Рішення
від 08.01.2025 по справі 240/19995/24
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 січня 2025 року м. Житомир справа № 240/19995/24

категорія 112030500

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Приходько О.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про визнання протиправною та скасування відмови, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, в якому позивачка просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про відмову у призначенні житлової субсидії з 01 жовтня 2024 року, прийняте за результатами розгляду її заяви від 26 вересня 2024 року про призначення житлової субсидії;

- зобов`язати відповідача призначити та виплатити житлову субсидію з жовтня 2024 року на підставі заяви від 26 вересня 2024 року.

В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначає, що рішенням відповідача їй безпідставно відмовлено у призначенні житлової субсидії у зв`язку з наявністю заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, загальна сума якої перевищує 40 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, оскільки станом на день подання заяви про призначення субсидії боргу не було, що підтверджується платіжними інструкціями та квитанціями комунальних підприємств, доданими до позову.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 22 жовтня 2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні).

Відповідач позов не визнав. Подав відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції вказує на те, що позивачці відмовлено у призначенні житлової субсидії відповідно до підпункту 5 пункту 14 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (надалі - Положення № 848), зокрема, уповноваженим органом отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці заборгованості, загальна сума якої перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів громадян (680 грн). Зокрема, інформація про заборгованість надана: Житомирською філією ТОВ "Газорозподільні мережі Україна" (розподіл природного газу) - 21,46 грн; КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради (водопостачання) - 524,71 грн.; КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради (водовідведення) - 781,16 грн; КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради (абонентська плата за водовідведення) - 330,72 грн; КП "Житомирводоканал" Житомирської міської ради (абонентська плата за водовідведення) - 281,06 грн. Загальна сума заборгованості за інформацією, наданою виконавцями комунальних послуг, становить 1939,11 грн. Відповідач стверджує, що позивачкою до заяви та декларації не було додано інших документів, зокрема квитанцій про сплату заборгованості, тому рішення прийнято на підставі поданих документів та відповідно до вимог законодавства.

(У період з 18 по 30 грудня 2024 року суддя Приходько О.Г. перебувала у відпустці; з 31 грудня 2024 року по 07 січня 2025 року - на лікарняному).

Розглянувши доводи у позовній заяві та відзиві на позов, з`ясувавши усі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити частково з огляду на таке.

Суд встановив, що ОСОБА_1 26 вересня 2024 року через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області із заявою про призначення житлової субсидії.

За наслідками розгляду вказаної заяви Головним управлінням Пенсійного фонду України в Житомирській області 02 жовтня 2024 року прийнято рішення № 6001-79467180-2042-2, яким відмовлено ОСОБА_1 у призначенні житлової субсидії у зв`язку з наявністю заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, загальна сума якої перевищує 40 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Листом від 17 жовтня 2024 року за № 25450-23736/Г-02/8-0600/24 Головним управлінням Пенсійного фонду України в Житомирській області повідомлено ОСОБА_1 про відмову у призначенні житлової субсидії у зв`язку з наявною заборгованістю з оплати житлово-комунальних послуг. Запропоновано подати нову заяву, декларацію та підтверджуючі документи щодо сплати заборгованості або реструктуризацію боргу.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з такого.

Умови призначення та порядок надання громадянам житлових субсидій, зокрема, житлової послуги - послуги з управління багатоквартирним будинком; комунальних послуг - послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходами, визначає Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 року № 807; надалі Положення № 848).

Як визначено у пункті 3 Положення № 848 житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою вразливим споживачам житлово-комунальних послуг - мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, витрати на комунальні послуги, витрати на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива в такому будинку.

У пункті 69 Положення № 848 встановлено, що житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується: на неопалювальний сезон - з 01 травня по 30 вересня; на опалювальний сезон - з 01 жовтня по 30 квітня.

Відповідно до пункту 9 Положення № 848 починаючи з 01 грудня 2022 року призначення житлових субсидій здійснюється органами Пенсійного фонду України. Заяви про призначення та надання житлової субсидії за формою згідно з додатком 1 з необхідними документами та/або відомостями приймаються від громадян органами Пенсійного фонду України починаючи з 01 грудня 2022 року, у тому числі у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України, засобами Порталу Дія).

Згідно з абзацом 1 підпункту 5 пункту 14 Положення № 848 житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо уповноваженим органом отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії (крім заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв`язку з приведенням об`ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов, а також у разі, коли заборгованість виникла через те, що об`єднання, які є колективними споживачами (замовниками) усіх або частини житлово-комунальних послуг, та виконавці комунальних послуг не надали уповноваженим органам інформацію, необхідну для призначення та розрахунку розміру житлової субсидії, про співвласників багатоквартирного будинку/споживачів комунальних послуг).

Житлова субсидія у цьому випадку призначається з початку опалювального (неопалювального) сезону за умови документального підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження споживачем заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі) протягом двох місяців з початку такого сезону, в іншому випадку - з місяця, що настає за тим, у якому до уповноваженого органу надійшло документальне підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження споживачем заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).

Як передбачено у пункті 43 Положення № 848 для призначення житлової субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом громадянина України або тимчасовим посвідченням громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства - паспортним документом іноземця або документом, що посвідчує особу без громадянства, посвідкою на постійне/тимчасове проживання, посвідченням біженця або іншим документом, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України), подає: заяву; декларацію; довідки про доходи - у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом уповноваженого органу у порядку, встановленому цим Положенням. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру; копію договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг (у разі наявності); договір наймання (оренди) житла (у разі наявності); рішення суду (в разі наявності); інші документи, які не передбачені цим пунктом, але відповідно до цього Положення необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби).

Згідно з пунктом 44 цього ж Положення заява та декларація можуть бути надіслані, з-поміж іншого, в електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України.

Як встановлено у пунктах 48, 49 Положення № 848 під час прийому документів для призначення житлової субсидії забороняється вимагати від громадян документи, подання яких не передбачено цим Положенням.

У разі коли документи, передбачені пунктом 43 цього Положення, подано не в повному обсязі, уповноважений орган інформує заявника про необхідність подання таких документів. Питання призначення житлової субсидії розглядається уповноваженим органом за умови надходження документів, які не були подані одночасно із заявою, протягом 30 днів з дня подання заяви.

Громадянин, який звернувся за призначенням житлової субсидії, має право надавати уповноваженому органу додаткові документи, що не передбачені цим Положенням, але необхідні для прийняття об`єктивного рішення.

Громадянин несе відповідальність за подані відомості в заяві, декларації, інших документах, що вплинули на встановлення права на призначення житлової субсидії та на визначення її розміру.

Згідно з вимогами пункту 50 Положення № 848 для призначення житлових субсидій на запит уповноважених органів у п`ятиденний строк з дня його отримання подаються відомості про, зокрема, суму простроченої понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув, а також суму простроченої понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг. До суми такої заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу не включається заборгованість, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв`язку з приведенням об`ємів використаного природного газу побутовими споживачами у відповідність із стандартними умовами.

У пункті 51 Положення № 848 обумовлено, що відомості, зазначені у пункті 50 цього Положення, можуть надаватися уповноваженому органу у вигляді довідок, даних на електронних носіях інформації, через електронний кабінет Пенсійного фонду України тощо.

Відомості, зазначені в абзацах восьмому - дванадцятому пункту 50 цього Положення, уповноважені органи можуть отримувати також від організацій, що здійснюють нарахування плати за житлово-комунальні послуги, внесків/платежів об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком за договорами з управителями або об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг, інформаційно-обчислювальних центрів, розрахункових центрів, центрів нарахування плати за житлово-комунальні послуги, центрів муніципальних систем управління тощо (пункт 52 Положення № 848).

Відповідно до пункту 60 Положення № 848 уповноваженим органом протягом 10 календарних днів з дня подання зазначених документів та отримання інформації відповідно до пункту 50 цього Положення приймається рішення про: призначення житлової субсидії; непризначення житлової субсидії (у разі, коли за результатами розрахунку житлової субсидії її розмір має нульове або від`ємне значення); відмову в призначенні житлової субсидії.

Як встановлено у пункті 62 Положення № 848 у разі прийняття рішення про відмову в призначенні житлової субсидії уповноважений орган повідомляє заявнику про прийняте рішення протягом трьох календарних днів з дня його прийняття. При цьому уповноважений орган інформує заявника про прийняте рішення в паперовій формі з врученням відповідного повідомлення під особистий підпис із зазначенням причин відмови і порядку оскарження прийнятого рішення або через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України або Портал Дія.

Заявник має право оскаржити до суду рішення уповноваженого органу щодо розміру призначеної субсидії або про відмову в призначенні житлової субсидії (пункт 64 Положення № 848).

За змістом заявлених вимог позивачка доводить, що заборгованість зі сплати житлово-комунальних послуг на час звернення до відповідача із заявою про призначення житлової субсидії з 01 жовтня 2024 року нею погашена, на підтвердження чого до позовної заяви додано платіжні інструкції, зокрема, від 12 вересня 2024 року: про сплату 209,27 грн ГРІН БІН УКРАЇНА (вивезення ТВП) (код ЄДРПОУ 42280155); про сплату 1988,24 грн Житомирводоканал (код ЄДРПОУ 03344055); про сплату 4400,28 грн КВЖРЕП № 8 ПП (код ЄДРПОУ 38797172); а також від 26 вересня 2024 року: про сплату 30,28 грн КП Житомиртеплокомуненерго (код ЄДРПОУ 35343771); про сплату 53,66 грн Газорозподільні мережі України, ТОВ (Житомирська філія) (код ЄДРПОУ 45204957); про сплату 102,64 грн ГК Нафтогаз України, ТОВ (Житомирська область) (код ЄДРПОУ 40121452).

Водночас, як встановленому судом, в оскаржуваному рішенні від 02 жовтня 2024 року № 6001-79467180-2042-2 Головним управлінням Пенсійного фонду України в Житомирській області відмовлено позивачці у призначенні з 01 жовтня 2024 року житлової субсидії з підстав, як вказано у рішенні: "наявна заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, загальна сума якої перевищує 40 неоподаткованих мінімумів доходів громадян".

В аспекті викладених підстав для відмови суд звертає увагу на те, що відповідно до частин першої, третьої Закону України від 17 лютого 2022 року № 2073-IX "Про адміністративну процедуру" адміністративний акт, прийнятий у письмовій формі, або усний адміністративний акт, підтверджений у письмовій формі, повинен мати мотивувальну частину (крім випадків, передбачених частиною шостою цієї статті). Мотивування (обґрунтування) адміністративного акта в письмовій формі повинно забезпечувати особі можливість правильно його зрозуміти та реалізувати своє право на оскарження адміністративного акта. У мотивувальній частині адміністративного акта, серед іншого, зазначаються: 3) зміст документів та відомості, враховані під час розгляду справи; 4) посилання на докази або інші матеріали справи, на яких ґрунтуються висновки адміністративного органу; 5) детальна правова оцінка обставин, виявлених адміністративним органом, та чітке зазначення висновків, зроблених на підставі такої правової оцінки виявлених обставин.

На цій підставі суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення уповноваженим органом конкретних підстав його прийняття, а також переконливих і зрозумілих мотивів.

Дослідивши зміст прийнятого пенсійним органом рішення від 02 жовтня 2024 року № 6001-79467180-2042-2 про відмову у призначенні житлової субсидії, а також листа Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області від 17 жовтня 2024 року за № 25450-23736/Г-02/8-0600/24, яким позивачку було повідомлено про означене рішення, суд констатує, що жодне з них не містить інформації та конкретизації яка саме інформація наявна у відповідача та суму заборгованості у розрізі житлово-комунальних послуг. Вказавши підставою для відмови у призначенні житлової субсидії наявність у позивачки заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком відповідачем не наведено, не уточнено видів житлово-комунальних послуг, за якими числиться заборгованість, як і не конкретизовано суми заборгованості, які слугували підставою для прийняття спірного рішення.

Суд вважає, що загальне посилання відповідача на наявність заборгованості не свідчить про обґрунтованість такого рішення, оскільки ставить заявницю у стан правової невизначеності щодо конкретних підстав відмови у призначенні субсидії, враховуючи проплату нею житлово-комунальних послуг 12 та 26 вересня 2024 року, а тому спірне рішення не відповідає критеріям добросовісності, розсудливості та мотивованості, визначеним у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі КАС України).

Недотримання пенсійним органом вимог обґрунтованості акта індивідуальної дії, яким є оскаржуване рішення від 02 жовтня 2024 року № 6001-79467180-2042-2, має наслідком визнання його протиправним та скасування.

Обираючи належний спосіб захисту права позивачки на соціальну допомогу щодо сплати житлово-комунальних послуг виходячи із встановлених обставин цієї справи суд враховує, що критеріями, які впливають на обрання судом способу захисту прав особи в межах вимог про зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, є, насамперед, встановлення судом додержання суб`єктом звернення усіх передбачених законом умов для отримання позитивного результату.

У разі якщо межі заявлених позовних вимог не дозволяють суду під час розгляду справи упевнитися чи дотримано при зверненні заявника та відповідному розгляді суб`єктом владних повноважень усіх без винятку вимог закону для отримання позитивного рішення та (або) якщо суб`єкт, до якого звертається позивач, має право діяти при прийнятті відповідного рішення на власний розсуд (тобто має альтернативні варіанти поведінки за наслідками розгляду звернення позивача), то суд, у межах свого розсуду, з метою уникнення перебирання на себе повноважень щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції іншого органу, повинен зобов`язати суб`єкта владних повноважень при прийнятті рішення урахувати оцінку, надану у судовому рішенні.

Така позиція є усталеною у судовій практиці й кореспондується з положеннями КАС України, за якими суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.

Як з`ясовано судом, згідно з доданими позивачкою до позову розрахунками комунальних послуг за вересень 2024 року загальна сума до сплати не перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, натомість відповідачем до відзиву на позовну заяву на підтвердження викладених доводів щодо отримання від надавачів комунальних послуг інформації про заборгованість позивачки у загальний сумі 1939,11 грн, зокрема станом на час звернення із заявою про призначення житлової субсидії від 26 вересня 202 року, не надано жодних підтверджуючих такі факти доказів.

Ба більше, як вказано у відзиві на позовну заяву саме отримання інформації від: Житомирської філії ТОВ "Газорозподільні мережі Україна" та КП "Житомирводоканал" на загальну суму заборгованості 1939,11 грн слугувало підставою для висновку про наявну у позивачки заборгованість у сумі, що перевищує 40 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Натомість наданими позивачкою суду розрахунками житлово-комунальних послуг за вересень 2024 року, зокрема, від Житомирської філії ТОВ "Газорозподільні мережі Україна" підтверджено борг станом на 01 жовтня 2024 року 0; та від КП "Житомирводоканал": борг на 01 вересня 2024 року 1988,24 грн, сплачено у вересні 2024 року 1988,24 грн, всього нараховано за вересень 23,53 грн.

Разом з тим, суд враховує, що позивачка звернулась щодо призначення житлової субсидії через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України із заявою від 26 вересня 2024 року без додання відповідних платіжних інструкцій від 12 вересня 2024 року, а також тих, проплата за якими здійснена у день подання заяви пенсійному органу 26 вересня 2024 року. Позивачка не стверджує про додання цих доказів до поданої заяви про призначення житлової субсидії, а відповідач підтверджує, що жодних інших документів, у тому числі платіжних, позивачкою не надавалось.

Оскільки призначення житлової субсидії потребує попередньої перевірки сплати житлово-комунальних послуг на предмет відсутності простроченої понад три місяці (на дату надання відповідної інформації виконавців послуг) заборгованості з оплати усіх житлово-комунальних послуг на день звернення за призначенням житлової субсидії, враховуючи встановлені обставини та надані сторонами докази, у суду відсутні підстави вважати врахованою відповідачем інформацію виконавців усіх житлово-комунальних послуг, спірне рішення таких відомостей не містить.

Тому, за результатом розгляду цієї справи для належного захисту права позивачки на соціальну допомогу слід зобов`язати пенсійний орган повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 26 вересня 2024 року та прийняти обґрунтоване рішення, що буде відповідати критеріям правомірного рішення суб`єкта владних повноважень (частина друга статті 2 КАС України) та приписам Положення № 848, з урахуванням встановлених обставин та висновків суду, викладених у цьому рішенні.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Зважаючи на відсутність понесених позивачкою судових витрат у цій адміністративній справі, питання про їх розподіл судом не вирішується.

Керуючись статтями 6-9, 77, 90, 139, 242-246, 255, 257, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (вул. Ольжича, 7, м. Житомир, 10003, код ЄДРПОУ 13559341) про відмову в призначенні ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) житлової субсидії з 01 жовтня 2024 року.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 26 вересня 2024 року про призначення житлової субсидії з 01 жовтня 2024 року, із урахуванням висновків суду у цьому судовому рішенні.

В решті позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.Г. Приходько

08.01.25

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.01.2025
Оприлюднено13.01.2025
Номер документу124308531
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —240/19995/24

Рішення від 08.01.2025

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Приходько Оксана Григорівна

Ухвала від 22.10.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Приходько Оксана Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні