ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
25 жовтня 2010 року 10:56 № 2а-9606/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
Головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,
при секретарі судового зас ідання Безчасній Я.С.,
за участю представника поз ивача - Литвинчук В. О. ( довіреність від 10.03.2010р. № 63),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Дарницькому районі м іста Києва
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Фірма «Лав р»
про стягнення заборгованост і зі штрафних (фінансових) сан кцій в розмірі 4 446 134, 85 грн., -
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адмініст ративного суду звернулась ДП І в Дарницькому районі м. Києв а з позовом до ТОВ «Фірма «Лав р»про стягнення заборговано сті у розмірі 4 446 134, 85 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що відповідачем не було спла чена сума штрафних (фінансов их) санкцій, застосована ріше ннями про застосування штраф них (фінансових) санкцій від 28 січня 2010 року № 0000292303 та № 00002 82303, а тому ця сума штрафу підл ягає стягненню з відповідача як така, що добровільно не спл ачена.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні та просив задовольнити позовні вимоги.
У судові засідання 23 липня, 17 серпня, 03 вересня, 11 жовтня та 25 жовтня 2010 року уповноважені п редставники відповідача не з ' явились.
Відповідач належним чином повідомлений судом про дату , час та місце судового розгля ду відповідно до вимог ч. 4 ст. 33 , ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністрати вного судочинства України.
Від відповідача відзив на п озовну заяву, заперечень про ти позову, будь-яких пояснень , заяв чи клопотань до суду не надходило, а тому суд на підст аві ст. 71, ст. 128 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни розглядає справу за відсу тності відповідача на підста ві наявних в матеріалах спра ви доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини справи, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню з огляду на таке.
ТОВ «Фірма «Лавр»було заре єстровано Дарницькою районн ою у м. Києві адміністрацією 12 грудня 2006 року.
Відповідача взято на облік як платника податків у ДПІ у Д арницькому районі м. Києва зг ідно довідки про взяття на об лік платника податків від 13 гр удня 2006 року № 3267-06 (форма № 4-ОПП).
ДПІ у Голосіївському район і м. Києва провела перевірку з а дотриманням суб' єктами го сподарювання порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог з регулювання о бігу, наявності торгових пат ентів і ліцензій аптеки, що ро зташована за адресою: м. Київ, вул. Терещенківська, 2г та нале жить ТОВ «Фірма «Лавр», за рез ультатами якої було складено акт від 30 грудня 2009 року, що був зареєстрований в ДПІ у Дарни цькому районі м. Києва 20 січня 2010 року під номером № 14/26/51/23/34770560.
В акті перевірки було встан овлено, що в період з 13 вересня 2009 року по 29 вересня 2009 року пров одилась реалізація товарів н а загальну суму 24 005, 96 грн., але да на сума неоприбутковувалась в КОРО на підставі фіксальни х звітних чеків РРО, оскільки в цей період проводились зап иси в незареєстрованій КОРО. Також було встановлено, що в п еріод з 21 травня 2007 року по 30 гру дня 2009 року проводились опера ції реалізації товару на сум у 865 221, 01 грн. без роздрукування в ідповідних розрахункових до кументів, а саме: в розрахунко вому документі відсутній інд ивідуальний податковий номе р, підприємство є платником п одатку на додану вартість зг ідно контрольної стрічки від 30 грудня 2009 року № 0104.
На підставі вищевикладено го в акті перевірки було зроб лено висновок про порушення позивачем, зокрема п. 2.6 Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні, затвердженого пост ановою Правління Національн ого банку України від 15 грудня 2004 року № 637, п. 2.2 Порядку реєстра ції та ведення книг обліку ро зрахункових операцій і розра хункових книжок, затверджено го наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01 грудня 2000 року № 614, п. 3.2 Положен ня про форму та зміст розраху нкових документів, затвердже ного наказом Державної подат кової адміністрації України від 01 грудня 2000 року № 614, п. 1, п. 2, ст . 3 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг».
З актом перевірки ознайоми вся директор ТОВ «Фірма «Лав р»Шпакович В.В. без зауваж ень, що підтверджується відп овідною відміткою на акті пе ревірки.
28 січня 2010 року ДПІ в Дарницьк ому районі в м. Києві на підста ві зазначеного акта перевірк и прийняла рішення про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій № 0000292303 та № 0000282303, якими згідно з п. 1 ст. 17 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » та абзацу третього Указу Пр езидента України «Про застос ування штрафних санкцій за п орушення норм з регулювання обігу готівки» в розмірі 4 326 105, 05 грн. та в розмірі 120 029, 80 грн., від повідно на загальну суму 4 446 134, 85 грн.
Вказані рішення були напра влені на адресу відповідача 28 січня 2010 року та отримані ост аннім 29 січня 2010 року, про що сві дчать повідомлення про вруче ння поштового відправлення, копії яких наявні в матеріал ах справи.
Позивачем були оскаржені в адміністративному порядку в казані рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій № 0000282303 та № 0000292303 від 2 8 січня 2010 року, за наслідками я кого ДПА України від 22 березня 2010 року № 2925/7/25-214 скаргу відповіда ча без задоволення, а рішення - без змін.
Доказів оскарження зазнач ених рішень в судовому поряд ку суду не надано.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 33 Зако ну України «Про Національний банк України»до повноважень Національного банку України серед інших належить визнач ення порядку ведення касових операцій для банків, інших фі нансових установ, підприємст в і організацій.
Із змісту преамбули Положе ння про ведення касових опер ацій у національній валюті в Україні, затверджено постан овою Правління Національног о банку України від 15 грудня 2004 року № 637, зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України 1 3 січня 2005 року за № 40/10320 (в редакці ї на момент спірних правовід носин) (далі - Положення), вбач ається, що цей нормативно - п равовий акт визначає порядок ведення касових операцій у н аціональній валюті України п ідприємствами (підприємцями ), а також окремі питання орган ізації банками роботи з готі вкою.
Підприємствами в розумінн і Положення визнаються юриди чні особи (крім банків) незале жно від організаційно-правов ої форми та форми власності (ї х відокремлені підрозділи), щ о є учасниками відносин у сфе рі господарювання, зокрема с уб' єкти господарювання, які здійснюють підприємницьку д іяльність, а також інші суб' єкти господарювання, органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування (п. 1.2 г лави 1).
Пункт 1.1 глави 1 визначає виче рпний перелік осіб, на яких ви моги цього Положення не поши рюються.
З огляду на те, що відповіда ч не відноситься до осіб, на як их не поширюються вимоги Пол оження, і є підприємством в ро зумінні Положення, на нього п окладено обов' язок по дотри манню порядку, зокрема орган ізації готівкових розрахунк ів, передбаченого в Положенн і.
Так, в п. 2.6 Положення визначе но, що уся готівка, що надходит ь до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів ) та в повній сумі оприбуткову ватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які прово дять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими орде рами і веденням касової книг и відповідно до вимог глави 4 ц ього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у ка совій книзі на підставі приб уткових касових ордерів.
У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є з дійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній с умі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскал ьних звітних чеків РРО (даних РК).
Таким чином, порядок оприбу ткування готівки залежить ві д способу проведення розраху нків.
В даному випадку, оприбутку вання готівки у випадку пров едення розрахунків із застос уванням РРО передбачає обов' язковий облік зазначених гот івкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у кн изі обліку розрахункових опе рацій на підставі фіскальних звітних чеків РРО.
Підтвердженням цього висн овку також слугує загальне в изначення поняття «оприбутк ування готівки» в п. 1.2 глави 1 П оложення, відповідно до яког о оприбуткування готівки - пр оведення підприємствами і пі дприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичн их надходжень у касовій книз і, книзі обліку доходів і витр ат, книзі обліку розрахунков их операцій.
Відповідний порядок реєст рації та ведення книг обліку розрахункових операцій і ро зрахункових книжок визначен ий в Порядку реєстрації та ве дення книг обліку розрахунко вих операцій і розрахункових книжок, затвердженому наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 01 грудн я 2000 року № 614, зареєстрованому в Міністерстві юстиції Україн и 05 лютого 2001 року за № 106/5297 (в реда кції на момент спірних право відносин) (далі - Порядок).
Відповідно до п. 7.5 Порядку ви користання книги ОРО, зареєс трованої на РРО, передбачає:
- наявність книги ОРО на міс ці проведення розрахунків, д е встановлено РРО;
- підклеювання фіскальних з вітних чеків на відповідних сторінках книги ОРО;
- щоденне виконання записів про рух готівки та суми розра хунків, при цьому дані за сума ми, отриманими від покупців (к лієнтів), та дані за сумами, ви даними покупцям (клієнтам), за писуються окремо.
Пунктом 7.7 вищезгаданого По рядку передбачено, що у разі р оздрукування на РРО протягом робочого дня декількох фіск альних звітних чеків усі вон и підклеюються у відповідній книзі ОРО, записи в розділі 2 к ниги ОРО робляться за кожним фіскальним звітним чеком ок ремо. Якщо фіскальний звітни й чек містить дані про операц ії службового внесення та сл ужбової видачі коштів, то гра фи 3 і 4 розділу 2 книги ОРО можна не заповнювати.
На бажання СГ у графах 5 - 8 роз ділу 2 книги ОРО, зареєстрован ої на РРО, можна вводити додат кові графи для зазначення су м розрахунків, суми ПДВ та вид аних при поверненні товару к оштів, які отримані (видані) з використанням платіжних кар ток, платіжних чеків, жетонів тощо. Крім того, у цьому розді лі книги або в книзі за формою додатка 3 можна виконувати до даткові записи, де підсумову ються дані за розрахунками з а день чи за місяць.
В розумінні Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»книга обліку розрахункових операц ій - прошнурована і належним ч ином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щод енні звіти, які складаються н а підставі відповідних розра хункових документів щодо рух у готівкових коштів, товарів (послуг).
Згідно з п. 2.2 Порядку книга О РО реєструється на кожний ре єстратор розрахункових опер ацій або, якщо згідно з чинним законодавством розрахунки м ожуть проводитися без застос ування РРО, - на окрему господа рську одиницю, депо підприєм ства електротранспорту, а пр и наданні послуг пасажирськи м автомобільним транспортом - на кожного кондуктора або, з а рішенням СГ, на кожний транс портний засіб.
Відповідно до преамбули За кону України «Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій в сфері торгівлі , громадського харчування та послуг»зазначений Закон виз начає правові засади застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг.
Правові ж засади порядку ве дення касових операцій у нац іональній валюті України під приємствами (підприємцями), с еред інших і порядку оприбут кування грошових коштів регл аментується Положенням про п роведення касових операцій в національній валюті в Украї ні, затвердженим постановою Правління Національного бан ку України від 15 грудня 2004 року № 637.
Указом Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з р егулювання обігу готівки»ві д 12 червня 1995 року № 436/95 (далі - Ука з) встановлена відповідальні сть для юридичних осіб всіх ф орм власності за порушення н орм з регулювання обігу готі вки у національній валюті, що встановлюються Національни м банком України.
Згідно з абзацом третім ст. 1 цього Указу за неоприбуткув ання (неповне та/або несвоєча сне) оприбуткування у касах г отівки до порушників застосо вуються фінансові санкції у вигляді штрафу у п' ятикратн ому розмірі неоприбутковано ї суми.
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг»(в редакції на момент спір них правовідносин) суб' єкти підприємницької діяльності , які здійснюють розрахунков і операції в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов' язані проводити р озрахункові операції на повн у суму покупки (надання послу ги) через зареєстровані, опло мбовані у встановленому поря дку та переведені у фіскальн ий режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роз друкуванням відповідних роз рахункових документів, що пі дтверджують виконання розра хункових операцій, або у випа дках, передбачених цим Закон ом, із застосуванням зареєст рованих у встановленому поря дку розрахункових книжок; ви давати особі, яка отримує або повертає товар, отримує посл угу або відмовляється від не ї, розрахунковий документ вс тановленої форми на повну су му проведеної операції.
За порушення вимог цього За кону до суб' єктів підприємн ицької діяльності, які здійс нюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенн ям відповідних органів держа вної податкової служби Украї ни застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
- у п' ятикратному розмірі в артості проданих товарів (на даних послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі пров едення розрахункових операц ій на неповну суму вартості п роданих товарів (наданих - пос луг), у разі непроведення розр ахункових операцій через реє стратори розрахункових опер ацій, у разі нероздрукування відповідного розрахунковог о документа, що підтверджує в иконання розрахункової опер ації, або проведення її без ви користання розрахункової кн ижки (п. 1 ст. 17).
В розумінні Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг»розра хунковий документ - документ встановленої форми та зміст у (касовий чек, товарний чек, р озрахункова квитанція, проїз ний документ тощо), що підтвер джує факт продажу (поверненн я) товарів, надання послуг, отр имання (повернення) коштів, ку півлі-продажу іноземної валю ти, надрукований у випадках, п ередбачених цим Законом, і за реєстрованим у встановленом у порядку реєстратором розра хункових операцій або заповн ений вручну.
Відповідно до п. 3.1 розділу 3 П оложення про форму та зміст р озрахункових документів, зат вердженого наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 01 грудня 2000 року № 614, з ареєстрованого в Міністерст ві юстиції України 05 лютого 2001 року за № 105/5296, (в редакції на мом ент спірних правовідносин) (д алі - Положення) фіскальний касовий чек на товари (послуг и) - це розрахунковий документ , надрукований реєстратором розрахункових операцій при п роведенні розрахунків за про дані товари (надані послуги).
Касовий чек повинен містит и такі обов' язкові реквізит и: назву господарської одини ці; адресу господарської оди ниці; для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, - індивідуаль ний податковий номер платник а ПДВ, який надається згідно з Законом України «Про подато к на додану вартість»; перед н омером друкуються великі літ ери «ПН»; для СГ, що не є платни ками ПДВ, - ідентифікаційний к од за ЄДРПОУ або ідентифікац ійний номер за ДРФО, перед яки м друкуються великі літери « ІД»; якщо кількість придбано го товару (отриманої послуги ) не дорівнює одиниці виміру, - то кількість, вартість придб аного товару (отриманої посл уги); вартість одиниці виміру товару (послуги); найменуванн я товару (послуги); літерне поз начення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості то вару (послуги); позначення фор ми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму к оштів за даною формою оплати ; загальну вартість придбани х товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкує ться слово «СУМА»або «УСЬОГО »; для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком - літерне позначення ставки П ДВ, розмір ставки ПДВ у відсот ках, загальну суму ПДВ за всім а зазначеними в чеку товарам и (послугами), на початку рядка - великі літери «ПДВ»; порядко вий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (годин а, хвилина) проведення розрах ункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахунк ових операцій, перед яким дру куються великі літери «ФН»; н апис «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК»та лого тип виробника (п. 3.2 розділу 3 По ложення).
Акт перевірки - це службовий документ, який підтверджує ф акт проведення перевірки і є носієм доказової інформації про виявлені порушення (або ї х відсутність) вимог чинного законодавства зазначеними с уб' єктами.
Доказів на спростування фа ктів, встановлених в акті пер евірки, відповідачем не нада но.
Суми фінансових санкцій, як і визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перераху ванню суб' єктами підприємн ицької діяльності до Державн ого бюджету України в десяти денний термін з дня прийнятт я органами державної податко вої служби України рішення п ро застосування таких фінанс ових санкцій (ст. 25 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг»).
Відповідно до ст. 1 Указу Пре зидента України «Про застосу вання штрафних санкцій за по рушення норм з регулювання о бігу готівки» передбачені ці єю статтею штрафи в повному о бсязі стягуються до державно го бюджету в порядку, встанов леному законодавством.
Відповідно до п. 2 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»(в реда кції на момент спірних право відносин) органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право здійснюв ати контроль за додержанням порядку проведення готівков их розрахунків за товари (пос луги) у встановленому законо м порядку.
Органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право застосовувати до платників податків фінансов і (штрафні) санкції у випадках , порядку та розмірах, встанов лених законами України (п. 11 ст . 11 цього ж Закону).
Пунктом шостим ст. 10 вищезга даного Закону передбачено, щ о державні податкові інспекц ії в районах, містах без район ного поділу, районах у містах , міжрайонні та об' єднані де ржавні податкові інспекції з абезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фін ансових санкцій, передбачени х цим Законом та іншими закон одавчими актами України за п орушення податкового законо давства, а також стягнення ад міністративних штрафів за по рушення податкового законод авства, допущені посадовими особами підприємств, установ , організацій та громадянами .
На день розгляду справи сум а несплачених штрафних санкц ій складає 4 446 134, 85 грн. з урахува нням того, що відповідачем не було надано доказів сплати ц их санкцій.
Згідно з ч. 1 ст. 11 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни розгляд і вирішення с прав в адміністративних суда х здійснюються на засадах зм агальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх док азів і у доведенні перед судо м їх переконливості.
Кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків встановл ених статтею 72 цього Кодексу ( ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України).
Отже, враховуючи викладене , та з огляду на те, що відповід ачем не надано суду доказів, я кі б спростовували доводи по зивача, позовні вимоги є обґр унтованими та підлягають зад оволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владни х повноважень, а відповідаче м - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.
З урахування викладених по ложень ч. 4 ст. 94 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, а також відсутності судо вих витрат, здійснених позив ачем, судові витрати з відпов ідача стягненню не підлягают ь.
Керуючись ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. с т. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Ф ірма «Лавр»(місце знаходженн я: 02105, м. Київ, вул. Тампере, 11, кв . 78, ідентифікаційний код 34770560) до Державного бюджету Украї ни суму заборгованості із шт рафних (фінансових) санкцій у загальному розмірі 4 446 134 (чоти ри мільйони чотириста сорок шість тисяч сто тридцять чот ири) грн. 85 коп.
Постанова набирає законн ої сили та може бути оскаржен а у порядку, встановленому в с т. 254 та ст. 185-ст. 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни відповідно.
Суддя О.В. Дегтярьова
Дата виготовлення та п ідписання повного тексту пос танови - 29 жовтня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2010 |
Оприлюднено | 26.11.2010 |
Номер документу | 12430351 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні