Справа №461/8499/24
Провадження №3/461/10/25
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 січня 2025 року м. Львів
Суддя Галицького районного суду м. Львова Мисько Х.М., за участі представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б.І., за участю представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Міліруда Є.О. (в режимі відеоконференції), розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «Виробнича компанія «Парфумерна долина» (код ЄДРПОУ 43554417), проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,
за ст. 473 МК України,-
В С Т А Н О В И В:
09.05.2024 року для здійснення митного оформлення товарів: 1.Суміші запашних речовин (синтетичних ароматичних речовин та розчинників), які застосовуються як промислова складова сировини у виробництві парфумів. Не містять спирту та молочного жиру, мають форму рідини: SH 1106 арт. AVI 3411 9 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 2639 18 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI 2477 - 26 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI 2075 - 9 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 2037 - 10 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1826 - 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH1106 арт. AVI 1752R - 17 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI1424C 15 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI 1196F 56 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI 1196F - 1 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1099 - 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1047F 150 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH1106 арт. AVI 1047F 20 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI1214B 9 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1100 6 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1095B 50 кг. Вид фасування:сталева каністра; SH 1106 арт. AVI 2374P 12 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1489E - 10 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH1106 арт. AVI 1274C -8 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI1175C 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1171D - 11 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1852 10 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1768 -28кг. SH 1106 арт. AVI 1333 - 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1298 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1135 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра 09.05.2024 року в режимі «імпорт» в зону митного контролю ЦСС ТОВ «Росан глобал» митного поста «Львів-поштовий» Львівської митниці гр. ОСОБА_2 , було подано електронну митну декларацію (далі - ЕМД) типу ІМ40АА 24UA209210003696U9 разом з товаросупровідними документами (далі - ТСД), зокрема: рахунок (invoice) № ARGCFA2400498 від 15.02.2024, міжнародна товаро-транспортна накладна CMR від 18.04.2024 №0001351, international waybill Meest Cargo від 03.04.2024 №180290500, контракт №1 від 20.12.2023, рахунок на оплату від 22.04.2024 №2825, certificate від 25.04.2024 бн, certificate від 25.04.2024 бн, liste palette від 14.02.2024 бн, safety data sheet version 19.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 22.1 від 05.01.2024, safety data sheet version 14.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 47.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 12.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 19.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 28.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 38.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 21.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 14.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 14.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 12.1 від 05.01.2024, safety data sheet version 11.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 22.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 15.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 25.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 12.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 36.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 7.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 8.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 12.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 24.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 6.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 6.2 від 08.01.2024, заява від 09.05.2024 бн, довіреність від 14.05.2024 №1405; довіреність від 15.05.2024 №1505. В гр.2 ЕМД 24UA209210003696U9 вантажовідправником/експортером зазначено - ARGEVILLE S.A., 127 chemin de St Marc, 136, 06130 Grasse, Francе, в гр. 8 одержувачем/імпортером зазначено - ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ПАРФУМЕРНА ДОЛИНА", пров. Байкальський, буд. 2, 61001, м. Харків, Україна ЄДРПОУ 43554417, директором якої є гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання - АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_2 , від 27.09.2000 року, виданий московським РВХМУУМВС в Харківській обл., реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 . 10.05.2024, на підставі застосування СУР «Проведення повного митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації», було проведено митний огляд, вантаж оглянуто та ідентифіковано.
На вантажі наявне маркування виробника/відправника. Вантаж відповідає відомостям заявленим у ЕМД ТА ТСД (забезпечено ідентифікацію). 15.05.2024, здійснено взяття проб (зразків) товарів у зв`язку з складним питанням класифікації товару за УКТЗЕД з метою встановлення характеристик визначальних для класифікації товару згідно з УКТЗЕД, а також характеристик визначальних для встановлення належності товарів до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин; в залежності від хімічного складу (наявність в складі нікотину або заміннику(ків) нікотину), призначення та способу використання, можлива класифікація товару в межах товарної позиції 2404 УКТЗЕД, що впливає на ставку мита та митну вартість.
Запитом №3 Львівської митниці (вих. № 28-01/28-01/7/14120 від 16.05.2024), вказані зразки направлено для проведення експертного дослідження до Одеського управління експертиз та досліджень СЛЕД Держмитслужби.
За результатами проведених досліджень до Львівської митниці, надано висновок Одеського управління експертиз та досліджень СЛЕД ДЕРЖМИТСЛУЖБИ № 14200-3600-0151 від 20.06.2024, в якому зазначено, що в складі проб №№11,17 одним з компонентів складних сумішей є запашна речовина піперональ, який згідно ПКМУ №770 від 06.05.2020 року віднесений до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю (Таблиця ІV Список 1).
Маса проби №11 до проведення досліджень 143,8 г. Маса проби №11 після проведення досліджень 142,0 г. Для проведення досліджень руйнівними методами використано 1,8 г. проби.
Маса проби №17 до проведення досліджень 146,4 г. Маса проби №17 після проведення досліджень 144,5 г. Для проведення досліджень руйнівними методами використано 1,9 г. проби. Після проведених досліджень контрольні проби №№11,17 під митним забезпеченням 209 №242 та залишки проб №№11,17 для дослідження, були повернуті на Львівську митницю у пакеті під митним забезпеченням СЛЕД ДФС №06.
Враховуючи вище викладене, ТОВ «Виробнича компанія «Парфумерна долина» (код ЄДРПОУ 43554417), порушило порядок пересилання через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, товарів заборонених до такого пересилання.
Відповідно до відомостей інформаційних баз Держмитслужби на момент переміщення та митного оформлення вищевказаного товару директором, ТОВ «Виробнича компанія «Парфумерна долина» (код ЄДРПОУ 43554417) є громадянин України ОСОБА_1 .
Отже, в діях гр. України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 473 Митного кодексу України.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, наслідки неявки.
Відповідно дост. 526 МК України, вважаю можливим проводити розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що не з`явився на виклик суду, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду справи.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвокат Міліруд Є.О. скерував на адресу суду письмові пояснення, відповідно до яких факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 473 МК України, заперечив. Зазначив, що з 20грудня 2023року ТОВ«Виробнича компанія«Парфумерна Долина»в особідиректора ОСОБА_3 (Покупець)було укладеноКонтракт №1з ARGEVILLES.A.(Продавець).Відповідно доп.1.1.Контракту №1від 20.12.2023 Продавецьзобов`язуєтьсяпоставити Товар:парфумерну композиціювідповідно доІнвойсів,і вупаковці відповіднодо Контрактута Інвойсів,що додаютьсядо Контракту,які єневід`ємноючастиною цьогоКонтракту,а Покупецьзобов`язуєтьсяприйняти таоплатити поставленийТовар відповіднодо умовКонтракту.Відповідно доп.2.1.Контракту №1від 20.12.2023 Продавецьнадсилає Інвойс,в якомузазначаються узгодженісторонами Товарита цінина них.Інвойс надсилаєтьсяслужбою експрес-доставкиабо поштою.Відповідно доп.3.1.Контракту №1від 20.12.2023 прийманняТовару закількістю таякістю здійснюєтьсяПокупцем наскладі заадресою:Domained'Argeville,BP1202,06254MouginsCedex,France.Відповідно доп.3.2.Контракту №1від 20.12.2023 Продавецьгарантує,що Товар,який поставляється,буде повністювідповідати Інвойсам,стандартам походженняТовару,нормам екологічноїбезпеки,а такожщо вінможе бутивикористаний засвоїм основнимпризначенням.При цьомуПродавець гарантуєякість іповноту документації.З долученогодо матеріалівсправи Інвойсу№ ARGCFA2400498від 15.02.2024вбачається,що цейІнвойс міститьінформацію щодонайменування поставленогоТовару,його вагу,ціну,без зазначенняхімічного складутовару.У Сертифікатах ARGEVILLE S.A. від 25.04.2024 зазначено, що жоден з продуктів, зазначених в Інвойсі від 15.02.2024 не містить нікотину; до складу продуктів входить дипропіленгліколь. Отже, з аналізу вищезазначених документів вбачається, що придбаваючи та доставляючи на територію України товар, ТОВ «Виробнича компанія «Парфумерна Долина» не могла знати про хімічний склад рідин, а також те, що у склад продукції входить піперональ. На підставі договору №13052020/41 від 13.05.2020 ТОВ «Росан-Глобал» (Виконавець) надає послуги доставки міжнародних експрес-відправлень ТОВ «Виробнича компанія «Парфумерна Долина». Адвокат зазначає 09.05.2024 для здійснення митного оформлення вантажу, що надійшов на адресу ТОВ «Виробнича компанія «Парфумерна Долина», в режимі "імпорт" в зону митного контролю ЦСС ТОВ «Росан-Глобал» митного поста "Львів-Поштовий" Львівської митниці ОСОБА_2 агентом з митного оформлення вантажів та товарів ФОП ОСОБА_4 було подано електрону митну декларацію №24UA209210003696U9 (далі ЕМД) разом з товаросупровідними документами (ТСД) на вантаж. Крім того, адвокат зазначає, що Висновком не було встановлено достатніх характеристик, які є визначальними для віднесення товару до прекурсорів, щодо яких діють обмеження використання. У висновку зазначено лише, що у складі наданих проб виявлено піперональ, який згідно з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою КМУ від 06.05.2000 № 770, віднесений до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю. Наявність в товарі піпероналю серед значної кількості інших складових не робить цей товар належним до прекурсорів. Адвокат вказує, що ОСОБА_1 не мав ні мети, ні мотиву вчиняти адміністративне правопорушення, тим більше в його діях не вбачається вини - він не міг знати про хімічний склад сумішей запашних речовин, що придбавав; заходи контролю щодо обігу прекурсору "піперональ" законодавчо не визначені. Більш того, Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затверджений постановою КМУ від 06.05.2000 №770 є суперечливим та не синхронізується з чинним законодавством України та ЄС. Зважаючи на наведене, адвокат просить провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 за ст.473 МК України закрити за відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення.
Представник Львівської митниці Держмитслужби в судовому засіданні просив притягнути ОСОБА_1 до відповідальності за порушення митних правил, покликаючись на матеріали справи.
Заслухавши пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвоката Міліруд Є.О., думку представника Львівської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно зі ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Порушення митних правил передбачене ст. 473 МК України полягає у пересиланні через митний кордон України в міжнародних експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання законодавством України, а також пересилання у міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до пересилання законодавством України та актами Всесвітнього поштового союзу.
Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним підписом декларанта або уповноваженої ним особи.
При цьому відповідно, до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно з Указом Президента України від 10.10.2017 № 316/2017 затверджені Всесвітня поштова конвенція, Загальний регламент Всесвітнього поштового союзу, Заключний протокол Всесвітньої поштової конвенції та Угода про поштові платіжні послуги, підписані від імені України 11 жовтня 2012 року в м. Доха.
Частиною 8 ст. 233 МК України визначено, що міжнародні поштові (крім тих, що переміщуються через територію України транзитом) та експрес-відправлення переміщуються через митний кордон України після здійснення митного контролю і митного оформлення товарів, що знаходяться в цих відправленнях.
Відповідно до п. 28 ст. 4 МК України, митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до ст. 196 МК України не можуть бути пропущені через митний кордон України: 1) товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом або міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або відповідно до закону чи міжнародного договору України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України; 2) товари (крім товарів для власного споживання, що ввозяться громадянами в обсязі та порядку, встановлених статтями 376 і 378 цього Кодексу), на пропуск яких відповідно до закону потрібні документи державних органів, установ та організацій, уповноважених на їх видачу, - в разі відсутності таких документів; 3) товари, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог цього Кодексу та інших законів України.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» (із змінами та доповненнями), речовини природні чи синтетичні, препарати, рослини, включені до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, є наркотичними засобами.
Згідно з ст. 2 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» (із змінами та доповненнями), наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори з урахуванням доцільності їх використання у медичній практиці та залежно від ступеня їх небезпечності для здоров`я людини і застосовуваних заходів контролю за їх обігом включаються до відповідно пронумерованих списків таблиць Переліку.
Згідно зі ст. 24 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори», партія наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, що ввозиться на територію України чи вивозиться з території України без відповідного дозволу на ввезення, вивезення наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, підлягає затриманню та конфіскації в порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори», пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у поштових (у тому числі міжнародних) відправленнях забороняється.
Частиною 1 ст. 235 МК України регламентується, що забороняється переміщення (пересилання) в міжнародних поштових та експрес-відправленнях: 1) товарів, заборонених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України відповідно до ввезення на митну територію України або вивезення з цієї території; 2) товарів, відправлених з порушенням митних правил; 3) товарів, щодо яких відсутні відповідні дозвільні документи, у разі застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності; 4) товарів, які за результатами проведення заходів офіційного контролю не можуть бути випущені у заявлений митний режим відповідно до мети їх ввезення в Україну; 5) товарів (одяг, взуття тощо), що були у використанні та перебувають у брудному стані, які за своїми ознаками можуть становити небезпеку для працівників поштового зв`язку, без документів про проведену фумігацію; 6) товарів, що класифікуються в 1-24 групах згідно з УКТ ЗЕД, що переміщуються (пересилаються) на адресу громадян або відправляються громадянами, крім харчових продуктів загальною вагою не більше 10 кілограмів в упаковці виробника; 7) алкогольних напоїв та/або тютюнових виробів, що переміщуються (пересилаються) на адресу громадян або відправляються громадянами, незалежно від вартості.
Судом встановлено, що09.05.2024 року для здійснення митного оформлення товарів: 1.Суміші запашних речовин (синтетичних ароматичних речовин та розчинників), які застосовуються як промислова складова сировини у виробництві парфумів. Не містять спирту та молочного жиру, мають форму рідини: SH 1106 арт. AVI 3411 9 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 2639 18 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI 2477 - 26 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI 2075 - 9 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 2037 - 10 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1826 - 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH1106 арт. AVI 1752R - 17 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI1424C 15 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI 1196F 56 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI 1196F - 1 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1099 - 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1047F 150 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH1106 арт. AVI 1047F 20 кг. Вид фасування: сталева каністра; SH 1106 арт. AVI1214B 9 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1100 6 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1095B 50 кг. Вид фасування:сталева каністра; SH 1106 арт. AVI 2374P 12 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1489E - 10 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH1106 арт. AVI 1274C -8 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI1175C 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1171D - 11 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1852 10 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1768 -28кг. SH 1106 арт. AVI 1333 - 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1298 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра; SH 1106 арт. AVI 1135 5 кг. Вид фасування: алюмінієва каністра 09.05.2024 року в режимі «імпорт» в зону митного контролю ЦСС ТОВ «Росан глобал» митного поста «Львів-поштовий» Львівської митниці гр. ОСОБА_2 , було подано електронну митну декларацію (далі - ЕМД) типу ІМ40АА 24UA209210003696U9 разом з товаросупровідними документами (далі - ТСД), зокрема: рахунок (invoice) № ARGCFA2400498 від 15.02.2024, міжнародна товаро-транспортна накладна CMR від 18.04.2024 №0001351, international waybill Meest Cargo від 03.04.2024 №180290500, контракт №1 від 20.12.2023, рахунок на оплату від 22.04.2024 №2825, certificate від 25.04.2024 бн, certificate від 25.04.2024 бн, liste palette від 14.02.2024 бн, safety data sheet version 19.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 22.1 від 05.01.2024, safety data sheet version 14.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 47.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 12.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 19.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 28.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 38.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 21.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 14.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 14.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 12.1 від 05.01.2024, safety data sheet version 11.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 22.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 15.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 25.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 12.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 36.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 7.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 8.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 12.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 24.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 6.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 6.2 від 08.01.2024, заява від 09.05.2024 бн, довіреність від 14.05.2024 №1405; довіреність від 15.05.2024 №1505. В гр.2 ЕМД 24UA209210003696U9 вантажовідправником/експортером зазначено - ARGEVILLE S.A., 127 chemin de St Marc, 136, 06130 Grasse, Francе, в гр. 8 одержувачем/імпортером зазначено - ТОВ "ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ПАРФУМЕРНА ДОЛИНА", пров. Байкальський, буд. 2, 61001, м. Харків, Україна ЄДРПОУ 43554417, директором якої є гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання - АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_2 , від 27.09.2000 року, виданий московським РВХМУУМВС в Харківській обл., реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 . 10.05.2024, на підставі застосування СУР «Проведення повного митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації», було проведено митний огляд, вантаж оглянуто та ідентифіковано.
На вантажі наявне маркування виробника/відправника. Вантаж відповідає відомостям заявленим у ЕМД ТА ТСД (забезпечено ідентифікацію). 15.05.2024, здійснено взяття проб (зразків) товарів у зв`язку з складним питанням класифікації товару за УКТЗЕД з метою встановлення характеристик визначальних для класифікації товару згідно з УКТЗЕД, а також характеристик визначальних для встановлення належності товарів до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин; в залежності від хімічного складу (наявність в складі нікотину або заміннику(ків) нікотину), призначення та способу використання, можлива класифікація товару в межах товарної позиції 2404 УКТЗЕД, що впливає на ставку мита та митну вартість.
За результатами проведених досліджень до Львівської митниці, надано висновок Одеського управління експертиз та досліджень СЛЕД ДЕРЖМИТСЛУЖБИ № 14200-3600-0151 від 20.06.2024, в якому зазначено, що в складі проб №№11,17 одним з компонентів складних сумішей є запашна речовина піперональ, який згідно ПКМУ №770 від 06.05.2020 року віднесений до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю (Таблиця ІV Список 1).
Маса проби №11 до проведення досліджень 143,8 г. Маса проби №11 після проведення досліджень 142,0 г. Для проведення досліджень руйнівними методами використано 1,8 г. проби.
Маса проби №17 до проведення досліджень 146,4 г. Маса проби №17 після проведення досліджень 144,5 г. Для проведення досліджень руйнівними методами використано 1,9 г. проби. Після проведених досліджень контрольні проби №№11,17 під митним забезпеченням 209 №242 та залишки проб №№11,17 для дослідження, були повернуті на Львівську митницю у пакеті під митним забезпеченням СЛЕД ДФС №06.
Згідно з положеннями ст. 473 МК України, порушенням митних правил визнається пересилання через митний кордон України в міжнародних експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання законодавством України, а також пересилання у міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до пересилання актами Всесвітнього поштового союзу.
Відповідно до ст. 24 Закону України від 15.02.1995 № 60/95-ВР «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори»: частина 1 «Ввезення на територію України наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів здійснюється за наявності дозволу на право ввезення (вивезення) чи транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу». частина 7 «Митні органи здійснюють митні формальності, необхідні для пропуску через митний кордон України, випуску у відповідний митний режим кожної партії наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, на підставі відповідного дозволу, отриманого від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, з використанням механізму «єдиного вікна» відповідно до Митного кодексу України». частина 13 «Партія наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, що ввозиться на територію України чи вивозиться з території України без відповідного дозволу на ввезення, вивезення наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, підлягає затриманню та конфіскації в порядку, встановленому законом».
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.1997 № 146 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на право ввезення на територію України, вивезення з території України або транзиту через територію України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів» встановлено:п. 2. Імпорт та експорт наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів здійснюються підприємствами за умови одержання дозволу на кожну окрему операцію, який видається Держмитслужбою.
Видача дозволу здійснюється за узгодженням з СБУ. п. 8. Наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, що ввозяться в Україну або вивозяться з України без дозволу, підлягають затриманню відповідними митницями України; п. 9. Підприємства та фізичні особи, які порушують правила здійснення імпорту та експорту наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, встановлені відповідними актами законодавства та цим Порядком, несуть відповідальність згідно із законодавством України. Відповідно до ст. 196 Митного кодексу України (далі МК України) не можуть бути пропущені через митний кордон України: 1) товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом; 2) товари, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів, за відсутності цих дозволів; 3) товари, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог МК України та інших законів України, крім випадків, передбачених МК України.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 15.02.1995 року № 60/95-ВР «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» (із змінами та доповненнями), речовини природні чи синтетичні, препарати, рослини, включені до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, є психотропними речовинами. Згідно до ст. 2 Закону України від 15.02.1995 року № 60/95-ВР «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» (із змінами та доповненнями), наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори з урахуванням доцільності їх використання у медичній практиці та залежно від ступеня їх небезпечності для здоров`я людини і застосовуваних заходів контролю за їх обігом включаються до відповідно пронумерованих списків таблиць Переліку.
Згідно з пунктом 43 частини 1 статті 4 Митного кодексу України, посадовою особою підприємства є керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Частиною 2 статті 459 Митного кодексу України визначено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.
Факт митного правопорушення підтверджується протоколом про порушення митних правил №1058/20900/24 від 03.09.2024 року, рахунком (invoice) № ARGCFA2400498 від 15.02.2024, міжнародною товаро-транспортною накладною CMR від 18.04.2024 №0001351, international waybill Meest Cargo від 03.04.2024 №180290500, контракт №1 від 20.12.2023, рахунок на оплату від 22.04.2024 №2825, certificate від 25.04.2024 бн, certificate від 25.04.2024 бн, liste palette від 14.02.2024 бн, safety data sheet version 19.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 22.1 від 05.01.2024, safety data sheet version 14.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 47.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 12.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 19.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 28.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 38.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 21.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 14.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 14.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 12.1 від 05.01.2024, safety data sheet version 11.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 22.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 15.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 25.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 12.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 36.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 7.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 8.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 12.2 від 19.01.2024, safety data sheet version 24.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 6.2 від 05.01.2024, safety data sheet version 6.2 від 08.01.2024, заявою від 09.05.2024 бн, довіреністю від 14.05.2024 №1405; довіреністю від 15.05.2024 №1505, висновком Одеського управління експертиз та досліджень СЛЕД ДЕРЖМИТСЛУЖБИ № 14200-3600-0151 від 20.06.2024, та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.
У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ст. 245 КпАП України, завданням судді при розгляді справ про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до санкції ст. 473 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією цієї статті, тягне за собою конфіскацію цих товарів.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки правопорушення, передбаченогост.473 МК України, а саме пересилання через митний кордон України в міжнародних експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання законодавством України, та на нього необхідно накласти стягнення у виді конфіскації заборонених до пересилання товарів.
Окрім того, на підставі ч.1ст.519 МК Українита розрахунку витрат на зберігання на складі митниці, з правопорушника слід стягнути суму витрат за зберігання, яка складає 11065,09 грн.
Відповідно до ст.40-1КУпАП та Закону України «Про судовий збір», з правопорушника слід стягнути в користь держави судовий збір у розмірі 605,60 гривень.
Керуючись ст.ст.519,524,526,527,528 МК України, суддя -
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.473МК України та накласти стягнення у вигляді конфіскації товарів, заборонених до пересилання через митний кордон України, зазначених в описі предметів до протоколу про ПМП №1058/20900/24 від 03.09.2024 року.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Львівської митниці Державної митної служби України 11065,09 грн. витрат за зберігання товару на складі митниці.
Стягнути ОСОБА_1 на користь держави 605,60 грн. судового збору.
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
На постанову протягом десяти діб з дня її винесення може бути подана апеляція до Львівського апеляційного суду.
Суддя Х.М.Мисько
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 07.01.2025 |
Оприлюднено | 10.01.2025 |
Номер документу | 124281097 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Пересилання через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мисько Х. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні