Постанова
від 28.09.2010 по справі 2а-7682/10/14/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 вересня 2010 р.

Справа №2а-7682/10/14/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі :

Головуючого судді Кірєєва Д.В., при секретарі судового засідання Белової Ю.Г.,

За  участю представників сторін:

від позивача – не з’явився,

від  відповідача  – не з’явився,

розглянув адміністративну справу  

,  

за позовом   Державної податкової інспекції у м. Ялта АРК          

до   Закритого акціонерного товариства спільного підприємства Українсько-Канадське "Таврида"              

про припинення юридичної особи

Суть спору: Позивач – ДПІ у м. Ялта АР Крим (далі – позивач), на підставі ст.38 Закону України „ Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом про припинення юридичної особи ЗАТ Спільного підприємства українсько-канадське "Таврида" (далі – відповідач),  у зв’язку з ненаданням відповідачем більше року у податкову інспекцію документів фінансової звітності та декларацій в порушення вимог Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ” та Закону України „Про систему оподаткування”.

Представник позивача у судове засідання не з’явився, направив на адресу суду клопотання про розгляд справи без участі представника,  позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засіданні не з’явився, про дату та час розгляду справи сповіщений належним чином, через засоби масової інформації.

В зв'язку з тим, що необхідних для вирішення спору доказів, наявних в матеріалах справи достатньо, суд вважає можливим розглядати справу за відсутністю сторін за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Порядок та підстави реєстрації, припинення реєстрації юридичних осіб визначаються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-IV, із змінами і доповненнями.

Відповідно до ч.1 ст.4 даного Закону державна реєстрація юридичних осіб - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Судом встановлено, що відповідач 22.04.94р. зареєстрований виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АРК, включений до ЄДР юридичних осіб з ідентифікаційним номером 20739925.

Таким чином, судом встановлено, що відповідач є суб’єктом господарювання, юридичною особою, зобов’язане виконувати обов’язки, покладені на нього законами у зв’язку зі здійсненням господарської діяльності та на нього розповсюджується дія  Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», у тому числі в частині перереєстрації та припинення реєстрації.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Здійснюючі господарську діяльність юридичні особи – платники податків відповідно до пунктів 2, 3 частини1 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування”№1251-ХІІ від 25.06.1991, із змінами і доповненнями, зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Порядок, строки та умови надання декларацій та фінансової звітності встановлені спеціальними податковими законами, зокрема Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 №2181-ІII, із змінами і доповненнями.

Відповідно до пп. а,б,в п. 4.1.4. ст.4 Закону №2181 податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю – протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця; календарному кварталу або календарному півріччю – протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного кварталу (півріччя), та інше.

Судом встановлено, що відповідач як платник податків знаходиться на обліку у ДПІ у м. Ялта АР Крим та зобов’язаний подавати декларації у порядку та строки, встановлені законодавством.

Судом встановлено, що відповідач до податкових органів не надає податкову звітність з 1 півріччя 2009р., що підтверджується довідкою позивача №4995/9/15-1 від 28.05.10р. Згідно даних лицевих рахунків відповідач заборгованості перед бюджетом не має.

Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Приймаючи до уваги, що відповідач декларацій, документів фінансової звітності до органів державної податкової служби не надає, у суду є підстави для припинення юридичної особи.

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року № 509-ХІІ, із змінами і доповненнями, органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.98 №80, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.98 за №172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Зазначені повноваження органів державної податкової служби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності слід розуміти, як право на позов про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця на підставі Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Такий висновок можливо зробити на підставі аналізу положень п.3 ч.1 ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, відповідно до якого до функцій податкових органів належить контролювання своєчасності подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів. Застосування наслідків, передбачених Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” за неподання декларацій та фінансової звітності можливо лише на підставі рішення суду.   

Крім того, відповідно до прикінцевих положень зазначеного Закону, який набрав чинності з 1 липня 2004 року, закони та нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.  

Таким чином, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду з позовами про припинення юридичної особи.

За таких обставин, суд вважає, що в судовому засіданні знайшли підтвердження всі підстави для припинення юридичної особи відповідача.

Частиною 2 ст.33 Закону  України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» встановлено, що юридична особа є такою, що припинилася з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відповідно до ч.1 ст.105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» суд, який постановив рішення про припинення юридичної особи в день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору  за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, і відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.94, 158-163 КАС України,  

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.          Припинити юридичну особу – ЗАТ Спільного підприємства українсько-канадське «Таврида» (зареєстровано виконавчим комітетом Ялтинської міської ради  АРК 22.04.94р.,  за адресою: м. Ялта, вул. Леніна,13/3,; ЄДРПОУ 20739925).

3.          Копію постанови в  день набрання нею законної сили направити державному реєстратору  за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

 

Суддя                                                                Кірєєв Д.В.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.09.2010
Оприлюднено26.11.2010
Номер документу12427413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7682/10/14/0170

Постанова від 28.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні