ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 жовтня 2010 року < Текст > Справа № 2а-2962/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді Янюк О.С.,
при секретарі судового зас ідання Світлицькій О.В.,
за участю представників:
позивача - Грек О.В. (д овіреність від 02.10.2009 №07-26/4234);
відповідача - Данилової О.П. (довіреність від 02.09.2010 №66)
Камишана А.Г. (пасп орт СА НОМЕР_1 от 19.12.1996)
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовною заявою Запоріз ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів
до Комунального підприємс тва «Господарська група» Б ердянської районної ради Запорізької області
про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій та пені
ВСТАНОВИВ:
У травні 2010 року Запорізьке о бласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів (д алі - позивач) звернулось до За порізького окружного адміні стративного суду (далі - суд) і з позовом до Комунального пі дприємства «Господарська гр упа» Бердянської районн ої ради Запорізької області (далі - КП «Господарська гру па», відповідач), в якому проси ть стягнути з відповідача су му адміністративно-господар ський санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році та пеню у розмірі 5 263,96г рн.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав ви моги позовної заяви та надав пояснення, аналогічні викла деним у адміністративному по зові. Вказує, що відповідач на дав позивачу Звіт про зай нятість і працевлаштування і нвалідів за 2009 рік, у якому відо бразив відсутність інваліді в-штатних працівників, проте , відповідно до вимог чинного законодавства на підприємст ві повинен працювати 1 інвалі д. Ураховуючи викладене, прос ить позов задовольнити та ст ягнути з відповідача 5 263,96грн.
Представник відповідача у судовому засідання проти по зову заперечив та надав суду письмове заперечення. Зазна чає, що обов' язок працевлаш тування інвалідів покладаєт ься як на роботодавця, так і на державну службу зайнятості. Також пояснює, що створення р обочих місць для працевлашту вання інвалідів можливе лише за умови наявності інваліда . Вказує, що протягом 2009 року ін валіди до відповідача для пр ацевлаштування не зверталис я, центром зайнятості не напр авлялися, кошти на створення робочих місць відповідачу Бердянською міською радою не виділялись. Крім того зазн ачає, що підприємство веде не прибуткову діяльність і утри мується за рахунок коштів ра йонного та державного бюджет ів. З урахуванням викладеног о просить відмовити у задово ленні позову.
На підставі ст. 160 КАС України в судовому засіданні судом п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови.
Розглянувши матеріали спр ави та заслухавши пояснення представника позивача та від повідача, судом встановлені наступні обставини.
Відповідач надав позивачу Звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік - форма №10-ПІ (далі - Звіт ), у якому відображено:
середньооблікова кількіст ь штатних працівників, що пра цювали у відповідача у 2009 році - 12 осіб (рядок 01);
середньооблікова кількіст ь штатних працівників, яким в ідповідно до чинного законод авства встановлена інвалідн ість - не зазначена осіб (ряд ок 02);
кількість інвалідів-штатн их працівників, які повинні п рацювати у відповідача на ро бочих місцях, створених відп овідно до вимог ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» - не зазначено (рядок 03);
розмір суми адміністратив но-господарських санкцій за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів відповідачем у з віті не вказана (рядок 06).
Відповідно до листів Бер дянського районного центр у зайнятості від 04.06.2010 та 23.06.2010 КП «Господарська група» інформ увало центр зайнятості про н аявність вакантних посад для працевлаштування інвалідів , проте інваліди центром зайн ятості для працевлаштування не направлялись, у зв' язку і з відсутності даної категорі ї громадян на обліку.
Протягом 2009 року відповідач ем місця для працевлаштуванн я інвалідів не виділялись та не створювались.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задово ленню у повному обсязі з наст упних підстав.
Основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні і га рантії їм рівних з усіма інши ми громадянами можливостей д ля участі в економічній, полі тичній і соціальній сферах ж иття суспільства, створення необхідних умов, які дають мо жливість інвалідам вести пов ноцінний спосіб життя з інди відуальними здібностями та і нтересами визначаються Зако ном України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ (дал і - Закон №875-ХІІ).
Відповідно до вимог ст. 17 Зак ону №875-ХІІ з метою реалізації творчих і виробничих здібно стей інвалідів їм забезпечує ться право працювати на підп риємствах (об' єднаннях), в ус тановах і організаціях із зв ичайними умовами праці, в цех ах і на дільницях де застосов ується праця інвалідів, а так ож займатись індивідуальною та іншою трудовою діяльніст ю, яка не заборонена законом.
Статтею 18 Закону №875-ХІІ визн ачено, що забезпечення прав і нвалідів на працевлаштуванн я та оплачувану роботу здійс нюється шляхом їх безпосеред нього звернення до підприємс тв, установ, організацій чи до державної служби зайнятості . Підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов' язані виділяти та ств орювати робочі місця для пра цевлаштування інвалідів, у т .ч. спеціальні робочі місця ст ворювати для них умови праці з урахуванням індивідуальни х програм реабілітації і заб езпечувати інші соціально-ек ономічні гарантії, передбаче ні чинним законодавством, на давати державній службі зайн ятості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, звітувати Ф онду соціального захисту інв алідів про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів у по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України.
Із змісту вищевикладених н орм вбачається, що відповіда ч зобов' язаний виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів , незалежно від того, звертали ся вони до нього щодо працевл аштування чи ні. Проте, в поруш ення приписів ст. 18 Закону №875-Х ІІ, відповідач не створив у 2009 р оці робочі місця для працевл аштування інвалідів, що саме ним не заперечується.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону №875-ХІІ для підприємств, уста нов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які ви користовують найману працю, установлюється норматив ро бочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середнь ооблікової чисельності шт атних працівників обліково го складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості од ного робочого місця.
Підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підп риємства, організації грома дських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викор истовують найману працю, са мостійно розраховують кіль кість робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів в ідповідно до нормативу, вста новленого частиною першою ці єї статті, і забезпечують п рацевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюєтьс я до цілого значення (ч.2 ст.19 З акону №875-ХІІ).
Із змісту Звіту вбачаєт ься, що відповідачем відобра жена середньооблікова кільк ість штатних працівників у 2009 році у кількості 12 осіб, а том у згідно з приписами ч.1 ст. 19 За кону №875-ХІІ, середньооблікова кількість інвалідів на підп риємстві відповідача у 2009 роц і повинна складати 1 особу. Про те, середньооблікова кількіс ть інвалідів працевлаштован их відповідачем у 2009 році скл ала 0 осіб, що підтверджується наданим ним Звітом.
Згідно ст. 20 Закону №875-ХІІ під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використов ують найману працю, де сере дньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом , передбаченим ст.19 цього Зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції. Для підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організ ацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осі б, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративн о-господарських санкцій за р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом, визнача ється в розмірі половини середньої річної заробітн ої плати на відповідному пі дприємстві, в установі, орган ізації, у тому числі підприєм стві, організації громадськ их організацій інвалідів, у фізичної особи, яка викорис товує найману працю.
Із матеріалів справи вбача ється, що середньорічна заро бітна плата штатного працівн ика, які працювали у відповід ача у 2009 році складає 10 400,00грн., а т ому сума адміністративно-гос подарських санкцій за невико нання нормативу з працевлашт ування інвалідів у 2009 році скл адає 5 200,00 грн. (10 400,00 : 2).
Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціям и, у тому числі підприємства ми, організаціями громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичними особами, зазначени ми в частині першій цієї стат ті, самостійно в строк до 15 кві тня року, наступного за роком , в якому відбулося порушенн я нормативу, встановленого частиною першою ст.19 цього Зак ону (ч.4 ст.20 Закону №875-ХІІ).
Згідно ч. 2 ст. 20 Закону №875-ХІІ п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій тягне за собою нарах ування пені. Пеня обчислюєть ся виходячи з 120 відсотків річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован у на повну суму недоїмки за ве сь її строк.
Відповідно до наданого поз ивачем розрахунку, сума за од ин день прострочення сплати відповідачем суми адміністр ативно-господарський санкці й складає 1,56грн. При цьому, пері од прострочення сплати - з 16.04.20 10 по 26.05.2010 (41 днів). Отже, сума пені с кладає 63,96,00грн. (1,56 х 41).
Аналізуючи вище викладені норми, суд вважає, що відповід ачем не виконані вимоги прип исів Закону №875-ХІІ та не створ ені робочі місця для працевл аштування інвалідів, а тому п озовні вимоги є доведеними т а обґрунтованими.
Крім того, суд не погоджуєть ся із твердженням представни к відповідача, що до підприєм ства не можуть застосовувати ся адміністративно-господар ські санкції, оскільки КП «Го сподарська група» утримуєть ся за рахунок державного або місцевого бюджету.
Відповідно до ст.20 Закону №875 -ХІІ адміністративно-господа рські санкції не застосовуют ься до підприємств, установ і організацій, що повністю утр имуються за рахунок коштів д ержавного або місцевих бюдже тів.
Зі змісту статуту КП «Госпо дарська група», затвердженог о рішенням районної ради від 23.12.2005 №7 вбачається, що підприєм ство несе відповідальність з а своїми зобов' язаннями в м ежах належного йому майна (п.4. 5 статуту). Крім того, тверджен ня відповідача про фінансува ння підприємства виключно за рахунок бюджету спростовуєт ься п.5.4 статуту, відповідно до якого джерелами формування майна зокрема є кошти, одержа ні від господарської діяльно сті.
Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України - органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб , що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Частиною 1 ст. 11 КАС України в становлено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України , кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння.
З урахуванням вище викладе ного суд дійшов висновку, що п озивачем доведена правомірн ість застосування до відпові дача суми адміністративно-го сподарських та пені, у зв' яз ку із чим позовні вимоги є так ими, що підлягають задоволен ню.
Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.
Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС Ук раїни, суд
ПО СТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов з адовольнити.
2.Стягнути з Комунального пі дприємства «Господарська гр упа» Бердянської районн ої ради Запорізької області (код ЄДРПОУ 31531462, р/р 26006010001159, МФО 313849, А КБ «Індустріалбанк») суму ад міністративно-господарськи й санкцій та пені за невикона ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів у 2009 році у розмірі 5 263,96грн. (п ' ять тисяч двісті шістдесят три грн. 96 коп) на користь Держа вного бюджету Бердянського р айону Запорізької області ( р/р 31218230700031, код платежу 50070000, ГУДКУ у Запорізькій області, ЄДРПОУ 34676953, МФО 813015). Видати виконавчий л ист.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня отр имання такої постанови, апел яційної скарги, з подачею її к опії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у спра ві.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 18.10.2010.
Суддя (підпис) О.С. Янюк
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2010 |
Оприлюднено | 26.11.2010 |
Номер документу | 12428522 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Янюк Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні