ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.01.2025м. ДніпроСправа № 904/4905/24
Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мілєвої І.В., розглянувши справу
за позовом Приватного акціонерного товариства "Запоріжкокс", м. Запоріжжя
до Акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Київ
про стягнення 8406,97 грн
Без виклику представників сторін
СУТЬ СПОРУ:
Приватне акціонерне товариство "Запоріжкокс" звернулося до господарського суду з позовною заявою до Акціонерного товариства "Українська залізниця" про стягнення 8406,97 грн вартості недостачі.
Суд ухвалою від 06.11.2024 позовну заяву Приватного акціонерного товариства "Запоріжкокс" залишив без руху. Запропонував Приватному акціонерному товариству "Запоріжкокс" усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду: платіжного документу, який підтверджує факт сплати судового збору у встановленому чинним законодавством розмірі (сплатити 2422,40 грн); заяви про уточнення позовних вимог із зазначенням повного найменування відповідача, а також зазначенням місцезнаходження, поштового індексу та ідентифікаційного коду юридичної особи відповідача; належних доказів направлення відповідачу копії позовної заяви і доданих до неї документів у строк до 20.11.2024.
08.11.2024 до господарського суду від позивача надійшла заява на виконання вимог ухвали Господарського суду Дніпропетровської області від 06.11.2023 про залишення позовної заяви без руху. Разом із вказаною заявою позивач подав до суду платіжну інструкцію № 4500025660 від 04.11.2024 про сплату судового збору у розмірі 3028,00 грн та уточнену позовну заяву, в якій просить суд стягнути з Акціонерного товариства "Українська залізниця" вартість недостачі.
Господарський суд Дніпропетровської області ухвалою від 11.11.2024 прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі. Постановив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.
В ухвалі від 11.11.2024 про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі відповідачу було роз`яснено, що відповідно до ч. 1 ст. 251 Господарського процесуального кодексу України відзив подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Відповідно до довідки про доставку електронного листа (а.с.47) ухвала суду від 11.11.2024 доставлена до електронного кабінету відповідача 11.11.2024.
Відзив відповідач до суду не подав.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Протягом серпня - листопада 2023 року на адресу Приватного акціонерного товариства "Запоріжкокс" (вантажоодержувач) Акціонерним товариством "ДТЕК Добропільська ЦФЗ" (вантажовідправник) відправлявся вантаж вугілля кам`яне за залізничними накладними №№ 48780746, 48812440, 48856082, 48966741 (досильна 48968226) (а.с. 6-11).
В процесі перевезення вантажу за вказаними залізничними накладними з вугіллям кам`яним на станції Запоріжжя-Ліве було виявлено, що у вагонах №№ 63030175, 60498607, 65620361, 61761234, 61298477 порушене маркування вантажу, а також наявні виїмки, заглиблення.
У зв`язку із чим на вказаних станція було проведено зважування вагонів та було складено комерційні акти № 460005/468 від 31.08.2023, № 460005/489 від 11.09.2023, № 460005/522 від 28.09.2023, № 460005/523 від 28.09.2023 та № 460005/627 від 14.11.2023 (а.с. 12-21).
Відповідно до ст. 307 Господарського кодексу України, положення якої кореспондуються із положеннями ст. 909 Цивільного кодексу України, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Згідно з ч. 2 ст.307 Господарського кодексу України договір перевезення викладається в письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням сторонами перевізного документа.
Отже, між сторонами виникли правовідносини, що випливають з договору перевезення.
У разі порушення зобов`язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами). (ст.920 Цивільного кодексу України).
Перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе, що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало. (ч.1 ст.924 Цивільного кодексу України).
Перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини. У транспортних кодексах чи статутах можуть бути передбачені випадки, коли доведення вини перевізника у втраті, нестачі або пошкодженні вантажу покладається на одержувача або відправника. За шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, перевізник відповідає: у разі втрати або нестачі вантажу - в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає (ч.1-3 ст. 314 Господарського кодексу України).
Статут залізниць України (далі - Статут) визначає обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під`їзних колій, а також взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту. (ст.2 Статуту залізниць України (далі Статут), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457).
Відповідно до ст.6 Статуту накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача.
Правила оформлення перевізних документів, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 року №644 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 року за № 863/5084, визначають порядок оформлення перевізних документів, форми бланків перевізних документів та їх зміст.
На кожне відправлення вантажу відправник надає станції відправлення перевізний документ (накладну) (п.1.1. Правил оформлення перевізних документі)
Усі відомості, передбачені формою бланка перевізного документа, повинні бути внесені відправником у відповідні графи. Виправлення не допускаються; у разі необхідності зміни відомостей, унесених до перевізного документа, відправник зобов`язаний заповнити новий перевізний документ. Зміни, які вносяться до перевізного документа залізницею, засвідчуються посадовою особою залізниці із зазначенням дати та найменування станції, на якій внесено зміни (п.1.3. Правил оформлення перевізних документі)
За шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, перевізник відповідає у разі недостачі вантажу в розмірі вартості вантажу, якого не вистачає (ч. 3 ст. 314 Господарського кодексу України).
Обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення невідповідності маси вантажу з даними, зазначеними у транспортних документах. Порядок складання комерційних актів та актів загальної форми встановлюється Правилами. (п.129 Статуту).
Наказом Міністерства транспорту України № 334 від 28.05.2002р. затверджено Правила складання актів (стаття 129 Статуту) (далі - Правила складання актів).
При перевезеннях у залежності від обставин, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, відправника, одержувача, пасажира, складаються комерційні акти та акти загальної форми (п. 1. Правил складання актів).
Комерційні акти складаються для засвідчення невідповідності найменування, маси і кількості місць наявного вантажу, багажу чи вантажобагажу даним, зазначеним у перевізних документах. Дані в комерційному акті зазначаються на підставі перевізних документів та виявлених обставин (п. 2. Правил складання актів).
Акт загальної форми підписується особами, які беруть участь у засвідченні обставин, що стали підставою для складання акта, але не менше як двома особами. Один примірник акта загальної форми, складеного під час перевезення, додається до перевізних документів, другий залишається на станції, яка його склала (п. 3. Правил складання актів).
Комерційні акти складаються у трьох примірниках на бланках установленої форми і заповнюються на друкарській машинці або чорнилами чітко, без будь-яких виправлень. На кожному акті проставляється штемпель станції. Другий примірник акта видається одержувачу на його вимогу. Якщо комерційний акт складається на станції відправлення або на попутній станції, то другий примірник акта додається до перевізних документів. Про складений комерційний акт проставляється відмітка у перевізних документах у порядку, визначеному правилами оформлення перевізних документів (п. 8. Правил складання актів).
Комерційний акт підписує начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи) і працівник станції, який особисто здійснював перевірку, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці. Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і підписання акта можуть бути залучені також інші працівники залізниці (п. 10. Правил складання актів).
З вищевикладеного вбачається, що підставою для матеріальної відповідальності залізниці є належним чином складений станцією залізниці комерційний акт або акт загальної форми.
Так, у комерційному акті № 460005/468 від 31.08.2023 (а.с. 12-13) зафіксовано, що вагон № 63030175 вантажопідйомністю 70,0т, який прибув 30.08.2023 поїздом № 2549. Вагон у технічному стані справний. У розділі "Д" комерційного акту зазначено: на підставі акту загальної форми № 5502 від 29.08.2023 станції Нижньодніпровськ Вузол проведена комісійна видача вантажу вантажоодержувачу за груповою відправкою, вказаній на лицьовій стороні цього акту зі зважуванням на справних електронних вагонних вагах вантажоодержувача № 085, огляд-перевірка 21.06.2023. За документом значиться 8 напіввагонів загальною вагою 528250 кг у вагоні № 63030175 тара 23700/23250 кг, нетто 66050 кг. Фактично виявилось брутто 87350 кг, тара з документу перевірена 23250 кг, нетто 64100 кг, що менше документу на 1950 кг. У комерційному відношенні навантаження на рівні бортів, ущільнено. Вантаж маркований 5-ма повздовжними борознами, що відповідає перевізному документу. Праворуч над 1 та 7-ми люками порушене маркування, виїмки довжиною 150 см шириною 150 см глибиною 50 см кожне. Відсутній вантаж поміститися міг. В технічному відношенні вагон справний, двері цільнометалеві, люка зачинені, просипу вантажу не має. При повторному зважуванні, дані не змінилися. Начальник вантажного району за штатним розкладом відсутній.
У комерційному акті № 460005/489 від 11.09.2023 (а.с. 14-15) зафіксовано, що вагон № 60498607 вантажопідйомністю 70,0т прибув 10.09.2023 поїздом № 9521. Вагон у технічному стані справний. У розділі "Д" комерційного акту зазначено: на підставі акту загальної форми № 49198 від 09.09.2023 станції Нижньодніпровськ Вузол проведена комісійна видача вантажу вантажоодержувачу зі зважуванням на справних електронних вагонних вагах вантажоодержувача № 085, огляд-перевірка 21.06.2023. За документом значиться 6 напіввагонів загальною вагою 397800 кг у вагоні № 59431007 значиться тара 23800/21250 кг, нетто 63900 кг. Фактично виявилось брутто 83850 кг, тара з документу перевірена 21250 кг, нетто 62600 кг, що менше документу на 1300 кг. У комерційному відношенні навантаження нижче бортів 10 см, ущільнене. Вантаж маркований 5-ма повздовжними борознами, що відповідає перевізному документу. Над 3-7-ми люками праворуч порушене маркування, виїмки довжиною 750 см шириною 80 см глибиною 20 см. Відсутній вантаж поміститися міг. В технічному відношенні вагон справний, двері цільнометалеві, люка зачинені, просипу вантажу не має. При повторному зважуванні, дані не змінилися. Начальник вантажного району за штатним розкладом відсутній.
У комерційному акті № 460005/522 від 28.09.2023 (а.с. 16-17) зафіксовано, що вагон № 65620361 вантажопідйомністю 70,0 т прибув 26.09.2023 поїздом № 2311. Вагон у технічному стані справний. У розділі "Д" комерційного акту зазначено: на підставі акту загальної форми № 41175 від 26.09.2023 станції Запоріжжя-Ліве проведена комісійна видача вантажу вантажоодержувачу зі зважуванням на справних електронних вагонних вагах вантажоодержувача № 085, огляд-перевірка 21.09.2023. По документу значиться 7 напіввагонів загальною вагою 460850 кг у вагоні № 65620361 значиться тара 23000/23300 кг, нетто 65850 кг. Фактично виявилось брутто 87600 кг, тара з документу перевірена 23300 кг, нетто 64300 кг, що менше документу на 1550 кг. У комерційному відношенні навантаження на рівні бортів, шапкоподібне, ущільнене, вантаж маркований 5-ма повздовжними борознами, що відповідає перевізному документу. Порушене маркування, виїмки: над 1-ми люками довжиною 150 см шириною 280 см глибиною 20-40 см, прворуч над 2-7-ми люками довжиною 900 см, шириною 200 см, глибиною 20-30 см. Відсутній вантаж поміститися міг. В технічному відношенні вагон справний, двері цільнометалеві, люка закриті, просипу вантажу не має. При повторному зважуванні, дані не змінилися. Начальник вантажного району за штатним розкладом відсутній.
У комерційному акті № 460005/523 від 28.09.2023 (а.с. 18-19) зафіксовано, що вагон № 61761243 вантажопідйомністю 70,5 т прибув 26.09.2023 поїздом № 9501. Вагон у технічному стані справний. У розділі "Д" комерційного акту зазначено: на підставі акту загальної форми № 41176 від 26.09.2023 станції Запоріжжя-Ліве проведена комісійна видача вантажу вантажоодержувачу зі зважуванням на справних електронних вагонних вагах вантажоодержувача № 085, огляд-перевірка 21.09.2023. По документу значиться 7 напіввагонів загальною вагою 460850 кг у вагоні № 61761234 тара 23300/21950 кг, нетто 70300 кг. Фактично виявилось брутто 90800 кг, тара з документу перевірена 21950 кг, нетто 68850 кг, що менше документу на 1450 кг. У комерційному відношенні навантаження на рівні бортів, шапкоподібне, ущільнене, вантаж маркований 5-ма повздовжніми борознами, що відповідає перевізному документу. Порушене маркування, виїмки: над 1-2 ми люками довжиною 300 см. шириною 280 см глибиною 20-30 см, праворуч над 3-7-ми люками довжиною 750 см, шириною 120 см, глибиною 20-30 см. Відсутній вантаж поміститися міг. У технічному відношенні вагон справний, двері цільнометалеві, люка зачинені, просипу вантажу не має. При повторному зважуванні, дані не змінилися. Начальник вантажного району за штатним розкладом відсутній.
У комерційному акті № 460005/627 від 14.11.2023 (а.с. 20-21) зафіксовано, що вагон № 61298477 вантажопідйомністю 70,0 т прибув 12.11.2023 поїздом № 2549. Вагон у технічному стані справний. У розділі "Д" комерційного акту зазначено: на підставі акту загальної форми № 42656 від 07.11.2023 станції Покровськ проведена комісійна видача вантажоодержувачу зі зважуванням на справних електронних вагонних вагах вантажоодержувача № 085, огляд-перевірка 21.09.2023. По документу значиться тара по досильній відправці 19000 кг по основній 23300/22300 кг, нетто 60450 кг. Фактично виявилось брутто 81150 кг, тара з основного документу перевірена 22300 кг, нетто 58850 кг, що менше документу на 1600 кг. У комерційному відношенні навантаження вище бортів 10 см, шапкою, ущільнене. Вантаж маркований 5-ма повздовжніми борознами, що відповідає перевізному документу. Праворуч над 1-7-ми люками порушене маркування, виїмка довжиною 1050 см, шириною 20-120 см, глибиною 40 см. Відсутній вантаж поміститися міг. В технічному відношенні вагон справний, бездверний, люка закриті, просипу вантажу не має. При повторному зважуванні, дані не змінилися. Начальник вантажного району за штатним розкладом відсутній.
Згідно зі ст. 924 Цивільного кодексу України перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе, що втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти сталися внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало; перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.
Перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини. У транспортних кодексах чи статутах можуть бути передбачені випадки, коли доведення вини перевізника у втраті, нестачі або пошкодженні вантажу покладається на одержувача або відправника. За шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, перевізник відповідає:у разі втрати або нестачі вантажу - в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає (ч.1-3 ст.314 Господарського кодексу України).
Відповідно до ст.23 Закону України від "Про залізничний транспорт" перевізники також несуть відповідальність за зберігання вантажу, багажу, вантажобагажу з моменту його прийняття і до видачі одержувачу, а також за дотримання терміну їх доставки в межах, визначених Статутом залізниць України; за незбереження (втрату, нестачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезень вантажу, багажу, вантажобагажу перевізники несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з не залежних від них причин.
Залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі згідно з Правилами іншому підприємству. (ст.110 Статуту).
Залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу за недостачу - у розмірі дійсної вартості. Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення (п.114 Статуту).
Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу (п. 115 Статуту).
Відповідно до пункту 27 Правил видачі вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000 № 644, вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні, норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить: 2% маси, зазначеної в перевізних документах, - при перевезенні вантажів у вологому стані; 1% маси, зазначеної в перевізних документах, - для мінерального палива.
Позивач зазначає, що вугілля кам`яне, що перевозилось за залізничними накладними №№ 48780746, 48812440, 48856082, 48966741 (досильна 48968226) було здане до перевезення у вологому стані, про що зазначено в накладних, а тому норма природної втрати становить 2% від маси зазначеної в перевізних документах.
Таким чином, відповідальна недостача вугілля під час перевезення становить:
- у вагоні № 63030175 маса нетто 66050 кг, норма недостачі 66050 кг х 2% = 1321 кг, відповідальна недостача складає 629 кг (1950-1321), відповідно вартість відповідальної недостачі становить 3393,13 грн (629 кг х 5394,49 грн (вартість 1т вугілля з ПДВ));
- у вагоні № 60498607 маса нетто 63900 кг, норма недостачі 63900 кг х 2% = 1278 кг, відповідальна недостача складає 22 кг (1300-1278), відповідно вартість відповідальної недостачі становить 148,58 грн (22 кг х 6753,42 грн (вартість 1т вугілля з ПДВ));
- у вагоні № 65620361 маса нетто 65850 кг, норма недостачі 65850 кг х 2% = 1317 кг, відповідальна недостача складає 233 кг (1550-1317), відповідно вартість відповідальної недостачі становить 1661,44 грн (233 кг х 7130,64 грн (вартість 1т вугілля з ПДВ));
- у вагоні № 61761243 маса нетто 70300 кг, норма недостачі 70300 кг х 2% = 1406 кг, відповідальна недостача складає 44 кг (1450-1406), відповідно вартість відповідальної недостачі становить 313,75 грн (44 кг х 7130,64 грн (вартість 1т вугілля з ПДВ));
- у вагоні № 61298477 маса нетто 60450 кг, норма недостачі 60450 кг х 2% = 1209 кг, відповідальна недостача складає 391 кг (1600-1209), відповідно вартість відповідальної недостачі становить 2890,07 грн (391 кг х 7391,50 грн (вартість 1т вугілля з ПДВ)).
Загальна вартість недостачі складає 8406,97 грн.
Ціна продукції з ПДВ підтверджується наявними у справі довідками Акціонерного товариства "ДТЕК Добропільська ЦЗФ" про вартість вугільної продукції (а.с. 22-23).
Позивач вважає, що недостача вантажу в зазначених вагонах виникла з вини відповідача, який не забезпечив збереження вантажу, у зв`язку із чим позивач просить стягнути з відповідача вартість недостачі вугілля кам`яного у розмірі 8406,97 грн, що і є причиною виникнення спору.
Судом здійснено розрахунок позивача вартості недостачі, виявленої у вищезазначених вагонах, з урахуванням норми природної втрати та встановлено, що він виконаний правильно.
Враховуючи той факт, що вантаж було прийнято залізницею до перевезення без будь-яких зауважень, тому саме на перевізника покладається відповідальність за незбереження вантажу, у зв`язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі і стягненню з відповідача на користь позивача підлягає шкода у розмірі 8406,97 грн.
За подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру сплачується судовий збір в розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ст. 4 Закону України "Про судовий збір").
Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2024 року становить 3028,00 грн.
При поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору (ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір»).
Господарський суд зазначає, що позовна заява подана позивачем до суду в електронній формі.
При зверненні з позовом до суду позивач сплатив судовий збір в розмірі 3028,00 грн згідно з платіжною інструкцією № 4500025660 від 04.11.2024, замість 2422,40 грн. Таким чином, при зверненні з позовом до суду позивач надмірно сплатив судовий збір в розмірі 605,60 грн.
Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила, за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
Відповідне клопотання позивачем до суду подано не було. Тому суд вважає за необхідне роз`яснити позивачу, що надмірно сплачений судовий збір в розмірі 605,60 грн підлягає поверненню позивачу з державного бюджету України, для чого позивачу необхідно звернутися до суду з відповідним клопотанням.
Згідно зі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача в розмірі 2422,40 грн.
Керуючись ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи Ґедройця, 5, ідентифікаційний код 40075815) на користь Приватного акціонерного товариства "Запоріжкокс" (69600, м. Запоріжжя, вул. Діагональна, 4, ідентифікаційний код 00191224) 10 829,37 грн, а саме: 8406,97 грн вартості нестачі вантажу, а також витрати по сплаті судового збору у розмірі 2422,40 грн, про що видати наказ.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду.
Суддя І.В. Мілєва
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2025 |
Оприлюднено | 09.01.2025 |
Номер документу | 124273050 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі перевезення, транспортного експедирування, з них |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні