Рішення
від 07.01.2025 по справі 240/18152/24
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 січня 2025 року м. Житомир справа № 240/18152/24

категорія 112030500

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Леміщака Д.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу з питань ветеранської політики Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 із позовом до відділу з питань ветеранської політики Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії з підстав відмови у наданні статусу особи з інвалідністю внаслідок війни та видачі посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач з 16.06.2014 по 04.08.2014 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі проведення антитерористичної операції в складі сектору «А» Луганської області. 04.08.2014 близько 00 годин 30 хвилин біля смт Щастя Луганської області автомобіль, на якому позивач перебував як пасажир, зіткнувся з бойовою машиною піхоти, внаслідок чого він отримав черепно-мозкову травму, струс головного мозку та тривалий час перебував на лікуванні. Відповідно до свідоцтва про хворобу № 678 та постанови госпітальної військово-лікарської комісії військової частини НОМЕР_1 отримана травма пов`язана із виконанням обов`язків військової служби. У подальшому позивачу було встановлено інвалідність 3 групи та видане посвідчення інваліда війни терміном дії до 01.04.2018, термін дії якого продовжувався до 01.04.2021 та до 01.05.2024. Позивач 24.06.2024 пройшов черговий огляд Бердичівською міжрайонною медико-соціальною експертною комісією Житомирського обласного центру медико-соціальної експертизи Житомирської обласної ради, якою терміном до 01.07.2027 продовжена 3 група інвалідності внаслідок травми пов`язаної з виконанням обов`язків військової служби. Позивач звернувся до відповідача із заявою про продовження статусу особи з інвалідністю внаслідок війни згідно зі статтею 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», однак листом від 29.07.2024 № 53 йому фактично було відмовлено у продовженні вказаного статусу та рекомендовано звернутися до Центральної військово-лікарської комісії Збройних Сил України для встановлення причинного зв`язку отриманої травми із захистом Батьківщини. Вважаючи цю відмову протиправною, звернувся до суду.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 вказану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у судове засідання (у письмовому провадженні).

У поданому до суду 25.10.2024 відзиві на позовну заяву відповідач позов не визнав та просив відмовити у його задоволенні, оскільки позивач звернувся із заявою, щодо продовження статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, надавши, зокрема, копію довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією, у якій вказана причина інвалідності: «травма, так, пов`язана з виконанням обов`язків військової служби». Для уточнення причинного зв`язку травми відділу з питань ветеранської політики попросив надати додаткові документи: довідку про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України; довідку про обставини травми; свідоцтво про хворобу. Розглянувши ці було виявлено неспівпадіння дат у довідці про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України та довідці про обставини травми. Так, згідно з довідкою військової частини польова пошта НОМЕР_2 від 05.03.2015 № 1220 позивач безпосередньо брав участь в районі проведення антитерористичної операції в складі сектору «А» Луганської області з 16.06.2014 по 03.08.2014, а травму згідно з довідкою від 11.09.2014 № 2007 про обставини травми, виданою військовою частиною польова пошта НОМЕР_2 , отримав 04.08.2014, тобто поза межами участі в АТО. Відповідач звернувся до Міністерства у справах ветеранів України з листом «Про надання роз`яснень щодо правомірності встановлення статусу Позивачу та можливості його продовження» № 38 від 25.06.2024, на який отримав рекомендацію звернутися до Центральної військово-лікарської комісії щодо перегляду винесення штатною ВЛК рішення. Центральна ВЛК причинний зв`язок травми залишила без змін: «травма, так, пов`язана з виконанням обов`язків військової служби», а захворювання «Затяжний помірно виражений стресовий розлад з явищами логоневрозу, тривалий астено-депресивний синдром», щодо якого не встановлювалась інвалідність ЦВЛК, пов`язала із захистом Батьківщини. Таким чином, підстав для продовження статусу особи з інвалідністю внаслідок війни відповідач не має.

Розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи (у письмовому провадженні) з особливостями, визначеними статтями 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив таке.

25.06.2024 ОСОБА_1 звернувся до відділу з питань ветеранської політики Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області із заявою, щодо продовження статусу особи з інвалідністю внаслідок війни та видачі вкладки до посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни, надавши копії таких документів: паспорта та картки платника податків; - витягу з реєстру територіальної громади; довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією від 24.06.2024 серія 12 ААГ № 637733; довідки від 11.09.2014 № 2007 про обставини травми; довідки про безпосередню участь особи в антитерористичній операції від 05.03.2015 № 1220; свідоцтва про хворобу від 23.12.2014 № 678; витягу з рішення Управління праці та соціального захисту населення Бердичівської РДА від 09.04.2015 № 6 про присвоєння статусу особи з інвалідністю внаслідок війни.

Відповідач звернувся до Міністерства у справах ветеранів України листом «Про надання роз`яснень щодо правомірності встановлення статусу ОСОБА_1 та можливості його продовження» від 25.06.2024 № 38.

Листом від 26.07.2024 № 12255/5/54-24 Міністерство у справах ветеранів України повідомило, що відповідно до пункту 11 частини другої статті 7 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту до осіб з інвалідністю внаслідок війни віднесено, зокрема, військовослужбовців Збройних Сил України, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення.

Порядком надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни особам, які отримали інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх проведення, під час безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2015 № 685, визначено, що підставою для встановлення статусу є:

довідка медико-соціальної експертної комісії про групу та причину інвалідності;

документи про безпосередню участь особи, яка захищала незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та брала безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення.

Згідно з Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженим наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 №402, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.11.2008 за № 1109/15800 (далі - Положення), причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) у військовослужбовців установлює військово-лікарська експертиза, яка проводиться штатними військово-лікарськими комісіями (далі - ВЛК).

З набранням чинності наказом Міністерства оборони України від 01.10.2018 № 489, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2018 за № 1204/32656, ВЛК встановлюють причинний зв`язок поранення, контузії, каліцтва чи захворювання із захистом Батьківщини, зокрема, особам, які отримали ушкодження здоров`я під час безпосередньої участі в антитерористичній операції.

Положенням визначено, що Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК) має право розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати постанови будь-якої ВЛК, надавати роз`яснення щодо формулювання постанов ВЛК.

Заявнику необхідно рекомендувати звернутися до ЦВЛК (вул. Госпітальна, буд. 16, м. Київ, 01133) щодо перегляду винесення штатною ВЛК рішення.

Відповідач надав позивачу відповідь від 29.07.2024 № 53, в якій дублював зміст листа від 26.07.2024 № 12255/5/54-24 та рекомендував звернутися до ЦВЛК щодо перегляду винесення штатною ВЛК рішення про причинний зв`язок травми.

Вважаючи протиправним ненадання йому статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов таких висновків.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення.

Правовий статус ветеранів війни, забезпечення створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяння формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них визначаються Законом України від 22.10.1993 № 3551-XII "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (далі - Закон № 3551-XII).

В силу вимог статті 4 Закону № 3551-XII ветеранами війни є особи, які брали участь у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав. До ветеранів війни належать: учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники війни.

У відповідності до частини першої, пункту 1 частини другої статті 7 Закону № 3551-XII до осіб з інвалідністю внаслідок війни належать особи з числа військовослужбовців діючої армії та флоту, партизанів, підпільників, працівників, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва, захворювання, одержаних під час захисту Батьківщини, виконання обов`язків військової служби (службових обов`язків) чи пов`язаних з перебуванням на фронті, у партизанських загонах і з`єднаннях, підпільних організаціях і групах та інших формуваннях, визнаних такими законодавством України, в районі воєнних дій, на прифронтових дільницях залізниць, на спорудженні оборонних рубежів, військово-морських баз та аеродромів у період громадянської та Другої світової воєн або з участю в бойових діях у мирний час.

До осіб з інвалідністю внаслідок війни належать також особи з інвалідністю з числа: військовослужбовців, осіб вільнонайманого складу, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час захисту Батьківщини, виконання інших обов`язків військової служби, пов`язаних з перебуванням на фронті в інші періоди, з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, ядерних аварій, ядерних випробувань, з участю у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, іншим ураженням ядерними матеріалами.

Пунктом 7 частини другої статті 7 Закону № 3551-XII передбачено, що до осіб з інвалідністю внаслідок війни слід відносити також військовослужбовців (резервістів, військовозобов`язаних, добровольців Сил територіальної оборони) Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, розвідувальних органів України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, військовослужбовців військових прокуратур, осіб рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної пенітенціарної служби України, осіб рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань, осіб начальницького складу Національного антикорупційного бюро України, осіб, які входили до складу добровольчого формування територіальної громади, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та стали особами з інвалідністю внаслідок травми (поранення, контузії, каліцтва) або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, під час безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, а також працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції, до забезпечення здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, до участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресію Російської Федерації проти України і стали особами з інвалідністю внаслідок травми (поранення, контузії, каліцтва) або захворювання, одержаних під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення, під час забезпечення здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпечення здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів.

Отже, віднесення особи до особи з інвалідністю внаслідок війни відповідно до статті 7 Закону № 3551-XII безпосередньо пов`язане з визначенням самого поняття «ветеран війни», яке міститься у статті 4 Закону № 3551-XII.

Крім того, суд звертає увагу, що статус особи з інвалідністю певної групи та статус інваліда війни є принципово різними правовими категоріями, а отримання травми під час проходження військової служби автоматично не свідчить про наявність у особи статусу осіб з інвалідністю внаслідок війни.

Таким чином, визначальною ознакою категорії осіб, які відносяться до «осіб з інвалідністю внаслідок війни», є те, що такі особи безпосередньо брали участь у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав. У цьому контексті положення статті 7 Закону № 3551-XII необхідно тлумачити таким чином, що підставою для визнання особи особою з інвалідністю внаслідок війни, у тому числі отриманої під час виконання інших обов`язків військової служби, є факт участі особи у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідно до свідоцтва про хворобу № 678 від 23.12.2014 позивачу встановлено, зокрема, такі діагнози:

- наслідки перенесеної закритої черепно-мозкової травми (04.08.2014), струсу головного мозку у вигляді двобічної пірамідної недостатності, помірного астено-невротичного синдрому, координаторними розладами - травма, ТАК, пов`язана з виконанням обов`язків військової служби;

- затяжний помірно виражений стресовий розлад з явищами логоневрозу, тривалий астено-депресивний синдром - захворювання, ТАК, пов`язане з проходженням військової служби.

З витягу з протоколу засідання військово-лікарської комісії Центральної військово-лікарської комісії від 22.08.2024 № 6219 вбачається таке:

- закрита черепно-мозкова травма (від 04.08.2014), струс головного мозку особи, звільненої з військової служби, ОСОБА_2 , 1978 року народження, що підтверджується довідкою про обставини травми від 03.09.2014 № 1561, виданою командиром військової частини польова пошта НОМЕР_2 , яка призвела до розвитку: Наслідків перенесеної закритої черепно-мозкової травми (04.08.2014), струсу головного мозку у вигляді двобічної пірамідної недостатності, помірного астено-невротичного синдрому, координаторними розладами, що підтверджується військово-обліковою та медичною документацією, - ТРАВМА, ТАК, ПОВ`ЯЗАНА З ВИКОНАННЯМ ОБОВ`ЯЗКІВ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ;

- захворювання: Затяжний помірно виражений стресовий розлад з явищами логоневрозу, тривалий астено-депресивний синдром, що підтверджується військово-обліковою та медичною документацією, - ЗАХВОРЮВАННЯ, ТАК, ПОВ`ЯЗАНЕ ІЗ ЗАХИСТОМ БАТЬКІВЩИНИ;

- постанову ВЛК про причинний зв`язок зазначеного захворювання за свідоцтвом про хворобу госпітальної військово-лікарської комісії військової частини НОМЕР_1 від 23.12.2014 № 678 ВІДМІНИТИ;

- захворювання: Симптоматична артеріальна гіпертензія з підвищенням артеріального тиску до І ст., що підтверджується військово-обліковою та медичною документацією, - ЗАХВОРЮВАННЯ, ТАК, ПОВ`ЯЗАНЕ З ПРОХОДЖЕННЯМ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ.

З довідки військової частини польова пошта НОМЕР_2 № 1220 від 05.03.2015 вбачається, що позивач безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі проведення антитерористичної операції в складі сектору «А» Луганської області з 16.06.2014 по 03.08.2014. Підстава: телеграма КСВ ЗС України від 14.06.2014 № 116/4/5458, наказ командира військової частини польова пошта НОМЕР_2 від 16.06.2014 № 51.

Відповідно до довідки військової частини польова пошта НОМЕР_2 від 11.09.2014 № 2007 заступник командира третьої гаубичної самохідно- артилерійської батареї по роботі з особовим складом першого гаубичного самохідно-артилерійського дивізіону військової частини - польова пошта НОМЕР_3 , старший лейтенант військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період ОСОБА_1 04.08.2014 отримав закриту черепно-мозкову травму, струс головного мозку під час виконання обов`язків військової служби в районі проведення антитерористичної операції.

Відповідно до довідки серії 12 ААГ № 637733 від 24.06.2024 до акта огляду медико-соціальною експертною комісією позивачу терміном до 01.07.2027 продовжено 3 групу інвалідності, причина інвалідності: «травма, так, пов`язана з виконанням обов`язків військової служби». Підстава: акт огляду МСЕК № 236/10.

Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 08.09.2015 № 685, якою затверджено Порядок надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни особам, які отримали інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх проведення, під час безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України (далі за текстом - Порядок №685).

Згідно з пп. 1 п. 4 Порядку № 685 (в редакції станом на момент розгляду заяви позивача) підставою для надання заявникам статусу особи з інвалідністю внаслідок війни є: довідка медико-соціальної експертної комісії про групу та причину інвалідності; документи про безпосередню участь особи, яка захищала незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та брала безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, довідка за формою згідно з додатком 6 до Порядку надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 413.

За приписами п. 16 Порядку № 685 місцевий структурний підрозділ з питань ветеранської політики відмовляє заявнику у наданні статусу особи з інвалідністю внаслідок війни у разі: 1) відсутності необхідних документів, визначених пунктом 4 цього Порядку, з урахуванням положень, передбачених пунктом 14 цього Порядку; 2) подання неправдивих відомостей; 3) виявлення підробок у поданих документах; 4) наявності обвинувального вироку суду, який набрав законної сили, за вчинення заявником умисного тяжкого або особливо тяжкого злочину під час участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, під час безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України; 5) коли причина інвалідності внаслідок поранення (контузії, каліцтва або захворювання) заявника не пов`язана із безпосередньою участю в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення або заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

Рішення місцевого структурного підрозділу з питань ветеранської політики, прийняте за результатами розгляду заяви, може бути оскаржене відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру" та/або в судовому порядку.

Суд наголошує, що обов`язок перевіряти достовірність поданих заявником документів лежить на відповідачу та у випадку сумніву у їх відповідності він може звертатись до компетентних органів для встановлення повідомлених позивачем обставин.

З урахуванням зазначеного відповідач як суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого належить вирішення питання щодо прийняття рішення про надання або відмову у наданні статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, після отримання від позивача заяви та документів на підтвердження цього права повинен був прийняти рішення про надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни або мотивовану відмову в такому.

Разом із цим, відповідач у відповідь на заяву позивача доданих документів у відповідь направив листа, яким рекомендував звернутися до ЦВЛК щодо перегляду винесення штатною ВЛК рішення про причинний зв`язок травми.

Лист відповідача від 29.07.2024 № 53 носить лише інформативний характер та не свідчить про прийняття ним рішення по суті порушеного у заяві питання. Вказана відповідь не тягне за собою жодних юридичних наслідків, відповідно, не порушує прав, свобод та інтересів особи, а відтак, не є актом індивідуальної дії, що підлягає оскарженню.

На переконання суду, у даних правовідносинах суб`єкт владних повноважень не може утриматись від прийняття рішення, що входить до його виключної компетенції.

У свою чергу, відсутність належним чином оформленого рішення про надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни або мотивованої відмови в наданні статусу особи з інвалідністю внаслідок війни свідчить про протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Оскільки відповідач належним чином не розглянув заяву позивача про надання статусу особи з інвалідністю внаслідок війни та не прийняв мотивованого рішення, яке б породжувало для позивача юридичні наслідки, суд в контексті спірних правовідносин вважає, що належним способом захисту порушеного права є зобов`язання відповідача розглянути по суті заяву позивача, за результатом чого прийняти відповідне рішення.

Суд також звертає увагу, що позивач надав суду копію військової частини НОМЕР_4 від 11.12.2024 № 1220 з якої вбачається, що позивач безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України з 16.06.2014 по 04.08.2014 на території Донецької та Луганської областей. Підстава: витяги з наказів першого заступника керівника Антитерористичного центру (по стройовій частині) від 01.08.2014 № 77, керівника сектору "А" (по стройовій частині) від 04.08.2014 № 9.

За приписами статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій, суд доходить висновку, що заявлений позов підлягає частковому задоволенню.

У зв`язку з відсутністю документально підтверджених судових витрат питання про їх розподіл судом не вирішується.

Керуючись положеннями статей 2, 9, 72-77, 139, 242-246, 251, 262, 292, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_5 ) до Відділу з питань ветеранської політики Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області (пл. Соборна, буд. 23, м. Бердичів, Бердичівський р-н, Житомирська обл., 13301, ЄДРПОУ 45303667) про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Відділу з питань ветеранської політики Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області щодо неприйняття рішення за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 25.06.2024.

Зобов`язати Відділ з питань ветеранської політики Бердичівської районної державної адміністрації Житомирської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про продовження статусу особи з інвалідністю внаслідок війни від 25.06.2024.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Д.М. Леміщак

Повний текст складено: 07 січня 2025 р.

07.01.25

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.01.2025
Оприлюднено09.01.2025
Номер документу124258329
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —240/18152/24

Рішення від 07.01.2025

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Леміщак Дмитро Михайлович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Леміщак Дмитро Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні