ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 січня 2025 рокуСправа №160/29403/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рянської В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в місті Дніпрі у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Громадської організації «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» до Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Громадської організації «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ», подана через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» представником позивача адвокатом Білоконем Сергієм Сергійовичем, до Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради, в якій позивач просить:
- визнати протиправною відмову Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради у наданні інформації, запитуваної в інформаційному запиті Громадської організації «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» № 2107/24 від 02.10.2024;
- зобов`язати Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради надати достовірну, точну та повну інформацію, запитувану в інформаційному запиті Громадської організації «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» № 2107/24 від 02.10.2024 в повному обсязі без редагування, форматування або закреслення даних, а саме:
копії всіх актів здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в за ідентифікатором закупівлі UA-2024-03-06-006965-a відповідно до договору від 26.04.2024 № 16-04/2024 (P05B_03_W), який укладено Управлінням охорони здоров`я Кам`янської міської ради (ЄДРПОУ 02012740) по об`єкту «Реконструкція комплексу будівель Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» за адресою: м. Кам`янське, вул. В`ячеслава Чорновола, 79А», підписаних станом на 02.10.2024;
копії всіх довідок про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3 за ідентифікатором закупівлі UA-2024-03-06-006965-a відповідно до договору від 26.04.2024 № 16-04/2024 (P05B_03_W), який укладено Управлінням охорони здоров`я Кам`янської міської ради (ЄДРПОУ 02012740) по об`єкту «Реконструкція комплексу будівель Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» за адресою: м. Кам`янське, вул. В`ячеслава Чорновола, 79А», підписаних станом на 02.10.2024.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 02.10.2024 Громадська організація «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» звернулася до голови Кам`янської міської ради з інформаційним запитом № 2107 (вих. № 2107/24 від 02.10.2024) відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», у якому позивач просив надати копії таких документів: усіх актів здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в та усіх довідок про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3 за ідентифікатором закупівлі UA-2024-03-06-006965-a відповідно до договору від 26.04.2024 № 16-04/2024 (P05B_03_W), який укладено Управлінням охорони здоров`я Кам`янської міської ради (ЄДРПОУ 02012740) по об`єкту «Реконструкція комплексу будівель Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» за адресою: м. Кам`янське, вул. В`ячеслава Чорновола, 79А», підписаних станом на 02.10.2024. На вказаний запит листом Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради № 01-213ПІ від 09.10.2024 було надано неповну інформацію з посиланням на те, що в актах форми № КБ-2в міститься інформація бухгалтерського обліку суб`єкта господарювання, яка є комерційною таємницею підрядника. Надані відповідачем акти здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в не містять інформації щодо цін на матеріальні ресурси їх кількості, вартості транспортування та заготівельно-складських витрат. Також відповідачем було обмежено інформацію щодо загальновиробничих витрат, адміністративних витрат, прибутку, податків та зборів, передбачених законодавством України. Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради, як розпорядник та одержувач бюджетних коштів не має права обмежувати інформацію щодо взятих на себе бюджетних зобов`язань, здійснення та виконання закупівлі робіт з реконструкції комплексу будівель Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» за адресою: м. Кам`янське, вул. В`ячеслава Чорновола, 79А за бюджетні кошти. Запитувана інформація є інформацією щодо здійснення закупівлі робіт за бюджетні кошти, а також виконання плану використання бюджетних коштів одержувачами бюджетних коштів за бюджетними програмами та видатками, яка не може бути обмежена, відповідно, така інформація є відкритою. Відповідачем у листі № 01-213ПІ від 09.10.2024 не зазначено передбачених статтею 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» умов, за яких допускається обмеження доступу до інформації. Позивач вважає, що відповідачем помилково віднесено запитувану інформацію до комерційної таємниці. Оскільки необхідною умовою для обмеження доступу до інформації є факт відсутності вільного доступу до такої інформації інших осіб на законних підставах, а інформація щодо витрат на матеріально-технічні ресурси, загальновиробничих, поточних цін одиниці виміру, у тому числі заробітної плати, експлуатації машин та механізмів, витрат на виконання робіт, витрат труда робітників, адміністративних витрат, прибутку тощо була самостійно опублікована учасником закупівлі UA-2024-03-06-006965-a - ТОВ «МЕЙК ПОІНТ ІНЖИНІРИНГ» у складі тендерної пропозиції, відповідно, така інформація не може вважатись конфіденційною. Запитувана інформація має лише підтвердити факт виконання робіт за заздалегідь опублікованими підрядником цінами. Обов`язок замовника щодо опублікування інформації про кількість використаного матеріального ресурсу, його відпускну ціну, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати передбачено законодавством. Громадською організацією «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» здійснюється суспільний контроль за виконанням обов`язків органами державної влади та місцевого самоврядування. Запитувана інформація становить суспільний інтерес з огляду на те, що відповідно до договору № 16-04/2024 (P05B_03_W) реконструкція об`єкта будівель Міської лікарні швидкої медичної допомоги фінансується за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Програми з відновлення України та кошти місцевих бюджетів.
Ухвалою від 08.11.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні), встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.
02.12.2024 до суду надійшов відзив, у якому відповідач просив відмовити в задоволенні позову. Зазначив, що після укладення договору від 26.04.2024 № 16-04/2024 (P05B_03_W) підрядник - ТОВ «МЕЙК ПОІНТ ІНЖИНІРИНГ» листом від 29.04.2024 повідомив відповідача, що пов`язана з виконанням договору від 26.04.2024 № 16-04/2024 (P05D_03_W) інформація віднесена до конфіденційної інформації (комерційної таємниці товариства). Оскільки запитувана позивачем інформація віднесена до конфіденційної, відповідач після отримання інформаційного запиту № 2107/24 від 02.10.2024 звернувся до ТОВ «МЕЙК ПОІНТ ІНЖИНІРИНГ» з метою отримання дозволу на надання доступу до неї Громадській організації «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ». Підрядник повідомив відповідача про те, що не надає згоду на розповсюдження вказаної інформації. Тому відповідач 09.10.2024 за результатами розгляду інформаційного запиту надав позивачу запитувану інформацію в частині, що стосується приймання відповідачем обсягів робіт та загальної суми оплати за актом за рахунок бюджетних коштів, що є відкритою інформацією, але з обмеженням доступу до інформації підрядника в розрізі витрат на матеріально-технічні ресурси, загальновиробничих, адміністративних витрат, прибутку, податків та зборів, передбачених законодавством України, та врахованих в актах на підставі даних бухгалтерського обліку суб`єкта господарювання, яка є інформацією, доступ до якої обмежується самим суб`єктом господарювання задля захисту інтересів цього суб`єкта. Відповідачем було враховано, що запитувана інформація фактично є інформацією про фінансовий стан та результати діяльності підприємства, яка має бути захищеною від неконтрольованого доступу, ознайомлення, копіювання чи поширення для уникнення завдання шкоди його діяльності, а також такою, що міститься в первинних документах підрядника за договором - ТОВ «МЕЙК ПОІНТ ІНЖИНІРИНГ». Акт приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) і довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ-3) належать до первинних бухгалтерських документів, копії яких можуть бути вилучені у підприємства згідно з ч. 9 ст. 9 Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» лише за рішенням відповідних органів, прийнятим у межах їх повноважень, передбачених законами. Отримання копій первинних документів здійснюється шляхом вилучення таких документів. Право вилучати копії первинних документів мають виключно спеціальні суб`єкти - органи владних повноважень. Підставою для вилучення копій первинних документів бухгалтерського обліку є рішення відповідного органу, прийняте в межах компетенції такого органу. Громадські організації, незалежно від завдань та мети статутної діяльності, не наділені правом вилучення копій первинних бухгалтерських документів, оскільки не належить до державних органів, які наділені такими повноваженнями. Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради має чинне зобов`язання щодо нерозголошення комерційної таємниці (конфіденційної інформації) підрядника. Запитувані копії первинних документів є податковою інформацією. Такі документи не оприлюднювалися підрядником у складі тендерної пропозиції. Відповідач вважає, що позивачем не обґрунтовано належним чином тієї обставини, що запитувана ним інформація є суспільно необхідною.
У відповіді на відзив, яка надійшла до суду 04.12.2024, позивач підтримав позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві. Зазначив, що запитувана інформація є відкритою, та розпорядником або його контрагентом доступ до неї не може бути обмежено. Така інформація не належить до комерційної таємниці. Суспільну важливість запитуваної інформації було обґрунтовано в інформаційному запиті.
У запереченнях, які надійшли до суду 09.12.2024, відповідач просив відмовити у задоволенні позову з підстав, наведених у відзиві. Вказав, зокрема, що до компетенції ТОВ «МЕЙК ПОІНТ ІНЖИНІРИНГ» належить визначення складу, обсягу та змісту відомостей, що становлять комерційну таємницю (інформацію з обмеженим доступом) цього суб`єкта господарювання.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов таких висновків.
Судом встановлено, що Громадська організація «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» звернулася до Кам`янського міського голови з інформаційним запитом № 2107 за вих. № 2107/24 від 02.10.2024, у якому просила надати:
1) копії всіх актів здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в за ідентифікатором закупівлі UA-2024-03-06-006965-а відповідно до договору від 26.04.2024 № 16-04/2024 (Р05В_03_W), який укладено Управлінням охорони здоров`я Кам`янської міської ради (ЄДРПОУ 02012740) по об`єкту «Реконструкція комплексу будівель Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» за адресою: м. Кам`янське, вул. В`ячеслава Чорновола, 79 А», підписаних станом на 02.10.2024;
2) копії всіх довідок про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3 за ідентифікатором закупівлі UA -2024-03-06-006965-а відповідно до договору від 26.04.2024 № 16-04/2024 (Р05В_03_W), який укладено Управлінням охорони здоров`я Кам`янської міської ради (ЄДРПОУ 02012740) по об`єкту «Реконструкція комплексу будівель Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» за адресою: м. Кам`янське, вул. В`ячеслава Чорновола, 79А», підписаних станом на 02.10.2024.
За результатами розгляду запиту на інформацію № 2107/24 від 02.10.2024 Управлінням охорони здоров`я Кам`янської міської ради було надано відповідь листом № 01-21ЗПІ від 09.10.2024, яким повідомлено, що акти приймання виконаних будівельних робіт за типовою формою КБ-2в не є документами, які підтверджують використання Управлінням бюджетних коштів, а є документами, що підтверджують виконання підрядником робіт та прийняття їх замовником, є підставою для здійснення розрахунків за договором підряду. Підрядник за договором - ТОВ «МЕЙК ПОІНТ ІНЖИНІРИНГ» повідомив про віднесення запитуваної інформації до конфіденційної інформації (комерційної таємниці). Акти форми КБ-2в створюються підрядною організацією - виконавцем робіт на підставі даних його бухгалтерського обліку та містять інформацію бухгалтерського обліку суб`єкта господарювання, доступ до якої обмежується юридичною особою. Управлінням надано запитувані позивачем документи з обмеженням доступу до інформації, яка віднесена підрядником за договором до конфіденційної інформації (комерційної таємниці товариства): копії актів за формою КБ-2В за договором № 16-04/2024 (P05В_03_W) від 26.04.2024; копії довідок за формою КБ-3 за договором № 16-04/2024 (P05В_03_W) від 26.04.2024.
До позовної заяви додано надані з листом Управління № 01-21ЗПІ від 09.10.2024 копії таких документів:
- копію акта № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2024 року за формою № КБ-2в, підписаного 16.08.2024; з копією акта № 2 вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робіт, підписаного 16.08.2024 додатково до акта № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2024 року;
- копію акта № 3 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2024 року за формою № КБ-2в, підписаного 25.09.2024; з копією акта № 4 вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робіт, підписаного 25.09.2024 додатково до акта № 3 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2024 року;
- копію довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою № КБ-3 за серпень 2024 року, підписаної 16.08.2024;
- копію довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою № КБ-3 за вересень 2024 року, підписаної 25.09.2024.
Позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги, та відповідач, обґрунтовуючи заперечення проти позовних вимог, не вказують, яку саме інформацію не було надано за запит № 2107/24 від 02.10.2024, не посилаються на відповідні показники у наданих копіях документів, обмежуючись узагальненими посиланнями.
Судом встановлено, що у наданих актах приймання виконаних будівельних робіт № 1 від 16.08.2024 та № 3 від 25.09.2024:
- відображено у повному обсязі інформацію у графах 1, 2, 3, 4 (1: порядковий номер; 2: найменування робіт та витрат; 3: обґрунтування (шифр і № позиції нормативу); 4: одиниця виміру).
- не відображено відомості по графам 5, 6, 7, 8 (5: кількість; 6, 7, 8: поточна ціна одиниці виміру, де 6 - всього, 7 - у тому числі заробітна плата, 8 - у тому числі експлуатація машин та механізмів, у тому числі заробітна плата машиністів);
- частково відображено відомості по графам 9, 10 (9: (виконано робіт (витрати), грн); 10: витрати труда робітників будівельників на обсяг робіт, люд.год. / витрати труда робітників, що обслуговують машини та механізми, на обсяг робіт люд.год., тобто підсумок витрат без розподілу їх на вартість матеріалів, виробів та комплектів; заробітну плату; вартість експлуатації машин.
В копіях актів вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робіт № 2 від 16.08.2024 та № 4 від 25.09.2024 не вказано кошторисну ціну, відпускну ціну, транспортну складову, заготівельно-складські витрати, ПДВ по кожному виду устаткування. Надано лише узагальнену інформацію по розділам (крім транспортної складової, заготівельно-складських витрат).
У довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за серпень та вересень 2024 року наведена повна інформація щодо вартісної частини.
Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради у зв`язку з надходженням інформаційних запитів Громадської організації «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» № 2106/24 та № 2107/24 від 02.10.2024 звернулося до ТОВ «МЕЙК ПОІНТ ІНЖИНІРИНГ» з листом № 01вих-16/1222 від 07.10.2024 з проханням надати згоду щодо розповсюдження конфіденційної інформації (комерційної таємниці) ТОВ «МЕЙК ПОІНТ ІНЖИНІРИНГ», пов`язаної з виконанням договорів № 15-04/2024 (DP05F_06_W) від 26.04.2024 та № 16-04/2024 (P05D_03_W) від 26.04.2024.
Листом № 120 від 08.10.2024 ТОВ «МЕЙК ПОІНТ ІНЖИНІРИНГ» повідомило відповідача, що наказом директора товариства № 8 від 29.04.2024 інформація, пов`язана з виконанням договорів № 15-04/2024 (DP05F_06_W) від 26.04.2024 та № 16-04/2024 (P05D_03_W) від 26.04.2024 віднесена до конфіденційної інформації (комерційної таємниці товариства). У тому числі комерційною таємницею є відомості про поточну ціну, витрати на виконані роботи, витрати на експлуатацію машин та механізмів, заробітну плату працівників товариства, витрати труда на робітників - будівельників на обсяг робіт люд. - год., витрати труда робітників, що обслуговують машини, на обсяг робіт, люд. - год, та будь-яку іншу інформацію, яка формується на підставі даних бухгалтерського обліку товариства. ТОВ «МЕЙК ПОІНТ ІНЖИНІРИНГ» не надало згоду щодо розповсюдження його конфіденційної інформації (комерційної таємниці).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд дійшов такого висновку.
Закон України «Про доступ до публічної інформації» № 2939-VI від 13.01.2011 (далі Закон № 2939-VI) визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
Відповідно до визначення, наведеного у ч. 1 ст. 1 цього Закону публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Згідно з частиною другою статті 1 Закону № 2939-VI публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 цього Закону інформацією з обмеженим доступом є: 1) конфіденційна інформація; 2) таємна інформація; 3) службова інформація.
Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог: 1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя; 2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам; 3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні (ч. 2 ст. 6 Закону № 2939-VI).
При цьому таке обмеження можливе при дотриманні всіх указаних вимог. Тобто розпорядник повинен застосовувати «трискладовий тест» - вимоги, передбачені частиною другою статті 6 Закону № 2939-VI, - з урахуванням особливостей вищевказаних положень. Відсутність висновку розпорядника інформації щодо наявності хоча б однієї зі згаданих у частині другій статті 6 Закону № 2939-VII трьох вимог означає, що законних підстав для обмеження доступу до інформації немає, а відмова в доступі до публічної інформації є необґрунтованою.
Згідно з ч. 4 ст. 6 Закону № 2939-VI інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо немає законних підстав для обмеження у доступі до такої інформації, які існували раніше.
Частиною п`ятою статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено інформацію, до якої не може бути обмежено доступ, та частиною шостою цієї статті відомості, які не належать до інформації з обмеженим доступом.
Відповідно до ч. 8 ст. 6 Закону № 2939-VI обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Статтею 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено, що конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб`єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другій статті 13 цього Закону. Розпорядники інформації, визначені частиною першою статті 13 цього Закону, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону № 2939-VI суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
Згідно з частиною першою статті 13 Закону № 2939-VI розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:
1) суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання;
2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів;
3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків;
4) суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них;
5) юридичні особи публічного права, державні/комунальні підприємства або державні/комунальні організації, що мають на меті одержання прибутку, господарські товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді, - щодо інформації про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага їх керівника, заступника керівника, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради.
Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону № 2939-VI до розпорядників інформації, зобов`язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію, визначену в цій статті, у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб`єкти господарювання, які володіють: 1) інформацією про стан довкілля; 2) інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту; 3) інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров`ю та безпеці громадян; 4) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією).
Частиною четвертою статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» встановлено, що усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом.
Відповідно до частин першої, третьої статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запит на інформацію має містити: 1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Частиною першою статті 20 цього Закону передбачено, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно з ч. 1 ст. 22 цього Закону розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» у відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено: 1) прізвище, ім`я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації; 2) дату відмови; 3) мотивовану підставу відмови; 4) порядок оскарження відмови; 5) підпис.
Відмова в задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі (ч. 5 ст. 22 Закону № 2939-VI).
Рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду (ч. 1 ст. 23 Закону № 2939-VI).
Запитувач має право оскаржити, зокрема, надання недостовірної або неповної інформації (п. 4 ч. 2 ст. 23 Закону № 2939-VII).
Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно з ч. 1 ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
У даній справі запитувана позивачем відповідно до запиту № 2107 від 02.10.2024 інформація перебуває у володінні Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради, яким акти прийняття виконаних будівельних робіт та довідки про вартість виконаних будівельних робіт були отримані під час виконання договору № 16-04/2024 (P05B_03_W) від 26.04.2024, укладеного у процедурі публічної закупівлі. Отже, відповідач є розпорядником інформації, щодо якої Громадська організація «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» звернулася із запитом.
Згідно з пунктом 6 частини першої ст. 14 Закону № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані, зокрема, надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Оскільки відповідно до пункту 2 частини першої статті 13 Закону № 2939-VІ Управління є розпорядником інформації стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів, то така інформація відповідно до статті 7 Закону № 2939-VІ не може бути віднесена до конфіденційної.
Частиною п`ятою статті 6 Закону № 2939-VІ зокрема встановлено, що не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками, взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов`язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
Позивач не погоджується з ненаданням відповідачем інформації щодо цін на матеріальні ресурси їх кількості, вартості транспортування та заготівельно-складських витрат, обмеженням інформації щодо загальновиробничих витрат, адміністративних витрат, прибутку, податків та зборів.
Відповідач при наданні неповної інформації на запит позивача посилався на лист підрядника, відповідно до якого інформація підрядника в розрізі витрат на матеріально-технічні ресурси, загальновиробничих, адміністративних витрат, прибутку, податків та зборів, передбачених законодавством України, та врахованих в актах на підставі даних бухгалтерського обліку суб`єкта господарювання є конфіденційною та доступ до неї обмежується задля захисту інтересів цього суб`єкта, а саме захисту комерційної таємниці.
Суд зазначає, що ненадана на запит позивача інформація не може вважатися інформацією з обмеженим доступом, оскільки стосується розпорядження бюджетними коштами шляхом виконання зобов`язань за договором закупівлі за бюджетні кошти.
Саме за рахунок бюджетних коштів здійснюється оплата (відшкодування) як витрат підрядника на устаткування, матеріали, товари, роботи, послуги, адміністративні та інші супутні підрядним роботам витрати, так і безпосередньо за рахунок бюджетних коштів здійснюється оплата прибутку підрядника.
Факт безпосереднього віднесення підрядником запитуваної інформації до конфіденційної комерційної таємниці, не є достатнім для відмови у її наданні, оскільки первісно має бути надана відповідь на запитання чи є ця інформація відкритою і такою, на яку не може бути поширено загальні обмеження.
Безпосередньо правила щодо відкритості інформації стосуються використання бюджетних коштів, і в такому випадку закон не встановлює додаткових обмежень або умов розповсюдження такої інформації.
З огляду на викладене, суд зазначає, що обмежена відповідачем у наданні інформація, що викладена в актах виконаних робіт є відкритою, та не може бути обмежена. Суд відхиляє доводи позивача про необхідність застосування трискладового тесту з метою перевірки дотримання принципу пропорційності або необхідності в демократичному суспільстві обмеження права на доступ до інформації, оскільки така перевірка здійснюється у разі встановлення можливості обмеження доступу до такої інформації.
Запитувана інформація стосується використання бюджетних коштів, а відтак не може бути обмежена у доступі.
При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постанові Верховного Суду від 18.07.2018 у справі № 825/3360/15-а.
Частиною третьою статті 6 Закону № 2939-VІ визначено, що інформація з обмеженим доступом має надаватися розпорядником інформації, якщо він правомірно оприлюднив її раніше.
Судом не встановлено та матеріалами справи не підтверджено, що ненадана позивачеві інформація раніше була оприлюднена. Доводи позивача у цій частині є необґрунтованими.
Позовна заява не містить обґрунтування неповноти інформації, наведеної у довідках про вартість виконаних будівельних робіт форми № КБ-3, надані довідки за серпень та вересень 2024 року містять відповідну інформацію у грошовому виразі. Судом не встановлено порушення прав позивача, що полягають у неповноті надання інформації в частині доступу до інформації, яка міститься у таких довідок, що є підставою для відмови в задоволенні позову у цій частині.
Позивач просить надати копії «всіх» актів здачі-приймання виконаних робіт по формі № КБ-2в та довідок про вартість виконаних будівельних робіт по формі № КБ-3 за ідентифікатором закупівлі UA-2024-03-06-006965-a відповідно до договору від 26.04.2024 № 16-04/2024 (P05B_03_W), який укладено Управлінням охорони здоров`я Кам`янської міської ради (ЄДРПОУ 02012740) по об`єкту «Реконструкція комплексу будівель Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня швидкої медичної допомоги» за адресою: м. Кам`янське, вул. В`ячеслава Чорновола, 79А», підписаних станом на 02.10.2024.
Резолютивна частина судового рішення не може бути незрозумілою або такою, що буде неоднозначно чи довільно тлумачитися. Судом враховано, що до листа відповідача, яким надано відповідь на інформаційний запит № 2107/24 від 02.10.2024, додано копії двох актів приймання виконаних будівельних робіт:
- копію акта № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2024 року за формою № КБ-2в, підписаного 16.08.2024; з копією акта № 2 вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робіт, підписаного 16.08.2024 додатково до акта № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2024 року;
- копію акта № 3 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2024 року за формою № КБ-2в, підписаного 25.09.2024; з копією акта № 4 вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робіт, підписаного 25.09.2024 додатково до акта № 3 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2024 року.
Оскільки у відповідача були відсутні законні підстави для надання у неповному обсязі запитуваної інформації, що міститься в актах приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2024 року та вересень 2024 року, суд визнає саме такі дії протиправними. Існування інших актів у межах спірного періоду сторони не підтверджують.
Способом захисту порушеного права є зобов`язання відповідача надати позивачу на його інформаційний запит копії таких актів з відображенням повної зазначеної у них інформації. У задоволенні іншої частини позовних вимог суд відмовляє з огляду на обґрунтування, що викладене вище. Суд зауважує, що судове рішення має бути виконуваним та не може бути постановлено за певними умовами, до яких відносять такі умови як «без редагування, форматування або закреслення даних», фактично йдеться про надання інформації у повному обсязі.
З системного аналізу матеріалів справи, наведених норм законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Як встановлено з матеріалів справи, позивачем понесено судові витрати зі сплати судового збору за подання позовної заяви до суду в сумі 2422,40 грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 5389 від 30.10.2024.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягають стягненню понесені позивачем витрати зі сплати судового збору за подання до суду позовної заяви в сумі 2422,40 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 77, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Громадської організації «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» до Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради щодо надання неповної інформації, викладеної в актах приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2024 року та за вересень 2024 року, запитуваної в інформаційному запиті Громадської організації «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» № 2107/24 від 02.10.2024.
Зобов`язати Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради надати Громадській організації «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» на інформаційний запит № 2107/24 від 02.10.2024 копії документів з відображенням повної зазначеної у них інформації, а саме копії: акта № 1 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2024 року за формою № КБ-2в від 16.08.2024, та акта № 3 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2024 року за формою № КБ-2в від 25.09.2024, складених відповідно до договору № 16-04/2024 від 26.04.2024.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради на користь Громадської організації «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ» судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2422,40 грн (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні 40 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Позивач: Громадська організація «ПЛАТФОРМА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ», місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Ульянова, буд. 24, офіс 9, код ЄДРПОУ 39689459.
Відповідач: Управління охорони здоров`я Кам`янської міської ради, місцезнаходження: 51931, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, вул. Галини Романової, буд. 4, код ЄДРПОУ 02012740.
Повний текст рішення складено 07.01.2025.
Суддя В.В. Рянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.01.2025 |
Оприлюднено | 09.01.2025 |
Номер документу | 124257618 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні