Постанова
від 03.07.2009 по справі 12/438
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 12/438

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 липня 2009 року 09:51 № 12/438

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:

головуючого - судді Цвірк уна Ю.І.,

при секретарі Рудик Т.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ОС ОБА_1 до Київської міської д ержавної адміністрації, Голо вного управління земельних р есурсів виконавчого органу К иївської міської ради (Київс ької міської державної адмін істрації), Київської міської ради про зобов' язання вчин ити певні дії,

встановив:

Позивач звернувся до су ду із адміністративним позов ом до Київської міської держ авної адміністрації, Головно го управління земельних ресу рсів виконавчого органу Київ ради (КМДА), Київської міської ради про зобов' язання вчин ити певні дії.

В судовому засіданні позив ач позовні вимоги підтримав та просив зобов' язати Київс ьку міську державну адмініст рацію на підставі Рішення №650 від 18.09.1972 року і Рішення №639 від 07.0 9.1972 року Дарницької районної р ади народних депутатів м. Киє ва та згідно із вимогами ч. 1 ст . 81, ч. 3 ст. 116, ч. 1, ч. 2 ст. 118, ст.119, ч.1 ст. 120 З емельного кодексу України ви дати йому приватизаційні док ументи на земельну ділянку, я ка з 1972 року знаходиться у безп ерервному його користуванні .

В обґрунтування своєї пози ції позивач зазначив, що в сил у законодавства України він має право на приватизацію зе мельної ділянки, що була рані ше надана йому у користуванн я, але відповідача гальмують виготовлення документів, не обхідних для набуття права в ласності - приватизації зем ельної ділянки, що була раніш е надана йому у користування по АДРЕСА_1 м.Києва.

Представник відповідачів- 1 та 2 позов не визнав, аргумент уючи тим, що дані органи жодни х прав позивача не порушувал и і жодних зобов' язань пере д позивачем згідно із чинним законодавством України не м ають.

Київська міська рада свого представника до суду не напр авила, повідомлена належним чином, про причини неявки пре дставника не повідомила.

Аналіз суб'єктного складу т а характеру спірних правовід носин свідчить, що дана справ а є справою адміністративної юрисдикції і повинна розгля датися і вирішуватися у поря дку адміністративного судоч инства.

Суд, вислухавши пояснення с торін та дослідивши письмові докази, встановив наступне.

Рішенням Дарницької район ної ради депутатів трудящих м. Києва від 07.09.1972 року №639 було ви рішено надати ОСОБА_1 шефс ьку допомогу у будівництві г аража для його авто.

Рішенням Дарницької район ної ради депутатів трудящих м. Києва від 18.09.1972 року №650 ОСОБА _1 було дозволено розміщенн я стандартного металевого автогаража-стоянки у д ворі будинку АДРЕСА_1

Після побудови на наданій з емельній ділянці гаражного б окса позивач відкрито володі в та користувався гаражем та земельною ділянкою під ним.

З метою набуття права власн ості на дану земельну ділянк у позивач протягом 2005-2007 років н еодноразово звертався до від повідних органів влади, зокр ема, Київської міської ради, К иївської міської державної а дміністрації та Головного уп равління земельних ресурсів виконавчого органу Київсько ї міської ради (Київської міс ької державної адміністраці ї).

Як підтверджується доказа ми по справі, на систематичні звернення про виготовлення документації щодо передачі ОСОБА_1 у приватну власніс ть земельної ділянки, що знах одиться за адресою: АДРЕСА_ 1, відповідні суб' єкти вла дних повноважень конкретних дій не вчинили, рішень не прий няли, обґрунтованих роз' ясн ень не надали.

Згідно із ст.40 ЗК України гро мадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самовряду вання можуть передаватися бе зоплатно у власність або над аватися в оренду земельні ді лянки для будівництва та обс луговування жилого будинку, господарських будівель і гар ажного будівництва в межах н орм, визначених цим Кодексом . Понад норму безоплатної пер едачі громадяни можуть набув ати у власність земельні діл янки для зазначених потреб з а цивільно-правовими угодами .

Згідно із п «в»ч.1 ст.81 ЗК Укра їни громадяни України набува ють права власності на земел ьні ділянки на підставі прив атизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у кор истування.

Відповідно до п. «а»статті 1 16 ЗК України безоплатна перед ача земельних ділянок у влас ність громадян провадиться у разі приватизації земельних ділянок, які перебувають у ко ристуванні громадян.

В силу ч. 6 ст. 118 ЗК України гро мадянин, зацікавлений у прив атизації земельної ділянки, яка перебуває у його користу ванні, подає заяву до відпові дної районної, Київської чи С евастопольської міської дер жавної адміністрації або сіл ьської, селищної, міської рад и за місцезнаходженням земел ьної ділянки (ч.1). Рішення орга нів виконавчої влади та орга нів місцевого самоврядуванн я щодо приватизації земельни х ділянок приймається у міся чний строк на підставі техні чних матеріалів та документі в, що підтверджують розмір зе мельної ділянки (ч.2). Громадян и - працівники державних та ко мунальних сільськогосподар ських підприємств, установ т а організацій, а також пенсіо нери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у влас ність земельних ділянок, які перебувають у постійному ко ристуванні цих підприємств, установ та організацій, звер таються з клопотанням про пр иватизацію цих земель відпов ідно до сільської, селищної, м іської ради або районної, Киї вської чи Севастопольської м іської державної адміністра ції (ч.3). Відповідний орган міс цевого самоврядування або ор ган виконавчої влади в місяч ний термін розглядає клопота ння і надає дозвіл підприємс твам, установам та організац іям на розробку проекту прив атизації земель (ч.4). Проект ві дведення земельної ділянки р озробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (лі цензії) на виконання цих виді в робіт, у строки, що обумовлюю ться угодою сторін(ч.8). Проект відведення земельної ділянк и погоджується з органом по з емельних ресурсах, природоох оронним і санітарно-епідеміо логічним органами, органами архітектури і охорони культу рної спадщини та подається н а розгляд відповідних місцев ої державної адміністрації а бо органу місцевого самовряд ування (ч.9). Районна, Київська чи Севастопольська міська де ржавна адміністрація або сіл ьська, селищна, міська рада у м ісячний строк розглядає прое кт відведення та приймає ріш ення про передачу земельної ділянки у власність (ч.10). У разі відмови органу виконавчої в лади чи органу місцевого сам оврядування у передачі земел ьної ділянки у власність або залишення заяви без розгляд у питання вирішується в судо вому порядку (ч.11).

У відповідності до пункту « д»ч.1 статті 121 ЗК України грома дяни України мають право на б езоплатну передачу їм земель них ділянок із земель держав ної або комунальної власност і в таких розмірах для будівн ицтва індивідуальних гаражі в - не більше 0,01 гектара.

Згідно із ч.1 ст.193 Земельного кодексу України державний з емельний кадастр - це єдина державна система земельно-ка дастрових робіт, яка встанов лює процедуру визнання факту виникнення або припинення п рава власності і права корис тування земельними ділянкам и та містить сукупність відо мостей і документів про місц е розташування та правовий р ежим цих ділянок, їх оцінку, кл асифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, ро зподіл серед власників землі та землекористувачів.

У законодавстві України, зо крема, в Конституції України , Законах «Про місцеві держав ні адміністрації», «Про місц еве самоврядування в Україні »та Земельному кодексі Украї ни визначені повноваження ві дповідачів у галузі земельни х відносин.

Так, у главах 2 та 3 Земельног о кодексу України закріплені повноваження органів місцев ого самоврядування та органі в виконавчої влади в галузі з емельних відносин.

У статті 21 Законі України «П ро місцеві державні адмініст рації» визначені повноважен ня місцевих державних адміні страцій в галузі використанн я та охорони земель, природни х ресурсів і охорони довкілл я.

У статті 33 Закону України «П ро місцеве самоврядування в Україні»визначені повноваж ення виконавчих органів сіл ьських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельн их відносин та охорони навко лишнього природного середов ища.

У відповідності до Положен ня про Головне управління зе мельних ресурсів виконавчог о органу Київради (Київської міської державної адміністр ації), що затверджене рішення м Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. N 182/342, Головне управ ління земельних ресурсів є с труктурним підрозділом вико навчого органу Київської міс ької ради (Київської міської державної адміністрації) та виконує функції місцевого о ргану державної виконавчої в лади з питань земельних ресу рсів, є підзвітним та підконт рольним Київській міській ра ді та безпосередньо підпоряд ковується Київському місько му голові. Управління у межах своєї компетенції здійснює управління земельними ресур сами міста, забезпечує прове дення в місті земельної рефо рми, раціональне використанн я та охорону земель на терито рії міста.

Відповідно до статті 14 Конс титуції України земля є осно вним національним багатство м, що перебуває під особливою охороною держави. Право влас ності на землю гарантується. Це право набувається і реалі зується громадянами, юридичн ими особами та державою викл ючно відповідно до закону.

У відповідності до ст. 40 Конс титуції України усі мають пр аво направляти індивідуальн і чи колективні письмові зве рнення або особисто звертати ся до органів державної влад и, органів місцевого самовря дування та посадових і служб ових осіб цих органів, що зобо в'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відпові дь у встановлений законом ст рок.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про звернення гром адян»громадяни України мают ь право звернутися до органі в державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань гр омадян, підприємств, установ , організацій незалежно від ф орм власності, засобів масов ої інформації, посадових осі б відповідно до їх функціона льних обов'язків із зауважен нями, скаргами та пропозиція ми, що стосуються їх статутно ї діяльності, заявою або клоп отанням щодо реалізації свої х соціально-економічних, пол ітичних та особистих прав і з аконних інтересів та скаргою про їх порушення.

В силу ч. 3 ст. 7 даного Закону, я кщо питання, порушені в одерж аному органом державної влад и, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими осо бами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересила ється ними за належністю від повідному органу чи посадові й особі, про що повідомляєтьс я громадянину, який подав зве рнення. У разі, якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованог о рішення органом чи посадов ою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.

Однак відповідачі, на числе нні звернення позивача з 2005 ро ку, при вирішенні порушених н им питань про приватизацію з емельної ділянки, що була ран іше надана йому у користуван ня, допускають тяганину.

Зокрема, листом від 18.11.2005 року №014-2617 Київська міська рада пов ідомила ОСОБА_1 про те, що Київська міська державна адм іністрація повернеться до ви рішення порушеного у його зв ерненні питання, після встан овлення та закріплення меж п ри будинкових територій за о б' єктами житлового фонду в даному мікрорайоні.

Листом від 22.02.2006 року №03-56/4872 Голо вне управління земельних рес урсів КМДА повідомило ОСОБ А_1 про те, що даний орган пов ернеться до вирішення поруше ного у його зверненні питанн я, після встановлення та закр іплення меж при будинкових т ериторій за об' єктами житло вого фонду в даному мікрорай оні.

Листом від 02.07.2007 року №014-1349 Київ ська міська державна адмініс трація повідомила ОСОБА_1 про те, що КМДА повернеться д о вирішення порушеного у йог о зверненні питання, після вс тановлення та закріплення ме ж при будинкових територій з а об' єктами житлового фонду в даному мікрорайоні.

Проте на час розгляду справ и відповідачі конкретних дій щодо цього не зробили, рішень не прийняли, обґрунтованих р оз' яснень не надали.

За таких обставин, є підстав и вважати, що оскаржувана без діяльність відповідачів - с уб' єктів владних повноваже нь є протиправною.

Тож позивач правомірно зве рнувся до суду з таким адміні стративним позовом.

У ч. 2 ст. 19 Конституції Україн и закріплено, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов'язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законам и України.

Згідно із ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють чи прийняті (вчинені) во ни: 1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, відповідний су б' єкт владних повноважень п овинен діяти згідно із закон одавством України та критері ями, що визначені в ч.3 ст.2 КАС У країни.

Однак бездіяльність відпо відачів не відповідає вимога м чинного законодавства Укра їни. При цьому, як видно, така б ездіяльність порушує права п озивача.

Згідно із ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в а дміністративних судах здійс нюється на засадах змагально сті сторін та свободи в надан ні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пер еконливості.

У відповідності до ч.1 ст.71 КА С України кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я кі вона посилається як на під ставу своїх вимог або запере чень, крім випадків, встановл ених цим Кодексом.

При цьому суд бере до уваги положення ч.2 ст.71 КАС України, з гідно з якими в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб' єкта владних повнов ажень обов' язок щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову.

Однак відповідачі - Київс ька міська державна адмініст рація та Головне управління земельних ресурсів не довели правомірності своєї позиції .

Тож відповідачі, зокрема, - Київська міська державна адм іністрація та Головне управл іння земельних ресурсів вико навчого органу Київської міс ької ради (Київської міської державної адміністрації) св оєю бездіяльністю порушують право позивача стосовно виг отовлення документації щодо передачі у приватну власніс ть земельної ділянки, що рані ше надана йому у користуванн я і знаходиться за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул . Празька, 23.

Разом з тим, суд вважає, що по зовна вимога позивача про ви дачу йому приватизаційних до кументів на земельну ділянку є невмотивованою та передча сною і не може бути задоволен а, оскільки в силу законодавс тва України після підготовки необхідних документів та їх погодження відповідними орг анами, ці документи передают ься на розгляд Київської міс ької ради для прийняття ріше ння про передачу земельної д ілянки у приватну власність. При цьому, як встановлено, до повноважень Київської міськ ої ради не входить виготовле ння таких документів, а тому у задоволенні вимог до даного органу місцевого самоврядув ання також слід відмовити.

За таких обставин, керуючис ь положеннями КАС України, су д вважає, що для повного захи сту прав, свобод та інтересів особи необхідно зобов' язат и Київську міську державну а дміністрації та Головне упра вління земельних ресурсів ви конавчого органу Київської м іської ради (Київської міськ ої державної адміністрації) у відповідності до законодав ства України надати роз' ясн ення та вчинити дії щодо підг отовки документів ОСОБА_1 , необхідних для набуття прав а власності - приватизації з емельної ділянки, що була ран іше надана йому у користуван ня по АДРЕСА_1 м.Києва.

Таким чином, з' ясувавши об ставини справи та перевіривш и їх доказами, суд дійшов висн овку про часткове задоволенн я позовних вимог.

На основі встановленого, ке руючись ст.ст. 86, 159-163 КАС України , суд

постановив:

Позов ОСОБА_1 задово льнити частково.

Зобов' язати Київську міс ьку державну адміністрації т а Головне управління земельн их ресурсів виконавчого орга ну Київської міської ради (Ки ївської міської державної ад міністрації) у відповідності до законодавства України на дати роз' яснення та вчинити дії щодо підготовки докумен тів ОСОБА_1, необхідних дл я набуття права власності - приватизації земельної діля нки, що була раніше надана йом у у користування по АДРЕСА_ 1 м.Києва.

В решті позовних вимог - ві дмовити.

Строк і порядок набрання с удовим рішенням законної сил и встановлені у статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо інше не в становлено цим Кодексом.

Заява про апеляційне оск арження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення, а в разі складення пос танови у повному обсязі відп овідно до статті 160 КАС Україн и - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Заява і скарга подаються до а дміністративного суду апеля ційної інстанції у порядку, щ о передбачені статтею 186 Кодек су адміністративного судочи нства України.

Суддя Цвіркун Ю.І

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.07.2009
Оприлюднено26.11.2010
Номер документу12429914
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/438

Постанова від 03.07.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Цвіркун Ю.І

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Умнова О.В.

Ухвала від 05.07.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Ухвала від 15.06.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Постанова від 23.04.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Ухвала від 10.04.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Ухвала від 16.03.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Ухвала від 20.11.2006

Господарське

Господарський суд Сумської області

Костенко Л.А.

Рішення від 27.10.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Юдова В.З.

Рішення від 31.08.2006

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні