Рішення
від 06.01.2025 по справі 910/11424/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.01.2025м. ДніпроСправа № 910/11424/24

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мельниченко І.Ф. розглянув спір

за позовом Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України, АДРЕСА_1

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Жовтень-Дніпро", м. Дніпро

про стягнення 18 592,78 грн.

Без участі представників сторін.

СУТЬ СПОРУ:

Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України звернулась до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення 15 859,20 грн., що складають суму штрафу за поставку неякісного товару за договором № 39/ПС від 24.06.2024, та 2 733,58 грн. - пені за непоставку якісного товару за заявкою № 1/14/5/2-416 від 28.06.2024.

Судові витрати позивач просить покласти на відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору № 39/ПС від 24.06.2024 щодо поставки позивачеві товару належної якості.

У межах визначеного законом строку сторонам була надана можливість скористатись своїми правами на подання заяв по суті справи з документальним обґрунтуванням.

Відповідач відзив на позов не надав, проте, останній був належним чином повідомлений про розгляд справи № 910/11424/24, що підтверджується залученим до матеріалів справи рекомендованим повідомленням про вручення 13.11.2024 ТОВ "Жовтень-Дніпро" ухвали суду про відкриття провадження у справі від 04.11.2024.

Відповідно до частини 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.09.2024 позовну заяву Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Жовтень-Дніпро" про стягнення 18 592,78 грн. передано за територіальною юрисдикцією (підсудністю) до Господарського суду Дніпропетровської області.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 16.10.2024, розгляд справи № 910/11424/24 доручено судді Мельниченко І.Ф.

Ухвалою від 21.10.2024 позовну заяву Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України залишено без руху у зв`язку з тим, що остання подана без додержання вимог, викладених у статтях 164, 172 Господарського процесуального кодексу України.

28.10.2024 через систему "Електронний суд" до суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків, у зв`язку з чим господарським судом відкрито провадження у справі № 910/11424/24, її розгляд вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами, про що постановлено цхвалу від 04.11.2024.

Судом враховано, що в силу вимог частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

З огляду на викладене та згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України справу розглянуто за наявними у справі матеріалами, а рішення підписано без його проголошення.

За результатом дослідження матеріалів справи, оцінки доказів у їх сукупності господарський суд, -

УСТАНОВИВ:

Предметом доказування у даній справі є обставини неналежного виконання відповідачем умов договору № 39/ПС від 24.06.2024 щодо поставки позивачеві товару належної якості.

24.06.2024 Військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України (далі - замовник, позивач у даній справі) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Жовтень-Дніпро" (далі - постачальник, відповідач у даній справі) укладено договір № 39/ПС (далі - договір).

Відповідно до пункту 1.1. зазначеного вище договору постачальник зобов`язався поставити замовникові якісні товари, зазначені у специфікації, яка є невід`ємною частиною цього договору (додаток № 1), а замовник - прийняти і оплатити такі товари.

Найменування, номенклатура, асортимент та кількість товару зазначена в додатку № 1 до цього договору. Код ДК 021:2015 15130000-8 "М`ясопродукти" (пункт 1.2. договору).

Згідно з пунктом 2.1. договору якість товару, що поставляється постачальником, повинна відповідати вимогам чинних нормативно-правових актів та ДСТУ 4670:2006, ДСТУ 4529:2006, ДСТУ 4435:2005 на цей вид товару.

Пакування та маркування товару, що поставляється за даним договором, повинні відповідати діючим стандартам, технічним вимогам та забезпечувати зберігання споживацьких властивостей товару під час транспортування та зберігання. Товар повинен бути новим.

У пункті 2.2. договору сторонами узгоджено, що товар, котрий постачальник зобов?язується передати замовнику, має відповідати вимогам до його якості на момент його передачі замовнику, а також протягом строку придатності. Разом з товаром постачальник повинен передати замовнику документи, які належать до передачі разом з товаром відповідно до чинного законодавства України з урахуванням п. 6.5. договору.

Постачальник зобов?язується письмово повідомити замовника про наявність особливих умов приймання товару, передбачених нормативно-правовими актами з питань стандартизації, якщо такі є, і надати зазначені акти замовнику до здійснення постачання таких видів товару. У разі одержання від постачальника на умовах, зазначених вище, нормативно-правових актів з питань стандартизації, що регулюють приймання окремих видів товару, замовник здійснює перевірку дотримання постачальником умов цього договору щодо кількості, асортименту, якості, комплектності, тари і (або) упакування таких видів товару відновідно до умов, зазначених в таких актах.

У разі відсутності особливих умов приймання окремих видів товару, які були б передбачені нормативно-правовими актами з питань стандартизації, або у разі ненадання зазначених актів постачальником, замовник здійснює перевірку кількості, асортименту, якості, комплектності, тари і (або) упакування таких видів товару відновідно до умов договору.

Сторони домовились, що "Інструкція про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання по кількості" 15.06.1965 № П-6 та "Інструкція про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання по якості" від 25.04.1966 № П-7 не застосовуються до умов даного договору (пункт 2.3.).

Пунктом 2.4. договору встановлено, що постачальник гарантує якість товару, що постачається, протягом строку придатності, установленого до такого виду товару, його відповідність чинним нормативно-правових актів, ГСТУ, ДСТУ, ТУ та відповідає перед замовником за всіма гарантійними зобов?язаннями. Гарантія поширюється на весь товар, що поставляється постачальником, за умови дотримання замовником (одержувачем) встановлених вимог і норм експлуатації даного товару. У разі наявності декількох гарантійних термінів на товар (гарантійний термін експлуатації, гарантійний термін збереження, гарантійний термін придатності), постачальник зобов?язується письмово сповістити про це замовника, при цьому такі терміни повинні бути зазначені в декларації виробника.

У разі втрати споживацьких властивостей товару протягом гарантійного терміну, постачальник за свій рахунок, замінює його новим якісним товаром, протягом 10-х календарних днів з моменту звернення (повідомлення) замовника (одержувача).

У разі виявлення прихованих недоліків у товарі протягом гарантійного періоду, постачальник за свій рахунок замінює його новим якісним товаром, протягом 10-х календарних днів з моменту звернення (повідомлення) замовника (одержувача) (пункт 2.5. договору).

Згідно з пунктом 2.6. договору заміна товару в період гарантійного терміну підтверджується відповідним актом, складеним представниками постачальника та замовника (одержувача).

Відповідно до пункту 2.7. договору у разі виявлення прихованих недоліків товару (неякісності) протягом 30 календарних днів з моменту виявлення таких недоліків має бути складений акт про приховані недоліки (неякісність).

Акт про приховані недоліки (неякісність) має бути складений у межах встановленого гарантійного терміну. Прихованими недоліками визнаються такі недоліки, що не могли бути виявлені при звичайній для такого виду товару перевірці і були виявлені лише в процесі обробки, використання і збереження товару.

У пункті 2.8. договору сторонами узгоджено, що замовник протягом гарантійного терміну зберігання товару, як на складі замовника має право здійснити вибіркову перевірку за якістю, шляхом комісійного відбору зразків (проб) та направлення їх до незалежної лабораторії, яку визначає замовник, за рахунок постачальника для проведення лабораторних досліджень, результати лабораторних досліджень поширюються на всю партію товару. При незадовільних результатах дослідження, навіть за одним показником, постачальник протягом 10 календарних днів з моменту отримання результатів досліджень, має право звернутись до замовника щодо проведення повторного відбору зразків (проб) з тієї самої партії у подвійній кількості в лабораторії, яку визначає замовник, за рахунок постачальника.

Такими незалежними лабораторіями можуть бути лише ті, у яких місцезнаходження зареєстроване в м. Києві. Результати повторних досліджень є остаточними, але виключно якщо вони проводились за зверненням постачальника. У разі відсутності у визначений термін звернення постачальника про проведення повторного відбору зразків (проб), остаточними є результати первинних лабораторних досліджень.

Згідно з пунктом 2.9. договору замовник в термін не пізніше двох днів, до дати проведення відбору зразків (проб), повинен повідомити постачальника листом, телеграмою (факсимільним зв?язком) про необхідність прибуття представника постачальника до місця зберігання товару, у вказаний в повідомленні термін. У повідомленні вказується найменування продукції, дата і номер рахунка-фактури і накладної або номер транспортного документа, час, на який призначено відбір зразків (проб), адреса зберігання товару.

Відповідно до пункту 2.10. договору постачальник зобов?язаний протягом 24 годин після отримання повідомлення про відбір зразків (проб), сповістити замовника листом (факсимільним зв?язком) про прибуття представника постачальника для участі у відборі зразків (проб).

Представник постачальника повинен прибути завчасно до місця зберігання партії товару, мати при собі посвідчення (доручення) на право участі у відборі зразків (проб) щодо відповідної партії товару (пункт 2.11. договору).

У випадку неприбуття представника постачальника у вказаний в повідомленні строк, замовник самостійно проводить відбір зразків (проб), що буде вважатись доказом незалежного проведення відбору зразків (проб) товару у відповідності до даного договору. Замовник має право запросити для здійснення відбору зразків (проб) компетентних осіб (за родом роботи, за освітою, з досвіду трудової діяльності) у питаннях визначення якості і комплектності продукції, відбору зразків (проб) продукції або інших незацікавлених осіб (пункт 2.12. договору).

Згідно з пунктом 2.13. договору про відбір зразків (проб) складається акт, що підписується усіма особами, що приймають участь у відборі. В акті повинно бути зазначено:

1) час і місце складання акта, найменування одержувача продукції, прізвища та посади осіб, які брали участь у відборі зразків (проб);

2) найменування виробника (постачальника), від якого надійшла продукція;

3) номер і дата рахунка-фактури і накладної, за якими надійшла продукція, і дата надходження її на склад одержувача;

4) дата виробництва товару, номер партії та вага, з якої відбиралися зразки (проби) продукції;

5) опечатані або опломбовані зразки (проби), чиєю печаткою або пломбою (відтиски на пломбах), їхні номера;

6) чи забезпечені відібрані зразки (проби) етикетками, що містять дані, передбачені стандартами або технічними умовами;

7) до якої незалежної лабораторії направлені відібранні зразки (проби);

8) інші дані, які особи, що беруть участь у відборі проб, вважають необхідним включити в акт для більш докладної характеристики зразків (проб).

Відповідно до пункту 2.14. договору відібрані зразки (проби) запаковуються у пакети (коробки) і опломбовуються особами, які приймають участь у відборі зразків (проб).

З відібраних зразків (проб) один пакет (коробка) залишається у замовника, другий пакет (коробка) надається представнику постачальника. Третій пакет (коробка) надається до незалежної лабораторії (пункт 2.15. договору).

Відібрані зразки (проби) продукції, у разі отримання незадовільних результатів досліджень, повинні зберігатися замовником, постачальником до вирішення спору про якість продукції, а у разі якщо якість продукції відповідає усім вимогам, усі наявні відібрані зразки (проби) зберігаються протягом 15 календарних днів з моменту отримання результатів досліджень та повертаються замовнику (пункт 2.16. договору).

У випадку, якщо відібрані зразки (проби) товару замовником, які направлені до незалежної лабораторії, за показниками якості не співпадають з лабораторними випробуваннями постачальника, наданими під час поставки товару, вважається у відповідності до умов даного договору, що остаточно правильними результатами являються результати, які отримав замовник при перевірці зразків товару, який був поставлений на його адресу (пункт 2.17. договору).

Пунктом 2.18. договору передбачено, що всі витрати на оплату послуг по перевірці якості товару, покладаються на постачальника.

Відповідно до пункту 3.1. договору контроль за станом виконання договірних зобов?язань постачальником здійснюють замовник, представники замовника (відповідні посадові особи військової частини, які уповноважені на вчинення дій, визначених цим договором).

Під час поставки кожної партії товару, замовник протягом 2 робочих днів, проводить обов`язкову перевірку окремих показників якості та безпечності товару, що постачається постачальником (далі - контрольні заходи).

Контрольні заходи включають в себе перевірку окремих показників якості - органолептичних та, за необхідності, окремих фізико-хімічних показників, відповідність маркування (етикетування, пакування, тощо) товару, що постачаються відовідно до умов цього договору, відповідність транспортних засобів, що використовуються для транспортування товару за цим договором, вимогам статті 44 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" від 23.12.1997 № 771/97-ВР (пункти 3.2., 3.3. договору).

Згідно з підпунктами 3.3.1., 3.3.2. пункту 3.3. договору контрольні заходи здійснюються в обов?язковій присутності представника постачальника (який діє на підставі довіреності чи іншого належного документа, що посвідчує повноваження цієї особи, у тому числі на право участі у відборі зразків (проб) щодо відповідної партії товару), а у разі його відсутності - не розпочинаються.

Відсутність у представника постачальника документів, які підтверджують його повноваження на складання документів від імені постачальника, має наслідки неявки представника постачальника.

Результати проведення контрольних заходів оформляються актом приймального контролю у 2-ох примірниках, які підписуються представниками замовника (товароодержувача), що здійснювали перевірку, та представником постачальника, а у разі відмови від підписання та отримання примірника акту приймального контролю або відсутності представника постачальника на території замовника (товароодержувата) на момент складання вищезазначеного акту - комісійно (у складі не менше трьох осіб представника замовника (товароодержувача), що засвідчується підписами представників замовника (товароодержувача) та в подальшому такий акт приймального контролю протягом 3 (трьох) календарних днів надсилається постачальнику рекомендованим листом із повідомленням про вручення чи цінним листом з описом вкладеного, що вважається належним доказом ознайомлення постачальника з вищезазначеним актом.

Під час проведення контрольних заходів, постачальник на вимогу представників замовника (товароодержувача) зобов?язаний протягом 24 годин надати в паперовому вигляді оригінали або належним чином засвідчені копії документів про відповідність - декларація (у тому числі декларація про відповідність), або висновок, або свідоцтво, або сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності), або будь-який інший документ, що підтверджує виконання визначених законодавством вимог, які стосуються об?єкта оцінки відповідності.

Якщо під час проведення контрольних заходів за оцінкою замовника (товароодержувача) існує обґрунтована підозра (тобто існують факти або інформація, які можуть переконати замовника (товароодержувача), що товар може не відповідати вимогам якості та безпечності за зовнішнім виглядом, іншими органолентичними показниками, невідповідністю маркування або пакування) або встановлено факт, що товар є небезпечним чи непридатним до споживання, зразок такого товару шляхом комісійного відбору зразків (проб), відбирається у відповідності до умов цього договору (п. 3.9 - п. 3.14), та направляється до уповноваженої лабораторії, яка може проводити лабораторні дослідження (випробовування) для цілей державного контролю (далі - уповноважена лабораторія), яку визначає замовник, для проведення лабораторних досліджень.

Такими уповноваженими лабораторіями можуть бути лише ті, у яких місцезнаходження зареєстроване в м. Києві.

При невідповідності результатів дослідження, навіть за одним показником, постачальник протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту отримання результатів досліджень, має право звернутись до замовника (товароодержувача) щодо проведення повторного відбору зразків (проб) з тієї самої партії у подвійній кількості, яка перебуває у замовника (товароодержувача) на відповідальному зберіганні, та направлення до уповноваженої лабораторії, яку визначає замовник. Результати повторних досліджень є остаточними, але виключно якщо вони проводились за зверненням постачальника. У разі відсутності у визначений термін звернення постачальника про проведення повторного відбору зразків (проб) або повернення за його клопотанням партії товару з відповідального зберігання після отримання результатів первинних лабораторних досліджень, остаточними є результати первинних лабораторних досліджень.

Послуги уповноваженої лабораторії щодо проведення лабораторних досліджень оплачуються постачальником. Відмова постачальника від підписання договору про проведення випробувань або оплатити послуги з перевірки якості вважатиметься згодою постачальника з тим, що поставлена ним партія товару, з якої відібрані зразки (проби), є неналежної якості.

Пунктом 3.4. договору встановлено, що замовник, протягом усього строку (терміну) зберігання товару, за умови дотримання порядку його зберігання (порядок та умови зберігання товару визначаються ДСТУ на даний вид продукції, яке регулює порядок зберігання конкретного предмета закупівлі, як на складі замовника, так і на складі будь-якого товароодержувача, має право, за наявності обґрунтованих підстав (загроза втрати споживчих властивостей або їх втрата) проводити додаткові випробовування товару та здійснити вибіркову перевірку за якістю і комплектністю, шляхом комісійного відбору зразків (проб) та направлення їх до уповноваженої лабораторії, яку визначає замовник, для проведення лабораторних досліджень. Такими уповноваженими лабораторіями можуть бути лише ті, у яких місцезнаходження зареєстроване в м. Києві. Результати лабораторних досліджень поширюються на всю партію товару. При невідповідності результатів дослідження, навіть за одним показником, постачальник протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту отримання результатів досліджень, має право звернутись до замовника щодо проведення повторного відбору зразків (проб) з тієї самої партії у подвійній кількості у державній уповноваженій лабораторії, яку визначае замовник. Результати повторних досліджень є остаточними, але виключно якщо вони проводились за зверненням постачальника.

У разі відсутності у визначений термін звернення постачальника про проведення повторного відбору зразків (проб), остаточними є результати первинних досліджень.

Послуги уповноваженої лабораторії щодо проведення лабораторних досліджень оплачуються постачальником. Відмова постачальника від підписання договору про проведення випробувань або оплатити послуги з перевірки якості, вважаються згодою постачальника з тим, що поставлена ним партія товару, з якої відібрані зразки (проби), є неналежної якості.

Відповідно до пункту 3.5. договору замовник в термін не пізніше 2 (двох) робочих днів, до дати проведення відбору зразків (проб), повинен повідомити постачальника листом, телеграмою (факсимільним зв?язком) про необхідність прибуття представника постачальника до місця зберігання товару, у вказаний в повідомленні термін. У повідомленні вказується найменування продукції, дата і номер рахунка-фактури і накладної або номер транспортного документа, час, на який призначено відбір зразків (проб), адреса зберігання товару.

Згідно з пунктом 3.6. договору постачальник зобов?язаний протягом 24 годин після отримання повідомлення про відбір зразків (проб) сповістити замовника листом (факсимільним зв?язком) про прибуття представника постачальника для участі у відборі зразків (проб).

Представник постачальника повинен прибути завчасно до місця зберігання партії товару, мати при собі посвідчення (доручення) чи інший належний документ, що посвідчує повноваження цієї особи на право участі у відборі зразків (проб) щодо відповідної партії товару (пункт 3.7. договору).

У випадку неприбуття представника постачальника у вказаний в повідомленні строк, замовник (товароодержувач) самостійно проводить відбір зразків (проб), що буде вважатись доказом незалежного проведення відбору зразків (проб) товару у відповідності до цього договору. Замовник має право запросити для здійснення відбору зразків (проб) компетентних осіб (за родом роботи, за освітою, з досвіду трудової діяльності) у питаннях визначення якості і комплектності продукції, відбору зразків (проб) продукції або інших незацікавлених осіб (пункт 3.8. договору).

Пунктом 3.9. договору встановлено, що про відбір зразків (проб) складається акт, який підписується представниками замовника (товароодержувача), постачальником або представником постачальника та іншими незацікавленими або компетентними особами (у разі їхнього залучення), які приймають участь у відборі.

В акті повинно бути зазначено:

1) час і місце складання акта, найменування товароодержувача продукції, прізвища та посади осіб, які брали участь у відборі зразків (проб);

2) найменування виробника та постачальника, від якого надійшла продукція;

3) номер і дата рахунка-фактури і накладної, за якими надійшла продукція, і дата надходження її на склад одержувача;

4) дата виробництва товару, номер партії та вага, з якої відбиралися зразки (проби) продукції;

5) опечатані або опломбовані зразки (проби), чиєю печаткою або пломбою (відтиски на пломбах), їхні номера;

6) чи забезпечені відібрані зразки (проби) етикетками, що містять дані, передбачені стандартами або технічними умовами;

7) до якої уповноваженої лабораторії направлені відібранні зразки (проби);

8) інші дані, у тому числі заперечення (застереження), які представники замовника, постачальник або представник постачальника та інші незацікавлені або компетентні особи (у разі їхнього залучення) вважають необхідним включити в акт для більш докладної характеристики зразків (проб).

Відібрані зразки (проби) упаковуються і опечатуються (опломбовуються) представниками замовника, постачальником або представником постачальника та іншими незацікавленими або компетентними особами (у разі їхнього залучення) (пункт 3.10. договору).

У пункті 3.11. договору сторонами узгоджено, що з відібраних зразків (проб) один залишається у замовника (товароодержувача), другий зразок надається представнику постачальника, про що зазначається у акті. Третій зразок направляється до уповноваженої лабораторії. Транспортування відібраних зразків до уповноваженої лабораторії здійснюється представниками замовника (товароодержувача) у найкоротший термін. Постачальник має право бути присутнім при транспортуванні та передачі відібраних зразків (проб) до уповноваженої лабораторії.

Відповідно до пункту 3.12. договору відібрані зразки (проби) продукції, в разі отримання невідповідності результатів досліджень, повинні зберігатися замовником (товароодержувачем), постачальником до вирішення спору про якість продукції, а у разі якщо якість продукції відповідає усім вимогам, усі наявні відібрані зразки (проби) зберігаються протягом 15 календарних днів з моменту отримання результатів досліджень та повертаються замовнику.

Згідно з пунктом 3.13. договору у випадку, якщо відібрані зразки (проби) товару замовником (товароодержувачем), які направлені до уповноваженої лабораторії, за показниками якості не співпадають з лабораторними випробуваннями постачальника, наданими під час поставки товару, вважається у відповідності до умов цього договору, що остаточно правильними результатами являються результати, які отримав замовник (товароодержувач) при відборі зразків (проб) товару, який був поставлений на його адресу.

Усі витрати щодо оплати послуг з перевірки показників якості, безпечності та придатності товару, покладаються на постачальника (пункт 3.14. договору).

Відповідно до пункту 4.1. ціна Договору складає 927 024,00 грн., у тому числі податок на додану вартість (далі по тексту - ПДВ) 20% - 154 504,00 грн.

Погоджена сторонами ціна товару після укладення договору може змінюватись лише в меншу сторону, враховуючи коливання цін на ринку продовольчих товарів, зміни курсу іноземних валют, сезонності вирощування продовольства (пункт 4.2.).

У пункті 5.1. договору встановлено, що розрахунки за товар, що поставляється без порушень строків або вимог щодо якості або тари, або упаковки, або маркування, замовником проводяться шляхом оплати за фактично поставлену кількість товару (партію товару) з відстрочкою платежу до 30 календарних днів з дати прийняття товару на склад замовника, факт чого засвідчується підписами уповноважених на це осіб постачальника та замовника (товароодержувача) на відповідній видатковій накладній.

Платником за цим договором є замовник. Одержувачем товару за цим договором є замовник та/або товароодержувач (пункт 5.2.).

Згідно з пунктом 5.3. датою розрахунків за цим договором вважають день надходження коштів на розрахунковий рахунок постачальника та/або замовника.

Відповідно до пункту 6.1. договору дата та місце поставки товару зазначаються у письмовій заявці замовника, яка вручається під особистий підпис постачальнику (представнику постачальника).

За викликом замовника по телефону постачальник (представник постачальника) прибуває до замовника для отримання письмової заявки. У разі не прибуття вищезазначених осіб, вона надсилається постачальнику електронною поштою на адресу постачальника, зазначену в розділі 15 цього договору. У такому разі заявка замовника вважається врученою постачальнику з дня її направлення електронною поштою.

У заявці зазначається найменування товару, місце поставки товару, кількість товару та інша необхідна інформація для поставки товару.

У випадку корегування інформації, яка зазначена у заявці, замовник має право здійснити таке корегування засобами телефонного зв?язку з обов?язковим письмовим підтвердженням в подальшому. У разі відсутності письмового підтвердження таке корегування вважається не дійсним.

Пунктом 6.2. договору передбачено, що передача (приймання-здача) товару здійснюється в пунктах відвантаження замовника, розташованих у м. Києві та Київській області, згідно заявок замовника.

Поставка товару здійснюється постачальником власними силами та засобами (пункт 6.3. договору).

Відповідно до пункту 6.4. договору при передачі товару постачальник повинен направити до замовника (товароодержувача) уповноваженого представника, який має право підпису на необхідних документах та який зобов?язаний передати всю необхідну товарно-супровідну документацію на товар, а замовник (товароодержувач) зобов?язаний прийняти товар і підписати всі необхідні документи, що підтверджують передачу товару. Присутність постачальника (уповноваженого представника) під час приймання товару замовником (товароодержувачем) є обов?язковою.

Згідно з пунктом 6.5. договору на кожну партію товару, що постачається, постачальник обов?язково надає замовнику наступні документи, а саме:

- товарно-транспортну накладну (у разі перевезення товару автомобільним транспортом). Товарно-транспортна накладна оформлена належним чином відповідно до наказу Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 (зі змінами), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 за № 128/2568 "Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні";

- рахунок-фактуру, підписаний особою, уповноваженою на підписання господарських та фінансових документів;

- видаткову накладну (у двох примірниках), підписану особою, уповноваженою на підписання господарських та фінансових документів, зміст та обсяг господарської операції, зазначений у видатковій накладній, повинен відповідати специфікації;

- оригінал декларації виробника на товар або завірена постачальником відповідно до вимог ДСТУ 4163:2020 копія;

- оригінал сертифікату якості на товар або завірена постачальником відповідно до вимог ДСТУ 4163:2020 копія;

- копії документів, які засвідчують якість товару, завірені відповідно до вимог ДСТУ 4163:2020 особою постачальника, уповноваженою на підписання господарських та фінансових документів.

Документи, що підтверджують факт постачання постачальником товару до замовника, які оформлені неналежним чином (виправлення, відсутність дат тощо), замовником не приймаються.

Пунктом 6.6. договору встановлено, що замовник (товароодержувач) розпочинає приймання товару при наявності у постачальника (представника постачальника), особи, яка бере участь у обігу товару, супровідних документів, вказаних у пунктів 6.5. цього договору. Право власності на товар переходить від постачальника до замовника (товароодержувача) після прийняття товару на склад замовника (товароодержувача), факт чого засвідчується підписами уповноважених на це осіб постачальника та замовника (товароодержувача) на відповідній видатковій накладній. Датою прийняття товару замовником (товароодержувачем) вважається дата, вказана уповноваженою особою замовника (товароодержувача) на видатковій накладній (пункт 6.7. договору).

Відповідно до пункту 6.8. договору замовник (товароодержувач) має право не приймати товар за кількістю та якістю, у разі встановлення не відповідності товару документам (декларації виробника або сертифікату якості; протоколу досліджень (випробувань) про безпечність та відповідність товару, або експертного висновку про безпечність та відповідність товару), у разі встановлення не відповідності вимогам щодо якості або маркування, або етикетування товару, після проведення контрольних заходів представниками замовника (товароодержувача). У разі, якщо порушення щодо якості та безпечності товару, або його придатності, або щодо пакування, або маркування, або транспортування підтверджуються (експертним висновком або протоколом досліджень, або актом приймального контролю), замовник має право в односторонньому порядку відмовитись від цього договору в повному обсязі.

Згідно з пунктом 6.9. договору під час проведення контрольних заходів щодо доставленого товару у разі виявлення представниками замовника (товароодержувача) порушень вимог щодо якості та безпечності, або маркування, або тари, або упаковки, встановлених вимог у нормативних документах ДСТУ, СОУ, ТУ, ТУ У), відомості про такі порушення зазначаються в акті приймального контролю. Такий товар вважається не поставленим та має бути замінений постачальником протягом 5 (п?яти) робочих днів з дня отримання постачальником акту приймального контролю.

У разі проведення лабораторного дослідження під час приймання товару відповідно до пункту 3.3.2. цього договору, фактично поставлена на адресу замовника (товароодержувача) партія товару, з якої було здійснено відбір зразків (проб), вважається переданою на відповідальне зберігання замовнику (товароодержувачу). Така партія товару опечатується (опломбовується) представниками замовника (товароодержувача) та постачальника і розміщується на окремому складі замовника (постачальника) на строк, достатній для встановлення відповідної якості товару. У разі встановлення порушень вимог щодо якості та надходження невідповідності результатів лабораторних досліджень (протоколи досліджень, експертні висновки), партія товару, яка знаходиться на відповідальному зберіганні, підлягає заміні постачальником протягом 5 (п?яти) робочих днів з дати повідомлення постачальника про таке порушення (пункт 6.10. договору).

У підпункті 6.10.1. пункту 6.10. договору сторонами узгоджено, що факт приймання замовником партії товару на відповідальне зберігання засвідчується сторонами шляхом підписання акту приймання на відповідальне зберігання, якій складається протягом 24 годин з моменту направлення відібраних зразків (проб) до уповноваженої лабораторії, у двох примірниках. Один примірник залишається у замовника (товароодержувача), другий примірник надається представнику постачальника під підпис, а у разі відмови від підписання акту приймання на відповідальне зберігання або відсутності представника постачальника на території військової частини на момент складання вищезазначеного акту - комісійно (у складі не менше трьох осіб представників замовника (товароодержувача), що засвідчується підписами представників замовника (товароодержувача), та протягом 3 (трьох) календарних днів надсилається постачальнику рекомендованим листом із повідомленням про вручення чи цінним листом з описом вкладеного, що вважається належним доказом ознайомлення постачальника з вищезазначеним актом.

Пунктом 7.2. договору передбачено, зокрема, що у випадку порушення постачальником своїх зобов?язань щодо порядку постачання товару, у тому числі його кількості або якості, або термінів, або строків, або маркування, або тари, або упаковки, при зміні постачальником в односторонньому порядку умов договору чи відмови від виконання договору, відмови постачальника від зміни на обґрунтовану вимогу замовника істотних умов договору у випадках, передбачених статтею 41 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник в односторонньому порядку, має право відмовитись від цього договору у повному обсязі або частково.

Про односторонню відмову від договору у повному обсязі або частково замовник повідомляє постачальника рекомендованим листом із повідомленням про вручення чи цінним листом з описом вкладеного, направленим на адресу постачальника, зазначену в цьому договорі, за 5 (п?ять) календарних днів до дати розірвання цього договору. У таких випадках договір вважається відповідно зміненим або розірваним згідно з умовами, викладеними в письмовому повідомлені замовника, надісланому на адресу постачальника (підпункт 7.2.1. пункту 7.2.); повернути постачальнику товар, який не відповідає умовам цього договору, для усунення недоліків та/або заміни на товар належної якості (підпункт 7.2.5. пункту 7.2.).

У пункті 7.3. договору встановлено, що постачальник зобов`язаний, зокрема, забезпечити поставку товару, якість якого відповідає умовам, встановленим оголошенням, та надати гарантійний лист від виробника(ів), який був зазначений постачальником при проведені процедури закупівлі. У разі зміни виробника, постачальник зобов?язаний письмово за 10 (десять) календарних днів до дати поставки, погодити зміни виробника із замовником (підпункт 7.3.2. пункту 7.3.); провести оплату послуг щодо перевірки якості товару протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту направлення зразків до уповноваженої лабораторії, яку визначає замовник самостійно (підпункт 7.3.3. пункту 7.3.); власними силами, засобами та за власний рахунок усувати всі недоліки поставленого товару або замінити неякісний товар на товар належної якості, здійснити допоставку товару у разі виявлення його недостачі на умовах та в порядку, визначених цим договором (підпункт 7.3.5. пункту 7.3.).

Відповідно до пунктів 8.3., 8.4. договору за порушення строку поставки товару, зазначеного у письмовій заявці замовника, постачальник сплачує замовнику пеню у розмірі 0,1% вартості товару, з яких допущено прострочення виконання, за кожний день прострочення. За прострочення поставки понад 30 календарних днів додатково стягується штраф у розмірі 7% вартості непоставленого товару. У випадку порушення строку поставки понад 30 календарних днів замовник має право в односторонньому порядку відмовитись від цього договору в повному обсязі.

У разі поставки неякісного (некомплектного товару або поставки товару з порушенням вимог щодо безпечності або придатності, або порушенням розділу 2 цього договору) постачальник сплачує замовнику штраф у розмірі 20% вартості цього товару. Факт поставки недоброякісного товару підтверджується актом приймального контролю, складеним замовником (товароодержувачем) та/або протоколами випробувань, та/або експертними висновками, виданими уповноваженою лабораторією. Зазначений товар не зараховується постачальнику у виконання поставки і підлягає заміні в строк 5 (п?яти) робочих днів з дня отримання постачальником вказаного акту. Сплата штрафу не звільняє постачальника від виконання зобов?язань за цим договором.

За порушення строків заміни товару відповідно до пунктів 8.4. та 8.4.1. цього договору, замовник має право відмовитись від цього договору у повному обсязі або частково (пункт 8.6.).

Договір набирає чинності з дня його підписання сторонами і діє до завершення воєнного стану, оголошеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" та продовженого Указом Президента України від 06.05.2024 № 271/2024 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", а в частині оплати за поставлений товар - до повного виконання сторонами узятих на себе зобов`язань. Строк дії Договору може бути продовжений за згодою сторін у разі продовження строку дії воєнного стану в Україні понад період, визначений Указом Президента України від 06.05.2024 № 271/2024 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", але не довше ніж до 31.12.2024 (пункт 12.1.).

У матеріалах справи міститься підписана сторонами та скріплена їх печатками специфікація (додаток № 1 до договору), в якій сторони узгодили до поставки товар, а саме, шинку в кількості 400 кг за ціною за одиницю 186,00 грн. з ПДВ на суму 74 400,00 грн. з ПДВ, грудинку в кількості 400 кг за ціною за одиницю 252,96 грн. з ПДВ на суму 101 184,00 грн. з ПДВ, ковбасу напівкопчену в кількості 1 000 кг за ціною за одиницю 162,96 грн. з ПДВ на суму 162 960,00 грн. з ПДВ, ковбасу варену в кількості 1 000 кг за ціною за одиницю 123,00 грн. з ПДВ на суму 123 000,00 грн. з ПДВ, сардельки в кількості 2 000 кг за ціною за одиницю 118,74 грн. з ПДВ на суму 237 480,00 грн. з ПДВ, сосиски в кількості 2 000 кг за ціною за одиницю 114,00 грн. з ПДВ на суму 228 000,00 грн. з ПДВ. Всього на загальну суму 927 024,00 грн. з ПДВ.

Виконуючи умови спірного договору, відповідач поставив позивачеві товар відповідно до заявки № 1/14/5/2-414 від 25.06.2024, а саме, шинку в кількості 30 кг за ціною 186,00 грн. з ПДВ на суму 5 580,00 грн. з ПДВ, грудинку в кількості 30 кг за ціною 252,96 грн. з ПДВ на суму 7 588,80 грн. з ПДВ, ковбасу напівкопчену в кількості 30 кг за ціною 162,96 грн. з ПДВ на суму 4 888,80 грн. з ПДВ, ковбасу варену в кількості 150 кг за ціною 123,00 грн. з ПДВ на суму 18 450,00 грн. з ПДВ, сердельки в кількості 180 кг за ціною 118,74 грн. з ПДВ на суму 21 373,20 грн. з ПДВ, сосиски в кількості 180 кг за ціною 114,00 грн. з ПДВ на суму 20 520,00 грн. з ПДВ, що підтверджується залученою до матеріалів справи копією видаткової накладної № Ж-00000272 від 02.07.2024 на суму 78 400,80 грн. з ПДВ.

Позивачем, в свою чергу, здійснено оплату поставленого йому товару на суму 78 400,80 грн. відповідно до платіжних інструкцій № 253 від 08.07.2024 на суму 78 400,00 грн. та № 262 від 10.07.2024 на суму 0,80 грн.

У подальшому, відповідачем поставлено позивачеві товар відповідно до заявки № 1/14/5/2-416 від 28.06.2024, а саме, шинку в кількості 50 кг за ціною 186,00 грн. з ПДВ на суму 9 300,00 грн. з ПДВ, грудинку в кількості 50 кг за ціною 252,96 грн. з ПДВ на суму 12 648,00 грн. з ПДВ, ковбасу напівкопчену в кількості 50 кг за ціною 162,96 грн. з ПДВ на суму 8 148,00 грн. з ПДВ, ковбасу варену в кількості 200 кг за ціною 123,00 грн. з ПДВ на суму 24 600,00 грн. з ПДВ, сердельки в кількості 200 кг за ціною 118,74 грн. з ПДВ на суму 23 748,00 грн. з ПДВ, сосиски в кількості 200 кг за ціною 114,00 грн. з ПДВ на суму 22 800,00 грн. з ПДВ, що підтверджується залученими до матеріалів справи копіями видаткової накладної № Ж-00000284 від 09.07.2024 на суму 101 244,00 грн. з ПДВ та товарно-транспортної накладної № Ж-284 від 09.07.2024.

09.07.2024 відповідно до підпункту 3.3.2. пункту 3.3. договору комісія позивача у присутності уповноваженого представника відповідача - Різуна А.В. на підставі довіреності № 57 від 09.07.2024 провела плановий відбір зразків (проб) поставленого товару, про що складено акт відбору зразків (проб) для проведення досліджень № 40.

Відповідно до вказаного акту відібрано зразки (проби) продуктів харчування (декларація виробника ТОВ "Прем`єр" № 82 від 08.07.2024), поставлених ТОВ "Жовтень-Дніпро" за видатковою накладною № Ж-00000284 від 09.07.2024 та товарно-транспортною накладною № Ж-284 від 09.07.2024; кількість (вага) відібраних зразків на дослідження - 6 загальною масою 7,432 кг; відібрані зразки (проби) опечатані та завірені підписами членів комісії та підписом представника постачальника.

Зазначені зразки (проби) надіслано Військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України до ДП "Укрметртестстандарт" супровідним листом № 1/14/5/2-578 від 10.07.2024 для проведення випробування м`ясної продукції на відповідність ДСТУ 4670:2006, ДСТУ 4435:2005, ДСТУ 4529:2006, на фізико-хімічні та органолептичні показники.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до пункту 6.10. спірного договору поставлений відповідачем товар за видатковою накладною № Ж-00000284 від 09.07.2024 та товарно-транспортною накладною № Ж-284 від 09.07.2024 позивачем прийнято на відповідальне зберігання до надходження результатів досліджень якості продукції, про що складено акт № 41 від 09.07.2024.

За результатами проведених лаборатоних досліджень науково-дослідним центром випробувань продукції Державного підприємства "Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів" (ДП "Укрметртестстандарт") складено протокол випробувань харчової продукції № 4658-4663/24-х від 17.07.2024, відповідно до якого:

- досліджений зразок товару (ковбаси напівкопченої) за фізико-хімічними показниками (масова частка білка - вимагається: не менше 13,0%, результат: 11,8%; масова частка вологи - вимагається: не більше 50,0%, результат: 52,1%; масова частка крохмалю - не допускається, результат: 3,8%) - не відповідає вимогам ДСТУ 4435:2005 "Ковбаси напівкопчені. Загальні технічні умови";

- досліджений зразок товару (ковбаси вареної) за фізико-хімічними показниками (масова частка білка - вимагається: не менше 13,0%, результат: 8,9%; масова частка вологи - вимагається: не більше 67,0%, результат: 74,8%; масова частка крохмалю - не допускається, результат: 2,8%) - не відповідає вимогам ДСТУ 4436:2005 "Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м?ясні. Загальні технічні умови";

- досліджений зразок товару (сардельки) за органолептичними показниками (вигляд фаршу на розрізі - вимагається: наявність шматочків сала білого кольору або з блідо-рожевим відтінком, розміром сторін не більше ніж 4 мм, результат: шматочки сала відсутні), за фізико-хімічними показниками (масова частка білка - вимагається: не менше 10,0%, результат: 9,6%; масова частка вологи - вимагається: не більше 55,0%, результат: 67,6%; масова частка крохмалю - не допускається, результат: 4,9%) - не відповідає вимогам ДСТУ 4436:2005 "Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м?ясні. Загальні технічні умови";

- досліджений зразок товару (сосиски) за фізико-хімічними показниками (масова частка вологи - вимагається: не більше 70,0%, результат: 72,7%; масова частка крохмалю - не допускається, результат: 1,5%) не відповідає вимогам ДСТУ 4436:2005 "Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м?ясні. Загальні технічні умови".

Листом № 1/14/5/2-714 від 19.07.2024 позивач повідомив відповідача про негативні результати лабораторних досліджень поставленого товару за видатковою накладною № Ж-00000284 від 09.07.2024 та про наявність у ТОВ "Жовтень-Дніпро" права на повторний відбір зразків (проб) поставленого товару.

Відповідач листом № 61 від 22.07.2024 повідомив позивача про те, що в найкоротший строк забере продукцію, яка знаходиться на відповідальному зберіганні на складі Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України.

Звертаючись з даним позовом до суду позивач зазначає про те, що 25.07.2024 останнім складено акт приймального контролю № 56, відповідно до якого поставлений відповідачем товар (ковбаса напівкопчена, ковбаса варена, сардельки та сосиски) за видатковою накладною № Ж-00000284 від 09.07.2024 та товарно-транспортною накладною № Ж-284 від 09.07.2024 є неякісним.

Вказує Військова частина НОМЕР_1 Національної гвардії України і про те, що разом з поставленим товаром за видатковою накладною № Ж-00000284 від 09.07.2024 відповідачем не надано наступні товаро-супровідні документи, визначені пунктом 6.5. спірного договору: оригінал сертифікату якості на товар або засвідчену відповідно до вимог ДСТУ 4163:2020 копію; оригінали документів, які підтверджують якість товару (протоколи лабораторних досліджень та/або експертні висновки, видані уповноваженими акредитивними лабораторіями), або засвідчені відповідно до вимог ДСТУ 4163:2020 копії.

Відповідно до акту про приймання-передачу матеріалів № 55 від 25.07.2024 позивач повернув відповідачеві з відповідального зберігання товар, поставлений за видатковою накладною № Ж-00000284 від 09.07.2024 та товарно-транспортною накладною № Ж-284 від 09.07.2024.

Таким чином, за твердженням позивача, його заявка від 28.06.2024 № 1/14/5/2-416 відповідачем залишилась невиконаною, що стало підставою для односторонньої часткової відмови від договору з 06.08.2024 на суму 848 623,80 грн. відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України, підпункту 7.2.1. пункту 7.2. договору.

Претензією № 1/14/9-911 від 07.08.2024, надісланою на електронну пошту ТОВ "Жовтень-Дніпро" (zhovtendnipro@gmail.com), позивач вимагав відповідача сплатити штраф у розмірі 15 859,20 грн. за поставку неякісного товару та пеню в розмірі 2 733,58 грн. за порушення строків поставки якісного товару відповідно до заявки № 1/14/5/2-416 від 28.06.2024.

Вказана претензія залишилась без відповіді та належного реагування, що і стало причиною виникнення спору у даній справі.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Частиною 1 статті 627 Цивільного кодексу України визначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Згідно із статтею 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до частини 1 статті 265 Господарського кодексу України та частини 1 статті 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін (частина 2 статті 712 Цивільного кодексу України).

Відповідно до частини 1 статті 663 Цивільного кодексу України продавець зобов`язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо зміст договору не дає змоги визначити цей строк, - відповідно до положень статті 530 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 673 Цивільного кодексу України продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу.

Як вже було зазначено вище та вбачається з матеріалів справи, відповідачем у визначений сторонами строк поставлено позивачеві товар відповідно до заявки № 1/14/5/2-416 від 28.06.2024, а саме, шинку в кількості 50 кг за ціною 186,00 грн. з ПДВ на суму 9 300,00 грн. з ПДВ, грудинку в кількості 50 кг за ціною 252,96 грн. з ПДВ на суму 12 648,00 грн. з ПДВ, ковбасу напівкопчену в кількості 50 кг за ціною 162,96 грн. з ПДВ на суму 8 148,00 грн. з ПДВ, ковбасу варену в кількості 200 кг за ціною 123,00 грн. з ПДВ на суму 24 600,00 грн. з ПДВ, сердельки в кількості 200 кг за ціною 118,74 грн. з ПДВ на суму 23 748,00 грн. з ПДВ, сосиски в кількості 200 кг за ціною 114,00 грн. з ПДВ на суму 22 800,00 грн. з ПДВ, що підтверджується залученими до матеріалів справи копіями видаткової накладної № Ж-00000284 від 09.07.2024 на суму 101 244,00 грн. з ПДВ та товарно-транспортної накладної № Ж-284 від 09.07.2024.

Пунктом 2.1. договору встановлено, що якість товару, що поставляється постачальником, повинна відповідати вимогам чинних нормативно-правових актів та ДСТУ 4670:2006, ДСТУ 4529:2006, ДСТУ 4435:2005 на цей вид товару.

Відповідно до пунктів 3.1., 3.2. договору контроль за станом виконання договірних зобов?язань постачальником здійснюють замовник, представники замовника (відповідні посадові особи військової частини, які уповноважені на вчинення дій, визначених цим договором).

Під час поставки кожної партії товару, замовник протягом 2 робочих днів, проводить обов`язкову перевірку окремих показників якості та безпечності товару, що постачається постачальником (далі - контрольні заходи).

Якщо під час проведення контрольних заходів за оцінкою замовника (товароодержувача) існує обґрунтована підозра (тобто існують факти або інформація, які можуть переконати замовника (товароодержувача), що товар може не відповідати вимогам якості та безпечності за зовнішнім виглядом, іншими органолентичними показниками, невідповідністю маркування або пакування) або встановлено факт, що товар є небезпечним чи непридатним до споживання, зразок такого товару шляхом комісійного відбору зразків (проб), відбирається у відповідності до умов цього договору (п. 3.9 - п. 3.14), та направляється до уповноваженої лабораторії, яка може проводити лабораторні дослідження (випробовування) для цілей державного контролю (далі - уповноважена лабораторія), яку визначає замовник, для проведення лабораторних досліджень (підпункт 3.3.2. пункту 3.3. договору).

09.07.2024 відповідно до підпункту 3.3.2. пункту 3.3. договору комісія позивача у присутності уповноваженого представника відповідача - Різуна А.В. на підставі довіреності № 57 від 09.07.2024 провела плановий відбір зразків (проб) поставленого товару, про що складено акт відбору зразків (проб) для проведення досліджень № 40.

Зазначені зразки (проби) надіслано Військовою частиною НОМЕР_1 Національної гвардії України до ДП "Укрметртестстандарт" супровідним листом № 1/14/5/2-578 від 10.07.2024 для проведення випробування м`ясної продукції на відповідність ДСТУ 4670:2006, ДСТУ 4435:2005, ДСТУ 4529:2006, на фізико-хімічні та органолептичні показники.

За результатами проведених лаборатоних досліджень науково-дослідним центром випробувань продукції Державного підприємства "Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів" (ДП "Укрметртестстандарт") складено протокол випробувань харчової продукції № 4658-4663/24-х від 17.07.2024, відповідно до якого зразки продукції (ковбаси напівкопченої, ковбаси вареної, сардельок та сосисок) не відповідають вимогам ДСТУ 4435:2005 "Ковбаси напівкопчені. Загальні технічні умови", ДСТУ 4436:2005 "Ковбаси варені, сосиски, сардельки, хліби м`ясні. Загальні технічні умови".

Постачальник не скористався своїм правом на звернення до замовника щодо проведення повторного відбору зразків (проб). Доказів зворотнього матеріали справи не містять.

25.07.2024 позивачем комісійно (у складі 6 осіб представників замовника (товароодержувача)) складено акт приймального контролю № 56, відповідно до якого поставлений відповідачем товар (ковбаса напівкопчена, ковбаса варена, сардельки та сосиски) за видатковою накладною № Ж-00000284 від 09.07.2024 та товарно-транспортною накладною № Ж-284 від 09.07.2024 є неякісним.

Тобто, позивачем до матеріалів справи залучено належний доказ, який підтверджує факт поставки товару (що здійснена відповідно до заявки № 1/14/5/2-416 від 28.06.2024 за видатковою накладною № Ж-00000284 від 09.07.2024), якість якого не відповідає умовам спірного договору.

Обставини поставки товару неналежної якості, за вказаною видатковою накладною, не заперечує і підприємство відповідача, про що йдеться у його листі від 22.07.2024 № 61, надісланому на адресу позивача.

Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Статтею 611 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, в тому числі у вигляді обов`язку сплатити неустойку.

Штрафними санкціями згідно з частиною 1 статті 230 ГК України визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Так, у пункті 8.4. договору сторонами узгоджено, що у разі поставки неякісного (некомплектного товару або поставки товару з порушенням вимог щодо безпечності або придатності, або порушенням розділу 2 цього договору) постачальник сплачує замовнику штраф у розмірі 20% вартості цього товару.

Згідно з наданим позивачем розрахунком, останнім до стягнення заявлено штраф у розмірі 20% вартості неякісного товару в сумі 15 859,20 грн.

Розрахунок штрафу позивачем здійснено відповідно до умов договору, у зв`язку з чим вказана у розрахунку сума підлягає до примусового стягнення з відповідача.

Вимоги позивача щодо стягнення пені в сумі 2 733,58 грн. за непоставку якісного товару на заявку позивача від 28.06.2024 № 1/14/5/2-416, задоволенню не підлягають з огляду на таке.

Здійснюючи нарахування пені за період з 10.07.2024 по 05.08.2024, позивач посилається на пункт 8.3. договору, яким передбачена відповідальність за порушення строку поставки товару, зазначеного у письмовій заявці замовника.

Проте, як вбачається із спірної заявки до договору (№ 1/14/5/2-416 від 28.06.2024), датою поставки товару вказано 09.07.2024.

Відповідно до видаткової накладної № Ж-00000284, поставка товару здійснена саме 09.07.2024.

Отже, поставка товару відповідачем була здійснена позивачеві в строки, зазначені у письмовій заявці замовника.

При викладених обставинах, відсутні підстави для застосування відповідальності, встановленої в пункті 8.3. договору.

За непоставку якісного товару сторонами відповідальність у договорі встановлена не була, в той час, як відповідальність за поставку неякісного товару, сторони встановили у пункті 8.4. договору, на підставі якого позивач здійснив нарахування штрафу, вимоги щодо стягнення якого судом задоволено.

Розподіл судового збору здійснюється судом відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, за змістом якої у разі часткового задоволення позову судовий збір покладається на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 2, 3, 20, 73-79, 86, 91, 129, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Жовтень-Дніпро" (49094, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, буд. 50-Б, код ЄДРПОУ 41493916) на користь Військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) 15 859,20 грн. - штрафу та 2 582,81 грн. - судового збору.

В решті позовних вимог - відмовити.

Загальна сума, що підлягає до стягнення, становить - 18 442,01 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повне рішення складено 06.01.2025.

Суддя І.Ф. Мельниченко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення06.01.2025
Оприлюднено09.01.2025
Номер документу124272978
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі купівлі-продажу, з них поставки товарів, робіт, послуг, з них

Судовий реєстр по справі —910/11424/24

Рішення від 06.01.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 04.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 19.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні