Постанова
від 08.01.2025 по справі 281/699/24
ЛУГИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЛУГИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11301, вул. М. Грушевського, 2 а, смт Лугини, Житомирської області

тел. (04161) 9-14-72, факс (04161) 9-15-47, inbox@lg.zt.court.gov.ua

Справа № 281/699/24

Провадження по справі № 3/281/17/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 січня 2025 року селище Лугини

Суддя Лугинського районного суду Житомирської області Свинченко Г.Д., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, місце реєстрації та проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , паспорт НОМЕР_2 виданий Лугинським РВ УМВС України в Житомирській області, керівника політичної партії "САМ ЗА СЕБЕ",

за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених за ч. 1 ст. 188-46 та ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ВСТАНОВИВ:

26.12.2024 року до суду з департаменту формуваннядоброчесності політичнихфінансів Національногоагентства зпитань запобіганнякорупціїнадійшлиматеріали пропритягнення доадміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчиненняадміністративних правопорушень,передбачених ч. 1 ст. 188-46 та ст. 212-21 КУпАП. Постановою від 08.01.2025 року справи № 281/699/24 провадження № 3/281/17/25 та № 281/701/24 провадження № 3/281/16/25 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 188-46 та ст. 212-21 КУпАПоб`єднано в одне провадження. Об`єднаній справі присвоєно номер 281/699/24 провадження № 3/281/17/25.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/470 від 22.11.2024 року НАЗК здійснило перевірку Звіту поданого політичною партією "Сам за себе", ідентифікаційний код - 39223343 за 2021 рік до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру. За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичних осіб.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Партія має 17 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статус юридичної особи, про що свідчать Витяги із вказаного Реєстру від 10.05.2024.

Проте зазначені місцеві організації, які в установленому законом порядку набули статусу юридичної особи не відображено в пункті 6 "Інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи" розділу "Загальні відомості" Звіту Партії за 2021 рік.

Водночас, Звіт Партії за 2021 рік подано без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які набули статусу юридичних осіб, що відповідно до абз. 2 та 4 п. 6 розд. ІІІ Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 року № 6/21 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 року за № 117/35739, є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення.

Частиною 9 ст. 17 Закону визначено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до НАЗК звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Відповідно до п. 6 розд. IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого Наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за №507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.

Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звіту надається можливість вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру усіх відомостей про зареєстровані місцеві організації, які набули статусу юридичної особи.

Отже, невідображення Партією у Звіті за 2021 рік відомостей про місцеві організації та не подання Партією відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру цих місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичних осіб є порушенням ч. 9, 11 та 13 ст. 17 Закону, за що передбачено адміністративну відповідальність.

Виявлені порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за 2021 рік від 18.06.2024 № 659, затверджених наказом НАЗК від 19.06.2024 року № 159/24, який опубліковано на офіційному веб-сайті Національного агентства відповідно до вимог ч. 25 ст. 17 Закону.

Також, відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/471 від 22.11.2024 рок, під час перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2024 року, поданого політичною партією "Сам за себе", ідентифікаційний код - 39223343, НАЗК виявлено ознаки порушення вимог ч. 9 ст. 17 Закону України "Про політичні партії України" та пп. 1-6 розд. IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого Наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за №507/36129.

В межах перевірки Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року виявлено, що у зазначеному ОСОБА_2 не зазначила інформацію про 17 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичних осіб, та не додала відомості про ці місцеві організації.

Також встановлено, що Партією відображено у Звіті інформацію про рахунок Партії НОМЕР_3 , відкритий в АТ "ПУМБ". Водночас, відповідно до відомостей ІКС ДПС України "Податковий блок" у звітному періоді Партія мала рахунок НОМЕР_4 , відкритий в АТ "ПриватБанк", однак дану інформацію не зазначено у Звіті Партії.

У зв`язку з цим, НАЗК надіслало на адресу державної реєстрації Партії та на електронну адресу запит від 21.08.2024 року № 50-20/61175-24 про надання інформації щодо відомостей, відображених у Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року, та копій документів, що підтверджують такі відомості із попередженням про відповідальність, передбачену ч. 1 ст. 188-46 КУпАП, за ненадання інформації, документів, порушення встановлених законодавством строків їх надання, надання завідомо недостовірної інформації або не у повному обсязі.

Зазначений запит був вручений отримувачу 12.09.2024 року.

Отже, ОСОБА_1 усвідомлював протиправний характер своїх дій, тому повинен був передбачати шкідливі наслідки та свідомо допускав їх настання, що свідчить про умисне вчинення правопорушення.

Листом від 26.03.2024 № 37842/07-24 Партія надала відомості про ОСОБА_1 як керівника Партії та копії документів, які підтверджують його повноваження, а саме: копію Розпорядження від 14.02.2022, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.08.2024.

ОСОБА_1 неодноразово повідомлялося про місце, дату і час складання адміністративного протоколу, однак він не з`явися на виклики до Національного агентства.

ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про час і місце розгляду справи належним чином повідомлений, надіслав заяву про розгляд справи без його участі.

Керуючись ст. 268 КУпАП вважаю за можливе розглянути справу за відсутності ОСОБА_1 за наявними матеріалами.

Дослідивши адміністративні протоколи, суд приходить до наступних висновків.

Згідност.245 КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно ст.280КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації,трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 9 КУпАПвстановлено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 188-46 КУпАП, адміністративна відповідальність настає за невиконання законних вимог (приписів) Національного агентства з питань запобігання корупції щодо усунення порушень законодавства про запобігання і протидію корупції, ненадання інформації, документів, а також порушення встановлених законодавством строків їх надання, надання завідомо недостовірної інформації або не у повному обсязі.

Відповідно до ст. 212-21 КУпАП, адміністративна відповідальність настає за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 188-46 та ст. 212-21 КУпАП знайшла своєпідтвердження вході розглядусправи,оскільки підтверджуєтьсянаступними матеріалами:протоколами проадміністративні правопорушення№ 50-33/471 від 22.11.2024 року та № 50-33/470 від 22.11.2024 року, звітами політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2024 року та за 2021 рік, витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, листом-зверненням для реєстрації на порталі НАЗК, запитом від 21.08.2024 року № 50-20/61175-24, поштовим повідомленням від 22.08.2024 року, викликами до НАЗК для надання пояснень ОСОБА_1 , листами щодо ознайомлення з протоколами про адміністративні правопорушення, описами, списками поштових відправлень, інформацією про підписання документу, висновком про результати перевірки № 659 від 18.06.2024 року, статутом політичної партії "Сам за себе".

Суд, враховуючи дотримання процесуальної форми їх отримання, оцінку в їх сукупності, приходить до висновку про належність і допустимість доказів, наданих працівниками НАЗК, якими підтверджено наявність в діях ОСОБА_1 складів адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 188-46 та ст. 212-21 КУпАП.

При накладені адміністративного стягнення за вчинене адміністративне правопорушення, у відповідності до ч. 2 ст. 33 Кодексу України про адміністративні правопорушення, враховується характер вчиненого адміністративного правопорушення, особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ступінь її вини у вчиненому правопорушенні, враховується її майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, передбачених ст. 34-35 КУпАП, судом не встановлено.

Враховуючи обставини вчинення адміністративних правопорушень, вважаю, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 188-46 та ст. 212-21 КУпАП доведена.

Відповідно до ч. 2 ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Вважаю за необхідне застосувати до особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, адміністративне стягнення в межах санкції ст. 212-21 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Керуючись ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 33-35, 36, ч. 1 ст. 188-46, 212-21, 276-279, 280, 283-285 КУпАП України, п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір», суд,

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,винниму вчиненні правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 188-46 та ст.212-21 Кодексу Українипро адміністративніправопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень 00 копійок в дохід держави.

Штраф належить стягнути: Отримувач коштів ГУК у Жит.обл./ТГ смт.Лугини/21081100, код отримувача: (ЄДРПОУ) 37976485, банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), ККД 21081100, розрахунковий рахунок: UA638999980313030106000006731.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. на користь держави.

Судовий збір має бути сплачений: Отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача: (ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), розрахунковий рахунок: UA 908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106.

У разі несплати порушником штрафу не пізніш як через 15 днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення, у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу стягується штраф у подвійному розмірі та витрати на облік адміністративних правопорушень, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Лугинський районний суд Житомирської області протягом 10 діб з моменту її винесення.

Постанова підлягає виконанню протягом трьох місяців з дня винесення. В разі оскарження постанови перебіг строку зупиняється до розгляду апеляційної скарги.

Суддя Г.Д. Свинченко

СудЛугинський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення08.01.2025
Оприлюднено10.01.2025
Номер документу124293314
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —281/699/24

Постанова від 08.01.2025

Адмінправопорушення

Лугинський районний суд Житомирської області

Свинченко Г. Д.

Постанова від 08.01.2025

Адмінправопорушення

Лугинський районний суд Житомирської області

Свинченко Г. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні