за чиєю ініціативою воно розглядається
1.До Вищого антикорупційного суду надійшла скарга представника Громадської організації «Платформа Громадський контроль» (далі - ГО «Платформа Громадський контроль») - ОСОБА_3 на бездіяльність уповноважених осіб Національного антикорупційного бюро України (далі - НАБУ), яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальні правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань (далі - ЄРДР).
2.Скарга обґрунтована тим, що голова правління ГО «Платформа Громадський контроль» - ОСОБА_3 направив до НАБУ заяву за вих № 2558/24 від 29.11.2024 про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 364 КК України (далі - КК).
3.Внаслідок відсутності належного процесуального реагування з боку уповноважених осіб НАБУ на вказану заяву, передбаченого ст. 214 КПК України (далі - КПК), представник ГО «Платформа Громадський контроль» змушений був звернутися до слідчого судді з відповідною скаргою, у якій просив:
-витребувати у представників НАБУ реєстраційні матеріали щодо розгляду заяви ГО «Платформа Громадський контроль» вих № 2558/24 від 29.11.2024;
-визнати незаконною бездіяльність уповноважених осіб НАБУ та зобов`язати їх внести вказані в заяві голови ГО «Платформа Громадський контроль» - ОСОБА_3 за вих. 2558/24 від 29.11.2024 відомості до ЄРДР про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 364 КК.
ІІ. Позиції учасників судового провадження
4.Представник ГО «Платформа Громадський контроль», будучи належно повідомлений про час, дату та місце розгляду скарги, в судове засідання не з`явився. У поданій скарзі просив здійснювати судовий розгляд без його участі.
5.Представник особи, бездіяльність якої оскаржується, у судове засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, що відповідно до ч. 3 ст. 306 КПК не є перешкодою для розгляду скарги.
6.Натомість, представник НАБУ направив на адресу суду письмові пояснення, відповідно до яких на час надання вказаних пояснень відомості про кримінальне правопорушення за зверненням ГО «Платформа Громадський контроль» за вих. 2558/24 від 29.11.2024 до ЄРДР не вносились. На переконання уповноважених осіб НАБУ, висновки заявника про завищення цін на будівельні матеріали і виконання будівельних робіт у кошторисах робіт по реконструкції водогону є такими, що не ґрунтуються на фактичних даних. Також представник НАБУ просив здійснювати судовий розгляд без його участі.
ІІІ. Положення закону, якими керувався слідчий суддя при постановленні ухвали
7.Вичерпний перелік рішень, дій чи бездіяльності слідчого або прокурора, які можуть бути оскаржені під час досудового розслідування, визначений ч. 1 ст. 303 КПК.
8.Так, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 303 КПК на досудовому провадженні може бути оскаржена бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до ЄРДР.
9.Згідно з ч. 1 ст. 214 КПК України, слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення зобов`язаний внести відповідні відомості до ЄРДР, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з ЄРДР.
10.Відповідно до ч. 4 ст. 214 КПК України відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.
11.Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 16 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро» Національне бюро здійснює досудове розслідування кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності, а також проводить досудове розслідування інших кримінальних правопорушень у випадках, визначених законом.
12.Положення ч. 2 ст. 307 КПК передбачають, що ухвала слідчого судді за результатами розгляду скарги на рішення, дії чи бездіяльність під час досудового розслідування може бути про: 1) скасування рішення слідчого, дізнавача чи прокурора; 1-1) скасування повідомлення про підозру; 2) зобов`язання припинити дію; 3) зобов`язання вчинити певну дію; 4) відмову у задоволенні скарги.
ІV. Встановлені слідчим суддею обставин із посиланням на докази
13.З матеріалів скарги вбачається, що голова правління ГО «Платформа Громадський контроль» - ОСОБА_3 звернувся до НАБУ із заявою за вих № 2558/24 від 29.11.2024 про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 364 КК (а.с. 3-7).
14.Станом на час розгляду скарги, заявника не було повідомлено про початок кримінального провадження за цією заявою.
15.З поданих слідчому судді письмових пояснень детектива НАБУ вбачається, що за результатами розгляду вказаної заяви відповідні відомості до ЄРДР внесені не були.
V. Мотиви, з яких слідчий суддя виходив при постановленні ухвали
16.З аналізу ч. 1 ст. 214 КПК вбачається обов`язок уповноваженого органу досудового розслідування здійснити фіксацію наданої заявником інформації про кримінальне правопорушення, шляхом внесення відповідних відомостей до ЄРДР.
17.Відповідно до заяви голови правління ГО «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 від 29.11.2024 03.07.2023 Комунальним підприємством Дніпропетровської обласної ради «Аульський водовід» (ЄДРПОУ 34621490) та ТОВ «АСІНКТОН СТРОЙ» (ЄДРПОУ 42298471) укладено договір № 03/07/23 підряду на виконання робіт по об?єкту: «Реконструкція водогону Аули-Верхньодніпровськ Кам?янський район, Дніпропетровської області». Договірна ціна робіт становить 350 045 574,60 грн. Шляхом здійснення часткового аналізу кошторисної документації, яка була надана переможцем закупівлі в складі тендерної пропозиції, ГО «Платформа Громадський контроль» було встановлено факт завищення вартості необхідних для виконання вказаних робіт матеріалів. Тобто, згідно з заявою, особи з числа представників Комунального підприємства Дніпропетровської обласної ради «Аульський водовід» та представники ТОВ «АСІНКТОН СТРОЙ», маючи спільний злочинний умисел, розробили та мають намір реалізувати схему щодо нецільового використання і подальшого привласнення бюджетних коштів на орієнтовну суму понад 119 млн грн шляхом завищення цін на будівельні матеріали і виконання будівельних робіт, що, на переконання заявника, свідчить про ймовірне вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 364 КК.
18.На підтвердження зазначених в заяві обставин, головою правління ГО «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 до поданої заяви долучено низку додатків:
-договір № 03/07/23 від 03.07.2023;
-аналіз вартості деяких матеріалів актів виконаних робіт до закупівлі «Реконструкція водогону Аули-Верхньодніпровськ Кам?янський район, Дніпропетровської області»;
-акти виконаних робіт до закупівлі «Реконструкція водогону Аули-Верхньодніпровськ Кам?янський район, Дніпропетровської області».
19.Окрім того, у заяві зазначені посилання на відповідні веб-ресурси, що містять документи, якими обґрунтовується подана заява про вчинення кримінального правопорушення, а також вказані особи, які можуть бути причетні до вчинення вказаного кримінального правопорушення.
20.Отже, головою ГО «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 викладено короткий зміст обставин кримінальних правопорушень з попередньою кваліфікацією за ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 364 КК.
21.Водночас, слід зазначити, що встановлення всіх обставин, що можуть свідчити про факт вчинення кримінального правопорушення та може містити ознаки, зазначеного в заяві складу кримінального правопорушення, здійснюється органом досудового розслідування після внесення відповідних відомостей до ЄРДР. У разі ж встановлення відсутності події кримінального правопорушення або відсутності у діях осіб ознак складу кримінального правопорушення, КПК передбачає можливість закриття кримінального провадження (п. 1, 2 ч. 1 ст. 284 КПК).
22.Так, не оцінюючи обґрунтованість заяви представника ГО «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 на предмет ознак складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 364 КК, слідчий суддя вважає, що в ній містяться відомості, які можуть стати предметом перевірки органом досудового розслідування в порядку, передбаченому КПК.
23.Водночас, враховуючи встановлені вище обставини, слідчий суддя доходить висновку, що уповноваженими особами НАБУ не здійснено фіксацію поданої заявником інформації про кримінальні правопорушення, шляхом внесення відомостей до ЄРДР, чим допущено бездіяльність. Тому наявні підстави для зобов`язання їх внести до ЄРДР відомості про кримінальні правопорушення на підставі заяви голови правління ГО «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 від 29.11.2024.
24.Водночас, слідчий суддя вважає необґрунтованими вимоги представника ГО «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 про визнання незаконною бездіяльності уповноважених осіб НАБУ, оскільки такі повноваження слідчого судді не передбачені КПК згідно зі ст. 307 цього кодексу.
25.Крім того, у своїй скарзі ОСОБА_3 просив витребувати у представника НАБУ реєстраційні матеріали щодо розгляду його заяви, однак, слідчий суддя не вбачає у цьому необхідності, позаяк до скарги долучено копії поштових відправлень, із яких можливо встановити факт отримання уповноваженою особою НАБУ заяви, а також додано копію цієї заяви, зміст якої є достатнім для з`ясування, чи наведені у повідомленні про кримінальне правопорушення обставини, які можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення.
26.Враховуючи зазначене, скарга голови правління Громадської організації «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 підлягає частковому задоволенню.
Керуючись положеннями ст. 2, 214, 303, 306-307, 309, 369-372, 376 КПК, слідчий суддя
П О С Т А Н О В И В :
Скаргу представника Громадської організації «Платформа Громадський контроль» - ОСОБА_3 на бездіяльність уповноважених осіб Національного антикорупційного бюро України задовольнити частково.
Зобов`язати уповноважену особу Національного антикорупційного бюро України внести до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості за заявою голови правління Громадської організації «Платформа Громадський контроль» ОСОБА_3 від 29.11.2024 за вих № 2558/24.
В іншій частині скарги відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
| Суд | Вищий антикорупційний суд |
| Дата ухвалення рішення | 20.12.2024 |
| Оприлюднено | 06.01.2025 |
| Номер документу | 124211680 |
| Судочинство | Кримінальне |
| Категорія | Провадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування бездіяльність слідчого, прокурора стосовно невнесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань |
Кримінальне
Вищий антикорупційний суд
Маслов В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні