Ухвала
від 06.01.2025 по справі 380/26158/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі

06 січня 2025 рокусправа № 380/26158/24

м. Львів

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Андрусів У. Б., перевіривши матеріали адміністративної справи за позовом Яворівської окружної прокуратури до Івано-Франківської селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и л а :

Яворівська окружна прокуратура (місцезнаходження: вул. Львівська, буд. 25, м. Яворів, Львівська обл., 81500; ЄДРПОУ 0291003130) пред`явила позов до Івано-Франківської селищної ради (місцезнаходження: пл. Ринок, буд. 1, смт. Івано-Франкове, Львівська обл., 81070; ЄДРПОУ 34106981), у якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Івано-Франківської селищної ради щодо утворення у складі виконавчих органів ради спеціально уповноваженого органу охорони культурної спадщини;

- зобов`язати Івано-Франківську селищну раду утворити у складі виконавчих органів ради спеціально уповноважений орган охорони культурної спадщини та погодити його у встановленому законом порядку.

Підставою позову є протиправність, на думку позивача, бездіяльності відповідача щодо нестворення спеціально уповноваженого органу охорони культурної спадщини.

Спір виник з публічно-правових відносин, належить до компетенції адміністративних судів, предметної та територіальної юрисдикцій Львівського окружного адміністративного суду.

Позовна заява відповідає вимогам ст. 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України). Під час вирішення питання про відкриття провадження у цій адміністративній справі підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення або відмови у відкритті провадження в справі не встановлено.

Враховуючи викладене, суддя виснувала про наявність підстав для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.

Приписами ч. 1 ст. 12 КАС України регламентовано, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Згідно з ч. 1 ст. 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Вирішуючи питання про можливість розгляду цієї справи у порядку спрощеного позовного провадження, суддя виходила з такого.

За правилами ч. 2 ст. 12 КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

Частиною 1 ст. 257 КАС України визначено, що за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

З урахуванням значення справи для сторін, обраного позивачем способу захисту, категорії та складності справи, обсягу та характеру доказів у справі, кількості сторін, суддя дійшла висновку про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Крім того, позивач у позовній заяві зазначив Департамент архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації та Міністерства культури та стратегічних комунікацій України в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача.

Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Отже, можливість залучення до справи третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, обумовлена рішенням суду, яке може вплинути на їхні права, свободи, інтереси та обов`язки. Таким чином, залучення третіх осіб сприяє підвищенню результативності процедури доказування та забезпечує всебічний розгляд адміністративної справи.

Враховуючи те, що рішення у справі може вплинути на права та обов`язки Департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації та Міністерства культури та стратегічних комунікацій України, є необхідність залучення їх до участі у справі третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суддя розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Крім того, суддя звертає увагу сторін на те, що згідно з ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Керуючись ст. 12, 19, 77, 171, 248, 256-258, 260-262 КАС України, суддя

п о с т а н о в и л а:

1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Яворівської окружної прокуратури до Івано-Франківської селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

2. Справу розглядатиме суд у складі судді Андрусів Уляни Богданівни одноособово у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Роз`яснити сторонам, що клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін відповідач має право подати в строк для подання відзиву, а позивач не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.

3. Залучити третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Департамент архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації (місцезнаходження: вул. Винниченка, буд. 18, к. 114, м. Львів, 79008; ЄДРПОУ 38557581), Міністерство культури та стратегічних комунікацій України (місцезнаходження: вул. Івана Франка, буд. 19, м. Київ, 01601; ЄДРПОУ 43220275).

4. Відповідачу встановити 15-денний строк для подання відзиву до суду з дня вручення ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України. У разі неподання відзиву у зазначений строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Роз`яснити сторонам, що позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач заперечення (вимоги до змісту та форми цих заяв викладено у ст. 163, 164 КАС України). Для подання цих заяв по суті справи суд встановлює сторонам п`ятиденний строк, який обчислюється: для позивача з дня отримання відзиву на позов, а для відповідача з дня отримання відповіді на відзив.

Копії відзиву, відповіді на відзив, заперечення та доданих до них документів повинні бути надіслані (надані) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) їх до суду.

5. Роз`яснити третім особам право подати пояснення щодо позову у строк протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення цієї ухвали, а щодо відзиву - протягом десяти днів з дня його отримання.

6. Копію цієї ухвали надіслати сторонам.

7. Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному вебпорталі судової влади в Україні за адресою https://court.gov.ua/fair/sud1370/.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяАндрусів Уляна Богданівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.01.2025
Оприлюднено09.01.2025
Номер документу124259500
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —380/26158/24

Ухвала від 17.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Андрусів Уляна Богданівна

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Андрусів Уляна Богданівна

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Андрусів Уляна Богданівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні