Рішення
від 03.01.2025 по справі 560/15650/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/15650/24

РІШЕННЯ

іменем України

03 січня 2025 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Драновського Я.В. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТРІСТОН" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

В обґрунтування вимог позивач зазначив, що податковий орган протиправно не зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 01.07.2024.

Позивач вважає оскаржуване рішення відповідача протиправним, при цьому просить суд зобов`язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказану податкову накладну.

Ухвалою суд відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

До суду надійшов відзив, в якому представник відповідачів просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 01.07.2024 зазначено усю необхідну та визначену законодавством інформацію.

Вказує, що згідно з квитанцією зупинено реєстрацію вищевказаної податкової накладної та зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач подав до суду відповідь на відзив на позовну заяву, де вказує про безпідставність тверджень відповідача, викладених у відзиві.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив наступне.

ТОВ "ТРІСТОН" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22.09.2017 та є платником податку на прибуток на загальних підставах. Із 01.11.2017 зареєстроване платником податку на додану вартість.

Господарська діяльність товариства полягає в організації оптової торгівлі шляхом придбання у постачальників відповідного асортименту продукції (зокрема щебеневої продукції та інших оптових партій будівельної продукції), яка була попередньо замовлена покупцями такої продукції, та її постачання покупцям одразу після отримання від постачальників такої продукції із залученням перевізників, в тому числі залізничним транспортом.

01.09.2022 між ТОВ "ТРІСТОН" (постачальник) та ТОВ "АГРО-ОВЕН" укладено договір поставки №0109/22, відповідно до якого постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим договором, поставити покупцеві товар (ветпрепарати/кормові добавки/премікси/готові корми), а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його.

28.06.2024 між ТОВ "ТРІСТОН" (постачальник) та ТОВ "АГРО-ОВЕН" (покупець) в межах виконання умов договору поставки №0109/22 від 01.09.2022 складено специфікацію №6 до договору.

01.07.2024 на підставі видаткової накладної № 46 ТОВ "ТРІСТОН" поставлено на користь ТОВ "АГРО-ОВЕН" вапнякове борошно фр.0-1 мм. в кількості 71,0 тон за ціною 1834,00 гривень за 1 тону на загальну суму 156 256,80 гривень, в. т.ч. ПДВ в сумі 26 042,80 гривень.

01.07.2024 ТОВ "ТРІСТОН" виставлено рахунок № 46 на оплату поставленої на користь ТОВ "АГРО-ОВЕН" продукції - вапнякове борошно фр.0-1 мм. в кількості 71,0 тон за ціною 1834,00 гривень за 1 тону на загальну суму 156 256,80 гривень, в. т.ч. ПДВ в сумі 26042,80 гривень.

Розрахунок за поставлений на користь ТОВ "АГРО-ОВЕН" товар згідно видаткової накладної № 46 від 01.07.2024 станом на момент подання пояснень до контролюючих органів не проведено, про що було зазначено у відповідних поясненнях та бухгалтерських документах, що додавались до пояснень контролюючим органам.

Стан розрахунків між ТОВ "ТРІСТОН" та ТОВ "АГРО-ОВЕН" відображено в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 361.

Перевезення товару відпродавця до покупця здійснювалось залізницею, що підтверджується залізничною накладною № 32897001 від 01.07.2024.

Організацією перевезень товару від постачальника до покупця здійснювалось експедитором - ТОВ "ЗАХІДАГРОСЕРВІС" на підставі договору на надання транспортно-експедиційних послуг № 080818 від 08.08.2018.

На виконання умов даного договору експедитором (ТОВ "ЗАХІДАГРОСЕРВІС") в інтересах ТОВ "ТРІСТОН" було організовано перевезення залізничним транспортом вантажу - вапнякове борошно фр.0-1 мм. в кількості 71,0 тон за ціною 1834,00 гривень за 1 тону на загальну суму 156 256,80 гривень, в. т.ч. ПДВ в сумі 26 042,80 гривень, який постачався покупцеві даного товару - ТОВ "АГРО-ОВЕН" за вище вказаною видатковою накладною.

За результатом надання послуг по перевезенню вантажу за видатковою накладною №46 від 01.07.2024, ТОВ "ЗАХІДАГРОСЕРВІС" складено акт виконаних робіт № 26 від 01.07.2023 на суму 70 010,40 гривень, в т.ч, ПДВ 11 668,40 гривень, які в свою чергу включають компенсацію експедитора третім особам, що були залучені ним до організації перевезень вантажу за видатковою накладною № 46 від 01.07.2024.

За даною операцією рахується заборгованість ТОВ "ТРІСТОН" перед ТОВ "ЗАХІДАГРОСЕРВІС" в сумі 70 010,40 гривень, в т.ч, ПДВ 11 668,40 гривень.

Стан розрахунків між ТОВ "ТРІСТОН" та ТОВ "ЗАХІДАГРОСЕРВІС" відображено в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 та в акті звірки розрахунків.

Продукція, що була поставлена на користь ТОВ "АГРО-ОВЕН" відповідно до видаткової накладної № 46 від 01.07.2024, була придбана у державного підприємства "Закупнянський кар`єр" (постачальник) за договором поставки № 1/14-03-2024 від 14.03.2024, за умовами якого постачальник зобов`язувався поставити на користь ТОВ "ТРІСТОН" (покупець) вапнякове борошно ДСТУ 8043:2015, одиницею товару є 1 тона.

На виконання умов договору поставки № 1/14-03-2024 від 14.03.2024, ДП "Закупнянський кар`єр" 01.07.2024 виставило на користь ТОВ "ТРІСТОН" рахунок № 903 на оплату поставки партії товару - вапнякове борошно фр.0-1 мм. в кількості 71 т. вартістю 1170,00 грн. за 1 тону, всього на суму 83070,00 грн.

Крім того, у вартість поставки партії товару згідно рахунку № 903 від 01.07.2024 постачальником додатково включено вартість витрат постачальника (подача та забирання вагонів) на суму 6000,00 гривень.

01.07.2024 року ДП "Закупнянський кар`єр" на виконання умов договору поставки №1/14-03-2024 від 14.03.2024 згідно видаткової накладної № 1706 поставлено на користь ТОВ "ТРІСТОН" товар - вапнякове борошно фр.0-1 мм. (код УКТЗЕД 2517) в кількості 71 т. вартістю 1170,00 грн. за 1 тону, всього на суму 89070,00 грн., в т. ч. ПДВ 14845,00 грн. шляхом навантаження на рухомий склад, який був поданий для завантаження на станції Закупне ПЗЗ експедитором ТОВ "ТРІСТОН" - ТОВ "ЗАХІДАГРОСЕРВІС" та підтверджується залізничною накладною від 01.07.2024 № 32897001.

10.07.2024 ТОВ "ТРІСТОН" платіжною інструкцією №982 перерахувало на розрахунковий рахунок ДП "Закупнянський кар`єр" грошові кошти в сумі 89070,00 грн., в т.ч. ПДВ 14845,00 грн за отриману продукцію згідно видаткової накладної №1706 від 01.07.2024.

Придбаний у ДП "Закупнянський кар`єр" товар - вапнякове борошно фр. 0-1 мм. (код УКТ ЗЕД 2517) в кількості 71,0 тон, який поставлено на користь ТОВ "АГРО-ОВЕН", був навантажений на вагони у місці навантаження - станція Закупне ПЗЗ силами ДП "Закупнянський кар`єр" та доставлений залізничним транспортом до місця розвантаження, яке вказане покупцем даного товару - ТОВ "АГРО-ОВЕН", станція Грубиниха.

На суму поставки вапнякового борошна відповідно до видаткової накладної № 46 від 01.07.2024, у відповідності з вимогами п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України складено податкову накладну №1 від 01.07.2024 та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Рішенням №11624395/41608300 від 13.08.2024 Головне управління ДПС у Хмельницькій області відмовило позивачу у реєстрації вищевказаної податкової накладної.

Підставою для відмови слугувало надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

Додатково зазначено, що при складанні податкової накладної №1 від 01.07.2024 на суму 156256,8 грн платником порушено п. 188.1 ст. 188 ПКУ та п.9 ПСБО 9 "Запаси": згідно наданих первинних документів борошно вапнякове (0-1 мм) в кількості 71 т. придбано на загальну суму 159080 грн. (видаткова накладна № 1706 від 01.07.2024 від постачальника ДП "Закупнянський кар`єр" борошна вапнякового (0-1 мм) в кількості 71 т. на сум 89070,00 грн. + акт надання послуг № 26 від 01.07.2024 від виконавця ТОВ "Захiдагросервiс" послуги допоміжні щодо транспортування на суму 70010,40 грн.). Відповідно платником занижено базу оподаткування.

Не погоджуючись з рішенням відповідача щодо відмови у реєстрації податкової накладної, вважаючи його протиправним позивач звернувся до ДПС України зі скаргою.

Рішенням ДПС України, позивачу відмовлено в задоволенні скарги та залишено рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області без змін.

Не погоджуючись з рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

В свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок №1246.

У відповідності до пункту 2 Порядку № 1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Відповідно до п.14 Порядку №1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 №1165 затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 № 1165 (далі - Порядок №1165).

Пунктом 3 Порядку №1165 Податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну / розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості платників податку відповідно до Порядку, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1165 від 11 грудня 2019 року.

Відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості платників податку (додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних), відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до квитанції реєстрацію податкової накладної зупинено та зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України та квитанції, позивачем на адресу відповідача направлені пояснення з приводу зупинення реєстрації податкової накладної.

Також, до контролюючого органу було надано копії первинних документів, копії яких містяться в матеріалах справи та досліджувались судом, що підтверджують господарську операцію та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Однак, відповідач спірним рішенням відмовив позивачу у реєстрації вищевказаної податкової накладної.

Слід зазначити, що враховуючи наведені вище норми, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

З наявної в матеріалах справи квитанції надісланої позивачу встановлено, що остання містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Таким чином, під час зупинення реєстрації спірної податкової накладної ГУ ДПС у Хмельницькій області застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкових накладних, що не відповідає наведеним вище приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкової накладної.

Поряд з цим, суд звертає увагу на те, що в оскаржуваному рішенні відповідач зазначив підставу для відмови в реєстрації податкової накладної іншу, ніж у квитанції, якою зупинив реєстрацію податкової накладної.

Так, у спірному рішенні підставою для відмови відповідач зазначив: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

Додатково зазначено, що при складанні податкової накладної №1 від 01.07.2024 на суму 156256,8 грн. платником порушено п. 188.1 ст. 188 ПКУ та п.9 ПСБО 9 "Запаси": згідно наданих первинних документів борошно вапнякове (0-1 мм) в кількості 71 т. придбано на загальну суму 159080 грн. (видаткова накладна № 1706 від 01.07.2024 від постачальника ДП "Закупнянський кар`єр" борошна вапнякового (0-1 мм) в кількості 71 т. на сум 89070,00 грн. + акт надання послуг № 26 від 01.07.2024 від виконавця ТОВ "Захiдагросервiс" послуги допоміжні щодо транспортування на суму 70010,40 грн.). Відповідно платником занижено базу оподаткування.

Як встановлено та підтверджується матеріалами справи, позивачем було надіслано пояснення та копії бухгалтерських документів, якими підтверджується законність та реальність господарських операцій.

Дослідивши подані позивачем документи, суд вважає їх достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаної податкової накладної.

У Рішенні від 20.10.2011 у справі "Rysovskyy v. Ukraine" Суд Європейський суд з прав людини зазначив, що принцип "належного урядування" передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб ("Beyeler v. Italy", "Oneryildiz v. Turkey", "Megadat.com S.r.l. v. Moldova", "Moskal v. Poland"). На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Lelas v. Croatia" і "Toscuta and Others v. Romania") і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (Oneryildiz v. Turkey", та "Beyeler v. Italy").

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Lelas v. Croatia").

Отже, відповідачу були надані усі необхідні документи для підтвердження реальності господарської операції позивача за результатами якої було складено податкову накладну №1 від 01.07.2024.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Враховуючи наведене, суд вважає, що оскаржуване рішення є протиправним, оскільки платником податків надані відповідачу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.

Зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Зважаючи на наявність у позивача, передбачених чинним законодавством України, документів, які свідчать про реальність проведення господарських операцій позивача за результатами яких було складено податкову накладну та на те, що такі документи були надані позивачем контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної №1 від 01.07.2024.

Таким чином, наявні правові підстави для визнання протиправним та скасування рішення №11624395/41608300 від 13.08.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної і задоволення позовних вимог у цій частині.

Приписами пунктів 19, 20 Порядку № 1246, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, нормами ПК України та Порядку № 1246 чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та зазначення дати її реєстрації.

У даному випадку, належним способом захисту прав позивача, яке існувало до виникнення спірних правовідносин буде зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну позивача №1 від 01.07.2024.

Задоволення вказаної позовної вимоги, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Враховуючи встановленні обставини справи та наявні у матеріалах справи докази, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Таким чином, на користь позивача необхідно присудити за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області 3028,00 грн судового збору (відповідача, до якого фактично заявлені позовні вимоги, оскільки вимоги до ДПС України є похідними від задоволення/відмови в задоволенні заявленої до ГУ ДПС у Хмельницькій області вимоги про визнання протиправними та скасування рішень).

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №11624395/41608300 від 13.08.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "ТРІСТОН" №1 від 01.07.2024.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТРІСТОН" судові витрати у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРІСТОН" (вул. Панівецька, 10, кв. 1, м. Кам`янець-Подільський, Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н, 32313 , код ЄДРПОУ - 41608300) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя Я.В. Драновський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.01.2025
Оприлюднено06.01.2025
Номер документу124216568
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/15650/24

Рішення від 03.01.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Драновський Я.В.

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Драновський Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні