Справа № 686/25683/22
Провадження № 1-кс/686/183/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 січня 2025 року м.Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , підозрюваного ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання старшого слідчого-криміналіста першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, Державного бюро розслідувань ОСОБА_4 , погодженого з прокурором, про про продовження запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно підозрюваного
ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Городок, Хмельницького району, Хмельницької області, українця, громадянина України, зареєстрованого за місцем проживання за адресою: АДРЕСА_1 ,жителя АДРЕСА_2 , раніше несудимого,
у кримінальному провадженні № 62022240010000303,
встановив:
Старший слідчий-криміналіст першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, Державного бюро розслідувань ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з клопотанням, про продовження строку запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно ОСОБА_6 , підозрюваного у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 28, ч. 3 ст. 365 КК України, посилаючись на те, що існують передбачені ст.177 КПК України ризики: переховування від органів досудового розслідування та/або суду.
В судовому засіданні слідчий і прокурор наполягають на задоволенні клопотання, просять продовжити до підозрюваного запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, який полягає у забороні залишати житло за адресою: АДРЕСА_2 в період часу з 23 год. 00 хв. по 06 год. 00 хв. наступного дня.
Підозрюваний і його захисник заперечили щодо задоволення клопотання, зазначивши, що ОСОБА_6 добовільно виконує покладені на нього обов`язки та не порушує їх.
Заслухавши пояснення учасників провадження, дослідивши клопотання та долучені до нього матеріали, слідчий суддя дійшов такого висновку.
26.11.2022 в Єдиному реєстрі досудових розслідувань № 62022240010000303 від 26.11.2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 28, ч. 3 ст. 365, ч. 4 ст. 246 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом начальника Хмельницького ОУЛМГ № 10-к від 08.04.2021 ОСОБА_6 , призначено на посаду головного спеціаліста відділу лісового та мисливського господарства.
Згідно з «Положенням про державну лісову охорону» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 976 від 16.09.2009, спеціаліст відділу лісового господарства відноситься до посадових осіб державної лісової охорони, яка в свою чергу відповідно до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», має статус правоохоронного органу.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 4 Положення передбачено, що основними завданнями державної лісової охорони є здійснення державного контролю за додержанням вимог лісового та мисливського законодавства, забезпечення охорони лісів від пожеж, незаконних рубок, шкідників і хвороб пошкодження внаслідок антропогенного та іншого шкідливого впливу, запобігання злочинам і адміністративним правопорушенням у сфері лісового та мисливського господарства.
Таким чином, перебуваючи на вказаній посаді ОСОБА_6 являвся службовою особою правоохоронного органу.
Однак, ОСОБА_6 обіймаючи посаду головного спеціаліста відділу лісового та мисливського господарства Хмельницького ОУЛМГ перевищив свої службові повноваження, внаслідок чого завдано істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам у сфері охорони, відтворення, сталого і раціонального використання лісових ресурсів та громадським інтересам, за наступних обставин.
Так, наказом Державного агентства лісових ресурсів України № 182 від 17.03.2021 затверджено статут Державного підприємства «Летичівське лісове господарство» у новій редакції, відповідно до ст. 1 п.1.1 якого визначено, що діяльність ДП «Летичівське ЛГ» координується Хмельницьким ОУЛМГ.
Наказом Державного агентства лісових ресурсів України № 412 від 12.11.2012 затверджено положення про Хмельницьке ОУЛМГ.
Згідно п.п. 4.2., 4.3 та 4.7 положення управління здійснює видачу спеціальних дозволів на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування, здійснює державний контроль за додержанням норм, правил та інших нормативно-правових актів з ведення лісового господарства та координує діяльність підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Держлісагенства України.
Пунктом 4.12 положення передбачено, що управління забезпечує організацію лісовпорядних та мисливськовпорядних робіт, розроблення та реалізацію проектів організації та розвитку лісового та мисливського господарства.
Відповідно п. п. 4.30, 4.53 положення визначено, що управління затверджує матеріали лісовпорядкування, приймає рішення про анулювання спеціальних дозволів на заготівлю деревини в порядку рубок головного користування (лісорубних квитків).
Статтею 89 Лісового кодексу України (надалі Кодекс) визначено, що охорону і захист лісів на території України здійснює державна лісова охорона, яка діє у складі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісового господарства та підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління.
Відповідно до статті 90 Кодексу, основними завданнями державної лісової охорони є здійснення державного контролю за додержанням лісового законодавства, забезпечення охорони лісів від пожеж, незаконних рубок, захист від шкідників і хвороб, пошкодження внаслідок антропогенного та іншого шкідливого впливу.
Відповідно до посадової інструкції затвердженої 13.01.2020 начальником Хмельницького ОУЛМГ головний спеціаліст відділу лісового та мисливського господарства ОСОБА_6 зобов`язаний: здійснювати виписку лісорубних квитків на рубки головного користування для всіх лісокористувачів Хмельницької області, співпрацювати з центром надання адміністративних послуг, забезпечувати контроль за формування лісосічного фонду, згідно затверджених розрахункових лісосік груп лісів і господарств, здійснювати контроль відповідно до визначених виконання робіт з відводів і таксації лісосічного фонду, внесення змін в матеріали лісовпорядкування/таксаційні описи, планшети, проектувальні відомості, освоєння лісосічного фонду щодо нарізки лісосік лісовпорядкуванням.
З огляду на викладене, ОСОБА_6 , обіймаючи посаду головного спеціаліста відділу лісового та мисливського господарства, відповідно до ст.2Закону України«Про державнийзахист працівниківсуду іправоохоронних органів» та згідно ст. 1 Положення про державну лісову охорону затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 16.09.2009 №976, являвся працівником правоохоронного органу, до обов`язків якого серед іншого входило: виписка лісорубних квитків на рубки головного користування для всіх лісокористувачів Хмельницької області, здійснення контролю відповідно до визначених виконання робіт з відводів і таксації лісосічного фонду.
Статтею 43 Кодексу визначено, що розрахункова лісосіка - щорічна науково обґрунтована норма заготівлі деревини в порядку рубок головного користування, яка затверджується для кожного власника, постійного користувача лісів окремо за групами порід, виходячи з принципів безперервності та не виснажливості використання лісових ресурсів.
Розрахункова лісосіка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства.
Згідно із статтею 45 Кодексу, лісовпорядкування включає комплекс заходів, спрямованих на забезпечення ефективної організації та науково обґрунтованого ведення лісового господарства, охорони, захисту, раціонального використання, підвищення екологічного та ресурсного потенціалу лісів, культури ведення лісового господарства, отримання достовірної і всебічної інформації про лісовий фонд України.
Пунктом 6частини 1статті 46Кодексу передбачено,що лісовпорядкуванняпередбачає обчислення розрахункової лісосіки, обсягів використання інших видів лісових ресурсів.
Відповідно до статті 48 Кодексу, у матеріалах лісовпорядкування дається якісна і кількісна характеристика кожної лісової ділянки, комплексна оцінка ведення лісового господарства, що є основою для розроблення на засадах сталого розвитку проекту організації та розвитку лісового господарства відповідного об`єкта лісовпорядкування.
Проект організації та розвитку лісового господарства передбачає екологічно обґрунтоване ведення лісового господарства і розробляється відповідно до нормативно-правових актів, що регулюють організацію лісовпорядкування.
У проекті організації та розвитку лісового господарства визначаються і обґрунтовуються основні напрями організації і розвитку лісового господарства об`єкта лісовпорядкування з урахуванням стану та перспектив економічного і соціального розвитку регіону.
Матеріали лісовпорядкування затверджуються в установленому порядку органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, за погодженням відповідно з органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Затвердженні матеріали лісовпорядкування є обов`язковими для ведення лісового господарства, планування і прогнозування використання лісових ресурсів.
Відповідно до ст. 19 ЛК постійні лісокористувачі зобов`язані вести лісове господарство на основі матеріалів лісовпорядкування, здійснювати використання лісових ресурсів способами, які забезпечують збереження оздоровчих і захисних властивостей лісів, а також створюють сприятливі умови для їх охорони, захисту та відтворення.
Статтею 64Лісового кодексу передбачено,що підприємства,установи,організації ігромадяни здійснюютьведення лісовогогосподарства зурахуванням господарськогопризначення лісів,природних умові зобов`язані: забезпечувати безперервне, не виснажливеі раціональне використання лісових ресурсів для задоволення потреб виробництва і населення в деревині та іншій лісовій продукції.
Як встановлено, наказом Міністерства екології та природних ресурсів від 22.11.2012 № 603 затверджено розрахункову лісосіку для постійних лісокористувачів (власників лісів) Хмельницької області на 2013 2021 роки, в тому числі по ДП «Летичівське ЛГ», з метою визначення норм заготівлі деревини в порядку рубок головного користування, обчислених за результатами базового лісовпорядкування, які розроблено Українським державним проектним лісовпорядним виробничим об`єднанням.
Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» встановлюються правові та організаційні засади процедури здійснення оцінки впливу на довкілля, спрямованої на запобігання шкоді довкіллю, забезпечення екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Згідно із частиною 1 статті 3 Закону, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Підпунктом 21 пункту 2 статті 3 Закону передбачено, що перша категорія видів планованої діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, включає усі суцільні та поступові рубки головного користування та суцільні санітарні рубки на площі понад 1 гектар, суцільні санітарні рубки на територіях та об`єктах природно-заповідного фонду.
Частиною 4 вказаної статті визначено, що забороняється розпочинати провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті, без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Так, згідно статті 9 вказаного Закону, уповноважений територіальний орган, а у випадках, визначених частинами третьою і четвертою статті 5 цього Закону, уповноважений центральний орган, видає висновок з оцінки впливу на довкілля, яким виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, зокрема величини та масштабів такого впливу (площа території та чисельність населення, які можуть зазнати впливу), характеру (у тому числі - транскордонного), інтенсивності і складності, ймовірності, очікуваного початку, тривалості, частоти і невідворотності впливу (включаючи прямий і будь-який опосередкований, побічний, кумулятивний, транскордонний, короткостроковий, середньостроковий та довгостроковий, постійний і тимчасовий, позитивний і негативний впливи), передбачених заходів, спрямованих на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення впливу на довкілля, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Висновок з оцінки впливу на довкілля є обов`язковим для виконання. Екологічні умови провадження планованої діяльності, зазначені у частині п`ятій цієї статті, є обов`язковими. Висновок з оцінки впливу на довкілля враховується при прийнятті рішення про провадження планованої діяльності та може бути підставою для відмови у видачі рішення про провадження планованої діяльності.
Таким чином, проведення усіх суцільних та поступових рубок головного користування та суцільних санітарних рубок на площі понад 1 гектар, усіх суцільних санітарних рубок на територіях та об`єктах природно-заповідного фонду, які включені до першої категорії видів планової діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Враховуючи вище вказані норми, рішенням про провадження планової діяльності в галузі лісового господарства є затвердження матеріалів лісовпорядкування та розрахункової лісосіки.
В 2019 році під час лісогосподарської діяльності, ДП «Летичівське ЛГ» замовило в Українського державного проектного лісовпорядного виробничого об`єднання «Комплексна лісовпорядна експедиція» розробку матеріалів безперервного лісовпорядкування земель лісового фонду Вовковинецького лісництва ДП «Летичівського ЛГ», Хмельницької області за 2018 рік.
За результатами обстеження спеціалістами Українського державного проектного лісовпорядного виробничого об`єднання «Комплексна лісовпорядна експедиція» лісового фонду ДП «Летичівське ЛГ» до матеріалів безперервного лісовпорядкування земель лісового фонду вказаного державного підприємства за 2018 рік, у фонд рубок головного користування включено лісові насадження на землях лісового фонду, а саме по Вовковинецькому лісництву в кварталі 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара, які були відсутні у відомості запроектованих заходів в 2012 році та на підставі якої обчислено розрахункову лісосіку для постійних лісокористувачів (власників лісів) на 2013 2021 роки.
У подальшому вищезазначені лісові насадження було включено у фонд рубок головного користування до матеріалів безперервного лісовпорядкування земель лісового фонду ДП «Летичівське ЛГ» за 2018 рік (тобто після вступу Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» 17.12.2017).
Далі матеріали безперервного лісовпорядкування по ДП Хмельницької області, в тому числі ДП «Летичівське ЛГ» за 2018 (на 2019), супровідним листом від 17.07.2019 вих. № 02-937, за підписом першого заступника головного лісничого Хмельницького ОУЛМГ ОСОБА_7 скеровано до Міністерства екології та природніх ресурсів України, з метою погодження відповідно до вимог ст. 43 Лісового кодексу України.
Відповідно до розподілу обов`язків затверджених наказом начальника Хмельницького ОУЛМГ № 85 від 23.12.2020, перший заступник начальника головний лісний ОСОБА_7 , безпосередньо керує відділом лісового та мисливського господарства, спрямовує, координує, та контролює його роботу.
Згідно вказаногорозділу для ОСОБА_7 визначено наступніобов`язки:забезпечує контрольз питаньохорони,захисту,використання івідтворення лісіву відповідностіз Лісовимкодексом Українита іншиминормативними правовимиактами України; координуєроботу підприємств,які входятьдо сфериуправління зпитань розширеноговідтворення лісів,підвищення їхпродуктивності,охорони тазахисту лісів,організації лісовогогосподарства,використання земельнихділянок лісовогофонду,лісовпорядкування ідержавного облікулісів,дотримання основнихправ іобов`язківслужбою лісовоїохорони,організації раціональноговикористання лісовихресурсів; координує роботу з питань спільного ведення лісового і мисливського господарства ;підписує листи,інші документи,підготовлені відділомдіяльність якогоним спрямовуєтьсяі координується;здійснює координаціюта контрольдіяльності підприємствякі входятьдо сфериуправління вмежах своїхповноважень; забезпечуєдодержання правилвідпуску лісуна пні,рубання лісу,побічного користуваннялісом,пожежної безпеки,санітарних іприродоохоронних правилу лісах; забезпечує організацію державного контролю з питань охорони та захисту лісів; координацію державної лісової охорони в межах чинного законодавства.
Відповідно до листа Міністерства екології та природніх ресурсів України від 31.07.2019 вих. № 5/4-15/8454-19, Міністерством погоджено матеріали безперервного лісовпорядкування по ДП «Летичівське ЛГ» за 2018 (на 2019), для використання при організації ведення лісового господарства, планування і прогнозування використання лісових ресурсів. При цьому, у вказаному листі за підписом заступника міністра даного відомства наголошено на дотриманні вимог ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», під час здійснення господарської діяльності щодо проведення усіх суцільних та поступових рубок головного користування та суцільних санітарних рубок на площі понад 1 гектар.
01.08.2019 вказаний лист надійшов та зареєстрований за вхідним № 1050 до Хмельницького ОУЛМГ та цього ж дня був переданий ОСОБА_7 , який поставив резолюцію «До виконання». Надалі, 04.10.2019 за вхідний № 677 даний лист зареєстрований в ДП «Летичівське ЛГ».
Поряд з цим, досудовим розслідуванням встановлено, що ДП «Летичівське ЛГ» висновок з оцінки впливу на довкілля на зазначені матеріали лісовпорядкування уповноваженим органом (Мінприроди) не видавався, хоча такий висновок за № 21/01-20217268298/1 у подальшому був затверджений 20.01.2022, без врахування запроектованої рубки у Вовковинецькому лісництві у кварталі 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара.
Згідно п. 132 додатку до Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток, ордер, лісовий квиток) віднесено до документів дозвільного характеру.
Пунктом 1 Порядку видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 року №761, передбачено що цей порядок визначає умови та механізм видачі лісорубного або лісового квитка як спеціального дозволу на використання лісових ресурсів.
Лісорубний або лісовий квиток є основним документом на підставі якого здійснюється спеціальне використання лісових ресурсів, ведеться облік дозволених до відпуску запасів деревини та інших продуктів лісу, встановлюються строки здійснення лісових користувань та вивезення заготовленої продукції, строки і способи очищення лісосік від порубкових решток, а також облік природного поновлення лісу, що підлягаю збереженню, ведеться облік плати, нарахованої за використання лісових ресурсів (п. 2 Порядку).
Відповідно до п. 3 Порядку зазначено, що лісорубний квиток видається органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, територіальними органами Держлісагентства на заготівлю деревини під час проведення рубок головного користування на підставі затвердженої в установленому порядку розрахункової лісосіки.
Згідно пункту 4 Порядку передбачено, що для видачі лісорубного квитка власник лісів або постійний лісокористувач подає такі документи: заявку на використання лісових ресурсів під час проведення рубок головного користування, відомість чергової лісосіки, польову перелікову відомість, переліково-оцінювальну відомість, карту технологічного процесу розробки лісосіки та план лісосіки.
Однак, у порушення вищевказаних вимог законодавства, працівниками ДП «Летичівське ЛГ», з метою проведення рубок головного користування у Вовковинецькому лісництві складено наступні документи, які є обов`язковими для видачі лісорубного квитка відповідно до пункту 4 Порядку щодо проведення суцільної рубки у Вовковинецькому лісництві у кварталі 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара, а саме: матеріально грошову оцінку лісосіки № 213Г від 13.09.2019, відомість переліку дерев взятих в суцільну рубку на 2021 рік, план схему, карту технологічного процесу розроблення лісосіки на проведення рубки у кварталі 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара.
В подальшому, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 19.05.2021, начальник відділу лісового господарства ДП «Летичівське ЛГ» ОСОБА_8 , будучи працівником правоохоронного органу, діючи без попередньої змови групою осіб, перебуваючи у приміщенні вказаного підприємства, до обов`язків якого серед іншого входило організація всіх видів лісокористування, планування, розподіл і підготовка лісосічного фонду до рубання, підготовка необхідної документації для закріплення лісосировинних баз, контроль за раціональним використанням лісових ресурсів, перевірка якості відведення лісосік лісництвами і ведення ними технічної документації, оформлення лісорубних квитків на право рубання й відпуску лісу, достовірно знаючи про те, що висновок з оцінки впливу на довкілля, який є обов`язковим для планової діяльності не видавався на матеріали безперервного лісовпорядкування земель лісового фонду ДП «Летичівське ЛГ» за 2017-2021 роки, перевіривши вказані документи та перевищуючи свої службові повноваження, діючи умисно, грубо порушуючи вимоги п. 5 ч. 8 ст. 69 ЛК України, з метою проведення незаконних рубок дерев включив у відомість чергової лісосіки головного користування на 2021 рік по ДП «Летичівське ЛГ» зазначені лісосіки. При цьому, ОСОБА_8 , як лісокористувач заповнив лісорубний квиток № 133 серії ХМ ЛРК № 001855 від 19.05.2021 про надання дозволу на проведення рубки у кварталі 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара Вовковинецького лісництва шляхом внесення до нього відповідних відомостей та у графі «лісокористувач» постановив свій підпис. Також ОСОБА_8 , розуміючи протиправний характер своїх дій та їх наслідки, свідомо зазначив, що підставою для видачі лісорубного квитка є - наказ Міністерства екології та природних ресурсів від 22.11.2012 № 603, яким затверджено розрахункову лісосіку для постійних лісокористувачів (власників лісів) на 2013 2021 роки, в тому числі по ДП «Летичівське ЛГ» та не вказав матеріали безперервного лісовпорядкування за 2018 рік, оскільки усвідомлював, що данні матеріали суперечать чинному законодавству та не є підставою для проведення рубки.
Після цього, 19.05.2021 вказані документи, з метою видачі спеціального дозволу - лісорубного квитка на проведення суцільної рубки головного користування на території Вовковинецького лісництва ДП «Летичівське ЛГ», а саме у кварталі 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара, заявою директора ДП «Летичівське ЛГ» скеровано до управління адміністративних послуг Хмельницької міської ради за адресою: м. Хмельницький, вул. Соборна, 16.
Цього ж дня, вказана заява з додатками передана для розгляду до Хмельницького ОУЛМГ, де їх отримав головний спеціаліст відділу лісового та мисливського господарства ОСОБА_6 .
Однак, ОСОБА_6 діючи умисно, в порушення обов`язків передбачених його посадовою інструкцією від 13.01.2020, без попередньої змови групою осіб, з метою досягнення єдиного злочинного результату щодо проведення незаконних рубок дерев, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій та їх наслідки, достовірно знаючи про те, що висновок з оцінки впливу на довкілля, який є обов`язковим для планової діяльності не видавався на матеріали безперервного лісовпорядкування земель лісового фонду ДП «Летичівське ЛГ» за 2017-2021 роки та не розроблявся на матеріали безперервного лісовпорядкування земель лісового фонду по Вовковинецькому лісництву за 2018 рік, грубо порушуючи вимоги п. 5 ч. 8 ст. 69 ЛК України, 19.05.2021 у невстановлений слідством час, перебуваючи на робочому місці, шляхом підпису виписав лісорубний квиток серії № 133 серії ХМ ЛРК № 001855, на проведення суцільних рубок головного користування на території Вовковинецького лісництва ДП «Летичівське ЛГ», а саме у кварталі 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара.
В подальшому ОСОБА_6 подав на підпис разом зі документами лісорубний квиток серії № 133 серії ХМ ЛРК № 001855, своєму керівнику - першому заступнику начальника головному лісничому Хмельницького ОУЛМГ ОСОБА_7 , безпосередньо до повноважень якого входить затвердження та видача лісорубних квитків на рубки головного користування.
Пунктом 5 частини 8 статті 69 Лісового кодексу України передбачено, що підставою для прийняття рішення про відмову у видачі спеціального дозволу є результати оцінки впливу на довкілля.
В подальшому, ОСОБА_7 перевищуючи свої службові повноваження, діючи умисно, групою осіб без попередньої змови між собою, спільно з начальником відділу лісового господарства ДП «Летичівське ЛГ» ОСОБА_8 , головним спеціалістом відділу лісового та мисливського господарства ОСОБА_6 , діючи умисно, з метою досягнення єдиного злочинного результату щодо проведення незаконних рубок дерев, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій та їх наслідки, достовірно знаючи про те, що висновок з оцінки впливу на довкілля, який є обов`язковим для планової діяльності не видавався на матеріали безперервного лісовпорядкування земель лісового фонду ДП «Летичівське ЛГ» за 2017-2021 роки, та не розроблявся на матеріали безперервного лісовпорядкування земель лісового фонду по Вовковинецькому лісництву за 2018 рік, грубо порушуючи вимоги п. 5 ч. 8 ст. 69 ЛК України, 19.05.2021 у невстановлений досудовим розслідуванням час, перебуваючи на робочому місці, шляхом підпису видав та затвердив гербовою печаткою Хмельницького ОУЛМГ лісорубний квиток серії № 133 серії ХМ ЛРК № 001855, на проведення суцільних рубок головного користування на території Вовковинецького лісництва ДП «Летичівське ЛГ», а саме у кварталі 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара, які не були заплановані у відомості запроектованих заходів під час проведення базового лісовпорядкування у 2012 році.
Надалі, 19.05.2021 вказаний лісорубний квиток для організації виконання скерований Хмельницьким ОУЛМГ до управління адміністративних послуг Хмельницької міської ради, де цього ж дня отриманий працівником ДП «Летичівське ЛГ».
У подальшому, ДП «Летичівське ЛГ» в продовж травня-грудня 2021 року, проведено заготівлю деревини, тобто незаконну порубку на підставі лісорубного квитка серії № 133 серії ХМ ЛРК № 001855, виданого з порушенням законодавства у лісовій сфері, у кварталі 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара Вовковинецького лісництва ДП «Летичівське ЛГ».
28.12.2022 під час огляду місця події у кварталі 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара Вовковинецького лісництва ДП «Летичівське ЛГ» виявлено незаконну порубку 948 (дев`ятсот сорока восьма) дерев різних порід та діаметрів.
Відповідно до висновку інженерно-екологічної експертизи № 73/23-28/448-451/23-28 від 13.03.2023, розмір шкоди, заподіяної внаслідок незаконної, як встановлено слідством, порубки 948 дерев різних порід та діаметрів, яка проведена в 2021 році у кварталі 32, виділі 9(2) площею 3,3 гектара, на підставі лісорубного квитка № 133 серії ХМ ЛРК № 001855 від 19.05.2021, за дозволом, виданим із порушенням чинного законодавства, на території Вовковинецького лісництва ДП «Летичівське ЛГ», становить 6 533 013,97 грн.
Таким чином, внаслідок перевищення своїх службових повноважень, охоронюваним законом державним інтересам у сфері охорони, відтворення, сталогоі раціонального використання лісових ресурсів та громадським інтересам, які полягають у порушенні гарантованих Конституцією України прав громадян на безпечне для життя і здоров`я довкілля та користування природними ресурсами, заподіяно шкоду в розмірі 6 533 013,97 грн.
Враховуючи вище вказане, діями ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 заподіяно шкоду на загальну суму 6 533 013,97 грн, що з урахуванням примітки до ст. 364 КК України, положень статті 169.1 Податкового кодексу України і Закону України «Про державний бюджет на 2021 рік», якими визначено застосування розміру податкової соціальної пільги для кваліфікації діянь як злочинів, є тяжкими наслідками, оскільки у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Правова кваліфікація кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_6 : ч. 1 ст. 28, ч. 3 ст. 365 КК України перевищення службових повноважень, тобто умисне вчинення працівником правоохоронного органу дій, які явно виходять за межі наданих йому повноважень, що спричинило тяжкі наслідки, вчинене групою осіб без попередньої змови між собою.
Обгрунтованість підозри ОСОБА_6 сторона обвинувачення підтверджує такими доказами:
- протоколами про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні службових осіб Хмельницького ОУЛМГ, у ході якого вилучено завірені належним чином копії документів, які стали підставою для видачі лісорубного квитка № 133 серії ХМ ЛРК № 001855 від 19.05.2021 та оригінал даного дозвільного документу;
- протоколами про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні службових осіб ДП «Летичівське лісове господарство», у ході якого вилучено завірені належним чином копії документів, які стали підставою для виписування лісорубного квитка серії ХМ ЛРК № 001855 від 19.05.2021, оригінали матеріалів лісовпорядкування за 2012-2021 роки; лист - погодження матеріалів лісовпорядкування за вхідним № 677 від 04.10.2019, яким наголошено на обов`язковості дотримання вимог ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», при здійсненні рубок головного користування на площах понад 1 га;
- протоколом огляду із застосуванням відеозапису, за участі відповідних спеціалістів, який проведено на території Вовковинецького лісництва, ДП «Летичівське лісове господарство», у ході якого встановлено факт незаконної суцільної рубки головного користування 948 дерев різних порід та діаметрів, проведеної у період з травня по грудень 2021 року, у кварталі № 32, виділі 9(2), площею 3,3 гектара, яку здійснено на підставі лісорубного квитка № 133 серії ХМ ЛРК № 001855 від 19.05.2021;
- матеріалами отриманими у порядку ст. 93 КПК України з Центру надання адміністративних послуг Хмельницької міської ради щодо факту видачі лісорубного квитка серії ХМ ЛРК № 001855 від 19.05.2021;
- матеріалами отриманими у порядку ст. 93 КПК України з ДЕІ у Хмельницькій області відповідно до яких ДП «Летичівське лісове господарство» в кварталі № 32, виділі № 9(2) Вовковинецького лісництва проведено рубку головного користування в 2021 році, згідно лісорубного квитка №133 серія ХМ ЛРК № 001855 від 19.05.2021 року;
- протоколами допиту у якості свідків працівників ДЕІ у Хмельницькій області ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , які підтвердили вказані вище порушення вимог законодавства у лісовій сфері;
- протокол допиту у якості свідка колишнього заступника міністра екології та природніх ресурсів України ОСОБА_11 який повідомив, що відповідно до вимог Лісового кодексу України матеріали лісовпорядкування підлягають погодженню. Під погодженням мається на увазі, що такі матеріали лісовпорядкування є обов`язковими для ведення лісового господарства, планування і прогнозування лісових ресурсів. Питання оцінки впливу на довкілля до погодження та затвердження матеріалів лісовпорядкування не відноситься. Лише після отримання таких погоджених матеріалів лісовпорядкування відповідний лісокористувач зобов`язаний здійснювати свою господарську діяльність із врахуванням вимог ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля». Тобто якщо лісокористувач розширює або змінює свою господарську діяльність, то така діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля, що підтверджує постанова КМУ № 112 від 07.02.2023 «Про затвердження порядку лісовпорядкування», відповідно до ст. 29 якої визначено, що будь-які зміни, які вносяться у матеріали лісовпорядкування щодо планової діяльності, передбаченої ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», підлягають оцінці впливу на довкілля. При цьому, у листі від 31.07.2019 вих. № 5/4-15/8454-19 ним наголошено на дотриманні вимог ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», під час здійснення господарської діяльності щодо проведення усіх суцільних та поступових рубок головного користування та суцільних санітарних рубок на площі понад 1 га;
- висновком судової почеркознавчої експертизи № 104-109/23-26 від 28.02.2023, яким встановлено факт підписання лісорубного квитка серії ХМ ЛРК №001855 ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_6 ;
- висновком інженерно-екологічної експертизи № 73/23-28/448-451/23-28 від 13.03.2023, згідно якого розмір шкоди, заподіяної внаслідок незаконної, як встановлено слідством, порубки 948 дерев різних порід та діаметрів, яка проведена в 2021 році у кварталі 32, виділі 9(2) площею 3,3 гектара, на підставі лісорубного квитка № 133 серії ХМ ЛРК № 001855 від 19.05.2021, за дозволом, виданим із порушенням чинного законодавства, на території Вовковинецького лісництва ДП «Летичівське ЛГ», становить 6 533 013,97 гривень;
- протоколом допиту у якості свідків ОСОБА_12 , який має досвід в сфері лісового господарства та оцінки впливу на довкілля, який вказав, що ознайомившись із матеріалами лісовпорядкування за 2012-2019 роки ДП «Летичівське лісове господарство», він може повідомити, що ділянка (кв. 32 вид. 9, розміром 3,3 га Вовковинецького лісництва) на якій була здійснена рубка у 2021 році, на підставі вказаного лісорубного квитка № 133 серії ХМ ЛРК № 001855 від 19.05.2021 була відсутня у фонді рубок головного користування в матеріалах лісовпорядкування за 2012 рік, які відповідно затвердженні та відповідають вимогам законодавства у лісовій галузі. Матеріали лісовпорядкування за 2014, 2015, 2016 не були погодженні відповідно до вимог чинного законодавства, а тому вважаються не дійсними та посилатись на них при виписуванні та видачі лісорубних квитків не можна. Матеріали лісовпорядкування за 2017 рік були погодженні у 2018 році, тобто після набрання чинності ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля». Окрім того, у зв`язку із тим, що він працював у Міндовкілі, а також на даний час здійснює громадську діяльність йому відомо про існування листа Мінприроди від 15.02.2018 № 5/4-7/1665-18, яким було проінформовано обласні управління лісового та мисливського господарства щодо дотримання вимог ЗУ «Про ОВД», зокрема відповідно до п. 5 даного листа у разі внесення змін до матеріалів лісовпорядкування необхідність здійснення ОВД визначається відповідно до постанови КМУ № 1010. Данна постанова визначає критерії зміни діяльності які не підлягають ОВД і відповідно додавання лісової ділянки, а саме кв. 32 вид. 9, розміром 3,3 га Вовковинецького лісництва, у фонд рубок головного користування в матеріали безперервного лісовпорядкування мало підлягати ОВД, так як площа 3,3 гектара перевищує порогове значення в 1 га, для проведення суцільних рубок головного користування. А тому, перед випискою лісорубного квитка на дану ділянку мала відбутись процедура ОВД. Водночас, згідно ст. 69 Лісового кодексу України підставою для відмови у видачі спеціального дозволу (лісорубного квитка) є в тому числі результати оцінки впливу на довкілля. Тому на його думку посадові особи відповідного ДП та обласного управління, при підготовці документів для отримання лісорубного квитка, перевірці даних документів та виписуванні і видачі лісорубного квитка, не виконали вимоги Лісового кодексу та ЗУ «Про ОВД»;
- протоколом огляду комп`ютерних даних в Українському державному проектному лісовпорядному виробничому об`єднанні УКРДЕРЖЛІСПРОЕКТ, у ході якого вилучено копію відомості пристигаючих, стиглих та перестійних насаджень включених в розрахунок станом на 01.01.2012 ДП «Летичівське лісове господарство», Вовковинецьке лісництво;
- протоколами допиту у якості свідків головного інженера Комплексної лісовпорядної експедиції Українського державного проектного лісовпорядного виробничого об`єднання УКРДЕРЖЛІСПРОЕКТ ОСОБА_13 а також таксатор першої категорії ОСОБА_14 , які повідомили, що відомості пристигаючих, стиглих та перестійних насаджень включених в розрахунок станом на 01.01.2012 ДП «Летичівське лісове господарство», Вовковинецьке лісництво, використовується лише у роботі таксатора та не є підставою для проведення рубок головного користування при виписуванні ДП «Летичівське лісове господарство» лісорубних квитків;
- іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.
Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 07.11.2024 у справі № 686/25683/22 відносно ОСОБА_6 обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, який полягає у забороні залишати своє місце проживання із 23:00 год. по 06:00 год. наступного дня з покладенням на підозрюваного наступних обов`язків: прибувати до слідчого, прокурора або суду за кожною вимогою; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання; утриматись від спілкування із особами, які являються свідками у даному кримінальному провадженні; здати на відповідальне зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорта) для виїзду за кордон, інші документи, які дають право на виїзд з України та в`їзд в Україну, строком до 05.01.2024.
Постановою першого заступника керівника Вінницької обласної прокуратури ОСОБА_15 від 25.12.2024 строк досудового розслідування кримінального провадження № 62022240010000303 від 26.11.2022 продовжено до 3 місяців.
Продовження запобіжного заходу сторона обвинувачення обґрунтовує необхідністю забезпечення повноти розслідування, зібрання доказів та завершення досудового розслідування.
Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі (ч. 2 ст. 181 КПК України).
Згідно із ч. 1 ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також наявність ризиків, передбачених цим Кодексом. Частиною 2 ст. 177 КПК України передбачено, що підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті.
Метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується (частина 1 статті 177 КПК).
Ризики, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний може здійснити спробу протидії кримінальному провадженню у формах, що передбачені частиною 1 статті 177 КПК, слід вважати наявними за умови встановлення небезпідставної можливості здійснення підозрюваним зазначених дій.
При цьому чинний кримінальний процесуальний закон не вимагає доказів того, що підозрюваний обов`язково (поза всяким сумнівом) здійснюватиме відповідні дії, однак вимагає доказів того, що він має реальну можливість їх здійснити у конкретному кримінальному провадженні в майбутньому.
При вирішенні питання щодо продовження запобіжного заходу слідчий суддя враховує наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_6 кримінального правопорушення, передбаченого ч ч. 1 ст. 28, ч. 3 ст. 365 КК України, тяжкість покарання, що може бути призначене у разі визнання його винуватим у вчиненні кримінального, дані про його особу.
На даний час продовжують існувати ризики, передбачені ч.1 ст. 177 КПК України. Так, відповідно до п.1 ч.1 ст. 177 КПК України, ризиком того, що ОСОБА_6 , може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду є те, що підозрюваний, усвідомлюючи невідворотність покарання за вчинені ним кримінальні правопорушення, може вчинити дії, спрямовані на переховування від органу досудового розслідування та суду з метою уникнення відповідальності.
Ризик в пливу на свідків у даному кримінальному провадженні слідчий суддя вважає на даній стадії кримінального провадження можливим.
Разом із тим слідчий суддя враховує те, що такий ризик може існувати не лише на початковій стадії кримінального провадження, зважаючи на принцип безпосередності дослідження доказів та сприйняття показань судом під час розгляду обвинувального акта по суті.
Слідчий суддя, з огляду на усі встановлені обставини, поведінку підозрюваного після повідомлення про підозру та застосування відносно нього запобіжного заходу тяжкість кримінального правопорушення, приходить до висновку про достатність та дієвість обраного до нього запобіжного заходу, однак з урахування стадії кримінального провадження умови його застосування відносно ОСОБА_6 слід встановити у період з 23:00 год. по 06:00 год. наступного дня.
Указаний запобіжний захід є достатнім стримуючим фактором від проявів зазначених ризиків і здатен забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного та виконання підозрюваним процесуальних обов`язків, зважаючи на стадію досудового розслідування та належну процесуальну поведінку підозрюваного.
З урахуванням викладеного, строк тримання під домашнім арештом ОСОБА_6 слід продовжити у межах трьохмісячного строку відповідно до ст.181 КПК України до 05.02.2025.
Такий строк запобіжного заходу підозрюваному буде достатнім для можливості ознайомлення стороною захисту із матеріалами кримінального провадження та забезпечення належної процесуальної поведінки, що виключає можливість прояву ризиків у кримінальному провадженні.
Керуючись ст.ст.110, 177, 178, 181, 196 КПК України, слідчий суддя -
постановив:
Клопотання задовольнити.
Продовжити по 05.02.2025 застосований до ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 застосований ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 07.11.2024 запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, який полягає у забороні залишати своє місце проживання за адресою: АДРЕСА_2 , із 23:00 год. по 06:00 год. наступного дня з покладанням на нього зобов`язання прибувати до суду, слідчого судді за кожною вимогою та покласти на підозрюваного ОСОБА_6 такі обов`язки:
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або роботи;
- утримуватися від спілкування з свідками у даному кримінальному провадженні;
-здати на зберігання відповідному органу свій паспорт для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд за межі України (уразі наявності).
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення до Хмельницького апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2025 |
Оприлюднено | 08.01.2025 |
Номер документу | 124232664 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку тримання особи під домашнім арештом |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дзюбак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні