Ухвала
від 07.01.2025 по справі 554/466/24
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 07.01.2025Справа № 554/466/24 Провадження № 1-кс/554/906/2025

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про проведення огляду

07 січня 2025 року м. Полтава

Слідчий суддя Октябрського районного суду міста Полтави ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора Полтавської окружної прокуратури ОСОБА_3 про проведення огляду, за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023172060000153 від 08.11.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

Прокурор звернувся до суду із вище зазначеним клопотанням, яке мотивує наступним.

Полтавською окружною прокуратурою Полтавської області здійснюється нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні, відомості щодо якого внесені 08.11.2023 року до ЄРДР за № 42023172060000153 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

Так, рішенням тридцять дев`ятої сесії восьмого скликання Полтавської міської ради від 15.09.2023 «Про розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності», в порушення ст. 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницького діяльності на території м.Полтави, продовжено окремим суб`єктам господарювання розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності з перевищенням встановленої законом площі в розмірі 30 кв.м.

Установлено, що пунктом 1 рішення Полтавської міської ради від 15.09.2023 «Про розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності» згідно з додатком 1 до рішення суб`єктам господарювання продовжено на 5 років розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на території м. Полтава.

Пунктами 2, 4 Замовникам, зазначеним в додатку 1 до цього рішення, продовжено дію особистого строкового земельного сервітуту на раніше сформовані земельні ділянки з оформленням відповідних договорів у встановленому порядку та в Управлінні з питань містобудування та архітектури продовжено термін дії оформлених паспортів прив`язки.

Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності повинне відповідати усім вимогам закону, містобудівної документації, будівельним, санітарним, протипожежним, екологічним та іншим нормам, державним стандартам і правилам, локальним нормативно - правовим актам органів місцевого самоврядування та іншим актам, дотримання яких вимагається під час перевірки намірів замовника щодо розташування таких споруд.

Відповідність намірів змовника щодо розташування тимчасових споруд вищезгаданим нормативам безперервно повинна бути забезпечена і зберігатись починаючи з моменту звернення зацікавленої особи за отриманням дозвільного документа у вигляді паспорта прив`язки і в подальшому, під час вирішення питання про його оформлення (видачу), переоформлення та продовження строку дії, упродовж усього часу розміщення тимчасових споруд.

Недотримання встановлених законодавством вимог до розміщення тимчасових споруд погіршує умови для життєдіяльності територіальної громади в цілому та кожного її члена окремо, може загрожувати протипожежній, санітарній та екологічній безпеці тощо, а у спірних правовідносинах - безпеці учасників дорожнього руху та відвідувачів таких споруд, негативно впливає на безпечні для життя і здоров`я умови перебування на території відповідного населеного пункту, створює ризики настання аварій, інших надзвичайних ситуацій.

Так, згідно із пунктом 20 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 № 198 (далі - Єдині правила) у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування та «червоних ліній» вулиць і доріг міст та інших населених пунктів забороняється розміщувати будь-які споруди або об`єкти без дотримання вимог статті 37 Закону України «Про автомобільні дороги». Погодження проектів будівництва, реконструкції і ремонту автомобільних доріг, залізничних переїздів, комплексів дорожнього сервісу та інших споруд у межах смуги відведення автомобільних доріг або «червоних ліній» міських вулиць і доріг здійснюється відповідними підрозділами Національної поліції на підставі абзацу п`ятого частини першої статті 52-3 Закону України «Про дорожній рух».

Пунктом 26 Єдиних правил встановлено, що розміщення малих архітектурних форм на вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів здійснюється відповідно до частини другої статті 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та містобудівної документації з урахуванням вимог абзацу четвертого частини першої статті 52-3 Закону України «Про дорожній рух». Малі архітектурні форми та тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності розміщуються із дотриманням вимог техніки безпеки та із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування.

Відповідно до пункту 27 Єдиних правил у населених пунктах малі архітектурні форми (крім кіосків для продажу проїзних квитків на зупинках громадського транспорту) розміщуються за межею тротуару, пішохідних доріжок, алей на відстані не менше ніж 1 метр, але не ближче ніж 5 метрів до проїзної частини доріг і вулиць.

Відтак, дотримання встановленого законом порядку провадження підприємницької діяльності у тимчасових спорудах на території відповідної адміністративно - територіальної одиниці становить публічний (суспільний) інтерес її громади, обов`язок захисту якого покладено насамперед на представницький орган місцевого самоврядування - ту чи іншу раду, а також на створювані нею органи.

Зокрема, ПП «Наталія» надано дозвіл на розміщення стаціонарної тимчасової споруди - торговельний павільйон по АДРЕСА_1 на земельній ділянці площею 51 кв.м. з кадастровим номером 5310137000:18:006:0103.

Згідно паспорту прив`язки №01-10-17/3794-520, виданого Управлінням з питань містобудування та архітектури виконавчого комітету Полтавської міської ради 26.03.2013 (додається), площа стаціонарної тимчасової споруди - кафетерію павільйонного типу становить 30,9 кв.м, що перевищує максимальну площу, встановлену законодавством.

Наведені факти свідчать про відсутність підстав для надання ПП «Наталія» права на подальше розміщення стаціонарної тимчасової споруди - торговельний павільйон по АДРЕСА_1 на земельній ділянці площею 51 кв.м. з кадастровим номером 5310137000:18:006:0103. А рішення Полтавської міської ради від 15.09.2023 року в цій частині суперечить вимогам Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011 та Положенню про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Полтава, затвердженого рішенням Полтавської міської ради від 18.05.2012.

На даний час з метою виконання завдань кримінального провадження, існує потреба у проведенні огляду стаціонарної тимчасової споруди ПП «Наталія» - торговельний павільйон по АДРЕСА_1 на земельній ділянці площею 51 кв.м. з кадастровим номером 5310137000:18:006:0103, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, визначення розмірів тимчасової споруди.

На підставі викладеного, прокурор просить задовольнити клопотання.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримала, просила задовольнити.

Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали клопотання, суд дійшов висновку про необхідність задоволення зазначеного клопотання, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Полтавською окружною прокуратурою Полтавської області здійснюється нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні, відомості щодо якого внесені 08.11.2023 року до ЄРДР за № 42023172060000153 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

Рішенням тридцять дев`ятої сесії восьмого скликання Полтавської міської ради від 15.09.2023 «Про розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності», в порушення ст. 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницького діяльності на території м.Полтави, продовжено окремим суб`єктам господарювання розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності з перевищенням встановленої законом площі в розмірі 30 кв.м. Вищевказане свідчить про ймовірне зловживання службовими особами Полтавської міської ради своїм службовим становищем в інтересах третіх осіб, яке завдало істотної шкоди інтересам держави.

Відповідно до ч.ч. 2 та 3 статті 237 КПК України визначено, що огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи. Огляд комп`ютерних даних проводиться слідчим, прокурором шляхом відображення у протоколі огляду інформації, яку вони містять, у формі, придатній для сприйняття їх змісту (за допомогою електронних засобів, фотозйомки, відеозапису, зйомки та/або відеозапису екрана тощо або у паперовій формі). Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування, а у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - на підставі ухвали слідчого судді Вищого антикорупційного суду.

Обшук або огляд житла чи іншого володіння особи, обшук особи здійснюються з обов`язковою участю не менше двох понятих незалежно від застосування технічних засобів фіксування відповідної слідчої (розшукової) дії, крім особливостей, встановлених статтею 615 цього Кодексу. (частина 7 абзац 2 ст. 223 КПК України).

Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Під час розгляду зазначеного клопотання прокурором в повній мірі доведено достатність підстав для проведення зазначеного огляду. Отримати інформацію в інший спосіб неможливо.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 110, 234, 370, 372 КПК України,-

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора про проведення огляду - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення огляду стаціонарної тимчасової споруди ПП «Наталія» - торговельний павільйон по АДРЕСА_1 на земельній ділянці площею 51 кв.м. з кадастровим номером 5310137000:18:006:0103, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, визначення розмірів тимчасової споруди.

Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.

Роз`яснити, що за умисне невиконання ухвали суду, передбачена відповідальність за ст. 382 КК України.

Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.

Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення07.01.2025
Оприлюднено10.01.2025
Номер документу124279406
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —554/466/24

Ухвала від 07.01.2025

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Чуванова А. М.

Ухвала від 07.01.2025

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Чуванова А. М.

Ухвала від 07.01.2025

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Чуванова А. М.

Ухвала від 07.01.2025

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Чуванова А. М.

Ухвала від 30.12.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Гольник Л. В.

Ухвала від 30.12.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Гольник Л. В.

Ухвала від 30.12.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Гольник Л. В.

Ухвала від 30.12.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Гольник Л. В.

Ухвала від 30.12.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Гольник Л. В.

Ухвала від 09.02.2024

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Гольник Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні