Рішення
від 02.01.2025 по справі 380/20002/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 січня 2025 рокусправа № 380/20002/24місто Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за позовом Приватного підприємства "Бекас-Буд" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

в с т а н о в и в:

І. Стислий виклад позицій учасників справи

до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства "Бекас-Буд" код ЄДРПОУ 35621135, місцезнаходження: 79052, м. Львів, вул.Роксоляни, 51/127 до Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79026, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, 35, у якій просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 18.06.2024 № 11266052/35621135 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;

- зобов`язати Комісію з питань зупинення податкової реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області прийняти рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість зареєстрованої за № 9158647415 вiд 12.06.2024.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Приватне підприємством «Бекас-Буд» зареєстроване як юридична особа з 12.03.2008 та здійснює свою діяльність у сфері будівництва житлових і нежитлових будівель (КВЕД 41.20 основний), а також будівництво доріг і автострад (КВЕД 42.11), Будівництво інших споруд, н. в. і. у. (КВЕД 42.99) та ін. 12.06.2024 ПП «БЕКАС-БУД» подано до ГУ ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість за встановленою формою разом з поясненнями (зареєстровано в ДПС за № 9158647415), де ставилось питання її врахувати з метою подальшої безумовної реєстрації податкових накладних на реалізацію робіт з будівництва, реконструкції, капітального і поточного ремонту житлових та нежитлових будівель (коди ДКПП 41.00.30 та 41.00.40). Разом із таблицею даних позивачем надано підтверджуючі документи та пояснення. З метою здійснення господарської діяльності, ПП «БЕКАС-БУД» отримало необхідні ліцензії та дозвільні документи, а саме: ліцензію № 45-Л від 05.12.2016 року на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів 4 та 5 категорії складності; декларацію про провадження господарської діяльності з будівельних робіт в умовах воєнного стану від 21.11.2022 № 013435/22; декларацію про відповідність матеріально-технічної бази вимогам з питань охорони праці від 02.02.2021. Однак, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 18.06.2024 № 11266052/35621135 не враховано вказані таблиці з підстав: «Не достатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку у поясненні, невідповідність відомостей, зазначених у Таблиці даних платника податку: п. 14 Порядку».

31.10.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому проти задоволення позовних вимог заперечив повністю. Відзив обґрунтований тим, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість при прийнятті рішення від 18.06.2024 № 11266052/35621135 встановлено, що: - «Не достатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, з посиланням на податкову та Іншу звітність платника податку у поясненні, невідповідність відомостей, зазначених у Таблиці даних платника податку: п. 14 Порядку». - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для провадження господарської діяльності): Таким чином, в оскаржуваному рішенні Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко зазначено підставу його прийняття.

ІІ. Рух справи

Ухвалою від 30.09.2024 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі.

Заходи забезпечення позову та доказів, у тому числі шляхом їх витребування, не вживались.

ІІІ. Фактичні обставини справи

Приватне підприємством «Бекас-Буд» зареєстроване як юридична особа з 12.03.2008 та здійснює свою діяльність у сфері будівництва житлових і нежитлових будівель (КВЕД 41.20 основний), а також будівництво доріг і автострад (КВЕД 42.11), Будівництво інших споруд, н. в. і. у. (КВЕД 42.99) та ін.

12.06.2024 ПП «Бекас-Буд» подано до ГУ ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість за встановленою формою разом з поясненнями (зареєстровано в ДПС за № 9158647415), де ставилось питання її врахувати з метою подальшої безумовної реєстрації податкових накладних на реалізацію робіт з будівництва, реконструкції, капітального і поточного ремонту житлових та нежитлових будівель (коди ДКПП 41.00.30 та 41.00.40).

Разом із таблицею даних позивачем надано підтверджуючі документи та пояснення.

Приватне підприємство «Бекас-Буд» виконує роботи з будівництва, реконструкції, капітального і поточного ремонту житлових та нежитлових будівель (коди ДКПП 41.00.30 та 41.00.40).

Виконання вказаних робіт позивачем здійснюється відповідно до укладених договорів підряду, зокрема:

- договір підряду № 842 від 13.12.2023, укладений з Квартирно-експлуатаційним відділом м. Львова на виконання робіт з капітального ремонту приміщень на об`єктах по вул.Личаківській, 26;

- договір підряду № 2905-1 від 29.05.2023, укладений з Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Солонківської сілької ради Солонківської ОТГ на виконання робіт з капітального ремонту даху та приміщень актового залу народного дому по вул.Центральній, 1 у с. Солонка, Львівського району, Львівської області.

З метою здійснення господарської діяльності ПП «БЕКАС-БУД» отримало необхідні ліцензії та дозвільні документи, а саме:

- ліцензію № 45-Л від 05.12.2016 року на провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів 4 та 5 категорії складності;

- декларацію про провадження господарської діяльності з будівельних робіт в умовах воєнного стану від 21.11.2022 № 013435/22;

- декларацію про відповідність матеріально-технічної бази вимогам з питань охорони праці від 02.02.2021 року.

Для виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального і поточного ремонту житлових та нежитлових будівель ПП «Бекас-Буд» придбуває різного роду товари, роботи та послуги, зокрема:

- «пісок», який поставляється ТзОВ «Агропромислове підприємство «Львівське» згідно з договором поставки № 08-07/2020 від 08.07.2020 та видаткових накладних № РНК-002433 від 11.07.2023, № РНК-002756 від 01.08.2023, № РНК-002917 від 09.08.2023, № РНК-002946 від 10.08.2023, № РНК-003087 від 17.08.2023. Для організації перевезення піску ПП «БЕКАС-БУД» залучає перевізника ТОВ «ЛІНГО ТРАНС» згідно з договором перевезення згідно з договором № 46 від 16.07.2020. Придбання таких товарів ПП «БЕКАС-БУД» відображено в бухгалтерському обліку та податковій звітності. Вказані товари після їх придбання використовуються в процесі виконання робіт для влаштування стяжки, оштукатурювання стін під час ремонту актового залу відповідно до укладеного договору підряду № 2905-1 від 29.05.2023, укладений з Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Солонківської сілької ради Солонківської ОТГ;

- «покрівельні матеріали: профнастил, самонарізи, ринви, труби водостічні, з`єднувачі, заглушки, коліна, кронштейни, ущільнювачі, снігозатримувач тощо», які поставляються ТзОВ «ТАЙЛ» на виконання договору поставки № 108 від 31.05.2023, укладеного між ПП «БЕКАС-БУД» та ТзОВ «ТАЙЛ» згідно з видатковою накладною № 4223 від 21.07.2023. Для організації перевезення вказаних матеріалів ТЗОВ «ТАЙЛ» залучає перевізника ТЗОВ «Т-Логістик» згідно ТТН № 1 697 від 21.07.2023. Придбані такого роду матеріали використовуються в процесі виконання робіт з ремонту даху, відповідно до укладеного договору підряду № 2905-1 від 29.05.2023, укладений з Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Солонківської сілької ради Солонківської ОТГ;

- «будівельні матеріали: суміш-клей для плитки, цемент, грунтовка, шпаклівка, цвяхи, кутники, рукавиці, росхідні матеріали тощо», які поставляються ПП «АЗОВ-ГАЛИЧИНА» на виконання умов договору № ГР0000601 від 15.01.2019, згідно видаткових накладних №ГРАГ0000334 від 18.01.2024, № ГРАГ0000189 від 11.01.2024, № ГРАГ0000372 від 19.01.2024. Доставка таких товарів здійснюється силами та за рахунок постачальника згідно ТТН. Придбання цих товарів ПП «БЕКАС-БУД» відображається в бухгалтерському обліку та податковій звітності. Вказані матеріали в подальшому використовуються в процесі виконання робіт з облицювання плиткою та оздоблювальних робіт з під час ремонту актової зали, відповідно до укладеного договору підряду № 2905-1 від 29.05.2023, укладений з Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Солонківської сілької ради Солонківської ОТГ;

- «металопластикові вікна, двері, підвіконня, відливи», постачання яких здійснює ПП «Вікна-Центр» на виконання умов договору купівлі-продажу № 24-01/039 від 12.02.2024 згідно з видатковою накладною № 27 від 12.02.2024. Доставка таких товарів здійснюється силами та за рахунок постачальника згідно з ТТН. Придбання таикх товарів ПП «БЕКАС-БУД» відображається в бухгалтерському обліку та податковій звітності. Вказані матеріали використані під час монтажу віконних та дверних конструкцій в рамках капітального ремонту приміщень на об`єктах по вул. Личаківській, 26 згідно з договором підряду № 842 від 13.12.2023, укладеного з Квартирно-експлуатаційним відділом м. Львова;

- «плитка стінна», яка поставляється ПП «Леополісбуд» на виконання умов договору купівлі-продажу № 2601-5 від 26.01.2024 згідно з видатковими накладними № ЛБ0208-0051 від 08.02.2024, № ЛБ0208-0052 від 08.02.2024, № ЛБ0208-0054 від 08.02.2024, № ЛБ0208-0055 від 08.02.2024, № ЛБ0208-0056 від 08.02.2024. Доставка таких матеріалів до місця виконання робіт ПП «Бекас-Буд» здійснювало власними силами за допомогою орендованого транспорту. Придбання цих товарів ПП «БЕКАС-БУД» відображається в бухгалтерському обліку та податковій звітності. Вказані матеріали будуть використані під час робіт з облицювання стін плиткою в рамках капітального ремонту приміщень на об`єктах по вул. Личаківській, 26 згідно з договором підряду № 842 від 13.12.2023, укладеного з Квартирно- експлуатаційним відділом м. Львова;

- «електромонтажні матеріали: проводи, щити, автомати, кріплення, кабельні канали», які поставляються ТЗОВ «Електроінжинірінг» згідно з видатковою накладною № 926 від 17.01.2024, № 270 від 17.01.2024, № 288 від 18.01.2024. та ТТН № Р288 від 18.01.2024. Доставка цих матеріалів до місця виконання робіт здійснював постачальник. Придбання цих товарів ПП «БЕКАС-БУД» відображається в бухгалтерському обліку та податковій звітності. Вказані матеріали будуть використані під час електромонтажних робіт в рамках капітального ремонту приміщень на об`єктах по вул. Личаківській, 26 згідно з договором підряду № 842 від 13.12.2023 укладеного з Квартирно-експлуатаційним відділом м. Львова.

Позивач володіє необхідною кількістю працівниками, оскільки укладено трудові договори з працівниками, що підтверджується штатним розписом та податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, чого достатньо для забезпечення роботи підприємства. Заробітна плата працівникам нараховується та виплачується вчасно та в повному обсязі. Суми ЕСВ, ПДФО та В3 вчасно перераховуються підприємством до бюджету.

У господарській діяльності позивач використовує власні транспортні засоби, а саме: два легкових автомобілі, один вантажний автомобіль та навантажувач, що підтверджується свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів СТО №307477, ВСС №074833, СХС №034659, ОМ №067327.

Також у господарській діяльності позивач використовує обладнання та устаткування, а саме: генератори, дриль-шуруповерт, бензопила, віброплита, відбійний молоток, драбина, дриль-ударний, електропила, електролобзік, зварювальний пристрій, компресор повітряний, шліфмашини, елктролобзіки, міксер будівельний, відбійний молоток, перфератори, обігрівачі, плиткорізи та інше обладнання і інструменти, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 10.

Для здійснення господарської діяльності позивач на правах оренди використовує наступні приміщення, що підтверджується:

- договором оренди № 13/2024-о від 01 січня 2024 року, орендує у Фінансово- лізингової компанії "Електрон-Лізинг"-Дочірнє підприємство ПАТ "Концерн-Електрон" офісне приміщення площею 45,0 кв. м. за адресою: м. Львів, вул. Шевченка, 313, к. 8, кім. №235, кім. № 236, кім. № 237;

- договором суборенди № 14-04/2023 від 14 квітня 2023 року, орендує у Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромислове підприємство «Львівське» складські приміщення загальною площею 250,0 кв. м. за адресою: Львівська обл.., Львівський р-н, с.Наварія, вул. Поштова, буд. 21.

Зазначені об`єкти відображені у Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма № 20- ОПП).

У ПП «Бекас-Буд» достатньо фізичних та матеріальних ресурсів для виконує роботи з будівництва, реконструкції, капітального і поточного ремонту житлових та нежитлових будівель (коди ДКПП 41.00.30 та 41.00.40).

У зв`язку з цим ПП «Бекас-Буд» просило розглянути надані пояснення та копії документів та врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість з метою подальшої безумовної реєстрації податкових накладних на реалізацію робіт з будівництва, реконструкції, капітального і поточного ремонту житлових та нежитлових будівель (коди ДКПП 41.00.30 та 41.00.40).

Однак, рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області від 18.06.2024 № 11266052/35621135 не враховано вказані таблиці з підстав: «Не достатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку у поясненні, невідповідність відомостей, зазначених у Таблиці даних платника податку: п. 14 Порядку».

Вважаючи рішення відповідача про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 11266052/35621135 від 18.06.2024 протиправним, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

IV. Позиція суду

Вирішуючи спір по суті, суд керувався такими мотивами.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - ПК України).

Відповідно до підпункту 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право: здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Згідно з пунктом 61.1 статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до підпункту 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Згідно з пунктом 71.1 статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Як вбачається з пунктів 74.1, 74.3 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є державною власністю. Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, а також контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, в порядку інформаційної взаємодії відповідно до пункту 41.2 статті 41 цього Кодексу. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165) (тут і далі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 2 Порядку №1165 передбачено, що таблиця даних платника податку це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - Державний класифікатор), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до пункту 12 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

Згідно з пункту 13 Порядку №1165 у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до пункту 14 Порядку №1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Позивач 12.06.2024 подав таблицю даних платника ПДВ, яку зареєстровано у податковому органі за № 9158647415, вказана обставина не заперечується сторонами.

Пунктами 15-16 Порядку №1165 передбачено, що таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Згідно з пункту 17 Порядку №1165 у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

За результатами розгляду поданої позивачем таблиці даних платника податку на додану вартість 18.06.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної, розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №11266052/35621135, яким подану позивачем таблицю не враховано.

Підставою прийняття рішення вказано: "інше: Відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками aбo надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Де".

Оцінюючи оскаржуване рішення, суд виходить з того, що згідно з вимогами вищенаведених норм, у рішенні має бути чітко зазначену підставу неврахування таблиці та інформацію, що зумовила прийняття такого рішення.

Втім, як вбачається з спірного рішення, контролюючим органом не конкретизовано підставу прийняття такого рішення, а зазначено "Не достатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку у поясненні, невідповідність відомостей, зазначених у Таблиці даних платника податку: п. 14 Порядку".

Суд вважає за необхідне, що під час прийняття зазначеного рішення відповідачем вказано лише вищезазначену причину. Посилання відповідача на те, що у позивача недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для провадження господарської діяльності) не відповідає змісту оскаржуваного рішення.

Матеріалами справи підтверджено, що «Бекас-Буд» здійснює господарську діяльність у напрямках (види діяльності):

КВЕД 41.20. Будівництво житлових і нежитлових будівель;

КВЕД 42.11 Будівництво доріг і автострад;

КВЕД 42.99. Будівництво інших споруд, н. в. і. у).

Суд зауважує, що відповідно до поданих до відповідача Повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма №20-ОПП) Підприємство володіє необхідною кількістю працівниками, оскільки укладено трудові договори з працівниками, що підтверджується штатним розписом та податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, чого достатньо для забезпечення роботи підприємства. Заробітна плата працівникам нараховується та виплачується вчасно та в повному обсязі. Суми ЕСВ, ПДФО та В3 вчасно перераховуються підприємством до бюджету.

Як вже зазначав суд, у господарській діяльності позивач використовує транспортні засоби та навантажувач. Також у господарській діяльності позивач використовує відповідне обладнання та устаткування. Для здійснення господарської діяльності позивач на правах оренди використовує відповідні приміщення.

Суд звертає увагу на те, що підставою для неврахування таблиці даних платника на додану вартість стало те, що у відповідача не достатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку у поясненні, невідповідність відомостей, зазначених у Таблиці даних платника податку: п. 14 Порядку.

Відповідно до пункту 14 Порядку таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Суд зазначає, що у поясненнях, поданих позивачем разом із таблицею даних платника податку, детально викладено повний зміст господарської діяльності платника податку, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Разом з тим, відповідач не конкретизував, які відомості не були зазначені у поясненнях та яка звітність не була подана чи суперечить сутності господарської діяльності платника податку.

Отже, суд висновує про те, що підстави для неврахування таблиці даних платника на додану вартість відповідач не підтвердив належними, допустимими та достатніми доказами.

Суд зазначає, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Так, якщо контролюючий орган і вважав, що є обставини, які унеможливлювали врахування таблиці даних платника податків, поданою позивачем, то відповідні обставини повинні бути чітко зазначені у рішенні, що в даному випадку зроблено не було.

На необхідність зазначення в рішенні про неврахування таблиці даних платника ПДВ конкретної податкової інформації та доведення її наявності під час судового розгляду справи неодноразово вказував Верховний Суд, зокрема, у своїх постановах від 20.04.2023 у справі №380/4746/22, від 31.05.2023 у справі №280/1255/20, від 20.04.2023 у справі №380/4746/22 та ін.

Зважаючи на викладене, суд висновує про протиправність рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 18.06.2024 № 11266052/35621135 про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість зареєстровану у контролюючому органі 12.06.2024 за № 9158647415.

Вирішуючи позовну вимогу про зобов`язання відповідача врахувати таблицю даних Приватного підприємства "Бекас-Буд", зареєстровану у контролюючому органі 12.06.2024 за № 9158647415, суд враховує, що згідно з пункту 22 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Отже, врахування таблиці даних платника податку є законодавчо встановленим обов`язком для контролюючого органу у разі надходження до нього рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Враховуючи протиправність оскаржуваного рішення, з метою належного захисту прав позивача суд вважає необхідним зобов`язати відповідача врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість, подану Приватним підприємством "Бекас-Буд", зареєстровану у контролюючому органі 12.06.2024 за № 9158647415.

При цьому суд відхиляє доводи відповідача на неналежний спосіб захисту, обраний позивачем, позаяк саме такий спосіб захисту порушеного права відповідає завданням адміністративного судочинства та гарантує, що спір буде вирішений по суті остаточно.

Вказане відповідає висновку Верховного Суду, викладеному у постановах від 20.04.2023 у справі № 380/4746/22, від 31.05.2023 у справі № 280/1255/20.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.

V. Судові витрати

Відповідно до положень статті 139 КАС України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача необхідно стягнути судовий збір у розмірі 3028,00 грн.

Керуючись статтями 6, 9, 90, 139, 242, 244, 245 КАС України, суд

в и р і ш и в:

позов Приватного підприємства "Бекас-Буд" до Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної, розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 18.06.2024 № 11266052/35621135.

Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Львівській області врахувати таблицю даних платника податку Приватного підприємства "Бекас-Буд", зареєстровану у контролюючому органі 12.06.2024 за № 9158647415.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ ВП 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 на користь Приватного підприємства "Бекас-Буд" код ЄДРПОУ 35621135, місцезнаходження: 79052, м. Львів, вул. Роксоляни, 51/127 судовий збір у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Суддя Гулик Андрій Григорович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.01.2025
Оприлюднено06.01.2025
Номер документу124215584
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/20002/24

Рішення від 02.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні