РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
03 січня 2025 року м. Рівне№460/22647/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом
Товариство з обмеженою відповідальністю "Альянс Нафта Груп РВ" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Альянс Нафта Груп РВ (далі позивач, ТОВ Альянс Нафта Груп РВ) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №005106090117 від 15.06.2023.
На обґрунтування позову позивач зазначає, що не погоджується з висновками контролюючого органу, що ТОВ Альянс Нафта Груп РВ не зареєструвало витратомір-лічильник Шельф 100-50-2-1-2 з серійним номером 15018 та два рівнеміри-лічильники магнітострикційні SYW-А з серійними номерами 2104094, 2104095, які розташовані на акцизному складі уніфікований №1019091, в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, чим порушено вимоги пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України (далі ПК України). Позивач вказує, що 18.01.2023 подано до контролюючого органу Довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри №9003542453, яку прийнято податковим органом. При поданні на реєстрацію Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри №9003542453 від 18.01.2023 мало місце перекручення даних, а не відсутність реєстрації вказаного обладнання. Так, у розділі, що стосується рівнемірів, вказано інформацію про витратомір, а у розділі, що стосується витратомірів, вказано інформацію про рівнеміри. Позивач зазначає, що одразу після виявлення вказаної помилки 18.05.2023 подано коригуючу Довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри, якою виправлено інформацію щодо витратоміра-лічильника Шельф 100-50-2-1-2 з серійним номером 15018 та двох рівнемірів-лічильників магнітострикційних SYW-А з серійними номерами 2104094, 2104095, які розташовані на акцизному складі уніфікований №1019091, яка містилась в основній Довідці №9003542453. Відтак позивач вважає, що застосування штрафних санкцій в розмірі 60 000,00 грн за п.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України було б справедливим у випадку неподання підприємством коригуючої довідки протягом трьох календарних днів з дати виявлення помилки (а це дата початку фактичної перевірки, та саме під час проведення такої перевірки стало відомо про наявні помилки), що передбачено абзацами 4 та 5 пункту 5 Наказу Міністерства фінансів України від 27.11.2018 №944. Таким чином, відповідач дійшов помилкового висновку про вчинення позивачем порушення пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України, що полягає у відсутності реєстрації витратоміра-лічильника та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. За таких обставин, податкове повідомлення-рішення форми «ПС» №005106090117 від 15.06.2023 позивач вважає протиправним та просить скасувати.
Ухвалою суду від 03.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі; розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Відповідачу встановлено строк на подання відзиву на позовну заяву.
Відповідач проти задоволення позову заперечив, у встановлений судом строк подав відзив на позовну заяву. На обґрунтування заперечення зазначив, що під час проведення фактичної перевірки ТОВ Альянс Нафта Груп РВ з метою встановлення відповідності зареєстрованих даних «Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри» з фактичним обладнанням, що знаходиться на акцизному складі (уніфікований №1005312) було проведено огляд резервуарів та обладнання, що знаходиться на акцизному складі. За результатами огляду встановлено, що на акцизному складі (уніфікований №1019091) відповідно до «Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри» розміщені 2 циліндричних резервуари для зберігання пального загальним об`ємом 22 м3. На зазначених резервуарах встановлені рівнеміри - лічильники магнітострикційні SYW-А серійний №2104094 та SYW-А серійний №2104095. Дані рівнеміри - лічильники не зазначені в «Довідці про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри». За результатами огляду встановлено, що на акцизному складі для відпуску пального встановлений витратомір-лічильник ШЕЛЬФ 100-50-2-1-2 з серійним №15018, який не зазначений в «Довідці про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри». Відповідач зазначає, що фактична перевірка позивача розпочалася 18.05.2023 о 13-30 год. Як свідчать обставини, після виявлення порушення ТОВ Альянс Нафта Груп РВ подало коригуючу довідку до раніше поданої в січні 2023 року Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри про що сформована квитанція №2 від 18.05.2023 о 15:36. Таким чином, висновки контролюючого органу про зазначене вище порушення правомірними. На підставі викладеного, відповідач просив відмовити в задоволенні позову повністю.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази, суд встановив таке.
18.05.2023 на підставі наказу від №726-п від 16.05.2023 та направлень на перевірку направлень від 16.05.2023 № 1070/ж3/17-00-09-01-12 та № 1071/ж3/17-00-09-01-12, Головним управлінням ДПС у Рівненській області проведено фактичну перевірку ТОВ Альянс Нафта Груп РВ на акцизному складі (уніфікований №1019091) за адресою: Рівненська область, м. Рівне, вул. Грунтова, 1.
За результатами перевірки складено акт, зареєстрований за №4952/ж5/17-00-09-01-13/44906647 від 26.05.2023, відповідно до висновків якого перевіркою встановлено порушення вимог пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, а саме відсутність реєстрації витратоміра-лічильника та двох рівнемірів-лічильників, які розташовані на акцизному складі, в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.
На підставі акта перевірки №4952/ж5/17-00-09-01-13/44906647 від 26.05.2023 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №005106090117 від 15.06.2023, яким за порушення вимог пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 60000,00 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення оскаржене позивачем в адміністративному порядку, за результатами якого скарга платника податків залишена без задоволення, а рішення без змін.
Вважаючи, що штрафні санкції застосовано протиправно, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Щодо процедури перевірки
Згідно із підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Порядок проведення фактичної перевірки врегульований статтею 80 ПК України.
Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) (пункт 80.1 статті 80 ПК України).
Відповідно до пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема:
- 80.2.2. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
- 80.2.3. письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування;
- 80.2.5. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Із змісту наведених норм права слідує, що пункт 80.2 статті 80 ПК України виокремлює різні підстави для проведення контролюючим органом фактичної перевірки суб`єкта господарювання. Підставою для проведення фактичної перевірки згідно з підпунктом 80.2.2 пункту 80.2 статті 80 ПК України слугує наявність та/або отримання від державних органів або органів місцевого самоврядування інформації про можливі порушення платником податків законодавства; 80.2.5 - наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про можливі порушення платником податків законодавства або здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального..
У постановах від 5 квітня 2023 року (справа № 200/1354/21-а), від 11 січня 2023 року (справа №160/2357/21), від 12 серпня 2021 року (справа №140/14625/20), від 10 квітня 2020 року (справа №815/1978/18), від 25 січня 2019 року (справа №812/1112/16), від 5 листопада 2018 року (справа №803/988/17), від 22 травня 2018 року (справа №810/1394/16), від 20 березня 2018 року (справа №820/4766/17) Верховний Суд вказував, що підпункт 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України передбачає альтернативні підстави проведення фактичної перевірки, які можуть застосовуватися як у сукупності, так і кожна окремо, а саме:
- наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення платником податків вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
- здійснення функцій, визначених законом у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального є самостійною обставиною, з якою законодавець пов`язує право контролюючого органу проводити фактичні перевірки суб`єктів господарювання та не вимагає наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства. У даному випадку достатньо самого факту покладення на контролюючий орган здійснення контролю за дотриманням норм законодавства у відповідній сфері правовідносин (виробництво і обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального).
Тобто, вказана норма дозволяє проведення фактичної перевірки, у тому числі на виконання функцій контролюючого органу, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, які в силу приписів статті 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» покладених на відповідача.
При цьому, слід зазначити, що окремою підставою, з якою законодавець пов`язує право контролюючого органу проводити фактичні перевірки, згідно положень підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України, є також наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками.
Верховний Суд у постанові від 26 березня 2024 року у справі №420/9909/23, ухваленої у складі Судової палати, сформулював висновки, за змістом яких податковий контроль здійснюється шляхом прийняття рішення про проведення перевірки у формі наказу, вимоги до оформлення якого не передбачають обов`язку в повному обсязі розкрити в наказі на призначення перевірки зміст інформації та фактів, які вказують на можливе порушення платником податкового законодавства. Відсутня й імперативна вимога щодо розкриття конкретного порушення платником норм, а також про надання відповідних доказів такої несумлінної поведінки. Тобто, якщо відповідний підпункт пункту 80.2 статті 80 ПК України утримує в собі весь спектр необхідних елементів для визначення підстави для призначення перевірки (як правової, так і фактичної), покликання у наказі на сам лише підпункт пункту 80.2 статті 80 ПК України можна вважати мінімально допустимим обсягом інформації в розумінні абзацу третього пункту 81.1 статті 81 ПК України. Тому відсутні підстави вважати, що такий наказ породжує його неоднозначне трактування та/або невизначеність із фактичною підставою перевірки. Відповідно, такий наказ не можна вважати протиправним.
Щодо правового змісту підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України в контексті визначення підстави для проведення фактичної перевірки, а також застосування абзацу третього пункту 81.1 статті 81 ПК України в аспекті достатності відображення в змісті наказу підстав для її проведення, Верховний Суд у постанові від 28 травня 2024 року у справі №280/1431/23, ухваленої у складі Судової палати, сформулював висновки, в яких зазначив, що скільки підпункт 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України встановлює в одному підпункті статті дві самостійні (окремі) підстави для проведення перевірки, то у наказі про призначення перевірки контролюючий орган поряд з юридичною підставою у вигляді нумераційного позначення зобов`язаний відобразити конкретну з таких двох фактичних підстав, яка і зумовила прийняття рішення про проведення перевірки, або ж обидві, в обсязі, достатньому для ідентифікації однієї з двох (або обох в сукупності у разі їх наявності). Відображення такої фактичної підстави не обов`язково має бути сформульоване тотожно до змісту правової норми, якою ця підстава встановлена, проте, повинна бути чітко визначена та змістовно відповідати правовій нормі.
У зазначеній постанові суду Судова палата зосередила увагу на тому, що у разі, якщо фактичною підставою для призначення фактичної перевірки стала наявність (отримання) певної інформації, то контролюючий орган у рішенні про проведення перевірки поряд із посиланням на підпункт 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України повинен щонайменше зазначити про «наявність (отримання) інформації щодо можливого порушення» або ж зазначити реквізити документа, який слугував приводом для призначення перевірки і містить таку інформацію. Аналогічно, якщо фактичною підставою для призначення фактичної перевірки стало здійснення відповідних функцій, то контролюючий орган у рішенні про проведення перевірки поряд із посиланням на підпункт 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України повинен саме про це зазначити. Відповідно, якщо підставою для призначення перевірки відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України стала сукупність фактичних підстав, передбачених цією нормою, то контролюючий орган у рішенні про проведення перевірки поряд із посиланням на підпункт 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України має це відобразити у вищезазначений спосіб. Саме такий обсяг інформації у наказі, прийнятому відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України, можна вважати мінімально достатнім в розумінні абзацу третього пункту 81.1 статті 81 ПК України щодо зазначення у наказі підстави для проведення перевірки, оскільки надає платнику податків загальне розуміння про підставу її призначення та відповідний предмет перевірки.
Суд звертає увагу, що у наказі №726-п від 16.05.2023 підстави для призначення перевірки сформульовані таким чином: «на підставі підпунктів 80.2.2, 80.2.5 пункту 80.2 статті 80, керуючись статтею 20, підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, статті 16 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (зі змінами та доповненнями).
Резолютивна частина наказу сформульована наступним чином: провести фактичну перевірку з питань дотримання вимог законодавства в сфері обігу підакцизних товарів товариства з обмеженою відповідальністю Альянс Нафта Груп РВ (код за ЄДРПОУ 44906647) за адресою: Рівненська область, м. Рівне, вул. Грунтова, буд.1, (АЗС), в період з 17.05.2023 терміном на 10 діб. Період діяльності, що перевіряється згідно статті 102 ПКУ.
Тобто, у наказі №726-п від 16.05.2023 поряд із покликанням на підпункти 80.2.2 та 80.2.5, пункту 80.2 статті 80 ПК України, міститься посилання на статтю 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.
Таким чином, суд встановив, що перевірку позивача призначено у відповідності до вимог чинного податкового законодавства.
Щодо податкового правопорушення
Відповідно до пункту 14.1 статті 14 ПК України акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального (підпункт 14.1.6).
Розпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (підпункт 14.1.224).
За положеннями підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
З матеріалів справи встановлено, що 18.01.2023 позивачем подано до контролюючого органу Довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри №9003542453.
В таблиці 1 Інформація щодо розташованих на акцизному складі пального стаціонарних резервуарів та установлених на них рівнемірів наведено такі дані:
рядок 1: уніфікований номер резервуара - 1, тип - циліндричний, серійний (уніфікований) номер - 001, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 (введення в експлуатацію), ємність, м.куб. 11000,00, назва (модель) - Шельф 100-50-2-1-2, серійний (ідентифікаційний) номер - 15018, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 встановлення рівнеміра на резервуар, тип дії - 1 включення інформації.
рядок 2: уніфікований номер резервуара - 2, тип - циліндричний, серійний (уніфікований) номер - 001, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 (введення в експлуатацію), ємність, м.куб. 11000,00, назва (модель) - Шельф 100-50-2-1-2, серійний (ідентифікаційний) номер - 15018, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 встановлення рівнеміра на резервуар, тип дії - 1 включення інформації.
В таблиці 2 Інформація щодо витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального паливом з акцизного складу наведено такі дані:
1) уніфікований номер резервуара, який під`єднаний до витратомірів - 1, назва (модель) витратоміра - магнітострикційний зонд SYW-А, серійний (ідентифікаційний) номер - 2104095, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 введення в експлуатацію витратоміра, похибка вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики - 2,7, тип події - 1 включення інформації.
2) уніфікований номер резервуара, який під`єднаний до витратомірів - 2, назва (модель) витратоміра - магнітострикційний зонд SYW-А, серійний (ідентифікаційний) номер - 2104094, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 введення в експлуатацію витратоміра, похибка вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики - 2,7, тип події - 1 включення інформації.
Вказану довідку №9003542453 прийнято податковим органом, що підтверджується наявною в матеріалах справи квитанцією.
Під час проведення фактичної перевірки, з метою встановлення відповідності зареєстрованого обладнання в Довідці про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри з фактичним обладнанням, що знаходиться на акцизному складі, було проведено огляд резервуарів та обладнання, що знаходиться на акцизному складі.
За результатами огляду встановлено, що на акцизному складі (уніфікований № 1019091) відповідно до Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри розміщені 2 циліндричних резервуари для зберігання пального загальним об`ємом 22 м3. На зазначених резервуарах встановлені рівнеміри-лічильники магнітострикційні SYW-А серійний №2104094 та 8 SYW-А серійний № 2104095. Дані рівнеміри-лічильники не зазначені в Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри
За результатами огляду встановлено, що на акцизному складі для відпуску пального встановлений витратомір-лічильник номером 15018, який не зазначений в Довідці про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри.
Отже, в ході проведення перевірки встановлено, що ТОВ Альянс Нафта Груп РВ не зареєструвало витратомір-лічильник ШЕЛЬФ 100-50-2-1-2 з серійним номером 15018 та два рівнеміри-лічильники магнітострикційні SYW-А з серійними номерами 2104094, 2104095, які розташовані на акцизному складі уніфікований №1019091, в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, чим порушено вимоги підпункт 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 ПК України.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує, що при поданні на реєстрацію Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри №9003542453 від 18.01.2023 мало місце перекручення даних, а не відсутність реєстрації вказаного обладнання. Так, у розділі Довідки, що стосується рівнемірів, помилково вказано інформацію про витратомір, у розділі Довідки, що стосується витратомірів, вказано інформацію про рівнеміри.
Суд враховує, що наказом Міністерства фінансів України від 27 листопада 2018 року № 944, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 р. за № 4/32975, затверджено Формат даних та структуру Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі.
Відповідно до п. 1 розділу 1 "Формат даних Реєстру" Єдиний державний реєстр витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр) - електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрізі резервуарів та акцизних складів.
Пунктом 2 розділу ІІ "Структура Реєстру" установлено, що Реєстр містить інформацію, зокрема, щодо:
6) рівнемірів, встановлених на резервуарах, зокрема:
назви (моделі) рівнемірів у вигляді текстових символів;
серійних (ідентифікаційних) номерів рівнемірів (також зазначається під час подання інформації, опис якої встановлено підпунктом 13 цього пункту);
дати події;
типу події: встановлення рівноміра на резервуар / вилучення рівноміра з резервуара / опломбування рівнеміра / технічне обслуговування рівнеміра / повірка / калібрування рівнеміра;
похибки вимірювання згідно з технічною документацією на рівнемір відповідно до його метрологічної характеристики;
7) витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу, зокрема:
уніфікованого номера резервуара, який під`єднаний до витратоміра, цифрове значення якого має відповідати вимогам частини другої пункту 15 Порядку;
назви (моделі) витратомірів у вигляді текстових символів;
серійних (ідентифікаційних) номерів витратомірів (зазначається під час подання інформації, опис якої встановлено підпунктом 14 цього пункту);
дати події;
типу події: введення в експлуатацію витратоміра / виведення з експлуатації витратоміра/ опломбування витратоміра / технічне обслуговування витратоміра / ремонт витратоміра / повірка витратоміра;
похибки вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики;
20) обов`язково заповненої під час складання основної та коригуючої довідок останньої графи усіх таблиць, зокрема:
типу дії: «1» - включення використовується під час заповнення основної та коригуючої довідок, «2» - вилучення використовується під час заповнення коригуючої довідки.
Коригування може бути трьох видів:
вид 1 - вилучення вже наданої інформації: у вибраній таблиці зазначаються дані рядка (у тому числі номер рядка), вказані в основній довідці з урахуванням усіх наданих коригувань, зазначається тип дії «2»;
вид 2 - додання нової інформації: у вибраній таблиці зазначається новий номер рядка, заповнюються всі поля цього рядка, зазначається тип дії «1»;
вид 3 - зміна раніше наданої інформації: спочатку здійснюється коригування виду 1, потім коригування виду 2.
Відповідно до абзаців 4 та 5 пункту 5 Наказу Міністерства фінансів України №944 від 27.11.2018, коригуючі довідки формуються і надсилаються розпорядником акцизного складу до Реєстру протягом трьох календарних днів з дати виявлення помилки (помилок) у наданій у довідках інформації. Коригуюча довідка подається не частіше одного разу на добу.
Шляхом порівняння відомостей, вказаних позивачем в довідці розпорядника акцизного складу № 9003542453 від 18.01.2023, стосовно рівнемірів та витратомірів, з відомостями щодо фактично встановленого обладнання, які зазначені контролюючим органом в акті фактичної перевірки, суд встановив, що у відповідних полях довідки розпорядника акцизного складу щодо рівнемірів зазначені відомості про назви (моделі) та серійні (ідентифікаційні) номери витратомірів, і навпаки. Відтак, суд приймає доводи позивача про допущену помилку при формуванні довідки розпорядника акцизного складу № 9003542453 від 18.01.2023, внаслідок якої було перекручено подані до реєстрації відомості про обладнання акцизного складу. При цьому найменування моделей та серійні номери зазначені вірно.
Суд встановив, що 18.05.2023 платник податків подав коригуючу Довідку про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри, якою виправлено інформацію щодо витратоміра-лічильника Шельф 100-50-2-1-2 з серійним номером 15018 та двох рівнемірів-лічильників магнітострикційних SYW-А з серійними номерами 2104094, 2104095, які розташовані на акцизному складі уніфікований №1019091, яка містилась в основній Довідці №9003542453.
Так, у таблиці 1 Інформація щодо розташованих на акцизному складі пального стаціонарних резервуарів та установлених на них рівнемірів наведено такі дані:
рядок 1: уніфікований номер резервуара - 1, тип - циліндричний, серійний (ідентифікаційний) номер - 001, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 введення резервуара в експлуатацію, ємність, м.куб. - 11000,00, назва Шельф 100-50-2-1-2, серійний (ідентифікаційний) номер - 15018, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 встановлення рівнеміра на резервуар, тип дії - 2 вилучення інформації;
рядок 2: уніфікований номер резервуара - 2, тип - циліндричний, серійний (ідентифікаційний) номер - 002, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 введення резервуара в експлуатацію, ємність, м.куб. - 11000,00, назва Шельф 100-50-2-1-2, серійний (ідентифікаційний) номер - 15018, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 встановлення рівнеміра на резервуар, тип дії - 2 вилучення інформації;
рядок 3: уніфікований номер резервуара - 1, тип - циліндричний, серійний (ідентифікаційний) номер - 001, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 введення резервуара в експлуатацію, ємність, м.куб. - 11000,00, назва - Магнітострикційний зонд SYW-А, серійний (ідентифікаційний) номер - 2104095, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 встановлення рівнеміра на резервуар, тип дії - 1 включення інформації;
рядок 4: уніфікований номер резервуара - 2, тип - циліндричний, серійний (ідентифікаційний) номер - 002, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 введення резервуара в експлуатацію, ємність, м.куб. - 11000,00, назва - Магнітострикційний зонд SYW-А, серійний (ідентифікаційний) номер - 2104094, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 встановлення рівнеміра на резервуар, тип дії - 1 включення інформації.
У таблиці 2 Інформація щодо витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу наведено такі дані:
рядок 1: уніфікований номер резервуара, який під`єднаний до витратоміра - 1, назва (модель) витратоміра - магнітострикційний зонд SYW-А, серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра - 2104095, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 введення в експлуатацію витратоміра, похибка вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики - 2,70, тип дії - 2 вилучення інформації;
рядок 2: уніфікований номер резервуара, який під`єднаний до витратоміра - 2, назва (модель) витратоміра - магнітострикційний зонд SYW-А, серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра - 2104094, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 введення в експлуатацію витратоміра, похибка вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики - 2,70, тип дії - 2 вилучення інформації;
рядок 3: уніфікований номер резервуара, який під`єднаний до витратоміра - 1, назва (модель) витратоміра Шельф 100-50-2-1-2, серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра - 15018, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 введення в експлуатацію витратоміра, похибка вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики - 2,70, тип дії - 1 включення інформації;
рядок 4: уніфікований номер резервуара, який під`єднаний до витратоміра - 2, назва (модель) витратоміра Шельф 100-50-2-1-2, серійний (ідентифікаційний) номер витратоміра - 15018, дата події - 18.01.2023, тип події - 1 введення в експлуатацію витратоміра, похибка вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики - 2,70, тип дії - 1 включення інформації.
Суд встановив, що перевірка позивача розпочата 18.05.2023 о 13 год. 30 хв., закінчена 25.05.2023 о 15 год. 45 хв.
Коригуюча довідка подана позивачем до контролюючого органу 18.05.2023 в 15 год. 34 хв., що підтверджується наявною в матеріалах справи квитанцією про прийняття.
Таким чином, станом на початок проведення перевірки 18.05.2023 в основній довідці розпорядника акцизного складу від 18.01.2023 № 9003542453 були зазначені реєстраційні відомості щодо рівнемірів - в розділі щодо витратомірів, а реєстраційні відомості щодо витратомірів - в розділі щодо рівнемірів. Така невідповідність була усунута позивачем 18.05.2023, шляхом подання коригуючої довідки.
Суд вже зазначав, що відповідно до абзаців 4 та 5 пункту 5 Наказу Міністерства фінансів України №944 від 27.11.2018, коригуючі довідки формуються і надсилаються розпорядником акцизного складу до Реєстру протягом трьох календарних днів з дати виявлення помилки (помилок) у наданій у довідках інформації. Коригуюча довідка подається не частіше одного разу на добу.
Суд зауважує, що в такому разі податкове законодавство не розмежовує, ким саме виявлена помилка - платником податків чи контролюючим органом.
Отже, суд враховує, що платник податків після виявлення під час фактичної перевірки помилки в основній довідці, подав коригуючу довідку у встановлений строк.
Відповідно до приписів пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковим правопорушенням є протиправне діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з пунктом 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.
Тобто складом правопорушення, визначеного пункту 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України, за яке передбачена штрафна санкція, є саме необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.
При цьому, ані зазначена норма, ані інші положення Податкового кодексу України, не передбачають відповідальності за порушення строку обладнання або реєстрації зазначених рівнемірів та витратомірів.
Отже, враховуючи, що у ході перевірки контролюючим органом було встановлено наявність на акцизному складі позивача витратомірів/рівнемірів-лічильників рівня нафтопродуктів, які були зареєстровані в Єдиному державному реєстрі, однак з помилковим внесенням інформації до відповідних полів "рівнемір" - "витратомір", що підтверджується матеріалами справи, зокрема й актом перевірки, та не заперечується відповідачем, суд доходить висновку про безпідставність притягнення позивача до відповідальності, передбаченої пунктом 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України, оскільки на момент фактичної перевірки обладнання було встановлене, а зареєстроване в Єдиному державному реєстрі належним чином шляхом подання коригуючої довідки у встановлений строк.
При цьому суд враховує правову позицію, сформовану Верховним Судом у постанові від 19 січня 2023 року у справі № 580/9246/21, що застосування пункту 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України можливе виключно у випадку необладнання та/або відсутності реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, як передбачено диспозицією вказаної норми. Порушення строків обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (передбачених підпунктом 12 підрозділу 5 Розділу XX Податкового кодексу України), якщо на час проведення перевірки встановлено їх наявність на акцизних складах та їх реєстрація в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, не може бути підставою для застосування до платника податків пункту 128-1.1 статті 128-1 Податкового кодексу України.
Отже, зважаючи на викладені обставини, суд вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення №005106090117 від 15.06.2023 не відповідає критеріям правомірності, оскільки не враховує всіх фактичних обставин справи, що мало наслідком безпідставне притягнення платника податків до фінансової відповідальності.
Відповідно до положень частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За правилами частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Системно проаналізувавши приписи чинного законодавства України, оцінивши наявні в матеріалах справи докази у їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Враховуючи результати судового розгляду, документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору суд присуджує на користь позивача відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Альянс Нафта Груп РВ до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №005106090117 від 15.06.2023.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Альянс Нафта Груп РВ до Головного управління ДПС у Рівненській області судові витрати по сплаті судового збору в сумі 2684,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 03 січня 2025 року
Учасники справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Альянс Нафта Груп РВ" (вул. Грунтова, 1,м. Рівне,Рівненська обл., Рівненський р-н,33010, ЄДРПОУ/РНОКПП 44906647)
Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)
Суддя Н.О. Дорошенко
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2025 |
Оприлюднено | 06.01.2025 |
Номер документу | 124216100 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Н.О. Дорошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні