Справа № 420/35409/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 січня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальність «Ліга-50» (код ЄДРПОУ 32165920, місцезнаходження: 67000, Одеська область, смт. Миколаївка, вул. Карпішина, 70) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду 14 листопада 2024 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальність «Ліга-50» (код ЄДРПОУ 32165920, місцезнаходження: 67000, Одеська область, смт. Миколаївка, вул. Карпішина, 70) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, в якій відповідно до уточненої редакції позовної заяви (вхід. № 66091/24 від 22.11.2024), просить:
- Визнати протиправним та скасувати рішення №1314 від 29.10.2024 року Головного управління ДПС в Одеській області про відповідність/невідповідність платника критеріям ризиковості;
- Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити ТОВ «Ліга-50» з переліку ризикових платників.
Ухвалою від 03 грудня 2024 року після усунення виявлених недоліків, позовну заяву прийнято до розгляду в уточненій редакції та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч.5 ст. 262 КАС України.
На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що ТОВ «ЛІГА 50» було виявлено в електронному кабінеті рішення комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.10.2024 р. № 1196, що підприємство було визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку.
Не погодившись з рішенням контролюючого органу, 24.10.2024 р. Позивач надав пояснення та документи, з метою спростування інформації.
Однак, 29.10.2024 р. рішенням комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1314, підприємство було визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку.
На думку позивача, вказане рішення є протиправним та безпідставним, таким, що підлягає скасуванню, з огляду на таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІГА 50» є юридичною особою, що було зареєстровано 23.03.2004р. Статутний капітал складає 20 500,00 грн. Видами діяльності підприємства є: Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (КВЕД 01.11) основний.
Так, підставою для віднесення позивача до ризикових в оскаржуваному рішенні зазначено:
- 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
- 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
- 12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
- 13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
- 14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.
Стосовно коду податкової інформації 11 та 03, позивач зазначає, що для ведення своєї діяльності підприємство має власні основні засоби, серед яких: засоби оприскування, протравлювач насіння, високопродуктивний розкидувач добрив, подрібнювач, плуги, сівалки, машини для колібрування насіння, трактори, культиватори, комбайни та інші.
Для розміщення офісу, зберігання готової продукції, проведення ремонту техніки, заправляння пальним транспортних засобів, позивач використовує власні складські приміщення та капітальні споруди.
Крім того, для ведення основного виду діяльності підприємство має власні та орендовані земельні ділянки.
Щодо трудових ресурсів станом на 17.10.2024 року на підприємстві працює 11 чоловік.
У 2023 році площа земель засіяних сільськогосподарськими культурами становила 937 гектар. Із них 200 гектар пшениця озима, 377 гектар соняшник, 150 гектар ріпак озимий .110 гектар горох, 60 гектар коріандр та 40 гектар гірчиця. Ця інформація була відображена в поданому звіті за формою 4-сг «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур на 2023 рік».
Збір урожаю було відображено в звіті 29-сг (річна) «Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2023 році». У 2024 році площа земель засіяних сільськогосподарськими культурами становила 1013,8 гектар. Із них 108 гектар пшениця озима, 418,7 гектар пшениця яра, 180 гектар ячмінь ярий, 40 гектар горох, по 30 гектар сої, гороху та коріандру, 100 гектар ріпаку ярого, та 47,1 гектар соняшнику.
Ця інформація була відображена в поданому звіті за формою 4-сг «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур на 2024 рік».
Для ведення своєї господарської діяльності ТОВ «Ліга 50» укладає відповідні договори на придбання насіння, засобів захисту рослин, добрив та іншої продукції яка використовується для вирощування сільськогосподарських культур, а також іншої допоміжної діяльності.
Зазначені площі земельних ділянок, складських приміщень та капітальних споруд, транспорту, сільськогосподарської техніки та обладнання до неї, наявність трудових ресурсів, які є у користуванні ТОВ «Ліга 50», дозволяють господарству вирощувати, зберігати , переробляти та реалізовувати значні об`єми сільськогосподарської продукції.
Щодо кодів податкової інформації 12 та 13 вказаних в оскаржуваному рішенні, позивач зазначає, що головними постачальниками ТОВ «Ліга 50» є ТОВ «Укравіт Саєнсіс Парк» (купівля засобів захисту рослин, насіння та добрив). ТОВ «ІВУ ГРУП» (купівля мінеральних добрив), ТОВ «ТБ ЄВРОХІМ ТРЕЙД» (купівля засобів захисту рослин), ФТ «Ткатнок» (купівля сг продукції), ТОВ «СВІТАНОК» (купівля ПММ). Головними покупцями ТОВ «Ліга 50» є: ТОВ «АГРОЕКОСИСТЕМ» (сільськогосподарська продукція), ТОВ «НОРМА ТРЕЙД ГРУП» (сільськогосподарська продукція), ТОВ «Трейд Лідер» (сільськогосподарська продукція), ТОВ «КЕРНЕЛ-ТРЕЙД» (сільськогосподарська продукція), ТОВ «ГАЛ ПЛЮС» (сільськогосподарська продукція).
А також, стосовно коду податкової інформації 14 позивач звертає увагу, що придбання товарів, робіт, послуг з кодом УКТЗЕД 9706900000 зазначеному в Рішенні від 24.04.2024 року, було допущено помилково з бoку постачальника ТОВ Ліга 50 (код ЄДРПОУ 32165920) в коді УКТЗЕД.
Так, 02.01.2023 року між ФГ Ткатнок та ТОВ Ліга 50 було укладено договір №12 Про надання послуг на 2023 рік з передпосівної обробки землі, обприскування і збирання врожаю.
16.12.2023 року згідно з умов даного Договору ТОВ Ліга 50, виставило акти виконаних робіт за комплекс наданих послуг протягом 2023 року і зареєструвало в ЄРПН відповідно податкові накладні. А саме: Акт №1 на послуги передпосівного обробітку землі на суму 1 026 126,00 грн. в т.ч. ГІДВ (податкова накладна №30 від 16.12.2023 ) , Акт №2 на послуги по культивації на суму 342 042,00 грн. в т.ч. ПДВ. (податкова накладна №31 від 16.12.2023), Акт №3 на послуги з посіву культур на суму 855 105,00 грн. в т.ч. ПДВ (податкова накладна №32 від 16.12.2023), Акт №4 на послуги з внесення добрив на суму 285 037,28 грн. в т.ч. ПДВ. (податкова накладна №33 від 16.12.2023), Акт №5 на послуги з обприскування на суму 855 111, 84 грн. в т.ч. ПДВ. (податкова накладна №34 від 16.12.2023). Акт №6 на послуги із збирання врожаю на суму 1 026 126,00 грн. в т.ч. ПДВ (податкова накладна №36 від 16.12.2023). 02.01.2024 року між ФГ Ткатнок та ТОВ Ліга 50 було укладено договір №19 Про надання послуг на 2023 рік з передпосівної обробки землі обприскування і збирання врожаю.
Відповідно до умов договору 29.03.2024 року ТОВ Ліга 50 виставило Акт виконаних робіт №1 та №2 на послуги з передпосівного обробітку (дискування та культивація) землі відповідно на суму 1 104 168,00 грн. в т.ч. ПДВ та 429 000,00 грн. в т.ч. ПДВ (податкові накладні №72 від 29.03.2024 та №73 від 29.03.2024). При формуванні податкових накладних ТОВ Ліга 50 допустило неточність в колонці 4.1 Податкової накладної «код товару згідно УКТЗЕД», вказавши невірний код УКТЗЕД 9706900000.
25.04.2024 року ТОВ Ліга 50 для виправлення допущених помилок подало розрахунки коригування.
У зв`язку із цим, ФГ Ткатнок фактично не придбавало товари з кодом УКТЗЕД 9706900000.
Позивач зазначає, що питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання таким платником для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації, який проводиться в автоматизованому порядку. Однак рішення про відповідність Позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість прийняті комісією регіонального рівня не за наслідками подання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування. Фактично, вказане рішення було прийняте за результатами аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних, а не за наслідками подання підприємством податкової накладної розрахунку коригування для реєстрації. В свою чергу, прийняття рішень про відповідність Позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, суперечить приписам Порядку № 1165.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Через канцелярію суду 17.12.2024 року ГУ ДПС в Одеській області надало відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач проти задоволення позову заперечував та просив відмовити в задоволенні позову повністю, зазначивши, що на виконання Постанови № 1165 Позивача внесено до Переліку ризикових платників податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, визначених Постановою № 1165, рішенням № 1314 від 29.10.2024 про відповідність критеріям ризиковості платника податку направлено через електронний кабінет.
Комісією Головного управління ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п. 6 Порядку № 1165 прийнято рішення про відповідність ТОВ «ЛІГА-50» критеріям ризиковості платника податку: Рішення від 08.10.2024 № 1996 підставою для прийняття відповідного рішення був п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Встановлено операції з придбання робіт у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості. 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів, тощо) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 12 - постачання товарів (послуг) платникам податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 13 - придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.
Рішення від 29.10.2024 № 1314 з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії документів від 24.10.2024 № 1.
Підставою прийняття відповідного рішення є п. 8 Критерії ризиковості платника податку:
03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів, тощо) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
12 - постачання товарів (послуг) платникам податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
13 - придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.
Встановлена реалізація товару в період 01.03.2024 по 01.10.2024 на ризикових суб`єктів господарювання «ФГ ТКАНОК» (код ЄДРПОУ 39603188), ТОВ «АГРОСИМЕТРІЯ» (код ЄДРПОУ 42928208).
Представник відповідача зазначив, що за результатами розгляду поданих платником податків документів, контролюючий орган правомірно прийняв оскаржуване рішення.
Також представник відповідача звернув увагу на важливість дотримання платником податку принципу «належної обачності» при виборі платниками податків контрагентів.
З наведених підстав представник відповідача просить відмовити у задоволенні позову.
Відповідь на відзив до суду не надходила.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.
ТОВ «Ліга-50» зареєстровано 23.03.2004 року.
Основним видом діяльності є 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
Також, з 26.03.2004 року ТОВ «Ліга-50» є платником податку на додану вартість, відповідно до запису № 321659215238.
Відповідно до штатного розпису на 2024 рік, на підприємстві наявно 23 штатні одиниці.
Для ведення своєї діяльності підприємство має власні основні засоби, серед яких: засоби оприскування, протравлювач насіння, високопродуктивний розкидувач добрив, подрібнювач, плуги, сівалки, машини для колібрування насіння, трактори, культиватори, комбайни та інші.
Для розміщення офісу, зберігання готової продукції, проведення ремонту техніки, заправляння пальним транспортних засобів, позивач використовує власні складські приміщення та капітальні споруди.
Крім того, для ведення основного виду діяльності підприємство має власні та орендовані земельні ділянки.
Також, судом встановлено, що позивачем направлялись до Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність форми №20-ОПП.
Так, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Ліга-50» отримало в електронному сервісі ДПС «Електронний кабінет платника податків» Рішення № 1196 від 08.10.2024 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
У відповідь на отримане рішення, позивачем було направлено повідомлення з поясненнями.
Проте, 29.10.2024 року з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 24.10.2024 року №1, Головним управлінням було прийнято рішення № 1314 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку:
03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів, тощо) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
12 - постачання товарів (послуг) платникам податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
13 - придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.
Інформація за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:
- Придбання 11.04.2024 - 08.10.2024 - код УКТЗЕД 8436 - 45323966, дата включення платника до переліку ризикових платників 16.08.2024 року;
- Придбання 11.04.2024 - 08.10.2024 - код УКТЗЕД 8507 - 42464425, дата включення платника до переліку ризикових платників 08.11.2022 року;
- Придбання 02.05.2024 - 29.10.2024 - код УКТЗЕД 2710124502 - 35047655, дата включення платника до переліку ризикових платників 24.10.2024 року;
- Придбання 02.05.2024 - 29.10.2024 - код УКТЗЕД 2710194300 - 24084266, дата включення платника до переліку ризикових платників 27.09.2024 року;
- Придбання 11.04.2024 - 08.10.2024 - код УКТЗЕД 8305 - 45174053, дата включення платника до переліку ризикових платників 10.07.2024 року;
- Придбання 02.05.2024 - 29.10.2024 - код УКТЗЕД 4011209000 - 42819207, дата включення платника до переліку ризикових платників 18.10.2024 року;
- Постачання 02.05.2024 - 29.10.2024 - код УКТЗЕД 1001912000 - 45361781, дата включення платника до переліку ризикових платників 07.10.2024 року;
Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості. Реалізація товару в період з 01.03.2024 по 01.10.2024 року на ризикових СГ: ФГ ТКАНОК (39603188), ТОВ АГРОСИМЕТРІЯ (42928208). Розрахунковий документ.
Позивач не погодившись із прийнятим рішенням про відповідність платника критеріям ризиковості звернувся до суду із цим позовом.
Також, судом досліджено первинні документи на підтвердження здійснення господарських операцій з контрагентами позивача, щодо яких у податкового органу виникли сумніви, а саме: Повідомлення за формою №20-ОПП з квитанцією від 08.07.2020 р, Повідомлення за формою №20-ОПП від 21.02.2020 р. Повідомлення за формою №20-ОПП з квитанцією від 25.08.2023 р. Повідомлення за формою №20-ОПП з квитанціями від 01.09.2023 р.
Документи по операціям з ТОВ «Логістична Агро Логістика»; ПН №135, видаткова накладна № 95, рахунок №95 ПН №136, видаткова №96, рахунок №96 ПН №137, видаткова накладна №97, рахунок №97 ПН 138, видаткова накладна №98, рахунок №98, Договір поставки №22 07-24, Книга кількісно-сумового обліку, Книга обліку розрахунків з організаціями та особами 377 рахунок від 01.01.2024 р.
Документи по операціям з ТОВ «Нафтойл-Україна»: ПН №19, акт здачі-приймання робіт №502, рахунок на оплату №502, ПН №20, рахунок на оплату №503, акт здачі-приймання робіт №503, Договір №01/06/2024-2, ПН №118, акт здачі-приймання робіт №875. рахунок №875,ПН №119, рахунок №876, акт здачі-приймання робіт №876, ПН №120, рахунок №877, акт здачі-приймання робіт №877, Договір про перевезення вантажів на території України №01/06/2024. Книга обліку розрахунків з організаціями та особами 377 рахунок від 01.01.2024 р., платіжна інструкція №1900753090, платіжна інструкція №1900753091.
Документи по операціям з ТОВ «Агросиметрія»: ПН №15, рахунок №15, видаткова № 15, ПН №130, рахунок №130, видаткова №130, ПН №131, рахунок 3 131, видаткова №131, Книга кількісно- сумового обліку, Договір поставки №25-07/2024, Книга обліку розрахунків з організаціями та особами 377 рахунок від 01.01.2024 р., платіжна інструкція №1285,1298.1311.
Документи по операціям з ТОВ «Естанто»; ПН №51, видаткова №51,ПН №58, видаткова №58, Договір поставки №79, Книга обліку розрахунків з організаціями та особами 377 рахунок від 01.01.2024 р., платіжна інструкція №1900753164.1900753165.
Документи по операціям з ТОВ «Іріс Імпорт»: ПН №400, видаткова №381, ПН №402, видаткова №380, ПН №401, видаткова №379. ПН№ 403, видаткова №378,ПН №399.видаткова №377, Пн №398, видаткова № 376, рахунок № 178, договір поставки № 11-03/24, книга обліку розрахунків з організаціями та особами 377 рахунок від 01.01.2024 р., платіжна інструкція № 1900753371.
Документи по операціям з ФГ «Ткатнок» ПН № 7, видаткова № 5, договір поставки № 2712, ПН № 3,2,4, Книга обліку розрахунків з організаціями та особами 377 рахунок від 01.01.2024 р., платіжна інструкція № 1301,1294, 1290.
Документи по операціям з ТОВ «Мінерал Агротрейд»: ПН № 10, видаткова № 900, договір поставки № 03/06-2024 з Додатком № 1, ПН № 11, видаткова № 901, Додаток № 2 до Договору, Книга кількісно-сумового обліку, Книга обліку розрахунків з організаціями та особами 377 рахунок від 01.01.2024 року.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).
Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.
За правилами п. 61.1 та п. 61.2 статті 61 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Положеннями статті 62 ПК України встановлено, що податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статті 39 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін..
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
При цьому реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (п. 201.16 статті 201 ПК України).
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Згідно з п. 5 та п. 6 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Так, суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Ліга-50» отримало в електронному сервісі ДПС «Електронний кабінет платника податків» Рішення № 1196 від 08.10.2024 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
У відповідь на отримане рішення, позивачем було направлено повідомлення з поясненнями.
Проте, 29.10.2024 року з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 24.10.2024 року №1, Головним управлінням було прийнято рішення № 1314 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку:
03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів, тощо) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
12 - постачання товарів (послуг) платникам податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
13 - придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.
Інформація за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:
- Придбання 11.04.2024 - 08.10.2024 - код УКТЗЕД 8436 - 45323966, дата включення платника до переліку ризикових платників 16.08.2024 року;
- Придбання 11.04.2024 - 08.10.2024 - код УКТЗЕД 8507 - 42464425, дата включення платника до переліку ризикових платників 08.11.2022 року;
- Придбання 02.05.2024 - 29.10.2024 - код УКТЗЕД 2710124502 - 35047655, дата включення платника до переліку ризикових платників 24.10.2024 року;
- Придбання 02.05.2024 - 29.10.2024 - код УКТЗЕД 2710194300 - 24084266, дата включення платника до переліку ризикових платників 27.09.2024 року;
- Придбання 11.04.2024 - 08.10.2024 - код УКТЗЕД 8305 - 45174053, дата включення платника до переліку ризикових платників 10.07.2024 року;
- Придбання 02.05.2024 - 29.10.2024 - код УКТЗЕД 4011209000 - 42819207, дата включення платника до переліку ризикових платників 18.10.2024 року;
- Постачання 02.05.2024 - 29.10.2024 - код УКТЗЕД 1001912000 - 45361781, дата включення платника до переліку ризикових платників 07.10.2024 року;
Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості. Реалізація товару в період з 01.03.2024 по 01.10.2024 року на ризикових СГ: ФГ ТКАНОК (39603188), ТОВ АГРОСИМЕТРІЯ (42928208). Розрахунковий документ.
Представник позивача зазначив, що вказані площі земельних ділянок, складських приміщень та капітальних споруд, транспорту, сільськогосподарської техніки та обладнання до неї, наявність трудових ресурсів, які є у користуванні ТОВ «Ліга 50», дозволяють господарству вирощувати, зберігати, переробляти та реалізовувати значні об`єми сільськогосподарської продукції.
Крім того, представник позивача звернув увагу, що зі змісту оскаржуваного рішення вбачається, що це рішення прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання позивачем податкової накладної/ розрахунку коригування для реєстрації, що суперечить Порядку № 1165.
Представник позивача зазначає, що висновок контролюючого органу про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку ґрунтується на тому, що серед контрагентів позивача є суб`єкти господарювання, які здійснюють сумнівні господарські операції, тобто негативна податкова інформація про ризикову діяльність стосується не господарської діяльності позивача, а його контрагентів.
Зі свого боку у відзиві на позовну заяву відповідач ГУ ДПС в Одеській області зазначив, що подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості, а також ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку. Встановлена реалізація товару в період 01.03.2024 по 01.10.2024 на ризикових суб`єктів господарювання «ФГ ТКАНОК» (код ЄДРПОУ 39603188), ТОВ «АГРОСИМЕТРІЯ» (код ЄДРПОУ 42928208).
Також представник відповідача зазначив, що позивачем не надано документів щодо невідповідності критеріям ризиковості, а тому оскаржуване рішення є правомірним.
Надаючи оцінку вказаним доводам та запереченням сторін, суд виходить із такого.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
У свою чергу Критерії ризиковості платника податку наведені у додатку 1 до Порядку № 1165 є вичерпним.
Зокрема, п. 8 додатку 1 до Порядку № 1165 передбачено наступний критерій ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
За змістом затвердженої форми рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4 до Порядку № 1165) вказане рішення може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
З аналізу вказаних норм права слідує, що у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме:
- у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або
- з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.
Також, суд звертає увагу, що у рішенні необхідно зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У рішенні від 29.10.2024 року № 1314 про відповідність ТОВ «Ліга-50» критеріям ризиковості платника податку, підстава: п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку зазначено: 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів, тощо) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 12 - постачання товарів (послуг) платникам податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 13 - придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.
Таким чином, підставою для прийняття оскаржуваних рішень про відповідність платника податку критеріям ризиковості є - придбання та постачання товарів у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості.
Позивач проти доводів податкового органу зазначив, що стосовно коду податкової інформації 11 та 03: для ведення своєї діяльності підприємство має власні основні засоби, серед яких: засоби оприскування, протравлювач насіння, високопродуктивний розкидувач добрив, подрібнювач, плуги, сівалки, машини для колібрування насіння, трактори, культиватори, комбайни та інші. Для розміщення офісу, зберігання готової продукції, проведення ремонту техніки, заправляння пальним транспортних засобів, позивач використовує власні складські приміщення та капітальні споруди.
Крім того, для ведення основного виду діяльності підприємство має власні та орендовані земельні ділянки.
Щодо трудових ресурсів станом на 17.10.2024 року на підприємстві працює 11 чоловік.
У 2023 році площа земель засіяних сільськогосподарськими культурами становила 937 гектар, із них 200 гектар пшениця озима, 377 гектар соняшник, 150 гектар ріпак озимий .110 гектар горох, 60 гектар коріандр та 40 гектар гірчиця. Ця інформація була відображена в поданому звіті за формою 4-сг «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур на 2023 рік».
Збір урожаю було відображено в звіті 29-сг (річна) «Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур , плодів , ягід і винограду у 2023 році». У 2024 році площа земель засіяних сільськогосподарськими культурами становила 1013,8 гектар, із них 108 гектар пшениця озима, 418,7 гектар пшениця яра, 180 гектар ячмінь ярий, 40 гектар горох, по 30 гектар сої, гороху та коріандру, 100 гектар ріпаку ярого, та 47,1 гектар соняшнику.
Ця інформація була відображена в поданому звіті за формою 4-сг «Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур на 2024 рік».
Для ведення своєї господарської діяльності ТОВ «Ліга 50» укладає відповідні договори на придбання насіння, засобів захисту рослин, добрив та іншої продукції яка використовується для вирощування сільськогосподарських культур, а також іншої допоміжної діяльності.
Зазначені площі земельних ділянок, складських приміщень та капітальних споруд, транспорту, сільськогосподарської техніки та обладнання до неї, наявність трудових ресурсів, які є у користуванні ТОВ «Ліга 50», дозволяють господарству вирощувати, зберігати , переробляти та реалізовувати значні об`єми сільськогосподарської продукції.
Щодо кодів податкової інформації 12 та 13 вказаних в оскаржуваному рішенні, позивач зазначає, що головними постачальниками ТОВ «Ліга 50» є ТОВ «Укравіт Саєнсіс Парк» (купівля засобів захисту рослин, насіння та добрив). ТОВ «ІВУ ГРУП» (купівля мінеральних добрив) , ТОВ «ТБ ЄВРОХІМ ТРЕЙД» (купівля засобів захисту рослин), ФТ «Ткатнок» (купівля сг продукції), ТОВ «СВІТАНОК» (купівля ПММ). Головними покупцями ТОВ «Ліга 50» є: ТОВ «АГРОЕКОСИСТЕМ» (сільськогосподарська продукція), ТОВ «НОРМА ТРЕЙД ГРУП» (сільськогосподарська продукція), ТОВ «Трейд Лідер» (сільськогосподарська продукція), ТОВ «КЕРНЕЛ-ТРЕЙД» (сільськогосподарська продукція) , ТОВ «ГАЛ ПЛЮС» (сільськогосподарська продукція).
А також, стосовно коду податкової інформації 14 позивач звертає увагу, що придбання товарів, робіт , послуг з кодом УКТЗЕД 9706900000 зазначеному в Рішенні від 24.04.2024 року, було допущено помилково з бoку постачальника ТОВ Ліга 50 (код ЄДРПОУ 32165920) в коді УКТЗЕД.
Так, 02.01.2023 року між ФГ Ткатнок та ТОВ Ліга 50 було укладено договір №12 Про надання послуг на 2023 рік з передпосівної обробки землі, обприскування і збирання врожаю.
16.12.2023 року згідно умов даного Договору ТОВ Ліга 50, виставило акти виконаних робіт за комплекс наданих послуг протягом 2023 року і зареєструвало в СРПН відповідно податкові накладні. А саме: Акт №1 на послуги передпосівного обробітку землі на суму 1 026 126,00 грн. в т.ч. ГІДВ (податкова накладна №30 від 16.12.2023 ) , Акт №2 на послуги по культивації на суму 342 042,00 грн. в т.ч. ПДВ. (податкова накладна №31 від 16.12.2023), Акт №3 на послуги з посіву культур на суму 855 105,00 грн. в т.ч. ПДВ (податкова накладна №32 від 16.12.2023), Акт №4 на послуги з внесення добрив на суму 285 037,28 грн. в т.ч. ПДВ. (податкова накладна №33 від 16.12.2023) , Акт №5 на послуги з обприскування на суму 855 111, 84 грн. в т.ч. ПДВ. (податкова накладна №34 від 16.12.2023). Акт №6 на послуги із збирання врожаю на суму 1 026 126,00 грн. в т.ч. ПДВ (податкова накладна №36 від 16.12.2023). 02.01.2024 року між ФГ Ткатнок та ТОВ Ліга 50 було укладено договір №19 Про надання послуг на 2023 рік з передпосівної обробки землі обприскування і збирання врожаю.
Відповідно до умов договору 29.03.2024 року ТОВ Ліга 50 виставило Акт виконаних робіт №1 та №2 на послуги з передпосівного обробітку (дискування та культивація) землі відповідно на суму 1 104 168,00 грн. в т.ч. ПДВ та 429 000,00 грн. в т.ч. ПДВ (податкові накладні №72 від 29.03.2024 та №73 від 29.03.2024 ). При формування податкових накладних ТОВ Ліга 50 допустило неточність в колонці 4.1 Податкової накладної «код товару згідно УКТЗЕД» , вказавши невірний код УКТЗЕД 9706900000.
25.04.2024 року ТОВ Ліга 50 для виправлення допущених помилок подало розрахунки коригування.
У зв`язку із цим, ФГ Ткатнок фактично не придбавало товари з кодом УКТЗЕД 9706900000.
Вказані доводи представника позивача підтверджуються наданими до податкового органу із повідомлення про надання пояснень та до суду первинними документами.
Дослідивши зміст оскаржуваного рішення, суд встановив, що у рішенні від 29.10.2024 року №1314 зазначено підставою прийняття такого рішення: «відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та, в рядку «Податкова інформація» зазначено: 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів, тощо) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 12 - постачання товарів (послуг) платникам податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 13 - придбання товарів (послуг) у платників податку, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку; 14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.
Так, виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи.
З урахуванням встановлених судом обставин, суд погоджується з доводами позивача, що суб`єкти господарювання, які здійснюють сумнівні господарські операції, тобто негативна податкова інформація про ризикову діяльність стосується не господарської діяльності позивача, а його контрагентів.
Дослідивши надані до суду первинні документи на підтвердження здійснених господарських операцій з контрагентами, суд доходить висновку, що позивачем доведено реальність здійснених господарських операцій.
Крім того, оцінюючи підстави прийняття оскаржуваного рішення, суд виходить з того, що норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами - постачальниками, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону та виникнення для нього правових наслідків, у даному випадку, включення його до переліку платників податків, що відповідають критеріям ризиковості, за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.
Виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи.
Посилання відповідача на важливість дотримання принципу «належної обачності» при виборі контрагентів відхиляються судом, оскільки, із змісту оскаржуваного рішення вбачається, що контрагенти були включені до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, чи в ході періоду здійснених господарських операцій чи після завершення таких господарських операцій. А отже на дату укладення відповідних договорів позивач не міг знати про майбутнє включення його контрагентів до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Тому за конкретними встановленими обставинами у цій справі, суд доходить висновку, що відповідач не довів, що позивач повинен був бути обачним та обережним.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що оскаржуване рішення не містить підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платників податку, а тому підлягає скасуванню.
Стосовно твердження податкового органу щодо ненадання платником податку належних первинних документів на підтвердження здійснення господарських операцій з контрагентами, представник позивача у позовній заяві зазначав, що товариством було надано до контролюючого органу всі наявні в них документи.
Суд погоджується з думкою представника позивача, що податковим органом не було конкретизовано, яких саме документів не вистачає для підтвердження реальності здійснення тієї чи іншої операції. А тому, судом відхиляються такі доводи відповідача, у зв`язку з їх необґрунтованістю.
Відповідно до п. 6 Порядку №1165, у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Враховуючи, що суд дійшов висновку про протиправність та скасування рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та керуючись приписами п. 6 Порядку № 1165, суд доходить висновку, що позовні вимоги позивача про зобов`язання Головне управління ДПС в Одеській області виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості є правомірними та належать задоволенню.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідач, заперечуючи проти позову не довів, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.
Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
У зв`язку з тим, що позов задоволено у повному обсязі, судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальність «Ліга-50» (код ЄДРПОУ 32165920, місцезнаходження: 67000, Одеська область, смт. Миколаївка, вул. Карпішина, 70) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 29.10.2024 року № 1314, про відповідність Товариства з обмеженою відповідальність «Ліга-50» (код ЄДРПОУ 32165920, місцезнаходження: 67000, Одеська область, смт. Миколаївка, вул. Карпішина, 70) критеріям ризиковості платника податку.
Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) виключити Товариство з обмеженою відповідальність «Ліга-50» (код ЄДРПОУ 32165920, місцезнаходження: 67000, Одеська область, смт. Миколаївка, вул. Карпішина, 70) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальність «Ліга-50» (код ЄДРПОУ 32165920, місцезнаходження: 67000, Одеська область, смт. Миколаївка, вул. Карпішина, 70) сплачений судовий збір в розмірі 3028 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2025 |
Оприлюднено | 06.01.2025 |
Номер документу | 124215832 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні