Рішення
від 06.01.2025 по справі 320/44255/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 січня 2025 року № 320/44255/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Марич Є.В., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом АТ "АСВІО БАНК" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Акціонерне товариство «АСВІО БАНК» (далі - позивач, АТ «АСВІО БАНК») з позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - відповідач, Комісія), в якому просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову №213-ДУ про накладення санкції за правопорушення на ринках капіталу та організованих товарних ринках від 10 жовтня 2023 року, винесену уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - членом Комісії - Шаповал Ю.І., членом Комісії - Шляхов Я.М., членом Комісії - Ільін А.В.;

- визнати протиправним та скасувати розпорядження №292-ДУ про усунення порушень законодавства на ринках капіталу та організованих товарних ринках від 10 жовтня 2023 року, винесеного уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - членом Комісії - Шаповал Ю.І., членом Комісії - Шляхов Я.М., членом Комісії - Ільін А.В.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вважає винесені уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку постанову і розпорядження такими, що не відповідають вимогам законодавства і фактичним обставинам та порушують права та інтереси АТ «АСВІО БАНК». Позивачем зазначено, що ним правомірно відмовлено Слостіну А.Г. - представнику ОСОБА_3., який діяв на підставі довіреності від 18.05.2023 №281, у наданні інформації, оскільки йому не було надано ні письмового дозволу, ні письмового запиту щодо отримання відповідної інформації та документів, що містяться у системі депозитарного обліку. Водночас, на думку позивача, довіреність на представництво не замінює обов`язковість надання письмового дозволу чи письмового запиту.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.07.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін; запропоновано відповідачу подати відзив на позовну заяву.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому позов не визнав та зазначив, що доводи, викладені в адміністративному позові є необґрунтованими та такими, що не спростовують факту вчинення правопорушення, а саме ненадання депозитарною установою наявної у неї інформації, яка повинна зберігатися у неї відповідно до вимог законодавства, у порядку та строки, встановлені відповідно до вимог чинного закону на відповідний запит уповноваженої особи депонента. Відповідач зауважив, що оскаржувані розпорядження та постанова Комісії є законними, обґрунтованими, прийнятими у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив їх задовольнити.

Представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову повністю.

За згодою сторін суд перейшов до розгляду справи по суті в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06.09.2023 порушено справу про правопорушення на ринках капіталу та організованих товарних ринків у відношенні АТ «АСВІО БАНК», викликано керівника для підписання акта про порушення на ринках капіталу та організованих товарних ринків у відношенні і надання письмових пояснень.

До розгляду справи про правопорушення на ринках капіталу та організованих товарних ринках AT «АСВІО БАНК» подано письмові пояснення від 19.09.2023 (вх. №15026 від 19.09.2023).

У відношенні AT «АСВІО БАНК» складено акт про правопорушення на ринках капіталу та організованих товарних ринків від 19.09.2023 №235-ДУ, відповідно до якого зафіксовано, що Слостіним А.Г., на підставі довіреності від 18.05.2023 №281, який діяв в інтересах ОСОБА_1 , подано запити до AT «АСВІО БАНК», зокрема, щодо отримання інформації (документів), які відповідно до статті 134 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» є професійною таємницею на ринках капіталу та організованих товарних ринках.

Листом від 09.06.2023 за вих. №1678, AT «АСВІО БАНК», відмовлено Слостіну А.Г. у наданні запитуваної інформації, посилаючись на статей 61, 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність», статей 134, 136 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки», а саме у зв`язку із відсутністю письмового дозволу власника рахунку, зазначаючи, що подана довіреність не є письмовим дозволом власника інформації для отримання відповідної інформації, а є документом, що підтверджує виключно представництво Слостіна А.Г. інтересів ОСОБА_1 .

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринках капіталу та організованих товарних ринків Комісією встановлено порушення АТ «АСВІО БАНК» пункту 1 глави 1 розділу II Ліцензійних умов №114 в частині невиконання вимог частини шостої статті 25 Закону України «Про депозитарну систему України», а саме: ненадання депозитарною установою наявної у неї інформації, яка повинна зберігатися у неї відповідно до вимог законодавства, у порядку та строки, встановлені відповідно до частини четвертої цієї статті на відповідний запит уповноваженої особи депонента та прийнято постанову від 10.10.2023 № 213-ДУ, якою застосовано у відношенні АТ «АСВІО БАНК» санкцію у вигляді штрафу у розмірі 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 10 200,00 гривень.

Крім того, відповідачем прийнято розпорядження №292-ДУ від 10.10.2023, відповідно до якого АТ «АСВІО БАНК» необхідно у термін до 03 листопада 2023 року усунути вищезазначене порушення законодавства шляхом надання інформації на запити уповноваженої особи депонента Слостіна А.Г., який діяв в інтересах ОСОБА_3 , які були подані згідно довіреності від 18.05.2023 №281, та у термін до 03 листопада 2023 року письмово проінформувати з наданням підтверджуючих документів уповноважених осіб Комісії та департамент фінансового моніторингу та проведення інспекції виконання цього розпорядження.

Не погоджуючись із вказаними постановою та розпорядженням, позивач оскаржив їх до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон № 448/96-ВР) визначає правові засади здійснення державного регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків та державного контролю за емісією (видачею) і обігом, укладенням та виконанням фінансових інструментів в Україні.

Статтею 2 Закону №448/96-ВР визначено, що метою державного регулювання ринку цінних паперів є, зокрема, дотримання учасниками ринків капіталу та організованих товарних ринків вимог актів законодавства.

Відповідно до статті 3 цього Закону державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків здійснюється у випадках і в межах, встановлених законом, у таких формах, зокрема: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків; провадження нагляду, здійснення регулювання та контролю щодо реалізації прав та виконання обов`язків учасниками ринків капіталу та організованих товарних ринків; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринках капіталу та організованих товарних ринках, а також провадження контролю за дотриманням таких правил і стандартів; пруденційний нагляд за професійними учасниками ринків капіталу та організованих товарних ринків у межах діяльності, яка провадиться такими учасниками на підставі виданої Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку ліцензії; контроль за діяльністю осіб, які провадять діяльність, пов`язану з ринками капіталу та організованими товарними ринками; проведення інших заходів відповідно до закону.

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (стаття 5 Закону №448/96-ВР).

Положеннями статті 8 Закону №448/96-ВР передбачено повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, відповідно до покладених на неї завдань у випадках і межах, встановлених законом: 8) здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що здійснюється емітентами, суб`єктами системи накопичувального пенсійного забезпечення (крім вкладників та учасників) та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; 10) надсилати офіційним каналом зв`язку емітентам, суб`єктам системи накопичувального пенсійного забезпечення (крім вкладників та учасників) та особам, які провадять професійну діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках, та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про ринки капіталу та організовані товарні ринки, законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг та законодавства про акціонерні товариства, а також вимагати надання необхідних документів відповідно до законодавства.

Також, відповідно до статті 9 Закону №448/96-ВР уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право, зокрема: вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв`язку з реалізацією своїх повноважень; вимагати в межах своєї компетенції в посадових осіб підприємств, установ, організацій надання письмових пояснень.

Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 27.07.2020 № 405, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 02.10.2020 за №°966/35249 затверджено Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства про ринки капіталу а організовані товарні ринки, застосування санкцій або інших заходів впливу (далі - Правила), які визначають порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг, про ринки капіталу та організовані товарні ринки, у тому числі про систему накопичувального пенсійного забезпечення та порядку оприлюднення фінансової звітності разом з аудиторським звітом (далі - законодавства про ринки капіталу та організовані товарні ринки).

Відповідно до пунктів 1 - 5, 7 метою Правил є забезпечення дотримання учасниками ринків капіталу та організованих товарних ринків, суб`єктами системи накопичувального пенсійного забезпечення вимог законодавства про ринки капіталу та організовані товарні ринки, захисту прав інвесторів у фінансові інструменти (у тому числі споживачів фінансових послуг), учасників ринків капіталу та організованих товарних ринків.

Розгляд справ про порушення вимог законодавства про ринки капіталу та організовані товарні ринки (далі - правопорушення, порушення законодавства), вчинені на території України, здійснюється згідно з цими Правилами.

Завданням провадження у справах про правопорушення є своєчасне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законодавством, забезпечення виконання винесеного рішення, а також виявлення причин та умов, що сприяють учиненню правопорушень, і запобігання правопорушенням.

Уповноважені особи НКЦПФР (далі - уповноважені особи) в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення правопорушення всебічно, повно та об`єктивно проаналізувати дані та інформацію стосовно порушення, вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції або інші заходи впливу.

Рішення у справі повинно бути законним та обґрунтованим. Рішення повинно ґрунтуватися лише на тих доказах, які були досліджені під час розгляду справи.

Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку уповноважені особи встановлюють наявність чи відсутність правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами у межах наданих повноважень.

Відповідно до пункту 1 розділу IV Правил уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення.

Справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення.

Відповідно до пунктів 2, 5 розділу IV Правил уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення.

Про дату, час та місце складання акта про правопорушення особа, щодо якої порушено справу про правопорушення, повідомляється не пізніше ніж за п ять робочих днів до дати складання акта.

Пояснення особи, щодо якої складено акт про правопорушення, є складовою частиною акта про правопорушення і приєднуються до нього у вигляді додатка.

Акт про правопорушення підписується особою, яка його склала, і керівником або представником юридичної особи, щодо якої його складено.

Відповідно до пункту 1 розділу VII Правил розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі.

З матеріалів справи вбачається, що до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 04.07.2023 надійшла скарга громадянина Слостіна Андрія Геннадійовича , який діє на підставі ордера на надання правничої допомоги громадянину ОСОБА_3 , серії НОМЕР_1 (свідоцтво про право надання адвокатської діяльності № 1822 від 08.08.2017), в якій він повідомив, що ОСОБА_3 заснував закрите акціонерне товариство «Інвестиційна група «Регіон-Капітал» (в подальшому, змінено на приватне акціонерне товариство, згодом - товариство з обмеженою відповідальністю), код ЄДРПОУ 34531727. Акції ПАТ «Інвестиційна група «Регіон-Капітал» у розмірі 100%, належні ОСОБА_3 були відчужені за договором купівлі-продажу цінних паперів №БВ-13/15-1 від 16.03.2015, укладеним начебто між ОСОБА_3 та Новаліс Груп Лімітед. 16.03.2015 ОСОБА_3 начебто уклав з ПAT «АСВІО БАНК» (Повірений) договір доручення №БД-13/15 про продаж цінних паперів, належних ОСОБА_3 , а саме акцій ПАТ «Інвестиційна група «Регіон-Капітал». Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань єдиним учасником ТОВ «Інвестиційна група «Регіон-Капітал» є Новаліс Груп Лімітед. Однак, за твердженням ОСОБА_3 йому не було сплачено грошову суму за цінні папери.

Слостін А.Г. , діючи на підставі довіреності від 18.05.2023 №281 в інтересах ОСОБА_3 звернувся із трьома запитом до AT «АСВІО БАНК» про надання інформації.

Відповідно до запиту від 23.05.2023 (вх. №649 від 30.05.2023) представник ОСОБА_3 просив надати:

1) Інформацію по всі відкриті банківські рахунки в AT «АСВІО БАНК», що належать ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_2 );

2) Інформацію по всі закриті банківські рахунки в AT «АСВІО БАНК», що належать ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_2 );

3) Інформацію про залишок коштів по всіх рахунках, що належать ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_2 );

4) Інформацію про залишок коштів на рахунку 2620-0513946001, що належать ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_2 );

5) Виписку про рух коштів по рахунку 2620-0513946001, що належать ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_2 ).

Відповідно до запиту від 23.05.2023 (вх. №650 від 30.05.2023) представник ОСОБА_3 просив надати:

1) Документи про продаж у 2011 році ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_2 ) належних йому на праві власності акцій Приватного акціонерного товариства «Інвестиційна група «Регіон-Капітал» (код ЄДРПОУ 34531727) Кангала Трейдінг Лімітед, СYP;

2) Копію договору купівлі-продажу цінних паперів №БВ-73/11-1 з додатками та доповненнями, що є невід 'ємними частинами договору;

3) Копію договору-доручення про продаж цінних паперів за договором купівлі-продажу цінних паперів №БВ- 73/11-1;

4) Копію акту прийому-передачі цінних паперів до договору купівлі-продажу цінних паперів №БВ-73/11-1.

Відповідно до запиту від 23.05.2023 (вх. №651 від 30.05.2023) представник ОСОБА_3. просив надати:

1) Виписку про операції з цінними паперами по рахунку в цінних паперах № НОМЕР_3 депонента ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_2 ) в депозитарній установі Акціонерному товаристві «АСВІО БАНК» (код ЄДРПОУ: 09809192) за період з 01.10.2011 по 16.03.2018;

2) Витяг з реєстру власників іменних цінних паперів депонента - ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_2 ), емітент - Приватне акціонерне товариство «Інвестиційна група «Регіон-Капітал» (код ЄДРПОУ 34531727) в депозитарній установі Акціонерному товаристві «АСВІО БАНК» (код ЄДРПОУ: 09809192) за період з 01.10.2011 по 31.12.2011;

3) Витяг з реєстру власників іменних цінних паперів депонента - ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_2 ), емітент - Приватне акціонерне товариство «Інвестиційна група «Регіон-Капітал» (код ЄДРПОУ 34531727) в депозитарній установі Акціонерному товаристві «АСВІО БАНК» (код ЄДРПОУ: 09809192) за період з 19.03.2015 по 19.03.2015.

4) Інформацію по всі рахунки в цінних паперах, що належать та належали ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_2 ).

Листом № 1678 від 09.06.2023 AT «АСВІО БАНК» відмовлено у наданні інформації, посилаючись на те, що відповідно до ч.1 ст. 60 Закону України «Про банки і банківську діяльність» інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним третім особам при наданні послуг банку, є банківською таємницею. Та у відповідності до ст.62 Закону України «Про банки і банківську діяльність» інформація щодо юридичних та фізичних осіб, яка містить банківську таємницю, розкривається банками, на письмовий запит або з письмового дозволу власника такої інформації. У зв`язку з цим, AT «АСВІО БАНК» відмовило у наданні інформації та вказало на те, що подана Слостіним А.Г. довіреність від 18.05.2023 №281 не є письмовим дозволом власника інформації для отримання відповідної інформації, а є документом, що підтверджує виключно представництво Слостіним А.Г. інтересів ОСОБА_3

Закон України «Про депозитарну систему України» від 06 липня 2012 року № 5178-VI (далі - Закон № 5178-VI) визначає правові засади функціонування депозитарної системи України, встановлює порядок реєстрації та підтвердження прав на емісійні цінні папери та прав за ними у системі депозитарного обліку цінних паперів, а також порядок проведення розрахунків за правочинами щодо емісійних цінних паперів.

Статтею 1 Закону № 5178-VI визначені поняття:

власник рахунка у цінних паперах - особа, якій професійним учасником депозитарної системи України та/або Національним банком України відкрито рахунок у цінних паперах;

депозитарна діяльність - діяльність професійних учасників депозитарної системи України та Національного банку України щодо надання послуг із зберігання та обліку цінних паперів, обліку і обслуговування набуття, припинення та переходу прав на цінні папери і прав за цінними паперами та обмежень прав на цінні папери на рахунках у цінних паперах депозитарних установ, емітентів, депозитаріїв-кореспондентів, осіб, які провадять клірингову діяльність, Розрахункового центру з обслуговування договорів на фінансових ринках (далі - Розрахунковий центр), депонентів, а також надання інших послуг, які відповідно до цього Закону мають право надавати професійні учасники депозитарної системи України;

депозитарна система України - сукупність учасників депозитарної системи та правовідносин між ними щодо ведення обліку цінних паперів, прав на цінні папери і прав за цінними паперами та їх обмежень, що встановлюються в системі депозитарного обліку цінних паперів, у тому числі внаслідок проведення розрахунків за правочинами щодо цінних паперів;

депонент - власник цінних паперів, співвласники цінних паперів, нотаріус, на депозит якого внесено цінні папери, яким рахунок у цінних паперах відкривається депозитарною установою на підставі відповідного договору про обслуговування рахунка в цінних паперах, а також депозитарна установа, яка відкриває собі рахунок у цінних паперах на підставі наказу керівника цієї депозитарної установи. Національний банк України може бути депонентом у випадках, передбачених цим Законом;

учасники депозитарної системи України - Національний банк України, професійні учасники депозитарної системи України, депозитарії-кореспонденти, фондові біржі, клірингові установи, Розрахунковий центр, емітенти, торговці цінними паперами, компанії з управління активами, депоненти.

За змістом частини 1 статті 4 Закону № 5178-VI система депозитарного обліку цінних паперів - сукупність інформації, записів про емісійні цінні папери (вид із зазначенням типу, номінальна вартість і кількість, обмеження обігу тощо) на рахунках у цінних паперах власників таких рахунків, про емітентів, власників цінних паперів, що мають права за цінними паперами та права на цінні папери, обмежень прав на цінні папери, уповноважених ними осіб, управителів, заставодержателів, інших осіб, наділених відповідними правами щодо цінних паперів, яка містить дані, що дають змогу ідентифікувати емісійні цінні папери і зазначених осіб, реєстр кодів цінних паперів (міжнародних ідентифікаційних номерів цінних паперів), а також інша передбачена законодавством інформація.

Частиною 1 статті 14 Закону № 5178-VI визначено, що депозитарною установою є юридична особа, що утворюється та функціонує у формі акціонерного товариства або товариства з обмеженою відповідальністю і яка в установленому порядку отримала ліцензію на провадження депозитарної діяльності депозитарної установи.

За приписами статті 25 Закону № 5178-VI інформація, що міститься у системі депозитарного обліку, надається депозитарними установами в порядку, встановленому статтею 136 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки».

Зокрема, згідно з п.1 частини першої статті 136 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» інформація, що становить професійну таємницю, надається особами, зазначеними у пунктах 1-3 частини першої статті 134 цього Закону, за відповідним рішенням суду або на письмовий запит, отриманий від: 1) відповідної юридичної чи фізичної особи, якої стосується інформація, що становить професійну таємницю, або з письмового дозволу такої особи.

AT «АСВІО БАНК» є депозитарною установою та професійним учасником ринку цінних паперів, що не заперечується учасниками справи.

Таким чином, AT «АСВІО БАНК» у даних правовідносинах виступає як депозитарна установа та професійний учасник фондового ринку, внаслідок чого застосуванню підлягають саме норми Закону України «Про депозитарну систему України» та Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Як вбачається з матеріалів справи, Слостін А.Г., який діє в інтересах ОСОБА_3 , звернувся до AT «АСВІО БАНК» із письмовими запитами про надання інформації, яка, відповідно до статті 134 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» є професійною таємницею на ринку капіталу та організованих товарних ринках.

Разом із запитами Слостіним А.Г. додано копію довіреності від 18.05.2023, відповідно до якої ОСОБА_3 уповноважив цією довіреністю Слостіна Андрія Геннадійовича, окрім іншого, представляти його інтереси в будь-яких банківських та фінансових установах України з правом, зокрема:

- запитувати/отримувати документи про виконання мною депозитарних операцій по рахунках у цінних паперах;

- отримувати довідки про операції з цінними паперами на рахунках, інші довідки, розпорядження;

- запитувати/отримувати інші документи щодо рахунків у цінних паперах Довірителя.

Виходячи з правового регулювання спірних правовідносин, інформацію, що становить професійну таємницю, може отримати безпосередньо особа, стосовно якої стосується така інформація, на письмовий запит або ж з письмового дозволу такої особи, що, в даному випадку, є довіреність особи на отримання відповідної інформації, яка нотаріально завірена та зареєстрована в Реєстрі за №281.

Згідно з частиною 6 статі 25 Закону № 5178-VI у разі отримання депозитарною установою від особи, яка відповідно до статті 136 Закону України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» має право на отримання доступу до професійної таємниці, оформленого відповідно до вимог закону запиту щодо надання інформації про власників цінних паперів та/або належних їм цінних паперів, та/або операцій з цінними паперами, права на які обліковуються на рахунку номінального утримувача, депозитарна установа зобов`язана надати наявну у неї інформацію або інформацію, яка повинна зберігатися у неї відповідно до вимог законодавства, у порядку та строки, встановлені відповідно до частини четвертої цієї статті.

Враховуючи вище наведене, депозитарна установа АТ «АСВІО БАНК» вчинила порушення пункту 1 глави 1 розділу II Ліцензійних умов №114 в частині невиконання вимог частини шостої статті 25 Закону України «Про депозитарну систему України», а саме: ненадання депозитарною установою наявної у неї інформації, яка повинна зберігатися у неї відповідно до вимог законодавства, у порядку та строки, встановлені відповідно до частини четвертої цієї статті на відповідний запит уповноваженої особи депонента, а тому постанова про накладення санкції за правопорушення на ринках капіталу та організованих товарних ринках від 10.10.2023 №213-ДУ та розпорядження про усунення порушень законодавства на ринках капіталу та організованих товарних ринках від 10.10.2023 №292-ДУ є обґрунтованими та такими, що прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням викладеного, системно проаналізувавши положення чинного законодавства України та надавши оцінку доказам, наявним у матеріалах справи, суд дійшов висновку про необґрунтованість позову та відсутність підстав для його задоволення.

Враховуючи положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати відшкодуванню позивачу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 72-77, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. У задоволенні адміністративного позову Акціонерного товариства «АСВІО БАНК» (14000, Чернігівська область, м. Чернігів, вул. Преображенська, буд. 2; ЄДРПОУ 09809192) до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Князів Острозьких, буд. 8, корпус 30; код ЄДРПОУ 37956207) про визнання протиправними та скасування постанови і розпорядження, - відмовити.

2. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Марич Є.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.01.2025
Оприлюднено10.01.2025
Номер документу124283733
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо валютного регулювання і валютного контролю, з них

Судовий реєстр по справі —320/44255/23

Рішення від 06.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 05.07.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Марич Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні