ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
29 червня 2010 року 11:49 справа № 2а-4628/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., при секретарі Сергієнко-Колодій В.В., розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до
товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна фірма «Вулкан»
про
стягнення коштів
за участю представників сторін:
від позивача: Достова Т.М.,
від відповідача: Рудзінська А.С.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 29 червня 2010 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
В С Т А Н О В И В:
Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна фірма «Вулкан»про стягнення коштів у зв’язку із застуванням адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2007, 2008 роках.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що в порушення статті 19 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»із змінами та доповненнями, відповідачем у 2008 році в товаристві працевлаштовано 2 інваліда, проте товариством з обмеженою відповідальністю «Охоронна фірма «Вулкан»повинно було працевлаштовано 6 інваліда, а у 2007 році жодного інваліда товариством не працевлаштовано. У зв’язку із зазначеним позивач просить суд стягнути з відповідача кошти у зв`язку із застосуванням щодо товариства адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по створенню робочих місць та працевлаштуванню інвалідів за 2007 рік у розмірі 13 085 грн. 10 коп., за 2008 рік - в розмірі 25 683 грн. 12 коп., а також пеню у розмірі 4174 грн. 04 коп., нарахованої на підставі п. 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерством праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 року № 233.
Представник відповідача проти позову заперечував та пояснив, що у відповідності до статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», передбачено, що працевлаштування інвалідів здійснюється органами Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, місцевими радами, громадськими організаціями інвалідів, а також у відповідності до статті 12 Закону України «Про охорону праці»передбачено, що підприємства, які використовують працю інвалідів, зобов’язання створювати для них умови праці з урахуванням рекомендацій медико-соціальної експертної комісії та індивідуальної програми реабілітації, вживати додаткових заходів безпеки праці, які відповідають специфічним особливостям цієї категорії працівників. Статтею 5 даного Закону встановлено, що умови трудового договору не можуть містити положень, що суперечать законам та іншим нормативно-правовим актам з охорони праці. А оскільки підприємство займається охоронною діяльністю, то, відповідно, інвалідам не може пропонуватись робота, яка за медичним висновком протипоказана йому за станом здоров‘я.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Київським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів проведено перевірку щодо виконання товариством з обмеженою відповідальністю «Охоронна фірма «Вулкан»нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, реєстрації у відділенні Фонду, подання звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, своєчасного та повного надходження адміністративно-господарських санкцій до Державного бюджету України.
Актом перевірки від 8 травня 2009 року № 81-П9 встановлено, що товариством з обмеженою відповідальністю «Охорона фірма «Вулкан»не зареєстровано у відділенні Фонду. Звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2007, 2008 роки товариством не подавалось. Таким чином, відповідачем порушено вимоги частини 7 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів Україні», порядку реєстрації підприємств, установ організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю та порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятості і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»від 31 січня 2007 року № 70
Відповідачем у судовому засіданні підтверджено, що товариство не зареєстровано у Фонді та звіти відповідачем не подавались.
Згідно наданих розрахунків сум страхових внесків на загальнообов‘язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за 2007 та 2008 роки щодо середньооблікової чисельності штатних працівників та копій наказів про прийняття та звільнення з посади, копій документів, що підтверджують інвалідність працівників товариства, вбачається, що відповідачем нормативу щодо виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не виконано.
Актом перевірки встановлено порушення товариством статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»за 2007 –2008 роки, в результаті чого за незабезпечення працевлаштування інвалідів на товаристві нараховано адміністративно –господарські санкції в розмірі 38 768 грн. 22 коп. та пеню в розмірі 4 174 грн. 04 коп.
Уповноважена особа товариства відмовилась від підпису акту перевірки, заперечень до акту перевірки відповідачем не подано.
Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ із змінами та доповненнями (далі –Закон № 875 ХІІ), «Порядком сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70 та Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1434.
Відповідно до положень частини 2 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця.
Керівники підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання у разі незабезпечення зазначених нормативів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Штатна чисельність працівників товариства з обмеженою відповідальністю «Охорона фірма «Вулкан» у 2007 році становила 47 осіб, таким чином, відповідач мав влаштувати на роботу 4 інваліда, проте жодного інваліда не працевлаштовано. У 2008 році штатна чисельність працівників на товаристві становила 154 особи, з яких відповідач повинен був працевлаштувати 6 інвалідів, проте працевлаштовано лише 2 інваліда. Таким чином, встановленого Законом № 875-XII нормативу за 2007 та 2008 роки відповідачем не виконано.
Статтею 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»передбачено, що підприємства (об’єднання), установи і організації не залежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об’єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Статтею 4 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»встановлено, що держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові та соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров’я, матеріального забезпечення, посильній трудовій та громадській діяльності.
Враховуючи наведене, а також те, що відповідачем визнано наявність заборгованості перед позивачем, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів за 2007 та 2008 роки в розмірі 38 768 грн. 22 коп. підлягають задоволенню.
Крім того, позивачем ставиться вимога про стягнення з відповідача пені за 2007, 2008 роки за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів в розмірі 4 174 грн. 04 коп.
Відповідно до п. 3.4 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 року № 233, нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно, тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу.
Суд приходить до висновку, що вимоги позивача про стягнення з відповідача пені за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів в розмірі 4 174 грн. 04 коп. підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронна фірма «Вулкан»(місто Київ, вулиця Панаса Мирного, 9, код 34646316) на користь Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (р/р 31219230700001 ГУ ДКУ у місті Києві, МФО 820019, код ЄДРПОУ 24262621, код призначення платежу 50070000;01) адміністративно-господарської санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів за 2008 рік в розмірі 25 683 (двадцять п‘ять тисяч шістсот вісімдесят три) грн. 12 коп., пені в розмірі 236 (двісті тридцять шість) грн. 21 коп. та за 2007 рік в розмірі 13 085 (тринадцять тисяч вісімдесят п‘ять) грн. 29 коп., пені 3 938 (три тисячі вісімдесят три) грн. 19 коп.
Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Н.М. Клименчук
Постанова складена в повному обсязі та підписана 2 липня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2010 |
Оприлюднено | 26.11.2010 |
Номер документу | 12430125 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні